Molde FK 2023. Klubbtråd.

Svar
Federin

Re: Molde FK 2023. Klubbtråd.

Legg inn av Federin »

Jeg synes timingen av denne avgjørelsen virker merkelig. Den er jo helt i utakt med omgivelsene. Dette er virkelig et statement fra klubbens side. Jeg håper at de har antenner nok til å forstå at dette er høyt spill overfor et allerede sviktende publikum.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

stoodeh skrev: ons jun 28, 2023 4:25 pm
Korgutt skrev: ons jun 28, 2023 4:20 pm Jeg er ikke helt sikker men jeg tror at siden antall kamper i Group Stage skal øke fra neste sesong så må man ta i bruk januar måned for å komme i havn med Group Stage. Og da er det vel tull med kontrakt som varer ut 2024? Dersom vi er i gruppespill neste høst?
Ja det er klart, men er vel ikke noe særlig bedre å bytte trener midt i en Eliteseriesesong? Og forsåvidt også rett før man skal i gang med Europakvalik.
Ikke noe godt sjakktrekk av Bodø/Glimt det her da ifølge deg? Jeg er vel egentlig enig med deg men tenkte at dette måtte vi bare diskutere. Når andre klubber gjør det på den måten så må man i det minste ta det opp til vurdering tenker jeg.
Dersom vi kommer i en slik situasjon at vi havner i gruppespill neste år hvordan løser man en slik situasjon rent praktisk?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Korgutt skrev: ons jun 28, 2023 4:30 pm
stoodeh skrev: ons jun 28, 2023 4:25 pm
Korgutt skrev: ons jun 28, 2023 4:20 pm Jeg er ikke helt sikker men jeg tror at siden antall kamper i Group Stage skal øke fra neste sesong så må man ta i bruk januar måned for å komme i havn med Group Stage. Og da er det vel tull med kontrakt som varer ut 2024? Dersom vi er i gruppespill neste høst?
Ja det er klart, men er vel ikke noe særlig bedre å bytte trener midt i en Eliteseriesesong? Og forsåvidt også rett før man skal i gang med Europakvalik.
Ikke noe godt sjakktrekk av Bodø/Glimt det her da ifølge deg? Jeg er vel egentlig enig med deg men tenkte at dette måtte vi bare diskutere. Når andre klubber gjør det på den måten så må man i det minste ta det opp til vurdering tenker jeg.
Dersom vi kommer i en slik situasjon at vi havner i gruppespill neste år hvordan løser man en slik situasjon rent praktisk?
Den ene kampen har man trener 1 og den andre kampen har man trener 2.

Enkelt.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

For en trener som har blitt dårligst nr. 2 i serien, er det ikke overraskende at det forlenges med Erling Moe i Molde. Han har f.eks samme resultater som Kjetil Knutsen og Glimt i perioden 2019-2022 men med et cupgull mer å vise til.
Det har ikke vært den beste starten på 2023, men uansett Gratulerer!

Håper du belønner oss med en Champions League plass i år Erling!

Federin

Legg inn av Federin »

Kaizen skrev: ons jun 28, 2023 4:37 pm For en trener som har blitt dårligst nr. 2 i serien, er det ikke overraskende at det forlenges med Erling Moe i Molde. Han har f.eks samme resultater som Kjetil Knutsen og Glimt i perioden 2019-2022 men med et cupgull mer å vise til.
Det har ikke vært den beste starten på 2023, men uansett Gratulerer!

Håper du belønner oss med en Champions League plass i år Erling!
Jeg synes timingen er merkelig. For dette skjer på et tidspunkt der det ikke er noe som tyder på at at vi skal gjøre det skarpt i Europa og vi er i praksis ute av gullkampen. Spillemessig ser vi mindre og mindre samhandling, og fotballen fenger ikke. I mitt hode har Moe litt å bevise.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

Federin skrev: ons jun 28, 2023 4:42 pm
Kaizen skrev: ons jun 28, 2023 4:37 pm For en trener som har blitt dårligst nr. 2 i serien, er det ikke overraskende at det forlenges med Erling Moe i Molde. Han har f.eks samme resultater som Kjetil Knutsen og Glimt i perioden 2019-2022 men med et cupgull mer å vise til.
Det har ikke vært den beste starten på 2023, men uansett Gratulerer!

Håper du belønner oss med en Champions League plass i år Erling!
Jeg synes timingen er merkelig. For dette skjer på et tidspunkt der det ikke er noe som tyder på at at vi skal gjøre det skarpt i Europa og vi er i praksis ute av gullkampen. Spillemessig ser vi mindre og mindre samhandling, og fotballen fenger ikke. I mitt hode har Moe litt å bevise.
Ja forstår den. Utfordringene står i kø. Samtidig er sesongen 2023 ung og alt er fortsatt mulig.

Belzone

Legg inn av Belzone »

Kaizen skrev: ons jun 28, 2023 4:37 pm For en trener som har blitt dårligst nr. 2 i serien, er det ikke overraskende at det forlenges med Erling Moe i Molde. Han har f.eks samme resultater som Kjetil Knutsen og Glimt i perioden 2019-2022 men med et cupgull mer å vise til.
Det har ikke vært den beste starten på 2023, men uansett Gratulerer!

Håper du belønner oss med en Champions League plass i år Erling!
Kan du komme med 7 random tall innenfor Lotto også?

stoodeh

Legg inn av stoodeh »

Men da vet vi vertfall at trener ikke byttes ut med det første. Det som derimot kommer til å byttes (delvis) ut er forsvaret vårt. Forsvaret har definitivt vært vårt svakeste ledd i år. Nå er Sheriff etter alle solemerker ferdig og Risa forsvinner sannsynligvis i løpet av året. Det er to viktige brikker som skal erstattes i Augustvinduet. Da er det vertfall en mulighet til å forsterke før vi forhåpentligvis skal i gruppespill.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

Belzone skrev: ons jun 28, 2023 4:56 pm
Kaizen skrev: ons jun 28, 2023 4:37 pm For en trener som har blitt dårligst nr. 2 i serien, er det ikke overraskende at det forlenges med Erling Moe i Molde. Han har f.eks samme resultater som Kjetil Knutsen og Glimt i perioden 2019-2022 men med et cupgull mer å vise til.
Det har ikke vært den beste starten på 2023, men uansett Gratulerer!

Håper du belønner oss med en Champions League plass i år Erling!
Kan du komme med 7 random tall innenfor Lotto også?
No guts, No glory.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Lite tyder på at laget til Erling skal reise seg og bli en nær uovervinnelig enhet igjen, men det hadde vært utrolig fint om det skjedde.

Kongemannen

Legg inn av Kongemannen »

Skjønner ikke hvorfor det blir forlenging med Moe. Men 2024 blir nok ett år uten Europa antakelig og da er det jo ikke så viktig å satse hardt heller.

Visa

Legg inn av Visa »

ditditxhøztsjvyejbiclfyclfgvkgy UT 2024?!?!

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

HarryH skrev: ons jun 28, 2023 5:17 pm Lite tyder på at laget til Erling skal reise seg og bli en nær uovervinnelig enhet igjen, men det hadde vært utrolig fint om det skjedde.
Det var det vel mange som sa for et drøyt år siden også

Federin

Legg inn av Federin »

MoldeMoldeMolde skrev: ons jun 28, 2023 5:32 pm
HarryH skrev: ons jun 28, 2023 5:17 pm Lite tyder på at laget til Erling skal reise seg og bli en nær uovervinnelig enhet igjen, men det hadde vært utrolig fint om det skjedde.
Det var det vel mange som sa for et drøyt år siden også
På det tidspunktet hadde vi gått over til 352 og slått Bodø/Glimt både i cupfinale og serie, sant begynt på seiersrekka. Nå har vi ikke begynt på noen seiersrekke, og vi ble slått ut av Stabæk der vi i fjor vant hele cupen. I tillegg har Moe rotet med ting som vi allerede i fjor så at ikke fungerte (343), samt noen nye ting som han ikke rakk å prøve i fjor (indreløperspiss etc).

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

MoldeMoldeMolde skrev: ons jun 28, 2023 5:32 pm
HarryH skrev: ons jun 28, 2023 5:17 pm Lite tyder på at laget til Erling skal reise seg og bli en nær uovervinnelig enhet igjen, men det hadde vært utrolig fint om det skjedde.
Det var det vel mange som sa for et drøyt år siden også
Du finner halmstrå uansett du min gode herremann/kvinnedame.

qbah

Legg inn av qbah »

Korgutt skrev: ons jun 28, 2023 4:02 pm Erling Moe og Molde FK enige om forlenging av kontrakten ut 2024.
Fiffig løsning med handshakes. Kan se ut som Moe er så glad og takknemlig for forlengelsen at han bare går for å ta «en Northug» her.

Federin

Legg inn av Federin »

Mannsverk på benken igjen for u21. Tror det hadde vært bedre for alle om han ble igjen i Molde.

RamGuy

Legg inn av RamGuy »

I dag er det hvertfall ikke mye å klage på. Bunnsolid gjennomføring mot Godset.

nottimagiche

Legg inn av nottimagiche »

Federin skrev: ons jun 28, 2023 8:02 pm Mannsverk på benken igjen for u21. Tror det hadde vært bedre for alle om han ble igjen i Molde.
Perfekt det, frisk og rask til Glimt på søndag.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Federin skrev: ons jun 28, 2023 8:02 pm Mannsverk på benken igjen for u21. Tror det hadde vært bedre for alle om han ble igjen i Molde.
Slike turneringer kan være drepende for formen hvis man ikke får spilletid. Vanskelig å få trent skikkelig.

Stonesy

Legg inn av Stonesy »

Dette var bra MFK!

Kontrollert og fint.
Konge at Kitolano fortsetter å bygge selvtillit og at krøkkstrøm også får en ny fin opplevelse.

Mer som dette!!!!!

Federin

Legg inn av Federin »

Stonesy skrev: ons jun 28, 2023 8:53 pm Dette var bra MFK!

Kontrollert og fint.
Konge at Kitolano fortsetter å bygge selvtillit og at krøkkstrøm også får en ny fin opplevelse.

Mer som dette!!!!!
Ja, Malstrøm er i stigende form!

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Kitolano med en massiv forestilling. Imponerende. Og ikke minst veldig kjekt.

mr.anderson

Legg inn av mr.anderson »

Moe til 2024 forteller meg at det ikke er allverden å finne på trenerfronten for tiden, og at MFK ikke tror de kan få en bedre erstatter inn i nærmeste framtid. Og selv om jeg er litt overrasket så er det samtidig ikke noe sjokk. Det er bare Knutsen som kan matche resultatene hans.

Likevel er jeg litt bekymret over at man bare fortsetter som før når det er såpass lite entusiasme rundt Moe's MFK.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

PapaSmurf skrev: ons jun 28, 2023 9:06 pm Kitolano med en massiv forestilling. Imponerende. Og ikke minst veldig kjekt.
Vi har plutselig fått et nytt våpen med Kitolano. Utrolig gledelig.

RamGuy

Legg inn av RamGuy »

Ketchupeffekt på Kitolano. Ok kamp mot Haugesund, bunnsolid kamp i dag. Nå er han mer der vi forventet at han skulle være, og det gjør han til en veldig god tilvekst i stallen. Med Ellingsen rett rundt hjørnet også så blir det fort store luksusproblemer.

Albino

Legg inn av Albino »

Skal vi kjøre med

Kitolano - Mannsverk - Breivik

sentralt her da?

Trekning kvartfinale 21:30:
https://www.fotball.no/turneringer/nm-m ... dag-kveld/

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Albino skrev: ons jun 28, 2023 9:23 pm Skal vi kjøre med

Kitolano - Mannsverk - Breivik

sentralt her da?

Trekning kvartfinale 21:30:
https://www.fotball.no/turneringer/nm-m ... dag-kveld/
Jeg har en innrømmelse å komme med. Jeg har hele tiden trodd det var Charles Manson du hadde som profilbilde.

Albino

Legg inn av Albino »

PapaSmurf skrev: ons jun 28, 2023 9:28 pm
Albino skrev: ons jun 28, 2023 9:23 pm Skal vi kjøre med

Kitolano - Mannsverk - Breivik

sentralt her da?

Trekning kvartfinale 21:30:
https://www.fotball.no/turneringer/nm-m ... dag-kveld/
Jeg har en innrømmelse å komme med. Jeg har hele tiden trodd det var Charles Manson du hadde som profilbilde.
Hadde han tatt Molde til Champions League så skulle jeg hatt han som profilbilde også, men det skjedde dessverre ikke. Han var opptatt med andre ting. Men han var en dyktig lagbygger. Det skal han ha, godeste Charles.

Stonesy

Legg inn av Stonesy »

Strålende trekning. Sarpelona hjemme i kvarten og raufoss/kjelsås i semien

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»