Molde FK 2023. Klubbtråd.

Svar
slankebrusmannen

Re: Molde FK 2023. Klubbtråd.

Legg inn av slankebrusmannen »

BiggusD skrev: ons jun 28, 2023 11:34 pm Dagens nerding.

Her er den eneste faktoren hvor Viking kan skryte av å slå oss; Eliteseriestadioner sortert etter høydemeter over havet for gress/plastmatta:

Så i stigende rekkefølge:
Viking 2,4
Strømsgodset 2,9
Molde 3,4
Ålesund 4,3
Bodø 13
Haugesund 24,1
Brann 25
Rosenborg 26,5
Sarpsborg 29,6
Odd 37
Sandefjord 60,9
Stabæk 63,5
Tromsø 66,6
Vålerenga 91.5
Lillestrøm 107,9
HamKam 128,6

Kilde: Norgeskart.
Litt usikker kilde, da. 2,4 er vel interpolering av et eller annet tilfeldig sted på banen. Norgeskart anslår høyde over havet ved østre cornerflagg til 2,1 meter og vestre til 3,9.

BiggusD

Legg inn av BiggusD »

slankebrusmannen skrev: tor jun 29, 2023 11:10 am
BiggusD skrev: ons jun 28, 2023 11:34 pm Dagens nerding.

Her er den eneste faktoren hvor Viking kan skryte av å slå oss; Eliteseriestadioner sortert etter høydemeter over havet for gress/plastmatta:

Så i stigende rekkefølge:
Viking 2,4
Strømsgodset 2,9
Molde 3,4
Ålesund 4,3
Bodø 13
Haugesund 24,1
Brann 25
Rosenborg 26,5
Sarpsborg 29,6
Odd 37
Sandefjord 60,9
Stabæk 63,5
Tromsø 66,6
Vålerenga 91.5
Lillestrøm 107,9
HamKam 128,6

Kilde: Norgeskart.
Litt usikker kilde, da. 2,4 er vel interpolering av et eller annet tilfeldig sted på banen. Norgeskart anslår høyde over havet ved østre cornerflagg til 2,1 meter og vestre til 3,9.
Ja jeg har bare lokalisert banene og klikket sånn noenlunde i midten for å få høydemeter. Ikke snakk om vitenskap her altså.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

BiggusD skrev: tor jun 29, 2023 11:18 am
slankebrusmannen skrev: tor jun 29, 2023 11:10 am
BiggusD skrev: ons jun 28, 2023 11:34 pm Dagens nerding.

Her er den eneste faktoren hvor Viking kan skryte av å slå oss; Eliteseriestadioner sortert etter høydemeter over havet for gress/plastmatta:

Så i stigende rekkefølge:
Viking 2,4
Strømsgodset 2,9
Molde 3,4
Ålesund 4,3
Bodø 13
Haugesund 24,1
Brann 25
Rosenborg 26,5
Sarpsborg 29,6
Odd 37
Sandefjord 60,9
Stabæk 63,5
Tromsø 66,6
Vålerenga 91.5
Lillestrøm 107,9
HamKam 128,6

Kilde: Norgeskart.
Litt usikker kilde, da. 2,4 er vel interpolering av et eller annet tilfeldig sted på banen. Norgeskart anslår høyde over havet ved østre cornerflagg til 2,1 meter og vestre til 3,9.
Ja jeg har bare lokalisert banene og klikket sånn noenlunde i midten for å få høydemeter. Ikke snakk om vitenskap her altså.
Det vil jo gi en god pekepinn

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

PapaSmurf skrev: tor jun 29, 2023 10:21 am
MoldeMoldeMolde skrev: tor jun 29, 2023 10:18 am
PapaSmurf skrev: tor jun 29, 2023 10:13 am

Jeg tror ikke folk brydde seg noe særlig. For første gang på lenge var det kjekt å være på kamp. Ikke bare fordi vi vant komfortabelt, men fordi det var antydninger til at man hadde en identitet ute på banen.

Men det er klart at det hjalp å ha en motstander som tydeligvis hadde tatt av etter helgens seier og som ikke møtte opp til kamp. Uansett kan dette være nok til at selvtilliten kommer tilbake.
Så en klovn på Twitter i går som spurte om å få refundert sesongkortet
Fordi Molde ikke scora mål i andre omgang?
Andreomgangen ble ikke spesifisert, men det var på bakgrunn av skuffende prestasjon/resultat. Som sagt, latterlig.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

slankebrusmannen skrev: tor jun 29, 2023 11:10 am
BiggusD skrev: ons jun 28, 2023 11:34 pm Dagens nerding.

Her er den eneste faktoren hvor Viking kan skryte av å slå oss; Eliteseriestadioner sortert etter høydemeter over havet for gress/plastmatta:

Så i stigende rekkefølge:
Viking 2,4
Strømsgodset 2,9
Molde 3,4
Ålesund 4,3
Bodø 13
Haugesund 24,1
Brann 25
Rosenborg 26,5
Sarpsborg 29,6
Odd 37
Sandefjord 60,9
Stabæk 63,5
Tromsø 66,6
Vålerenga 91.5
Lillestrøm 107,9
HamKam 128,6

Kilde: Norgeskart.
Litt usikker kilde, da. 2,4 er vel interpolering av et eller annet tilfeldig sted på banen. Norgeskart anslår høyde over havet ved østre cornerflagg til 2,1 meter og vestre til 3,9.
Her syns jeg vi trenger utfyllende info.
Helst alle 4 hjørner pluss midtpunkt.
Hvis det er oppoverbakke mot en av 16-metrene bør det forskes på om dette gir utslag i andreomgang når man begynner å bli sliten i beina.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

Det er faktisk lov å være fornøyd med en kamp også. I går var definitivt en av dem. Vi knuste Godset fullstendig både offensivt og defensivt.

Kred til trenerapparatet for å kjøre på med mer direkte fotball. 10-0-2 siste to måneder lar seg også definitivt høre.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

MoldeMoldeMolde skrev: tor jun 29, 2023 11:37 am
PapaSmurf skrev: tor jun 29, 2023 10:21 am
MoldeMoldeMolde skrev: tor jun 29, 2023 10:18 am

Så en klovn på Twitter i går som spurte om å få refundert sesongkortet
Fordi Molde ikke scora mål i andre omgang?
Andreomgangen ble ikke spesifisert, men det var på bakgrunn av skuffende prestasjon/resultat. Som sagt, latterlig.
Det var da en rar kamp å klage på. Hadde det vært hjemme mot FKH hadde jeg forstått mer av frustrasjonen.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Kaizen skrev: tor jun 29, 2023 11:42 am Det er faktisk lov å være fornøyd med en kamp også. I går var definitivt en av dem. Vi knuste Godset fullstendig både offensivt og defensivt.

Kred til trenerapparatet for å kjøre på med mer direkte fotball. 10-0-2 siste to måneder lar seg også definitivt høre.
Det må nevnes at vi har hatt et vanvittig enkelt kampprogram. Er vel kun Viking borte der vi ikke automatisk var favoritter. Det er nå fremover vi får se. Fortsetter det med 10-0-2 på de neste 12 kampene blir jeg imponert.

Hmm

Legg inn av Hmm »

HarryH skrev: tor jun 29, 2023 11:01 am Molde var tydelig ute etter å drepe kampen i andre omgang. Kan ikke klandre dem for det.
Kan godt drepe kampen og ha kontroll med ball samtidig.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

PapaSmurf skrev: tor jun 29, 2023 11:46 am
Kaizen skrev: tor jun 29, 2023 11:42 am Det er faktisk lov å være fornøyd med en kamp også. I går var definitivt en av dem. Vi knuste Godset fullstendig både offensivt og defensivt.

Kred til trenerapparatet for å kjøre på med mer direkte fotball. 10-0-2 siste to måneder lar seg også definitivt høre.
Det må nevnes at vi har hatt et vanvittig enkelt kampprogram. Er vel kun Viking borte der vi ikke automatisk var favoritter. Det er nå fremover vi får se. Fortsetter det med 10-0-2 på de neste 12 kampene blir jeg imponert.
Det må også nevnes at tapet mot ODD var et ran. Den skulle vi vunnet. Forstår hva du mener, men i cupen kan jo Stjørdals/Blink være et lite helvete. Bare spør våre naboer i Trøndelag 8-)

slankebrusmannen

Legg inn av slankebrusmannen »

BiggusD skrev: tor jun 29, 2023 11:18 am
slankebrusmannen skrev: tor jun 29, 2023 11:10 am
BiggusD skrev: ons jun 28, 2023 11:34 pm Dagens nerding.

Her er den eneste faktoren hvor Viking kan skryte av å slå oss; Eliteseriestadioner sortert etter høydemeter over havet for gress/plastmatta:

Så i stigende rekkefølge:
Viking 2,4
Strømsgodset 2,9
Molde 3,4
Ålesund 4,3
Bodø 13
Haugesund 24,1
Brann 25
Rosenborg 26,5
Sarpsborg 29,6
Odd 37
Sandefjord 60,9
Stabæk 63,5
Tromsø 66,6
Vålerenga 91.5
Lillestrøm 107,9
HamKam 128,6

Kilde: Norgeskart.
Litt usikker kilde, da. 2,4 er vel interpolering av et eller annet tilfeldig sted på banen. Norgeskart anslår høyde over havet ved østre cornerflagg til 2,1 meter og vestre til 3,9.
Ja jeg har bare lokalisert banene og klikket sånn noenlunde i midten for å få høydemeter. Ikke snakk om vitenskap her altså.
Ser stadionsiden.com, hva enn det måtte være for noe, opererer med 5 moh på Viking stadion. Jeg er egentlig mer overrasket over Marienlyst. Det må jeg si.

Idrettsforeningen

Legg inn av Idrettsforeningen »

Kalle73 skrev: tor jun 29, 2023 10:57 am
BiggusD skrev: ons jun 28, 2023 11:34 pm Dagens nerding.

Her er den eneste faktoren hvor Viking kan skryte av å slå oss; Eliteseriestadioner sortert etter høydemeter over havet for gress/plastmatta:

Så i stigende rekkefølge:
Viking 2,4
Strømsgodset 2,9
Molde 3,4
Ålesund 4,3
Bodø 13
Haugesund 24,1
Brann 25
Rosenborg 26,5
Sarpsborg 29,6
Odd 37
Sandefjord 60,9
Stabæk 63,5
Tromsø 66,6
Vålerenga 91.5
Lillestrøm 107,9
HamKam 128,6

Kilde: Norgeskart.
Kan man fikse noe tilsvarende for OBOS?
Dette var herlig nerdete.
Mjøndalen 4 meter
Kongsvinger 147
Fredrikstad 2
Kfum 141
Kristiansund 24
Sogndal 43
Start 2
Ranheim 4
Jerv 30
Moss 51
Hødd 103
Sandnes Ulf 49
Raufoss 343
Bryne 30
Skeid 125
Åsane 75

Kilde norkart

HarryH

Legg inn av HarryH »

Hmm skrev: tor jun 29, 2023 11:52 am
HarryH skrev: tor jun 29, 2023 11:01 am Molde var tydelig ute etter å drepe kampen i andre omgang. Kan ikke klandre dem for det.
Kan godt drepe kampen og ha kontroll med ball samtidig.
Ja, jeg må si meg enig i det.

Stonesy

Legg inn av Stonesy »

RamGuy skrev: tor jun 29, 2023 10:30 am Når vi leder 3-0 til pause og er så til de grader overlegne så er det klart det blir daft i andre omgang. Det er jo helt normalt til vanlig. Når dette attpåtil er en kamp i NM hvor målforskjell har nada å si, hvor vi har mange ute med skade så det tynt på benken og det kommer en ny og særs viktig kamp om få dager så brenner man ikke unødvendig krutt bare for å score mål nr. 4, 5 og 6.

Det er jo god trening for laget og skulle ri i land en ledelse også. Det er jo noe vi tidvis har vært særs dårlig på. Finner vel knapt en bedre anledning til å øve på det enn i en kamp du leder 3-0 til pause på hjemmebane, hvor selv 3-3 uansett bare fører til ekstraomganger. Hadde vi feilet totalt og Godset fikk en tidlig redusering så hadde vi sikkert lagt om på intensiteten og planen.
Jeg stusser fortsatt på hvorfor vi ikke lar Harun få noen minutter for Linnes i denne kampen. Han er tydeligvis langt unna nivået vi trodde?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Stonesy skrev: tor jun 29, 2023 12:21 pm
RamGuy skrev: tor jun 29, 2023 10:30 am Når vi leder 3-0 til pause og er så til de grader overlegne så er det klart det blir daft i andre omgang. Det er jo helt normalt til vanlig. Når dette attpåtil er en kamp i NM hvor målforskjell har nada å si, hvor vi har mange ute med skade så det tynt på benken og det kommer en ny og særs viktig kamp om få dager så brenner man ikke unødvendig krutt bare for å score mål nr. 4, 5 og 6.

Det er jo god trening for laget og skulle ri i land en ledelse også. Det er jo noe vi tidvis har vært særs dårlig på. Finner vel knapt en bedre anledning til å øve på det enn i en kamp du leder 3-0 til pause på hjemmebane, hvor selv 3-3 uansett bare fører til ekstraomganger. Hadde vi feilet totalt og Godset fikk en tidlig redusering så hadde vi sikkert lagt om på intensiteten og planen.
Jeg stusser fortsatt på hvorfor vi ikke lar Harun få noen minutter for Linnes i denne kampen. Han er tydeligvis langt unna nivået vi trodde?
Jeg tolket det som et kjøp for fremtiden. Man må huske at klubben forsøker å omskolere han til vingback. Det tar tid.

stoodeh

Legg inn av stoodeh »

Anbefaler å se fotballpunch i dag. Erling Moe er i hovedfokus.

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

En annen grunn til å ikke sette inn Harun er vel at laget skal bli mest mulig samspilt og det blir de ikke om man gjør for mange bytter. Nå har vi allerede byttet mye pga landslag og skader

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »


Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

BiggusD skrev: ons jun 28, 2023 11:34 pm Dagens nerding.

Her er den eneste faktoren hvor Viking kan skryte av å slå oss; Eliteseriestadioner sortert etter høydemeter over havet for gress/plastmatta:

Så i stigende rekkefølge:
Viking 2,4
Strømsgodset 2,9
Molde 3,4
Ålesund 4,3
Bodø 13
Haugesund 24,1
Brann 25
Rosenborg 26,5
Sarpsborg 29,6
Odd 37
Sandefjord 60,9
Stabæk 63,5
Tromsø 66,6
Vålerenga 91.5
Lillestrøm 107,9
HamKam 128,6

Kilde: Norgeskart.
Slå dere? Det er selvsagt om å gjøre å være høyest mulig. Det er derfor meg og @GatlingGun jobber for å flytte Brann stadion opp på Ulriken.

RamGuy

Legg inn av RamGuy »

19% sjanse for at vi klarer CL? Det var da veldig generøst. Hele 57% på EL? 99.4% at vi kvalifseres oss til enten CL, EL og ECL er jeg forsåvidt enig i. Men synes oddsen på både CL og EL var noe høy.

SuperGunners10

Legg inn av SuperGunners10 »

Stonesy skrev: tor jun 29, 2023 10:06 am Det at foten slippes av gassen når man leder komfortabelt til pause er ekstremt vanskelig å unngå, og også fullt forståelig særlig med tanke på viktig seriekamp igjen om få dager.
Derfor merkelig å sette inn Haugen istedenfor Ibrahim som jeg også påpekte i går.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Tjaaah skrev: tor jun 29, 2023 2:55 pm
BiggusD skrev: ons jun 28, 2023 11:34 pm Dagens nerding.

Her er den eneste faktoren hvor Viking kan skryte av å slå oss; Eliteseriestadioner sortert etter høydemeter over havet for gress/plastmatta:

Så i stigende rekkefølge:
Viking 2,4
Strømsgodset 2,9
Molde 3,4
Ålesund 4,3
Bodø 13
Haugesund 24,1
Brann 25
Rosenborg 26,5
Sarpsborg 29,6
Odd 37
Sandefjord 60,9
Stabæk 63,5
Tromsø 66,6
Vålerenga 91.5
Lillestrøm 107,9
HamKam 128,6

Kilde: Norgeskart.
Slå dere? Det er selvsagt om å gjøre å være høyest mulig. Det er derfor meg og @GatlingGun jobber for å flytte Brann stadion opp på Ulriken.
De høyeste bergenserne finnes vel fortsatt i Nygårdsparken?

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Kalle73 skrev: tor jun 29, 2023 3:37 pm De høyeste bergenserne finnes vel fortsatt i Nygårdsparken?
Ikke nå mer, de har blitt jaget vekk derfra. Men neste gang du er på besøk i byen, så finner du nok noen av disse på korskirkealmenningen, eller i tunnellen utenfor Straxhuset på laksevåg.

Federin

Legg inn av Federin »

Helge Jordal er vel også ganske (fysisk) høy, men var kanskje ikke ham det ble siktet til ;-)

MoldeMoldeMolde

Legg inn av MoldeMoldeMolde »

RamGuy skrev: tor jun 29, 2023 2:58 pm 19% sjanse for at vi klarer CL? Det var da veldig generøst. Hele 57% på EL? 99.4% at vi kvalifseres oss til enten CL, EL og ECL er jeg forsåvidt enig i. Men synes oddsen på både CL og EL var noe høy.
Virker som fornuftige tall for meg

Mot de bedre seedede lagene som FCK gir jeg Molde 40% sannsynlighet for å gå videre. 40%x40%=16%. Så er det litt høyere for sannsynligheten av å trekke noen av de litt lettere i Q3 som Slovan Bratislava eller at et dårligere lag slår ut det gode vi trakk (slik som Bodø i fjor med Malmø/Zalgiris).

Høy sannsynlighet for EL skyldes også at vi er seedet om vi skulle ryke i Q3

Tiger

Legg inn av Tiger »

Kan virke som det er en fordel med stadion som ikke ligger for høyt over havet, da snitthøyden for Oboslagenes stadioner er markant høyere enn for Eliteserielagenes. Kan det ha noe med tynn luft eller liknende å gjøre?
Det ville i den sammenheng være interessant å få geolokalisert Helinki og Larne sine kamparenaer.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Tiger skrev: tor jun 29, 2023 5:49 pm Kan virke som det er en fordel med stadion som ikke ligger for høyt over havet, da snitthøyden for Oboslagenes stadioner er markant høyere enn for Eliteserielagenes. Kan det ha noe med tynn luft eller liknende å gjøre?
Det ville i den sammenheng være interessant å få geolokalisert Helinki og Larne sine kamparenaer.
Vel, det er jo helt grusomt å møte Bolivia i La Paz. 3650 meter over havet. Så det kommer vel helt an på hvor høyt man legger stadion. :lol:

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Det var bra at Erling Moe fikk forlenget kontrakten. En dyktig trener.

Stonesy

Legg inn av Stonesy »

SuperGunners10 skrev: tor jun 29, 2023 3:31 pm
Stonesy skrev: tor jun 29, 2023 10:06 am Det at foten slippes av gassen når man leder komfortabelt til pause er ekstremt vanskelig å unngå, og også fullt forståelig særlig med tanke på viktig seriekamp igjen om få dager.
Derfor merkelig å sette inn Haugen istedenfor Ibrahim som jeg også påpekte i går.
Ibrahim er vel primært tiltenkt på høyresiden.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Molde vs Sarpsborg 08
Onsdag 12.juli kl.1800

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»