Bjørnar Moxnes tatt for tyveri

Svar
Ohlaien

Re: Bjørnar Moxnes tatt for tyveri

Legg inn av Ohlaien »

Kjedelig sak dette her. Selv den beste kan gjøre feil.

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »

GoingKronos skrev: fre jun 30, 2023 11:30 pm
► Show Spoiler
Problemet er at han ikke la frem saken korrekt tidligere i dag, han har hatt et par uker på å bestemme seg for hvordan han vil håndtere det og han valgte å ikke være ærlig. Hadde han sagt alt med en gang så hadde han i det minste hatt troverdighet, nå var NRK på gang med å lage sak og prøvde forgjeves å få han i tale - og så ringer han VG for å fortelle en oppdatert historie. Det er mye verre enn selve tyveriet.
Ja hadde han innkalt til pressekonferanse for to uker siden og fortalt akkurat hva som skjedde ville dette vært en ikke sak. Å stjele er en ting, men å lyve om det er mye verre. Har ikke Rødt noen som er ansatt som medierådgiver?
Hvis han hadde gjort det ville han kontrollert historien og det ville blåst fort over. Alle liker en person som gjør en feil og innrømmer det. Dette er jo grunnleggende marinestrategi

Nå fremstår han som en løgner og media vil fortsette å grave i saken, Snart kommer videoen av Moxnes fjerner merkelappen.

Sånn saken står nå tok Moxnes med seg brillene, puttet dem i lomma, fjernet prislappen, puttet brillene i bagasjen og ble stoppet utenfor butikken en halv time senere. God nok tid til å tenke seg om og gjøre det rette.

Brukeravatar
HB4596
Innlegg: 694
Sted: Østlandet

Legg inn av HB4596 »

MadBum skrev: fre jun 30, 2023 2:45 pm https://www.nrk.no/nyheter/bjornar-moxn ... 1.16467435

Aiaiai. "Glemt" å betale da gitt.

Bjørnar må gå!
:)

Det er gutten sin det... også rive av lappen da... en ikke oppmerksom forskjeelse... jada... denne gutten ønsker også at alle mister sine eiendeler mht. råkjøring.... la denne gutten miste alle sine eiendeler til fordel for statskassen slik han selv ønsker pga. tyverier...

mvh

HB

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Det verste for Moxnes i denne saken er ikke tyveriet, men løgnen han lirte av seg i mine øyne, at han kom med en falsk versjon tidligere i dag, og når mer har kommet på plass så innrømmet han at han farte med løgn tidligere på dagen.

Hadde kommet mye bedre ut av dette om han var ærlig fra første øyeblikk, nå fremstår han som en person helt uten troverdighet, og saken er da mye større enn den burde ha vært.

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

Ohlaien skrev: lør jul 01, 2023 12:04 am Kjedelig sak dette her. Selv den beste kan gjøre feil.
Men nå var dette Moxnes. Men ok det er vel noen som synes han er best.

pigg

Legg inn av pigg »

Har han et snev av respekt for det norske folk, så fratrer han som partileder og stortingsrepresentant.

Han er en simpel tyv og en løgner. Slike vil vi ikke ha i politikken.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

keizersoze skrev: lør jul 01, 2023 12:07 am
Ohlaien skrev: lør jul 01, 2023 12:04 am Kjedelig sak dette her. Selv den beste kan gjøre feil.
Men nå var dette Moxnes. Men ok det er vel noen som synes han er best.
Han er vel den mest moderate og "spiselige" i Rødt.
Men det sier jo litt om resten.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

keizersoze skrev: lør jul 01, 2023 12:01 am
Harduetforslag skrev: fre jun 30, 2023 11:58 pm –Jeg burde ha gått rett tilbake og levert brillene, i stedet rev jeg av lappen og la brillene i bagasjen, sier han og fortsetter:

– Så rakk jeg ikke tenke på hva jeg skulle gjøre videre, for da kommer det en vakt og spør etter brillene.


Lurer på hva han tenker at han skulle gjøre videre når han har revet av lappen og lagt brillene i bagasjen :)
Har du et godt forslag? Tror han trenger det nå.
Jeg tenker vel at sannheten er at det ikke var et uhell, uten at jeg har en god forklaring på hvorfor

nometalhorse

Legg inn av nometalhorse »

Først var det snakk om 15 min, men nå er det 30 min.

Ifølge NRKs opplysninger puttet imidlertid Moxnes først varen, et par Hugo Boss-solbriller til en verdi av 1199 kroner, i jakkelommen. Han forlot så butikken uten å betale.

Rundt en halvtime etterpå ble han stoppet utenfor butikken. Da var solbrillene nedpakket i Moxnes' bagasje. Prislappen var fjernet, får NRK opplyst.

https://www.nrk.no/norge/opplysninger-t ... 1.16467972

Nullen

Legg inn av Nullen »

@Kul_Djevel Du endrer vel mening nå?? :lol:

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

pigg skrev: lør jul 01, 2023 12:12 am Har han et snev av respekt for det norske folk, så fratrer han som partileder og stortingsrepresentant.

Han er en simpel tyv og en løgner. Slike vil vi ikke ha i politikken.
Vi foretrekker utspekulerte tyver og løgnere i politikken. Det skal være sikkert og visst...

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

nometalhorse skrev: lør jul 01, 2023 12:15 am Først var det snakk om 15 min, men nå er det 30 min.

Ifølge NRKs opplysninger puttet imidlertid Moxnes først varen, et par Hugo Boss-solbriller til en verdi av 1199 kroner, i jakkelommen. Han forlot så butikken uten å betale.

Rundt en halvtime etterpå ble han stoppet utenfor butikken. Da var solbrillene nedpakket i Moxnes' bagasje. Prislappen var fjernet, får NRK opplyst.

https://www.nrk.no/norge/opplysninger-t ... 1.16467972
Hvilken tyv oppholder seg utenfor gjerningsstedet i en halvtime etter forbrytelsen? Her er det nok mye rart. Kanskje han liker å stjele og deretter observere hva som skjer... litt sånn pyromanaktig oppførsel.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Harduetforslag skrev: lør jul 01, 2023 12:15 am
keizersoze skrev: lør jul 01, 2023 12:01 am
Harduetforslag skrev: fre jun 30, 2023 11:58 pm –Jeg burde ha gått rett tilbake og levert brillene, i stedet rev jeg av lappen og la brillene i bagasjen, sier han og fortsetter:

– Så rakk jeg ikke tenke på hva jeg skulle gjøre videre, for da kommer det en vakt og spør etter brillene.


Lurer på hva han tenker at han skulle gjøre videre når han har revet av lappen og lagt brillene i bagasjen :)
Har du et godt forslag? Tror han trenger det nå.
Jeg tenker vel at sannheten er at det ikke var et uhell, uten at jeg har en god forklaring på hvorfor
Det er vel det samme som andre tenker.

Nesten vanskelig å tro at en person i hans posisjon kan gjøre noe sånt. Men så skjønner man etterhvert at folk gjør de rareste ting som er totalt urasjonelle og faktisk sjokkerende.
Kan en voksen mann f.eks. søke spenning ved å gjøre noe så idiotisk? For meg er det uforståelig, men hva vet jeg.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Hva heter nyheter som ligger på nivået under agurknyheter? Hadde dette vært en politiker fra FRP hadde ikke denne tråden eksistert, og alle som hadde nevnt denne saken hadde blitt stemplet som woke.

qbah

Legg inn av qbah »

Sjokkerende utvikling.

Men at kommunister stjeler fra felleskapet er vel ikke noe nytt.

:-)

daoooo

Legg inn av daoooo »

Artig sak. Forklaringen er syltynn og svært lite troverdig. At folk kan ha tillit til den er over min fatteevne.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

FranciscoM skrev: lør jul 01, 2023 12:20 am Hva heter nyheter som ligger på nivået under agurknyheter? Hadde dette vært en politiker fra FRP hadde ikke denne tråden eksistert, og alle som hadde nevnt denne saken hadde blitt stemplet som woke.
Det mener du altså.
Ikke så mye erfaring med slikt, da.

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

FranciscoM skrev: lør jul 01, 2023 12:20 am Hva heter nyheter som ligger på nivået under agurknyheter? Hadde dette vært en politiker fra FRP hadde ikke denne tråden eksistert, og alle som hadde nevnt denne saken hadde blitt stemplet som woke.
Snodig konklusjon.
Du mener alle frp-politikere sm har gjort noe galt ikke har blitt debattert?

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Neptun skrev: lør jul 01, 2023 12:23 am
FranciscoM skrev: lør jul 01, 2023 12:20 am Hva heter nyheter som ligger på nivået under agurknyheter? Hadde dette vært en politiker fra FRP hadde ikke denne tråden eksistert, og alle som hadde nevnt denne saken hadde blitt stemplet som woke.
Det mener du altså.
Ikke så mye erfaring med slikt, da.
Joda, har god erfaring med hvordan bunnslammet opererer.

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

FranciscoM skrev: lør jul 01, 2023 12:25 am
Neptun skrev: lør jul 01, 2023 12:23 am
FranciscoM skrev: lør jul 01, 2023 12:20 am Hva heter nyheter som ligger på nivået under agurknyheter? Hadde dette vært en politiker fra FRP hadde ikke denne tråden eksistert, og alle som hadde nevnt denne saken hadde blitt stemplet som woke.
Det mener du altså.
Ikke så mye erfaring med slikt, da.
Joda, har god erfaring med hvordan bunnslammet opererer.
Så du liker å stjele dyre solbriller?

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

keizersoze skrev: lør jul 01, 2023 12:24 am
FranciscoM skrev: lør jul 01, 2023 12:20 am Hva heter nyheter som ligger på nivået under agurknyheter? Hadde dette vært en politiker fra FRP hadde ikke denne tråden eksistert, og alle som hadde nevnt denne saken hadde blitt stemplet som woke.
Snodig konklusjon.
Du mener alle frp-politikere sm har gjort noe galt ikke har blitt debattert?
Absolutt. Men det forståelig. Det er ikke så mye man kan ta politikere fra ytre venstre på, i motsetning til høyrevridde politikere, så da blir en fillesak som dette blåst opp noe voldsomt.

Vil for øvrig påpeke at jeg aldri har stemt Rødt, og kommer aldri til å gjøre det heller.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

keizersoze skrev: lør jul 01, 2023 12:30 am
FranciscoM skrev: lør jul 01, 2023 12:25 am
Neptun skrev: lør jul 01, 2023 12:23 am

Det mener du altså.
Ikke så mye erfaring med slikt, da.
Joda, har god erfaring med hvordan bunnslammet opererer.
Så du liker å stjele dyre solbriller?
Jeg er Keyser Soze opp av dage

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

FranciscoM skrev: lør jul 01, 2023 12:31 am
keizersoze skrev: lør jul 01, 2023 12:24 am
FranciscoM skrev: lør jul 01, 2023 12:20 am Hva heter nyheter som ligger på nivået under agurknyheter? Hadde dette vært en politiker fra FRP hadde ikke denne tråden eksistert, og alle som hadde nevnt denne saken hadde blitt stemplet som woke.
Snodig konklusjon.
Du mener alle frp-politikere sm har gjort noe galt ikke har blitt debattert?
Absolutt. Men det forståelig. Det er ikke så mye man kan ta politikere fra ytre venstre på, i motsetning til høyrevridde politikere, så da blir en fillesak som dette blåst opp noe voldsomt.

Vil for øvrig påpeke at jeg aldri har stemt Rødt, og kommer aldri til å gjøre det heller.
Spiller da ingen rolle vilket parti. Om en kommer frem som en tyv og en løgner får en tyn uansett.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

keizersoze skrev: lør jul 01, 2023 12:36 am
FranciscoM skrev: lør jul 01, 2023 12:31 am
keizersoze skrev: lør jul 01, 2023 12:24 am

Snodig konklusjon.
Du mener alle frp-politikere sm har gjort noe galt ikke har blitt debattert?
Absolutt. Men det forståelig. Det er ikke så mye man kan ta politikere fra ytre venstre på, i motsetning til høyrevridde politikere, så da blir en fillesak som dette blåst opp noe voldsomt.

Vil for øvrig påpeke at jeg aldri har stemt Rødt, og kommer aldri til å gjøre det heller.
Spiller da ingen rolle vilket parti. Om en kommer frem som en tyv og en løgner får en tyn uansett.


Innrømmet han ikke feilen umiddelbart en vakt og konfronterte ham? Har vansker med å kalle den fyren en løgner. Alle kan gjøre feil, selv jeg.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

FranciscoM skrev: lør jul 01, 2023 12:25 am
Neptun skrev: lør jul 01, 2023 12:23 am
FranciscoM skrev: lør jul 01, 2023 12:20 am Hva heter nyheter som ligger på nivået under agurknyheter? Hadde dette vært en politiker fra FRP hadde ikke denne tråden eksistert, og alle som hadde nevnt denne saken hadde blitt stemplet som woke.
Det mener du altså.
Ikke så mye erfaring med slikt, da.
Joda, har god erfaring med hvordan bunnslammet opererer.
Skjønner fredagskvelden endte i skuffelse..
- men aldri lurt å skrive i affekt, det angrer man bare på senere.

Brukeravatar
Gideg
Innlegg: 424

Legg inn av Gideg »

Bilde

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

FranciscoM skrev: lør jul 01, 2023 12:37 am
keizersoze skrev: lør jul 01, 2023 12:36 am
FranciscoM skrev: lør jul 01, 2023 12:31 am

Absolutt. Men det forståelig. Det er ikke så mye man kan ta politikere fra ytre venstre på, i motsetning til høyrevridde politikere, så da blir en fillesak som dette blåst opp noe voldsomt.

Vil for øvrig påpeke at jeg aldri har stemt Rødt, og kommer aldri til å gjøre det heller.
Spiller da ingen rolle vilket parti. Om en kommer frem som en tyv og en løgner får en tyn uansett.


Innrømmet han ikke feilen umiddelbart en vakt og konfronterte ham? Har vansker med å kalle den fyren en løgner. Alle kan gjøre feil, selv jeg.
Han har vel strengt tatt prøvd å bortforklare udåden.
Sm en tabbe vel å merke. Men troverdigheten sliter han med nå.

For å si det enkelt...Han er ingen Kayzer Soze i sine forklaringer.

StuttgartTjukken

Legg inn av StuttgartTjukken »

Gleder meg at Mad Max-parti som Rødt og MDG går på en smell.

SIimWhitman

Legg inn av SIimWhitman »

Jeg tror jeg må moderere mine tidligere kommentarer her i tråden. Jeg har aldri hatt inntrykk av at Moxnes er uærlig, men den forklaringen han avgir er ikke akkurat overraskende.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

FranciscoM skrev: lør jul 01, 2023 12:37 am

Innrømmet han ikke feilen umiddelbart en vakt og konfronterte ham? Har vansker med å kalle den fyren en løgner. Alle kan gjøre feil, selv jeg.
I stedet for å si ifra, gjør han noe helt annet:

–Jeg burde ha gått rett tilbake og levert brillene, i stedet rev jeg av lappen og la brillene i bagasjen, sier han og fortsetter:

– Så rakk jeg ikke tenke på hva jeg skulle gjøre videre, for da kommer det en vakt og spør etter brillene.


Så hvorfor rive av lappen, når intensjonene er å levere tilbake brillene?

Fyren ble tatt på fersken!!!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Norsk»