Chelsea FC - Klubbtråd

Svar
Lew_Ashby

Re: Chelsea FC - Klubbtråd

Legg inn av Lew_Ashby »

Emm har Enzo fremstått som den åpenbare lederen blant de gjenværende allerede etter 5 mnd i klubben. Men å være en god kaptein er jo mer enn å preike på banen.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Det var enklere å velge kaptein da man kunne velge blant en rekke spillere som var kaptein på sine landslag. Drogba, Ballack, Essien, Shevchenko, Terry, Cech, Mikel osv.

Bilde

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Lolzalot skrev: tor jun 29, 2023 9:30 pm
Han minner meg i grunn mer på en walmart versjon av Mount enn Gallagher. Minner meg mest om en Ross Barkley med litt mindre skyggelapper egentlig.
Gallagher er jo en walmart versjon (eller kanskje mer treffende - en kinesisk kopi) av Mount. Føles av og til som om noen har hørt Mount beskrevet som fotballspiller (men ikke sett ham spille) og så designet Conorboi.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Inbetweener skrev: tor jun 29, 2023 9:32 pm
Personlig, hvis vi skulle henta inn en angrepsspiller til (regner med at det er det du regner Veiga som, basert på beskrivelsen din), så ville jeg gamblet på at Lyon selger Cherki for 35-40 millioner. En spiller mer kliss lik Gianfranco Zola er vanskelig å finne.
Nå skal det sies at Ziyech mens han var i Ajax også kunne passet denne beskrivelsen. Juán Román Riquelme i kroppen til en målfarlig ving. Deilige spillere, selv om Ziyech aldri fikk det til i Chelsea.

Trist at han slet med denne småskaden sin i månedene under Lampard - en trener som faktisk ønsket ham (og Werner) i troppen, til motsetning fra Tuchel.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Inbetweener skrev: tor jun 29, 2023 9:41 pm
Hør med John Arne Riise.
Jeg får fremdeles ukentlige dick pics av denne karen på SMS. Setter pris på det, og det vet han godt.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

GatlingGun skrev: tor jun 29, 2023 9:44 pm
Husker det var snakk om en viss kroatisk midtstopper.
Josip Sutalo du snakker om tenker jeg!

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Jolla skrev: tor jun 29, 2023 11:04 pm
Inbetweener skrev: tor jun 29, 2023 9:32 pm
Personlig, hvis vi skulle henta inn en angrepsspiller til (regner med at det er det du regner Veiga som, basert på beskrivelsen din), så ville jeg gamblet på at Lyon selger Cherki for 35-40 millioner. En spiller mer kliss lik Gianfranco Zola er vanskelig å finne.
Nå skal det sies at Ziyech mens han var i Ajax også kunne passet denne beskrivelsen. Juán Román Riquelme i kroppen til en målfarlig ving. Deilige spillere, selv om Ziyech aldri fikk det til i Chelsea.

Trist at han slet med denne småskaden sin i månedene under Lampard - en trener som faktisk ønsket ham (og Werner) i troppen, til motsetning fra Tuchel.
Vil kanskje si at skulderskaden mot Villarreal etter å ha vært vår beste spiller i preseason var den kjipeste, selv om Tuchel kanskje ikke var hans største fan. Startet ham i flere viktige kamper under tyskeren allikevel. Tuchel (løy sikkert) mente skaden gjorde at Ziyech sleit med å gi 100%, at han var litt forsiktig flere måneder etterpå

Oggyboy

Legg inn av Oggyboy »

Jolla skrev: tor jun 29, 2023 11:01 pm
Lolzalot skrev: tor jun 29, 2023 9:30 pm
Han minner meg i grunn mer på en walmart versjon av Mount enn Gallagher. Minner meg mest om en Ross Barkley med litt mindre skyggelapper egentlig.
Gallagher er jo en walmart versjon (eller kanskje mer treffende - en kinesisk kopi) av Mount. Føles av og til som om noen har hørt Mount beskrevet som fotballspiller (men ikke sett ham spille) og så designet Conorboi.
Jeg håper CG blir, og at Poch gir han noen sjanser på laget. Hans driv og energi er viktig for ethvert lag. Ja, han mangler finesse og «klokskap» i noen situasjoner men likevel!

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Patrick Vieira skal være ny manager for Strasbourg. Jeg går ut ifra at det er Chelsea-nyheter nå?

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Moro med Azpi til vår gode venn @Jolla sin klubb. Ikke mye til spiller igjen, men for en fantastisk fyr han er. En av de aller største Chelsea-spillerne gjennom tidene.

Knax

Legg inn av Knax »


Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Inbetweener skrev: fre jun 30, 2023 9:31 pm Moro med Azpi til vår gode venn @Jolla sin klubb.

Det begynner å bli lenge siden Inter var min klubb, selv om det er de jeg har mest følelser for i Serie A fra gammelt av (akkurat som at i Argentina er det Boca Juniors, i Frankrike er det Marseille og i Portugal så er det Benfica.)

Det sagt så synes jeg Rennais har vært mest interessante å følge i Ligue 1 denne sesongen, i Serie A så er det jevnt mellom Inter, Napoli og Roma, og i Argentina så er det en rekke med lag som spiller kul fotball. I Portugal derimot så er det jo objektivt sett Benfica som spiller mest elskverdig under han Roger Schmidt. Det som er fascinerende er at følelsene rundt at AC Milan er søppel står sterkere hos meg etter alle årene enn at Inter er gull. Skulle til å skrive Juve Merda også, men de har en talentgenerasjon på gang med Fagioli, Rovella, Doratiotto, Soulé, Iling-Junior, Koni De Winter, Kenan Yildiz ++ som er såpass elskverdig at jeg har mistet litt av hatet mitt mot Juve. Fagioli, Rovella og Doratiotto (hvis han tar steget) er i særdeleshet tre megainteressante spillere.


Edit: Holy hell. Azpi til Atleti?

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

@Jolla

Blir moro det. En mer Simeone-spiller er vanskelig å tenke seg.

Rovella, av de du nevner, er veldig spennende. Liten hybrid mellom dyptliggende playmaker, men samtidig relativt tøff i duellspillet.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Jolla skrev: fre jun 30, 2023 10:03 pm
Inbetweener skrev: fre jun 30, 2023 9:31 pm Moro med Azpi til vår gode venn @Jolla sin klubb.

Det begynner å bli lenge siden Inter var min klubb, selv om det er de jeg har mest følelser for i Serie A fra gammelt av (akkurat som at i Argentina er det Boca Juniors, i Frankrike er det Marseille og i Portugal så er det Benfica.)
► Show Spoiler
Edit: Holy hell. Azpi til Atleti?
Haha. Dette innlegget var en reise Jolla.

Elsker Azpi og i mine øyne er han en Chelsea-legende. Fantastisk fyr og leder, aldri verdens beste i sin posisjon men i mange sesonger var han allikevel blant PLs beste forsvarere.

Håper kroppen hans klarer noen år på ok nivå i Atletico, men har vært noe kokt foe Chelsea siste par sesongene. Ikke enkleste oppgaven å skinne i de utgavene dog.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Denne var fin synes jeg. Håper Webster får et fint år i Heerenveen.
https://www.chelseafc.com/en/video/over ... th-webster

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Jolla skrev: tor jun 29, 2023 11:04 pm
Inbetweener skrev: tor jun 29, 2023 9:32 pm
Personlig, hvis vi skulle henta inn en angrepsspiller til (regner med at det er det du regner Veiga som, basert på beskrivelsen din), så ville jeg gamblet på at Lyon selger Cherki for 35-40 millioner. En spiller mer kliss lik Gianfranco Zola er vanskelig å finne.
Nå skal det sies at Ziyech mens han var i Ajax også kunne passet denne beskrivelsen. Juán Román Riquelme i kroppen til en målfarlig ving. Deilige spillere, selv om Ziyech aldri fikk det til i Chelsea.

Trist at han slet med denne småskaden sin i månedene under Lampard - en trener som faktisk ønsket ham (og Werner) i troppen, til motsetning fra Tuchel.
[Twitter Tactico Activated]

Mitt store problem med Ziyech, og til syvende og sist grunnen til at han ikke har lykkes i England, er måten han fører ball på. Ballen er så langt unna han! Kombinert med marokkanernes spede fysikk har han derfor blitt blåst vekk av alle PLs backer i løpet av sin fartstid her i England. Viljen, innsatsen og talentet har jeg aldri hatt noe i mot. Ziyech har også holdt seg profesjonell, selv når bestekompisen hans Lukaku utagerte i fjor.

Cherki derimot, han dribler som om ballen er festet med en ti centimeter lang tråd til foten (føttene). Det kan gå litt treigere, noen ganger, men Cherki er en mester på å manipulere tid og rom på grunn av denne nærteknikken. Franskmannen kommer til å fungere bedre i PL bare på grunn av dette (og fordi han er et større talent).

[Twitter Tactico de-Activated]

Kleint å være Tactico, men dette er min nye arc. Har tre Tactico-innlegg til i planene.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Lads.

Tenk om vi går for Stake.com som sponsor og lar Jackson og Broja kjempe om spissplassen fra august av. Så flopper begge totalt, sånn at vi henter inn Toney i januar. Er ikke det bantz?

Skamløst stjålet fra en Tweeter.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

18 år gamle Alex Matos kommer fra Norwich sitt U18-lag, spilte også drøye 550 min i PL2 i 22/23. Kjenner ikke til spilleren utover at han imponerte for U-laget i en kamp han fikk vise seg frem i, og at han ifølge transfermarkt er en kjempepotet. Har U-kamper for England for noen år siden.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Der er Moreira også kommet gratis fra Benfica B, bekreftet av klubben. 18 år gammel ballkunstner, spennende nok.

Mothersille visstnok bestemt seg for å ikke signere ny kontrakt (Kinsella), dumt jeg liker spilleren godt. Sikter seg inn mot lag i Championship eller andre steder i Europa.

Med Azpi, Mount, Mothersille og Tlemcani i praksis ute så har vi 59 spillere i 1.lags- og utviklingstroppen (+2 på utlån) opplistet på offisielle nettsiden. Skal ikke se bort ifra at det tallet er ned mot 50 når sesongen sparkes igang.

Heteste kandidater ut:
Auba
CHO
Lukaku
Ziyech
Pulisic
Rahman
Sarr
Ampadu
Maatsen (lån/salg)
Anjorin (lån/salg)
Humphreys (lån/salg)
Vale (lån/salg)
Hutchinson (lån)
Casadei (lån)
Slonina (lån)
Burstow (lån)
Moreira (lån)
Mendel-Idowu (kontrakt utgått - har tilbud)

Under der igjen har vi:

Chalobah (salg)
Gallagher (salg)
Cucurella (salg)
Chukwuemeka (lån)
Hall (lån)

Tror selvsagt ikke alle forlater oss, men disse er mest aktuelle pr nå.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Legende


chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

En av grunnene til fjorårets sesong.


chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Pent


Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Sitat fra 2. april, rundt managerønsker.

«Jeg tror ønskelisten til veldig mange ser omtrent slik ut:
1) Cereal Winner.
2) Aura.
3) Bruker dress (Up The Tories).
4) Ha en plan B og C.
5) Nostalgi.»

Bekreftelsen, fra Lallana. Boner Central ble aktivert.
► Show Spoiler
Reaksjoner på Pochettinos ankomst på Cobham.
► Show Spoiler
Dette er seriøst tatt fra første refresh On The Bird App. Forutsigbar gjeng.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Inbetweener skrev: man jul 03, 2023 11:41 am Dette er seriøst tatt fra første refresh On The Bird App. Forutsigbar gjeng.
Haha. ''He is oooozing sauce''.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Man har de som er autoritære så har man de som har naturlig autoritet.

Jeg vet hvilken type jeg følger.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Det er jo bare til å erkjenne at jeg er så enkel at jeg offisielt er hypet igjen for fotball.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Lew_Ashby skrev: man jul 03, 2023 6:19 pm Det er jo bare til å erkjenne at jeg er så enkel at jeg offisielt er hypet igjen for fotball.
Fascinerende. Chelsea har et ansikt igjen. Godt å kunne se på noe annet enn tall, statistikk og rykter.

Pochettino oser trygg autoritet.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Orakelet skrev: lør mar 18, 2023 2:33 pm Enoka skal ha nok innflytelse til å styrke kulturen / det mentale
Sånn, nå har vi den beste kulturen i fotballverdenen.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Lew_Ashby skrev: tir jul 04, 2023 12:17 am
Orakelet skrev: lør mar 18, 2023 2:33 pm Enoka skal ha nok innflytelse til å styrke kulturen / det mentale
Sånn, nå har vi den beste kulturen i fotballverdenen.
Bilde

Orakelet

Legg inn av Orakelet »

Lew_Ashby skrev: tir jul 04, 2023 12:17 am Sånn, nå har vi den beste kulturen i fotballverdenen.

Har du klart å overse at vi har ansatt "fotballens Enoka" som manager? Hvor mange ganger brukte han egentlig ord som "kultur", "vinnermentalitet" ol. i videoen du postet?

Hva skal vi med Haka når vi har en manager som overgår dette ved å få spillerne til å gå på brennende kull og knekke spisse piler mot halsen?

Hva skal vi med en kar som finner "dickheads" når vi har en manager som ser auraen til folk og som atpåtil har sitroner som fjerner den negative energien til "dickheads"?

Han snakker også om "følelser" og "energi", og jeg tipper han ganske raskt kommer til å gjenreise energien på Stamford Bridge. Når fansen ser en manager og spillere som er "våken" gir de mer energi tilbake til spillere og manager, og deretter gir spillerne og manager enda mer energi tilbake igjen til fansen, og vi har en positiv spiral som blant annet Anfield er kjent for.

Enoka ble ansatt i februar, etter at vi hadde sett det motsatte: Sovende spillere som forberedte seg til kamp og som ikke våknet før i andre omgang, hvis man er snill. Og Potter var snill. Han tilga nok spillerne med en gang og det var problemet. Han var svak.

Poch er ikke svak. Hvis han senser "dickhead aura" kommer det til å få konsekvenser og han kommer neppe til å bli kalt "Harry Potter" av spillerne. Mer sannsynlig kommer han til å være "en av gutta" i en tett sammensveiset og ambisiøs gjeng. Spillere som ikke ønsker å være en del av det må forsvinne, hvilket er enda et område hvor Poch og Enoka helt like i filosofi.

Slik jeg ser det har vi forsterket satsningen på disse elementene, som kan forkortes til "kultur", og det er opplagt bedre at det er manageren som fronter dette enn en innleid konsulent.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»