Bjørnar Moxnes tatt for tyveri

Svar
Harduetforslag

Re: Bjørnar Moxnes tatt for tyveri

Legg inn av Harduetforslag »

Moxnes har selv forklart at han først oppdaget hva han hadde i lommen da han og kjæresten gikk for å spise omtrent 10–15 minutter etter at han forlot butikken. Da har han sagt at han fikk panikk, og rev av lappen og la brillene i bagasjen i stedet for å gå tilbake med dem.

Ifølge politidokumentene VG har sett ble Moxnes stoppet utenfor en butikk ca. 30 minutter etter tyveriet, med brillene i bagasjen uten lapp.


Da har han hatt kurant med tid på seg til å vurdere situasjonen, i det minste.

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

Harduetforslag skrev: man jul 03, 2023 5:39 pm
lund skrev: man jul 03, 2023 5:32 pm
Harduetforslag skrev: man jul 03, 2023 5:27 pm VG har fått tilgang på overvåkningsbilder fra hendelsen, som viser at Moxnes først legger brillene i trallen, og så i lomma – mens han fortsatt står ved brillestativene i butikken.


Og med det tipper jeg han ryker relativt kjapt
Tilbøyelig til å være enig i det. Noe så ufattelig idiotisk å ryke på, men man fortjener det nesten når man er så dum.
Lurer på om jeg må moderere meg litt, jeg ser at det faktisk stemmer ganske greit overens med det han skrev på fjesboka:

«I en av butikkene kikket jeg på solbriller, og tok med et par jeg likte og lurte på om jeg skulle kjøpe, som jeg la på toppen av bagasjen i bagasjetrallen, mens jeg og kjæresten min så på andre briller. Det var her jeg på et tidspunkt må ha tenkt at det var mine egne briller eller ikke tenkt i det hele tatt og lagt dem i lommen», skriver Rødt-lederen.
Skal vi vente med å dømme til han har funnet en troverdig forklaring?

Assi

Legg inn av Assi »

Sykemeldt; ekstraordinært Rødt-møte i kveld 1930

MadBum

Legg inn av MadBum »


Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

keizersoze skrev: man jul 03, 2023 5:56 pm
Harduetforslag skrev: man jul 03, 2023 5:39 pm
lund skrev: man jul 03, 2023 5:32 pm

Tilbøyelig til å være enig i det. Noe så ufattelig idiotisk å ryke på, men man fortjener det nesten når man er så dum.
Lurer på om jeg må moderere meg litt, jeg ser at det faktisk stemmer ganske greit overens med det han skrev på fjesboka:

«I en av butikkene kikket jeg på solbriller, og tok med et par jeg likte og lurte på om jeg skulle kjøpe, som jeg la på toppen av bagasjen i bagasjetrallen, mens jeg og kjæresten min så på andre briller. Det var her jeg på et tidspunkt må ha tenkt at det var mine egne briller eller ikke tenkt i det hele tatt og lagt dem i lommen», skriver Rødt-lederen.
Skal vi vente med å dømme til han har funnet en troverdig forklaring?
Det er nok det mest rettferdige

William_S

Legg inn av William_S »

Hvorfor er det sånn at politikere blir sykemeldt så fort man blir tatt med buksene nede? Folketrygdloven hva gjelder sykemeldinger er ganske klar i grunn.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

MadBum skrev: man jul 03, 2023 6:01 pm https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/M ... avdelingen

Bjørnar sykemeldt
Mulig han er diagnistisert med ekstremt tidlig alzheimers, etter de siste dagers hukommelsesproblemer?

Bjoro33

Legg inn av Bjoro33 »

Ja der kom neste trinn. Sykemeldt...og landstyremøte i kveld.

Neste blir et pressetreff hvor det meldes om avgang.

Ingenting om hva sykemelding gjelder. Tipper brukkert brille

SirJames

Legg inn av SirJames »

Sykmeldt, ja

Den balleløse tyven strikes again

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Assi skrev: man jul 03, 2023 6:00 pm Sykemeldt; ekstraordinært Rødt-møte i kveld 1930
Tragisk opplegg.

Det er jo, oppriktig talt, en fullstendig ubetydelig fillesak. Det eneste som har resultert i at han nå ligger godt an til å ryke er jo ene og alene fordi han har holdt tilbake informasjon, til tross for at han er fullstendig klar over:
- Det er vitner
- Det er overvåkningsvideo
- Det er agurktid og sannsynligheten for å dominere førstesidene over tid er vesentlig hvis han trår feil
- Det å bli tatt gjentatte ganger på å holde tilbake informasjon er det som stort sett tar knekken på politikere

Amatører

Scuderia

Legg inn av Scuderia »

Harduetforslag skrev: man jul 03, 2023 5:27 pm VG har fått tilgang på overvåkningsbilder fra hendelsen, som viser at Moxnes først legger brillene i trallen, og så i lomma – mens han fortsatt står ved brillestativene i butikken.


Og med det tipper jeg han ryker relativt kjapt
Ja.. det er opplagt for alle nå (foruten de siste tilhengerne her) at Moxnes med viten og vilje stjal de brillene.. og løy om alt i etterkant. Det er så flaut :)

men ja.. fyren er ferdig selv i et slikt "spesielt" parti

Scuderia

Legg inn av Scuderia »

dobbelt
Sist redigert av Scuderia den man jul 03, 2023 6:07 pm, redigert 1 gang totalt.

pigg

Legg inn av pigg »

Sykemeldt! :lol: :lol: Som forventet, men akk så patetisk. 🤣🤣🤣

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

Hahah. Komishow. Får virkelig håpe han en ferdig, tjuven.

Pckstrm

Legg inn av Pckstrm »

Dette blir sannsynligvis min første og siste kommentar i denne tråden. Jeg synes selvfølgelig at "Bjarne" Moxnes har gjort noe utrolig dumt (og ulovlig).....og at håndteringen hans etter at media sprakk "bomben" har vært ekstremt dårlig (VG fikk noen gratis overskrifter med krigsbokstaver der). Han har fått forelegg og betalt det, så staten Norge er ferdig med saken sånn sett. Personlig synes jeg kanskje at media burde roe litt ned nå. I mitt hode er det opp til partiet Rødt og medlemmene å finne ut om de fortsatt har tillit til han som leder. Re den siste oppdateringen i media nå om at han er sykmeldt....det kan jeg skjønne meget godt. Har nasket selv i min tid, og kjenner mange andre som har gjort det...men ingen av oss fikk noensinne behov for å kontakte lege for sykmelding. Den gapestokken offentlige personer noen ganger utsettes for er farlig og fullstendig blåst ut av proposjoner. #Tore Tønne

SirJames

Legg inn av SirJames »

Bjoro33 skrev: man jul 03, 2023 6:05 pm Ja der kom neste trinn. Sykemeldt...og landstyremøte i kveld.

Neste blir et pressetreff hvor det meldes om avgang.

Ingenting om hva sykemelding gjelder. Tipper brukkert brille
Tipper PTSD, etter mange uker som livredd med panikk.

pigg

Legg inn av pigg »

Pckstrm skrev: man jul 03, 2023 6:08 pm Dette blir sannsynligvis min første og siste kommentar i denne tråden. Jeg synes selvfølgelig at "Bjarne" Moxnes har gjort noe utrolig dumt (og ulovlig).....og at håndteringen hans etter at media sprakk "bomben" har vært ekstremt dårlig (VG fikk noen gratis overskrifter med krigsbokstaver der). Han har fått forelegg og betalt det, så staten Norge er ferdig med saken sånn sett. Personlig synes jeg kanskje at media burde roe litt ned nå. I mitt hode er det opp til partiet Rødt og medlemmene å finne ut om de fortsatt har tillit til han som leder. Re den siste oppdateringen i media nå om at han er sykmeldt....det kan jeg skjønne meget godt. Har nasket selv i min tid, og kjenner mange andre som har gjort det...men ingen av oss fikk noensinne behov for å kontakte lege for sykmelding. Den gapestokken offentlige personer noen ganger utsettes for er farlig og fullstendig blåst ut av proposjoner. #Tore Tønne
Politikere fortjener det. De har så mye makt over oss at det er en fryd når de får smake sin egen medisin.

Starstruck

Legg inn av Starstruck »

Harduetforslag skrev: man jul 03, 2023 6:05 pm
Assi skrev: man jul 03, 2023 6:00 pm Sykemeldt; ekstraordinært Rødt-møte i kveld 1930
Tragisk opplegg.

Det er jo, oppriktig talt, en fullstendig ubetydelig fillesak. Det eneste som har resultert i at han nå ligger godt an til å ryke er jo ene og alene fordi han har holdt tilbake informasjon, til tross for at han er fullstendig klar over:
- Det er vitner
- Det er overvåkningsvideo
- Det er agurktid og sannsynligheten for å dominere førstesidene over tid er vesentlig hvis han trår feil
- Det å bli tatt gjentatte ganger på å holde tilbake informasjon er det som stort sett tar knekken på politikere

Amatører
Han har jo (prøvd å) holdt tilbake informasjon fordi dersom han hadde sagt alt «med en gang» så måtte han jo sagt det åpenbare, at han bevisst stjal et par solbriller.

Dette er ikke en påstand, det finnes jo en video som viser det.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

pigg skrev: man jul 03, 2023 6:06 pm Sykemeldt! :lol: :lol: Som forventet, men akk så patetisk. 🤣🤣🤣
Så tyv, løgner og trygdemisbruker...!
Dette er patetisk, som nevnt av pigg, definitivt ikke innafor og på hvilket grunnlag blir vedkommende sykemeldt...!?

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

Pckstrm skrev: man jul 03, 2023 6:08 pm Dette blir sannsynligvis min første og siste kommentar i denne tråden. Jeg synes selvfølgelig at "Bjarne" Moxnes har gjort noe utrolig dumt (og ulovlig).....og at håndteringen hans etter at media sprakk "bomben" har vært ekstremt dårlig (VG fikk noen gratis overskrifter med krigsbokstaver der). Han har fått forelegg og betalt det, så staten Norge er ferdig med saken sånn sett. Personlig synes jeg kanskje at media burde roe litt ned nå. I mitt hode er det opp til partiet Rødt og medlemmene å finne ut om de fortsatt har tillit til han som leder. Re den siste oppdateringen i media nå om at han er sykmeldt....det kan jeg skjønne meget godt. Har nasket selv i min tid, og kjenner mange andre som har gjort det...men ingen av oss fikk noensinne behov for å kontakte lege for sykmelding. Den gapestokken offentlige personer noen ganger utsettes for er farlig og fullstendig blåst ut av proposjoner. #Tore Tønne
Haha. Tjuvradden Pckstrm som støtter tjuvradden Moxnes. God humor. Når en politiker først stjeler med overlegg og så juger om det etterpå, ja da medfører det konsekvenser.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

HarryH skrev: man jul 03, 2023 3:31 pm
greyserpent skrev: man jul 03, 2023 3:22 pm Han leier bolig hos mora si.
Og Rødts forslag gagner ikke "rikinger", da det ville blitt et to-pris system.
Om villaen eies av Moxnes eller mora kommer jo på ett ut.

På kort sikt vil Rødt ha makspris. Man kan alltids dra fram et eksempel på en fattig stakkar som bor i et avsides, stort hus, men i det store og hele er makspris noe som definitivt innebærer en subsidiering av de rikeste og en overføring av verdier fra fattig til rik.

På lang sikt vil Rødt ha et to-prissystem. Da må det kvantifiseres innenfor hvor mange kWh per måned den lavere prisen skal gjelde. Hvis man setter den for høyt, vil det i praksis innebære at de som bor i små boliger får mindre og de som bor i større boliger får mer. De som helt sikkert får maks ut av et topris-system, er de rikeste som bor i svære boliger og garantert bruker minst like mange kWh som grensa settes på.

Det eneste partiet som har foreslått et system som ikke gir økte forskjeller mellom fattig og rik, er MDG.
Bjørnar Moxnes bor i en generasjonsbolig;

"Generasjonsbolig
Hele familien bor i en generasjonsbolig på Nordstrand, i barndomshjemmet til Bjørnar. Her vokste han opp med sin mor, faren Erik og den tre år eldre storesøsteren Kaia.

I tillegg bodde farmoren og onkelen til faren der.

I dag fylles huset av Bjørnar med kona Kjerstin Aukrust og deres to barn, storesøster Kaia med hennes familie og Åse Berit og Erik Moxnes.

Totalt ti folk pluss en hund, så vi ser mye til hver­andre. De to yngste guttene begynner på skolen nå i høst, så det er en spennende tid for dem, sier Bjørnar.

De er en sammensveiset familie, og dro på sommer­ferie sammen på Sørlandet før siste innspurt med valgkamp for Rødt-lederen.
-----

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Dette er egentlig en fillesak. Moxnes håndtering gjorde den større og langt verre, men mener mediatrykket må roes ned nå.

Ingen grunn til å fremprovosere en ny Tore Tønne sak.

erdetslik

Legg inn av erdetslik »

keizersoze skrev: man jul 03, 2023 5:56 pm
Harduetforslag skrev: man jul 03, 2023 5:39 pm
lund skrev: man jul 03, 2023 5:32 pm

Tilbøyelig til å være enig i det. Noe så ufattelig idiotisk å ryke på, men man fortjener det nesten når man er så dum.
Lurer på om jeg må moderere meg litt, jeg ser at det faktisk stemmer ganske greit overens med det han skrev på fjesboka:

«I en av butikkene kikket jeg på solbriller, og tok med et par jeg likte og lurte på om jeg skulle kjøpe, som jeg la på toppen av bagasjen i bagasjetrallen, mens jeg og kjæresten min så på andre briller. Det var her jeg på et tidspunkt må ha tenkt at det var mine egne briller eller ikke tenkt i det hele tatt og lagt dem i lommen», skriver Rødt-lederen.
Skal vi vente med å dømme til han har funnet en troverdig forklaring?
Moxnes har vel egentlig dømt seg sjøl - med alle endringer av forklaringer.
Når først ved #5 kommer med den mest troverdige forklaring, så er vel ikke hele seansen særlig troverdig.
En ærlig sjel hadde nok gått tilbake med brillen i stedet for å rive av prislappen . . . . . .
Mon tro om kjæresten også mente at det var best å rive av prislappen . . . . .

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

William_S skrev: man jul 03, 2023 6:02 pm Hvorfor er det sånn at politikere blir sykemeldt så fort man blir tatt med buksene nede? Folketrygdloven hva gjelder sykemeldinger er ganske klar i grunn.
Leger er pliktige til å gjøre det beste for pasienten, og om legen mener sykemelding er til det beste for Moxnes, så vil legen skrive ut sykemelding, uavhengig av om det er hans egen skyld.

guru

Legg inn av guru »

Pckstrm skrev: man jul 03, 2023 6:08 pm Dette blir sannsynligvis min første og siste kommentar i denne tråden. Jeg synes selvfølgelig at "Bjarne" Moxnes har gjort noe utrolig dumt (og ulovlig).....og at håndteringen hans etter at media sprakk "bomben" har vært ekstremt dårlig (VG fikk noen gratis overskrifter med krigsbokstaver der). Han har fått forelegg og betalt det, så staten Norge er ferdig med saken sånn sett. Personlig synes jeg kanskje at media burde roe litt ned nå. I mitt hode er det opp til partiet Rødt og medlemmene å finne ut om de fortsatt har tillit til han som leder. Re den siste oppdateringen i media nå om at han er sykmeldt....det kan jeg skjønne meget godt. Har nasket selv i min tid, og kjenner mange andre som har gjort det...men ingen av oss fikk noensinne behov for å kontakte lege for sykmelding. Den gapestokken offentlige personer noen ganger utsettes for er farlig og fullstendig blåst ut av proposjoner. #Tore Tønne
Det er en helt ok tanke - så lenge du hadde tenkt det samme om det var hvilken som helst annen politiker - i fra hvilket som helst parti. Jeg mistenker at det hadde vært særdeles lite sympati å hente fra noen her inne om det var en Frp-politiker.....

Det er selvsagt en trist sak for mennesket Moxnes, men vi må ikke glemme at dette handler om en politiker som selv er NÅDELØS mot alle sine motstandere. Bl.a. i pendlerbolig-skandalen, da var han beinhard, og viste ingen nåde mot de som ble tatt. Det er mange som har fått gjennomgå av han, og blitt omtalt med særdeles grove karakteristikker. Han er leder for et politisk parti som anklager omtrent alle andre enn Rødt i dette landet for å se ned på fattige, for å være grådige etc. Kort fortalt fremstår Moxnes som ei politisk bølle.

Han må tåle dette, men det finnes selvsagt en grense. Dessuten kunne han ha satt en stopper for mye av dette om han bare hadde snakket sant fra førsts stund. Men når det til stadighet dukker opp nye momenter i saken, og forklaringen blir endret hele tiden, så er det faktisk medienes fordømte plikt å rapportere om dette. Det handler om integriteten til våre folkevalgte. De som er med på å utforme lover og regler. Når de selv driter i disse, så må det skrives om.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Starstruck skrev: man jul 03, 2023 6:12 pm
Harduetforslag skrev: man jul 03, 2023 6:05 pm
Assi skrev: man jul 03, 2023 6:00 pm Sykemeldt; ekstraordinært Rødt-møte i kveld 1930
Tragisk opplegg.

Det er jo, oppriktig talt, en fullstendig ubetydelig fillesak. Det eneste som har resultert i at han nå ligger godt an til å ryke er jo ene og alene fordi han har holdt tilbake informasjon, til tross for at han er fullstendig klar over:
- Det er vitner
- Det er overvåkningsvideo
- Det er agurktid og sannsynligheten for å dominere førstesidene over tid er vesentlig hvis han trår feil
- Det å bli tatt gjentatte ganger på å holde tilbake informasjon er det som stort sett tar knekken på politikere

Amatører
Han har jo (prøvd å) holdt tilbake informasjon fordi dersom han hadde sagt alt «med en gang» så måtte han jo sagt det åpenbare, at han bevisst stjal et par solbriller.

Dette er ikke en påstand, det finnes jo en video som viser det.
Jeg synes det er jævla feigt å sykemelde seg etter en i utgangspunktet bagatellmessig sak.
Hadde vært mye bedre å stått i stormen og forsvant seg.
Det skaper ikke tillit å sykemelde seg nå

MurderOnZidanesFloor

Legg inn av MurderOnZidanesFloor »

InsVerderben skrev: man jul 03, 2023 6:13 pm
pigg skrev: man jul 03, 2023 6:06 pm Sykemeldt! :lol: :lol: Som forventet, men akk så patetisk. 🤣🤣🤣
Så tyv, løgner og trygdemisbruker...!
Dette er patetisk, som nevnt av pigg, definitivt ikke innafor og på hvilket grunnlag blir vedkommende sykemeldt...!?
Vi som ikke har opplevd det klarer ikke å sette oss inn i hvor stor psykisk påkjenning en sånn mediestorm er. Selv om det er selvskapt, så gjør det ikke det enklere å bli gjort til latter ovenfor hele befolkningen. Så han er definitivt en tyv, men sykmeldingen gjør han ikke til en trygdemisbruker.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Regner med at vi da får en ny partileder i Rødt før valgkampen. Saken med Moxnes vil ellers true med å ta bort oppmerksomheten fra de politiske sakene. Og hvis han nå er sykmeldt sier det seg selv at han ikke kan lede en valgkamp. Til tross for at det er lokalvalg, så har ikke minst media gjort at partilederne skal spille en veldig stor rolle i lokalvalg. Noe jeg egentlig ikke har så mye til overs for.
Sist redigert av Folk_flesk den man jul 03, 2023 6:26 pm, redigert 1 gang totalt.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Jeg ønsker at media roer seg jeg også.
Dette er bare trist og jeg håper folk tar vare på Moxnes. Det er slik med oss mennesker at vi noen ganger trår veldig feil og denne saken er jo egentlig en bagatell.
Sist redigert av HarryH den man jul 03, 2023 6:26 pm, redigert 1 gang totalt.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Haugzu skrev: man jul 03, 2023 6:15 pm
Pckstrm skrev: man jul 03, 2023 6:08 pm Dette blir sannsynligvis min første og siste kommentar i denne tråden. Jeg synes selvfølgelig at "Bjarne" Moxnes har gjort noe utrolig dumt (og ulovlig).....og at håndteringen hans etter at media sprakk "bomben" har vært ekstremt dårlig (VG fikk noen gratis overskrifter med krigsbokstaver der). Han har fått forelegg og betalt det, så staten Norge er ferdig med saken sånn sett. Personlig synes jeg kanskje at media burde roe litt ned nå. I mitt hode er det opp til partiet Rødt og medlemmene å finne ut om de fortsatt har tillit til han som leder. Re den siste oppdateringen i media nå om at han er sykmeldt....det kan jeg skjønne meget godt. Har nasket selv i min tid, og kjenner mange andre som har gjort det...men ingen av oss fikk noensinne behov for å kontakte lege for sykmelding. Den gapestokken offentlige personer noen ganger utsettes for er farlig og fullstendig blåst ut av proposjoner. #Tore Tønne
Haha. Tjuvradden Pckstrm som støtter tjuvradden Moxnes.
Kan du ikke bedre enn dette så er det bedre å holde kjeft.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Norsk»