Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Svar
Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Re: Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Legg inn av JackBlack »

morsomme rykter om dagen i det minste.

Utvik fra Sarpsborg
Krygård fra Haugesund
Bell fra Brøndby
Cappis Brøndby.

Men jeg tipper de fikser en trener først før evt spillere kommer inn døren.


Hva håper folket på?

chatin

Legg inn av chatin »

JackBlack skrev: tir jun 27, 2023 2:10 pm morsomme rykter om dagen i det minste.

Utvik fra Sarpsborg
Krygård fra Haugesund
Bell fra Brøndby
Cappis Brøndby.

Men jeg tipper de fikser en trener først før evt spillere kommer inn døren.

Hva håper folket på?
Legg til at Dønnum ryktes videre fra Standard Liege etter en god sesong, der har vi vel videresalgsprosenter som kan slå inn.

TV 2 meldte vel at de visste at Henning Berg, Gaute Helstrup, en svensk, og en dansk trener var navn som var blitt nevnt hos Vålerenga, i tillegg til noen navn fra utenfra Skandinavia. Men de sier vel også at det er svært vanskelig å få ut informasjon fra klubben for tiden. Ser på det som veldig positivt at media ikke får ut informasjon, og stoler på at det blir gjort en grundig prosess nå.

Minnes tilbake til vinteren før Fagermo kom, når Jørgen Ingebrigtsen var den som skulle finne ny trener til oss. Da satt jeg rett og slett bare å var livredd for hva i alle dager han kunne finne på å ansette samtidig som Lunov ropte og skrek om at han burde få jobben. Ble nærmest en lettelse når valget falt på Fagermo. Nå med Joacim Jonsson bak spakene merker jeg at jeg har litt forventninger til hva han kan dra opp av hatten. Ingen av de norske alternativene som er tilgjengelig får opp pulsen min voldsomt, håper litt på en fra utenfor landets grenser.

Det som skremmer meg litt er mangelen vi har på sportslig kompetanse i ledelsen. De som er involvert i trenerjakten i tillegg til Jokke er styreleder Tuva, daglig leder Espeseth og styremedlem Einar Greve. I tillegg skal vel Trøim orienteres og ha et ord med i laget. Altså er Jonsson eneste med sportslig kompetanse og har lite mulighet til å sparre med noen innad i klubben og er avhengig av rådgivere og referanser han har i nettverket sitt utenfor klubben.

dalagubbe

Legg inn av dalagubbe »

Skulle tatt seg ut om Smerud hadde kommet inn som trener nå ja🙈

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

dalagubbe skrev: tir jun 27, 2023 3:29 pm Skulle tatt seg ut om Smerud hadde kommet inn som trener nå ja🙈
Visste ikke så mye om ham før, men etter å ha sett U21 EM så blir det tvert nei. Samme med Solskjær. Alt annet er spiselig, mer eller mindre.

Everenga

Legg inn av Everenga »

ehall skrev: tir jun 27, 2023 3:40 pm
dalagubbe skrev: tir jun 27, 2023 3:29 pm Skulle tatt seg ut om Smerud hadde kommet inn som trener nå ja🙈
Visste ikke så mye om ham før, men etter å ha sett U21 EM så blir det tvert nei. Samme med Solskjær. Alt annet er spiselig, mer eller mindre.
Han har en fenomenal evne til å bli uvenner med folk. Vil heller ikke ha Solskjær men mye heller Solskjær enn Smerud.

dalagubbe

Legg inn av dalagubbe »

Bob Bradley blei akkurat ledig, fikk sparken i Toronto for litt siden, kunne vært noe….

chatin

Legg inn av chatin »

dalagubbe skrev: tir jun 27, 2023 4:12 pm Bob Bradley blei akkurat ledig, fikk sparken i Toronto for litt siden, kunne vært noe….
Det ville jo vært et interessant skue med han og Jokke.


Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

dalagubbe skrev: tir jun 27, 2023 3:29 pm Skulle tatt seg ut om Smerud hadde kommet inn som trener nå ja🙈
Worst case scenario..

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Kjenner i grunnen at jeg begynner å bli litt likegyldig til hvem det blir. Bortsett fra Kjetil første gang, så har det stort sett vært ræva, om det er etablerte navn eller unge på vei opp. Orker ikke å bygge opp noe særlig forventning, det er ikke alene en ny trener som kan ta oss til nye høyder.

Deila

Legg inn av Deila »

Ikke akkurat så mye spennende som kommer frem, men TV2 skriver at mye avgjøres denne uken: https://www.tv2.no/sport/fotball/elites ... /15848829/

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

Deila skrev: tir jun 27, 2023 5:33 pm Ikke akkurat så mye spennende som kommer frem, men TV2 skriver at mye avgjøres denne uken: https://www.tv2.no/sport/fotball/elites ... /15848829/
det er vel det nærmeste man kommer å koke suppe på en spiker.
er vel nøyaktig null nytt som kom frem.

Deila

Legg inn av Deila »

JackBlack skrev: tir jun 27, 2023 6:26 pm
Deila skrev: tir jun 27, 2023 5:33 pm Ikke akkurat så mye spennende som kommer frem, men TV2 skriver at mye avgjøres denne uken: https://www.tv2.no/sport/fotball/elites ... /15848829/
det er vel det nærmeste man kommer å koke suppe på en spiker.
er vel nøyaktig null nytt som kom frem.
Egentlig litt deilig at klubben klarer å holde informasjonen internt i klubben om dagen. Virker som TV2 sliter og må koke suppe på spiker i stedet ;)

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Deila skrev: tir jun 27, 2023 6:32 pm
JackBlack skrev: tir jun 27, 2023 6:26 pm
Deila skrev: tir jun 27, 2023 5:33 pm Ikke akkurat så mye spennende som kommer frem, men TV2 skriver at mye avgjøres denne uken: https://www.tv2.no/sport/fotball/elites ... /15848829/
det er vel det nærmeste man kommer å koke suppe på en spiker.
er vel nøyaktig null nytt som kom frem.
Egentlig litt deilig at klubben klarer å holde informasjonen internt i klubben om dagen. Virker som TV2 sliter og må koke suppe på spiker i stedet ;)
TV2 sliter ikke, de gjør det de er gode på, og har gjort før - skaper interesse for norsk fotball. Er ikke nok å ha kamper i helgen og Fotball-Xtra, de må produseres materiale til flere plattformer hele tiden. Og gudskjelov er vi ikke blitt så uinteressante ennå at et trenerbytte ikke skaper mye oppmerksomhet, rykter og spekulasjoner. Vålerenga er en sterk og viktig merkevare for norsk fotball og da TV2, klart de skal holde dette varmt selvom det ikke har kommet noe nytt.

Deila

Legg inn av Deila »

KingKongHalvor skrev: tir jun 27, 2023 7:51 pm
Deila skrev: tir jun 27, 2023 6:32 pm
JackBlack skrev: tir jun 27, 2023 6:26 pm

det er vel det nærmeste man kommer å koke suppe på en spiker.
er vel nøyaktig null nytt som kom frem.
Egentlig litt deilig at klubben klarer å holde informasjonen internt i klubben om dagen. Virker som TV2 sliter og må koke suppe på spiker i stedet ;)
TV2 sliter ikke, de gjør det de er gode på, og har gjort før - skaper interesse for norsk fotball. Er ikke nok å ha kamper i helgen og Fotball-Xtra, de må produseres materiale til flere plattformer hele tiden. Og gudskjelov er vi ikke blitt så uinteressante ennå at et trenerbytte ikke skaper mye oppmerksomhet, rykter og spekulasjoner. Vålerenga er en sterk og viktig merkevare for norsk fotball og da TV2, klart de skal holde dette varmt selvom det ikke har kommet noe nytt.
Det er riktignok ikke vanlig at det er så knusktørt på ryktefronten når vi skal skifte trener. Synes det er et godt tegn at det jobbes i det stille.

Brukeravatar
busemannen
Innlegg: 864
Sted: Lauvtjern

Legg inn av busemannen »

Er Graham Potter uaktuell? Han fikk jo sving på Østersund.

Passord123

Legg inn av Passord123 »

KingKongHalvor skrev: tir jun 27, 2023 5:11 pm Kjenner i grunnen at jeg begynner å bli litt likegyldig til hvem det blir. Bortsett fra Kjetil første gang, så har det stort sett vært ræva, om det er etablerte navn eller unge på vei opp. Orker ikke å bygge opp noe særlig forventning, det er ikke alene en ny trener som kan ta oss til nye høyder.
Det er gjerne mer interessant å høre hva styreleder sier i og rundt ansettelsen når denne personen presenteres. Jeg håper at Jokke har vært sentral i arbeidet og at det er hans faglige vurdering, med utgangspunkt i klubbens strategi, som ligger til grunn for ansettelsen. Så håper jeg det tydeliggjøres at hovedtreneren er underlagt sportssjefen og at hovedtreneren skal ha hovedfokus på det som skjer på feltet og banen.

I mitt hode skulle man gjerne fjerne punktet i organisasjonskartet om at hovedtrener/sportsdirektør skal rapportere direkte til styret. Styret burde forholde seg til daglig leder, med mulighet til å kalle inn sportssjef i tillegg på styremøter der det er relevant. Vi ser både her og i Trondheim at det ikke gagner klubben at styret skal blande seg unødvendig mye borti sport.

Everenga

Legg inn av Everenga »

busemannen skrev: tir jun 27, 2023 8:16 pm Er Graham Potter uaktuell? Han fikk jo sving på Østersund.
Han har vel etter ryktene sagt nei til mindre PL klubber så har nok ikke tenkt seg tilbake til steinrøysa.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Deila skrev: tir jun 27, 2023 7:54 pm
KingKongHalvor skrev: tir jun 27, 2023 7:51 pm
Deila skrev: tir jun 27, 2023 6:32 pm

Egentlig litt deilig at klubben klarer å holde informasjonen internt i klubben om dagen. Virker som TV2 sliter og må koke suppe på spiker i stedet ;)
TV2 sliter ikke, de gjør det de er gode på, og har gjort før - skaper interesse for norsk fotball. Er ikke nok å ha kamper i helgen og Fotball-Xtra, de må produseres materiale til flere plattformer hele tiden. Og gudskjelov er vi ikke blitt så uinteressante ennå at et trenerbytte ikke skaper mye oppmerksomhet, rykter og spekulasjoner. Vålerenga er en sterk og viktig merkevare for norsk fotball og da TV2, klart de skal holde dette varmt selvom det ikke har kommet noe nytt.
Det er riktignok ikke vanlig at det er så knusktørt på ryktefronten når vi skal skifte trener. Synes det er et godt tegn at det jobbes i det stille.
Meget uvanlig til å være Vålerenga at alle klarer å holde kjeft.

Artikkelen bærer preg av at det er en journalist som ikke hadde noe å gjøre og ville skrive om Vålerenga. Er absolutt ingen ting som kommer frem.

Deila

Legg inn av Deila »




Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

Deila skrev: tir jun 27, 2023 10:13 pm

Nydelig!
Den skal jeg ha.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Nydelig er et passen ord. Men det jeg mest luter på er hvorfor kommer den når vi har passert en tredjedel av sesongen?

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Skulle gjerne hatt en av damelaget drakter, uten reklamelogo, men de er dessverre ikke til salgs.
Kanskje tidenes fineste Vålerenga drakt

Everenga

Legg inn av Everenga »

Kan ikke fordra konseptet tredjedrakt.

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

nok en artikkel som egentlig ikke sier noe som helst.
Denne gangen fra nettavisen. Høyt nivå om dagen...

https://www.nettavisen.no/sport/slar-al ... 95-1184760



forøvrig fint å se at moderatorne er på jobb.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

JackBlack skrev: ons jun 28, 2023 10:45 am nok en artikkel som egentlig ikke sier noe som helst.
Denne gangen fra nettavisen. Høyt nivå om dagen...

https://www.nettavisen.no/sport/slar-al ... 95-1184760



forøvrig fint å se at moderatorne er på jobb.
Det behøver da ikke å være banebrytende nyheter hver gang klubben skrives om. Syns det var et par interessante betraktninger, blant annet at vi ikke skal skylde på dårlig flaks, samt at klubben må bestemme seg for hva den egentlig vil, man kan ikke få alt.

– De skal kun ha unggutter, så skal de ha 2. laget i 2. divisjon, også skal de selge spillere for mange millioner i tillegg skal de til Europa. Det er vanskelig. Det går på Football Manager, men jeg tror ikke du får det til i virkeligheten, er den brutale dommen.

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

litt Vitinho snacks fra Dagsavsen.

https://www.dagsavisen.no/oslo/fotball/ ... B#cxrecs_s

begynner å løsne både på treninger og for rekrutta. Var banens beste mot lyn sist. aktuell fro a-laget om dette fortsetter.

Soleklart den beste avisa å følge om man vil ha annet enn click-bait og rage-bait info fra VG/Dagbladet/TV2

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

JackBlack skrev: ons jun 28, 2023 10:45 am



forøvrig fint å se at moderatorne er på jobb.
Ja, men at folk sitter og raller på natta fører vel etterhvert til at det blir nattestengt her også.

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Thor Gjermund Eriksen blir ikke ny trener i Vålerengen, han går i stedet til Bane Nor.

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

KingKongHalvor skrev: ons jun 28, 2023 10:56 am
JackBlack skrev: ons jun 28, 2023 10:45 am nok en artikkel som egentlig ikke sier noe som helst.
Denne gangen fra nettavisen. Høyt nivå om dagen...

https://www.nettavisen.no/sport/slar-al ... 95-1184760



forøvrig fint å se at moderatorne er på jobb.
Det behøver da ikke å være banebrytende nyheter hver gang klubben skrives om. Syns det var et par interessante betraktninger, blant annet at vi ikke skal skylde på dårlig flaks, samt at klubben må bestemme seg for hva den egentlig vil, man kan ikke få alt.

– De skal kun ha unggutter, så skal de ha 2. laget i 2. divisjon, også skal de selge spillere for mange millioner i tillegg skal de til Europa. Det er vanskelig. Det går på Football Manager, men jeg tror ikke du får det til i virkeligheten, er den brutale dommen.
Neida, banebrytende behøver det ikke være, men konstant negativ oppmerksomhet og krisemaksimering er mer norm en noe annet.
Men jeg ser poenget ditt altså.

Passord123

Legg inn av Passord123 »

JackBlack skrev: ons jun 28, 2023 10:45 am nok en artikkel som egentlig ikke sier noe som helst.
Denne gangen fra nettavisen. Høyt nivå om dagen...

https://www.nettavisen.no/sport/slar-al ... 95-1184760



forøvrig fint å se at moderatorne er på jobb.
Ja, det blir bare resirkulering av samme gamle. Men generelt bra at Nettavisen og TV2 er ivrige på å produsere artikler for å holde fokus på både klubb og ligaen.

Så er vi tilbake til det at man trenger flere erfarne spillere og færre unggutter. At det ikke er smart å blåse opp stallene med et stort volum av unggutter bør vi vel være ferdig pratet om nå. Når det gjelder de erfarne spillere så er det jo nok av erfarne(og dyre) spillere i troppen. 11ern vår er ikke spesielt ung. Problemet er at de ikke presterer. Hadde Børven og FOJ prestert opp mot maksnivået sitt så hadde vi jo fort vært på pallplass nå. Da hadde vi hadde en kjerne med erfarne kvalitetsspillere (Strandberg, Jukelrød, Hedenstad, FOJ, Bjørdal, Strand, Ofkir, Håkans og Børven) med påfyll av talent på de resterende plassene. Når jeg teller opp så ser jeg jo at vi snakker 9 av 11. Hvor mange flere trenger vi? 10 av 11? 11 av 11? Lei av at det brukes som unnskyldning.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»