Sommervinduet ‘23 - Liverpool FC

Svar
Knax

Re: Sommervinduet ‘23 - Liverpool FC

Legg inn av Knax »

tbb skrev: fre jun 30, 2023 3:55 pm Veldig trendy med en 433 med en 6er og to «naturlige» tiere som indreløpere. Arsenal, Liverpool og Man Utd ser ut til å gå for samme variant, gjør de ikke?
Liverpool kjører nok to 6'ere, hvor den ene er en mer upreget ballvinner mens den andre er en kreativ og skapende spiller(Trent).

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Knax skrev: fre jun 30, 2023 4:01 pm
tbb skrev: fre jun 30, 2023 3:55 pm Veldig trendy med en 433 med en 6er og to «naturlige» tiere som indreløpere. Arsenal, Liverpool og Man Utd ser ut til å gå for samme variant, gjør de ikke?
Liverpool kjører nok to 6'ere, hvor den ene er en mer upreget ballvinner mens den andre er en kreativ og skapende spiller(Trent).
Tror du ikke at det (som for alle andre) glir over i 325 med indreløperne i femmeren og to dype/6ere (hvor Trent er den ene)?

Knax

Legg inn av Knax »

tbb skrev: fre jun 30, 2023 4:06 pm Tror du ikke at det (som for alle andre) glir over i 325 med indreløperne i femmeren og to dype/6ere (hvor Trent er den ene)?
Jo, men har Man Utd kjørt det slikt? Vet at Arsenal har gjort det på den måten med Zinchenko.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Knax skrev: fre jun 30, 2023 4:09 pm
tbb skrev: fre jun 30, 2023 4:06 pm Tror du ikke at det (som for alle andre) glir over i 325 med indreløperne i femmeren og to dype/6ere (hvor Trent er den ene)?
Jo, men har Man Utd kjørt det slikt? Vet at Arsenal har gjort det på den måten med Zinchenko.
Man har det, men det har fått mindre oppmerksomhet. Jeg tror det handler litt om at man mangler litt mer utpregede spillertyper slik at det ikke har blitt like tydelig/gjennomført.

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

Kashmir skrev: fre jun 30, 2023 3:14 pm Ja, er selv veldig fornøyd med høyden til Szoboszlai.
Enig. Mer for penga!

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Kashmir skrev: fre jun 30, 2023 3:14 pm
markantovertak skrev: fre jun 30, 2023 2:24 pm Nja, litt mer etablert enn Thuram kanskje. Men samme alder. Liker kjøpet, en robust sterk spiller. Ser man på profilen så tipper jeg han passer bra sammen med Thuram, de utfyller hverandre. Men det er vondt å se for seg at det blir kjøp av Thuram også, eller...?
Ja, er selv veldig fornøyd med høyden til Szoboszlai. Litt mer nytteverdig enn sånne små spillere som gror på trær i Spania. Hva skal man med slike pinglete teknikere, liksom.

Har null tro på at det blir noen Thuram nå.

(Da bommer jeg sikkert her også, bare vent!)
Håper vi begge bommer. Kom til å tenke på at Mount og Thiram ryktene kanskje gikk parallelt? Så Szoboszlai er alternativet til Mount, mens Thuram er på vei?

Ja, går for den. Så slipper vi Thiago for en ny stopper.

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

Wellé skrev: fre jun 30, 2023 3:59 pm Edvald Boasson Hagen?
Nei, den israelske trenerlegenden Erik Ben Hag.


Ååhh, nå begynner godfølelsen å dukke opp.

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

Med Firmino, Ox og kjeven til Milner ut av laget så er det helt avgjørende å få inn en ny kjekkas i laget. Gjør noe med selvtilliten til laget når man har en stamme med kjekke menn. Lukter gull dette.

ElChivato

Legg inn av ElChivato »

silkyglenjohnson skrev: fre jun 30, 2023 4:18 pm Med Firmino, Ox og kjeven til Milner ut av laget så er det helt avgjørende å få inn en ny kjekkas i laget. Gjør noe med selvtilliten til laget når man har en stamme med kjekke menn. Lukter gull dette.
Dette hjalp jo Rafa fint lite selv om han hadde både Benayoun og Crouch i laget.

Kashmir

Legg inn av Kashmir »

Wellé skrev: fre jun 30, 2023 3:59 pm
tbb skrev: fre jun 30, 2023 3:55 pm Samme som EBH, vil jeg gjette.
Edvald Boasson Hagen?
Erling Braut Haaland?

Wellé

Legg inn av Wellé »

Kashmir skrev: fre jun 30, 2023 5:21 pm
Wellé skrev: fre jun 30, 2023 3:59 pm
tbb skrev: fre jun 30, 2023 3:55 pm Samme som EBH, vil jeg gjette.
Edvald Boasson Hagen?
Erling Braut Haaland?
Faktisk litt stolt over at jeg heller forbinder den forkortelsen med Edvald enn sportsvaskeren i City :P

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Må være ensomt der oppe i høyre hjørne for Szoboszlai....

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

Hvilken nerd her inne har lyst til å forklare meg hvordan jeg uttaler navnet til mannebeinet på klink ungarsk? Tenker å imponere noen babes på Andy’s.

Funkhouser

Legg inn av Funkhouser »


TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

silkyglenjohnson skrev: fre jun 30, 2023 7:28 pm Hvilken nerd her inne har lyst til å forklare meg hvordan jeg uttaler navnet til mannebeinet på klink ungarsk? Tenker å imponere noen babes på Andy’s.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Da ble han klar ja! Vi liker klausuler ;) Det var ekstremt mye som tydet den veien. Gledelig!
Sist redigert av eppaen den fre jun 30, 2023 7:47 pm, redigert 1 gang totalt.

ElChivato

Legg inn av ElChivato »

silkyglenjohnson skrev: fre jun 30, 2023 7:28 pm Hvilken nerd her inne har lyst til å forklare meg hvordan jeg uttaler navnet til mannebeinet på klink ungarsk? Tenker å imponere noen babes på Andy’s.
Soboslai

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Funkhouser skrev: fre jun 30, 2023 7:37 pm
Klassisk, Chris Williams breaker, eller var Guido Schaefer først -Romano tar æren.

Guarnere

Legg inn av Guarnere »

Denne signeringen liker jeg.
Nå begynner vi å nærme oss en dynamisk midtbane igjen.

ElChivato

Legg inn av ElChivato »

Guarnere skrev: fre jun 30, 2023 7:50 pm Denne signeringen liker jeg.
Nå begynner vi å nærme oss en dynamisk midtbane igjen.
Mac Allister og Szoboszlai er akkurat det denne midtbanen ropte etter i form av energi og ballsikkerhet. Det er utrolig bra selv om sistnevnte blei litt i dyreste laget.
Mulig disse signeringene er det som skal til for at Nunez skal blomstre også.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Det verste med å handle så tidlig som Liverpool gjør nå er alt maset om at Liverpool ikke gjør noen ting mens alt mulig annet ræl linkes til andre klubber framover.

ElChivato

Legg inn av ElChivato »

markantovertak skrev: fre jun 30, 2023 7:54 pm Det verste med å handle så tidlig som Liverpool gjør nå er alt maset om at Liverpool ikke gjør noen ting mens alt mulig annet ræl linkes til andre klubber framover.
Nei, nå er vi happy med vinduet. Og ingen kan vel klage på at klubben ikke gjør noe etter dette.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

ElChivato skrev: fre jun 30, 2023 7:53 pm
Guarnere skrev: fre jun 30, 2023 7:50 pm Denne signeringen liker jeg.
Nå begynner vi å nærme oss en dynamisk midtbane igjen.
Mac Allister og Szoboszlai er akkurat det denne midtbanen ropte etter i form av energi og ballsikkerhet. Det er utrolig bra selv om sistnevnte blei litt i dyreste laget.
Mulig disse signeringene er det som skal til for at Nunez skal blomstre også.
To nærmest perfekte kjøp. Liverpools rekrutteringsteam er fremdeles på et annet nivå enn de andre.
For mye å håpe på Thuram også, men Szobozslai fyller ikke profilen til franskmannen, så kanskje.
Men godt fornøyd med dette.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Wa11in skrev: fre jun 30, 2023 11:37 am
TheOpiate skrev: fre jun 30, 2023 12:47 am Men i alle dager. Du har jo hengt deg fullstendig opp i at han skal spille sentral midt(?) som skal trekke ut mot høyre. Jeg prøver bare å finne ut hvorfor du har det?
Dette er et eksempel på rollen jeg ser for meg at Szoboszlai skal spille i: (Og bare sånn btw - Transfermarkt kaller dette "sentral midtbane", så får hver enkelt avgjøre hva de tenker om det)

Bilde

Hvorfor? Fordi det er den rollen som finnes i Klopps Liverpoollag som definitivt spiller på kvalitetene hans. (Og fordi det er en posisjon hvor vi helt tydelig er på jakt etter nye spillere, jmf. de andre vi er linket til - Veiga, Thuram osv.)

Han blir helt sikkert et alternativ også i tilsvarende rolle ute til venstre, altså den Jones løste på slutten av vårsesongen.

Noen tall som viser tydelig at han er langt nærmere Henderson/Jones enn han er Salah:

Progressive passes received: 5.77
Her ligger Salah på over det dobbelte (11.5), mens Szoboszlai befinner seg mellom Jones (6.52) og Henderson (3.91). Dette er tall som sier en hel del om hvor på banen man mottar ball, og hva som er primæroppgaven man løser for laget sitt.

Progressive passing distance: 209
Salah har 93. Henderson og Jones har hhv. 259 og 165. Viser tydelig forskjellen i hvor på banen disse slår pasningene sine fra. Det er vanskelig å være veldig progressiv når du er lagets fremste spiller. Szoboszlai spiller mye av fotballen sin i tilsvarende soner som Jones og Hendo.

Szoboszlai slår også omtrent 100% flere pasninger til medspiller i løpet av 90 min enn hva Salah gjør.

Taklinger på egen halvdel (dypeste 3del): 0.44
Salah har 0.11. Henderson og Jones har hhv. 0.43 og 0.70.

Taklinger på midten av banen(midterste 3del): 0.74
Salah har 0.14. Henderson og Jones har hhv. 0.78 og 1.04

Szoboszlai spiller mye fotball i tilsvarende deler av banen som Henderson og Jones. Veldig lite i nærheten av Salah. Så er Szoboszlai opplagt en av de mest skuddkåte midtbanespillerne der ute (noe annet ville vært dust, med den skuddfoten han har), noe som gjør at han har en helt annen skuddfrekvens enn de midtbanespillerne vi har i troppen i dag. Kan hende dette forsvinner med instruks, eller så kan det hende at dette er noe Klopp savner i dagens midtbanepool. Men bare fordi han skyter mye (typ dobbelt så mye som Henderson og Jones, men ikke helt Salah-tall), så er det greit å se hvor han avslutter fra. xG per shot er omtrent identisk med Jones og Hendo, mens det er omtrent halvparten av hva f.eks. Salah (eller andre angrepsspiller) normalt sett har.

Se slik :)
Takk for et nydelig innlegg. Akkurat det jeg ville ha, og jeg forstår deg bedre. Da er vi ikke så uenige, trosss alt. Ellers mente jeg aldri at han skulle være noen Salah-kopi, men at han muligens kunne bli vurdert i denne posisjonen, men som en helt annen spillertype/rolle

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

ElChivato skrev: fre jun 30, 2023 7:57 pm
markantovertak skrev: fre jun 30, 2023 7:54 pm Det verste med å handle så tidlig som Liverpool gjør nå er alt maset om at Liverpool ikke gjør noen ting mens alt mulig annet ræl linkes til andre klubber framover.
Nei, nå er vi happy med vinduet. Og ingen kan vel klage på at klubben ikke gjør noe etter dette.
Haha! Gir det fire timer.

milanB

Legg inn av milanB »

Ferdighandla før 1.Juli, FSG out!!

ElChivato

Legg inn av ElChivato »

markantovertak skrev: fre jun 30, 2023 7:57 pm
ElChivato skrev: fre jun 30, 2023 7:53 pm
Guarnere skrev: fre jun 30, 2023 7:50 pm Denne signeringen liker jeg.
Nå begynner vi å nærme oss en dynamisk midtbane igjen.
Mac Allister og Szoboszlai er akkurat det denne midtbanen ropte etter i form av energi og ballsikkerhet. Det er utrolig bra selv om sistnevnte blei litt i dyreste laget.
Mulig disse signeringene er det som skal til for at Nunez skal blomstre også.
To nærmest perfekte kjøp. Liverpools rekrutteringsteam er fremdeles på et annet nivå enn de andre.
For mye å håpe på Thuram også, men Szobozslai fyller ikke profilen til franskmannen, så kanskje.
Men godt fornøyd med dette.
Nå kan Thuram gjerne komme, nå får han uansett en perifer rolle og det er vinn vinn. Enten så slår han til, eller så selges han bare igjen.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Ser vi en Jörg som jobber hardt for å få utvidet kontrakten sin fra August av?

Knax

Legg inn av Knax »

Wa11in skrev: fre jun 30, 2023 5:51 pm Bilde
Har du det kartet for hele sesongen. Ser at det kartet der er satt opp 28/10-2022.

ElChivato

Legg inn av ElChivato »

Skjønner ikke helt hva dette har med Jørg å gjøre.
Vi har utløst to klausuler. Thats it. Resten er Klopps verk, det er jo han som sjarmerer spillerne til å ville komme.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»