Bjørnar Moxnes tatt for tyveri

Svar
Fordomsfull

Re: Bjørnar Moxnes tatt for tyveri

Legg inn av Fordomsfull »

Daltrey skrev: søn jul 02, 2023 11:15 am Herlig, gleder meg til å lese denne tråden, har noen kommet meg i forkjøpet og sammenlignet forseelsen med det å ikke bruke blinklys enda?

Forresten, hva gjorde Bjørnar på Gardermoen, eier han ikke flyskam?
Siden det er du som spør; har du ikke fått med deg at han 'ofret ALT' for de Hugo Boss-solbrillene?!

Queenie

Legg inn av Queenie »


HarryH

Legg inn av HarryH »

Kul_Djevel skrev: søn jul 02, 2023 1:58 am Jeg orker ikke bære rundt på en kurv som en liten homo.
Er det feil å være liten homo også nå?

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6696

Legg inn av Karatel »

Fordomsfull skrev: søn jul 02, 2023 11:35 am
Karatel skrev: søn jul 02, 2023 11:08 am
Fordomsfull skrev: søn jul 02, 2023 10:44 am
Du har rett; dette har jeg aldri lest, men umiddelbart tenkte jeg på Erna Solberg, som hadde forfalsket sin legitimasjon og kjøpte alkohol på polet for vennene sine. Og jeg har ikke hørt at hun er en dårlig leder og jeg synes at hun i debatter på TV, går Støre en høy gang og at de begge går fåmælte og stakkato Moxnes en høy gang.
Politikere kan gjøre dumme ting uten at det skader deres omdømme, popularitet og ettermæle. Det kommer helt anpå hvordan de selv takler sine dumheter.

Husker du Høyres Jo Benkow som i 1980-årene ble tatt på fersk gjerning da han prøvde å smugle diamanter gjennom tollen på Fornebu? Dette skadet ikke hans omdømme det aller minste, han ble leder i Høyre, medlem i justiskomiteen, stortingspresident og endte sitt liv som en høyt aktet og respektert mann med det aller beste ettermæle.

Jonas Gahr Støre har heller ikke fått sin politiske karriere skadet av at han beholdt fem persiske tepper som sin private eiendom.

"I 2006 og 2008 var utenriksminister Støre på Norges vegne i Afghanistan for å ha samtaler med president president Hamid Karzai og andre regimetopper. Som sedvanen tilsier fikk Støre med seg fem persiske tepper hjem, noe som ble en stor skandale da VG i 2010 avslørte at Støre beholdt statens tepper i sitt private eie. Ikke bare tok han teppene med seg hjem, han holdt også gavene skjult for skattemyndighetene. Og når pressen innstendig ba om å få se teppene blånektet "teppetyven", fordi han åpenbart hadde noe å skjule.

Men skandalen stoppet ikke der, fordi Støre viklet seg ennå kraftigere inn i alvorlige omdømmeproblemer da han via en takstmann mente at de fem teppene ikke var verdt mer enn noen tusenlapper fordi teppene var "håndknyttede og masseproduserte". Det er fortsatt vanskelig å forstå at en afghansk president gir en norsk utenriksminister et persisk teppe til 2000-3000 kroner.
Så etter å ha blitt tatt for teppefusk, en mulig skatteunndragelse og en høyst tvilsom takst beordret statsminister Jens Stoltenberg at Støre skulle levere de fem persiske teppene tilbake til Det norske utenriksdepartement og det norske folk.

https://www.nettavisen.no/nyheter/store ... 3423454789

Liv Signe Navarsete oppførte seg også dumt og tankeløst.

"I 2006 fikk daværende samferdselsminister Liv Signe Navarsete (Sp) et gullarmbånd til en verdi av over 26.000 kroner fra Røkke-eide Aker Yards i forbindelse med at hun døpte ferja MS Bergensfjord.
Statsminister Jens Stoltenberg (Ap) ba i februar i år regjeringsmedlemmene om å registrere alle sine økonomiske interesser og gaver, men Navarsete oppga først denne gaven i forrige uke, etter at oppmerksomhet rundt andre statsrådsgaver hadde aktualisert problemstillingen.
Armbåndet skal nå leveres tilbake til giveren.
Rød Ungdom politianmelder nå Navarsete for å få etterforsket om hun gjorde noe straffbart."

https://www.nrk.no/norge/navarsete-snur ... -1.7284818

At nettopp Rød Ungdom politianmeldte Navarsete er jo interessant, disse ungdommen er jo voksne nå i dag og har kanskje verv i Rødt?

Men uansett er dette glemt nå og Benkow, Støre, og Navasete er alle tilgitt, da blir nok også Moxness tilgitt etterhvert.
Joda, jeg husker Benkow og diamantEN(trodde jeg), men det var ikke selve diamanten som var problemet, slik jeg husker det; det verste var at han kom fra Israel, som ikke hadde diamanter selv. Men Israel var svært god buddy med rasistregimet i Sør-Afrika - som har diamantgruver. Ja Israel samarbeidet med Sør-Afrika sågar militært og, NB - med atom-samarbeide. Og - at Benkow BURDE visst at diamantene kom til Israel fra det da internasjonalt boykottede Sør-Afrika.
Jeg ble helt paff da Moxnes ikke trakk seg som leder da han holdt pressekonferanse i går og tenkte; hvilken dust. Men jeg har jo og argumentert med at det likevel kan gå bra, jf Bulke-Jens og ingen annen nordmann har vel vært mer sentral leder i verden - enn han er nå.
Dette med diamanter fra Israel husker jeg ikke, men du har sikkert rett, jeg husker jo ikke alt.

Men poenget er at denne smuglingen ikke fikk noen konsekvenser for Benkows videre politiske liv eller for hans omdømme. Ingen tvilte på hans hederlighet og rettskaffenhet. Men det var dengang, nå i dag ville kanskje mediene kastet seg over ham som glupske ulver.

Scuderia

Legg inn av Scuderia »

Når denne saken kom tenkte jeg at det bare var en bagatell… så kom litt mer detaljer og når Moxnes løy om saken så ble det mer alvorlig. Når det viser seg at han fortsatt løy når han «åpnet» seg og saken er faktisk alvorlig.

Moxnes stjal de jævla brillene med viten og vilje. Og fikk panikk når han forstod at han ble tatt og alt etter det er bare løgn og bortforklaringer.

Rødt kan ikke leve med Moxnes som partileder mer.

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

HarryH skrev: søn jul 02, 2023 12:08 pm
Kul_Djevel skrev: søn jul 02, 2023 1:58 am Jeg orker ikke bære rundt på en kurv som en liten homo.
Er det feil å være liten homo også nå?
KD innrømmer i det minste at han er liten.

Ikke at det er noe galt med det...


Brukeravatar
Dapre
Innlegg: 248

Legg inn av Dapre »

HarryH skrev: søn jul 02, 2023 12:08 pm
Kul_Djevel skrev: søn jul 02, 2023 1:58 am Jeg orker ikke bære rundt på en kurv som en liten homo.
Er det feil å være liten homo også nå?
Oh dear....når man desperat prøver å forsvare kommunister som stjeler fra hardtarbeidende butikkansatte, begynner svetteperlene og fordommene å piple frem...

Alle som bærer rundt på handlekurver er homo.
Er du homo, så skal du bruke handlekurv.

Vet ikke om jeg takler et nytt besøk på min lokale matbutikk etter dette...
Når jeg tar tak i min vanlige handlekurv, kommer alle de andre homoene til å gjøre det samme, og sende meg flørtende blikk..

Takk og pris at jeg har et verktøyskap på hjul stående i garasjen....

Benkeslitern

Legg inn av Benkeslitern »

Kul_Djevel skrev: søn jul 02, 2023 10:02 am
Dundersalt skrev: søn jul 02, 2023 7:49 am Nå oss for et øyeblikk la tvilen komme Moxnes til gode, og si at han handlet irrasjonelt og dumt fordi han ble stresset / fikk panikk.

Hvis det er tilfelle - er det et reaksjonsmønster en leder verdig? Nå vil nok aldri Moxnes være aktuell for noen ministerpost uansett, men hvis selvkontrollen og roen er såpass fraværende er det ikke en person som burde inneha en utsatt lederrolle når 'shit hits the fan'.
Så du mener at en leder som er akkurat som vanlige mennesker med følelser ikke kan være leder eller statstråd osv?

Er det kun empatiløse psykopater som bør ha slike stillinger? Er det dette du ville frem til?

De beste lederne er faktisk de som har følelser. Å kunne få panikk er en menneskelig følelse.
Seriøst!!!!
Mener du at det er de beste lederne som får panikk i krisesituasjoner?
Og at de lederne som holder hodet kaldt og tar rasjonelle gjennomtenkte beslutninger er dårligere ledere 😂😂

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

BigTonyAdams skrev: søn jul 02, 2023 8:12 am På den ene siden har han ikke handlet som leder av Rødt eller stortingspolitiker, slik for eksempel alle de som har stjålet og løyet om reiseregninger og pendlerboliger.
Juridisk er de sistnevnte langt mer alvorlig, selv etter reaksjonen å dømme fra media og folk, virker det kanskje ikke sånn.
Reiseregningene var verre, men skilnaden på trøkket er at der var det flere å "fordele skyld" på, mens Moxnes står alene.

Ellers må jeg si at dersom Mox har diskutert saken med sine rådgivere og det munnet ut i denne håndteringen, så er det faen meg oppsigelsesgrunn. Helt oppsiktsvekkende inkompetent håndtert.

Jeg ville sjekket om noen av dem har jobbet for Åslaug Haga eller Manuela Ramin Osmundsen tidligere, for det kunne man jaggu tro.

Rusten

Legg inn av Rusten »

Kul_Djevel skrev: søn jul 02, 2023 1:58 am Jeg pleier rett som det er å legge varer i lomma før jeg betaler. Jeg orker ikke bære rundt på en kurv som en liten homo. Så sånn er det. Du er ikke fasiten. Kun i ditt hode.
Om du ønsker å opprettholde imaget så bør du snakke mindre. Du er litt for tøff til å vanke her inne 8-)

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »

Eldon skrev: søn jul 02, 2023 1:03 pm
► Show Spoiler
Reiseregningene var verre, men skilnaden på trøkket er at der var det flere å "fordele skyld" på, mens Moxnes står alene.

Ellers må jeg si at dersom Mox har diskutert saken med sine rådgivere og det munnet ut i denne håndteringen, så er det faen meg oppsigelsesgrunn. Helt oppsiktsvekkende inkompetent håndtert.

Jeg ville sjekket om noen av dem har jobbet for Åslaug Haga eller Manuela Ramin Osmundsen tidligere, for det kunne man jaggu tro.
Han har ikke diskutert det med sine rådgivere, ingen i partiet visste noe før saken sprakk i RB på fredagen. Han har antagelig drøftet det med dem etter saken ble kjent, men når han velger å lyve for dem også så er det ikke mye de får gjort.
Jeg kan ikke helt se for meg at Rødt er tjent med en partileder som lyver til partiledelsen.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

For Rødt sin del, om de skulle kaste Moxnes nå er det vel nok bare Mimir som kan sørge for at de fortsatt vil ha oppslutning nasjonalt. Velger de noen fra Oslo-gjengen, så blir det nok et skifte, hvor Rødt vil bevege seg langt nærmere gamle AKP(ml).

Så beste for Rødt om de fortsatt ønsker oppslutning er nok at Moxnes blir, tape litt kortsiktig på troverdighet grunnet hans elendige håndtering.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Eldon skrev: søn jul 02, 2023 1:03 pm
BigTonyAdams skrev: søn jul 02, 2023 8:12 am På den ene siden har han ikke handlet som leder av Rødt eller stortingspolitiker, slik for eksempel alle de som har stjålet og løyet om reiseregninger og pendlerboliger.
Juridisk er de sistnevnte langt mer alvorlig, selv etter reaksjonen å dømme fra media og folk, virker det kanskje ikke sånn.
Reiseregningene var verre, men skilnaden på trøkket er at der var det flere å "fordele skyld" på, mens Moxnes står alene.

Ellers må jeg si at dersom Mox har diskutert saken med sine rådgivere og det munnet ut i denne håndteringen, så er det faen meg oppsigelsesgrunn. Helt oppsiktsvekkende inkompetent håndtert.

Jeg ville sjekket om noen av dem har jobbet for Åslaug Haga eller Manuela Ramin Osmundsen tidligere, for det kunne man jaggu tro.
Om så, har du selvfølgelig rett og uansett er det elendig håndtert og det foran en viktig valgkamp...!

Tenker litt xtra på hans partifeller som har gått ut i mediene, rakrygget og med navn&nummer tatt ham i forsvar og uttrykt tillit bare for å oppdage at de har gjort det på sviktende grunnlag og manglende informasjon fra Moxnes!

Det er grovt og han har sviktet partiet, partifeller, satt de i et like dårlig lys og bør virkelig gå i seg selv....!
😎

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Dapre skrev: søn jul 02, 2023 12:44 pm
HarryH skrev: søn jul 02, 2023 12:08 pm
Kul_Djevel skrev: søn jul 02, 2023 1:58 am Jeg orker ikke bære rundt på en kurv som en liten homo.
Er det feil å være liten homo også nå?
Oh dear....når man desperat prøver å forsvare kommunister som stjeler fra hardtarbeidende butikkansatte
Hallo. Nå er det selvsagt eierne av butikken som taper pengene, ikke de butikkansatte. Uten at det forsvarer tyveriet.
Sist redigert av Folk_flesk den søn jul 02, 2023 3:55 pm, redigert 1 gang totalt.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Canucks skrev: søn jul 02, 2023 3:01 pm For Rødt sin del, om de skulle kaste Moxnes nå er det vel nok bare Mimir som kan sørge for at de fortsatt vil ha oppslutning nasjonalt. Velger de noen fra Oslo-gjengen, så blir det nok et skifte, hvor Rødt vil bevege seg langt nærmere gamle AKP(ml).

Så beste for Rødt om de fortsatt ønsker oppslutning er nok at Moxnes blir, tape litt kortsiktig på troverdighet grunnet hans elendige håndtering.
Marhaug er jo også en het kandidat til å bli Rødts neste leder. Hvis Moxnes overlever denne saken, så har han nok svekket seg i forhold til å få fornyet tillit om 2 år. Tipper det da vil stå mellom Marhaug og Kristjansson.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Folk_flesk skrev: søn jul 02, 2023 3:51 pm
Canucks skrev: søn jul 02, 2023 3:01 pm For Rødt sin del, om de skulle kaste Moxnes nå er det vel nok bare Mimir som kan sørge for at de fortsatt vil ha oppslutning nasjonalt. Velger de noen fra Oslo-gjengen, så blir det nok et skifte, hvor Rødt vil bevege seg langt nærmere gamle AKP(ml).

Så beste for Rødt om de fortsatt ønsker oppslutning er nok at Moxnes blir, tape litt kortsiktig på troverdighet grunnet hans elendige håndtering.
Marhaug er jo også en het kandidat til å bli Rødts neste leder. Hvis Moxnes overlever denne saken, så har han nok svekket seg i forhold til å få fornyet tillit om 2 år. Tipper det da vil stå mellom Marhaug og Kristjansson.
Glemte Marhaug, forsåvidt også ikke et dumt alternativ for Rødt, om Oslo-klikken vinner derimot tror jeg Rødt er nede på 1% og lavere ganske fort, for om deres synspunkter kommer frem mer i det offentlige nasjonalt så vil Rødt slite.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Canucks skrev: søn jul 02, 2023 3:58 pm
Folk_flesk skrev: søn jul 02, 2023 3:51 pm
Canucks skrev: søn jul 02, 2023 3:01 pm For Rødt sin del, om de skulle kaste Moxnes nå er det vel nok bare Mimir som kan sørge for at de fortsatt vil ha oppslutning nasjonalt. Velger de noen fra Oslo-gjengen, så blir det nok et skifte, hvor Rødt vil bevege seg langt nærmere gamle AKP(ml).

Så beste for Rødt om de fortsatt ønsker oppslutning er nok at Moxnes blir, tape litt kortsiktig på troverdighet grunnet hans elendige håndtering.
Marhaug er jo også en het kandidat til å bli Rødts neste leder. Hvis Moxnes overlever denne saken, så har han nok svekket seg i forhold til å få fornyet tillit om 2 år. Tipper det da vil stå mellom Marhaug og Kristjansson.
Glemte Marhaug, forsåvidt også ikke et dumt alternativ for Rødt, om Oslo-klikken vinner derimot tror jeg Rødt er nede på 1% og lavere ganske fort, for om deres synspunkter kommer frem mer i det offentlige nasjonalt så vil Rødt slite.
Ja. Moxnes har gjort en god jobb med å sminke Rødts budskap. Kommer det inn en leder som er mer direkte og tydelig på hva Rødt ønsker er det nok game over for stortingsplasser.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Canucks skrev: søn jul 02, 2023 3:58 pm
Folk_flesk skrev: søn jul 02, 2023 3:51 pm
Canucks skrev: søn jul 02, 2023 3:01 pm For Rødt sin del, om de skulle kaste Moxnes nå er det vel nok bare Mimir som kan sørge for at de fortsatt vil ha oppslutning nasjonalt. Velger de noen fra Oslo-gjengen, så blir det nok et skifte, hvor Rødt vil bevege seg langt nærmere gamle AKP(ml).

Så beste for Rødt om de fortsatt ønsker oppslutning er nok at Moxnes blir, tape litt kortsiktig på troverdighet grunnet hans elendige håndtering.
Marhaug er jo også en het kandidat til å bli Rødts neste leder. Hvis Moxnes overlever denne saken, så har han nok svekket seg i forhold til å få fornyet tillit om 2 år. Tipper det da vil stå mellom Marhaug og Kristjansson.
Glemte Marhaug, forsåvidt også ikke et dumt alternativ for Rødt, om Oslo-klikken vinner derimot tror jeg Rødt er nede på 1% og lavere ganske fort, for om deres synspunkter kommer frem mer i det offentlige nasjonalt så vil Rødt slite.
Er Erling Folkvord blant disse eller er det en ny gjeng?

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Å stjele et par briller er ikke veldig alvorlig, men det er ekstremt nedrig og sier noe om en person. Å kjøre for fort er kanskje mer alvorlig når man ser på straffenivået, men er ikke like lavmål og nedrig i mine øyne

Og nå som det ikke er noen rimelig tvil om at Moxnes stjal med vilje og viten lenger, så kan man jo også tenke seg at dette ikke et første gangen.

At han forsøker å lyve seg unna saken, gjentatte ganger er også skjerpende. Det viser igjen manglende karakter. Selv om noen syns det er sjarmerende og at de ikke ville gjort det er psykopater og små homser.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Fordomsfull skrev: søn jul 02, 2023 10:03 am
Skraevadottir skrev: søn jul 02, 2023 9:46 am
oddvar_kjempebra skrev: søn jul 02, 2023 9:36 am Moxnes:

-Jeg var redd for at det ville bli en stor offentlig skandale som ville skadet partiet.

Så det var ren altruisme fra hans side da han valgte å fjerne prislappen og gjemme brillene. Han ofret seg for partiet. Hvilken helt!

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/8 ... nn-i-dette
Gud bedre.

Samtidig er det litt gøy at han ikke tok enda litt dyrere briller. 1200 er jo bare middels dyre briller. Kanskje det er fordi han som Rødt-politiker føler at han må operere innenfor et visst prissjikte når han stjeler for å tenke hva hvermannsen (tjuvraddsen) kunne gjort?
Så dyre solbriller henger gjerne inne i et låst monter - som derfor ville være uaktuelle.
Nja, ikke de du får til typ to laken.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Solvgutt1 skrev: søn jul 02, 2023 4:11 pm Å stjele et par briller er ikke veldig alvorlig, men det er ekstremt nedrig og sier noe om en person. Å kjøre for fort er kanskje mer alvorlig når man ser på straffenivået, men er ikke like lavmål og nedrig i mine øyne

Og nå som det ikke er noen rimelig tvil om at Moxnes stjal med vilje og viten lenger, så kan man jo også tenke seg at dette ikke et første gangen.

At han forsøker å lyve seg unna saken, gjentatte ganger er også skjerpende. Det viser igjen manglende karakter. Selv om noen syns det er sjarmerende og at de ikke ville gjort det er psykopater og små homser.
Her er jeg enig i alt, bortsett fra at jeg virkelig ikke forstår den siste setninga.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Kul_Djevel skrev: søn jul 02, 2023 1:58 am Jeg orker ikke bære rundt på en kurv som en liten homo.
Foretrekker du de store?

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Folk_flesk skrev: søn jul 02, 2023 4:07 pm
Canucks skrev: søn jul 02, 2023 3:58 pm
Folk_flesk skrev: søn jul 02, 2023 3:51 pm

Marhaug er jo også en het kandidat til å bli Rødts neste leder. Hvis Moxnes overlever denne saken, så har han nok svekket seg i forhold til å få fornyet tillit om 2 år. Tipper det da vil stå mellom Marhaug og Kristjansson.
Glemte Marhaug, forsåvidt også ikke et dumt alternativ for Rødt, om Oslo-klikken vinner derimot tror jeg Rødt er nede på 1% og lavere ganske fort, for om deres synspunkter kommer frem mer i det offentlige nasjonalt så vil Rødt slite.
Er Erling Folkvord blant disse eller er det en ny gjeng?
Ny gjeng, med deres kandidat Siavash Mobasheri for ordfører. Er også ganske mange flere dere som ønsker langt flere av de gamle AKP(ml) doktrinene tilbake.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

FjodorDVD skrev: lør jul 01, 2023 6:45 am Bilde

Hugo Boss. Det er jo parodisk.
Knus fascismen! Stjel dine solbriller fra Hugo Boss!

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Canucks skrev: søn jul 02, 2023 4:14 pm
Folk_flesk skrev: søn jul 02, 2023 4:07 pm
Canucks skrev: søn jul 02, 2023 3:58 pm

Glemte Marhaug, forsåvidt også ikke et dumt alternativ for Rødt, om Oslo-klikken vinner derimot tror jeg Rødt er nede på 1% og lavere ganske fort, for om deres synspunkter kommer frem mer i det offentlige nasjonalt så vil Rødt slite.
Er Erling Folkvord blant disse eller er det en ny gjeng?
Ny gjeng, med deres kandidat Siavash Mobasheri for ordfører. Er også ganske mange flere dere som ønsker langt flere av de gamle AKP(ml) doktrinene tilbake.
Hun de skviste ut kunne jo vært en kandidat. Litt de samme egenskapene som Moxnes, men har ikke blitt tatt for nasking. Men hun er vel i AP nå

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Canucks skrev: Ny gjeng, med deres kandidat Siavash Mobasheri for ordfører.
Det var han som hengte ut Jens Stoltenberg som krigsforbryter, motbydelig gjeng.

SirJames

Legg inn av SirJames »

palimpsest skrev: lør jul 01, 2023 12:14 pm
Sulfat skrev: lør jul 01, 2023 11:00 am
startelver skrev: lør jul 01, 2023 10:48 am

Landets fjerde største parti? Pga strømprotesten? Helt latterlig, vi få vente på neste meningsmåling.
De er hverken fjerde størst på meningsmålingene, siste valg, eller på medlemstall.
https://polls.faktisk.no/siste

Og så har jeg rotet ser jeg, de er femte størst - ikke fjerde.
Delt femteplass med et annet tulleparti som også har mer makt enn de fortjener.

Og utifra måten du legger frem dette som et argument, ser man jo nok en gang et klassisk eksempel på hvordan statistikk kan (mis)brukes. Fjerde eller femte størst kan jo gi inntrykk av en viss størrelse, men faktum er at det bare er 6 av 100 som slutter seg til Rødts retardpolitikk.

Sperregrensen er for lav i dette landet.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Bjoro33 skrev: lør jul 01, 2023 1:01 pm
greyserpent skrev: lør jul 01, 2023 12:36 pm
Bjoro33 skrev: lør jul 01, 2023 12:30 pm

Jeg har tatt etpar titalls butikktyver, og hans forklaring ligner alle de jeg har hørt.

Den dårligste var " jeg glemte at jeg hadde lagt kamera under dyna i barnevogna"

Han framstår som butikktyver flest
Om du ikke klarer å sette deg inn i hvordan det er å få panikk, så bør du virkelig ikke uttale deg videre.

Panikk er et urinstinkt som manifesterer seg som en trang til å rømme når det oppstår en akutt faresituasjon. Det er en plutselig frykt som dominerer og erstatter den rasjonelle tankegangen.

Og når man ser reaksjonen til flere her inne, så er frykten Moxnes kjente på berettiget.
Er det forum for kun dem som forstår din tolkning av panikk, så bør jeg logge av ja.
Men grunnlaget for denne debatten er tyveri. Og i den saken har også jeg en stemme.

Men jeg forstår: tyvens forklaring er det eneste sanne her. Ingen blir redd for livet av å bli tatt for butikktyveri.
Flau ja men ikke den panikken en rolig moxnes forteller om på direktesendt tv.
Jeg oppfatter kun en gjennomtenkt og godt planlagt forklaring i moxnes sin regi. Vekker sympati når han dramatiserer med ordene livredd og panikk gjennom hele teaterstykket.
Og her er du ved kjernen av hele denne tragikomiske forestillingen.

Begrep som "livredd" og "panikk" brukes selvsagt bevisst fra Moxnes sin side for å forsterke sitt (manglende) poeng.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

PapaSmurf skrev: søn jul 02, 2023 4:07 pm
Canucks skrev: søn jul 02, 2023 3:58 pm
Folk_flesk skrev: søn jul 02, 2023 3:51 pm

Marhaug er jo også en het kandidat til å bli Rødts neste leder. Hvis Moxnes overlever denne saken, så har han nok svekket seg i forhold til å få fornyet tillit om 2 år. Tipper det da vil stå mellom Marhaug og Kristjansson.
Glemte Marhaug, forsåvidt også ikke et dumt alternativ for Rødt, om Oslo-klikken vinner derimot tror jeg Rødt er nede på 1% og lavere ganske fort, for om deres synspunkter kommer frem mer i det offentlige nasjonalt så vil Rødt slite.
Ja. Moxnes har gjort en god jobb med å sminke Rødts budskap. Kommer det inn en leder som er mer direkte og tydelig på hva Rødt ønsker er det nok game over for stortingsplasser.
Han smisker budskapet, feier mye under teppet, og vinner mange naive velgere på sitt positive vesen. Den dagen han går så raser kommunistene ned til nivået de tilhører.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Cannabis Connoisseur skrev: lør jul 01, 2023 1:03 pm Tror ikke et sekund på at han var livredd og fikk panikk. Det naturlige her er å løpe tilbake til butikken og legge seg flat, de eventuelle sakene som hadde nådd avisene, ville handlet om hvor stor, ærlig og redelig mann Moxnes er, han ville blitt hyllet. Jeg kjøper at han glemte at han hadde brillene med seg ut av butikken, men jeg kjøper ikke at han var livredd og fikk panikk.
Ingen oppegående kjøper det. Kanskje hvis han hadde vært en 13 år gammel jente.

Det sagt, det kan jo være at han identifiserer seg som nettopp det. I disse dager vet man aldri.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Norsk»