Norske fotballspillere i utlandet

Svar
FranciscoM

Re: Norske fotballspillere i utlandet

Legg inn av FranciscoM »

Dawda Leigh faktisk. Det navnet har jeg ikke hørt på en stund.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Spennende om det stemmer at Palmer sendes på utlån og Bobb blir erstatteren. Palmer har vært fast mann i troppen og fikk totalt sett ca 800 min denne sesongen.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7860

Legg inn av Big George »

Zanick skrev: tor jun 22, 2023 1:33 pm Spennende om det stemmer at Palmer sendes på utlån og Bobb blir erstatteren. Palmer har vært fast mann i troppen og fikk totalt sett ca 800 min denne sesongen.
Ifølge Smerud har Oscar Bobb teknikk i verdensklasse og et eventuelt utlån til en klubb i Championship som flere av hans lagkamerater gjorde for et år siden passer svært dårlig med hans spillestil.
Et par av gutta rykket ned fra Premier League med Moi og Southampton.

Dewaz

Legg inn av Dewaz »

«Ifølge Smerud» må være tidenes minst betydningsfulle åpner

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Dewaz skrev: tor jun 22, 2023 3:31 pm «Ifølge Smerud» må være tidenes minst betydningsfulle åpner
Vel. Jeg setter det på andreplass bak Solskjærs konstante sammenligninger mellom MFKs spillere og gamle United-helter.

Cringe.

Så om noen hadde sagt at i følge Solskjær er Bjørnbak lik Rio Ferdinand hadde det vært hakket mindre betydningsfullt.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Dewaz skrev: tor jun 22, 2023 3:31 pm «Ifølge Smerud» må være tidenes minst betydningsfulle åpner
Smerud er tidenes Jekyl og Hyde. Plutselig er han en veldig kunnskapsrik og god trener og så er han plutselig en håpløs feig trener som kjører 4 stoppere og 6 sentrale midtbanespillere i neste kamp.

Den første Smeruden sine meninger hører jeg gjerne. Han som leda nødlandslaget, satte sammen 1994-landslaget som tok kommandoen mot god motstand i hver kamp, tok skalpen til Tyskland i 2017, og satte sammen laget som slo Sveits 3-2 i september og Tsjekkia 4-0 i november samt spilte uagjort 1.-1 mot Frankrike.

MEn så har man han andre, som er livredd for Portugal og Nederland, ikke tør å spille ball mot svake årganger av Kroatia og Østerike og finner på de merkeligste spillervalgene.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7860

Legg inn av Big George »

Man bør klare å skille ,mellom Smeruds valg som trener og hans forståelse av fotball.
Smerud har spilt toppfotball selv og vært trener på aldersbestemte landslag
Ingen av oss i dette forumet har gjort noe av det.
At han mener Oscar Bobb har teknikk i verdensklasse kan jeg ikke se noen benekter.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Big George skrev: fre jun 23, 2023 1:01 am Man bør klare å skille ,mellom Smeruds valg som trener og hans forståelse av fotball.
Smerud har spilt toppfotball selv og vært trener på aldersbestemte landslag
Ingen av oss i dette forumet har gjort noe av det.
At han mener Oscar Bobb har teknikk i verdensklasse kan jeg ikke se noen benekter.
Trenger ikke å ha så voldsom fotballforståelse for å se at Bobb er helt i topp når det kommer til tekniske ferdigheter. Litt mer bekymra for motoren hans. Skal han inn på city og A-landslaget må han kunne gjøre jobben sin offensivt og defensivt i 90 min.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7860

Legg inn av Big George »

Kakebart skrev: fre jun 23, 2023 9:07 am
Big George skrev: fre jun 23, 2023 1:01 am Man bør klare å skille ,mellom Smeruds valg som trener og hans forståelse av fotball.
Smerud har spilt toppfotball selv og vært trener på aldersbestemte landslag
Ingen av oss i dette forumet har gjort noe av det.
At han mener Oscar Bobb har teknikk i verdensklasse kan jeg ikke se noen benekter.
Trenger ikke å ha så voldsom fotballforståelse for å se at Bobb er helt i topp når det kommer til tekniske ferdigheter. Litt mer bekymra for motoren hans. Skal han inn på city og A-landslaget må han kunne gjøre jobben sin offensivt og defensivt i 90 min.
Du har et poeng. Jeg tror også Pep tenker at Oscar Bobbs forbedring bør være å stå kampen eller treningsøkta ut.
I denne kampen tror jeg mange som har spilt i utlandet er helt på tampen av sesongen og slitne
I Oscar Bobbs situasjon ble det veldig befolket rundt han i andre omgang.. Sveits gjorde noen grep.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Er det virkelig ingen som har fått med seg at Jakob Glesnes scoret for Philadelphia Union i natt? De knuste Beckhams gutter 4-1!

HarryH

Legg inn av HarryH »

Vegard Forren utvist.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

LeSorcier skrev: søn jun 25, 2023 3:02 pm Er det virkelig ingen som har fått med seg at Jakob Glesnes scoret for Philadelphia Union i natt? De knuste Beckhams gutter 4-1!
Det er lett å glemme Usa fotballen, da den er så avsides. Men Glesnes bør da vurderes for landslaget. Har SS nevnt han i det hele tatt?
Beste om han kom seg til Europa da.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7860

Legg inn av Big George »

Noah Holm returnerer til Rosenborg

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Big George skrev: man jun 26, 2023 7:32 pm Noah Holm returnerer til Rosenborg
Det er sikkert ikke så dumt. Han har ikke fått mye spilletid i Frankrike, og RBK trenger en spiss. Jeg synes ikke han var noe mer enn helt OK før han dro ut, men han er jo fortsatt ung og lovende, så selv om det har blitt minimalt med fotball på han etter overgangen til Reims, kan han fortsatt utvikle seg.

chatin

Legg inn av chatin »

Jørgen Skjelvik som hadde utgående kontrakt i OB har signert for Apollon Limassol på Kypros. Blir vel fort direkte erstatter for Haitam Aleesami som har utgående kontrakt i Apollon Limassol.


LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

chatin skrev: tir jun 27, 2023 3:09 pm Jørgen Skjelvik som hadde utgående kontrakt i OB har signert for Apollon Limassol på Kypros. Blir vel fort direkte erstatter for Haitam Aleesami som har utgående kontrakt i Apollon Limassol.

Ble ikke Skjelvik omskolert til stopper, eller var det kun i Rosenborg?

chatin

Legg inn av chatin »

LeSorcier skrev: tir jun 27, 2023 3:16 pm Ble ikke Skjelvik omskolert til stopper, eller var det kun i Rosenborg?
Tror han fortsatte en periode som stopper i LA Galaxy før han ble flyttet ut på backen igjen. Ble hentet som back når han kom til Odense, men har vikariert litt som stopper også der.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7860

Legg inn av Big George »

Mathias Rasmussen (25) har signert for den belgiske toppklubben Union Saint-Gilloise.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Big George skrev: tir jun 27, 2023 4:31 pm Mathias Rasmussen (25) har signert for den belgiske toppklubben Union Saint-Gilloise.
Spennende. De skal vel ut i Europa? Jeg ser at de kom på andreplass i serien og tredjeplass i sluttspillet/mestergruppen.

Jhuns

Legg inn av Jhuns »

Big George skrev: tir jun 27, 2023 4:31 pm Mathias Rasmussen (25) har signert for den belgiske toppklubben Union Saint-Gilloise.
Samme eier som Brighton. Mye lån og salg frem og tilbake mellom klubbene. Kan være et bra springbrett om han tar nivået i Belgia. USG har vært ekstremt nært seriegull to sesonger på rad nå og kom til kvartfinale i EL denne sesongen.

Sjarmerende klubb forøvrig med en gammel, falleferdig stadion som ble brukt under OL i 1920. De vant 11 seriemesterskap før krigen, men har for det meste vaket mellom 2 og 4 divisjon siden, helt til de ble kjøpt opp av Tony Bloom i 2018.

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Skal man tolke dette som at Sørloth blir værende i RS?


Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Leo Hjelde ryktes til Salernitana. Holder vel kanskje med nordmenn i den klubben nå?

startelver

Legg inn av startelver »

Han andre Leo burde kanskje kommet seg ut på lån hvis spilletiden fortsetter å bli like lite.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Tinkler skrev: ons jun 28, 2023 3:27 pm Leo Hjelde ryktes til Salernitana. Holder vel kanskje med nordmenn i den klubben nå?
I følge Botheim er nye trenern der bedre enn KK så må jo bli bra..

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Tinkler skrev: ons jun 28, 2023 3:27 pm Leo Hjelde ryktes til Salernitana. Holder vel kanskje med nordmenn i den klubben nå?
Tror uansett det er bedre enn å vansmekte på benken i Leeds eller gå på utlån til enten bunnslammet i Championship eller League One.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Jeg ser at Dix står uten klubb. Til nå i karrieren har han vært innom Belgia, USA, Sverige, Sør-Korea, Tyrkia og Kypros - i tillegg til Norge, selvsagt. Han gikk jo også til Manchester City, men de hadde vel en helt annen plan for han i utgangspunktet, så noen kamper ble det aldri. Hele ni klubber har Dix spilt for, og da ser jeg bort fra City.

Blir det et nytt eksotisk eventyr, eller vender han hjem?

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Tinkler skrev: ons jun 28, 2023 3:27 pm Leo Hjelde ryktes til Salernitana. Holder vel kanskje med nordmenn i den klubben nå?
Forsvarspillere kan de bare sende dit. Strandberg fikk et positivt løft etter overgangen dit. Forhåpentligvis kan samme skje med Hjelde.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Joshua Kitolano bør få en overgang i sommer etter en strålende sesong for Sparta Rotterdam etterfulgt av å være Norges beste spiller i U21 EM. Tipper mange store klubber følger han tett etter dette mesterskapet. En av de 3 store i Nederland kunne vært spennende og bra for utviklingen hans.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Kim klar for Bayern ser det ut til. Det forbedrer mulighetene til Østigård, som tok plassen til Kim når han var suspendert i siste runde.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7860

Legg inn av Big George »

Magnus Knudsen (22) leies ut fra Rostov til AGF i den danske superligaen på en ettårskontrakt

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»