U21-EM i Romania og Georgia

Svar
Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Re: U21-EM i Romania og Georgia

Legg inn av ulfarne »

Kakebart skrev: ons jun 28, 2023 11:15 pm
Interessert skrev: ons jun 28, 2023 11:14 pm Når jeg ser alle navnene som nevnes, ser det bare lysere og lysere ut - untatt i det bakre ledd. Der var dette laget enda mer stusselig besatt enn A laget tross alt. Veldig grått bak der. Hvorfor får vi ikke fram flere gode forsvarspillere og keepere? Der er der en jobb å gjøre, og den må gjøres fort.
Klaesson gjorde det bra i mesterskapet da. Vi har noen lovende keeperemner, men de har litt lang vei frem fortsatt.
Skal litt til å danke ut klubbløse Nyland ja

Dewaz

Legg inn av Dewaz »

Norgefoot skrev: ons jun 28, 2023 11:05 pm
Dewaz skrev: ons jun 28, 2023 9:56 pm
TWU skrev: ons jun 28, 2023 9:55 pm Sitter langt inne å henge ut enkeltspillere, men er noen utpå der som jeg rett og slett ikke forstår hvorfor spiller.
Botheim, Sebulonsen og Hove spesielt. Sjanseløse på landslagsspill etter i kveld.
Botheim, Sebulonsen og Zafeiris for min del. I tillegg til at jeg ikke synes Daland og Heggheim er gode nok, selv om de tidvis har spilt ganske bra og. Hove synes jeg har vært helt ok, elendige avslutninger, men gjort mye ok med ballen.
Zafeiris kan bli veldig bra imo. Noen sløve øyeblikk mot Sveits, men han har alt som skal til for å lykkes. Veldig bra innhopp i dag.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Greit at Italia røyk ut så slipper vi det vanlige gnålet om at de egentlig var mye bedre og hadde et gir til som de ikke trengte.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Dewaz skrev: ons jun 28, 2023 11:31 pm
Norgefoot skrev: ons jun 28, 2023 11:05 pm
Dewaz skrev: ons jun 28, 2023 9:56 pm

Botheim, Sebulonsen og Hove spesielt. Sjanseløse på landslagsspill etter i kveld.
Botheim, Sebulonsen og Zafeiris for min del. I tillegg til at jeg ikke synes Daland og Heggheim er gode nok, selv om de tidvis har spilt ganske bra og. Hove synes jeg har vært helt ok, elendige avslutninger, men gjort mye ok med ballen.
Zafeiris kan bli veldig bra imo. Noen sløve øyeblikk mot Sveits, men han har alt som skal til for å lykkes. Veldig bra innhopp i dag.
Zafeiris er spennende og bra, men hadde ikke et veldig bra mesterskap. Får se om han klarer å holde plassen på neste u21-lag. Arnstad - Mannsverk - Zaf?

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Kakebart skrev: ons jun 28, 2023 11:33 pm Zafeiris er spennende og bra, men hadde ikke et veldig bra mesterskap. Får se om han klarer å holde plassen på neste u21-lag. Arnstad - Mannsverk - Zaf?
Gi meg:

Bobb - Mannsverk - Zafeiris
Mvuka - Jatta/Karlsbakk - Nusa

Bobb i en mer fremskutt rolle a la Ødegaard på landslaget.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7901

Legg inn av Big George »

Kitolano var vel ikke i den opprinnelige troppen ?
Mener Jatta og Kitolano kom inn pga at to spillere gikk inn i A-landslagstroppen.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7901

Legg inn av Big George »

Nusa sin utvikling fra U18 til U-19 og til U-21 på få måneder der han tok nivået, er sterk.
Kitolano som kom inn i troppen på forfall....

Det viser at det finnes spillere som kan overraske.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Kakebart skrev: ons jun 28, 2023 11:33 pm
Dewaz skrev: ons jun 28, 2023 11:31 pm
Norgefoot skrev: ons jun 28, 2023 11:05 pm

Botheim, Sebulonsen og Zafeiris for min del. I tillegg til at jeg ikke synes Daland og Heggheim er gode nok, selv om de tidvis har spilt ganske bra og. Hove synes jeg har vært helt ok, elendige avslutninger, men gjort mye ok med ballen.
Zafeiris kan bli veldig bra imo. Noen sløve øyeblikk mot Sveits, men han har alt som skal til for å lykkes. Veldig bra innhopp i dag.
Zafeiris er spennende og bra, men hadde ikke et veldig bra mesterskap. Får se om han klarer å holde plassen på neste u21-lag. Arnstad - Mannsverk - Zaf?
Mye bra fra midt og fremover, men hvem stiller vi der bak? Sjøeng grei førstekeeper, så har vi Wolfe på venstreback som kan utfordres av Oppegaard. Men hva med midtstoppere og høyreback? Østrøm var vel kaptein for det b-pregede laget sist og blir sikkert satset på. Kanskje Edh på høyreback, men han er jo skadeplaget. Halvor Opsahl, Pignatel Jenssen, Mathias Løvik og noen OBOS spillere som Hiim, Williamsen og Skaret har vel også blitt prøvd av Jalland hittil.
Noen andre som kan slå seg inn der? Kanskje G19-kaptein Nikolai Hopland?

Edit. Glemte Leo Hjelde. Da ser det noe bedre ut. ;)

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

netrebske skrev: ons jun 28, 2023 11:49 pm
Kakebart skrev: ons jun 28, 2023 11:33 pm
Dewaz skrev: ons jun 28, 2023 11:31 pm

Zafeiris kan bli veldig bra imo. Noen sløve øyeblikk mot Sveits, men han har alt som skal til for å lykkes. Veldig bra innhopp i dag.
Zafeiris er spennende og bra, men hadde ikke et veldig bra mesterskap. Får se om han klarer å holde plassen på neste u21-lag. Arnstad - Mannsverk - Zaf?
Mye bra fra midt og fremover, men hvem stiller vi der bak? Sjøeng grei førstekeeper, så har vi Wolfe på venstreback som kan utfordres av Oppegaard. Men hva med midtstoppere og høyreback? Østrøm var vel kaptein for det b-pregede laget sist og blir sikkert satset på. Kanskje Edh på høyreback, men han er jo skadeplaget. Halvor Opsahl, Pignatel Jenssen, Mathias Løvik og noen OBOS spillere som Hiim, Williamsen og Skaret har vel også blitt prøvd av Jalland hittil.
Noen andre som kan slå seg inn der? Kanskje G19-kaptein Nikolai Hopland?
På høyreback har vi Bassi, Solheim og Edh som ok alternativ. Hjelde tar vel en stopperplass, så har man Hopland, Østrøm, Opsahl som mulige makkere.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Dewaz skrev: ons jun 28, 2023 11:31 pm
Norgefoot skrev: ons jun 28, 2023 11:05 pm
Dewaz skrev: ons jun 28, 2023 9:56 pm

Botheim, Sebulonsen og Hove spesielt. Sjanseløse på landslagsspill etter i kveld.
Botheim, Sebulonsen og Zafeiris for min del. I tillegg til at jeg ikke synes Daland og Heggheim er gode nok, selv om de tidvis har spilt ganske bra og. Hove synes jeg har vært helt ok, elendige avslutninger, men gjort mye ok med ballen.
Zafeiris kan bli veldig bra imo. Noen sløve øyeblikk mot Sveits, men han har alt som skal til for å lykkes. Veldig bra innhopp i dag.
Synes han hadde er middels minus mesterskap. Lite sjanseskapende og spilte på seg brudd ved den første Sveitsscoringen blant annet, spiller med for høy risiko og mange dårlige valg som fører til farlige brudd

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Kun Colin Røsler og Rasmus Sandberg som ikke var på banen for Norge i mesterskapet, tviler på om dem noen gang får A-landskamper.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7901

Legg inn av Big George »

Det blir interessant å se hvordan disse kampene påvirker interessen fra de store ligaene.
Kitolano som kom inn på forfall har imponert. Han skulle selges fra Odd til Feyenoord men prisen
som i ettertid synes latterlig gjorde at Feyenoord i stedet kjøpte Aursnes.Kitolano havnet i samme by men
en mye mindre klubb, Sparta Rotterdam

Oscar Bobb burde interessere, men oppfører seg som en fanboy "det er kult å tilhøre Man City"
Sånn kan man si og tenke på tribunen, men det er en katastrofal holdning for en spiller.

Nusa, født 2005 hva skal man si ? Vil Brugge selge han og vil Ståle Solbakken ta han inn på landslaget ?

Vi vet at Daland muligens vil forlate Belgia og ende i franske Monaco.
Han har levert sånn passe ikke for svakt og ikke høyeste klasse.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Om Nusa får spille fast i CB nå så er det ikke noe poeng for han å flytte på seg. Klaesson derimot fikk vist seg frem og må ha en overgang.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Big George skrev: tor jun 29, 2023 3:48 am Det blir interessant å se hvordan disse kampene påvirker interessen fra de store ligaene.
Kitolano som kom inn på forfall har imponert. Han skulle selges fra Odd til Feyenoord men prisen
som i ettertid synes latterlig gjorde at Feyenoord i stedet kjøpte Aursnes.Kitolano havnet i samme by men
en mye mindre klubb, Sparta Rotterdam

Oscar Bobb burde interessere, men oppfører seg som en fanboy "det er kult å tilhøre Man City"
Sånn kan man si og tenke på tribunen, men det er en katastrofal holdning for en spiller.

Nusa, født 2005 hva skal man si ? Vil Brugge selge han og vil Ståle Solbakken ta han inn på landslaget ?

Vi vet at Daland muligens vil forlate Belgia og ende i franske Monaco.
Han har levert sånn passe ikke for svakt og ikke høyeste klasse.
Syns Daland gjorde en meget bra kamp i går.
Rydda jo opp et utall ganger, og har en nokså rolig opptreden i et forsvar hvor det var mye armer og bein i første omgang.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Norgefoot skrev: tor jun 29, 2023 12:04 am
Dewaz skrev: ons jun 28, 2023 11:31 pm
Zafeiris kan bli veldig bra imo. Noen sløve øyeblikk mot Sveits, men han har alt som skal til for å lykkes. Veldig bra innhopp i dag.
Synes han hadde er middels minus mesterskap. Lite sjanseskapende og spilte på seg brudd ved den første Sveitsscoringen blant annet, spiller med for høy risiko og mange dårlige valg som fører til farlige brudd
Så må vi gi Christos litt kred for kombinasjonsspillet før Ceide sitt mål mot Sveits også da.

Selv om jeg også er enig i at han hadde et middels mesterskap. Men det som er spennende er at ganske mange av de underårige spilte seg inn i denne troppen, og kan bruke denne mesterskapserfaringen på neste kull (med en litt bedre trener i mine øyne).

HeskeyTime

Legg inn av HeskeyTime »

Liker at Kitolano kun kom inn som reserveløsning i troppen, soleklar x-faktor i fysikken og evnen til å drive med ball. Hadde nok vært enda bedre hvis vi hadde hatt et ordentlig anker ved siden av, men Smerud måtte ha Hove til å løpe mellom spillere og ball. En midtbane med Mannsverk - Kitolano bak Ceide/Nusa - Sahraoui - Bobb gjort ting mer solid, både offensivt og defensivt hvor vi kunne stått i et bedre press.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

HeskeyTime skrev: tor jun 29, 2023 8:30 am Liker at Kitolano kun kom inn som reserveløsning i troppen, soleklar x-faktor i fysikken og evnen til å drive med ball. Hadde nok vært enda bedre hvis vi hadde hatt et ordentlig anker ved siden av, men Smerud måtte ha Hove til å løpe mellom spillere og ball. En midtbane med Mannsverk - Kitolano bak Ceide/Nusa - Sahraoui - Bobb gjort ting mer solid, både offensivt og defensivt hvor vi kunne stått i et bedre press.
Jeg er litt uenig. Jeg har alltid vært veldig begeistra for Kitolano, ekstrem motor, bra ballvinner og god teknikk. Men han har mangla litt det ekstraordinære på siste tredjedel til å bli en virkelig topp topp indreløper og vært litt for uryddig til å være et godt anker. Jeg synes det at han viser nivået han gjorde i dette mesterskapet uten et anker ved siden av seg, at han er ryddig og komfortabel nok til å ta den rollen nå beyr at han virkelig er en som kan bidra fremover. Som indreløper vil han alltid mangle litt i forhold til de beste, men som anker kan han virkelig bli bra. Gjør det Berg gjør pluss at han er bedre teknisk og kan ta med seg ball ut av press. Vetlesen burde vært med som indreløper.

MEn enig i at MAnnsverk Kitolano hadde vært bra for å stabilisere midten med de vi hadde med.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Kakebart skrev: tor jun 29, 2023 6:16 am Om Nusa får spille fast i CB nå så er det ikke noe poeng for han å flytte på seg. Klaesson derimot fikk vist seg frem og må ha en overgang.
Nå som Club Brugge har fått norsk trener så tipper jeg Nusa vil få flere sjanser.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Lilleborg skrev: tor jun 29, 2023 9:58 am
Kakebart skrev: tor jun 29, 2023 6:16 am Om Nusa får spille fast i CB nå så er det ikke noe poeng for han å flytte på seg. Klaesson derimot fikk vist seg frem og må ha en overgang.
Nå som Club Brugge har fått norsk trener så tipper jeg Nusa vil få flere sjanser.
Uavhengig av nasjonaliteten til treneren tror jeg ikke han hadde forlenge kontrakten uten tydelige signaler på at han skal satses på neste sesong. Hva er status på Lang egentlig? Planen er vel at han skal videre og Nusa tar over, men ser ingen rykter angående Lang.

Edit: linkes hardt til PSV ser jeg.
Sist redigert av Kakebart den tor jun 29, 2023 10:10 am, redigert 1 gang totalt.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Smerud er ute og klager på at han ikek fikk ha med de beste på u21.

https://www.tv2.no/sport/fotball/smerud ... /15855769/

Må si jeg hadde hatt mer sympati om ikke det hadde vært klart at lagets beste spiller ikke hadde blitt med om Smerud fikk med Vetlesen, som det er mest diskusjon rundt der. Han vraka Arnsad og hadde vraka Kitolano om Vetlesen var tilgjegelig, da har han ikke mye å klage over. Om Solbakken og Christensen er de som hadde blitt hjemme hadde det derimot utgjort en forksjell.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Kakebart skrev: tor jun 29, 2023 10:05 am Smerud er ute og klager på at han ikek fikk ha med de beste på u21.

https://www.tv2.no/sport/fotball/smerud ... /15855769/

Må si jeg hadde hatt mer sympati om ikke det hadde vært klart at lagets beste spiller ikke hadde blitt med om Smerud fikk med Vetlesen, som det er mest diskusjon rundt der. Han vraka Arnsad og hadde vraka Kitolano om Vetlesen var tilgjegelig, da har han ikke mye å klage over. Om Solbakken og Christensen er de som hadde blitt hjemme hadde det derimot utgjort en forksjell.
Er jo mye lettere for klubber med ferie å avgi spillere, men hvorfor Strand Larsen heller ikke ble med er det ikke gitt noen saklige svar på.
Så må vi ikke glemme at det var et sterkt ønske fra NFF å tilrettelegge bedre for u-mesterskapene da de la sin terminliste og la da opp til kun 3 cuprunder i år. Klubbene ble i harnisk (ikke Glimt )over dette og 4 nye spilledatoer ble presset inn i kalenderen, noe som gikk ut over U-landslagene.

HeskeyTime

Legg inn av HeskeyTime »

Kakebart skrev: tor jun 29, 2023 9:41 am
HeskeyTime skrev: tor jun 29, 2023 8:30 am Liker at Kitolano kun kom inn som reserveløsning i troppen, soleklar x-faktor i fysikken og evnen til å drive med ball. Hadde nok vært enda bedre hvis vi hadde hatt et ordentlig anker ved siden av, men Smerud måtte ha Hove til å løpe mellom spillere og ball. En midtbane med Mannsverk - Kitolano bak Ceide/Nusa - Sahraoui - Bobb gjort ting mer solid, både offensivt og defensivt hvor vi kunne stått i et bedre press.
Jeg er litt uenig. Jeg har alltid vært veldig begeistra for Kitolano, ekstrem motor, bra ballvinner og god teknikk. Men han har mangla litt det ekstraordinære på siste tredjedel til å bli en virkelig topp topp indreløper og vært litt for uryddig til å være et godt anker. Jeg synes det at han viser nivået han gjorde i dette mesterskapet uten et anker ved siden av seg, at han er ryddig og komfortabel nok til å ta den rollen nå beyr at han virkelig er en som kan bidra fremover. Som indreløper vil han alltid mangle litt i forhold til de beste, men som anker kan han virkelig bli bra. Gjør det Berg gjør pluss at han er bedre teknisk og kan ta med seg ball ut av press. Vetlesen burde vært med som indreløper.

MEn enig i at MAnnsverk Kitolano hadde vært bra for å stabilisere midten med de vi hadde med.
Tenker mer en rolle i dobbel pivot (4-2-3-1), hvor han får brukt ballvinneregenskapene i høyere grad lenger oppe i banen og skape farlige brudd, samt får mer ansvar for å bringe ballen opp til siste tredjedel. Enig i dine betraktninger om spilleren generelt, men tror hans beste rolle hører til en annen formasjon. Tror fortsatt ikke han blir ryddig nok på toppnivå som anker, men har uten tvil gode egenskaper som kan bli brukt mellom boksene.
Er litt som Odin Holm (uten sammenligning forøvrig), som sannsynligvis kommer til å passe best i en "Frenkie de Jong-rolle" i dobbel pivot. For dårlig defensivt for ankerrolle, for dårlig siste tredjedel som indreløper, og passet derfor ikke inn i Vålerenga.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »



kulle gjerne sett liknende videoer for Nusa, synes han gjorde mye bra.
Nusa gjorde en del feil også, men han turte å prøve og lyktes med mye der du ser at han med noen år på baken blir en skikkelig klassespiller. Utrolig moro å ha to sånne spillere som virkelig ser ut som the real deal.
Har tidligere holdt Nusa litt over Bobb mtp talent, men synes Bobb nå er helt på høyde og vel så det.
Ser man på kun spillet og holder talentet utenom synes jeg Bobb var den beste av de to i mesterskapet.
Det er noe helt spesielt ved hvordan begge beveger seg, teknikken, spilleforståelsen, awarenessen. Utrolig gøy å se de herje på samme side mot italierne i andre omgang.

Dewaz

Legg inn av Dewaz »

Moro å se de kombinere ja. De to der rundt Ødegaard kan bli brutalt. Haaland kommer til å gi de masse rom å spille i.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Norgefoot skrev: tor jun 29, 2023 2:32 pm

kulle gjerne sett liknende videoer for Nusa, synes han gjorde mye bra.
Nusa gjorde en del feil også, men han turte å prøve og lyktes med mye der du ser at han med noen år på baken blir en skikkelig klassespiller. Utrolig moro å ha to sånne spillere som virkelig ser ut som the real deal.
Har tidligere holdt Nusa litt over Bobb mtp talent, men synes Bobb nå er helt på høyde og vel så det.
Ser man på kun spillet og holder talentet utenom synes jeg Bobb var den beste av de to i mesterskapet.
Det er noe helt spesielt ved hvordan begge beveger seg, teknikken, spilleforståelsen, awarenessen. Utrolig gøy å se de herje på samme side mot italierne i andre omgang.
Synes Nusa var best mot Italia, Bobb best tidligere. Men man ser at Nusa har et vanvittig toppnivå. Når han spiller til venstre har han et veldig mye farligere skuddbein enn de andre lignende spillerne + at toppfarten han kan kontrollere ball i er ekstrem. Nusa er 2 år yngre enn Bobb som også er 3 år underårig. Fantastisketalent begge to, men jeg holder Nusa sitt topppotensial litt over. Nusa vil nok gi oss mer målpoeng i fremtiden.

Nusa er en mer fremoverretta driblekant, mens jeg er litt bekymra for at Bobb og Ødegaard kan gå litt i bena på hverandre, men forhåpentligvis blir det fantastisk kombinasjonsspill når de blir kjent.

smash

Legg inn av smash »

Hvis vi vil kjøre *litt* offensivt mot Jordan.. Nusa på samme side som Ødegaard pga sistnevntes stikkere og Nusas fart. Bobb kan bevege seg innover som en slags ekstra 10-er, spille fri Sahroui + back + Haaland og ellers holde i ball.

Bobb - Haaland - Nusa

Sahraoui - Kitolano - Ødegaard

Meling - X - X - Pedersen (Ryerson)

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7901

Legg inn av Big George »

Spennende å se hva Pep gjør nå. Som tittelforsvarer av The Treble blir det trangt og behov for ferdigvare, spillere som kan gå rett inn på laget og benken.

Jeg tror på et salg av Oscar Bobb. Lavia ble solgt ifjor med gjenkjøpsklausul. Pep ser antakelig det samme som oss andre, en unggutt som trenger kamper i en topp 5 liga. En retur til Man City om to-tre år virker perfekt. Et utlån er neppe ønsket av de fleste interesserte klubbene. Man vil ikke låne spillere et år og sende dem tilbake.

Hva var det som ble sagt igår ? En av de italienske U-21 spillerne ble solgt for 700 millioner kr.
Sist redigert av Big George den tor jun 29, 2023 3:46 pm, redigert 1 gang totalt.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Har jo Girona i LaLiga, Palermo i Serie B og Troyes i Ligue 2 som er med i City Group. Kan jo være mulighet for lån der kanskje.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Big George skrev: tor jun 29, 2023 3:32 pm Spennende å se hva Pep gjør nå. Som tittelforsvarer av The Treble blir det trangt og behov for ferdigvare, spillere som kan gå rett inn på laget og benken.

Jeg tror på et salg av Oscar Bobb. Lavia ble solgt ifjor med gjenkjøpsklausul. Pep ser antakelig det samme som oss andre, en unggutt som trenger kamper i en topp 5 liga. En retur til Man City om to-tre år virker perfekt. Et utlån er neppe ønsket av de fleste interesserte klubbene. Man vil ikke låne spillere et år og sende dem tilbake.

Hva var det som ble sagt igår ? En av d italienske U-21 spillerne ble solgt or 700 millioner kr.
Tonali som går for 700. Over 100 kamper for AC Milan og 14 a-landslagskamper. Han er et annet nivå.

Ryktene sa jo at Bobb skulle ta plassen til Palmer i troppen.

Han har fått innhopp i 14 pl-kamper(350 min) og noe spilletid i cl i år. Bobb kan ende med noe lignende.

Dewaz

Legg inn av Dewaz »

ElGuaje skrev: tor jun 29, 2023 3:36 pm Har jo Girona i LaLiga, Palermo i Serie B og Troyes i Ligue 2 som er med i City Group. Kan jo være mulighet for lån der kanskje.
Inntrykket jeg har fått fra City-fans på nett er at utlån til disse klubbene nesten er en dødsdom mtp. fremtidig spill i City. De beste talentene, som f.eks McAtee, går til klubber utenfor City Group.

Håper ryktene om at Bobb tar Palmer sin plass i City-troppen er sanne. Hvis ikke bør han gå for permanent overgang til en PL-klubb slik Lavia gjorde.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»