Arsenal Football Club - Pride of London

Svar
LeCoq

Re: Arsenal Football Club - Pride of London

Legg inn av LeCoq »

BigTonyAdams skrev: ↑tor jun 29, 2023 10:52 am Mine tanker om hvordan Arsenal ser ut neste sesong, den fþrste med forbehold om at Partey blir, tror jeg er den beste formasjonen jevnt over og mot de beste.
Her kan ogsÄ Rice droppe ned sammen med Partey hvis det trengs.

Den andre blir min hjemmeformasjon nÄr vi mÞter mindre klubber som Luton, Sheffield og Tottenham, vel og merke i angrep.

Bilde
Enig i det meste, men usikker pÄ om Click to edit er bedre enn Ramsdale.

RamsherE

Legg inn av RamsherE »

Enig i laguttaket til BTA jeg og men med en liten tanke. Jada, det er transfer window og Timber ser meget spennende ut, men jeg ser ingen selvfÞlge i at han bare spaserer inn og tar over HB fra Ben White. Sistnevnte er kanskje av det mer grÄ kaliberet nÄr man ser pÄ backer i dagens fotball, men han var ekstremt solid sÄ og si hele sesongen som var. At en Ajax-forsvarer bare skal ta plassen hans med en gang ville jeg ikke vÊrt for sikker pÄ. Da synes jeg det er bedre Ä spille White fra starten av sesongen som etter min mening har et veldig solid bunnivÄ og toppnivÄ, sÄ kan man fase inn Timber mer og mer etter hvert.

Wellé

Legg inn av WellĂ© »

RamsherE skrev: ↑tor jun 29, 2023 8:46 pm Enig i laguttaket til BTA jeg og men med en liten tanke. Jada, det er transfer window og Timber ser meget spennende ut, men jeg ser ingen selvfĂžlge i at han bare spaserer inn og tar over HB fra Ben White. Sistnevnte er kanskje av det mer grĂ„ kaliberet nĂ„r man ser pĂ„ backer i dagens fotball, men han var ekstremt solid sĂ„ og si hele sesongen som var. At en Ajax-forsvarer bare skal ta plassen hans med en gang ville jeg ikke vĂŠrt for sikker pĂ„. Da synes jeg det er bedre Ă„ spille White fra starten av sesongen som etter min mening har et veldig solid bunnivĂ„ og toppnivĂ„, sĂ„ kan man fase inn Timber mer og mer etter hvert.
Mulig jeg tar feil, men Timber er vel sÄ mye "cover" for Zinchenko. Dvs. at nÄr Zinchenko er ute og vi bruker Kiwior, som ligner mer pÄ White i spillestil, sÄ kan vi spille med Timber pÄ hÞyre som ligner pÄ Zinny. Visse kamper Þnsker vi kanskje bÄde White og Kiwior eller Zinchenko og Timber, men at man i utganspunktet Þnsker Ä spille med en fra hvert "par".

BigTonyAdams

Legg inn av BigTonyAdams »

RamsherE skrev: ↑tor jun 29, 2023 8:46 pm Enig i laguttaket til BTA jeg og men med en liten tanke. Jada, det er transfer window og Timber ser meget spennende ut, men jeg ser ingen selvfĂžlge i at han bare spaserer inn og tar over HB fra Ben White. Sistnevnte er kanskje av det mer grĂ„ kaliberet nĂ„r man ser pĂ„ backer i dagens fotball, men han var ekstremt solid sĂ„ og si hele sesongen som var. At en Ajax-forsvarer bare skal ta plassen hans med en gang ville jeg ikke vĂŠrt for sikker pĂ„. Da synes jeg det er bedre Ă„ spille White fra starten av sesongen som etter min mening har et veldig solid bunnivĂ„ og toppnivĂ„, sĂ„ kan man fase inn Timber mer og mer etter hvert.
Var meningen med / pÄ forslagene mine, men glemte det pÄ ene, samt Ramsdale :D

RamsherE

Legg inn av RamsherE »

WellĂ© skrev: ↑tor jun 29, 2023 8:58 pm
RamsherE skrev: ↑tor jun 29, 2023 8:46 pm Enig i laguttaket til BTA jeg og men med en liten tanke. Jada, det er transfer window og Timber ser meget spennende ut, men jeg ser ingen selvfĂžlge i at han bare spaserer inn og tar over HB fra Ben White. Sistnevnte er kanskje av det mer grĂ„ kaliberet nĂ„r man ser pĂ„ backer i dagens fotball, men han var ekstremt solid sĂ„ og si hele sesongen som var. At en Ajax-forsvarer bare skal ta plassen hans med en gang ville jeg ikke vĂŠrt for sikker pĂ„. Da synes jeg det er bedre Ă„ spille White fra starten av sesongen som etter min mening har et veldig solid bunnivĂ„ og toppnivĂ„, sĂ„ kan man fase inn Timber mer og mer etter hvert.
Mulig jeg tar feil, men Timber er vel sÄ mye "cover" for Zinchenko. Dvs. at nÄr Zinchenko er ute og vi bruker Kiwior, som ligner mer pÄ White i spillestil, sÄ kan vi spille med Timber pÄ hÞyre som ligner pÄ Zinny. Visse kamper Þnsker vi kanskje bÄde White og Kiwior eller Zinchenko og Timber, men at man i utganspunktet Þnsker Ä spille med en fra hvert "par".
Har tenkt denne tanken selv. MÄ si jeg er veldig mye mer gira pÄ en slik fordeling hvis man bytter ut Kiwior med Tierney. Ryktene om Tierney ut har jo ogsÄ virket til Ä dabbe litt av, men om han er gira pÄ mer spilletid er det nok best for han Ä skille vei denne sommeren. Det lille vi fikk se av Kiwior pÄ back var ikke mye lovende etter mitt syn. NÄ skjÞnner ogsÄ jeg at med Timber inn sÄ vil han fungere mer som en venstre midtstopper i tillegg til Ä vÊre back i et slikt system, men han skal fremdeles spille back og der er jeg veldig skeptisk. Da har jeg mer tro pÄ at Tierney klarer Ä veksle dette med hell og at han vil se bedre ut, nÄr han ikke blir satt til Ä forsÞke Ä vÊre Zinchenko v2 siden Timber kan lÞse dette mer pÄ motsatt side. Tierney har jo en del erfaring i en treer bak for landslaget og som en ren back offensivt synes jeg han er god nok.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

RamsherE skrev: ↑tor jun 29, 2023 8:46 pm Enig i laguttaket til BTA jeg og men med en liten tanke. Jada, det er transfer window og Timber ser meget spennende ut, men jeg ser ingen selvfĂžlge i at han bare spaserer inn og tar over HB fra Ben White. Sistnevnte er kanskje av det mer grĂ„ kaliberet nĂ„r man ser pĂ„ backer i dagens fotball, men han var ekstremt solid sĂ„ og si hele sesongen som var. At en Ajax-forsvarer bare skal ta plassen hans med en gang ville jeg ikke vĂŠrt for sikker pĂ„. Da synes jeg det er bedre Ă„ spille White fra starten av sesongen som etter min mening har et veldig solid bunnivĂ„ og toppnivĂ„, sĂ„ kan man fase inn Timber mer og mer etter hvert.
Jeg tror heller ikke at Timber gÄr rett inn i fÞrste 11rn. Er alle 4 bak fra i fjor skadefrie (og ikke totalt ute av form), sÄ tror jeg sesongen starter med at de spiller. Men da mÄ bl.a Saliba bli kvitt ryggskaden fÞrst. SÄ fÄr nok Timber spilletid og muligheter til Ä overbevise utover i sesongen. Med CL og forhÄpentlig litt mer suksess i cupene, bÞr det bli nok av kamper og spilletid.

Jeg synes pÄ ingen mÄte White er en grÄ spiller. Har overbevist meg bÄde som invertert og nÄr han gÄr pÄ overlapper. Veldig anvendelig spiller, med tanke pÄ at han primÊrt var stopper i Brighton og fÞrste sesongen hos oss.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

RamsherE skrev: ↑tor jun 29, 2023 9:42 pm
WellĂ© skrev: ↑tor jun 29, 2023 8:58 pm
RamsherE skrev: ↑tor jun 29, 2023 8:46 pm Enig i laguttaket til BTA jeg og men med en liten tanke. Jada, det er transfer window og Timber ser meget spennende ut, men jeg ser ingen selvfĂžlge i at han bare spaserer inn og tar over HB fra Ben White. Sistnevnte er kanskje av det mer grĂ„ kaliberet nĂ„r man ser pĂ„ backer i dagens fotball, men han var ekstremt solid sĂ„ og si hele sesongen som var. At en Ajax-forsvarer bare skal ta plassen hans med en gang ville jeg ikke vĂŠrt for sikker pĂ„. Da synes jeg det er bedre Ă„ spille White fra starten av sesongen som etter min mening har et veldig solid bunnivĂ„ og toppnivĂ„, sĂ„ kan man fase inn Timber mer og mer etter hvert.
Mulig jeg tar feil, men Timber er vel sÄ mye "cover" for Zinchenko. Dvs. at nÄr Zinchenko er ute og vi bruker Kiwior, som ligner mer pÄ White i spillestil, sÄ kan vi spille med Timber pÄ hÞyre som ligner pÄ Zinny. Visse kamper Þnsker vi kanskje bÄde White og Kiwior eller Zinchenko og Timber, men at man i utganspunktet Þnsker Ä spille med en fra hvert "par".
Har tenkt denne tanken selv. MÄ si jeg er veldig mye mer gira pÄ en slik fordeling hvis man bytter ut Kiwior med Tierney. Ryktene om Tierney ut har jo ogsÄ virket til Ä dabbe litt av, men om han er gira pÄ mer spilletid er det nok best for han Ä skille vei denne sommeren. Det lille vi fikk se av Kiwior pÄ back var ikke mye lovende etter mitt syn. NÄ skjÞnner ogsÄ jeg at med Timber inn sÄ vil han fungere mer som en venstre midtstopper i tillegg til Ä vÊre back i et slikt system, men han skal fremdeles spille back og der er jeg veldig skeptisk. Da har jeg mer tro pÄ at Tierney klarer Ä veksle dette med hell og at han vil se bedre ut, nÄr han ikke blir satt til Ä forsÞke Ä vÊre Zinchenko v2 siden Timber kan lÞse dette mer pÄ motsatt side. Tierney har jo en del erfaring i en treer bak for landslaget og som en ren back offensivt synes jeg han er god nok.
Veldig enig i dette. Litt tidlig Ä trekke bastante konklusjoner om Kiwior, men jeg syntes heller ikke det var mye lovende takter over ham pÄ venstre back. Mulig det kan bli bedre med mer erfaring bÄde i PL og med spillesystemet?

Tierney er en veldig solid fotballspiller. Men sÄ langt er det lite som tyder pÄ at han funker som invertert. Men men en mer moderne invertert offensiv back pÄ hÞyre, kan det vÊre at han kommer mer til sin rett som en av tre bak i offensiv 3-2-5.

I tillegg kan det vÊre at offensiv 2-3-5 blir enda bedre med Zinchenko og Timber pÄ hver sin back. Selv om jeg som sagt synes White har lÞst det ogsÄ bra.

Jokkemedkniven

Legg inn av Jokkemedkniven »

Ornstein meldte tidligere idag at Nwaneri kommer til Ä signere proff-kontrakt med oss, bÄde Chelsea og City var veldig interresert i Ä hente han. Blir spennende Ä se om han klarer Ä slÄ gjennom for oss i fremtiden, for det jeg har lest pÄ reddit osv er at han har prestert bedre for U18-laget enn Saka da han spilte der.

Han fikk debuten sin for oss som tidenes yngste(?) PL-spiller borte mot Brentford, men det var ikke mange minutter han fikk for Ä vise seg fram. Jeg hÄper at vi fÄr se han spille litt i pre-season.

Jokkemedkniven

Legg inn av Jokkemedkniven »

Her er forĂžvrig tweeten:

BigTonyAdams

Legg inn av BigTonyAdams »

Interessant analyse av Timber, den litt "glemte" signeringen av de tre.

Onv95

Legg inn av Onv95 »

Kanskje greit Ä fÄ han ut nÄ snart?

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Onv95 skrev: ↑tir jul 04, 2023 4:42 pm Kanskje greit Ă„ fĂ„ han ut nĂ„ snart?
Dette ender da ingenting i saken? Det handler bare om at etterforskningen tar lang tid.

Uansett hvor mye man misliker at det er en sak gÄende, sÄ synes jeg ikke forhÄndsdÞmming passer seg.

SÄ kan vi alle vÊre enige om at det er klÞnete av spilleren Ä ha satt seg i en slik situasjon, ogsÄ om han skulle vÊre uskyldig.

Onv95

Legg inn av Onv95 »

Enzino skrev: ↑tir jul 04, 2023 4:57 pm
Onv95 skrev: ↑tir jul 04, 2023 4:42 pm Kanskje greit Ă„ fĂ„ han ut nĂ„ snart?
Dette ender da ingenting i saken? Det handler bare om at etterforskningen tar lang tid.

Uansett hvor mye man misliker at det er en sak gÄende, sÄ synes jeg ikke forhÄndsdÞmming passer seg.

SÄ kan vi alle vÊre enige om at det er klÞnete av spilleren Ä ha satt seg i en slik situasjon, ogsÄ om han skulle vÊre uskyldig.
I utgangspunktet enig, men blir han dÞmt skyldig har vi et problem. Men selvsagt verre for kvinnen(e) hvis det viser seg at en voldtekt har skjedd. Vanskelig sak dette, som klubben egoistisk sett kan lÞse ved Ä selge han nÄ, og la andre fixe det.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Onv95 skrev: ↑tir jul 04, 2023 5:53 pm
Enzino skrev: ↑tir jul 04, 2023 4:57 pm
Onv95 skrev: ↑tir jul 04, 2023 4:42 pm Kanskje greit Ă„ fĂ„ han ut nĂ„ snart?
Dette ender da ingenting i saken? Det handler bare om at etterforskningen tar lang tid.

Uansett hvor mye man misliker at det er en sak gÄende, sÄ synes jeg ikke forhÄndsdÞmming passer seg.

SÄ kan vi alle vÊre enige om at det er klÞnete av spilleren Ä ha satt seg i en slik situasjon, ogsÄ om han skulle vÊre uskyldig.
I utgangspunktet enig, men blir han dÞmt skyldig har vi et problem. Men selvsagt verre for kvinnen(e) hvis det viser seg at en voldtekt har skjedd. Vanskelig sak dette, som klubben egoistisk sett kan lÞse ved Ä selge han nÄ, og la andre fixe det.
Disse sakene er utvilsomt kinkige for klubben. Hva hvis det viser seg at det er falske anmeldelser? Selvsagt litt mindre sannsynlig nÄr de er flere, men to av dem var gode venninner.

Skulle ikke forundre meg om klubben velger Ä selge for Ä bare slippe Ä forholde seg til det, slik du skriver. Og det er forsÄvidt helt greit sÄ lenge det sportslige blir ivaretatt.

Onv95

Legg inn av Onv95 »

Saliba tilbake👍

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Onv95 skrev: ↑tir jul 04, 2023 8:44 pm Saliba tilbake👍
Men fÄr han en fair sjanse av Arteta til Ä spille seg inn i fÞrste 11ern? :lol: :lol: :lol:

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Det sÄ jÊvlig synd at PL har blitt et sportsvaskings-sirkus.

For den spillerstallen nÄ har sÄ mye nydelige spillertyper, at den toucher opp mot invincibles pÄ det omrÄdet.

Men vi fÄr heller se bort fra sportsvaskingslagene nÄr vi ser pÄ tabellen.

GoldenTeacher

Legg inn av GoldenTeacher »


LeCoq

Legg inn av LeCoq »



For en mann.

RamsherE

Legg inn av RamsherE »

LeCoq skrev: ↑tor jul 06, 2023 6:42 pm

For en mann.
GÄsehud. Hele redemption storyen hans er inspirerende. Ikke bare sett fra et fotballperspektiv, men generelt sett for hvordan man reiser seg fra motgang i livet. Jeg har likt og mislikt prestasjonene hans pÄ banen, men jeg er sÄ glad for at han fikk avslutte Arsenal-karrieren sin pÄ den mÄten han gjorde forrige sesong. En ekte kriger, hyll hyll!

DennisB

Legg inn av DennisB »

RamsherE skrev: ↑tor jul 06, 2023 7:43 pm
LeCoq skrev: ↑tor jul 06, 2023 6:42 pm

For en mann.
GÄsehud. Hele redemption storyen hans er inspirerende. Ikke bare sett fra et fotballperspektiv, men generelt sett for hvordan man reiser seg fra motgang i livet. Jeg har likt og mislikt prestasjonene hans pÄ banen, men jeg er sÄ glad for at han fikk avslutte Arsenal-karrieren sin pÄ den mÄten han gjorde forrige sesong. En ekte kriger, hyll hyll!
100% enig. Xhaka var fryktelig frustrerende til tider, men Ä reise seg som han har gjort, fra Ä vÊre 99% pÄ vei ut og nÊrmest fordÞmt av alle, stÄr det voldsomt respekt av. NÄ har han isteden fÄtt et ettermÊle som han kan vÊre svÊrt stolt av, og som vi fans virkelig beundrer. Jeg tipper han fÞler avgangen, fansens og klubbens stÞtte godt pÄ kroppen nÄ.

I dag er jeg glad han ble tilgitt, for mÄten han har kjempet seg tilbake pÄ, stÄr som et kroneksempel til etterfÞlgelse. Og det setter Arsenal som klubb i et flott lys, hvor samhold, skjerming av spillere som i en fotballfamilie, stÄr i sentrum. I motsetning til sÄ mange andre klubber og managere, hvor man neppe fÄr en andre sjanse.

Bare det Ä avslutte med sin beste sesong for klubben, er ogsÄ en bragd. Trodde aldri jeg skulle si dette for noen Är siden, men jeg vil savne krigeren Xhaka, og hva han har betydd for klubben sportslig ogsÄ. Alltid 100% commitment, bÄde pÄ og utenfor banen.

Dundersalt

Legg inn av Dundersalt »

Bilde

Rice og Timber inn sÄ vil vi antakelig toppe listen over mest verdifulle tropp i verden!

Godt hjulpet av unge spillere med nysignerte langtidskontrakter.

Wellé

Legg inn av WellĂ© »

Dundersalt skrev: ↑fre jul 07, 2023 12:17 pm Bilde

Rice og Timber inn sÄ vil vi antakelig toppe listen over mest verdifulle tropp i verden!

Godt hjulpet av unge spillere med nysignerte langtidskontrakter.
Du fĂ„r tagge Orakelet. Han mente at det var det beste verktĂžyet for Ă„ mĂ„le kvalitet pĂ„ stallen. FĂ„r se om han mener det samme hvis vi har verdens mest verdifulle stall😂

LeCoq

Legg inn av LeCoq »



En av sommerens viktigste signeringer!

Wellé

Legg inn av WellĂ© »

LeCoq skrev: ↑fre jul 07, 2023 4:10 pm

En av sommerens viktigste signeringer!
Alle elsker en god nr 2

zweig

Legg inn av zweig »

Det er sÄ langt en nesten uvirkelig bra sommer - forlengelse med Saliba, Nelson, Nwaneri og inn med Timber, Havertz og Rice. Mangler bare noen gode salg og kanskje en spiller til inn, sÄ er det perfekt. I teorien/pÄ papiret.
Det er en utrolig spennende sesong pÄ gang i hvert fall.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

WellĂ© skrev: ↑fre jul 07, 2023 12:39 pm
Dundersalt skrev: ↑fre jul 07, 2023 12:17 pm Bilde

Rice og Timber inn sÄ vil vi antakelig toppe listen over mest verdifulle tropp i verden!

Godt hjulpet av unge spillere med nysignerte langtidskontrakter.
Du fĂ„r tagge Orakelet. Han mente at det var det beste verktĂžyet for Ă„ mĂ„le kvalitet pĂ„ stallen. FĂ„r se om han mener det samme hvis vi har verdens mest verdifulle stall😂
Gjennomsnittsverdi per spiller i A-lagsstallen, ville nok vÊre et bedre mÄl pÄ kvalitet (selv om det ogsÄ har store svakheter). Hvis Chelsea har 30-50% flere spillere, burde jo deres stall ha vÊrt dyrest.

Men fra et rent business-perspektiv, sÄ der det jo veldig bra at store investeringer ogsÄ gir store verdier i stallen. Mye verre nÄr man gjÞr store kjÞp og de blir mye mindre verdt (som f.eks. Pepé).

DennisB

Legg inn av DennisB »

zweig skrev: ↑fre jul 07, 2023 4:16 pm Det er sĂ„ langt en nesten uvirkelig bra sommer - forlengelse med Saliba, Nelson, Nwaneri og inn med Timber, Havertz og Rice. Mangler bare noen gode salg og kanskje en spiller til inn, sĂ„ er det perfekt. I teorien/pĂ„ papiret.
Det er en utrolig spennende sesong pÄ gang i hvert fall.
Ikke glem Sakas signatur, den ble vel annonsert i slutten av mai. Kanskje klubbens viktigste.

Ja, det ser veldig lyst ut. Vi bĂžr vĂŠre konkurransedyktige i flere Ă„r framover nĂ„. Blir spennende Ă„ se hva vi kan fĂ„ til i CL ogsĂ„. FĂžrst mĂ„ det bli slutt pĂ„ Ă„ trekke Barcelona eller Bayern MĂŒnchen i 8.delsfinalene..

Jokkemedkniven

Legg inn av Jokkemedkniven »

DennisB skrev: ↑fre jul 07, 2023 5:13 pm
zweig skrev: ↑fre jul 07, 2023 4:16 pm Det er sĂ„ langt en nesten uvirkelig bra sommer - forlengelse med Saliba, Nelson, Nwaneri og inn med Timber, Havertz og Rice. Mangler bare noen gode salg og kanskje en spiller til inn, sĂ„ er det perfekt. I teorien/pĂ„ papiret.
Det er en utrolig spennende sesong pÄ gang i hvert fall.
Ikke glem Sakas signatur, den ble vel annonsert i slutten av mai. Kanskje klubbens viktigste.
Man mÄ heller ikke glemme at vi fikk forlenget med Ramsdale nÄ i sommer, Martinelli og Gabriel fÞr nyttÄr. Ødegaard og White blir vel de to neste spillerne vi forhÄpentligvis forlenger med. Man mÄ nesten bare rose Edu og gjengen for den jobben de har gjort, er store kontraster for det de gjÞr sammenlignet med da Gazidis var sjef.
NÄ har vi sÄ og si hele stammen i laget pÄ lange kontrakter og vi fortsetter Ä hente kvalitetspillere til laget. Fremtiden ser veldig lyst ut for oss!

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

DennisB skrev: ↑fre jul 07, 2023 5:13 pm
zweig skrev: ↑fre jul 07, 2023 4:16 pm Det er sĂ„ langt en nesten uvirkelig bra sommer - forlengelse med Saliba, Nelson, Nwaneri og inn med Timber, Havertz og Rice. Mangler bare noen gode salg og kanskje en spiller til inn, sĂ„ er det perfekt. I teorien/pĂ„ papiret.
Det er en utrolig spennende sesong pÄ gang i hvert fall.
Ikke glem Sakas signatur, den ble vel annonsert i slutten av mai. Kanskje klubbens viktigste.

Ja, det ser veldig lyst ut. Vi bĂžr vĂŠre konkurransedyktige i flere Ă„r framover nĂ„. Blir spennende Ă„ se hva vi kan fĂ„ til i CL ogsĂ„. FĂžrst mĂ„ det bli slutt pĂ„ Ă„ trekke Barcelona eller Bayern MĂŒnchen i 8.delsfinalene..
Now you just ordered a thousand liters of milk!

(Aka. jinxet det)

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

GÄ tilbake til «Fotball - Premier League»