Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Svar
chatin

Re: Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Legg inn av chatin »

EspenLie skrev: fre jun 30, 2023 10:56 pm Stemmer det. Men Jalland manglet det formelle.
Er klar over det, men det sendes jo et sterkt signal fra valgkomiteen at de ønsker å erstatte henne med noen som åpenbart har en sportslig ballast. Tyder på at de vurderer hennes sportslige kompetanse som ikke sterk nok, og ser behov for sportslig kompetanse inn fremfor hagefester hos en forlagssjef. Hadde de hatt på plass det formelle ville vel neppe Tuva sittet i dag.

chatin

Legg inn av chatin »

Henningsen skrev: fre jun 30, 2023 9:29 pm På tide at supporterne sier klart fra.
Synes man har vært litt for snille i kritikken.
Jeg liker at det er litt opprørsstemning nå, tror bare det er sunt for klubben egentlig. Klubben får ikke ut sitt potensial og det er på høytid at det settes på dagsorden hvorfor vi ikke gjør det. Vålerenga-supportere er langt fra de mest kravstore. Men virker som det nå har nådd et punkt hvor nok er nok for folk, og det virket som det startet litt med gigantunderskuddet i fjor.

dzk

Legg inn av dzk »

chatin skrev: fre jun 30, 2023 9:26 pm Styreleder Tuva ute og skal ta Espeseth i forsvar. Går mot en total klinsj mellom supportere og klubbledelse. Blir ikke overrasket om enten Tuva, Espeseth eller begge forsvinner i løpet av året.
Har god tro på en god gammeldags purge.

Så lurer jeg på hva i all verden Tuva tenkte med når hun skrev den tweeten, snakk om å helle bensin på bålet.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

chatin skrev: fre jun 30, 2023 11:01 pm
EspenLie skrev: fre jun 30, 2023 10:56 pm Stemmer det. Men Jalland manglet det formelle.
Er klar over det, men det sendes jo et sterkt signal fra valgkomiteen at de ønsker å erstatte henne med noen som åpenbart har en sportslig ballast. Tyder på at de vurderer hennes sportslige kompetanse som ikke sterk nok, og ser behov for sportslig kompetanse inn fremfor hagefester hos en forlagssjef. Hadde de hatt på plass det formelle ville vel neppe Tuva sittet i dag.
Hun sitter på oppsigelse. Kan ikke tenkte meg at hun sitter etter neste årsmøte.

Passord123

Legg inn av Passord123 »

chatin skrev: fre jun 30, 2023 11:01 pm
EspenLie skrev: fre jun 30, 2023 10:56 pm Stemmer det. Men Jalland manglet det formelle.
Er klar over det, men det sendes jo et sterkt signal fra valgkomiteen at de ønsker å erstatte henne med noen som åpenbart har en sportslig ballast. Tyder på at de vurderer hennes sportslige kompetanse som ikke sterk nok, og ser behov for sportslig kompetanse inn fremfor hagefester hos en forlagssjef. Hadde de hatt på plass det formelle ville vel neppe Tuva sittet i dag.
Det er bra med et styre(en styreleder) med nok sportslig ballast. Men det er ikke det som er problemet nå. Det er en organisasjon som tydelig underpresterer over tid med svake sportslige men spesielt svake økonomiske resultater. Og styreleder er mer opptatt av å skjønnmale og stilne kritikere(kritisere kritikken(!?!)) enn å ta grep for å få skuta på rett kjøl. Fra utsiden så er det uklart hvilke konkrete aksjoner som er tatt annet enn å styre etter status quo over tid. Da er det medlemmene sin plikt å kritisere.

Så kan man spørre seg om det er Espeseth man bør gå etter på den måten. En ansatt vil aldri sparke seg selv og det er styreleder sin jobb å ta affære når organisasjonen er på feil kurs. Espeseth må som toppleder tåle å stå i stormen, men det er kanskje mer hensiktsmessig å tvinge frem et bytte av styreleder til en som kan peke ut retning og ta de grepene som skal til.

JackBlack

Legg inn av JackBlack »

Deila skrev: fre jun 30, 2023 5:11 pm Nornes drillet 4-4-2 med Riisnæs og Strand sentralt på dagens trening i følge dagsavisen: https://www.dagsavisen.no/oslo/sport/tr ... vif-rolle/
Spent på denne formasjonen.
Har Vålerenga spillermateriell til det?
Blir meget interessant å se kampen i kveld.

Deila

Legg inn av Deila »

JackBlack skrev: lør jul 01, 2023 12:45 pm
Deila skrev: fre jun 30, 2023 5:11 pm Nornes drillet 4-4-2 med Riisnæs og Strand sentralt på dagens trening i følge dagsavisen: https://www.dagsavisen.no/oslo/sport/tr ... vif-rolle/
Spent på denne formasjonen.
Har Vålerenga spillermateriell til det?
Blir meget interessant å se kampen i kveld.
Jepp, blir Intility og Østblokka på meg. Usikkert om Jatta spiller hele i følge Nornes, så mulig vi starter i 4-4-2 og legger om til 4-3-3 ila matchen?

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

1 kamp på tv i dag, koselig at den blir sendt som betaling

Er feil at tv2 har dette, håper de aldri får det mer.

Deila

Legg inn av Deila »

Jonasar skrev: lør jul 01, 2023 1:17 pm 1 kamp på tv i dag, koselig at den blir sendt som betaling

Er feil at tv2 har dette, håper de aldri får det mer.
Tv2 har rettighetene til 2028, så kan bli litt tungt om du venter på neste rettighetshaver allerede nå.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Jonasar skrev: lør jul 01, 2023 1:17 pm 1 kamp på tv i dag, koselig at den blir sendt som betaling

Er feil at tv2 har dette, håper de aldri får det mer.
Hvorfor? Forrige gang TV2 hadde rettighetene fikk de masse kritikk fordi de alltid viste RBK, Brann og VIF i de åpne kampene. Nå varierer de mer, og da er det galt også.
2 kamper i morgen og 1 på mandag gratis, Discovery viste da ikke flere kamper gratis.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

KingKongHalvor skrev: lør jul 01, 2023 1:54 pm
Jonasar skrev: lør jul 01, 2023 1:17 pm 1 kamp på tv i dag, koselig at den blir sendt som betaling

Er feil at tv2 har dette, håper de aldri får det mer.
Hvorfor? Forrige gang TV2 hadde rettighetene fikk de masse kritikk fordi de alltid viste RBK, Brann og VIF i de åpne kampene. Nå varierer de mer, og da er det galt også.
2 kamper i morgen og 1 på mandag gratis, Discovery viste da ikke flere kamper gratis.
Poenget er at det er for få åpne kamper. Det virker også som en temmelig korka markedstrategi å ikke ha åpne kamper i primetime når det ellers er et ørkenlandskap på underholdningsfronten. De kunne skaffet seg større markedsandeler ved dette. Vålerenga- Viking f.eks har jo kjempepotensial rent seermessig. Tenk på alle de gamle som sitter hjemme og ser på hva som helst på NRK og TV2 uansett.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

GiPazzini_85 skrev: lør jul 01, 2023 2:00 pm
KingKongHalvor skrev: lør jul 01, 2023 1:54 pm
Jonasar skrev: lør jul 01, 2023 1:17 pm 1 kamp på tv i dag, koselig at den blir sendt som betaling

Er feil at tv2 har dette, håper de aldri får det mer.
Hvorfor? Forrige gang TV2 hadde rettighetene fikk de masse kritikk fordi de alltid viste RBK, Brann og VIF i de åpne kampene. Nå varierer de mer, og da er det galt også.
2 kamper i morgen og 1 på mandag gratis, Discovery viste da ikke flere kamper gratis.
Poenget er at det er for få åpne kamper. Det virker også som en temmelig korka markedstrategi å ikke ha åpne kamper i primetime når det ellers er et ørkenlandskap på underholdningsfronten. De kunne skaffet seg større markedsandeler ved dette. Vålerenga- Viking f.eks har jo kjempepotensial rent seermessig. Tenk på alle de gamle som sitter hjemme og ser på hva som helst på NRK og TV2 uansett.
For få åpne kamper? Hvilke andre rettighetshavere har vist mer enn 3/8 kamper gratis?

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

KingKongHalvor skrev: lør jul 01, 2023 2:04 pm
GiPazzini_85 skrev: lør jul 01, 2023 2:00 pm
KingKongHalvor skrev: lør jul 01, 2023 1:54 pm

Hvorfor? Forrige gang TV2 hadde rettighetene fikk de masse kritikk fordi de alltid viste RBK, Brann og VIF i de åpne kampene. Nå varierer de mer, og da er det galt også.
2 kamper i morgen og 1 på mandag gratis, Discovery viste da ikke flere kamper gratis.
Poenget er at det er for få åpne kamper. Det virker også som en temmelig korka markedstrategi å ikke ha åpne kamper i primetime når det ellers er et ørkenlandskap på underholdningsfronten. De kunne skaffet seg større markedsandeler ved dette. Vålerenga- Viking f.eks har jo kjempepotensial rent seermessig. Tenk på alle de gamle som sitter hjemme og ser på hva som helst på NRK og TV2 uansett.
For få åpne kamper? Hvilke andre rettighetshavere har vist mer enn 3/8 kamper gratis?
Ingen viser noe gratis, men som det ble vist tidligere her inne så viser jo TV2 på færre åpne kanaler. Mao, færre kamper tilgjengelig for de fleste.

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

Pazinni svarte ganske bra, sier meg enig der.

Men har desverre blitt sånn, at pengene skal ta overhpnd og fjerne all morro.

Jaja, kos dere, uansett enig eller uenig og ha en strålende dag videre :)

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Han Filip Thorvaldsen tror jeg det blir spiller av etter hvert. Har sett han en del på u-landslag også. Veldig spennende

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

mogandisu skrev: lør jul 01, 2023 7:52 pm Han Filip Thorvaldsen tror jeg det blir spiller av etter hvert. Har sett han en del på u-landslag også. Veldig spennende
Han var ikke den de mest tro på for ett år siden.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7898

Legg inn av Big George »

Da ble det tap for Enga....igjen...Men Thorvaldsen blir god om han får spille passe mye.

dzk

Legg inn av dzk »

Ja nå er Fagermo borte og da bør JJ stå skolerett og forklare hvorfor vi måtte stille med Oldrup i dag. Direkte og indirekte skyld i begge baklengsmåla i dag.

Elendig jobb på overgangsvinduet i vinter.

chatin

Legg inn av chatin »

dzk skrev: lør jul 01, 2023 8:05 pm Ja nå er Fagermo borte og da bør JJ stå skolerett og forklare hvorfor vi måtte stille med Oldrup i dag. Direkte og indirekte skyld i begge baklengsmåla i dag.

Elendig jobb på overgangsvinduet i vinter.
Hvorfor skal Jokke stå skolerett å forklare det når det ikke var han som var øverste sportslige ansvarlig under forrige overgangsvindu og ikke han som hadde siste ord i overganger? Det var Fagermo, så det kan vi ikke ta JJ på. Jokke får heller konsentrere seg om å sørge for at sommerens overgangsvindu blir bedre.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Dette stinker nedrykkskamp.
Jeg greier ikke å se hvem vi skal klare å slå.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7898

Legg inn av Big George »

Oldrup ute med rødt kort, kjør inn kjelsen og gi gutten litt erfaring i Eliteserien !

Passord123

Legg inn av Passord123 »

Henningsen skrev: lør jul 01, 2023 8:51 pm Dette stinker nedrykkskamp.
Jeg greier ikke å se hvem vi skal klare å slå.
Viking er et godt lag som ligger på 2. plass. Jeg syns vi ser ut som et midt på treet laget. Bør havne greit midt på tabellen. Men såpass mye stang ut som man har nå så kan det gå ut over prestasjonene etter hvert.

Synes Strand fungerte bra som defensiv midtbane. Han har kapasitet, leser spillet godt og god til å vinne ball. Offensivt så har han god kontroll på ball, viser seg frem og prøver på pasninger fremover. Han kan godt få ut sesongen der for min del, om ikke det er mulig å lande Krygård eller et annet godt alternativ.

På stopperplass skjønner jeg ikke at man ikke gir Kjelsen muligheten. Er han virkelig så langt unna? Det slippes til unggutter i øst og vest, men på stopperplassen, hvor det er skikkelig krise, så virker det helt uaktuelt.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Henningsen skrev: lør jul 01, 2023 8:51 pm Dette stinker nedrykkskamp.
Jeg greier ikke å se hvem vi skal klare å slå.
Lov å være skuffet, men selvfølgelig klarer du å se det. Vi hadde fortjent å vinne denne, vi hadde 61/39 i ballinnehav, 1.84/0.77 xG.
Typisk når man ligger der nede, da blir det stang ut som i dag.
Hadde spillet vært helt ræva hadde det vært noe annet.

chatin

Legg inn av chatin »

Passord123 skrev: lør jul 01, 2023 9:08 pm
Henningsen skrev: lør jul 01, 2023 8:51 pm Dette stinker nedrykkskamp.
Jeg greier ikke å se hvem vi skal klare å slå.
Viking er et godt lag som ligger på 2. plass. Jeg syns vi ser ut som et midt på treet laget. Bør havne greit midt på tabellen. Men såpass mye stang ut som man har nå så kan det gå ut over prestasjonene etter hvert.

På stopperplass skjønner jeg ikke at man ikke gir Kjelsen muligheten. Er han virkelig så langt unna? Det slippes til unggutter i øst og vest, men på stopperplassen, hvor det er skikkelig krise, så virker det helt uaktuelt.
Syns heller ikke det som vises i dag ser ut som et nedrykkslag. Selv om man skal være svært forsiktig med å påstå at man er for god til å rykke ned. Men det er vel 19 kamper igjen og det skal skje mye med et overgangsvindu og ny trener inn. Føles for tidlig å krisemaksimere fullstendig, det er ikke sånn at vi er fullstendig sjanseløse, blir overkjørt og taper stort hver kamp.

Håper man kaster Kjelsen inn fra start neste kamp, nå er vi så på tannkjøttet på stopperplass at tiden er der. Alternativet er Zuta og det er ikke et godt alternativ.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

KingKongHalvor skrev: lør jul 01, 2023 9:15 pm
Henningsen skrev: lør jul 01, 2023 8:51 pm Dette stinker nedrykkskamp.
Jeg greier ikke å se hvem vi skal klare å slå.
Lov å være skuffet, men selvfølgelig klarer du å se det. Vi hadde fortjent å vinne denne, vi hadde 61/39 i ballinnehav, 1.84/0.77 xG.
Typisk når man ligger der nede, da blir det stang ut som i dag.
Hadde spillet vært helt ræva hadde det vært noe annet.
Takk, ja du har selvfølgelig helt rett.
Egentlig bare tåpelig av meg å poste i frustrasjon midt i den værste skuffelsen.
Synes vi har fått dårlig betalt i flere kamper denne sesongen, og vi burde tatt denne ut fra spill og sjanser.
Det hadde gjort veldig godt med en god periode med resultater så vi kunne distansert den værste lukten av obos.

dzk

Legg inn av dzk »

chatin skrev: lør jul 01, 2023 8:36 pm
dzk skrev: lør jul 01, 2023 8:05 pm Ja nå er Fagermo borte og da bør JJ stå skolerett og forklare hvorfor vi måtte stille med Oldrup i dag. Direkte og indirekte skyld i begge baklengsmåla i dag.

Elendig jobb på overgangsvinduet i vinter.
Hvorfor skal Jokke stå skolerett å forklare det når det ikke var han som var øverste sportslige ansvarlig under forrige overgangsvindu og ikke han som hadde siste ord i overganger? Det var Fagermo, så det kan vi ikke ta JJ på. Jokke får heller konsentrere seg om å sørge for at sommerens overgangsvindu blir bedre.
Så du tror oppriktig at alle forslagene til JJ ble kasta i søpla av Fagermo? Det passer ikke mtp Vitinho som etter ryktene var en spiller Fagermo ikke ønsket å hente.

Skjønner virkelig ikke hvorfor så mange velger å frikjenne JJ for alle overgangene som har blitt gjort siden han kom. Med unntak av de bra da, de får han kred for.

Og ikke misforstå meg, JJ skal selvfølgelig få fortsette og helst med samme makt / ansvar som de andre sportsjefene i ligaen. Men jeg synes det må være lov å rette en pekefinger ditt og etter et av de dårligste vintervinduene jeg kan huske.

dzk

Legg inn av dzk »

Henningsen skrev: lør jul 01, 2023 9:24 pm
KingKongHalvor skrev: lør jul 01, 2023 9:15 pm
Henningsen skrev: lør jul 01, 2023 8:51 pm Dette stinker nedrykkskamp.
Jeg greier ikke å se hvem vi skal klare å slå.
Lov å være skuffet, men selvfølgelig klarer du å se det. Vi hadde fortjent å vinne denne, vi hadde 61/39 i ballinnehav, 1.84/0.77 xG.
Typisk når man ligger der nede, da blir det stang ut som i dag.
Hadde spillet vært helt ræva hadde det vært noe annet.
Takk, ja du har selvfølgelig helt rett.
Egentlig bare tåpelig av meg å poste i frustrasjon midt i den værste skuffelsen.
Synes vi har fått dårlig betalt i flere kamper denne sesongen, og vi burde tatt denne ut fra spill og sjanser.
Det hadde gjort veldig godt med en god periode med resultater så vi kunne distansert den værste lukten av obos.
Vi har fått ekstremt dårlig betalt i år. Vi er på øvre halvdel på XG tabellen (var 5 plass etter 10 runder). Derfor har jeg tro på at med en ny trener inn og et par overganger som tetter noen hull så kan vi klatre utover høsten. Jeg håper og tror at vi kommer til å få en kjedelig høst med null å spille om. Derfor blir cupkampen mot Brann om litt over 2 uker ekstremt viktig, men desverre er jeg redd for at denne kommer for tidlig.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

dzk skrev: lør jul 01, 2023 9:35 pm
Henningsen skrev: lør jul 01, 2023 9:24 pm
KingKongHalvor skrev: lør jul 01, 2023 9:15 pm

Lov å være skuffet, men selvfølgelig klarer du å se det. Vi hadde fortjent å vinne denne, vi hadde 61/39 i ballinnehav, 1.84/0.77 xG.
Typisk når man ligger der nede, da blir det stang ut som i dag.
Hadde spillet vært helt ræva hadde det vært noe annet.
Takk, ja du har selvfølgelig helt rett.
Egentlig bare tåpelig av meg å poste i frustrasjon midt i den værste skuffelsen.
Synes vi har fått dårlig betalt i flere kamper denne sesongen, og vi burde tatt denne ut fra spill og sjanser.
Det hadde gjort veldig godt med en god periode med resultater så vi kunne distansert den værste lukten av obos.
Vi har fått ekstremt dårlig betalt i år. Vi er på øvre halvdel på XG tabellen (var 5 plass etter 10 runder). Derfor har jeg tro på at med en ny trener inn og et par overganger som tetter noen hull så kan vi klatre utover høsten. Jeg håper og tror at vi kommer til å få en kjedelig høst med null å spille om. Derfor blir cupkampen mot Brann om litt over 2 uker ekstremt viktig, men desverre er jeg redd for at denne kommer for tidlig.
Sånn som sesongen har startet så føles det nesten greit med en litt mer uinteressant andre halvdel og lite å spille for, etter at vi har klatret opp mot midten.
Det fine da er at ny trener får lite press og kan bruke slutten av sesongen til å spille inn et lag og drille et system, og få hele preseason til å få satt laget før vi begynner på'n igjen med ny optimisme.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Dere kommer nok snart til å klatre oppover på tabellen.

Vi var heldige i dag. Selv om mye har blitt sagt om dette straffesparket.
Men kjekt å vinne en kamp der motstanderen nok hadde en bedre XG. Sjeldent det har gått den veien.

Landsem

Legg inn av Landsem »

Et fotballlag som Vål`enga som har hatt spisser som Odd Iversen-Pål Jacobsen-Jørn Andersen er det et tilbakesteg med Jatta som spiss 3 mål på 11 kamper Spilt nesten 700 minutter Hadde Vålenga byttet spiss med Lsk hadde vi byttet plass på tabellen Frisparkmålet til viking var vel en keepertabbe Hvorfor ikke prøve Storevik i Eliteserien

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»