INP større enn MdG

Svar
fargerik

Re: INP større enn MdG

Legg inn av fargerik »

Scuderia skrev: tor jun 29, 2023 10:16 am
peraleks skrev: ons jun 28, 2023 10:24 am
Zorbeltuss skrev: ons jun 28, 2023 10:12 am

INP er vel snarere et parti som ikke mener at klimaendringene er noe å bry seg med overhodet. Lurer på hva de sier når det kommer en klimaskapt folkevandring mot vår del av verden.

Ville vært befriende med et parti som faktisk mene vi må løse dette ved å gjøre ordentlige tiltak og ikke bare finne smutthull i avtalene som gjør at vi kan slippe unna med å betale Brasil for å ikke avskoge og slikt.
Kan jo i det hele tatt stilles større spørsmålstegn ved hvorvidt de tror på det, har vanskelig for å se for meg hvordan et slikt parti skal tiltrekke seg velgere under 50-60 år.
Jeg har vanskelig for å forstå hvordan et parti som MDG tiltrekker seg velgere over 23 men de får det til så ordner seg sikkert for INP også..
Skal INP få makt, blir det nok dersom H og eventuelt FrP trenger dem som støtteparti.
Og da vil de i så fall være moderert og dressert i løpet av relativt kort tid.
Vi så jo hva det ble ut av bompengepartiet når de fikk "makt".

peraleks

Legg inn av peraleks »

Scuderia skrev: tor jun 29, 2023 10:16 am
peraleks skrev: ons jun 28, 2023 10:24 am
Zorbeltuss skrev: ons jun 28, 2023 10:12 am

INP er vel snarere et parti som ikke mener at klimaendringene er noe å bry seg med overhodet. Lurer på hva de sier når det kommer en klimaskapt folkevandring mot vår del av verden.

Ville vært befriende med et parti som faktisk mene vi må løse dette ved å gjøre ordentlige tiltak og ikke bare finne smutthull i avtalene som gjør at vi kan slippe unna med å betale Brasil for å ikke avskoge og slikt.
Kan jo i det hele tatt stilles større spørsmålstegn ved hvorvidt de tror på det, har vanskelig for å se for meg hvordan et slikt parti skal tiltrekke seg velgere under 50-60 år.
Jeg har vanskelig for å forstå hvordan et parti som MDG tiltrekker seg velgere over 23 men de får det til så ordner seg sikkert for INP også..
Problemet for INP er at man skal inn i et alderssegment hvor man allerede har mer enn nok av betydelig mye mer fornuftige alternativer å stemme på.
Som @fargerik og nevner så er det også ett problem i seg selv her at skal man inn i en regjering med Høyre/FRP må det modereres vesentlig.

Scuderia

Legg inn av Scuderia »

peraleks skrev: tor jun 29, 2023 10:38 am
Scuderia skrev: tor jun 29, 2023 10:16 am
peraleks skrev: ons jun 28, 2023 10:24 am

Kan jo i det hele tatt stilles større spørsmålstegn ved hvorvidt de tror på det, har vanskelig for å se for meg hvordan et slikt parti skal tiltrekke seg velgere under 50-60 år.
Jeg har vanskelig for å forstå hvordan et parti som MDG tiltrekker seg velgere over 23 men de får det til så ordner seg sikkert for INP også..
Problemet for INP er at man skal inn i et alderssegment hvor man allerede har mer enn nok av betydelig mye mer fornuftige alternativer å stemme på.
Som @fargerik og nevner så er det også ett problem i seg selv her at skal man inn i en regjering med Høyre/FRP må det modereres vesentlig.
I MDG alderssegment finnes det kun mer fornuftige alternativer så ser ikke helt argumentet.. og MDG har nå rotet rundt med AP i Oslo i snart åtte år uten at det har gått galt (for dem). Sikker på at INP på en eller annen måte også får det til.. eller ikke og det blir en døgnflue (mest sannsynlig)

peraleks

Legg inn av peraleks »

Scuderia skrev: tor jun 29, 2023 12:07 pm
peraleks skrev: tor jun 29, 2023 10:38 am
Scuderia skrev: tor jun 29, 2023 10:16 am

Jeg har vanskelig for å forstå hvordan et parti som MDG tiltrekker seg velgere over 23 men de får det til så ordner seg sikkert for INP også..
Problemet for INP er at man skal inn i et alderssegment hvor man allerede har mer enn nok av betydelig mye mer fornuftige alternativer å stemme på.
Som @fargerik og nevner så er det også ett problem i seg selv her at skal man inn i en regjering med Høyre/FRP må det modereres vesentlig.
I MDG alderssegment finnes det kun mer fornuftige alternativer så ser ikke helt argumentet.. og MDG har nå rotet rundt med AP i Oslo i snart åtte år uten at det har gått galt (for dem). Sikker på at INP på en eller annen måte også får det til.. eller ikke og det blir en døgnflue (mest sannsynlig)
MDG er i praksis ekstremt unik i forhold til deres miljøprogram, ingen andre partier har noe i nærheten av det som kan beskrives som en såpass ambisiøs miljøpolitikk, derfor tiltrekker de seg velgere hovedsaklig i segmentene 18-29 og 30-39 år.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Merker at de andre partiene og mediene er livredde for å miste velgere til INP og svartmaler som aldri før. Fornøyelig å lese og bra at partiet får omtale 😀

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

KongOlav2 skrev: tir jun 27, 2023 11:05 pm
ehall skrev: tir jun 27, 2023 11:02 pm
Befriende om vi har et parti som ikke mener vi kan løse klimaendringene med skatter, avgifter, økte utgifter til innbyggerne eller store innhugg i statsbudsjettet.
Retorikken til INP virker ikke som de tror på teorier om menneskeskapte klimaendringer i det hele tatt. De er et reaksjonært parti.
Feil feil og atter feil.

Når skal du slutte med svertingen? Hva slags kampanje er det du bedriver? Hva er du så redd for?

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

GatlingGun skrev: lør jul 01, 2023 12:31 pm [Feil feil og atter feil.

Når skal du slutte med svertingen? Hva slags kampanje er det du bedriver? Hva er du så redd for?
Retorikken på INP sine egne hjemmesider tilnærmet klin lik den som såkalte klimarealister bruker. De fremstår mest av alt som et reaksjonært idiotparti.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3112

Legg inn av MacanT »

KongOlav2 skrev: lør jul 01, 2023 12:51 pm
GatlingGun skrev: lør jul 01, 2023 12:31 pm [Feil feil og atter feil.

Når skal du slutte med svertingen? Hva slags kampanje er det du bedriver? Hva er du så redd for?
Retorikken på INP sine egne hjemmesider tilnærmet klin lik den som såkalte klimarealister bruker. De fremstår mest av alt som et reaksjonært idiotparti.
Jeg må innrømme at jeg var dum nok til å stemme på bompengepartiet ved forrige kommunevalg.

Men man lærer så lenge man lever, kommer ikke å la meg lure til å stemme på dette nye tullepartiet ved høstens valg.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

MacanT skrev: søn jul 02, 2023 4:00 pm
KongOlav2 skrev: lør jul 01, 2023 12:51 pm
GatlingGun skrev: lør jul 01, 2023 12:31 pm [Feil feil og atter feil.

Når skal du slutte med svertingen? Hva slags kampanje er det du bedriver? Hva er du så redd for?
Retorikken på INP sine egne hjemmesider tilnærmet klin lik den som såkalte klimarealister bruker. De fremstår mest av alt som et reaksjonært idiotparti.
Jeg må innrømme at jeg var dum nok til å stemme på bompengepartiet ved forrige kommunevalg.

Men man lærer så lenge man lever, kommer ikke å la meg lure til å stemme på dette nye tullepartiet ved høstens valg.
Jeg stemte på et annet bitte lite parti forrige gang. Sjansene er store for at jeg heller stemmer taktisk ved neste valg.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Norsk»