Bodø/Glimt Klubbtråd

Svar
Borealis88

Re: Bodø/Glimt Klubbtråd

Legg inn av Borealis88 »

Pyroteknikk brukt i Eliteserien har ødelagt LED-utstyr, infrastruktur og TV-utstyr for ganske mange hundre tusener av kroner også.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Borealis88 skrev: tir jul 04, 2023 3:19 pm Pyroteknikk brukt i Eliteserien har ødelagt LED-utstyr, infrastruktur og TV-utstyr for ganske mange hundre tusener av kroner også.
Etter flere kjente i oppveksten som kvesta fingre, øyne og ødela både biler og hus med ymse "pyroteknikk" så er slikt ikke spesielt moro for meg.
Beste var en fyllik som tente på huset ved å skulle skyte med signalpenn ut gjennom vinduet, men fyrte det av i vinduet som var lukka.
Tapte forsikringa da brannvesenet konstaterte høl i vinduet fra innsida....

Glimt2020

Legg inn av Glimt2020 »

Personlig så bare skjønner jeg ikke hvorfor behovet for denne blussingen er så sterkt (for de få som har det), at de gang på gang henger ut klubben de liksom skal støtte på SoMe. Det er sannelig ikke rart klubben har lite lyst å gå i dialog.

Det er som barn som ikke får is i butikken av sine foreldre som begynner å vræle og lage et helvetes holloi i butikken.

På Glimts kamper er det helt sykt god stemning (uten bussing), så narrativet om at pyro er så kritisk nødvendig for å oppnå stemning på kamp faller egentlig for sin egen urimelighet.

Jeg var egentlig helt nøytral i forhold til pyro, men når jeg ser hvordan pyrotilhengerne oppfører seg på sosiale medier begynner jeg å få hele pyro-opplegget skikkelig i vranghalsen.

Man oppnår veldig lite med å sjikanere de man må diskutere med. Og man oppnår heller ingenting med å bryte reglene, i allefall når man er i så til de grader mindretall.

Regista

Legg inn av Regista »

Regista skrev: tir nov 29, 2022 5:09 pm En spiller som omsider begynner å bli voksen er Emil Frederiksen i SönderjyskE. Lurer på hva Glimt kunne utrettet med han. Venstrebent type som kan spille både indreløper og kant. Vært strålende de siste månedene. Men jeg er usikker på hvor høyt taket hans er.

Endte sesongen med 16 mål og 8 assist på 28 kamper. Spiller nok i Superligaen om ikke lenge.

Ryktes blant annet som erstatter for den meget spennende vingen Elias Achouri i Viborg. Kunne nok gjort en god jobb i Glimt han, men der kreves det visstnok flere mill euro. FCK har hatt bud inne der.

Stonesy

Legg inn av Stonesy »

Ingen som har snappet Holse ryktene enda?

Glimt2020

Legg inn av Glimt2020 »

Ser han har samme agent som Grønbæk og Høgh.Lukter vel overgangsrekord innad i Norge hvis det skulle bli aktuelt. Men trenger Glimt Holse som erstatter for Vetlesen? Han kan jo spille ving også forsåvidt.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Vi henter ikke Holse som ving. Da er det kroken på døra for Sørli hvertfall. Synd isåfall. Han er indreløper.

15 millioner for Holse? Han er ikke purung og har ikke veldig lang kontrakt igjen. Hvis dette blir noe av så… Vil være så surrealistisk

Glimt2020

Legg inn av Glimt2020 »

Er Holse noe særlig bedre enn Fet og Saltnes? Er ikke overbevist om det.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Glimt2020 skrev: tir jul 04, 2023 6:26 pm Er Holse noe særlig bedre enn Fet og Saltnes? Er ikke overbevist om det.
Divisjonsforskjell

smash

Legg inn av smash »

Å hente Holse som ving er meningsløst. Får langt bedre vinger til en billigere penge.

Holse er indreløper ferdig snakka.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Glimt2020 skrev: tir jul 04, 2023 6:26 pm Er Holse noe særlig bedre enn Fet og Saltnes? Er ikke overbevist om det.
Hallo i luken

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Nordlys skrev: tir jul 04, 2023 6:23 pm Vi henter ikke Holse som ving. Da er det kroken på døra for Sørli hvertfall. Synd isåfall. Han er indreløper.

15 millioner for Holse? Han er ikke purung og har ikke veldig lang kontrakt igjen. Hvis dette blir noe av så… Vil være så surrealistisk
Det må isåfall KUN være for å irritere Rosenborg.
Hent den ene spilleren deres som er god...

Glimt2020

Legg inn av Glimt2020 »

Nordlys skrev: tir jul 04, 2023 6:32 pm
Glimt2020 skrev: tir jul 04, 2023 6:26 pm Er Holse noe særlig bedre enn Fet og Saltnes? Er ikke overbevist om det.
Hallo i luken
Ja er han det? :)

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Glimt2020 skrev: tir jul 04, 2023 6:37 pm Ja er han det? :)
Ikke på å score mål på første stolpe på corner, men om Glimt gir han Vetlesen-behandlinga så snakker vi dansk landslagsmateriale.

Uansett, sånn som A-laget skyter fart over skyene på himmelferden så må Glimt seriøst legge noen skikkelige planer for lokalfotballen. Junkeren må bli et lag for Bodøs fremadstormende talenter unntatt de ekstreme outlierne. Sånn som vi holder på nå så skulle selv Schjelderup slitt med å spille seg til fast plass på laget.

Hele modellen for utviklingstrappa til unge spillere i Nordland må gjøres om. Nåløyet blir så trangt og det må finnes måter å bli toppspiller her utenom Glimt også.

Nå har vi Junkeren i PostNord og bak der så suller Innstranda, Grand og Fauske/Sprint rundt i 4. divisjon HESA. Det går ikke.

Glimt2020

Legg inn av Glimt2020 »

Nordlys skrev: tir jul 04, 2023 6:39 pm
Glimt2020 skrev: tir jul 04, 2023 6:37 pm Ja er han det? :)
Ikke på å score mål på første stolpe på corner, men om Glimt gir han Vetlesen-behandlinga så snakker vi dansk landslagsmateriale.

Uansett, sånn som A-laget skyter fart over skyene på himmelferden så må Glimt seriøst legge noen skikkelige planer for lokalfotballen. Junkeren må bli et lag for Bodøs fremadstormende talenter unntatt de ekstreme outlierne. Sånn som vi holder på nå så skulle selv Schjelderup slitt med å spille seg til fast plass på laget.

Hele modellen for utviklingstrappa til unge spillere i Nordland må gjøres om. Nåløyet blir så trangt og det må finnes måter å bli toppspiller her utenom Glimt også.

Nå har vi Junkeren i PostNord og bak der så suller Innstranda, Grand og Fauske/Sprint rundt i 4. divisjon HESA. Det går ikke.
Hehehe, vet du ikke er særlig imponert over Saltnes, men du må ikke glemme at han spilte på 75 prosent i fjor. Men det er selvfølgelig godt mulig du har rett, du har nok mere kontroll på diverse spillere enn jeg. Fet er en annen type, han er mer som olje i maskineriet som gjør en god jobb for totalen selv om man ikke legger så mye merke til han.

Helt enig angående IK Junkeren.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

@Glimt2020 Jeg tror nok kanskje tida er litt forbi at Saltnes er en fast starter i elleveren, men han har jo masse verdi for laget for det.

Fet er en fantastisk flott spiller. Teknikken holder han litt tilbake og det skal vi være glade for for ellers hadde han aldri i verden spilt i Glimt.

Jaauda

Legg inn av Jaauda »

Nordlys skrev: tir jul 04, 2023 6:39 pm
Glimt2020 skrev: tir jul 04, 2023 6:37 pm Ja er han det? :)
Ikke på å score mål på første stolpe på corner, men om Glimt gir han Vetlesen-behandlinga så snakker vi dansk landslagsmateriale.

Uansett, sånn som A-laget skyter fart over skyene på himmelferden så må Glimt seriøst legge noen skikkelige planer for lokalfotballen. Junkeren må bli et lag for Bodøs fremadstormende talenter unntatt de ekstreme outlierne. Sånn som vi holder på nå så skulle selv Schjelderup slitt med å spille seg til fast plass på laget.

Hele modellen for utviklingstrappa til unge spillere i Nordland må gjøres om. Nåløyet blir så trangt og det må finnes måter å bli toppspiller her utenom Glimt også.

Nå har vi Junkeren i PostNord og bak der så suller Innstranda, Grand og Fauske/Sprint rundt i 4. divisjon HESA. Det går ikke.
Ikke veldig enkelt for Innstranda, Grand, Sprint og heller ikke Junkeren. Finnes ikke midler til å få til en satsing for at de skal heve seg opp mot Glimt. Junkeren er vel nesten konk.

Skal dette nivået være i Nordland må nesten Mo i Rana og Narvik melde seg på.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jaauda skrev: tir jul 04, 2023 9:35 pm
Nordlys skrev: tir jul 04, 2023 6:39 pm
Glimt2020 skrev: tir jul 04, 2023 6:37 pm Ja er han det? :)
Ikke på å score mål på første stolpe på corner, men om Glimt gir han Vetlesen-behandlinga så snakker vi dansk landslagsmateriale.

Uansett, sånn som A-laget skyter fart over skyene på himmelferden så må Glimt seriøst legge noen skikkelige planer for lokalfotballen. Junkeren må bli et lag for Bodøs fremadstormende talenter unntatt de ekstreme outlierne. Sånn som vi holder på nå så skulle selv Schjelderup slitt med å spille seg til fast plass på laget.

Hele modellen for utviklingstrappa til unge spillere i Nordland må gjøres om. Nåløyet blir så trangt og det må finnes måter å bli toppspiller her utenom Glimt også.

Nå har vi Junkeren i PostNord og bak der så suller Innstranda, Grand og Fauske/Sprint rundt i 4. divisjon HESA. Det går ikke.
Ikke veldig enkelt for Innstranda, Grand, Sprint og heller ikke Junkeren. Finnes ikke midler til å få til en satsing for at de skal heve seg opp mot Glimt. Junkeren er vel nesten konk.

Skal dette nivået være i Nordland må nesten Mo i Rana og Narvik melde seg på.
Vær forsiktig med hva dere ønsker dere. Molde var lenge i samme situasjon som dere. Eneste topplag med naboene vakende nede i divisjonssystemet.

Molde hjalp til og med KBK med penger, gratisspillene og trenerkompetanse. Og plutselig sitter man der med tre Eliteserielag innenfor 10-12 mil. Og kampen om talentene og tilskuerne blir plutselig enorm.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

@PapaSmurf Hvis Junkeren og Innstranda spiller i Eliteserien en dag så skal jeg leve på surstrømming i ei uke samtidig som jeg sykler Bodø - Mo i Rana på enhjulssykkel.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Jaauda skrev: tir jul 04, 2023 9:35 pm Ikke veldig enkelt for Innstranda, Grand, Sprint og heller ikke Junkeren. Finnes ikke midler til å få til en satsing for at de skal heve seg opp mot Glimt. Junkeren er vel nesten konk.

Skal dette nivået være i Nordland må nesten Mo i Rana og Narvik melde seg på.
Jeg mener Glimt burde ta en del ansvar på kompetanse og også økonomisk. Klarer ikke å se noe nedside for dem om de gjør dette. Midler til en fulltidsansatt trenerutvikler i hver klubb og noen gode utlånsspillere koster dem ikke mye sånn man omsetter om dagen.

Jaauda

Legg inn av Jaauda »

PapaSmurf skrev: tir jul 04, 2023 9:46 pm
Jaauda skrev: tir jul 04, 2023 9:35 pm
Nordlys skrev: tir jul 04, 2023 6:39 pm
Ikke på å score mål på første stolpe på corner, men om Glimt gir han Vetlesen-behandlinga så snakker vi dansk landslagsmateriale.

Uansett, sånn som A-laget skyter fart over skyene på himmelferden så må Glimt seriøst legge noen skikkelige planer for lokalfotballen. Junkeren må bli et lag for Bodøs fremadstormende talenter unntatt de ekstreme outlierne. Sånn som vi holder på nå så skulle selv Schjelderup slitt med å spille seg til fast plass på laget.

Hele modellen for utviklingstrappa til unge spillere i Nordland må gjøres om. Nåløyet blir så trangt og det må finnes måter å bli toppspiller her utenom Glimt også.

Nå har vi Junkeren i PostNord og bak der så suller Innstranda, Grand og Fauske/Sprint rundt i 4. divisjon HESA. Det går ikke.
Ikke veldig enkelt for Innstranda, Grand, Sprint og heller ikke Junkeren. Finnes ikke midler til å få til en satsing for at de skal heve seg opp mot Glimt. Junkeren er vel nesten konk.

Skal dette nivået være i Nordland må nesten Mo i Rana og Narvik melde seg på.
Vær forsiktig med hva dere ønsker dere. Molde var lenge i samme situasjon som dere. Eneste topplag med naboene vakende nede i divisjonssystemet.

Molde hjalp til og med KBK med penger, gratisspillene og trenerkompetanse. Og plutselig sitter man der med tre Eliteserielag innenfor 10-12 mil. Og kampen om talentene og tilskuerne blir plutselig enorm.
3 elitelag innenfor 15 mil tror jeg ikke vi får. Vi kan vel ønske oss en mellomting.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jaauda skrev: tir jul 04, 2023 10:08 pm
PapaSmurf skrev: tir jul 04, 2023 9:46 pm
Jaauda skrev: tir jul 04, 2023 9:35 pm

Ikke veldig enkelt for Innstranda, Grand, Sprint og heller ikke Junkeren. Finnes ikke midler til å få til en satsing for at de skal heve seg opp mot Glimt. Junkeren er vel nesten konk.

Skal dette nivået være i Nordland må nesten Mo i Rana og Narvik melde seg på.
Vær forsiktig med hva dere ønsker dere. Molde var lenge i samme situasjon som dere. Eneste topplag med naboene vakende nede i divisjonssystemet.

Molde hjalp til og med KBK med penger, gratisspillene og trenerkompetanse. Og plutselig sitter man der med tre Eliteserielag innenfor 10-12 mil. Og kampen om talentene og tilskuerne blir plutselig enorm.
3 elitelag innenfor 15 mil tror jeg ikke vi får. Vi kan vel ønske oss en mellomting.
Optimalt med et par OBOS-lag som aldri kommer opp på kvalik :)

Jaauda

Legg inn av Jaauda »

Nordlys skrev: tir jul 04, 2023 9:53 pm
Jaauda skrev: tir jul 04, 2023 9:35 pm Ikke veldig enkelt for Innstranda, Grand, Sprint og heller ikke Junkeren. Finnes ikke midler til å få til en satsing for at de skal heve seg opp mot Glimt. Junkeren er vel nesten konk.

Skal dette nivået være i Nordland må nesten Mo i Rana og Narvik melde seg på.
Jeg mener Glimt burde ta en del ansvar på kompetanse og også økonomisk. Klarer ikke å se noe nedside for dem om de gjør dette. Midler til en fulltidsansatt trenerutvikler i hver klubb og noen gode utlånsspillere koster dem ikke mye sånn man omsetter om dagen.
Jeg er ikke uenig i dette, men vi kan ikke heve Nordland ved at Salten blir bedre. De større byene i fylket må evt steppe up gamet sitt! (Jeg har barn på VGS)

Glimt2020

Legg inn av Glimt2020 »

Nordlys skrev: tir jul 04, 2023 9:50 pm @PapaSmurf Hvis Junkeren og Innstranda spiller i Eliteserien en dag så skal jeg leve på surstrømming i ei uke samtidig som jeg sykler Bodø - Mo i Rana på enhjulssykkel.
Når Junkeren kvalifiserer seg til Europa da skal José virkelig få kjørt seg når det gjelder hans forhold til kunstgress :roll:

Nei jeg mener også at nå når Glimt sitter så godt i det økonomisk og det samtidig er ekstremt vanskelig for lokale spillere å nå igjennom nåløyet i Glimt, så burde kanskje Glimt hjelpe til med ressurser. Både økonomisk og sportslig, og akkurat nå er IK Junkeren det laget som det er naturlig å tenke på.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Nå som det er nasjonal serie fra 3. div og opp må vi ikke ha en knallsterk HESA eller HÅNO. Det viktigste for Glimt er vel egentlig bare at Bodø-fotballen har gode nok lag slik at de unge spillerne som kan bli toppfotballspillere på et høvelig nivå har en plass å utfolde seg. Junkeren-spillere hospiterer jo hos Glimt innimellom.

Hele ruta fra akademi til A-lag må omstruktureres. Tror knapt det finnes en fotballklubb i verden med større nivåforskjell mellom første og andrelag pt.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Nordlys skrev: tir jul 04, 2023 9:50 pm @PapaSmurf Hvis Junkeren og Innstranda spiller i Eliteserien en dag så skal jeg leve på surstrømming i ei uke samtidig som jeg sykler Bodø - Mo i Rana på enhjulssykkel.
Det sa jeg om KBK og.

Kanskje ikke ordrett, men ca samme mening, men med andre geografiske lokasjoner :lol:

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

@PapaSmurf Har aldri smakt surstrømming. Gleder meg!

Nordlys

Legg inn av Nordlys »



Med all respekt for Sparta Praha. Tror de?? For 15 millioner... LOL

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Nordlys skrev: tir jul 04, 2023 11:05 pm

Med all respekt for Sparta Praha. Tror de?? For 15 millioner... LOL
Klassisk Bodø/Glimt holdning det her. Kjøpe råbillig og helst bare for 1,-kr og selge i milliardklassen.

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

Utenlandske klubber må snart forstå at det er kollektivet som gjør spillerne gode. I det store utland faller de gjennom alle som en.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»