Sommervinduet ‘23 - Liverpool FC

Svar
KongOlav2

Re: Sommervinduet ‘23 - Liverpool FC

Legg inn av KongOlav2 »

Neppe en spiller som er aktuell for Liverpool, men Pedro Goncalves. Fyren er svært produktiv, spiller og presterer omtrent overalt i angrepet så vidt jeg kan se av stats fra TM, og er heller ikke mye skadet. Noen spesifikk grunn til at han fortsatt er i Portugal og ikke har tatt steget til en større liga?

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

Kjøttpuck_1977 skrev: fre jun 30, 2023 6:41 am
Eddie skrev: fre jun 30, 2023 12:03 am

Ikke Liverpool nyheter, men kanskje interesse for noen av dere uansett. Så ikke denne komme.
Super kristne duden velger altså å spille i den råtneste ligaen på kloden. Penger, penger, penger....
--- Fowler tar også turen til saudisk 2.divisjon som trener. Men han er vel ikke spesielt religiøs...

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Neil Jones tror Szoboszlai går til Newcastle og at Liverpool blir blandet inn "to speed things up" og at Thuram fortsatt er førstepri.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

KongOlav2 skrev: fre jun 30, 2023 8:13 am Neppe en spiller som er aktuell for Liverpool, men Pedro Goncalves. Fyren er svært produktiv, spiller og presterer omtrent overalt i angrepet så vidt jeg kan se av stats fra TM, og er heller ikke mye skadet. Noen spesifikk grunn til at han fortsatt er i Portugal og ikke har tatt steget til en større liga?
Har jo vært i en større liga tidligere da. Ble ikke noe av det. Han var vel nevnt som et mål for Liverpool i fjor sommer også.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

k9b skrev: fre jun 30, 2023 8:13 am
TheOpiate skrev: tor jun 29, 2023 10:53 pm
Wa11in skrev: tor jun 29, 2023 9:37 pm
Jepp, leste den saken der jeg også. Men det der er jo ikke tall, det er et radardiagram. Hvor Szoboszlai, som altså omtrent ikke har spilt en eneste kamp som sentral midtbanespiller, får sine tall sammenlignet med sentrale midtbanespillere. Da er det ikke rart at tallene som måler volum av defensive involveringer ser relativt lave ut.

Nope, men det er jo ikke rart. Hvis man finner (jeg klarte ikke å finne) radarer/tall for Henderson fra hhv. 2010/11, 2011/12, 2012/13, så vil det se ut som 3 forskjellige spillere. Hadde man kunnet fiske opp tall som tok for seg vårsesongen 2014, så ville de lignet veldig på Szoboszlai sine tipper jeg. Da løste han omtrent en tilsvarende rolle som den Szoboszlai vil løse for oss kommende sesong, bare bredt ute til venstre.

Hvis han hentes, så kommer Szoboszlai til å spille forsvinnende få kamper for oss i den fremste 3ern. Like mye erstatter for Salah som Thuram ville vært. Et ledd dypere i banen med andre ord.
Grunnen til at de andre spillerne sine radarer er de som er dratt frem er nettopp som det står, at det er de spillerne i topp 5 ligaene i Europa som har hatt lignende radarer. Altså spillere som presterer tilsvarende ut fra en gitt mal(forklaring på hvordan man skal lese radaren finner du inne på Opta-siden), og ingen av de kommer spesielt godt ut på defensive involveringer. Jeg klarte forøvrig ikke å finne tilbake til Hendo-radaren fra da han var 21, men den viser en spiller som er er god på defensive inputs, og relativt middelmådig på de offensive(ganske ulikt Szoboszlai). Så basert på det en ganske merkelig sammenligning.

Hva baserer du dine antagelser på hvor Szoboszlai eventuelt vil spille under Klopp? I følge Transfermarkt så hadde han utgangsposisjon fra høyrevingen i 24 kamper forrige sesong(22/23), 8 som høyre midtbane, 7 på venstrevingen og totalt kun 6 kamper sentralt i banen
Henderson ble hentet fra Sunderland som høyreving. Når han ble brukt i Liverpool de første sesongene var det ofte som høyreving (spesielt i Kennys 4-4-2).

Jeg er enig i at Szlobo ligner på Henderson når Henderson ble hentet til Liverpool. Spørsmålet er hvilken spiller han utvikler seg til å bli under Klopp. Jeg tror det blir som den mest offensive av indreløperne.
Jeg har iallfall tenkt på Szoboszlai som en del av midtbanen de gangen jeg har sett ham spille. Som den ytterste til høyre som oftest. Han har da også spilt ytterst i en 4-4-2. Jeg synes ikke det er så veldig vanskelig å se likheter med den ytterste spilleren til høyre i RBLs 4-4-2 og indreløperen til høyre i Klopps 4-3-3. Og det gjelder ikke bare på tampen av forrige sesong, men egentlig gjennom hele Klopps tid i klubben. Selv om det alltid er noen små justeringer.

Kjøttpuck_1977

Legg inn av Kjøttpuck_1977 »

k9b skrev: fre jun 30, 2023 8:11 am
Kjøttpuck_1977 skrev: fre jun 30, 2023 6:41 am
Eddie skrev: fre jun 30, 2023 12:03 am

Ikke Liverpool nyheter, men kanskje interesse for noen av dere uansett. Så ikke denne komme.
Super kristne duden velger altså å spille i den råtneste ligaen på kloden. Penger, penger, penger....
Kristendom og penger går veldig ofte hånd i hånd om dagen.
Har det alltid gjort, men så prektig som Firmino liker å framstå så burde hans indre moralske kompass avfeid det som umulig å spille fotball i SA.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

k9b skrev: fre jun 30, 2023 8:11 am
Kjøttpuck_1977 skrev: fre jun 30, 2023 6:41 am
Eddie skrev: fre jun 30, 2023 12:03 am

Ikke Liverpool nyheter, men kanskje interesse for noen av dere uansett. Så ikke denne komme.
Super kristne duden velger altså å spille i den råtneste ligaen på kloden. Penger, penger, penger....
Kristendom og penger går veldig ofte hånd i hånd om dagen.
Har det ikke alltid gjort det?

Jeg tror vi i Norge har en tendens til å overvurdere betydningen av temaet andre steder i verden. Det er knapt noen i Brasil som bryr seg om dette temaet. Firmino er sikkert ikke kjent med problemstillingen engang.

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

tbb skrev: fre jun 30, 2023 10:38 am
k9b skrev: fre jun 30, 2023 8:11 am
Kjøttpuck_1977 skrev: fre jun 30, 2023 6:41 am

Super kristne duden velger altså å spille i den råtneste ligaen på kloden. Penger, penger, penger....
Kristendom og penger går veldig ofte hånd i hånd om dagen.
Har det ikke alltid gjort det?

Jeg tror vi i Norge har en tendens til å overvurdere betydningen av temaet andre steder i verden. Det er knapt noen i Brasil som bryr seg om dette temaet. Firmino er sikkert ikke kjent med problemstillingen engang.
Jovisst. I alle fall siden det ble statsreligion i Romerriket rundt år 313.

Et artig fenomen - Jesus og de første kristne var så anti-rikdom som du kan få det.

Heldigvis klarte noen luringer å snu det rundt til at "Gud velsigner de som lever rett" - Jeg har jævlig mye penger - Gud må derfor se meg i et godt lys - ergo: Halleluja!

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Nå er vel ca 65% av Brasil katolikker og det er jo en helt egen fløy av kristendommen.

Kashmir

Legg inn av Kashmir »

Velsigne denne tråden, amen.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

TerryMcDermott skrev: fre jun 30, 2023 11:02 am --- Nå er vel ca 65% av Brasil katolikker og det er jo en helt egen fløy av kristendommen.
Evangelismen vokser raskt pga hissig misjonering og sterke pengekrefter hos deres baser i USA. Denne typen religion blander definitivt penger og tro, og oppnår man penger, suksess, kritthvite tenner, etc. som en følge av fotballen så er det Gud som har bestemt det. Får inntrykk av at mange på det brasilianske landslaget kjøper denne versjonen - og da blir veien kort til å omfavne en fascist som Bolsonaro i politikken.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Da blir det nok en deal!

Kashmir

Legg inn av Kashmir »

Kashmir skrev: tor jun 29, 2023 10:37 pm
markantovertak skrev: tor jun 29, 2023 10:15 pm
Jeg prøver forsiktig å forstå om Liverpool kommer til å gå all in på Szoboszlai i morgen.
Ok, nei, vi kommer ikke til å gjøre det i morgen.
Vent en dag please, ryktet mitt står på spill!

Kashmir

Legg inn av Kashmir »


TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Kan Carvalho allikevel bli en del av dealen,kanskje?

Knax

Legg inn av Knax »

Mac Allister, Szoboszlai og Thuram. En skikkelig fornyelse på midten, så har man Bajcetic, Jones og Elliott fra før.

Legendag

Legg inn av Legendag »

Kashmir skrev: fre jun 30, 2023 11:55 am
Da er det også bekreftet, rått.
Mens folk hyler og skriker om andre klubber som slåss om Bellingham, Rice, Mount osv, så navigerer klubben stille og rolig med å finne value in the market - helt etter boka de siste 5-6 årene.
Schmadtke på jobb.

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Fy faen så spennende!! Land denne nå da please!!

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Får vi kanskje prisen ned i 40 med Carvalho andre veien og med en tilbakekjøpklausul? Det ville jo vært en veldig win-win

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

Hvem starter Szoboszlai vs Mount scoring & assist-tråd? Jeg føler meg litt cursed, så velger å stå over her.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Kashmir skrev: fre jun 30, 2023 11:55 am
Kashmir skrev: tor jun 29, 2023 10:37 pm
markantovertak skrev: tor jun 29, 2023 10:15 pm
Jeg prøver forsiktig å forstå om Liverpool kommer til å gå all in på Szoboszlai i morgen.
Ok, nei, vi kommer ikke til å gjøre det i morgen.
Vent en dag please, ryktet mitt står på spill!
Skal aldri bruke det mot deg om Liverpool lander ungareren i dag. Det tåler vi.

Kashmir

Legg inn av Kashmir »

markantovertak skrev: fre jun 30, 2023 12:38 pm Skal aldri bruke det mot deg om Liverpool lander ungareren i dag. Det tåler vi.
Det er det bare å gjøre, jeg tippet vinn/vinn her med vilje. Det er juks.

Men det blir jo som jeg forespurte likevel, med en mer etablert høyre midt enn Thuram/Veiga.

Spørsmålet nå er om vi kanskje må skippe en 6er eller en midtstopper, men det er verdt det.
Sist redigert av Kashmir den fre jun 30, 2023 2:10 pm, redigert 1 gang totalt.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Bekreftet at Carvalho går på lån.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Kashmir skrev: fre jun 30, 2023 2:07 pm
markantovertak skrev: fre jun 30, 2023 12:38 pm Skal aldri bruke det mot deg om Liverpool lander ungareren i dag. Det tåler vi.
Det er det bare å gjøre, jeg tippet vinn/vinn her med vilje. Det er juks.

Men det blir jo som jeg forespurte likevel, med en mer etablert høyre midt enn Thuram/Veiga.

Spørsmålet nå er om vi kanskje må skippe en 6er eller en midtstopper, men det er verdt det.
Nja, litt mer etablert enn Thuram kanskje. Men samme alder. Liker kjøpet, en robust sterk spiller. Ser man på profilen så tipper jeg han passer bra sammen med Thuram, de utfyller hverandre. Men det er vondt å se for seg at det blir kjøp av Thuram også, eller...?

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Da brenner vi i såfall av €130-140 mill denne sommeren før eventuelle salg. Det er jo ganske uvant,ja.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

TerryMcDermott skrev: fre jun 30, 2023 2:34 pm --- Da brenner vi i såfall av €130-140 mill denne sommeren før eventuelle salg. Det er jo ganske uvant,ja.
Ja det teller så absolutt i mot at det blir noe av Thuram. Det i tillegg til at det snart ikke er mer plass i troppen, og jeg ikke helt ser at det selges noen.
Samtidig er det veldig stor forskjell på Szoboszlai og Thuram. Man får i utgangspunktet ikke helt det samme fra de to.

Kashmir

Legg inn av Kashmir »

markantovertak skrev: fre jun 30, 2023 2:24 pm Nja, litt mer etablert enn Thuram kanskje. Men samme alder. Liker kjøpet, en robust sterk spiller. Ser man på profilen så tipper jeg han passer bra sammen med Thuram, de utfyller hverandre. Men det er vondt å se for seg at det blir kjøp av Thuram også, eller...?
Ja, er selv veldig fornøyd med høyden til Szoboszlai. Litt mer nytteverdig enn sånne små spillere som gror på trær i Spania. Hva skal man med slike pinglete teknikere, liksom.

Har null tro på at det blir noen Thuram nå.

(Da bommer jeg sikkert her også, bare vent!)

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Wa11in skrev: fre jun 30, 2023 3:45 pm Litt sykt, men Szoboszlai er altså 22 år gammel, og har spilt 6 sesonger med seniorfotball. Har endt med tosifret antall scoringer i 5 av disse, den eneste sesongen han ikke klarte det var han skadet siste halvdel, men endte likevel opp med 9. I 4 av disse sesongene har han også hatt tosifret antall assists.
Samme som EBH, vil jeg gjette.

Veldig trendy med en 433 med en 6er og to «naturlige» tiere som indreløpere. Arsenal, Liverpool og Man Utd ser ut til å gå for samme variant, gjør de ikke?

ElChivato

Legg inn av ElChivato »

Wa11in skrev: fre jun 30, 2023 3:45 pm Litt sykt, men Szoboszlai er altså 22 år gammel, og har spilt 6 sesonger med seniorfotball. Har endt med tosifret antall scoringer i 5 av disse, den eneste sesongen han ikke klarte det var han skadet siste halvdel, men endte likevel opp med 9. I 4 av disse sesongene har han også hatt tosifret antall assists.
Det er ganske åpenbart at han er en del lenger frem i løypa enn Thuram.
Jeg vil også si at han er en mer etablert toppspiller enn det Nunez var når han kom.
Szobo er pur klasse.

Wellé

Legg inn av Wellé »

tbb skrev: fre jun 30, 2023 3:55 pm
Wa11in skrev: fre jun 30, 2023 3:45 pm Litt sykt, men Szoboszlai er altså 22 år gammel, og har spilt 6 sesonger med seniorfotball. Har endt med tosifret antall scoringer i 5 av disse, den eneste sesongen han ikke klarte det var han skadet siste halvdel, men endte likevel opp med 9. I 4 av disse sesongene har han også hatt tosifret antall assists.
Samme som EBH, vil jeg gjette.

Veldig trendy med en 433 med en 6er og to «naturlige» tiere som indreløpere. Arsenal, Liverpool og Man Utd ser ut til å gå for samme variant, gjør de ikke?
Edvald Boasson Hagen?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»