Tour de France 2023

Svar
Luchs

Re: Tour de France 2023

Legg inn av Luchs »

Fantastisk timing av Lafay

Shabelle

Legg inn av Shabelle »

Gratulerer til Cofidis! Veldig bra at de endelig fikk ei etappe igjen!

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Startet 50m for sent der, Van Aert. Morsom seier for Lafay. Var jo tydeligvis også råsterk i går, og har jo flere gode resultater fra tidligere i år.

nanonils

Legg inn av nanonils »

Må være litt irritasjon internt i jumbo når ikke Vingegaard tar en føring for Van Aert med det utgangspunktet etter Jaizkibel. Greit at fokuset er gult, men likevel.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

nanonils skrev: søn jul 02, 2023 5:35 pm Må være litt irritasjon internt i jumbo når ikke Vingegaard tar en føring for Van Aert med det utgangspunktet etter Jaizkibel. Greit at fokuset er gult, men likevel.
Den kunne dansken fort fått igjen. Lettere for en stjerne som Van Aert å gi 100% for Vingegaard om han fikk litt mer igjen for det.

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

LeSorcier skrev: søn jul 02, 2023 4:36 pm
Higgs Boson skrev: søn jul 02, 2023 4:24 pm Dag Otto passerte nå. 20 min til rytterne kanskje.
Fikk du hilst på han?
Jeg stod over det gitt.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Ikke Van Aerts sesong dette. Gav bort seieren til Laporte i GW, punkterte fra mulig seier i PR og startet spurten ørlite for sent til å vinne i dag. Heller ingen andre seire så langt i år, som f.eks etappeseire i enukersritt som han har noe av fra før. Må være VM som virkelig kan redde sesongen for ham.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

KongOlav2 skrev: søn jul 02, 2023 9:04 pm Må være VM som virkelig kan redde sesongen for ham.
Blir en fornøyd Wout som må sitte på hjulet til Mathieu i Glasgow og se Remco stikke avgårde med regnbuetrøyen igjen...

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

george_hincapie skrev: søn jul 02, 2023 11:33 pm
KongOlav2 skrev: søn jul 02, 2023 9:04 pm Må være VM som virkelig kan redde sesongen for ham.
Blir en fornøyd Wout som må sitte på hjulet til Mathieu i Glasgow og se Remco stikke avgårde med regnbuetrøyen igjen...
Blir overrasket om alle de store landene også i år er så passive at de lar Remco gå i et større brudd.

Biff_Byford

Legg inn av Biff_Byford »

Vært to fine og spennende etapper i baskerland. Og morsomt at det ikke har gått helt slik som vi/de fleste trodde det skulle. Lafay i går var jo en nydelig flyer, er vel noen år siden en slik sen flyer (siste km +) fra en outsider gikk inn i et større ritt med "alle" favorittene i tetfeltet ? . En skal ikke vente mange sekund før det er for sent.

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

Shabelle skrev: søn jul 02, 2023 3:10 pm
Higgs Boson skrev: søn jul 02, 2023 3:10 pm Jeg står oppe i Jaizkibel nå. Galskapen har begynt.
Kos deg masse! Hvor mange dager blir du? Bor du på hotel eller har du kommet ned med bobil?

Jeg skulle ned i 2020, men covid... Prøver planlegge til neste år..
Vi fløy ned. Leier vanlig personbil og bor på campingplasser og airBnB-leiligheter.

dorian

Legg inn av dorian »

Biff_Byford skrev: man jul 03, 2023 6:31 am Vært to fine og spennende etapper i baskerland. Og morsomt at det ikke har gått helt slik som vi/de fleste trodde det skulle. Lafay i går var jo en nydelig flyer, er vel noen år siden en slik sen flyer (siste km +) fra en outsider gikk inn i et større ritt med "alle" favorittene i tetfeltet ? . En skal ikke vente mange sekund før det er for sent.
Det morsomme med Lafay var jo at nesten alle satt og ventet på at han skulle angripe. Han var jo ufattelig sterk på første etappe, men endte opp med ingenting. Fullt fortjent og veldig gledelig.

Investor

Legg inn av Investor »

Et vanvittig ritt:
Først 9 etapper på tilsammen 1628 km, så hviledag, før nye 6 etapper på totalt 985,5 km, hviledag igjen, før det hele avsluttes med 6 etapper på totalt 795,4 km.
Altså 3409 km totalt, fordelt på 21 etapper!
Kan skjønne at noen tenker at doping er eneste mulighet for å vinne dette hardkjøret...

Shabelle

Legg inn av Shabelle »

Higgs Boson skrev: man jul 03, 2023 9:07 am
Shabelle skrev: søn jul 02, 2023 3:10 pm
Higgs Boson skrev: søn jul 02, 2023 3:10 pm Jeg står oppe i Jaizkibel nå. Galskapen har begynt.
Kos deg masse! Hvor mange dager blir du? Bor du på hotel eller har du kommet ned med bobil?

Jeg skulle ned i 2020, men covid... Prøver planlegge til neste år..
Vi fløy ned. Leier vanlig personbil og bor på campingplasser og airBnB-leiligheter.
Hvor mange etapper skal du se? :)

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Jeg krysser fingrene for en intens massespurt i dag, med Kristoff eller Cav først over målstreken.

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

Shabelle skrev: man jul 03, 2023 11:11 am
Higgs Boson skrev: man jul 03, 2023 9:07 am
Shabelle skrev: søn jul 02, 2023 3:10 pm

Kos deg masse! Hvor mange dager blir du? Bor du på hotel eller har du kommet ned med bobil?

Jeg skulle ned i 2020, men covid... Prøver planlegge til neste år..
Vi fløy ned. Leier vanlig personbil og bor på campingplasser og airBnB-leiligheter.
Hvor mange etapper skal du se? :)
To eller tre.
Gårsdagens, etappe 6 opp til Cauterets, og kanskje innspurten til Bordeaux hvis vi rekker inn i tide.

Shabelle

Legg inn av Shabelle »

Higgs Boson skrev: man jul 03, 2023 12:28 pm
Shabelle skrev: man jul 03, 2023 11:11 am
Higgs Boson skrev: man jul 03, 2023 9:07 am
Vi fløy ned. Leier vanlig personbil og bor på campingplasser og airBnB-leiligheter.
Hvor mange etapper skal du se? :)
To eller tre.
Gårsdagens, etappe 6 opp til Cauterets, og kanskje innspurten til Bordeaux hvis vi rekker inn i tide.
Kos deg masse! :)

Shabelle

Legg inn av Shabelle »

Sliten gjeng allerede? Går sakte.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Tegnestift sabotasje huff

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Mye sørlandsk lokalprat nå

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Solvgutt1 skrev: man jul 03, 2023 4:25 pm Mye sørlandsk lokalprat nå
Vi lier det :D

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Rekker de målgang før 18.00?

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Sodajr skrev: man jul 03, 2023 5:19 pm
Solvgutt1 skrev: man jul 03, 2023 4:25 pm Mye sørlandsk lokalprat nå
Vi lier det :D
Jeg håper Jesper Mathisen får være gjest i studio i løpet av touren. Han er jo god kompis med Skjelbæk, så det er ikke helt usannsynlig.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Dag Otto holder seg godt til å være 80 år. Wow!

Genial

Legg inn av Genial »

LeSorcier skrev: man jul 03, 2023 5:20 pm
Sodajr skrev: man jul 03, 2023 5:19 pm
Solvgutt1 skrev: man jul 03, 2023 4:25 pm Mye sørlandsk lokalprat nå
Vi lier det :D
Jeg håper Jesper Mathisen får være gjest i studio i løpet av touren. Han er jo god kompis med Skjelbæk, så det er ikke helt usannsynlig.
Høres ut som god reklame for Eurosport.

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

Kan ikke så mye m denne sporten, men lærer nå litt hver dag.
Tror uansett syklister har hørt lite om tresekundersregelen der de raser rundt i 40-7o+ km/t

Shabelle

Legg inn av Shabelle »

Sodajr skrev: man jul 03, 2023 5:20 pm Rekker de målgang før 18.00?
Det ville vært nok en gjeng som hadde vært bekymret for Kveldsnytt om rittet ble sendt på NRK.

Shabelle

Legg inn av Shabelle »

UNOX go

Shabelle

Legg inn av Shabelle »

Akkurat nå fikk jeg flashback fra "Kom igjen Edvald, passer for Thor og Alexander Kristoff nå må du fremover. Du er helt alene" Når Paasche sa at de ikke ser målseilet før 200 meter."

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Æsj Kristoff og Wærenskjold ble stengt inne på slutten

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Sykkel»