Rosenborg - Klubbtråd

Svar
Vikingen

Re: Rosenborg - Klubbtråd

Legg inn av Vikingen »

DuncanE skrev: søn jul 02, 2023 10:29 pm
Madlaveien skrev: søn jul 02, 2023 10:00 pm Kanskje det kan være lurt å sette opp noen delmaal på veien?
Wow, sjelden har vel noen fremstått så enfoldig og tåpelig i så mange poster på rad. Også samme vitsen da gitt! Grattis
Muss man sich den gleichen Witz noch ein Maalen anhören?

Dewaz

Legg inn av Dewaz »

Stialex skrev: søn jul 02, 2023 8:40 pm Har vel greit med nedrykksnerver nå, Dewaz og qbah.😂
Næh. Bryr meg knapt i disse dager. Et nedrykk og full reboot hadde sikkert ikke skadet. Møkklei av middelmådige utlendinger hentet av en svenske som aldri har vært kvalifisert for jobben.

Håper vi snart satser på eget akademi, og at vi faktisk kan begynne å scoute (med speidere) som en profesjonell klubb i stedet for å drive bingo med diverse ræl fra nordiske b-klubber. Og så håper jeg medlemmene i klubben innser at vi fint kan ta imot midler fra regionens rikmenn, i hvert fall om vi skal konkurrere med diverse kjøpeklubber fra Romsdal og midlertidige toppklubber i fra Bodø.

Vi blir aldri like ubrukelige og unødvendige som Viking og Vålerenga, men toget går snart om vi ikke vil ende opp som Brann.

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

Vikingen skrev: søn jul 02, 2023 10:52 pm
DuncanE skrev: søn jul 02, 2023 10:29 pm
Madlaveien skrev: søn jul 02, 2023 10:00 pm Kanskje det kan være lurt å sette opp noen delmaal på veien?
Wow, sjelden har vel noen fremstått så enfoldig og tåpelig i så mange poster på rad. Også samme vitsen da gitt! Grattis
Muss man sich den gleichen Witz noch ein Maalen anhören?
🤣🤣🤣🤣

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

Dewaz skrev: søn jul 02, 2023 11:09 pm
Stialex skrev: søn jul 02, 2023 8:40 pm Har vel greit med nedrykksnerver nå, Dewaz og qbah.😂
Næh. Bryr meg knapt i disse dager. Et nedrykk og full reboot hadde sikkert ikke skadet. Møkklei av middelmådige utlendinger hentet av en svenske som aldri har vært kvalifisert for jobben.

Håper vi snart satser på eget akademi, og at vi faktisk kan begynne å scoute (med speidere) som en profesjonell klubb i stedet for å drive bingo med diverse ræl fra nordiske b-klubber. Og så håper jeg medlemmene i klubben innser at vi fint kan ta imot midler fra regionens rikmenn, i hvert fall om vi skal konkurrere med diverse kjøpeklubber fra Romsdal og midlertidige toppklubber i fra Bodø.

Vi blir aldri like ubrukelige og unødvendige som Viking og Vålerenga, men toget går snart om vi ikke vil ende opp som Brann.
Stikke fingen godt ned i potetåkeren nå, se hvor dere er...dere er på vei ned til Obos. God tur.

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

Dewaz skrev: søn jul 02, 2023 11:09 pm
Stialex skrev: søn jul 02, 2023 8:40 pm Har vel greit med nedrykksnerver nå, Dewaz og qbah.😂
Næh. Bryr meg knapt i disse dager. Et nedrykk og full reboot hadde sikkert ikke skadet. Møkklei av middelmådige utlendinger hentet av en svenske som aldri har vært kvalifisert for jobben.

Håper vi snart satser på eget akademi, og at vi faktisk kan begynne å scoute (med speidere) som en profesjonell klubb i stedet for å drive bingo med diverse ræl fra nordiske b-klubber. Og så håper jeg medlemmene i klubben innser at vi fint kan ta imot midler fra regionens rikmenn, i hvert fall om vi skal konkurrere med diverse kjøpeklubber fra Romsdal og midlertidige toppklubber i fra Bodø.

Vi blir aldri like ubrukelige og unødvendige som Viking og Vålerenga, men toget går snart om vi ikke vil ende opp som Brann.
Brann? Foreløbig på medaljeplass med et ok lag og noen kroner å kanskje bruke i sommer? Eller tenker du et par år tilkake?

TWU

Legg inn av TWU »

keizersoze skrev: man jul 03, 2023 12:05 am
Dewaz skrev: søn jul 02, 2023 11:09 pm
Vi blir aldri like ubrukelige og unødvendige som Viking og Vålerenga, men toget går snart om vi ikke vil ende opp som Brann.
Brann? Foreløbig på medaljeplass med et ok lag og noen kroner å kanskje bruke i sommer? Eller tenker du et par år tilkake?
Brann måtte ta et oppgjør med ukulturen i klubben, og endte opp med nedrykk før det snudde. Kan ikke love evig lykke, men grunnlaget nå er bedre enn noen gang tidligere.

Hos Rosenborg sitter ukulturen så til de grader innprentet i klubblokalene for tiden. Et konstant mas fra alle rundt klubben om Eggen-fotball, mens ledelsen har vært fylt med udugeligheter som har gjort kravet uoppnåelig.

Ser det ut som utenfra i det minste.

Tror klubben RBK er tjent med å kaste hele «DNA»-greien og heller forholde seg til realiteten. Personlig tenker jeg imidlertid de gjerne kan holde på som de gjør.

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

TWU skrev: man jul 03, 2023 12:14 am
keizersoze skrev: man jul 03, 2023 12:05 am
Dewaz skrev: søn jul 02, 2023 11:09 pm
Vi blir aldri like ubrukelige og unødvendige som Viking og Vålerenga, men toget går snart om vi ikke vil ende opp som Brann.
Brann? Foreløbig på medaljeplass med et ok lag og noen kroner å kanskje bruke i sommer? Eller tenker du et par år tilkake?
Brann måtte ta et oppgjør med ukulturen i klubben, og endte opp med nedrykk før det snudde. Kan ikke love evig lykke, men grunnlaget nå er bedre enn noen gang tidligere.

Hos Rosenborg sitter ukulturen så til de grader innprentet i klubblokalene for tiden. Et konstant mas fra alle rundt klubben om Eggen-fotball, mens ledelsen har vært fylt med udugeligheter som har gjort kravet uoppnåelig.

Ser det ut som utenfra i det minste.

Tror klubben RBK er tjent med å kaste hele «DNA»-greien og heller forholde seg til realiteten. Personlig tenker jeg imidlertid de gjerne kan holde på som de gjør.
Er jo helt enig. Antar det er like morsomt for ss som det var for de da vi var på felgen.
Kanskje de hadde trengt en realitetsorientering de også.

ballee
Innlegg: 307

Legg inn av ballee »

RBK spillerne er for trege, de prøver å spille slik de skal men de bruker for mye tid med ballen, og hvorfor kan de ikke løpe ned til cornerflagget når det er corner og bruker altfor mye tid på noe så enkelt som et innkast. Virka faktisk som de halte ut tida allerede fra start. Av og til i dag så ligna spillet på den fæle Horneland-tida da det ikke bare var tversover og bakover pasninger, men det hele gikk jo i tillegg så forbannet træægt.
Jeg så Bodø-molde kampen etterpå. RBK prøver på det samme som Bodø, bare at en kan tydelig se at føttene på RBK spillerne beveger seg med lavere frekvens enn på BodøG. RBK spillerne bruker lengre tid på å få kontroll på ball og går for lenge før pasning. Det går an å centre mens en løper og ikke stoppe opp etterpå... RBK virker litt slowmotion og ingen utfører noe form for artisteri.... Er det kanskje slik at RBK-spilerne rett og slett er for dårlige fotballspillere? Han der oppskrytte Sæter virker jo også kun å ha et nivå for lavere divisjoner, treg og lite bevegelig og bommer støtt på det der digre målet

TomBrady12

Legg inn av TomBrady12 »

Hvis Pereira ikke starter som venstre ving i neste kamp skjønner jeg ingen ting. Ingasson er helt ubrukelig.

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

Tagseth...hva er det dere ser i han? Virker som verdensmester i støttepasninger.

qbah

Legg inn av qbah »

TomBrady12 skrev: man jul 03, 2023 9:34 am Hvis Pereira ikke starter som venstre ving i neste kamp skjønner jeg ingen ting. Ingasson er helt ubrukelig.
Ingasson, Thorvaldsson, Aga, Bjørlo, Sadiku, Vaaninen.. The list goes on.

Om det er Rekdal, Maalen eller Guardiola som har ansvaret for disse så er det begrenset hva man får til ute på banen uansett.

GunnarBull

Legg inn av GunnarBull »

Dewaz skrev: søn jul 02, 2023 11:09 pm Håper vi snart satser på eget akademi, og at vi faktisk kan begynne å scoute (med speidere) som en profesjonell klubb i stedet for å drive bingo med diverse ræl fra nordiske b-klubber. Og så håper jeg medlemmene i klubben innser at vi fint kan ta imot midler fra regionens rikmenn, i hvert fall om vi skal konkurrere med diverse kjøpeklubber fra Romsdal og midlertidige toppklubber i fra Bodø.
Jeg har ikke all verdens peiling på fotball, men fra et filosofisk synspunkt så er det nå engang slik at det som går opp, en eller annen gang har en tendens til å gå ned igjen. Feilen som det da er lett å gå i, er at det er naturlig å ønske seg tilbake til slik det var ved å hente den gamle oppskriften.

Det man gjerne opplever da, er at den gamle oppskriften ikke fungerer lenger, fordi verden har utviklet seg og utfordringene man satt med før i tiden må løses på en annen måte for å lykkes.

Det er MYE vanskeligere å holde seg på topp enn å komme dit. Men ofte kan det også bare være en tilfeldighet eller en riktig beslutning som skal til for å endre fiasko til suksess.

Livet på topp er vanskelig og slitsomt, selv har jeg funnet stor glede i å senke mine personlige forventninger og krav ned til et minimum ;-)

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Vi må regne med litt turbulens når vi holder på med endringer på og utenfor banen. Dette får man bare jobbe seg gjennom, vi skulle tross alt ha vunnet igår. Blir nok bedre kamp etter kamp.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

TWU skrev: man jul 03, 2023 12:14 am Brann måtte ta et oppgjør med ukulturen i klubben, og endte opp med nedrykk før det snudde. Kan ikke love evig lykke, men grunnlaget nå er bedre enn noen gang tidligere.

Hos Rosenborg sitter ukulturen så til de grader innprentet i klubblokalene for tiden. Et konstant mas fra alle rundt klubben om Eggen-fotball, mens ledelsen har vært fylt med udugeligheter som har gjort kravet uoppnåelig.

Ser det ut som utenfra i det minste.

Tror klubben RBK er tjent med å kaste hele «DNA»-greien og heller forholde seg til realiteten. Personlig tenker jeg imidlertid de gjerne kan holde på som de gjør.
Ikke helt uenig, men siste punkt tar jeg dissens på fordi det Eggen holdt på med er nært beslektet med det de beste trenerne i dag med Guardiola i spissen holder på med, nå har fotballen utviklet seg mye siste 20 år, så klart man ikke bare kan klone systemet fra 90-tallet, men Glimt er jo så absolutt et bevis på at det er veldig mye bra inspirasjon å hente derfra, likeså med RBK anno 2015.

Det kan dog lønne seg å stjele flittig fra Glimt og Ajax for å oppdatere det som henger igjen etter Eggen.

Champis

Legg inn av Champis »

Zorbeltuss skrev: man jul 03, 2023 6:03 pm
TWU skrev: man jul 03, 2023 12:14 am Brann måtte ta et oppgjør med ukulturen i klubben, og endte opp med nedrykk før det snudde. Kan ikke love evig lykke, men grunnlaget nå er bedre enn noen gang tidligere.

Hos Rosenborg sitter ukulturen så til de grader innprentet i klubblokalene for tiden. Et konstant mas fra alle rundt klubben om Eggen-fotball, mens ledelsen har vært fylt med udugeligheter som har gjort kravet uoppnåelig.

Ser det ut som utenfra i det minste.

Tror klubben RBK er tjent med å kaste hele «DNA»-greien og heller forholde seg til realiteten. Personlig tenker jeg imidlertid de gjerne kan holde på som de gjør.
Ikke helt uenig, men siste punkt tar jeg dissens på fordi det Eggen holdt på med er nært beslektet med det de beste trenerne i dag med Guardiola i spissen holder på med, nå har fotballen utviklet seg mye siste 20 år, så klart man ikke bare kan klone systemet fra 90-tallet, men Glimt er jo så absolutt et bevis på at det er veldig mye bra inspirasjon å hente derfra, likeså med RBK anno 2015.

Det kan dog lønne seg å stjele flittig fra Glimt og Ajax for å oppdatere det som henger igjen etter Eggen.

Det er ganske enorm forskjell på Guardiola og Eggen i tankesett. Dagens Glimt er mye mer lik gamle Rosenborg, men det er store forskjeller på en del ting der også.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Dewaz skrev: søn jul 02, 2023 11:09 pm
Og så håper jeg medlemmene i klubben innser at vi fint kan ta imot midler fra regionens rikmenn, i hvert fall om vi skal konkurrere med diverse kjøpeklubber fra Romsdal
Dette er jo en slags selvmotsigelse.

Hver gang vi påpeker at Molde selger for mer enn vi kjøper for og at vi går i pluss år etter år (selv om støtten trekkes fra) og at alle lag i Eliteserien forsåvidt er kjøpelag så smeller det fra Trondheim at dere har tjent pengene deres sjøl.

Men i det dere får rikinghjelp så blir dere jo automatisk en kjøpeklubb skal man følge den logikken.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Enn så lenge så virker det ikke som om det der med "rikinghjelp" er noe annet enn Løfaldli i adressa som gikk tom for idèer til kommentarer å skrive og derfor kastet ut idèen for så å koke sak ved å spørre styreleder om hva hun tenker om det.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Hvilken motstander tror dere at Rosenborg vil ende opp med i den andre kvalifiseringsrunden? Finsk eller nordirsk?

qbah

Legg inn av qbah »

Korgutt skrev: tir jul 04, 2023 2:03 pm Hvilken motstander tror dere at Rosenborg vil ende opp med i den andre kvalifiseringsrunden? Finsk eller nordirsk?
Don't care. Vi ryker uansett.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Zorbeltuss skrev: tir jul 04, 2023 9:08 am Enn så lenge så virker det ikke som om det der med "rikinghjelp" er noe annet enn Løfaldli i adressa som gikk tom for idèer til kommentarer å skrive og derfor kastet ut idèen for så å koke sak ved å spørre styreleder om hva hun tenker om det.
Hva skulle vi ha gjort uten Birger?

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

For helvete si nei da.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Totalt uaktuelt. Den dagen han drar så blir det ut av landet.

De får dra til Bergen og prøve lykken der igjen.

Brukeravatar
AxelRudi
Innlegg: 2762

Legg inn av AxelRudi »

Skjer jo ikke uansett det der. Vi kommer til å kreve alt for mye.

qbah

Legg inn av qbah »

Blir for dyr for Glimt og jeg nekter å tro at Holse vil vurdere annet enn oss her til lands. Han har vært her for lenge, og er for mye trønder til det. Når det er sagt er jeg mer usikker på Sæter om Glimt blir en reell mulighet. Men så er jo han et nutcase i seg selv da. Det er ikke Holse.

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

RBK må kjenne sin plass i hierarkiet. Bra jobba av Dorsin og fint for spiller når det selges til bedre klubber.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »


Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Ødeleggende for norsk fotball når bunnlagene ikke kjenner sin plass og bidrar til å utvikle lokomotivet vårt.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Haugzu skrev: tir jul 04, 2023 7:58 pm RBK må kjenne sin plass i hierarkiet. Bra jobba av Dorsin og fint for spiller når det selges til bedre klubber.
Bra jobba av Dorsin? Hva har han gjort i denne sammenhengen?

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

AxelRudi skrev: tir jul 04, 2023 6:53 pm Skjer jo ikke uansett det der. Vi kommer til å kreve alt for mye.
Hvor lang kontrakt har han? Dere kan jo trenge både pengene, og å frigjøre lønnskostnader før neste sesong.

Dewaz

Legg inn av Dewaz »

Haugzu skrev: tir jul 04, 2023 7:58 pm RBK må kjenne sin plass i hierarkiet. Bra jobba av Dorsin og fint for spiller når det selges til bedre klubber.
Er det ikke litt pinlig å være så obsessed med RBK? En kjapp titt på innleggs-historikken din, og vel. Det er jo kleint.

edit: og der postet han andre med samme lidelse rett før meg. Alltid hyggelig med mangfold i tråden.
Sist redigert av Dewaz den tir jul 04, 2023 8:11 pm, redigert 2 ganger totalt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»