Tromsø I.L

Svar
netrebske
Innlegg: 4258

Re: Tromsø I.L

Legg inn av netrebske »

Bror1 skrev: ons mai 03, 2023 8:53 am Mikaelsson ute i åtte uker ja, kjempe.
Azemi er vel fortsatt klubbløs, så dere kan sikkert hente han igjen ;)

Bror1

Legg inn av Bror1 »

Så får de selvfølgelig den ut av skitt og ingenting. Piss.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Gundersen slått ned av keeper Marcus Sandberg på overtid. Drama!

Bror1

Legg inn av Bror1 »

chelsea8 skrev: lør mai 13, 2023 6:53 pm Gundersen slått ned av keeper Marcus Sandberg på overtid. Drama!
Helt sjuk kamp. TIL med gullhår i ræva og alle dommeravgjørelser med seg, men man kan godt argumentere for at de aller fleste var korrekte da.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Ja. Måtte flire da dommer blåste for hodeskade mens Ham Kam var på åpent mål.

duper_90

Legg inn av duper_90 »

Haha fy faen for en møkkaseier :D

Spillemessig er vi langt bak i fjor, men fighterevnen er tredoblet virker det som, så med litt flaks renner poengene jevnt og trutt inn enn så lenge.

MrPets

Legg inn av MrPets »

GoingKronos skrev: tor apr 20, 2023 11:15 am
MrPets skrev: tor apr 20, 2023 11:02 am Lyn henter Elias Aarflot på lån. Jeg får ikke sett hvor lenge, men tipper minst ut sommeren.
Løpende lån inntil en av klubbene (eller spilleren) ønsker det avsluttet.
… Det tok ikke lang tid - Aarflot returnerer nå til Grorud.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Merkelig at Victor Torp unngår det gule kortet der.

Bror1

Legg inn av Bror1 »

JAAAAAAAAA!!!! HAHAHA DÆVEN TROMSØ!

Bror1

Legg inn av Bror1 »

Sjelden Tromsø blir så overkjørt på hjemmebane som de ble i første omgang, så var det ikke voldsomt mye sjanser S08 skapte, men tenker på ballinnehav. Men det var vel som forventet mot et av eliteseriens beste lag for tida.
Så viser laget fantastisk moral som henter seg inn i kampen igjen og klarer å snu det. Og for et innhopp av Traore! Deilige 3 poeng og 3. plass!

boirello

Legg inn av boirello »

Under kampen mot Sarpsborg 08 ble det nevnt at årets sesongstart var den beste på mange år. Ble litt nysgjerrig på den påstanden, og begynte å sammenligne med fjoråret:
  • I 2022 hadde Tromsø 11 poeng etter 9 serierunder (12. serierunde ble spilt tidligere enn planlagt, og jeg har sett bort fra den).
  • I 2023 har Tromsø 17 poeng etter 9 serierunder.
Så med andre ord 6 poeng bedre fangst - det er jo kjempebra. Teller jeg med den 12. serierunden i stedet for den 9. serierunden for 2022 (slik at det blir 9 kamper i kronologisk rekkefølge) snakker vi om 13 poeng vs 17, altså 4 poengs differanse.

Men hva med hvem vi har møtt? Hvordan er ståa der egentlig?
Kamp20222023
Tromsø-Molde03
Sandefjord-Tromsø03
Tromsø-Viking11
Strømsgodset-Tromsø33
Tromsø-Odd30
HamKam-Tromsø33
Tromsø-Bodø/Glimt30
Haugesund-Tromsø03
Tromsø-Sarpsborg 0803
SUM 9 kamper:1417
Ifjor vant vi hjemme mot Odd og Bodø/Glimt, mens vi tapte hjemme mot Molde og Sarpsborg 08. Disse fire kampene går opp i opp, så differansen så langt er egentlig Haugesund-kampen. Ellers er vi omtrent på skjema til fjorårets poengfangst, men det ser jo unektelig fint ut med Tromsø inne på 3. plass på tabellen. :D

Bror1

Legg inn av Bror1 »

Glimt borte i neste runde ja. Maks uheldig med den trekninga.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Bror1 skrev: ons jun 07, 2023 10:16 pm Glimt borte i neste runde ja. Maks uheldig med den trekninga.
Synd, men alt å vinne i det minste. Vi har spilt jevnt med Glimt mange kamper på rad nå.

Miga

Legg inn av Miga »

Cup er cup.
Nabo oppgjør tenner og skjerper spillerne. Skal ikke se bort ifra at Glimt undervurderer litt oppgjøret også da de til helga etter (02.07) skal møte Molde.

Bror1

Legg inn av Bror1 »

2. plass, og en av årets beste prestasjoner :) Nå reiser vel Bassi i morgen, blir spennende å se hvordan man løser det mot Bodø.
Håper Mikaelsson er tilbake snart, men det er jo ikke bare bare å finne plass til han på laget sånn som Paintsil har utviklet seg og spiller veldig bra. Synes han tilfører laget mye offensivt og blir bedre for hver kamp.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Spennende uke om Bassi skriver under kontrakt, TIL virker ganske selvsikker på at det blir å gå i boks - men spilleren sitt svar gjør at jeg er noe tvilende:

"– Om du forlenger her eller ikke – det er vanskelig å svare på akkurat nå?

– Det er vanskelig å svare på. Vi får se."

Jeg tror uansett denne uka er avgjørende, om det drar ut til juli da han kan prate og signere for andre klubber er han fort tapt for TIL.

Bror1

Legg inn av Bror1 »

Han er litt lunken og ordknapp når han blir spurt om det, men han er jo en litt sjenert og forsiktig type og virker det som.
Vil være veldig skuffende om han ikke signerer, i mine øyne er det er jo en no-brainer og det beste valget for han å bli i TIL.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Høres ikke veldig bra ut dette:


GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Ser ikke ut som Antonsen blir med mot Glimt, kan bli et svekket lag om alle tvilsomme ikke blir med i cupen


Bror1

Legg inn av Bror1 »


Betydelig svekket lag ja. Koskela, Diouf og Hjertø-Dahl starter alle tre ! ..Haugaard heller ikke klar.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Uten ligaens beste stopper i Øyvann, blir vanskelig da.

Bror1

Legg inn av Bror1 »

B-prega lag og holder på å dunke ut Glimt på bortebane. Skandaløs dømming.

boirello

Legg inn av boirello »

Egentlig litt greit at det ble som det ble da Glimt utlignet. På forhånd håpte jeg at det ikke ble ekstraomganger, det ville tæret på troppen.

Når det er sagt så ville vi vunnet kampen om dette var en seriekamp. Den offside-situasjonen på tampen kommer til å svi lenge...

boirello

Legg inn av boirello »

Nå venter, i mine øyne, 6 rimelig tøffe serierunder for Tromsø:
  • 02.07.2023: Lillestrøm - Tromsø
  • 09.07.2023: Tromsø - Vålerenga
  • 16.07.2023: Rosenborg - Tromsø
  • 23.07.2023: Tromsø - Brann
  • 30.07.2023: Bodø/Glimt - Tromsø
  • 06.08.2023: Tromsø - Lillestrøm
Lillestrøm synes jeg har sett sterke ut denne sesongen. Vi husker fortsatt tapet i cup'en 2022 (som ble spilt 19.03.2023), og vi møter dem 2 ganger ila de neste 6 serierundene.

Vålerenga er nok det letteste laget å møte, men har nylig sparket Fagermo - hvilen effekt vil det gi? Fordel av at vi spiller på hjemmebane, men samtidig et mer uforutsigbart lag og taktikk som venter oss grunnet trenerbyttet.

Rosenborg har også sparket trener, og spørsmålet jeg stiller meg er "Hvor står Rosenborg når vi kommer til denne runden?". Kan være Maalen har fått skikk på laget, kan være det fortsatt trøbler. Er det mot Tromsø det skal løsne? Får ikke håpe det.

Brann er åpenbart en medaljekandidat i år, blir spennende å se hvem som kommer best ut av denne kampen. Hjemmebanefordel kan bli avgjørende.

Bodø/Glimt møtte vi nettopp i cup'en 2023, og er den suverene leder av årets eliteserie. Men ikke umulig å slå, noe Strømsgodset beviste, og som vi selv ville gjort om ikke linjedommeren hadde gjort den brøleren i 89. spillerminutt.

Hvor mange poeng tror dere Tromsø klarer å skrape sammen på disse 6 kampene?

Bror1

Legg inn av Bror1 »

boirello skrev: fre jun 30, 2023 6:43 pm Nå venter, i mine øyne, 6 rimelig tøffe serierunder for Tromsø:
  • 02.07.2023: Lillestrøm - Tromsø
  • 09.07.2023: Tromsø - Vålerenga
  • 16.07.2023: Rosenborg - Tromsø
  • 23.07.2023: Tromsø - Brann
  • 30.07.2023: Bodø/Glimt - Tromsø
  • 06.08.2023: Tromsø - Lillestrøm
Lillestrøm synes jeg har sett sterke ut denne sesongen. Vi husker fortsatt tapet i cup'en 2022 (som ble spilt 19.03.2023), og vi møter dem 2 ganger ila de neste 6 serierundene.

Vålerenga er nok det letteste laget å møte, men har nylig sparket Fagermo - hvilen effekt vil det gi? Fordel av at vi spiller på hjemmebane, men samtidig et mer uforutsigbart lag og taktikk som venter oss grunnet trenerbyttet.

Rosenborg har også sparket trener, og spørsmålet jeg stiller meg er "Hvor står Rosenborg når vi kommer til denne runden?". Kan være Maalen har fått skikk på laget, kan være det fortsatt trøbler. Er det mot Tromsø det skal løsne? Får ikke håpe det.

Brann er åpenbart en medaljekandidat i år, blir spennende å se hvem som kommer best ut av denne kampen. Hjemmebanefordel kan bli avgjørende.

Bodø/Glimt møtte vi nettopp i cup'en 2023, og er den suverene leder av årets eliteserie. Men ikke umulig å slå, noe Strømsgodset beviste, og som vi selv ville gjort om ikke linjedommeren hadde gjort den brøleren i 89. spillerminutt.

Hvor mange poeng tror dere Tromsø klarer å skrape sammen på disse 6 kampene?
Knalltøff periode man går inn i nå. TIL blir nok solid underdog på oddsen i alle kampene, kanskje med unntak av Vålerenga. Lillestrøm bruker å være gode mot oss. Mye avhenger av hvordan laget holder seg med skader, skal ikke mye til før det blir tynt. Urealistisk å håpe på 2-2-2 og 8 poeng?

Champis

Legg inn av Champis »

Bror1 skrev: fre jun 30, 2023 7:21 pm
boirello skrev: fre jun 30, 2023 6:43 pm Nå venter, i mine øyne, 6 rimelig tøffe serierunder for Tromsø:
  • 02.07.2023: Lillestrøm - Tromsø
  • 09.07.2023: Tromsø - Vålerenga
  • 16.07.2023: Rosenborg - Tromsø
  • 23.07.2023: Tromsø - Brann
  • 30.07.2023: Bodø/Glimt - Tromsø
  • 06.08.2023: Tromsø - Lillestrøm
Lillestrøm synes jeg har sett sterke ut denne sesongen. Vi husker fortsatt tapet i cup'en 2022 (som ble spilt 19.03.2023), og vi møter dem 2 ganger ila de neste 6 serierundene.

Vålerenga er nok det letteste laget å møte, men har nylig sparket Fagermo - hvilen effekt vil det gi? Fordel av at vi spiller på hjemmebane, men samtidig et mer uforutsigbart lag og taktikk som venter oss grunnet trenerbyttet.

Rosenborg har også sparket trener, og spørsmålet jeg stiller meg er "Hvor står Rosenborg når vi kommer til denne runden?". Kan være Maalen har fått skikk på laget, kan være det fortsatt trøbler. Er det mot Tromsø det skal løsne? Får ikke håpe det.

Brann er åpenbart en medaljekandidat i år, blir spennende å se hvem som kommer best ut av denne kampen. Hjemmebanefordel kan bli avgjørende.

Bodø/Glimt møtte vi nettopp i cup'en 2023, og er den suverene leder av årets eliteserie. Men ikke umulig å slå, noe Strømsgodset beviste, og som vi selv ville gjort om ikke linjedommeren hadde gjort den brøleren i 89. spillerminutt.

Hvor mange poeng tror dere Tromsø klarer å skrape sammen på disse 6 kampene?
Knalltøff periode man går inn i nå. TIL blir nok solid underdog på oddsen i alle kampene, kanskje med unntak av Vålerenga. Lillestrøm bruker å være gode mot oss. Mye avhenger av hvordan laget holder seg med skader, skal ikke mye til før det blir tynt. Urealistisk å håpe på 2-2-2 og 8 poeng?

Solid underdog oddsmessig blir man nok neppe mot hverken Vålerenga, Rosenborg, Brann eller Lillestrøm (H). Men ja, man har fått bra betalt til nå, og det vil nok svinge noe mer resultatmessig den neste perioden.

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Gaute Helstrup har fått Jim Solbakken som agent

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Tinkler skrev: man jul 03, 2023 10:42 pm Gaute Helstrup har fått Jim Solbakken som agent

Lilleborg

Legg inn av Lilleborg »

Daniel Bassi til Glimt altså. Snakker vi et større svik enn Espejord?

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Lilleborg skrev: ons jul 05, 2023 11:46 am Daniel Bassi til Glimt altså. Snakker vi et større svik enn Espejord?
Nei, Espejord var jo en identitetsbærer i klubben. Bassi er en komet som kom fra ingenting. Selvsagt surt om han blir en stor spiller, men det ender vel fort om på benken med Espejord. Men det er klart at det er et svik mot alle dem som har hjulpet han opp og frem - og gitt han mulighet til å lykkes. Så det forteller jo ganske mye hva slags menneske vi har å gjøre med. Og da passer han vel best i Bodø tross alt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»