Strømsgodset

Svar
stc887
Innlegg: 3684

Re: Strømsgodset

Legg inn av stc887 »

Roedgata skrev: tir jun 27, 2023 9:48 am
Fitforfight skrev: tir jun 27, 2023 7:34 am Det beste Godset kan gjøre nå er å innse at utviklingen til Gullik er verdt en skikkelig helfet 3 års kontrakt.
Da har vi han en stund til og så kan vi kanskje se både 40 og 50 tallet sommeren 25.
Det er det jeg håper på også. Sommeren 25 er selvfølgelig optimalt, men om vi så klarer å hoste opp en ny kontrakt og holde på han ett år til kan de 20 millionene bli til 35. Gutten er bare 19 og har tilgode og vise stabil form over en hel sesong. Ett år til i Drammen før han legger verden for sine føtter er neppe det dummeste han kan gjøre.
Jeg heller ei bøtte med kaldt vann her å melder at Gulliksen får vi maks 25 for uansett hvor lang kontrakt er og han vil bare spille seg nedover i verdi/status quo om han blir pga skal du få mer enn det FKH fikk for Zafeiris (25) må du være Glimt eller Molde eller eventuelt ha Ogbu, Adams, Boniface, Fofana, Orban spillere altså unge Afrikanske spillere med fysikk eller generasjonstalent typ Nusa, Schjelderup, Martin (15) osv. Gulliksen er strålende spiller men det er jo ikke top notch talent i dag, mulig han blir topp 5 liga spiller på sikt men da må han ha et mellomsteg eller to på veienz så blir viktig å sikre videresalg% på han.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Er vel Ranheim stopperen vi ser på,?
Moen Foss hadde vært å foretrekke/ønske
https://www.nettavisen.no/sport/norsk-f ... 95-1171071

Fitforfight

Legg inn av Fitforfight »

Kalle73 skrev: tir jun 27, 2023 12:41 pm
Fitforfight skrev: tir jun 27, 2023 7:34 am Det beste Godset kan gjøre nå er å innse at utviklingen til Gullik er verdt en skikkelig helfet 3 års kontrakt.
Da har vi han en stund til og så kan vi kanskje se både 40 og 50 tallet sommeren 25.
De færreste norske klubber har råd til å si nei til salg på 20 mill, utviklingspotensiale eller ikke...
Godset kan, om ny kontrakt signeres.

Fitforfight

Legg inn av Fitforfight »

stc887 skrev: tir jun 27, 2023 12:42 pm
Roedgata skrev: tir jun 27, 2023 9:48 am
Fitforfight skrev: tir jun 27, 2023 7:34 am Det beste Godset kan gjøre nå er å innse at utviklingen til Gullik er verdt en skikkelig helfet 3 års kontrakt.
Da har vi han en stund til og så kan vi kanskje se både 40 og 50 tallet sommeren 25.
Det er det jeg håper på også. Sommeren 25 er selvfølgelig optimalt, men om vi så klarer å hoste opp en ny kontrakt og holde på han ett år til kan de 20 millionene bli til 35. Gutten er bare 19 og har tilgode og vise stabil form over en hel sesong. Ett år til i Drammen før han legger verden for sine føtter er neppe det dummeste han kan gjøre.
Jeg heller ei bøtte med kaldt vann her å melder at Gulliksen får vi maks 25 for uansett hvor lang kontrakt er og han vil bare spille seg nedover i verdi/status quo om han blir pga skal du få mer enn det FKH fikk for Zafeiris (25) må du være Glimt eller Molde eller eventuelt ha Ogbu, Adams, Boniface, Fofana, Orban spillere altså unge Afrikanske spillere med fysikk eller generasjonstalent typ Nusa, Schjelderup, Martin (15) osv. Gulliksen er strålende spiller men det er jo ikke top notch talent i dag, mulig han blir topp 5 liga spiller på sikt men da må han ha et mellomsteg eller to på veienz så blir viktig å sikre videresalg% på han.
Om Gullik blir fotballinvalid blir verdien ingenting! Men hvordan i h... ser du for deg at "han vil bare spille seg nedover i verdi"?
I dag har du ikke tatt tranen din.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Fitforfight skrev: tir jun 27, 2023 2:15 pm
stc887 skrev: tir jun 27, 2023 12:42 pm
Roedgata skrev: tir jun 27, 2023 9:48 am

Det er det jeg håper på også. Sommeren 25 er selvfølgelig optimalt, men om vi så klarer å hoste opp en ny kontrakt og holde på han ett år til kan de 20 millionene bli til 35. Gutten er bare 19 og har tilgode og vise stabil form over en hel sesong. Ett år til i Drammen før han legger verden for sine føtter er neppe det dummeste han kan gjøre.
Jeg heller ei bøtte med kaldt vann her å melder at Gulliksen får vi maks 25 for uansett hvor lang kontrakt er og han vil bare spille seg nedover i verdi/status quo om han blir pga skal du få mer enn det FKH fikk for Zafeiris (25) må du være Glimt eller Molde eller eventuelt ha Ogbu, Adams, Boniface, Fofana, Orban spillere altså unge Afrikanske spillere med fysikk eller generasjonstalent typ Nusa, Schjelderup, Martin (15) osv. Gulliksen er strålende spiller men det er jo ikke top notch talent i dag, mulig han blir topp 5 liga spiller på sikt men da må han ha et mellomsteg eller to på veienz så blir viktig å sikre videresalg% på han.
Om Gullik blir fotballinvalid blir verdien ingenting! Men hvordan i h... ser du for deg at "han vil bare spille seg nedover i verdi"?
I dag har du ikke tatt tranen din.
Han blir eldre. Forskjellen på en het 19 år Gulliksen og 21-22 er at det er flere om beinet når han blir eldre og dermed er verdien senket om da ikke Godset mot formodning skulle ta seg ut i Europa eller Gulliksen være helt king kong på U21.
Osame skulle jo også bare bli litt til og herje litt. Endte vel opp med at han gikk for 20 enda alle mente det måtte bli 30 om man bare ventet lenge nok. Hadde trolig fått over 20 (ikke mye men kanskje 25)om man hadde solgt tidligere med lengre kontrakt og Osame yngre. Mulig at den ikke går nedover men det er langt fra sikkert den stiger som mange argumenter for når spillere er aktuelle for nye klubber og for en klubb som lever i rød sone økonomisk bør det være prioritert å komme seg ut av den asap.

Fitforfight

Legg inn av Fitforfight »

stc887 skrev: tir jun 27, 2023 2:25 pm
Fitforfight skrev: tir jun 27, 2023 2:15 pm
stc887 skrev: tir jun 27, 2023 12:42 pm

Jeg heller ei bøtte med kaldt vann her å melder at Gulliksen får vi maks 25 for uansett hvor lang kontrakt er og han vil bare spille seg nedover i verdi/status quo om han blir pga skal du få mer enn det FKH fikk for Zafeiris (25) må du være Glimt eller Molde eller eventuelt ha Ogbu, Adams, Boniface, Fofana, Orban spillere altså unge Afrikanske spillere med fysikk eller generasjonstalent typ Nusa, Schjelderup, Martin (15) osv. Gulliksen er strålende spiller men det er jo ikke top notch talent i dag, mulig han blir topp 5 liga spiller på sikt men da må han ha et mellomsteg eller to på veienz så blir viktig å sikre videresalg% på han.
Om Gullik blir fotballinvalid blir verdien ingenting! Men hvordan i h... ser du for deg at "han vil bare spille seg nedover i verdi"?
I dag har du ikke tatt tranen din.
Han blir eldre. Forskjellen på en het 19 år Gulliksen og 21-22 er at det er flere om beinet når han blir eldre og dermed er verdien senket om da ikke Godset mot formodning skulle ta seg ut i Europa eller Gulliksen være helt king kong på U21.
Osame skulle jo også bare bli litt til og herje litt. Endte vel opp med at han gikk for 20 enda alle mente det måtte bli 30 om man bare ventet lenge nok. Hadde trolig fått over 20 (ikke mye men kanskje 25)om man hadde solgt tidligere med lengre kontrakt og Osame yngre. Mulig at den ikke går nedover men det er langt fra sikkert den stiger som mange argumenter for når spillere er aktuelle for nye klubber og for en klubb som lever i rød sone økonomisk bør det være prioritert å komme seg ut av den asap.
https://www.dn.no/marked/fotball/norsk- ... -1-1462370

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Fitforfight skrev: tir jun 27, 2023 2:32 pm
stc887 skrev: tir jun 27, 2023 2:25 pm
Fitforfight skrev: tir jun 27, 2023 2:15 pm

Om Gullik blir fotballinvalid blir verdien ingenting! Men hvordan i h... ser du for deg at "han vil bare spille seg nedover i verdi"?
I dag har du ikke tatt tranen din.
Han blir eldre. Forskjellen på en het 19 år Gulliksen og 21-22 er at det er flere om beinet når han blir eldre og dermed er verdien senket om da ikke Godset mot formodning skulle ta seg ut i Europa eller Gulliksen være helt king kong på U21.
Osame skulle jo også bare bli litt til og herje litt. Endte vel opp med at han gikk for 20 enda alle mente det måtte bli 30 om man bare ventet lenge nok. Hadde trolig fått over 20 (ikke mye men kanskje 25)om man hadde solgt tidligere med lengre kontrakt og Osame yngre. Mulig at den ikke går nedover men det er langt fra sikkert den stiger som mange argumenter for når spillere er aktuelle for nye klubber og for en klubb som lever i rød sone økonomisk bør det være prioritert å komme seg ut av den asap.
https://www.dn.no/marked/fotball/norsk- ... -1-1462370
Joa men det er større enkeltsakg typ Fofana og Tengstedt som drar lasset.

https://www.transfermarkt.com/eliteseri ... on_id/2022

Er ikke en eneste overgang over 30 annet enn Ceide til Serie-A og Karlsbakk for rundt 30. (spisser alltid dyrere) ellers er det rundt 20 millioners merket for de fleste andre gode salgene

Glimt2020

Legg inn av Glimt2020 »

Altså, vi er ikke spesielt vant til å tape. Men når vi først skal tape, så er det godt at det er et lag og en by vi både respekterer og har gode minner fra (Glimt ble seriemester for første gang på drammensk jord).

Godset var best. Glimt var vanskelig motstand, men Godset var best. Dere bare kjempet oss ut av stilen, og det gjorde dere med fantastisk angrepsspill og en vanvittig loyalitet. Det er helt ærlig å ligge lavt mot Glimt og ta kontringer. Det er så mye power i de kontringene at jeg er overbevist at Kjetil Knutsen bruker Godset som eksempel på hvordan det skal gjøres, ovenfor hans spillere denne uken.

Drammen er en by jeg liker. Jeg trenger vel ikke si mye mer enn Martin Ødegaard.

Men min største favoritt fra Drammen er Pelle. Den historien om Pelle i hans barndom i Drammen, den kan jeg høre om og om igjen, eller lese. Historien om Pelle er egentlig en syk god TV-mulighet for de dyktigste innenfor TV i Norge. Den historien fortjener folk flest å høre. Jeg både gråter og ler når jeg hører historien om Pelle fra Drammen.

Evv

Legg inn av Evv »

Selger man GULLiksen for så lite som 20 mill kan man bare legge ned hele klubben. Nå må man få signa ny kontrakt så får man solgt han for en betydelig høyere sum. Leser at Vetlesen ble solgt for 70 - 90 mill. Sammenligner man prestasjonene til disse to søndag kan jeg ikke forstå at ambisjonene for Gulliksen skal være så mye lavere. Gutten er 19 år og et talent helt utenom det vanlige. Kun Ødegaard jeg har sett som har vært et større talent i SIF-drakt.

Roedgata

Legg inn av Roedgata »

Evv skrev: tir jun 27, 2023 4:39 pm Selger man GULLiksen for så lite som 20 mill kan man bare legge ned hele klubben. Nå må man få signa ny kontrakt så får man solgt han for en betydelig høyere sum. Leser at Vetlesen ble solgt for 70 - 90 mill. Sammenligner man prestasjonene til disse to søndag kan jeg ikke forstå at ambisjonene for Gulliksen skal være så mye lavere. Gutten er 19 år og et talent helt utenom det vanlige. Kun Ødegaard jeg har sett som har vært et større talent i SIF-drakt.
Forskjellen er at Godset er Godset og Glimt er Glimt. Jeg er helt enig i at Gulliksen objektivt sett er verdt mer enn 20 millioner i dagens marked, men alle potensielle kjøpere veit at klubben trenger penger. De forstår også at Godsets mulighet til å forlenge kontrakten er begrensa, samt at mulighetene for Conference eller UEFA-spill er små.

Fotballhierarkiet er forbanna kynisk, men det er dessverre som det er.

Fitforfight

Legg inn av Fitforfight »

Gullik kan jo ha en kontrakt som sier maks 1,5 mill euro ut, og da er det jo samma hva vi mener og tenker...

Roedgata

Legg inn av Roedgata »

Fitforfight skrev: tir jun 27, 2023 6:18 pm Gullik kan jo ha en kontrakt som sier maks 1,5 mill euro ut, og da er det jo samma hva vi mener og tenker...
Utkjøpsklausuler er, såvidt jeg har forstått, ikke lov i Norge, men det kan jo hende han har en muntlig avtale med Flo og da er vi forsåvidt like langt.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Roedgata skrev: tir jun 27, 2023 5:49 pm
Evv skrev: tir jun 27, 2023 4:39 pm Selger man GULLiksen for så lite som 20 mill kan man bare legge ned hele klubben. Nå må man få signa ny kontrakt så får man solgt han for en betydelig høyere sum. Leser at Vetlesen ble solgt for 70 - 90 mill. Sammenligner man prestasjonene til disse to søndag kan jeg ikke forstå at ambisjonene for Gulliksen skal være så mye lavere. Gutten er 19 år og et talent helt utenom det vanlige. Kun Ødegaard jeg har sett som har vært et større talent i SIF-drakt.
Forskjellen er at Godset er Godset og Glimt er Glimt. Jeg er helt enig i at Gulliksen objektivt sett er verdt mer enn 20 millioner i dagens marked, men alle potensielle kjøpere veit at klubben trenger penger. De forstår også at Godsets mulighet til å forlenge kontrakten er begrensa, samt at mulighetene for Conference eller UEFA-spill er små.

Fotballhierarkiet er forbanna kynisk, men det er dessverre som det er.
Og samtidig sitter potensielt spillere og klubber mindre enn Godset å sier/tenker det samme og andre klubber under de igjen.

Idrettsforeningen

Legg inn av Idrettsforeningen »

LeSorcier skrev: man jun 26, 2023 6:12 pm Tabelljumbo Ullern mot Godset 2 er i gang. 0-0 foreløpig. Jeg noterer meg at supertalentet CA Sørum er tilbake i troppen.
Vet ikke hva som skjer, kun tre kamper for team og to Jr matcher i hele 2023, kanskje en skade? Fem kamper totalt er uansett for lite i et utviklingsår.

Skuffende at team ikke tar bunnlaget Ullern. Ser ut som det skal bli ekstremt tøft å holde seg i divisjonen. De beste unge får mye tillit på a-laget som jo er ekstremt kult og ikke minst bra for interessen, men det svekker jo team samtidig. Vi er ikke så dårlige som klubb som tabellposisjonen til team sier :) vi er nok faktisk en av de aller beste i klassen!
Sist redigert av Idrettsforeningen den ons jun 28, 2023 8:10 am, redigert 1 gang totalt.

Idrettsforeningen

Legg inn av Idrettsforeningen »

Håper først og fremst Gullik gjør et godt klubbvalg. Mange vi og andre norske klubber (kanskje spesielt Glimt) har solgt ut som har bommet totalt på neste steg.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Idrettsforeningen skrev: ons jun 28, 2023 8:08 am Håper først og fremst Gullik gjør et godt klubbvalg. Mange vi og andre norske klubber (kanskje spesielt Glimt) har solgt ut som har bommet totalt på neste steg.
Håper han går til en klubb hvor han får spille sentralt.
For de som ikke har hørt siste episode med Godsetpodden så var første ut av kjeften på Gulliksen når han møtte Isnes "Jeg skal spille sentralt"

Brukeravatar
Daniel
Innlegg: 1880
Sted: Drammen

Legg inn av Daniel »

Best på venstrekant.
Change my mind.

Idrettsforeningen

Legg inn av Idrettsforeningen »

Daniel skrev: ons jun 28, 2023 3:12 pm Best på venstrekant.
Change my mind.
Jeg syntes Gulliksen har alt for lite sluttprodukt i form av mål og assist til å spille kant. Ikke gode innlegg, ikke spesielt krutt i børsa i avslutningene. Men han er arbeidsjern og god når han blir involvert som indreløper, skaper sjanser for andre, setter opp medspillere og hockey-assist. Så skjer det en off gang at han kommer gjennom slit som mot glimt, men den sjansen skapes pga bruddet han tar, igjen skapt av sine kvaliteter sentralt, ikke som kant.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Idrettsforeningen skrev: ons jun 28, 2023 8:22 pm
Daniel skrev: ons jun 28, 2023 3:12 pm Best på venstrekant.
Change my mind.
Jeg syntes Gulliksen har alt for lite sluttprodukt i form av mål og assist til å spille kant. Ikke gode innlegg, ikke spesielt krutt i børsa i avslutningene. Men han er arbeidsjern og god når han blir involvert som indreløper, skaper sjanser for andre, setter opp medspillere og hockey-assist. Så skjer det en off gang at han kommer gjennom slit som mot glimt, men den sjansen skapes pga bruddet han tar, igjen skapt av sine kvaliteter sentralt, ikke som kant.
Har heller ikke tempoet eller teknikken som kant ute i Europa. Klarer det delvis i ES men kommer å bli spist opp utenfor Skandinavia. Hsr tempo/frekvens som passer bedre sentralt og bedre på stiklkere inne i banen.

Brukeravatar
Daniel
Innlegg: 1880
Sted: Drammen

Legg inn av Daniel »

Men Gulliksen vil spille 10er ikke 6er eller 8er som indreløper. Mener han ikke har fysikken til å spille off mid sentralt. Vil bli spist opp av stoppere på kontinentet.

Ellers begredelig kamp, men fant en overraskende kul bule som selger både øl og lp-plater borti gata.

Roedgata

Legg inn av Roedgata »

Strekk på Danso?

Ellers kan vel resten av matchen forbigående i stillhet.

Brukeravatar
Daniel
Innlegg: 1880
Sted: Drammen

Legg inn av Daniel »

Roedgata skrev: ons jun 28, 2023 10:14 pm Strekk på Danso?

Ellers kan vel resten av matchen forbigående i stillhet.
Hamstring ja.
Ny sak ute nå. Går gjennom de med såre bein etter kampen.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Daniel skrev: ons jun 28, 2023 9:57 pm Men Gulliksen vil spille 10er ikke 6er eller 8er som indreløper. Mener han ikke har fysikken til å spille off mid sentralt. Vil bli spist opp av stoppere på kontinentet.
Beg to differ. Men hadde ikke kanskje sett på England eller Tyskland med oppjaget tempo i lengderetning som noen god match men trur han klarer å adaptere til både 6er 8er og 10er med rette medspillere rundt seg. Men først må han ta mellomsteg uansett før det er aktuelt. Ofte føler jeg at de norske som har dratt ut tidligere velger dårlige klubber på spillerstil. Skjønner at det ikke er utømmelig mengde med valg men ser ut som mellomsteg funker best og spillere om det er Braut, Martin eller Thorsby, Berge, Thorstvedt osv er de som det går best for så vi får håpe Gulliksen gjør det samme. Hadde ikke klaget om han tok en Aurenes vei fra Feyenoord.

Champis

Legg inn av Champis »

Daniel skrev: ons jun 28, 2023 9:57 pm Men Gulliksen vil spille 10er ikke 6er eller 8er som indreløper. Mener han ikke har fysikken til å spille off mid sentralt. Vil bli spist opp av stoppere på kontinentet.

Ellers begredelig kamp, men fant en overraskende kul bule som selger både øl og lp-plater borti gata.

Ikke den ekstra forståelsen og kreative evnen som kreves i en 10’er-rolle heller. Passer langt bedre som en indreløper-variant.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Jeg må bare si at den serien Drammens Tidende har kjørt med intervjuer av tidligere Godset-spillere er usedvanlig god og interessant. Anbefales.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Daniel skrev: ons jun 28, 2023 9:57 pm Men Gulliksen vil spille 10er ikke 6er eller 8er som indreløper. Mener han ikke har fysikken til å spille off mid sentralt. Vil bli spist opp av stoppere på kontinentet.

Ellers begredelig kamp, men fant en overraskende kul bule som selger både øl og lp-plater borti gata.
Fuzzy platebar er fantastisk. Jeg trodde det ble et litt for smalt opplegg da de åpna, men de har holdt det gående noen år nå.

Anbefaler også Tapp & Kork et par hundre meter lenger bort fra stadion. Er regnet som en av de bedre ølbulene i landet. Og nei, det er ikke Christian Eriksen som har forlatt Manchester for å stå i baren, han er bare så spinnvilt lik. Innimellom har han på seg Uniteddrakt også for å gi folk en real mindfuck.

Brukeravatar
Daniel
Innlegg: 1880
Sted: Drammen

Legg inn av Daniel »

PapaSmurf skrev: tor jun 29, 2023 12:59 am
Daniel skrev: ons jun 28, 2023 9:57 pm Men Gulliksen vil spille 10er ikke 6er eller 8er som indreløper. Mener han ikke har fysikken til å spille off mid sentralt. Vil bli spist opp av stoppere på kontinentet.

Ellers begredelig kamp, men fant en overraskende kul bule som selger både øl og lp-plater borti gata.
Fuzzy platebar er fantastisk. Jeg trodde det ble et litt for smalt opplegg da de åpna, men de har holdt det gående noen år nå.

Anbefaler også Tapp & Kork et par hundre meter lenger bort fra stadion. Er regnet som en av de bedre ølbulene i landet. Og nei, det er ikke Christian Eriksen som har forlatt Manchester for å stå i baren, han er bare så spinnvilt lik. Innimellom har han på seg Uniteddrakt også for å gi folk en real mindfuck.
Haha. Var der etter seriekampen i mai, var ålreit der ja. Kan ikke huske Christian Eriksen :lol:
Havna tilslutt på en form for nattklubb i nærheten og følte meg umiddelbart urgammel. Tydelig et studentsted.

Brukeravatar
Daniel
Innlegg: 1880
Sted: Drammen

Legg inn av Daniel »

HarryH skrev: tor jun 29, 2023 12:41 am Jeg må bare si at den serien Drammens Tidende har kjørt med intervjuer av tidligere Godset-spillere er usedvanlig god og interessant. Anbefales.
Hyggelig. Må nesten spørre åssen den har fått oppmerksomhet utafor regionen :D

HarryH

Legg inn av HarryH »

Daniel skrev: tor jun 29, 2023 7:40 am
HarryH skrev: tor jun 29, 2023 12:41 am Jeg må bare si at den serien Drammens Tidende har kjørt med intervjuer av tidligere Godset-spillere er usedvanlig god og interessant. Anbefales.
Hyggelig. Må nesten spørre åssen den har fått oppmerksomhet utafor regionen :D
Jeg har familie i Drammens-området.

Det er bra jobba. Skulle gjerne hatt mer av slikt.

Brukeravatar
Trakksjekk
Innlegg: 274
Sted: Somewhere in Time

Legg inn av Trakksjekk »

Jeg glemte helt at det var cupkamp igår, etter rapportene å lese er det like greit.

Da lever jeg på B/G enda

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»