Kai Havertz (spillertråd)

Svar
chelsea8

Kai Havertz (spillertråd)

Legg inn av chelsea8 »

Kai Lukas Havertz
Født: 11. juni 1999, Aachen i Tyskland
Høyde: 1,89m
Fot: Venstre
Agentselskap: Roof
Kontrakt: 04.09.20 - 30.06.25

Kai Havertz har spilt i Bayer Leverkusen fra 2010 til 2020. Han ble hentet til Chelsea for hele 70 millioner pund. Han avgjør Champions League-finalen i en alder av 21 år.

Dette sa Marina Granovskaia da avtalen var i boks:
"Kai er en av de beste spillerne i sin aldersgruppe i verden. Vi er svært glade for at fremtiden hans er i Chelsea. Han har vist seg frem i en av Europas beste ligaer, spiller for det tyske landslaget og er et spennende, dynamisk talent. Vi er henrykte over å kunne legge til hans anvendelighet og kvalitet til stallen før sesongen."

Markus Anfang (tidligere u17-trener hos Leverkusen)
«Han var en glimrende fotballspiller. Høy, elegant, rolig med ballen».

Lars Sivertsen (fotballekspert)
Hva er det som gjør Kai Havertz så spesiell? Vel, han har en uvanlig blanding av egenskaper. Det første man legger merke til når man ser Havertz spille er at han er rask og bevegelig til å være 189 centimeter høy. Han har en evne til å gli forbi motstandere som man sjeldent ser i en så høyreist spiller. Han er også glimrende teknisk, og formodentlig er det en blanding av ypperlig førstetouch og velutviklet spilleforståelse som gjør at Havertz alltid ser ut som om han har god tid og god plass – selv om han opererer i områder av banen der det normalt sett er spesielt vanskelig å finne nettopp tid og plass med ballen. Han kan prikke inn både presise langpasninger og skarpe kortpasnigner, og han er flink til å time løp inn i boksen der han kan avslutte både med hode og bein. Han har egentlig det aller meste man ser etter i en offensiv midtbanespiller.

Det blir spennende å følge med på utviklingen videre.

Bilde

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Der er Havertz-tråden oppe og går, ja. Som seg hør og bør. Glimrende åpningsinnlegg, og forhåpentligvis fylles denne tråden opp ila sesongen. 22 år og allerede en av mine absolutte favorittspillere de siste 10 årene.

Så denne med teksting da han skulle til Chelsea, viser at Havertz åpenbart har en ganske sterk psyke, selv om han noen ganger kan se litt forsiktig ut:


chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

For en spiller. For et touch.

👑

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Da går ferden videre. Jeg tror Arsenal kommer til å nyte godt av King Kai de kommende årene.


Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

En gang jeg har ordentlig god tid skal jeg sette meg ned og kose meg med å lese gjennom denne tråden.

Tipper han kommer til å funke bra i Nord-London.

taknina

Legg inn av taknina »

Easy come easy go i found out long time ago
There's no future in the past broken heart and all that jazz..

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Eldon skrev: ons jun 28, 2023 9:14 pm En gang jeg har ordentlig god tid skal jeg sette meg ned og kose meg med å lese gjennom denne tråden.

Tipper han kommer til å funke bra i Nord-London.
:lol:

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

God spiller på sitt beste med stort potensiale. Direkte grise dårlig på sitt værste. Ofte i form fra februar til mai. Nærmest elendig fra August til Februar med små unntak.

Tror dog om man finner en riktig rolle (faktisk usikkert hvilken) så kan han bli steingod

Helt greit å selge han , men skulle sett at vi solgte til Bayern. Vil gjøre vondt om Arsenal klarer å finne en riktig rolle og få ut potensialet hans

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Eldon skrev: ons jun 28, 2023 9:14 pm En gang jeg har ordentlig god tid skal jeg sette meg ned og kose meg med å lese gjennom tråden.
Hehe, det var en fortsettelse av tråden fra VGD.

Spent på Havertz som indreløper. Han har noen åpenbare mangler i denne rollen.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Jeg ser mange rater ham veldig mye høyere enn jeg har gjort. Så håper jo det er masse potensial der jeg ikke har hatt forutsetninger til å se. Tydelig at Arteta virkelig ønsket ham, og da har han nok en klar plan.

Spent på posisjon/rolle. Ser de fleste tror indreløper. Jeg er ikke like sikker.

Wellé

Legg inn av Wellé »

Enzino skrev: tor jun 29, 2023 2:07 am Jeg ser mange rater ham veldig mye høyere enn jeg har gjort. Så håper jo det er masse potensial der jeg ikke har hatt forutsetninger til å se. Tydelig at Arteta virkelig ønsket ham, og da har han nok en klar plan.

Spent på posisjon/rolle. Ser de fleste tror indreløper. Jeg er ikke like sikker.
Som sagt i annen tråd, det gir veldig mening hvis vi prøver å få til et system hvor vi kan spille med to av denne typen spillere som indreløpere ettersom vi nå har Havertz, Vieira, ESR og Ødegaard som alle minner mer om klassiske 10-ere, om enn løser det forskjellig. Jeg føler dette også blir underbygget av at vi er interesserte i å selge både Xhaka og Partey (tror riktignok at enda en spiller kommer inn da).

Sjefan

Legg inn av Sjefan »

Er det kommunisert at Arteta ønsker Havertz i en indreløper-rolle?

Wellé

Legg inn av Wellé »

Sjefan skrev: tor jun 29, 2023 10:05 am Er det kommunisert at Arteta ønsker Havertz i en indreløper-rolle?
Dette er hva som ble sagt etter signeringen:


Det har også kommet ut litt andre rykter om at Arteta ser på han som en midtbanespiller.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Lew_Ashby skrev: fre jul 30, 2021 9:16 am Der er Havertz-tråden oppe og går, ja. Som seg hør og bør. Glimrende åpningsinnlegg, og forhåpentligvis fylles denne tråden opp ila sesongen. 22 år og allerede en av mine absolutte favorittspillere de siste 10 årene.

Så denne med teksting da han skulle til Chelsea, viser at Havertz åpenbart har en ganske sterk psyke, selv om han noen ganger kan se litt forsiktig ut:
😭

Dette var en idiot som 2 mnd før hadde sett Havertz avgjøre CL-finalen.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Wellé skrev: tor jun 29, 2023 10:15 am
Sjefan skrev: tor jun 29, 2023 10:05 am Er det kommunisert at Arteta ønsker Havertz i en indreløper-rolle?
Dette er hva som ble sagt etter signeringen:


Det har også kommet ut litt andre rykter om at Arteta ser på han som en midtbanespiller.
Klarer ikke å se at en midtbane med Rice, Havertz og Ødegaard har tilstrekkelige defensive fiber (bortsett fra kanskje mot på papiret svak motstand). Selv om Rice er eksepsjonell på å dekke eget forsvar, så er han også god til og glad i ta seg til motstanderens boks.

Derfor tror jeg kanskje vi får se litt flere konstelasjoner i sesongen som kommer. Og jeg tror også at i kamper mot sterk motstand, må Rice ha med seg Partey eller Jorginho eller en nyinnkjøpt som f.eks. Lavia. Ødegaard er selvskreven så lenge han er spillerklar. Da tror jeg Havertz kan bli et alternativ til Saka på høyre ving. Litt sånn som Iniesta var i Barcelona, at han både kunne spille indreløper og ving avhengig av kampplan (uten at jeg på noen måte med det mener at han er eller kan bli like god som Iniesta selvsagt).

Jeg både håper og tror at vi ikke slipper Partey denne sommeren med mindre det kommer inn enda en midtbanespiller. Men jeg tror faktisk vi er i markedet for en til. Så får vi se om det lukkes.

I tillegg er jeg litt spent på hva som skjer hvis gud forby Jesus nok en gang blir utilgjengelig i kamper neste sesong. Ed har sine kvaliteter, men han er ganske svak i link-up. Da kan selvsagt Trossard være en løsning, han var god i midten forrige sesong. Men da kan det godt hende Arteta ser på Havertz som en bedre back-up spiller, pga. at han er større og har spilt en del midtspiss. Tipper Havertz er milevis foran Ed i link-up i den posisjonen, særlig når han har fått pre seasong og noen kamper med resten av laget under Arteta, andre steder på banen. Og at han klarer seg bedre sentralt mot to store midtstoppere enn Trossard.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»