Sarpsborg 08 FF - Klubbtråd

Svar
MrCooger

Re: Sarpsborg 08 FF - Klubbtråd

Legg inn av MrCooger »

To skikkelig dårlige omganger i serien på rad, kanskje også tre om du tar med den første mot Tromsø. Har den sedvanlige, nedrykksverdige sommerformen begynt allerede? Kan nesten se slik ut.

MrCooger

Legg inn av MrCooger »

MrCooger skrev: søn jun 11, 2023 5:58 pm To skikkelig dårlige omganger i serien på rad, kanskje også tre om du tar med den første mot Tromsø. Har den sedvanlige, nedrykksverdige sommerformen begynt allerede? Kan nesten se slik ut.
Høyner den til tre. Etter Sogndalkampen venter tre superviktige kamper mot Sandefjord, Godset og HamKam. Uten poeng i noen av dem...Skrekk og gru! Tror det blir fint med en liten landskampspause nå, ja.

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

MrCooger skrev: søn jun 11, 2023 5:58 pm To skikkelig dårlige omganger i serien på rad, kanskje også tre om du tar med den første mot Tromsø. Har den sedvanlige, nedrykksverdige sommerformen begynt allerede? Kan nesten se slik ut.
Trist affære på stadion i går...
Utviks erstatter Kvile, forærer de første målet med den feilpasningen. Men vi har nok sjanser og spillemessig overtak til å kunne ta dette selv om.
Skjønner ikke helt at Opseth ikke kan få starte, han er jo fortsatt toppscorer i år? Billborn velger å heller starte uten spiss, vi har vel ikke akkurat scoret i fleng på den måten?

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

HAMPUS ANDERSSON ER NY SPORTSSJEF I SARPSBORG 08

Fra scout i Häcken til sportssjef i S08, kun 30 år, spenstig...
Lykke til!

MrCooger

Legg inn av MrCooger »

Ziggy skrev: fre jun 16, 2023 12:44 pm HAMPUS ANDERSSON ER NY SPORTSSJEF I SARPSBORG 08

Fra scout i Häcken til sportssjef i S08, kun 30 år, spenstig...
Lykke til!
Helt ubeskrevet blad for for meg, og sikkert for de fleste andre som ikke følger tett med på svensk fotball. Det virker som om han iallfall har hatt en rolle å spille i suksessen til Häcken, og av det lille jeg har sett av reaksjoner fra fanbasen deres etter at nyheten ble sluppet, er lovende. Ikke så veldig mange som feirer at han forsvinner akkurat. Heller tvert om.

Vi kan vel ikke konkludere om det var riktig mann før om et par års tid, men jeg håper iallfall at vi kan se noen spennende løsninger i vinter. Litt yngre spillere enn de siste årene hadde vært en god start.

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

MrCooger skrev: fre jun 16, 2023 3:25 pm
Ziggy skrev: fre jun 16, 2023 12:44 pm HAMPUS ANDERSSON ER NY SPORTSSJEF I SARPSBORG 08

Fra scout i Häcken til sportssjef i S08, kun 30 år, spenstig...
Lykke til!
Helt ubeskrevet blad for for meg, og sikkert for de fleste andre som ikke følger tett med på svensk fotball. Det virker som om han iallfall har hatt en rolle å spille i suksessen til Häcken, og av det lille jeg har sett av reaksjoner fra fanbasen deres etter at nyheten ble sluppet, er lovende. Ikke så veldig mange som feirer at han forsvinner akkurat. Heller tvert om.

Vi kan vel ikke konkludere om det var riktig mann før om et par års tid, men jeg håper iallfall at vi kan se noen spennende løsninger i vinter. Litt yngre spillere enn de siste årene hadde vært en god start.
Enig, at han ikke er et tryne som står i sportssidene annenhver dag er bare positivt. I S08 så vil det fortsatt handle om å plukke ukjente talenter fra lavere nivå først og fremst, og som scout i Sverige bør han ha grei oversikt over skandinaviske spillere generelt. Mulig han ikke er like god på å skaffe oss fallerte irske landslagsspillere som nødløsning når det kniper 😉 Men det er vel like greit 😄

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Spillere skal hviles i dagens kamp, føler meg utrygg på det.
Frykter cup-smell i kveld, synes ikke vi overbeviste mot RBK, veldig dårlig effektivitet og RBK er vel strengt tatt OBOS-nivå på om dagen.
Aller verst er det jo at Utvik må stå over, den mannen er utrolig viktig for dette laget...

Fra bla':
"Kampen i Saftbygda på Vestlandet er siste hinder før Sarpsborg 08 er i kvartfinalen i cupen.

– Det er en veldig viktig kamp. Nå begynner det å dra seg til i cupen, og da må vi sørge for å vinne. Vi er kun tre kamper fra å ta en tittel, og det er en kjempeviktig kamp for oss, sier assistenttrener Joachim Björklund.

Ønsker friske bein
Likevel tyder tirsdagens formasjonstrening på at det blir flere endringer fra kampen i Trondheim. Martin Høyland kommer inn som høyreback for Eirik Wichne, midtstopper Sigurd Kvile erstatter Bjørn Inge Utvik som har karantene, Junior Martinsson Ngouali spiller sentralt på midtbanen i stedet for Victor Torp og Simon Tibbling kommer inn som erstatter for Christopher Bonsu Baah.

– Vi ønsker å ha friske bein på banen, men vi stiller opp med en eliteserieellever fra start. Vi gjør ikke bytter fordi vi tar enkelt på oppgaven, men vi har tre kamper denne uka og vi skal utnytte alle våre gode spillere på beste måte, sier han."

Måtte det blåeste laget vinne!

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »


Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Jadda.... Fy så rævva uten toppet lag og Utvik...
Takk og farvel!

Troygirl

Legg inn av Troygirl »

Takk for i år.

Troygirl

Legg inn av Troygirl »

Hvorfor gjøre det så vanskelig for seg selv da? Men uansett sterke siste 20 minutter. Da lever fortsatt håpet om cupfinale. 🤩

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Troygirl skrev: ons jun 28, 2023 7:54 pm Hvorfor gjøre det så vanskelig for seg selv da? Men uansett sterke siste 20 minutter. Da lever fortsatt håpet om cupfinale. 🤩
Hadde ikke trua i det hele tatt på 2-1 og 3-1 var natta. Gledelig å ta feil, Opseth må starte neste kamp, en spiss med målteft er ikke dagligdags i S08...

Troygirl

Legg inn av Troygirl »

Ziggy skrev: tor jun 29, 2023 11:07 am
Troygirl skrev: ons jun 28, 2023 7:54 pm Hvorfor gjøre det så vanskelig for seg selv da? Men uansett sterke siste 20 minutter. Da lever fortsatt håpet om cupfinale. 🤩
Hadde ikke trua i det hele tatt på 2-1 og 3-1 var natta. Gledelig å ta feil, Opseth må starte neste kamp, en spiss med målteft er ikke dagligdags i S08...
Du var ikke den eneste som mistet trua. Min far slo over på en annen kanal, og ei venninne skrudde av lyden. Ingen av dem fikk med seg redusering og utlikning.

En spiss med målteft. Det begrepet finnes ikke i ordboka til 08 ennå. Krysser fingrene for mer nå.

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Troygirl skrev: tor jun 29, 2023 7:52 pm Du var ikke den eneste som mistet trua. Min far slo over på en annen kanal, og ei venninne skrudde av lyden. Ingen av dem fikk med seg redusering og utlikning.
En spiss med målteft. Det begrepet finnes ikke i ordboka til 08 ennå. Krysser fingrene for mer nå.
Nå blir det Molde borte, en tøff oppgave selvsagt. Skulle helst hatt de hjemme, men vi har paradoksalt nok prestert bedre på bortebane enn hjemmebane i år...
La Opseth få fortsette, så ser vi om det er et blaff eller ei.
Han har egentlig helt "vill" statistikk i S08.


Assi

Legg inn av Assi »

SA melder at Barcelona-stjerne er meldt inn ! Sarpelona lever

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Assi skrev: fre jun 30, 2023 11:01 am SA melder at Barcelona-stjerne er meldt inn ! Sarpelona lever
Høres jo mildt sagt spennende ut, men er det en hake her?
Har vi blitt farmerklubben til Barca? Sarpelona "begrepet" gir avkastninger :)

Arnau Casas

https://players.fcbarcelona.com/en/play ... rnau-casas
https://www.sa.no/spansk-landslagsspill ... 46-1467715

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Kapteinen til Barcelona. Ikke verst, S08!

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »


MrCooger

Legg inn av MrCooger »

... men da er vi vel over utenlandskvoten igjen?

Det store spørsmålet er jo da hvem som er på vei ut. Skipper kanskje? Selv om han har spilt mye i år, sitter jeg med en følelse av at han ikke har den største tiltroen hos Billborn.

Morander
Innlegg: 66

Legg inn av Morander »

Tipper at Gustav Mogensen blir lånt ut. Skipper har vært solid

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Morander skrev: fre jun 30, 2023 12:29 pm Tipper at Gustav Mogensen blir lånt ut. Skipper har vært solid
Tipper jeg også, han har kun fått 10 min på tampen mot RBK. Ser ingen andre som kan skyves ut av 11'eren.

urbeka

Legg inn av urbeka »

At Sarpelona handler midtstopper... er det noen signaler på at Utvik kan være på vei bort? Er litt bekymra for fantasylaget mitt... :-)

Assi

Legg inn av Assi »

Utvik har vel kontrakt ut sesongen. Virker som han trives men det avhenger vel hvilke tilbud som evt dukker opp

aderyn

Legg inn av aderyn »

Hvordan i alle dager har Sarp fått kloa i Barcelona sin G19 kaptein? Fyren er også fast på Spanias U19 landslag. Har spilt 11 U19 aldersbestemte landskamper og ikke slippet inn et eneste mål. Spilte i begge 3-0 seierne mot Norge for noen måneder siden.

Er enorme talenter også fra Barcelona som det ikke har blitt noe som helst ut av, så ingen garantier her selvfølgelig men en svært unaturlig signering. Må vel være tiltenkt mye spilletid allerede nå. Må si jeg er en smule misunnelig.

chatin

Legg inn av chatin »

aderyn skrev: fre jun 30, 2023 8:07 pm Hvordan i alle dager har Sarp fått kloa i Barcelona sin G19 kaptein? Fyren er også fast på Spanias U19 landslag.
Jeg er her for å stille samme spørsmål. Virker som en absurd signering.

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »


Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Særp altså, hva de får til der nede ved svenskegrensa

Elvebakken

Legg inn av Elvebakken »

Bare vent til han ser " byen" og tester biffsnadderet på Egon. Blir ikke helt det samme å rusle ned St. Mariegate i særp som på Las Ramblas. Gutten må jo fått et innfall av akutt sinnsykdom da han signerte de papirene.Tipper han overpresterer noe innihelvete for å komme seg videre. Nei den var stygg. Lykke til guttær.

Assi

Legg inn av Assi »

Elvebakken skrev: lør jul 01, 2023 7:50 am Bare vent til han ser " byen" og tester biffsnadderet på Egon. Blir ikke helt det samme å rusle ned St. Mariegate i særp som på Las Ramblas. Gutten må jo fått et innfall av akutt sinnsykdom da han signerte de papirene.Tipper han overpresterer noe innihelvete for å komme seg videre. Nei den var stygg. Lykke til guttær.
Takker ! Det blir flott med såpass mange internasjonale profiler i Nedre Glomma. Har Tarik skrevet under ennå for å vise sin ubetingede kjærlighet til klubben, byen og menneskene ?

Brukeravatar
Ziggy
Innlegg: 597

Legg inn av Ziggy »

Elvebakken skrev: lør jul 01, 2023 7:50 am Bare vent til han ser " byen" og tester biffsnadderet på Egon. Blir ikke helt det samme å rusle ned St. Mariegate i særp som på Las Ramblas. Gutten må jo fått et innfall av akutt sinnsykdom da han signerte de papirene.Tipper han overpresterer noe innihelvete for å komme seg videre. Nei den var stygg. Lykke til guttær.
Las Ramblas...pfft!
Hørt om Pæsdekommen eller??
Den største frykten er at han tar en tur til Nye Sarpsborg og ser hvor flott det er i den lille verdensmetropolen. Da blir det nok kontraktsbrudd og signering for FFK sporenstreks :?

Nei, vi får gjøre som med de andre talentene som kommer inn fra utaskjærs; lenke de fast i kjelleren til Alexander Klaussen...

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»