Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Svar
chatin

Re: Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Legg inn av chatin »

dzk skrev: lør jul 01, 2023 9:30 pm Så du tror oppriktig at alle forslagene til JJ ble kasta i søpla av Fagermo? Det passer ikke mtp Vitinho som etter ryktene var en spiller Fagermo ikke ønsket å hente.

Skjønner virkelig ikke hvorfor så mange velger å frikjenne JJ for alle overgangene som har blitt gjort siden han kom. Med unntak av de bra da, de får han kred for.

Og ikke misforstå meg, JJ skal selvfølgelig få fortsette og helst med samme makt / ansvar som de andre sportsjefene i ligaen. Men jeg synes det må være lov å rette en pekefinger ditt og etter et av de dårligste vintervinduene jeg kan huske.
Poenget er at all den tid organisasjonskartet har vært slik det har vært er det umulig å faktisk bedømme den jobben JJ har gjort. Fagermo er den som har hatt siste ord, han er den som har bestemt, han er den som er øverste ansvarlig på papiret og i praksis. JJ har i praksis vært rådgiver/speider/forhandlingsleder, og ikke ¨sjef¨ som tittelen hans tilsier. Ergo han må frikjennes, rett og slett for vi har ingen grunnlag til å faktisk bedømme jobben han har gjort.

Det er ganske åpenbart at Jonsson og Fagermo har ganske forskjellige filosofier hva kommer til spillerrekruttering. Fagermo sin historikk fra 14-15 år som hovedtrener i Eliteserien viser at han har vært livredd for utenlandske spillere, i alle fall fra utenfor Skandinavia og han vil ha unge lokale. Joacim Jonsson sin historikk fra Fredrikstad-tiden og slik man kjenner han fra tiden som TV-ekspert, viser at han liker det litt eksotiske, liker å lete etter gull rundt om i verden, se stallen til FFK de årene han var der.

Vi har hentet svært få utlendinger og de vi har hentet er skandinaver, og vi har hentet mange lokale enten eksternt (Kiil Olsen, Bully, Ofkir) eller fra egen jr. avdeling. Tyder ganske greit på at det er Fagermo som har hatt styringen. Også fikk JJ sin ene eksotiske signering i Vitinho fordi klubben ikke tapte særlig på å ta sjansen.

JJ sa det selv i et intervju før sesongen at Fagermo er ganske knallhard på at defensive spillere, samt sentral midtbane skal være skandinaver, offensivt kan han godta litt mer eksotiske innslag. Dermed ser de kun etter skandinaviske spillere i de posisjonene for det vil være å kaste bort tiden å se på spillere Fagermo ikke vil ha. Det begrenser jo markedet ekstremt at treneren har så knallharde prinsipper på nasjonalitet.

TexMurphy

Legg inn av TexMurphy »

Henningsen skrev: lør jul 01, 2023 8:51 pm Dette stinker nedrykkskamp.
Jeg greier ikke å se hvem vi skal klare å slå.
Dere har vel igjen en kamp mot Rosenborg...

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

TexMurphy skrev: lør jul 01, 2023 9:59 pm
Henningsen skrev: lør jul 01, 2023 8:51 pm Dette stinker nedrykkskamp.
Jeg greier ikke å se hvem vi skal klare å slå.
Dere har vel igjen en kamp mot Rosenborg...
He he, ja, der vil det være muligheter :lol:

chatin

Legg inn av chatin »

Forøvrig sier Joacim Jonsson i siste episode av Ære Være at på forrige tur til Afrika fant de en spiller som så veldig interessant ut, 18 år gammel fysisk robust nigeriansk angrepsspiller, som kommer til Oslo i juli og går ting som de håper og tror signerer han for oss.

Jokke prater dessuten om at han er glad i at man kan ha litt ulike nasjonaliteter i en klubb. Og at per i dag er 25 av 27 spillere i troppen norsk (etter egen opptelling er vel 23 av 26 riktig). Hinter vel ganske greit om det vi visste at på det området krasjet Fagermo og Jonsson sin filosofi. Og at vi i kommende overgangsvindu nok ser litt bredere i jakten på nye spillere.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7862

Legg inn av Big George »

Vålerenga 2 møter Ørn Horten hjemme kl 1500 søndag
Vålerenga 2 ligger på 11.plass på tabellen, rett over nedrykk.

Deila

Legg inn av Deila »

Nevi skrev: lør jul 01, 2023 9:45 pm Dere kommer nok snart til å klatre oppover på tabellen.

Vi var heldige i dag. Selv om mye har blitt sagt om dette straffesparket.
Men kjekt å vinne en kamp der motstanderen nok hadde en bedre XG. Sjeldent det har gått den veien.
Lite som tyder på det dessverre. Kanskje hvis vi får inn en spiss som scorer mål. Per nå er virker det veldig fastlåst.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Big George skrev: lør jul 01, 2023 8:58 pm Oldrup ute med rødt kort, kjør inn kjelsen og gi gutten litt erfaring i Eliteserien !
Kjelsen har en laaang vei å gå før han er klar for det nivået.
Om han i det hele tatt blir det.
Vi får riste liv i Tollås ut sesongen.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Det var en positiv kamp i går, vi rulla rikelig over Viking.
Vi hadde bedre balltempo og klarte å stå høyt på de i deler av kampen.
Litt vanskelig å se for dere som ikke er tilstede.
Viking virket kjørt mot slutten men hadde marginer.
Dette er en kamp som vi vinner 7 av 10 .
Nornes er et helt annet kaliber enn Fagermo, han kan fort bli vår neste trener, om han selv vil.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

chatin skrev: lør jul 01, 2023 10:33 pm Forøvrig sier Joacim Jonsson i siste episode av Ære Være at på forrige tur til Afrika fant de en spiller som så veldig interessant ut, 18 år gammel fysisk robust nigeriansk angrepsspiller, som kommer til Oslo i juli og går ting som de håper og tror signerer han for oss.

Jokke prater dessuten om at han er glad i at man kan ha litt ulike nasjonaliteter i en klubb. Og at per i dag er 25 av 27 spillere i troppen norsk (etter egen opptelling er vel 23 av 26 riktig). Hinter vel ganske greit om det vi visste at på det området krasjet Fagermo og Jonsson sin filosofi. Og at vi i kommende overgangsvindu nok ser litt bredere i jakten på nye spillere.
Bla bla

Når fant han noe av interesse sist? Største stjerna på Costa Rica ...skal vel ikke mye til for å se det som er obvious.
JJ er kun stor i kjeften, thats all.
Finn en ny Sander Berge eller Oscar Bobb du Jokke , da kan du prate.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7862

Legg inn av Big George »

Vålerenga 2 vant 4-1 over Ørn Horten

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7862

Legg inn av Big George »

Jeg tror ikke på nedrykk fra Eliteserien. Tippet 6 i verste fall 8.plass før serien startet. Tror fortsatt på en bedre plassering enn det vi har idag. Hvis ikke treneren kåler altfor mye bør Enga klare 8-10.plass minst !

dalagubbe

Legg inn av dalagubbe »

Er ikke vi verdensmestre i å kåle da, det er nesten så jeg hat fått nok av kålinga til vålenga….. jeg tror nå at denne klubben hadde hatt godt av et år u obos eller to jeg da, det må renskes opp litt i administrasjonen og få ut alt daukjøttet i stallen, olderup, Børven, Hedenstad, zuta, og i tillegg må vi ha en bedre keeper, det er litt for tidlig for vår unge sisteskanse desverre. Vi trenger en spiss, en sterk og rask ballsikker DM, en back eller to, midtstopper må vi også ha, det ble mye drt her, men skal vi være med så må dette til, det er nesten utrolig hvor dårlig denne klubben er drevet, tilgangen til sponsorer og talenter ligger jo rett utenfor stuedøra, slutt å selge talentene så tidlig, slutt slutt slutt

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

AcsOnFire skrev: søn jul 02, 2023 4:59 pm Det var en positiv kamp i går, vi rulla rikelig over Viking.
Vi hadde bedre balltempo og klarte å stå høyt på de i deler av kampen.
Litt vanskelig å se for dere som ikke er tilstede.
Viking virket kjørt mot slutten men hadde marginer.
Dette er en kamp som vi vinner 7 av 10 .
Nornes er et helt annet kaliber enn Fagermo, han kan fort bli vår neste trener, om han selv vil.
Sant nok, men resultat ble allikevel at jeg ikke som normalt var sur, men forbannet. Men det var også delvis ikke bare å tape, men å tape for et drittlag.

Vi manglet en ting i går, en god målvakt og en som skårer mål. Synes Sjøeng hadde to arbeidsuhell som han vil rette på. Problemet er å få en som skårer mål, i overgangsvinduet må vi ha stoppere og en spiss.

chatin

Legg inn av chatin »

AcsOnFire skrev: søn jul 02, 2023 4:59 pm Nornes er et helt annet kaliber enn Fagermo, han kan fort bli vår neste trener, om han selv vil.
Jan Frode er det deg? Det snør oppover før Nornes blir permanent hovedtrener for Vålerenga. Det kommer aldri i verden til å skje.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7862

Legg inn av Big George »

Man måååå få Kjelsen igang. Han har sittet en og en halv sesong på benken og blir bare dårligere og dårligere hvis han blir sittende. Har man ikke tillit og tålmodighet med gutten er et salg eneste mulighet.

Sitter man et par år på en reserve-benk kommer man aldri tilbake. Det er det altfor mange eksempler på.

dalagubbe

Legg inn av dalagubbe »

Da er Henning Berg blitt AIK trener, synd for oss, kunne vært match med vif

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Henning Berg er ansatt i aik, så da slapp vi den.

Spent på gva vi ender opp med 🤞

Deila

Legg inn av Deila »

Henning Berg til AIK, så da kan vi utelukke han. Edit: Henningsen kom meg i forkjøpet ;)


Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Det blir jo Leif Gunnar Smerud.

chatin

Legg inn av chatin »

Mye som tyder på at Berg og Helstrup muligens har vært de eneste norske kandidatene. Sannsynligheten for en trener fra utenfor landets grenser øker.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Lilleborg skrev: søn jul 02, 2023 6:51 pm Det blir jo Leif Gunnar Smerud.
Ikke fa..

Da tar jeg pause på ubestemt tid.
Heldigvis uaktuelt.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Henningsen skrev: søn jul 02, 2023 6:57 pm Heldigvis uaktuelt.
Hvem sier at det er uaktuelt?

chatin

Legg inn av chatin »

Tid fra AIK annonserer trenersparking til ny trener annonseres: 7 minutter
Tid fra VIF annonserer trenersparking til ny trener annonseres: 3 uker and counting

Mulig det er illojalt, og at med Trøim inne i bildet kompliserer det en del ting. Men det er mulig å være forberedt.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Lilleborg skrev: søn jul 02, 2023 6:58 pm
Henningsen skrev: søn jul 02, 2023 6:57 pm Heldigvis uaktuelt.
Hvem sier at det er uaktuelt?
Jeg skrev det nettopp 😅

Heldigvis er klubben enig.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Henningsen skrev: søn jul 02, 2023 7:00 pm Heldigvis er klubben enig.
Har jeg gått glipp av en kommentar fra Vålerenga om at Smerud ikke er aktuell?

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Lilleborg skrev: søn jul 02, 2023 7:01 pm
Henningsen skrev: søn jul 02, 2023 7:00 pm Heldigvis er klubben enig.
Har jeg gått glipp av en kommentar fra Vålerenga om at Smerud ikke er aktuell?
Det vet jeg ikke, men han er i uaktuell. Takk og lov.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Henningsen skrev: søn jul 02, 2023 7:04 pm Det vet jeg ikke, men han er i uaktuell. Takk og lov.
Men hvordan vet du at han er uaktuell?

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

Lilleborg skrev: søn jul 02, 2023 7:05 pm Men hvordan vet du at han er uaktuell?
Henningsen tar vare på nervene sine, serru.

chatin

Legg inn av chatin »

Lilleborg skrev: søn jul 02, 2023 7:01 pm
Henningsen skrev: søn jul 02, 2023 7:00 pm Heldigvis er klubben enig.
Har jeg gått glipp av en kommentar fra Vålerenga om at Smerud ikke er aktuell?
Vålerenga har ikke kommentert noe, men det er kun media + Smerud selv som har lansert han til jobben. Absolutt ingenting tyder på at han er aktuell. Ingen av de mer informerte journalistene har nevnt navnet hans. Jonsson har dessuten jobbet i VG som har hatt U21-rettighetene i flere år der han har sittet i studio og radbrekket Smerud en rekke ganger.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

chatin skrev: søn jul 02, 2023 7:08 pm Vålerenga har ikke kommentert noe, men det er kun media + Smerud selv som har lansert han til jobben. Absolutt ingenting tyder på at han er aktuell. Ingen av de mer informerte journalistene har nevnt navnet hans. Jonsson har dessuten jobbet i VG som har hatt U21-rettighetene i flere år der han har sittet i studio og radbrekket Smerud en rekke ganger.
Det er helt fair det, jeg var mer ute etter at Vålerenga selv hadde gått ut og sagt han var uaktuelle. Det har jeg ikke sett ennå.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»