Overgangstråd sommer 23 - Arsenal

Svar
Vike4

Re: Overgangstråd sommer 23 - Arsenal

Legg inn av Vike4 »

Nå er det stor komedie å se hvor lite oppfinnsomme avisene er mtp Rice og Arsenal. De har rett og slett ingen anelse om hva som foregår, og da poster de bare samme artikkelen hver dag, bare med en liten vri.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Eddie skrev: ons jun 28, 2023 12:04 am
Dæven. Men dette er nok siste bud fra oss, så får vi se hva City svarer med.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

1,4 mrd kroner for Rice, de der prisene i Fotball blir bare mer og mer krise dessverre.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Oddsen har nå droppet massivt igjen til 1/4.

City ligger nå på høyere odds på Rice enn vi gjør på Caicedo.

Denne såpeoperaen kan gå mot slutten. Men blir ikke overrasket hvis den har flere twists.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Nå skal tydeligvis WH ha 5 mill£ til. Forstår de veldig godt, men skal bli hivens å se når de skal bruke pengene. Skal de få smake sin egen medisin tenker jeg.

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

Må må ikke Arsenal gå høyere. Vi er jo verre enn man utd og Chelsea pr nå

BigTonyAdams

Legg inn av BigTonyAdams »

Hadde vært veldig interessant å se hvordan det budet er strukturert.

BigTonyAdams

Legg inn av BigTonyAdams »

DennisB skrev: tir jun 27, 2023 12:58 pm
BigTonyAdams skrev: tir jun 27, 2023 11:39 am
Enzino skrev: tir jun 27, 2023 12:19 am

Arsenal er fortsatt marginal favoritt hos bookiene etter at Citys bud er lagt inn.
Vet vi har flere odds-eksperter her inne, @DennisB du jobbet vel med det.
Forklar hvordan kan vi være det, uten egentlig å være kjempefavoritter?

For å utdype, jeg anerkjenner at jeg ikke tilhører majoriteten i fotballverden, jeg anerkjenner ingen trofèer eller prestasjoner Chelsea og City har oppnådd. Ingen av deres trofèer eller prestasjoner vil noen gang nå noen av Wengers til anklene engang, jeg tror Pep er verdens beste trener, men ser ikke noe på det som har skjedd i City som grunnen til det, så jeg tilhører nok den ekstreme siden på anti-stats korrumpert fotball.

De aller, aller fleste "eksperter" unntagen Goonere på YT, Twitter osv. mener jo det var\er soleklart når City kom inn med budet hvor Rice skulle dra, hvordan i helvete skulle liksom bottlerne Arsenal kunne konkurrere med fantastiske City som vinner alt? Sorry glemte :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Jeg tenker det kan være 115 grunner minst til det....Men så igjen skjønner jeg at jeg tilhører mindretallet der ute.
Så når noe er såpass opplagt, hvordan kan da Arsenal favoritt uten egentlig å være kjempefavoritt?
Bookiene må da vite noe her.
Eller er de redd bare at Arsenal kan feile med å komme opp med budet som trengs?
Nå kan i teorien Arsenal være store favoritter, uten at oddsen gjenspeiler det. Det kan være flere grunner til det, men hovedgrunnen er at oddsen skal speile markedet, og finne en middelvei i å balansere bookienes bøker. I manges øyne vil City være favoritt, og da presses oddsen dithen, uten at det nødvendigvis stemmer overens med favorittstempelet som oddssetteren kommer fram til.

I akkurat dette tilfellet så snakkes det så godt det lar seg gjøre med personer som står overgangen nærmest, og bookmakerne kan sitte med opplysninger som den vanlige mannen i gata ikke har, eller har tilgang til. Det er en møysommelig prosess å sette odds, for alt handler om å tjene penger for våre arbeidsgivere. Å delvis snu kappen etter vinden, hører da med til gamet.

Så om oddsen her konkret ligger marginalt i Arsenals favør, så vil jeg tro at favorittstempelet er litt større enn oddsen tilsier. Det kan være at det legges mer vekt på Rice`s eget ønske, enn den vanlige mannen i gata som setter penger på dette, gjør.

Som gooner er jeg selvsagt inhabil, og jeg tror bare at Rice til Arsenal er for godt til å være sant. Han vil nok havne i City. Oddsen overrasker meg også, men det må ligge noe til grunn her.
Takk for godt svar kamerat.
Faktoren markedet tenkte jeg ikke på, det gir jo absolutt mening og det er jo slik oddsetting av blant annet trav foregår.
Ja, akkurat den biten om bettingselskapene har ekstra informasjon oftest, gjør det at jeg heller mot Arsenal egentlig er det soleklare førstevalget til Rice.
Ta med det at han har allerede avfeid andre klubber som Bayern og United, skal man tro ryktene da.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Enzino skrev: man jun 26, 2023 3:18 pm Høyde er ikke fysikk. Jeg skal love deg at i en fysisk duell mellom Xhaka og Havertz så vinner Xhaka nærmere 9 av 10. Både fordi han har mer muskler og men også en del på mentalitet. Havertz er høy. Nå skal jeg ta forbehold om at jeg har sett ham for lite, men jeg kan aldri huske å ha blitt imponert over en eneste nærduell. Tror f.eks. Saka hadde klart seg veldig fint i dueller langs bakken mot ham. Håper jeg undervurderer ham.

Tror Partey og Rice er ganske jevne på det fysiske. De er nøyaktig like høye, og tipper de veier sånn ca. det samme. Partey klarer seg da ypperlig i rene fysiske dueller?
Glemte å svare på denne delen.

Havertz er ekstremt god på å motta ball i pressede situasjoner. Han er veldig flink til å få kroppen sin foran mostander og bruke fysikken sin til å skjerme ballen. Han har fysikken til å holde de fleste, bortsett fra de største midtstopperne, unna ballen. Det dukker opp ofte hvis man ser på videoer av han som går litt forbi at han er en meget teknisk spiller (som de fleste YT-videoer handler om). Dette er også underbygget i dataen. Han er også en bedre spiller til å presse enn Xhaka, men han er nok en dårligere takler og helt klart dårligere i defensiv posisjonering når vi er under press.

Når det kommer til de to så er det en avveining på hva man foretrekker, og det virker for meg som at Arteta ønsker en helt annen spillertype i den rollen enn Xhaka. Han har hentet Vieira og ESR har også snakket om at han trener stort sett som indreløper nå. Hvis vi kan komponere en midtbane som kan ha to typer av denne midtbanespillere så har vi plutselig dobbel dekning i disse rollene med Havertz, Vieira, Ødegaard og ESR. Problemet for meg er at man er avhengig av at Rice holder seg skadefri, noe han heldigvis virker å alltid være, fordi vi ikke har en annen spiller som kan løse den dypeste rollen slik han gjør det. Selv ikke Partey tror jeg hadde klart det fullt ut defensivt. Jorginho klarer det i hvert fall ikke.

Vi virker derfor å være villige til å ofre noe kvalitet med ballen i den dypeste rollen for å få mye mer kvalitet i den venstre indreløperen. Det er ikke sikkert at det fungerer, men på papiret kan det bli fantastisk godt. Det er et sjansespill, slik som det er med alle andre ganger man gjør en systemendring.

BigTonyAdams

Legg inn av BigTonyAdams »



Håper dette er sant :-)

Klang

Legg inn av Klang »

Aldri i verden om Rice er verdt noe i nærheten av £105 M. West Ham bør være svært fornøyd med det.

Wellé

Legg inn av Wellé »

BigTonyAdams skrev: ons jun 28, 2023 10:33 am
► Show Spoiler
Håper dette er sant :-)
Hysterisk hvis sant. Virker som vi dodget en bullet, selvom jeg fortsatt tror han ville vært mye bedre hos oss. Spørsmålet er om han noen gang ville blitt god nok for oss også og det han har vist så langt i Chelsea-trøya gir ikke akkurat gode odds for det. Han har riktignok noen helt elleville fysiske forutsetninger, samt godt tilslag med begge ben.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Klang skrev: ons jun 28, 2023 10:59 am Aldri i verden om Rice er verdt noe i nærheten av £105 M. West Ham bør være svært fornøyd med det.
Ok.

Jokkemedkniven

Legg inn av Jokkemedkniven »



Da gjenstår det bare å bli enig med West Ham om de siste detaljene.

LeCoq

Legg inn av LeCoq »

Ah, deilig. Håper virkelig de klarer å lande Rice. Kjempespiller.

BigTonyAdams

Legg inn av BigTonyAdams »

Deilig da er presset på dem igjen, så lenge Manchester 115 City lurte i sivet, kunne West Ham pushe og pushe, nå må de ta hensyn til Rice.

BigTonyAdams

Legg inn av BigTonyAdams »


Odysseen

Legg inn av Odysseen »

Helt surrealistisk.

Havertz i boks. Timber virker ganske sikkert at ordner seg. Og nå Rice (Rice baby). Jeg tror nesten ikke mine egne øyne.

Rice er en katalysator. Han er vår VVD-signering. Jeg trodde virkelig ikke klubben hadde dette i seg, og det gir enda bedre smak i munnen at det er i kamp med City. The Arsenal er VIRKELIG back!

DennisB

Legg inn av DennisB »

Himmel og hav, for en overgang dette i så fall vil bli. Det er både en madness, men også en svært fornuftig og viktig overgang mht. hva laget trenger. Vi har ment at det nesten er umulig å erstatte Partey og hans rolle i laget, men her gjør vi det altså, og vel så det. Ikke rart at klubben strekker seg til ramma her.

En av våre største overganger de siste to tiårene, kanskje den største, både i kvalitet, men ikke minst også i behov.

Med Timber og Havertz i tillegg, så er vi i nærheten av en tier i dette vinduet, litt avhengig av hva vi får ut, hva som skjer med backplassene, og hva vi ender opp med på midtbanen for øvrig (Lavia inn, og Xhaka ut?)

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Stiv pris, liker Rice. Skulle heller sett Caicedo personlig, men mener at vi trenger en slik signering, og er ikke som med Mudryk hvor jeg var virkelig skeptisk og glad for at vi slapp unna.

Så får vi se om vi faktisk lander Rice nå, fortsatt mest skeptisk til Havertz-signeringen, måtte jo være noen bedre alternativer der ute enn den, og Timber sier jeg ja-takk til! så om vi får Rice og Timber så er det solide signeringer, mens jeg er meget skeptisk til Havertz, håper selvsagt jeg tar feil.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Sånn på sikt, vil Ødegaard beholde kapteinsbindet? Jeg ser for meg at hadde Rice vært i klubben da Arteta valgte Martin, så kunne han ha valgt Rice.

Men godt mulig Arteta ikke endrer noe som funker, og Martin har vært et strålende forbilde og en meget god kaptein, tror jeg. Kanskje et svakhetstegn at vi klappet litt sammen mot slutten av forrige sesong, men jeg tror ikke Martin kan bebreides for det.
Rice har bare vært kaptein i èn sesong selv forøvrig, etter at Mark Noble la opp i mai 2022. På landslaget er vel kjæledeggen Kane urokkelig.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Canucks skrev: ons jun 28, 2023 12:02 pm Stiv pris, liker Rice. Skulle heller sett Caicedo personlig, men mener at vi trenger en slik signering, og er ikke som med Mudryk hvor jeg var virkelig skeptisk og glad for at vi slapp unna.

Så får vi se om vi faktisk lander Rice nå, fortsatt mest skeptisk til Havertz-signeringen, måtte jo være noen bedre alternativer der ute enn den, og Timber sier jeg ja-takk til! så om vi får Rice og Timber så er det solide signeringer, mens jeg er meget skeptisk til Havertz, håper selvsagt jeg tar feil.
Personlig kan jeg ikke komme på veldig mange jeg ville tatt i den rollen som jeg tror Havertz får. Ødegaard, Pedri, KdB og kanskje Wirtz. Fordelen med Havertz kontra alle disse bortsett fra KdB er at Havertz også er svært høy, noe som gjør at vi endelig kan få litt tyngde på innlegg i offensivt spill. Han er også ekstremt dyktig til å ta sene løp inn i boksen ala det Ødegaard har gjort denne sesongen. Kommer begge de to på denne typen løp, i tillegg til at de tre andre også krasjer boksen så tror jeg vi kan bli ekstremt vanskelige å forsvare på innlegg langs bakken.

En annen fordel er selvfølgelig at Havertz er en kapabel spiss. For et ikke-dysfunksjonelt lag så tror jeg han faktisk ville sett ganske god ut også, men rater Jesus over han i den posisjonen. Han kan også vikariere på høyrekant, selvom jeg gjerne skulle sett en mer eksplosiv spiller der som andrevalf. Mulig Nelson klarer å gjøre den rollen som sin neste sesong.

Men på generell basis så er jeg enig i at totalprisen for både Rice og Havertz er rimelig stiv, men jeg kan se hvor jeg tror Arteta er i ferd med å bygge laget og det kan virkelig bli gull. Vi vil i hvert fall være ekstremt underholdende offensivt så lenge Rice og Zinchenko/Timber klarer å få ballen frem sentralt til Ødegaard og Havertz.

Inkluderer man at vi har forlenget både Saka og Saliba etter sesongen så er det en klokkeklar 10-er fra meg hvis vi ender opp med Havertz, Timber og Rice. Tror også at vi får se enda en midtbanespiller.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Canucks skrev: ons jun 28, 2023 12:02 pm Stiv pris, liker Rice. Skulle heller sett Caicedo personlig, men mener at vi trenger en slik signering, og er ikke som med Mudryk hvor jeg var virkelig skeptisk og glad for at vi slapp unna.

Så får vi se om vi faktisk lander Rice nå, fortsatt mest skeptisk til Havertz-signeringen, måtte jo være noen bedre alternativer der ute enn den, og Timber sier jeg ja-takk til! så om vi får Rice og Timber så er det solide signeringer, mens jeg er meget skeptisk til Havertz, håper selvsagt jeg tar feil.
Steve Price, absolutt. Ville priser overall for tiden spør du meg. Men det koster å forsterke førsteelleveren i en klubb som Arsenal, og ikke bare fylle på i bredden.

Hva Caicedo angår, absolutt en herlig spiller, men også med en urovekkende skadehistorikk i det siste. Sammenligner man de to, så ville jeg valgt en maskin som Rice åtte dager i uka. Jeg ønsker ikke flere Partey-spillere i klubben..
Blir sjeleglad om vi lander denne, da sprettes korken her i gården.
Sist redigert av DennisB den ons jun 28, 2023 12:22 pm, redigert 1 gang totalt.

Klang

Legg inn av Klang »

Odysseen skrev: ons jun 28, 2023 11:55 am Helt surrealistisk.

Havertz i boks. Timber virker ganske sikkert at ordner seg. Og nå Rice (Rice baby). Jeg tror nesten ikke mine egne øyne.

Rice er en katalysator. Han er vår VVD-signering. Jeg trodde virkelig ikke klubben hadde dette i seg, og det gir enda bedre smak i munnen at det er i kamp med City. The Arsenal er VIRKELIG back!
Havertz er variabel, Timber vet vi ikke så mye om ennå og Rice er kraftig overpriset 🤔

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: ons jun 28, 2023 9:51 am
Enzino skrev: man jun 26, 2023 3:18 pm Høyde er ikke fysikk. Jeg skal love deg at i en fysisk duell mellom Xhaka og Havertz så vinner Xhaka nærmere 9 av 10. Både fordi han har mer muskler og men også en del på mentalitet. Havertz er høy. Nå skal jeg ta forbehold om at jeg har sett ham for lite, men jeg kan aldri huske å ha blitt imponert over en eneste nærduell. Tror f.eks. Saka hadde klart seg veldig fint i dueller langs bakken mot ham. Håper jeg undervurderer ham.

Tror Partey og Rice er ganske jevne på det fysiske. De er nøyaktig like høye, og tipper de veier sånn ca. det samme. Partey klarer seg da ypperlig i rene fysiske dueller?
Glemte å svare på denne delen.

Havertz er ekstremt god på å motta ball i pressede situasjoner. Han er veldig flink til å få kroppen sin foran mostander og bruke fysikken sin til å skjerme ballen. Han har fysikken til å holde de fleste, bortsett fra de største midtstopperne, unna ballen. Det dukker opp ofte hvis man ser på videoer av han som går litt forbi at han er en meget teknisk spiller (som de fleste YT-videoer handler om). Dette er også underbygget i dataen. Han er også en bedre spiller til å presse enn Xhaka, men han er nok en dårligere takler og helt klart dårligere i defensiv posisjonering når vi er under press.

Når det kommer til de to så er det en avveining på hva man foretrekker, og det virker for meg som at Arteta ønsker en helt annen spillertype i den rollen enn Xhaka. Han har hentet Vieira og ESR har også snakket om at han trener stort sett som indreløper nå. Hvis vi kan komponere en midtbane som kan ha to typer av denne midtbanespillere så har vi plutselig dobbel dekning i disse rollene med Havertz, Vieira, Ødegaard og ESR. Problemet for meg er at man er avhengig av at Rice holder seg skadefri, noe han heldigvis virker å alltid være, fordi vi ikke har en annen spiller som kan løse den dypeste rollen slik han gjør det. Selv ikke Partey tror jeg hadde klart det fullt ut defensivt. Jorginho klarer det i hvert fall ikke.

Vi virker derfor å være villige til å ofre noe kvalitet med ballen i den dypeste rollen for å få mye mer kvalitet i den venstre indreløperen. Det er ikke sikkert at det fungerer, men på papiret kan det bli fantastisk godt. Det er et sjansespill, slik som det er med alle andre ganger man gjør en systemendring.
Du har nok fulgt spilleren bedre enn meg. Så jeg skal forsøke å observere fremover. Som sagt veldig avventende til denne overgangen.

Nettopp pga det du skriver i det andre avsnittet her, gjør at jeg - hvis man kun vurderer det sportslige - gjerne skulle beholde Partey. Hva synes du? Hvis du ser bort fra det utenomsportslige altså.

Jeg er usikker på om jeg helt da forstår systemet du tenker vi skal spille, for jeg ser ikke at Partey er særlig mye dårligere enn Rice i noe, og de er ganske jevne på stats. Så en sammenligning av Rice, Partey, Casemiro, Caicedo og Enzo (merkelig nok ikke Guimaraes) på en del stats. De er ganske jevne og Partey er midt i gruppa. Casemiro crusher faktisk. Men kommer jo litt an på hvilke tall man plukker ut, selvsagt. Synes det beste argumentet for Rice foran Partey er alderen.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Wellé skrev: ons jun 28, 2023 12:10 pm
Inkluderer man at vi har forlenget både Saka og Saliba etter sesongen så er det en klokkeklar 10-er fra meg hvis vi ender opp med Havertz, Timber og Rice. Tror også at vi får se enda en midtbanespiller.
Det som gjør at jeg venter med å gi en tier, er fordi jeg avventer og ser hva resten av vinduet vil gi. Vi må frigjøre midler og lønn, noen spillere må ut. Og da om både Xhaka og Partey forsvinner, og vi ikke klarer å lande en brukbar midtbanespiller til, så er vi tynt besatt der. Selv Rice kan gå på skader.
Likeledes Tomiyasu og Tierney, jeg avventer og ser hva som skjer der. Selges begge, er vi igjen tynt besatt, om vi skal stole på at Kiwior lykkes som backup på venstresiden.

Framover på banen er vi godt besatt, men jeg er litt spent på om Flo selges. Synes det er uheldig, jeg ville heller ha solgt Nketiah. Men dette betyr minst av disse scenariene.

Får klubben denne kabalen til, så er det selvsagt en klar tier herfra også.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Wellé skrev: ons jun 28, 2023 12:10 pm
Canucks skrev: ons jun 28, 2023 12:02 pm Stiv pris, liker Rice. Skulle heller sett Caicedo personlig, men mener at vi trenger en slik signering, og er ikke som med Mudryk hvor jeg var virkelig skeptisk og glad for at vi slapp unna.

Så får vi se om vi faktisk lander Rice nå, fortsatt mest skeptisk til Havertz-signeringen, måtte jo være noen bedre alternativer der ute enn den, og Timber sier jeg ja-takk til! så om vi får Rice og Timber så er det solide signeringer, mens jeg er meget skeptisk til Havertz, håper selvsagt jeg tar feil.
Personlig kan jeg ikke komme på veldig mange jeg ville tatt i den rollen som jeg tror Havertz får. Ødegaard, Pedri, KdB og kanskje Wirtz. Fordelen med Havertz kontra alle disse bortsett fra KdB er at Havertz også er svært høy, noe som gjør at vi endelig kan få litt tyngde på innlegg i offensivt spill. Han er også ekstremt dyktig til å ta sene løp inn i boksen ala det Ødegaard har gjort denne sesongen. Kommer begge de to på denne typen løp, i tillegg til at de tre andre også krasjer boksen så tror jeg vi kan bli ekstremt vanskelige å forsvare på innlegg langs bakken.

En annen fordel er selvfølgelig at Havertz er en kapabel spiss. For et ikke-dysfunksjonelt lag så tror jeg han faktisk ville sett ganske god ut også, men rater Jesus over han i den posisjonen. Han kan også vikariere på høyrekant, selvom jeg gjerne skulle sett en mer eksplosiv spiller der som andrevalf. Mulig Nelson klarer å gjøre den rollen som sin neste sesong.

Men på generell basis så er jeg enig i at totalprisen for både Rice og Havertz er rimelig stiv, men jeg kan se hvor jeg tror Arteta er i ferd med å bygge laget og det kan virkelig bli gull. Vi vil i hvert fall være ekstremt underholdende offensivt så lenge Rice og Zinchenko/Timber klarer å få ballen frem sentralt til Ødegaard og Havertz.

Inkluderer man at vi har forlenget både Saka og Saliba etter sesongen så er det en klokkeklar 10-er fra meg hvis vi ender opp med Havertz, Timber og Rice. Tror også at vi får se enda en midtbanespiller.
Gode poeng dette, og jeg vil også se hva Havertz kan tilføre oss, og om han brukes riktig. For Chelsea spesielt siste sesong er ingen rettferdig målestokk for spillere, da alt var katastrofe.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Wellé skrev: ons jun 28, 2023 11:15 am
BigTonyAdams skrev: ons jun 28, 2023 10:33 am
► Show Spoiler
Håper dette er sant :-)
Hysterisk hvis sant. Virker som vi dodget en bullet, selvom jeg fortsatt tror han ville vært mye bedre hos oss. Spørsmålet er om han noen gang ville blitt god nok for oss også og det han har vist så langt i Chelsea-trøya gir ikke akkurat gode odds for det. Han har riktignok noen helt elleville fysiske forutsetninger, samt godt tilslag med begge ben.
Haha. Er vi kommer der at vi sier ''big if true'' på nyheter fra indykaila nå?

Bjørn

Legg inn av Bjørn »

Rice. Tror det ikke før jeg ser det på arsenal.com

BigTonyAdams

Legg inn av BigTonyAdams »

Lew_Ashby skrev: ons jun 28, 2023 12:47 pm
Wellé skrev: ons jun 28, 2023 11:15 am
BigTonyAdams skrev: ons jun 28, 2023 10:33 am
► Show Spoiler
Håper dette er sant :-)
Hysterisk hvis sant. Virker som vi dodget en bullet, selvom jeg fortsatt tror han ville vært mye bedre hos oss. Spørsmålet er om han noen gang ville blitt god nok for oss også og det han har vist så langt i Chelsea-trøya gir ikke akkurat gode odds for det. Han har riktignok noen helt elleville fysiske forutsetninger, samt godt tilslag med begge ben.
Haha. Er vi kommer der at vi sier ''big if true'' på nyheter fra indykaila nå?
Nei, men vi har kommet dit hen at det er plass til litt moro også.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»