Nedgang i norsk økonomi ! - statsråder lyver ?

Svar
fargerik

Re: Nedgang i norsk økonomi ! - statsråder lyver ?

Legg inn av fargerik »

MRSA skrev: fre jun 23, 2023 8:24 pm
erdetslik skrev: fre jun 23, 2023 7:53 pm
MRSA skrev: fre jun 23, 2023 5:05 pm

Når det gjeld økonomi er nok både du og @erdetslik mykje meir amatørar enn høgt utdanna økonomar.
Du bør holde deg til ting du har greie på. Du er ikke i nærheten av å vite hvor høy utdannelse jeg har innen økonomi. Det er du for dum til å vurdere.
:lol: :lol: DU er fullstendig kunnskapsløs når det gjelder økonomi og økonomiske konsekvenser. DU er definitivt ingen siviløkonom.
Derfor har nada vurderingsevne for å vurdere mine økonomiske kunnskaper - du er kun en fanatisk tilhengere av et parti i som synes å være styrt av tullinger.
Og som frenetisk leter etter feil fra politiske motstandere som du kan kritisere de for. Og siden du er mest interessert i personkritikk, må du få tilbake.
Du er en like stor klovn som din politiske gud = Støre. Hadde du hatt det minste kunnskap om økonomi og økonomiske konsekvenser, så ville du forstått at jeg har kompetanse og utdannelse på høyt nivå innen økonomi. Du har vel ikke engang lagt merke til at økonomer har litt forskjellige meninger om hva regjeringen og Norges Bank nå driver med. Nå vet jeg ikke om LO-leder Peggy Hessen er økonom, men hun ser ikke særlig positivt på disse renteøkninger.
Og jeg vet ikke om du leste: "Kronekursen rett til værs" - men det endte med et kraftig mageplask - og nå må man betale NOK 11,90 for en EURO.
Hva forteller det deg ?
Jaja, alle som ikkje er einig med deg er dumme. Seie meir om deg enn om meg.
Cecilie Langum Brecker er ofte ute som kommentator. Hun er ikke dum.
Hun slapp et innlegg i dag tidlig, som har noen gode poenger :
https://www.nrk.no/ytring/norges-bank-m ... 1.16461399

MRSA
Innlegg: 2168

Legg inn av MRSA »

fargerik skrev: tir jun 27, 2023 10:58 am
MRSA skrev: fre jun 23, 2023 8:24 pm
erdetslik skrev: fre jun 23, 2023 7:53 pm
Du bør holde deg til ting du har greie på. Du er ikke i nærheten av å vite hvor høy utdannelse jeg har innen økonomi. Det er du for dum til å vurdere.
:lol: :lol: DU er fullstendig kunnskapsløs når det gjelder økonomi og økonomiske konsekvenser. DU er definitivt ingen siviløkonom.
Derfor har nada vurderingsevne for å vurdere mine økonomiske kunnskaper - du er kun en fanatisk tilhengere av et parti i som synes å være styrt av tullinger.
Og som frenetisk leter etter feil fra politiske motstandere som du kan kritisere de for. Og siden du er mest interessert i personkritikk, må du få tilbake.
Du er en like stor klovn som din politiske gud = Støre. Hadde du hatt det minste kunnskap om økonomi og økonomiske konsekvenser, så ville du forstått at jeg har kompetanse og utdannelse på høyt nivå innen økonomi. Du har vel ikke engang lagt merke til at økonomer har litt forskjellige meninger om hva regjeringen og Norges Bank nå driver med. Nå vet jeg ikke om LO-leder Peggy Hessen er økonom, men hun ser ikke særlig positivt på disse renteøkninger.
Og jeg vet ikke om du leste: "Kronekursen rett til værs" - men det endte med et kraftig mageplask - og nå må man betale NOK 11,90 for en EURO.
Hva forteller det deg ?
Jaja, alle som ikkje er einig med deg er dumme. Seie meir om deg enn om meg.
Cecilie Langum Brecker er ofte ute som kommentator. Hun er ikke dum.
Hun slapp et innlegg i dag tidlig, som har noen gode poenger :
https://www.nrk.no/ytring/norges-bank-m ... 1.16461399
Ho har veldig gode poeng. Vi som har levd ei stund hugsa godt når rentene var både 12 og 15%. Det vil vi ikkje tilbake til.

erdetslik

Legg inn av erdetslik »

fargerik skrev: tir jun 27, 2023 10:58 am
MRSA skrev: fre jun 23, 2023 8:24 pm
erdetslik skrev: fre jun 23, 2023 7:53 pm
Du bør holde deg til ting du har greie på. Du er ikke i nærheten av å vite hvor høy utdannelse jeg har innen økonomi. Det er du for dum til å vurdere.
:lol: :lol: DU er fullstendig kunnskapsløs når det gjelder økonomi og økonomiske konsekvenser. DU er definitivt ingen siviløkonom.
Derfor har nada vurderingsevne for å vurdere mine økonomiske kunnskaper - du er kun en fanatisk tilhengere av et parti i som synes å være styrt av tullinger.
Og som frenetisk leter etter feil fra politiske motstandere som du kan kritisere de for. Og siden du er mest interessert i personkritikk, må du få tilbake.
Du er en like stor klovn som din politiske gud = Støre. Hadde du hatt det minste kunnskap om økonomi og økonomiske konsekvenser, så ville du forstått at jeg har kompetanse og utdannelse på høyt nivå innen økonomi. Du har vel ikke engang lagt merke til at økonomer har litt forskjellige meninger om hva regjeringen og Norges Bank nå driver med. Nå vet jeg ikke om LO-leder Peggy Hessen er økonom, men hun ser ikke særlig positivt på disse renteøkninger.
Og jeg vet ikke om du leste: "Kronekursen rett til værs" - men det endte med et kraftig mageplask - og nå må man betale NOK 11,90 for en EURO.
Hva forteller det deg ?
Jaja, alle som ikkje er einig med deg er dumme. Seie meir om deg enn om meg.
Cecilie Langum Brecker er ofte ute som kommentator. Hun er ikke dum.
Hun slapp et innlegg i dag tidlig, som har noen gode poenger :
https://www.nrk.no/ytring/norges-bank-m ... 1.16461399
Her er litt om noen forskjellige skriver om diverse økonmi:
"Dette skriver avisene om økonomi tirsdag 27. juni
(Full oversikt på ett minutt: Få «Dette skriver avisene om økonomi i dag» som nyhetsbrev tidlig hver morgen. Meld deg på her – det er gratis)

Handelsbanken: – Rentene raskere opp og raskere ned (Finansavisen)

Den svake kronen gjør at Norges Bank vil fremskynde sine siste to rentehevinger. Men det betyr også at første rentekutt kommer tidligere, tror Handelsbanken. Etter Norges Banks dobbeltheving i forrige uke venter Handelsbanken Capital Markets en ny kvarting både i august og september. Dermed nås rentetoppen på 4,25 prosent noen måneder tidligere enn Norges Banks nye rentebane indikerer, ifølge sjeføkonom Marius Gonsholt Hov. Les mer
Spår sterkere krone (Finansavisen)

SpareBank 1 med nye kroneprognoser: – Vi tror kronen vil styrke seg fra i dag, men vi kommer neppe tilbake til krone-nivået for ti år siden, sier sjeføkonom Kyrre M. Knudsen. – Det langsiktige likevektsnivået for kronekursen blir trolig svakere enn vi var vant til for noen år siden, og vi anslår omkring 10 kroner pr. euro i 2025, skriver Knudsen. Les mer

Valutastrateg om kronekursen: – Kan bli verre før det blir bedre (E24)

Usikkerhet i markedene kan føre til store svingninger for den allerede rekordsvake norske kronen, ifølge valutastrateger. Dane Cekov, valutastrateg i Nordea, peker på Norges Banks kronesalg for juli, som legges frem på fredag, som det mest spennede for kronekursen denne uken. – Kronesalget vil nok fremdeles ligge på et høyt nivå. Om det kuttes mindre enn ventet, kan dette føre til at noen blir skuffet. Det igjen kan gi noe svakere krone, sier Cekov. Les mer

Nordea: Nibor-renten kan nå fem prosent i løpet av året (E24)

Samtidig tror banken at Norges Bank vil heve renten til 4,25 prosent. Nordea venter at pengemarkedsrenten som viser hvor mye bankene tar betalt for å låne til hverandre, Nibor-renten, nå fem prosent i løpet av året. I praksis betyr det at boliglånsrenten vil bli dyrere. Mandag er Nibor-renten på 4,31 prosent. – Stram strukturell likviditet resten av året i Norge og strammere likviditet i USA kan føre tremåneders Nibor-renten til fem prosent før årsslutt. Les mer

Ekstra stor økning i bedriftenes lånerenter (Finansavisen)
https://www.msn.com/nb-no/okonomi/nyhet ... 2484&ei=62

Hittil er det vel ikke så mange som har vært i nærheten av å spå riktig om rente og kronekurs. Akkurat nå må vi betale NOK 11,76 for 1EURO, det samme som den var før siste renteheving - og da"dro dem til med" 0,5%-poeng. NOK/SEK er nå 1,00.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Norsk»