Molde FK 2023. Klubbtråd.

Svar
Visa

Re: Molde FK 2023. Klubbtråd.

Legg inn av Visa »

Egentlig litt godt

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Sparer vi de lønnskostnadene. Og kan hente en ny stopper. Da bør fart være et av kriteriene.

Federin

Legg inn av Federin »

PapaSmurf skrev: tir jul 04, 2023 12:58 pm Sparer vi de lønnskostnadene. Og kan hente en ny stopper. Da bør fart være et av kriteriene.
Fart og fot, og gjerne kunne vikariere på DM hvis vi ikke får inn noen egen backup der.

TorVarhaug

Legg inn av TorVarhaug »

Kanskje prøve å hente Gomez igjen da som rykket ned i Danmark?

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Slavia Praha skal inn i Europa League kvaliken i den 3.runden. Der skal de møte en taper fra Champions League kvaliken League Path fra den 2.kvalikrunden. Kommer de til playoff Europa League så vil de møte en av disse klubbene her.
Priority 1 coef.
------------------------ --- ----------------
Ajax Ned 89.000
LASK Aut 36.000
Union Saint-Gilloise Bel 19.000
Zorya Luhansk Ukr 16.000
Aberdeen Sco 8.000
Cukaricki Belgrade Srb 6.475

Som betyr at Molde ikke kan møte Slavia Praha før i et eventuelt gruppespill.

RamGuy

Legg inn av RamGuy »

Sinyan ut er jo naturligvis kjipt. Var den midtstopperen med størst potensialet. Men det påvirker jo oss null og niks da han knapt har vært delaktig på evigheter. Sikkert befriende for klubben og nå vite at man ikke trenger å regne han inn som en potensiell del av spillerstallen. Hadde han klart å bli skadefri så hadde han gått rett inn på laget, så det er vanskelig å fylle opp med gode alternativer når du har det i bakhodet. Nå er han borte, så da blir jo spillerlogistikken veldig enkel, vi burde ha inn en ny midtstopper som han bistå med fart og litt driv fremover i banen.

RamGuy

Legg inn av RamGuy »

Når det gjelder diskusjonen rundt effektiv spilletid så er jeg veldig enig i tankegangen i teorien, utfordringen blir å få det til i praksis. Det blir mye vanskeligere å få til TV-sendingene da 2x 30 min med effektiv spilletid kan bety at kampen starter 17:00, men du har egentlig null peiling på når andre omgang starter og når kampen blir ferdig. Det skaper jo også store logistikk utfordringer for de som drar på kamp om det skal bli såpass stor uvisshet rundt disse tingene. Nå skulle man jo tro at 2x 30 min, med 15 min pause burde klare å fullføres innenfor dagens rammer på 2x 45 min, med 15 min pause. Men du skal ikke undervurdere hvor mye tid som går med på å praktisere effektiv spilletid.

Og som andre nevner så tar jo kapitalismen fullstendig overhånd overalt. Det vil den nærmest garantert gjøre innen fotballen også om muligheten byr seg. Mest sannsynlig så vil 2x 30 min med effektiv spilletid føre til sponsoravbrekk, reklamepauser og altmulig over en lav sko. Jeg har i utgangspunktet ikke så veldig mye i mot NFL, jeg synes amerikansk fotball kan være interessant i seg selv. Men alle avbrekkene og reklamen som pøses inn gjør at jeg mister all interesse.

Vi må jo også huske på at kynisme i fotball, som ofte drar ned den effektive spilletiden kommer jo som oftest svakere lag til gode. Det blir fryktelig kjedelig om det skal bli større distanse mellom de beste og de nest beste lagene.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

RamGuy skrev: tir jul 04, 2023 1:31 pm
Og som andre nevner så tar jo kapitalismen fullstendig overhånd overalt. Det vil den nærmest garantert gjøre innen fotballen også om muligheten byr seg. Mest sannsynlig så vil 2x 30 min med effektiv spilletid føre til sponsoravbrekk, reklamepauser og altmulig over en lav sko. Jeg har i utgangspunktet ikke så veldig mye i mot NFL, jeg synes amerikansk fotball kan være interessant i seg selv. Men alle avbrekkene og reklamen som pøses inn gjør at jeg mister all interesse.
Jeg sliter med å gidde se en hel NFL-kamp, for man kan liksågodt bare se høydepunktene.
Kreativiteten og initiativet hos den enkelte spiller utenom QB er kokt ned til hvor godt de klarer å følge de oppsatte bevegelsene i hver innøvde formasjon.
Det er direkte latterlig å se hvor mange bomkast det er på enkelte lag, ikke nødvendigvis fordi de er dårlige men fordi de innøvde trekkene ikke sitter eller ikke er kommunisert godt nok.

Fotball har selvfølgelig innøvde trekk og en bestemt måte man ønsker å spille på, men det er fortsatt en stor kreativitetsfaktor med initiativ fra enkeltspillere med ferdigheter, og god samhandling ut fra det.

Stonesy

Legg inn av Stonesy »

På tide å avslutte med Sheriffen nå.
Glad han selv tok dette valget, for jeg er redd klubben stod klar med en ny lukrativ kontrakt.

Det vi trenger nå er spillere som kan være på banen og som utgjør en forskjell på det sportslige.
Ikke keepere som er best med ball og trivelige forsvarsspillere/midtbanespillere som er ute over 1 år i slengen.

slankebrusmannen

Legg inn av slankebrusmannen »

Kalle73 skrev: tir jul 04, 2023 10:54 am
PapaSmurf skrev: tir jul 04, 2023 10:43 am
Federin skrev: tir jul 04, 2023 10:35 am

Samtidig får jeg en vond smak i munnen dersom det dreier seg om ren filming, slik vi så Wolfsberger gjøre mot oss.
Enig. Filming er ikke kynisme. Det er juks.

Det å overspille litt etter en duell for å få pustet ut litt når man er under hardt press er kynisme.

Det å kaste seg inne i feltet for å få straffe derimot er juks og bør medføre en kamps karantene i ettertid.

Jeg mener forøvrig at den situasjonen der Patrick Berg smeller skuldra inn i Eriksen burde vært sjekket for rødt kort. Han var forbanna etter en duell med Breivik, spurtet etter Breivik og skubbet han før han tok rennafart og dundra inn i Eriksen i sinne helt uten å bry seg om ballen.
Gult kunne det gjerne være, men rødt skal ver forbeholdes DOGSO og å utsette motspiller for åpenbare fare/direkte slag?
"Voldsom opptreden" (violent conduct), eller "alvorlig brudd på spillereglene" (serious foul play) er de to reglene man eventuelt kunne hektet dette på.

nottimagiche

Legg inn av nottimagiche »

Stonesy skrev: tir jul 04, 2023 1:51 pm På tide å avslutte med Sheriffen nå.
Glad han selv tok dette valget, for jeg er redd klubben stod klar med en ny lukrativ kontrakt.

Det vi trenger nå er spillere som kan være på banen og som utgjør en forskjell på det sportslige.
Ikke keepere som er best med ball og trivelige forsvarsspillere/midtbanespillere som er ute over 1 år i slengen.
Ser Slavia er såpass smarte at de har gitt Sinyan ettårskontrakt med opsjon på to til. Ønsker ham lykke til, men ser litt for meg en retur til Norge uten mye spilletid i Tsjekkia.

Men nå må Molde forsterke, hvem ønsker folk seg i forsvarsrekka? Bør gå for noen med tempo, duellstyrke og ballferdigheter.

Stonesy

Legg inn av Stonesy »

Gomez som nevnt oppe i tråden her er det vel naturlig at man forsøker seg på igjen.

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

Karlstrøm kun ute 1 kamp, det betyr vel at NFF vurderer utvisningen som tvilsom? Direkte rødt skal jo gi 2 kamper, 2 gule gir 1 kamp

TorVarhaug

Legg inn av TorVarhaug »

Så lenge d ikje e stygt spill/takling så e d nok bare en kamp som e vanlig ja.

slankebrusmannen

Legg inn av slankebrusmannen »

Jobs99 skrev: tir jul 04, 2023 3:57 pm Karlstrøm kun ute 1 kamp, det betyr vel at NFF vurderer utvisningen som tvilsom? Direkte rødt skal jo gi 2 kamper, 2 gule gir 1 kamp
Nei. Tror jeg aldri har opplevd at spillere som er utvist for å frata motstanderen en åpenbar scoringssjanse har fått mer enn én kamp, med mindre de har protestert på seg en ekstra.

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

slankebrusmannen skrev: tir jul 04, 2023 4:48 pm
Jobs99 skrev: tir jul 04, 2023 3:57 pm Karlstrøm kun ute 1 kamp, det betyr vel at NFF vurderer utvisningen som tvilsom? Direkte rødt skal jo gi 2 kamper, 2 gule gir 1 kamp
Nei. Tror jeg aldri har opplevd at spillere som er utvist for å frata motstanderen en åpenbar scoringssjanse har fått mer enn én kamp, med mindre de har protestert på seg en ekstra.
Takk for opplysning. Får håpe Erling internt gir han flere kamper på benken så Petersen kan få stå

janco

Legg inn av janco »

nottimagiche skrev: tir jul 04, 2023 11:19 am
janco skrev: tir jul 04, 2023 11:16 am Man skal vel ikke dra opp duellen hvor Bjørnbakk får en "hodeskade" rett før slutt....
Hvor han treffer Glimtspilleren med skuldra og faller ned og tar seg til hodet, og blir liggende.
Dette er ikke godt kynisk spill, men det er kvalmt å se på og man får assosiasjoner til Tromsø idrettsklubb.
Enig i at PB kunne fått gult, men i "kampfart" ser det egentlig bare ut som en knusende god skulder mot skulder.
Da bør du sjekke synet, så med en gang at det var skulder mot ansikt. I stor fart også. Ganske farlig spill, spør du meg.
Seriøst?
Er jo Bjørnbakk som treffer med sin skulder i Glimt-spillers hodehøyde. Er jo feil spiller i så fall som får «hodeskade». Kan umulig være samme duell du sikter til!

nottimagiche

Legg inn av nottimagiche »

janco skrev: tir jul 04, 2023 6:11 pm
nottimagiche skrev: tir jul 04, 2023 11:19 am
janco skrev: tir jul 04, 2023 11:16 am Man skal vel ikke dra opp duellen hvor Bjørnbakk får en "hodeskade" rett før slutt....
Hvor han treffer Glimtspilleren med skuldra og faller ned og tar seg til hodet, og blir liggende.
Dette er ikke godt kynisk spill, men det er kvalmt å se på og man får assosiasjoner til Tromsø idrettsklubb.
Enig i at PB kunne fått gult, men i "kampfart" ser det egentlig bare ut som en knusende god skulder mot skulder.
Da bør du sjekke synet, så med en gang at det var skulder mot ansikt. I stor fart også. Ganske farlig spill, spør du meg.
Seriøst?
Er jo Bjørnbakk som treffer med sin skulder i Glimt-spillers hodehøyde. Er jo feil spiller i så fall som får «hodeskade». Kan umulig være samme duell du sikter til!
Refererte til situasjonen du nevnte med Berg og Eriksen.

Moist

Legg inn av Moist »

Niklas med mål fra indirekte frispark mot Hellas i u19 EM akkurat nå

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Moist skrev: tir jul 04, 2023 6:19 pm Niklas med mål fra indirekte frispark mot Hellas i u19 EM akkurat nå
TV?

Moist

Legg inn av Moist »

PapaSmurf skrev: tir jul 04, 2023 7:04 pm
Moist skrev: tir jul 04, 2023 6:19 pm Niklas med mål fra indirekte frispark mot Hellas i u19 EM akkurat nå
TV?
VGTV

https://tv.vg.no/video/265437/norge-hellas

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

NRK viser også

stoodeh

Legg inn av stoodeh »

2 mål ble det på Ødegård

janco

Legg inn av janco »

nottimagiche skrev: tir jul 04, 2023 6:16 pm
janco skrev: tir jul 04, 2023 6:11 pm
nottimagiche skrev: tir jul 04, 2023 11:19 am

Da bør du sjekke synet, så med en gang at det var skulder mot ansikt. I stor fart også. Ganske farlig spill, spør du meg.
Seriøst?
Er jo Bjørnbakk som treffer med sin skulder i Glimt-spillers hodehøyde. Er jo feil spiller i så fall som får «hodeskade». Kan umulig være samme duell du sikter til!
Refererte til situasjonen du nevnte med Berg og Eriksen.
Nå refererte jeg til Bjørnbakk sin «hodeskade» ikke Eriksen sin som jo var reell nok.
Skulle gjerne henvist til tidspunkt, men gidder ikke det nå :)
Var uansett patetisk, og rart ikke noen har kommentert i grunn…

nottimagiche

Legg inn av nottimagiche »

janco skrev: tir jul 04, 2023 7:42 pm
nottimagiche skrev: tir jul 04, 2023 6:16 pm
janco skrev: tir jul 04, 2023 6:11 pm

Seriøst?
Er jo Bjørnbakk som treffer med sin skulder i Glimt-spillers hodehøyde. Er jo feil spiller i så fall som får «hodeskade». Kan umulig være samme duell du sikter til!
Refererte til situasjonen du nevnte med Berg og Eriksen.
Nå refererte jeg til Bjørnbakk sin «hodeskade» ikke Eriksen sin som jo var reell nok.
Skulle gjerne henvist til tidspunkt, men gidder ikke det nå :)
Var uansett patetisk, og rart ikke noen har kommentert i grunn…
Du skrev både om situasjonen med Bjørnbak og Berg - kan være smart å lese egne innlegg. Uansett, Bjørnbak filmet og dommer bet på, Molde fikk et pusterom. Ikke rart folk i Bodø får høy puls av Mourinho og Roma hvis det Bjørnbak gjorde var helt ville tilstander.

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

Hvem skal spille på topp mot Brann? OlaB 4 gule kort, Niklas i U-19 EM. Kitolano og Grødem?

stoodeh

Legg inn av stoodeh »

Jobs99 skrev: tir jul 04, 2023 9:12 pm Hvem skal spille på topp mot Brann? OlaB 4 gule kort, Niklas i U-19 EM. Kitolano og Grødem?
Berisha er kaaaanskje tilbake. Hvis ikke så blir det nok de du nevner ja.

Federin

Legg inn av Federin »

stoodeh skrev: tir jul 04, 2023 10:02 pm
Jobs99 skrev: tir jul 04, 2023 9:12 pm Hvem skal spille på topp mot Brann? OlaB 4 gule kort, Niklas i U-19 EM. Kitolano og Grødem?
Berisha er kaaaanskje tilbake. Hvis ikke så blir det nok de du nevner ja.
Tja. Vi venter vel fortsatt på at Grødem skal prøves på topp. Tidligere har man heller startet med Eriksen på topp og Grødem på indreløper. Jeg skulle gjerne sett at de prøvde med Grødem på topp, men jeg ville ikke veddet på at det kommer til å skje.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Registrerte at Trond Strande pådrog seg gult kort på slutten av kampen søndag kveld. Noen som fikk med seg hva som skjedde?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Korgutt skrev: tir jul 04, 2023 10:51 pm Registrerte at Trond Strande pådrog seg gult kort på slutten av kampen søndag kveld. Noen som fikk med seg hva som skjedde?
Strande er et følelsesmenneske. Kjenner meg igjen. Jeg hadde fått så mange gule kort.

Edit: Tok meg 5 min å poste dette. Helsikes styr med dette forumet hele tiden.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»