Viking FK

Svar
Nevi

Re: Viking FK

Legg inn av Nevi »

Nevi skrev: lør jul 01, 2023 9:07 pm Løkberg så forresten ikke mye skadet ut når seiersmålet kom 😀
Usikker on gan var tilgjengelig for å spille, eller om han bare var med på benken for å bidra der.
Ser på podcasten "fotballrådet" på TV2play. Spilt inn i går, tror jeg. Der sier Løkberg at han var tilgjengelig for kveldens kamp. Men at det var en kink i ryggen som var problemet tidligere i uken. Vet ikke om det er nevnt tidligere i uken.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Er helt utslitt etter å ha vært på kampen. Får mene noe i morgen. Nå skal jeg sove godt!

Wiggum

Legg inn av Wiggum »

Det sekundet man ser at skuddet til Sandberg går i mål, å stå bak det samme målet og se hele laget og støtteapparaet komme stormende i jubel. DET er grunnen til at vi holder ut med dette. Kan ikke huske sist jeg tok av så mye på en tribune :D Eufori.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Få drillet inn noe ordentlig forsvar så er jo dette et klink medaljelag. Bare Bodø scorer flere mål - noe som jo er lovende når vi vet at Salvesen har brent mange store.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

eppaen skrev: søn jul 02, 2023 7:57 am Få drillet inn noe ordentlig forsvar så er jo dette et klink medaljelag. Bare Bodø scorer flere mål - noe som jo er lovende når vi vet at Salvesen har brent mange store.
Dette mannskapet er godt nok for medalje ja. Uten tvil. Med mer samspill og orden på det defensive så bør vi begynne å utfordre Glimt etterhvert

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

For en berg-og-dalbane!

Vi var en gjeng på 8 stk som dro til kampen i dag, 3. generasjoner med Vikingsupportere. Stappfullt bortefelt, svært manglende toalettfasiliteter og god stemning. For min egen del var i alle fall ikke Raufoss-fadesen glemt (det er den ikke enda), og jeg var fryktelig redd for hvilket lag vi kunne finne på å stille med etter alle meldingene om diverse skader etc. Da lagoppstillingen kom var jeg egentlig positivt overrasket.

Så startet kampen, og Viking ble fullstendig rundspilt de første 20 minuttene. Gang etter gang etter gang kom Vålerenga enkelt gjennom på vår høyre side. Haugen, Svendsen og De Lanlay fant ikke ut av det. Så leser jeg i SA at Yazbek og De Lanlay byttet side, og at dette løste problemene. For meg så det i alle fall ut som det var De Lanlay som var på etterskudd. Uansett - det er vanskelig å forstå hvordan det er mulig å bli så fullstendig avkledd av et lag som er i forferdelig form. Vi står og ser på og er ikke i duellene, det er knapt markering av ledige spillere. Jeg forstår det rett og slett ikke. Vikings defensive organisering er jo helt krise? Og har vært det i flere år. Det blir bedre etter hvert, men aldri bra. Nok om det. Vi er heldige som ikke ligger under 2-0 etter denne perioden.

Så skjer det magiske. Jeg så aldri på stadion hvor fin den avslutningen til Salvesen faktisk er, men jøjemeg. Mer av det! Klassekontring. Solbakken er direkte, Tripic er god, Salvesen er klasse. 1-0, og forferdelig ufortjent. Viking har ikke vært i nærheten av å skape noen ting før dette.

Resten av kampen er lite å rope hurra for. Ingen av lagene er spesielt gode, og begge lagene skaper sjanser og halvsjanser. Diop står frem i midtforsvaret sammen med Brekalo, og Tripic slår elendige dødballer. Totalt synes jeg Vålerenga er ganske klart best. Vi har jo nesten ikke ballen. Så var det duket for de siste 10 minuttene.

Hadde jeg sett denne kampen på TV hadde jeg vært i harnisk etter den straffen. Og at VAR ikke griper inn. Det er den billigste straffen jeg har sett dømt noensinne (i alle fall som ikke er direkte feil dømt). Vi forsto jo at det var noe spesielt da det haglet med gule kort, men siden reprisen på storskjermen ikke viste noen verdens ting så antok i alle fall jeg at noe hadde skjedd som ikke var fanget opp av kamera. Jeg håper dommer Aslam aldri dømmer oss igjen, med mindre han har tenkt til å kompensere. De aller fleste på tribuneseksjonen sank ned i setene da Strandberg satte straffen i mål, men det ble kommunisert tydelig gjennom megafonen at det er nå Viking trenger støtten. Feltet våkner til liv igjen, men det er fortsatt Vålerenga som virker å ha krefter til sluttspurt.

Så kommer sjansen vi trenger. Sandberg får ballen i god posisjon, men velger å slå en vanskelig pasning til D’Agostino, som egentlig tar et helt riktig løp for å skape rom for nettopp Sandberg. Mange på tribunen forbannet Sandberg i det øyeblikket. Det er ganske representativt for hans Vikingkarriere så langt. Han har rett og slett ikke selvtillit til å gjøre det han er god på. Jeg var helt sikker på at det var vår soste sjanse. Dette ebbet ut i 1-1, eller i verste fall 2-1.

Så får jaggu Sandberg muligheten igjen, og Oldrup Jensen (som hadde fått kjørt seg mot Salvesen hele kampen) fikk kjørt seg for siste gang. Soleklart rødt kort, og forbannet frustrerende. Da trodde jeg i alle fall det ebbet ut i ett poeng. Håpet var at Tripic skulle dunke den inn i kassa. Så er det Solbakken og Sandberg som stiller opp.

Da den ballen gikk i mål… Jeg kastet 8-åringen i lufta, og bare flaks gjorde at bestefar var der til å ta henne i mot. For en eufori! Måtte se de siste 10 minuttene på nytt da jeg kom hjem, og det er umulig å ikke dra på smilebåndet over den feiringen til Vikingspillerne - og at det er nettopp Sandberg som gjør det. Så må han snart omsette disse opplevelsene i selvtillit slik at han kan prestere slik han i stor grad gjorde i FKH.

Alt i alt så tar vi 3 ufattelig herlige poeng på en dårlig dag. Basert på banespill og sjanser synes jeg Vålerenga fortjener alle poengene i dag. Det er vel også eneste kampen utenom Bodø-kampen at vi blir slått ganske klart på xG. Men jaggu har vi ikke gjort oss fortjent til å være ett av de lagene også. Vi har stått på motsatt side mange nok ganger.

3 seire på rad nå mot S08, Brann og VIF. Det kar seg høre. Haugesund på hjemmebane i neste kamp kan bli en ny fest. Det skal bli godt med en ukes pause nå.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Vikingen skrev: søn jul 02, 2023 8:41 am For en berg-og-dalbane!

Vi var en gjeng på 8 stk som dro til kampen i dag, 3. generasjoner med Vikingsupportere. Stappfullt bortefelt, svært manglende toalettfasiliteter og god stemning. For min egen del var i alle fall ikke Raufoss-fadesen glemt (det er den ikke enda), og jeg var fryktelig redd for hvilket lag vi kunne finne på å stille med etter alle meldingene om diverse skader etc. Da lagoppstillingen kom var jeg egentlig positivt overrasket.

Så startet kampen, og Viking ble fullstendig rundspilt de første 20 minuttene. Gang etter gang etter gang kom Vålerenga enkelt gjennom på vår høyre side. Haugen, Svendsen og De Lanlay fant ikke ut av det. Så leser jeg i SA at Yazbek og De Lanlay byttet side, og at dette løste problemene. For meg så det i alle fall ut som det var De Lanlay som var på etterskudd. Uansett - det er vanskelig å forstå hvordan det er mulig å bli så fullstendig avkledd av et lag som er i forferdelig form. Vi står og ser på og er ikke i duellene, det er knapt markering av ledige spillere. Jeg forstår det rett og slett ikke. Vikings defensive organisering er jo helt krise? Og har vært det i flere år. Det blir bedre etter hvert, men aldri bra. Nok om det. Vi er heldige som ikke ligger under 2-0 etter denne perioden.

Så skjer det magiske. Jeg så aldri på stadion hvor fin den avslutningen til Salvesen faktisk er, men jøjemeg. Mer av det! Klassekontring. Solbakken er direkte, Tripic er god, Salvesen er klasse. 1-0, og forferdelig ufortjent. Viking har ikke vært i nærheten av å skape noen ting før dette.

Resten av kampen er lite å rope hurra for. Ingen av lagene er spesielt gode, og begge lagene skaper sjanser og halvsjanser. Diop står frem i midtforsvaret sammen med Brekalo, og Tripic slår elendige dødballer. Totalt synes jeg Vålerenga er ganske klart best. Vi har jo nesten ikke ballen. Så var det duket for de siste 10 minuttene.

Hadde jeg sett denne kampen på TV hadde jeg vært i harnisk etter den straffen. Og at VAR ikke griper inn. Det er den billigste straffen jeg har sett dømt noensinne (i alle fall som ikke er direkte feil dømt). Vi forsto jo at det var noe spesielt da det haglet med gule kort, men siden reprisen på storskjermen ikke viste noen verdens ting så antok i alle fall jeg at noe hadde skjedd som ikke var fanget opp av kamera. Jeg håper dommer Aslam aldri dømmer oss igjen, med mindre han har tenkt til å kompensere. De aller fleste på tribuneseksjonen sank ned i setene da Strandberg satte straffen i mål, men det ble kommunisert tydelig gjennom megafonen at det er nå Viking trenger støtten. Feltet våkner til liv igjen, men det er fortsatt Vålerenga som virker å ha krefter til sluttspurt.

Så kommer sjansen vi trenger. Sandberg får ballen i god posisjon, men velger å slå en vanskelig pasning til D’Agostino, som egentlig tar et helt riktig løp for å skape rom for nettopp Sandberg. Mange på tribunen forbannet Sandberg i det øyeblikket. Det er ganske representativt for hans Vikingkarriere så langt. Han har rett og slett ikke selvtillit til å gjøre det han er god på. Jeg var helt sikker på at det var vår soste sjanse. Dette ebbet ut i 1-1, eller i verste fall 2-1.

Så får jaggu Sandberg muligheten igjen, og Oldrup Jensen (som hadde fått kjørt seg mot Salvesen hele kampen) fikk kjørt seg for siste gang. Soleklart rødt kort, og forbannet frustrerende. Da trodde jeg i alle fall det ebbet ut i ett poeng. Håpet var at Tripic skulle dunke den inn i kassa. Så er det Solbakken og Sandberg som stiller opp.

Da den ballen gikk i mål… Jeg kastet 8-åringen i lufta, og bare flaks gjorde at bestefar var der til å ta henne i mot. For en eufori! Måtte se de siste 10 minuttene på nytt da jeg kom hjem, og det er umulig å ikke dra på smilebåndet over den feiringen til Vikingspillerne - og at det er nettopp Sandberg som gjør det. Så må han snart omsette disse opplevelsene i selvtillit slik at han kan prestere slik han i stor grad gjorde i FKH.

Alt i alt så tar vi 3 ufattelig herlige poeng på en dårlig dag. Basert på banespill og sjanser synes jeg Vålerenga fortjener alle poengene i dag. Det er vel også eneste kampen utenom Bodø-kampen at vi blir slått ganske klart på xG. Men jaggu har vi ikke gjort oss fortjent til å være ett av de lagene også. Vi har stått på motsatt side mange nok ganger.

3 seire på rad nå mot S08, Brann og VIF. Det kar seg høre. Haugesund på hjemmebane i neste kamp kan bli en ny fest. Det skal bli godt med en ukes pause nå.
Hvor mange ganger har ikke Viking spilt mot topplag og tapt, der vi har tenkt at Viking var best. Men topplaget hadde avslutterne og den rette flyten. Kanskje ikke mot Bodø, men definitivt mot Rbk og Molde. Mange ganger. Nå er kanskje Viking der. Hvis de får skikk på forsvaret. Tripic ser dessuten ut som å ha spilt seg i form. Det lover godt.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

AllElite skrev: lør jul 01, 2023 8:46 pm
TAdams6 skrev: lør jul 01, 2023 8:29 pm
AllElite skrev: lør jul 01, 2023 8:03 pm

Har ikke sett det før, men har vært tilfeller hvor du har gitt Sander Svendsen skryt selv om han har vært svak. Nå har han derimot begynt å bli stabilt god.
Det er øyet som ser. Svendsen har vært god hele sesongen. Selv om du er uenig så har jeg ikke feil 😜
Kun det ene isåfall. Han startet ikke sesongen veldig bra. Har vært kamper han har vært middels, men likevel så har du ment han var veldig god. Det viktigste er at han ikke leverer mål og assist, men er mer involvert. Det synes jeg han ikke var i starten av sesongen, langt mer selvtillit nå.
Så langt i sesongen har Svendsen vært Vikings beste offensive spiller. Han var også god i oppkjøringen til sesongen. Kjekt at Tripic og Salvesen også er på gang nå, men Svendsen har vært den jevneste av de offensive.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Ser Tripic sier dommer var arrogant og ikke gikk an å snakke med

Ser man på straffesituasjonen bakfra så ser man st dommer har bestemt seg på forhånd. Ham stirrer kun rett fram på Diop og ikke på noe annet. Han hadde blåst uansett hva Diop hadde gjort.

Det er så dårlig dømming at det går ikke an. Det er slikt man får servert ned i divisjonene når dommere blir påvirket av omgivelsene. Men i Eliteserien må man forvente mer.

Forventer at dommer blir degradert.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Nydelig beskrevet Vikingen.

Jeg var der i fjor. Da la vi opp reiseruta i ferien slik at vi var i Oslo når Viking. Skulle gjerne vært der i går.


Lurer på hvor mange supporterer som tar turen opp til Bergen. Hvor flere jo bedre. Er sånn 50 / 50 selv. Men sjansene øker om man vet at det blir folksomt på bortefeltet.

kaffi

Legg inn av kaffi »

For en utrolig deilig seier! Vel verdt en Oslo-tur.

Selvfølgelig ingen spesielt god kamp, men noen plusser å ta med seg:

- Tripic viser igjen at han er i bra form nå.
- Jeg har fått troen på at Diop kan ende opp med å bli en god signering. Sterk som en bjørn, bedre i posisjoneringen og flere avgjørende blokkeringer.
- Avslutningen til Salvesen!
- Tenk at Niklas Sandberg insisterer på å ta det frisparket etter motgangen og straffemiss på Raufoss. Sterkt og vakkert!

CliffC

Legg inn av CliffC »

Det var forsåvidt fin scoring av Sandberg, men jeg tror Tripic kunne gjort det ENDA litt bedre.

AllElite

Legg inn av AllElite »

HNilsen skrev: søn jul 02, 2023 10:28 am
AllElite skrev: lør jul 01, 2023 8:46 pm
TAdams6 skrev: lør jul 01, 2023 8:29 pm
Det er øyet som ser. Svendsen har vært god hele sesongen. Selv om du er uenig så har jeg ikke feil 😜
Kun det ene isåfall. Han startet ikke sesongen veldig bra. Har vært kamper han har vært middels, men likevel så har du ment han var veldig god. Det viktigste er at han ikke leverer mål og assist, men er mer involvert. Det synes jeg han ikke var i starten av sesongen, langt mer selvtillit nå.
Så langt i sesongen har Svendsen vært Vikings beste offensive spiller. Han var også god i oppkjøringen til sesongen. Kjekt at Tripic og Salvesen også er på gang nå, men Svendsen har vært den jevneste av de offensive.
Både best og faktisk den jevneste. På tide at D'Agostino får starte kamper igjen snart.

Nevi

Legg inn av Nevi »

CliffC skrev: søn jul 02, 2023 12:30 pm Det var forsåvidt fin scoring av Sandberg, men jeg tror Tripic kunne gjort det ENDA litt bedre.
Ikke fra det holdet. Perfekt med en god venstrefot fra den posisjonen.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Hva håper dere på i kampen i Bodø?

Glimt vil nok cruise videre selv om det skulle bli ett tap mot Molde. Tror jeg håper på H eller U.

tokk

Legg inn av tokk »

Nevi skrev: søn jul 02, 2023 1:58 pm Hva håper dere på i kampen i Bodø?

Glimt vil nok cruise videre selv om det skulle bli ett tap mot Molde. Tror jeg håper på H eller U.
Glimt vinner nok uansett. Slev om de skulle miste Knutsen i sommer, så tror jeg ikke vi skal tørre å håpe på å ta de igjen.
Så beste er om de vinner i kveld, så kan vi holde Molde unna.

Nevi

Legg inn av Nevi »

tokk skrev: søn jul 02, 2023 2:09 pm
Nevi skrev: søn jul 02, 2023 1:58 pm Hva håper dere på i kampen i Bodø?

Glimt vil nok cruise videre selv om det skulle bli ett tap mot Molde. Tror jeg håper på H eller U.
Glimt vinner nok uansett. Slev om de skulle miste Knutsen i sommer, så tror jeg ikke vi skal tørre å håpe på å ta de igjen.
Så beste er om de vinner i kveld, så kan vi holde Molde unna.
Er enig. Men litt kjekt å slippe å se Glimt lede tabellen med 20 poeng.
Men me Berisha i Molde er det desto viktigere å se om vi klarer å holde det laget bak oss.

kaffi

Legg inn av kaffi »

Da ser det ut for at Kartum går til Brann for rundt 3 mill. Ble det noen gang kjent hvor mye Viking la på bordet?

Jesman

Legg inn av Jesman »

Unner virkelig Sandberg den opplevelsen i går, etter mye kritkk fra blant andre meg selv. Er så hinsides godt å se at han tørr å ta ansvar for å skyte, og enda deiligere å se feiringen ettterpå. Helt nydelig!

AllElite

Legg inn av AllElite »

Se forresten Solbakkens involvering på 0-1 i går. Fantastisk overblikk der.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

kaffi skrev: søn jul 02, 2023 2:27 pm Da ser det ut for at Kartum går til Brann for rundt 3 mill. Ble det noen gang kjent hvor mye Viking la på bordet?
Det var vel betraktelig mer de ønsket fra Viking. Var det ikke snakk om 4-5 mill? Nærmere 5?

Viking ønsket å gi mellom 2 og 3

Husker jeg riktig?

tokk

Legg inn av tokk »

Spillerne med fri?
Ser ut som om Pattynama er i Barcelona

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

AllElite skrev: søn jul 02, 2023 1:00 pm
HNilsen skrev: søn jul 02, 2023 10:28 am
AllElite skrev: lør jul 01, 2023 8:46 pm

Kun det ene isåfall. Han startet ikke sesongen veldig bra. Har vært kamper han har vært middels, men likevel så har du ment han var veldig god. Det viktigste er at han ikke leverer mål og assist, men er mer involvert. Det synes jeg han ikke var i starten av sesongen, langt mer selvtillit nå.
Så langt i sesongen har Svendsen vært Vikings beste offensive spiller. Han var også god i oppkjøringen til sesongen. Kjekt at Tripic og Salvesen også er på gang nå, men Svendsen har vært den jevneste av de offensive.
Både best og faktisk den jevneste. På tide at D'Agostino får starte kamper igjen snart.
Nei, den som har vært den jevnest beste. Ser du nyansen? Hvem mener du har vært bedre enn Svendsen, da? Denne våren?

AllElite

Legg inn av AllElite »

HNilsen skrev: søn jul 02, 2023 4:17 pm
AllElite skrev: søn jul 02, 2023 1:00 pm
HNilsen skrev: søn jul 02, 2023 10:28 am

Så langt i sesongen har Svendsen vært Vikings beste offensive spiller. Han var også god i oppkjøringen til sesongen. Kjekt at Tripic og Salvesen også er på gang nå, men Svendsen har vært den jevneste av de offensive.
Både best og faktisk den jevneste. På tide at D'Agostino får starte kamper igjen snart.
Nei, den som har vært den jevnest beste. Ser du nyansen? Hvem mener du har vært bedre enn Svendsen, da? Denne våren?
Skrev vel jevnt over best?

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

AllElite skrev: søn jul 02, 2023 4:51 pm
HNilsen skrev: søn jul 02, 2023 4:17 pm
AllElite skrev: søn jul 02, 2023 1:00 pm

Både best og faktisk den jevneste. På tide at D'Agostino får starte kamper igjen snart.
Nei, den som har vært den jevnest beste. Ser du nyansen? Hvem mener du har vært bedre enn Svendsen, da? Denne våren?
Skrev vel jevnt over best?
Hvis vi kutter ut ordkløveriet - hvem har vært bedre av de offensive spillerne denne våren?

AllElite

Legg inn av AllElite »

HNilsen skrev: søn jul 02, 2023 4:55 pm
AllElite skrev: søn jul 02, 2023 4:51 pm
HNilsen skrev: søn jul 02, 2023 4:17 pm

Nei, den som har vært den jevnest beste. Ser du nyansen? Hvem mener du har vært bedre enn Svendsen, da? Denne våren?
Skrev vel jevnt over best?
Hvis vi kutter ut ordkløveriet - hvem har vært bedre av de offensive spillerne denne våren?
1.Svendsen
2.Tripic
3. D'Agostino
4. Salvesen

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Bryne vinner 4-1 over Raufoss i dag. Det sier ennå mer om Vikings prestasjon på onsdag.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

AllElite skrev: søn jul 02, 2023 5:10 pm
HNilsen skrev: søn jul 02, 2023 4:55 pm
AllElite skrev: søn jul 02, 2023 4:51 pm

Skrev vel jevnt over best?
Hvis vi kutter ut ordkløveriet - hvem har vært bedre av de offensive spillerne denne våren?
1.Svendsen
2.Tripic
3. D'Agostino
4. Salvesen
Går denne ordvekslingen inn i kategorien «poenget som forsvant»?

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

AllElite skrev: søn jul 02, 2023 5:10 pm
HNilsen skrev: søn jul 02, 2023 4:55 pm
AllElite skrev: søn jul 02, 2023 4:51 pm

Skrev vel jevnt over best?
Hvis vi kutter ut ordkløveriet - hvem har vært bedre av de offensive spillerne denne våren?
1.Svendsen
2.Tripic
3. D'Agostino
4. Salvesen
Går denne ordvekslingen inn i kategorien «poenget som forsvant»?

tokk

Legg inn av tokk »

Er Traore på lån ut sesongen, eller til sommeren?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»