Telenor vil ha betaling for e-post-kontoer

Svar
John Garfield

Re: Telenor vil ha betaling for e-post-kontoer

Legg inn av John Garfield »

Planck skrev: lør apr 22, 2023 3:31 pm
John Garfield skrev: lør apr 22, 2023 2:52 pm Ingen betaler for epost hos telenor.
De 39/mnd kommer i tillegg til det du, og andre Televerket-kunder, alltid har betalt for å ha online.no adresse.
Televerket lever fortsatt på de som ikke sjekker alternativer, de du kaller gamliser. Kunder fordi de har vært det siden totalmonopolets tid.

Som aldri frivillig Televerket-kunde er det iallfall min forståelse, korriger meg om jeg tar feil.
Skjønner egentlig ikke problemet..kan ikke alle dere gjerrigknarker bare holde dere unna telenor og ikke bekymre dere for mye for oss som ikke har problemer med å betale litt vekslepenger i måneden.

return_of_drakkar
Innlegg: 4969

Legg inn av return_of_drakkar »

Det er jo ikke alt som er billig, https://epost.no/priser

return_of_drakkar
Innlegg: 4969

Legg inn av return_of_drakkar »

Planck skrev: lør apr 22, 2023 3:31 pm
John Garfield skrev: lør apr 22, 2023 2:52 pm Ingen betaler for epost hos telenor.
De 39/mnd kommer i tillegg til det du, og andre Televerket-kunder, alltid har betalt for å ha online.no adresse.
Televerket lever fortsatt på de som ikke sjekker alternativer, de du kaller gamliser. Kunder fordi de har vært det siden totalmonopolets tid.

Som aldri frivillig Televerket-kunde er det iallfall min forståelse, korriger meg om jeg tar feil.
Mange kom inn på nettet og også med epost via Telenor (eller hva det het) en gang i tiden.
Mange er ikke klar over at så mye annet finnes, men mange bryr seg heller ikke om 39 kr i måneden.
Dette er vel opp til hver enkelt det, og ingen bør ses ned på det for det.

return_of_drakkar
Innlegg: 4969

Legg inn av return_of_drakkar »

Da er den ene kontoen hos Telenor slettet. Den andre (den seriøse) beholdes i alle fall inntil videre.
Så den andre er flyttet til en gratis epostkonto.

Men man må skikkelig passe på å rette opp sin kontakt-epost på slike steder som man får automatiske sendinger fra.

return_of_drakkar
Innlegg: 4969

Legg inn av return_of_drakkar »

webmailen til Telenor er nesten umulig å komme innpå i dag...I alle fall har den vært det med en melding om "connectivity"-problem.

Brukeravatar
Planck
Innlegg: 72

Legg inn av Planck »

return_of_drakkar skrev: lør apr 22, 2023 9:06 pm Det er jo ikke alt som er billig, https://epost.no/priser
Denne svindelen er omtalt i en annen tråd: Når du trodde Telenors epostkunder trenger realitetsorientering, sjekk epost.no

return_of_drakkar
Innlegg: 4969

Legg inn av return_of_drakkar »

Planck skrev: man apr 24, 2023 5:30 pm
return_of_drakkar skrev: lør apr 22, 2023 9:06 pm Det er jo ikke alt som er billig, https://epost.no/priser
Denne svindelen er omtalt i en annen tråd: Når du trodde Telenors epostkunder trenger realitetsorientering, sjekk epost.no
Slik går det når man ikke leser og sjekker hva noe handlet om.
Les: Undertegnede stod for den miseren :roll:

Bf109

Legg inn av Bf109 »

Byttet over til Gmail idag. Det var problemfritt å importere alt over fra online mailen over til den nye gmailen.

Informerte arbeidsgiver og bank om ny epostadresse. Sikkert glemt noen andre viktige kontakter, men det får bare stå sin prøve

return_of_drakkar
Innlegg: 4969

Legg inn av return_of_drakkar »

Bf109 skrev: ons mai 03, 2023 4:06 pm Byttet over til Gmail idag. Det var problemfritt å importere alt over fra online mailen over til den nye gmailen.

Informerte arbeidsgiver og bank om ny epostadresse. Sikkert glemt noen andre viktige kontakter, men det får bare stå sin prøve
Telenor-kontoen er aktiv ut mai.
Jeg har slettet 1 av mine 2, men det kommer fortsatt mailer dit.
Jeg snakket med Telenor kundeservice og sa det jeg skriver i den første setningen her.

Brukeravatar
Planck
Innlegg: 72

Legg inn av Planck »

Frustrert over Telenors dekoder-tvang: - Blodpris
Sterkt kritisk til Telenors e-post-løsning: - Låser inn kundene
Telenor kutter sitt billigste abonnement

Endeløs klaging, det være seg bredbånd, epost eller mobil. Men Telenor-kunde skal man være, uansett hvor dyrt og dårlig det er... :lol:

Brukeravatar
Soteria
Innlegg: 274

Legg inn av Soteria »

Spørs om det hjelper å slette den ene online-adressen, hvis begge kommer til samme innboks.

Fikk en spesiell e-post, fra en landsdekkende organisasjon.

"Du får denne meldingen fordi du er registrert med en online e-post i vårt medlemssystem. Telenor har satt opp betaling på sin e-post tjeneste, og det er mange som bytter e-post i disse dager på grunn av dette. Vi ønsker derfor å følge opp for å høre om du fortsatt bruker e-posten du er registrert med i vårt medlemssystem -

Send oss veldig gjerne en oppdatering på aaaaa.aaaa.no dersom du har byttet e-post adresse.
God sommer!"

En ganske episk og spesiell e-post. De regner neppe med at noen av medlemmene jobber for Telenor...

De er altså redde for å miste kontakten med medlemmer siden kontakten går over e-post.

Jeg prøver å avvikle online-mailene. Forsikringsselskap er noe å tenke på. Hva med Altinn? Har en facebookprofil som stort sett er deaktivert, grunnet de uutholdelige skandaler som jeg har opplevd. Hver gang jeg aktiverer den, kommer e-posten "Velkommen tilbake til Facebook". Det er ikke noe jeg ønsker å få, men kanskje de vil oppdage det den dagen e-posten ikke eksisterer lenger. Samtidig har det ikke vært noe krav om tilbakemelding til Facebook, heller ikke med de nye retningslinjene de klarte å hoste opp nylig. Så kanskje ikke noe tap om de e-postene forsvinner ut i det store intet.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»