Norske tilstander

Svar
William_S

Re: Norske tilstander

Legg inn av William_S »

ehall skrev: ons jul 05, 2023 6:26 pm
William_S skrev: ons jul 05, 2023 4:26 pm
Fordomsfull skrev: ons jul 05, 2023 3:52 pm
Men det er da ikke alle, men noen. Jeg synes alle er finere uten sminke, men nå sminker nesten alle jenter&damer seg.
Det er veldig få som går rundt med heldekkende drakter ja. Er en del med hijab, men det er jo noe helt annet enn en heldekkende drakt. Det er faktisk reelt en god del fordommer mot folk i hijab , her feks en sykepleier som blir utsatt for pasienter som nekter å la seg bli behandlet av henne.
https://sykepleien.no/2023/03/de-far-ho ... r-min-vakt
Det er så enkelt å avvike all kritikk med fordommer og hets. Da er dere De Gode og når dere ikke argumenterer nytter det ikke å argumentere tilbake. Dere er rett og slett blindet.

For noen år siden var det så få med hijab at dere sa det er så få at det ingen problem. I dag er det få som går i niqab, så dere sier det ikke er noe problem om noen år vil det være mange. Og dere elsker det.

For noe tullprat du kommer med her. Men for å sette fingeren på det direkte du liker ikke muslimer på generelt grunnlag. Det vil jeg nå påstå er en rasistisk holdning. Og av en eller annen grunn blir dere sure når akkurat det blir påpekt og nekter for at det er en rasistisk holdning hvilket det faktisk er.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

William_S skrev: ons jul 05, 2023 6:35 pm
ehall skrev: ons jul 05, 2023 6:26 pm
William_S skrev: ons jul 05, 2023 4:26 pm

Det er veldig få som går rundt med heldekkende drakter ja. Er en del med hijab, men det er jo noe helt annet enn en heldekkende drakt. Det er faktisk reelt en god del fordommer mot folk i hijab , her feks en sykepleier som blir utsatt for pasienter som nekter å la seg bli behandlet av henne.
https://sykepleien.no/2023/03/de-far-ho ... r-min-vakt
Det er så enkelt å avvike all kritikk med fordommer og hets. Da er dere De Gode og når dere ikke argumenterer nytter det ikke å argumentere tilbake. Dere er rett og slett blindet.

For noen år siden var det så få med hijab at dere sa det er så få at det ingen problem. I dag er det få som går i niqab, så dere sier det ikke er noe problem om noen år vil det være mange. Og dere elsker det.

For noe tullprat du kommer med her. Men for å sette fingeren på det direkte du liker ikke muslimer på generelt grunnlag. Det vil jeg nå påstå er en rasistisk holdning. Og av en eller annen grunn blir dere sure når akkurat det blir påpekt og nekter for at det er en rasistisk holdning hvilket det faktisk er.
Der kom rasismekortet også, så utrolig forutsigbart 😂🤣😂

Jeg har ikke noe imot muslimer, jeg er mot utøvelse av islam i samfunnet.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

ehall skrev: ons jul 05, 2023 6:26 pm
William_S skrev: ons jul 05, 2023 4:26 pm
Fordomsfull skrev: ons jul 05, 2023 3:52 pm
Men det er da ikke alle, men noen. Jeg synes alle er finere uten sminke, men nå sminker nesten alle jenter&damer seg.
Det er veldig få som går rundt med heldekkende drakter ja. Er en del med hijab, men det er jo noe helt annet enn en heldekkende drakt. Det er faktisk reelt en god del fordommer mot folk i hijab , her feks en sykepleier som blir utsatt for pasienter som nekter å la seg bli behandlet av henne.
https://sykepleien.no/2023/03/de-far-ho ... r-min-vakt
Det er så enkelt å avvike all kritikk med fordommer og hets. Da er dere De Gode og når dere ikke argumenterer nytter det ikke å argumentere tilbake. Dere er rett og slett blindet.

For noen år siden var det så få med hijab at dere sa det er så få at det ingen problem. I dag er det få som går i niqab, så dere sier det ikke er noe problem om noen år vil det være mange. Og dere elsker det.
Gøy med ord;
Jeg har ikke noe imot muslimer, bare de ikke praktiserer det.
Jeg har ikke noe imot homser, bare de ikke praktiserer det.
Jeg har ikke noe imot jøder, bare de ikke oppfører seg som jøder.
Jag har ikke noe imot menn, bare de ikke oppfører seg som menn.

Heldekkende bekledning kan være veldig praktis - til sitt bruk, selvsagt.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

"Jeg hater ikke muslimer, men..."
Der kom den. Sååå forutsigbart.

"Jeg er ikke muslimofob, men..."
"Jeg er ikke rasist, men..."
Og så videre.
Sist redigert av Henningsen den ons jul 05, 2023 8:22 pm, redigert 1 gang totalt.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Pernille skrev: ons jul 05, 2023 4:40 pm
Fordomsfull skrev: ons jul 05, 2023 2:30 pm Fra linken du ikke leste
"De 13 skolene med denne statusen har i dag over 4000 elever. Det er dobbelt så mange som for ti år siden. Veksten skyldes i hovedsak flere skoler, men også at skolene har fått flere elever. Og spesielt flere norske elever."
Men pussig nok er ingen av disse skolene arabiske, afrikanske eller pakistanske.
Fordomsfull skrev: ons jul 05, 2023 2:30 pm Hvorfor se på medelever som snakker fremmedspråk som et problem og ikke som en utfordring - og det uten at det koster dyre skolepenger? Den ene tanten min, bodde et år, halvannet - hos sin søster i USA. Hun gikk på skole da hun var der og - kom tilbake og ble beste eleven i engelsk, på dengang - Sandviken skole i Bergen. Nå er skolen revet for lenge siden og begge tantene er daue.
Det har vel litt med hva man synes er verdt å lære. Koranen er liksom ikke så veldig matnyttig og dessuten foregår undervisningen i norske skoler på norsk. Hvis 95% av klassen snakker dårlig norsk så blir det så som så med undervisningen. Dette går da ut over de få som ikke snakker kebabnorsk til daglig.
Både Paris og Berlin har internasjonale skoler med arabisk språk. Koranen er sikkert grei å lese i for de som er interessert i boken, ja på lignende vis som mange har lest i og studert bibelen. Hvor matnyttig noe er, endrer seg ofte over tid; da jeg var ung og lengre bakover i tid, da ble det sett på som en trygg og sikker jobb å få jobb i en bank. Ikke like mye nå.
Men jeg tenkte ikke så mye på religiøs messing, verken med koranen eller andre bøker, men mest på det å lære språk og andre kulturer. Språk og musikk sier de er den aller beste

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

William_S skrev: ons jul 05, 2023 4:26 pm
Fordomsfull skrev: ons jul 05, 2023 3:52 pm
ehall skrev: ons jul 05, 2023 3:39 pm

Jeg liker ikke kulturen nei, når noen går rundt i nabolaget med heldekkende drakt så ingen vet hvem de er, er ikke behagelig. Slikt kan begrensende til islamske land. Religionen er kvinnefientlig, homofientlig, stort sett fiendtlig til alt annet enn islam. Måten de oppfører seg mot min kone er ubehagelig, de ser ned på henne på grunn av at hun er dame. En dag sa en muslim til meg, har du ikke kontroll på dama di? Hvorfor snakker hun? Jeg ble ganske rasende for å si det mildt. Så ja de gjør meg mye. At du synes dette er strålende er ditt valg;
• Mange i klassen skal på koranskole etter skolen og kan ikke leke.
• Jenter får ikke overnatte hos venner.
• Svært få inviterer til barnebursdag.
• Fremmøtet på foreldremøter er dårlig.
• Under ramadan skal en venn av datteren ha fått negative reaksjoner på å ha nynnet, med begrunnelse at musikk er «haram».
• Skjellsord mot skeive florerer.
Men det er da ikke alle, men noen. Jeg synes alle er finere uten sminke, men nå sminker nesten alle jenter&damer seg.
Det er veldig få som går rundt med heldekkende drakter ja. Er en del med hijab, men det er jo noe helt annet enn en heldekkende drakt. Det er faktisk reelt en god del fordommer mot folk i hijab , her feks en sykepleier som blir utsatt for pasienter som nekter å la seg bli behandlet av henne.
https://sykepleien.no/2023/03/de-far-ho ... r-min-vakt
"Fordommer mot hijab"..
- prakteksempel på toleranse med intoleranse. Hijab er kanskje det fremste eksempelet på politisert islam, en "mann"soppfinnelse for å kontrollere kvinner seksuelt.
Ingen "menn" skal se kvinner og småjenter - "deres" kvinner - og hår/hud kan vekke begjær. Så ynkelig, like ynkelig som at det faktisk finnes "menn" i frie land som utviser forståelse for et slikt kvinnesyn.

Kvinner i land som Iran risikerer livet for sin frihet. Men tydeligvis ikke alle som synes de fortjener det.

Pernille

Legg inn av Pernille »

Fordomsfull skrev: ons jul 05, 2023 8:20 pm
Pernille skrev: ons jul 05, 2023 4:40 pm
Fordomsfull skrev: ons jul 05, 2023 2:30 pm Fra linken du ikke leste
"De 13 skolene med denne statusen har i dag over 4000 elever. Det er dobbelt så mange som for ti år siden. Veksten skyldes i hovedsak flere skoler, men også at skolene har fått flere elever. Og spesielt flere norske elever."
Men pussig nok er ingen av disse skolene arabiske, afrikanske eller pakistanske.
Fordomsfull skrev: ons jul 05, 2023 2:30 pm Hvorfor se på medelever som snakker fremmedspråk som et problem og ikke som en utfordring - og det uten at det koster dyre skolepenger? Den ene tanten min, bodde et år, halvannet - hos sin søster i USA. Hun gikk på skole da hun var der og - kom tilbake og ble beste eleven i engelsk, på dengang - Sandviken skole i Bergen. Nå er skolen revet for lenge siden og begge tantene er daue.
Det har vel litt med hva man synes er verdt å lære. Koranen er liksom ikke så veldig matnyttig og dessuten foregår undervisningen i norske skoler på norsk. Hvis 95% av klassen snakker dårlig norsk så blir det så som så med undervisningen. Dette går da ut over de få som ikke snakker kebabnorsk til daglig.
Både Paris og Berlin har internasjonale skoler med arabisk språk. Koranen er sikkert grei å lese i for de som er interessert i boken, ja på lignende vis som mange har lest i og studert bibelen. Hvor matnyttig noe er, endrer seg ofte over tid; da jeg var ung og lengre bakover i tid, da ble det sett på som en trygg og sikker jobb å få jobb i en bank. Ikke like mye nå.
Men jeg tenkte ikke så mye på religiøs messing, verken med koranen eller andre bøker, men mest på det å lære språk og andre kulturer. Språk og musikk sier de er den aller beste
Nå snakker vi om Norge og en skole på ungdomstrinnet. Hva barna velger å studere når de er ferdig med grunnskolen er selvsagt opp til dem selv. Denne saken handler om et dårlig grunnskolemiljø grunnet for store kulturelle motsetninger. Da gjør man som veldig mange har gjort før: enten pakker sammen og flytter eller sender barna til en annen og mer egnet skole.

Like barn leker best.

William_S

Legg inn av William_S »

Henningsen skrev: ons jul 05, 2023 8:17 pm "Jeg hater ikke muslimer, men..."
Der kom den. Sååå forutsigbart.

"Jeg er ikke muslimofob, men..."
"Jeg er ikke rasist, men..."
Og så videre.
Jeg var faktisk innom en innvandrersjappe her på Oslos østkant for noen uker siden. Kunden foran meg betalte kontant og der lå det igjen en 200 lapp da hun forlot butikken (som jeg ikke oppdaget helt med en gang). Gav denne til butikkeieren som umiddelbart løp etter kunden. Butikkeieren tok frem en pakke sjokolade og sa at denne er din fordi du er så ærlig. Butikken er drevet av en fyr med arabisk som morsmål, veldig veldig hyggelig fyr. Forventet ikke noe sjokolade for det her, men likevel en hyggelig gest av butikkeieren. Jeg har faktisk reist en del i muslimske land (også land med regimer som kan dra dit pepperen gror som Iran) og særlig i Iran er folk ekstremt gjestfrie. Da jeg så litt lost ut i Teherans tbanesystem så kom det en vakt som umiddelbart lurte på hvor jeg skulle. Han kunne fortelle at den linja ikke hadde åpnet enda så det er ingen direkte linje dit herfra. Han fant umiddelbart noen som kunne engelsk blant passasjerene (ja i dette tilfellet faktisk en kvinne) og hun tok meg med på vogna og viste meg hvilken stasjon jeg skulle gå av på og så hvilken linje.

Et annet eksempel i Teheran var da jeg så litt lost ut i et veikryss og prøvde og navigere etter kartet. Da kom det en fyr som gjerne ville hjelpe. Fyren kunne faktisk litt svensk da jeg sa jeg var fra Norge. Man kan si mye om Iran, men folket der fortjener ikke det styret de har. Da jeg kom dit var det jo en fredag og bankene var stengt for å veksle penger. Jeg måtte jo ha mat. Hotelleieren ringte etter en ganske god takeaway og han sa ja det her kan jeg bare sette på rommet som du alt har betalt i USD. Tror ikke den takeawayen kosta så mye såvidt jeg husker. Vestlige bankkort er ikke akkurat gangbart i Iran pga sanksjoner så man må ta med cash i USD og veksle. Iran mener jeg dog uansett har alle forutsetninger for å bli et stabilt demokrati. Befolkningen er ganske høyt utdannet , befolkningen er heller ikke anti vestlige av seg (selv om regimet fôrer dem med noe annet) og har i stor grad vært et fredelig land om man ser bort fra Irak-Iran krigen.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Pernille skrev: ons jul 05, 2023 8:46 pm
Fordomsfull skrev: ons jul 05, 2023 8:20 pm
Pernille skrev: ons jul 05, 2023 4:40 pm
Men pussig nok er ingen av disse skolene arabiske, afrikanske eller pakistanske.

Det har vel litt med hva man synes er verdt å lære. Koranen er liksom ikke så veldig matnyttig og dessuten foregår undervisningen i norske skoler på norsk. Hvis 95% av klassen snakker dårlig norsk så blir det så som så med undervisningen. Dette går da ut over de få som ikke snakker kebabnorsk til daglig.
Både Paris og Berlin har internasjonale skoler med arabisk språk. Koranen er sikkert grei å lese i for de som er interessert i boken, ja på lignende vis som mange har lest i og studert bibelen. Hvor matnyttig noe er, endrer seg ofte over tid; da jeg var ung og lengre bakover i tid, da ble det sett på som en trygg og sikker jobb å få jobb i en bank. Ikke like mye nå.
Men jeg tenkte ikke så mye på religiøs messing, verken med koranen eller andre bøker, men mest på det å lære språk og andre kulturer. Språk og musikk sier de er den aller beste
Nå snakker vi om Norge og en skole på ungdomstrinnet. Hva barna velger å studere når de er ferdig med grunnskolen er selvsagt opp til dem selv. Denne saken handler om et dårlig grunnskolemiljø grunnet for store kulturelle motsetninger. Da gjør man som veldig mange har gjort før: enten pakker sammen og flytter eller sender barna til en annen og mer egnet skole.

Like barn leker best.
Jeg svarte på dine kommentarer om arabisk&internasjonale skoler, som du påstod det ikke var og så blandet du inn koranen som jeg og kommenterte.
Jeg vet selvsagt også hva jeg hevdet om skoler der, implisitt i det jeg skrev - mange og de fleste elevene hadde et annet morsspråk enn norsk. Og jeg mener at det må de da kunne bruke som en styrke og ikke late som om dette bare er helt forferdelig umulig. Da jeg gikk på skolen var norsk, engelsk og enten tysk eller fransk - de alternativene vi hadde. Men de kan jo åpne alternativene - slik at elevene kan lære også andre språk. Jeg er sikker på at de som er best til å lære språk er barn, med hjerner som formelig SUUUUGer til seg kunnskap og herunder språk. All forskning vier at jo mer ulike språk ungene lærer, desto raskere&bedre lærer de.
Finske skoler var sagt å være de beste og gi best undervisning og da Michael Moore laget et program om de finske skolene, fortalte læreren til Michael Moore, at de drev ikke med nasjonale prøver. Moore spurte hvordan de da visste hvilke skoler som var best - til hvilket læreren svarte at 'den nærmeste skolen er alltid den beste'. Det er både det mest politisk riktige svaret, men og DET besteutgangspunktet for å gjøreden nermeste skolen så br som mulig. Jeg tror altså at med riktig undervisning, kan en få til ALT, eller ihvertfall veldig mye. De skapte en Zlatan i Rosengården i Malmø, men han var mer spesiell. Men Gjert&Tone Ingebrigtsen og innbitt riktig trening, fikk frem tre brødre til å bli toppløpere, og visstnok og en datter. Samt at de er to brødre til - som ikke har satset like mye. Men alle er spreke og det skyldes innsats.

Pernille

Legg inn av Pernille »

Fordomsfull skrev: ons jul 05, 2023 9:56 pm Jeg svarte på dine kommentarer om arabisk&internasjonale skoler, som du påstod det ikke var og så blandet du inn koranen som jeg og kommenterte.
Jeg vet selvsagt også hva jeg hevdet om skoler der, implisitt i det jeg skrev - mange og de fleste elevene hadde et annet morsspråk enn norsk. Og jeg mener at det må de da kunne bruke som en styrke og ikke late som om dette bare er helt forferdelig umulig. Da jeg gikk på skolen var norsk, engelsk og enten tysk eller fransk - de alternativene vi hadde. Men de kan jo åpne alternativene - slik at elevene kan lære også andre språk. Jeg er sikker på at de som er best til å lære språk er barn, med hjerner som formelig SUUUUGer til seg kunnskap og herunder språk. All forskning vier at jo mer ulike språk ungene lærer, desto raskere&bedre lærer de.
Jeg kommenterte setnigen din om at "De 13 skolene med denne statusen har i dag over 4000 elever. Det er dobbelt så mange som for ti år siden. Veksten skyldes i hovedsak flere skoler, men også at skolene har fått flere elever. Og spesielt flere norske elever."

Av disse tretten skolene er det altså ingen arabiske, afrikanske eller pakistanske (utover kanskje noen arabiske privatskoler som fokuserer på koranen). Av de språklige spesialskolene i Norge er det Lycée Français og DSO Schule mens resten er såvidt jeg vet engelskspråklige. Hvis man derimot ønsker at barna skal lære seg kebabnorsk så er Trosterud skole sikkert et helt greit alternativ.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Pernille skrev: ons jul 05, 2023 10:33 pm
Fordomsfull skrev: ons jul 05, 2023 9:56 pm Jeg svarte på dine kommentarer om arabisk&internasjonale skoler, som du påstod det ikke var og så blandet du inn koranen som jeg og kommenterte.
Jeg vet selvsagt også hva jeg hevdet om skoler der, implisitt i det jeg skrev - mange og de fleste elevene hadde et annet morsspråk enn norsk. Og jeg mener at det må de da kunne bruke som en styrke og ikke late som om dette bare er helt forferdelig umulig. Da jeg gikk på skolen var norsk, engelsk og enten tysk eller fransk - de alternativene vi hadde. Men de kan jo åpne alternativene - slik at elevene kan lære også andre språk. Jeg er sikker på at de som er best til å lære språk er barn, med hjerner som formelig SUUUUGer til seg kunnskap og herunder språk. All forskning vier at jo mer ulike språk ungene lærer, desto raskere&bedre lærer de.
Jeg kommenterte setnigen din om at "De 13 skolene med denne statusen har i dag over 4000 elever. Det er dobbelt så mange som for ti år siden. Veksten skyldes i hovedsak flere skoler, men også at skolene har fått flere elever. Og spesielt flere norske elever."

Av disse tretten skolene er det altså ingen arabiske, afrikanske eller pakistanske (utover kanskje noen arabiske privatskoler som fokuserer på koranen). Av de språklige spesialskolene i Norge er det Lycée Français og DSO Schule mens resten er såvidt jeg vet engelskspråklige. Hvis man derimot ønsker at barna skal lære seg kebabnorsk så er Trosterud skole sikkert et helt greit alternativ.
Tror du de vil få det bra på skolene om de er svært negative, som deg?

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Henningsen skrev: ons jul 05, 2023 8:17 pm "Jeg hater ikke muslimer, men..."
Der kom den. Sååå forutsigbart.

"Jeg er ikke muslimofob, men..."
"Jeg er ikke rasist, men..."
Og så videre.
Jeg tar avstand fra ekstrem islamisme, men...

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

William_S skrev: ons jul 05, 2023 6:35 pm

For noe tullprat du kommer med her. Men for å sette fingeren på det direkte du liker ikke muslimer på generelt grunnlag. Det vil jeg nå påstå er en rasistisk holdning. Og av en eller annen grunn blir dere sure når akkurat det blir påpekt og nekter for at det er en rasistisk holdning hvilket det faktisk er.
Liker du Jehovas Vitner da?

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

William_S skrev: ons jul 05, 2023 12:41 pm Tør du å bevege deg i Groruddalen? Kan gjerne ta deg med på omvisning her om du vil da. I dag har allerede 10 ungdommer kastet stein på meg, 5 har truet med å drepe meg. Nei vent litt, det har skjedd absolutt ingen verdens ting.
Normalcy bias

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

ehall skrev: ons jul 05, 2023 3:39 pm Jeg liker ikke kulturen nei. Måten de oppfører seg mot min kone er ubehagelig, de ser ned på henne på grunn av at hun er dame. En dag sa en bruker på FD til meg, har du ikke kontroll på dama di? Hvorfor snakker hun? Jeg ble ganske rasende for å si det mildt. Så ja de gjør meg mye.
Beklager korrigeringen, det var altfor lettvint og opplagt til at jeg kunne dy meg.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Hardy-guttene skrev: ons jul 05, 2023 11:10 pm
ehall skrev: ons jul 05, 2023 3:39 pm Jeg liker ikke kulturen nei. Måten de oppfører seg mot min kone er ubehagelig, de ser ned på henne på grunn av at hun er dame. En dag sa en bruker på FD til meg, har du ikke kontroll på dama di? Hvorfor snakker hun? Jeg ble ganske rasende for å si det mildt. Så ja de gjør meg mye.
Beklager korrigeringen, det var altfor lettvint og opplagt til at jeg kunne dy meg.
Skulle tro dere ikke kjente en eneste muslim med det dere klarer å lire dere av dere. Bo i Groruddalen er kanskje bare en påstand. Eller er dere muslimer selv og bare er ute etter å skjønnmale islam? Uansett, dere lyver så det renner av dere.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

ehall skrev: ons jul 05, 2023 11:48 pm
Hardy-guttene skrev: ons jul 05, 2023 11:10 pm
ehall skrev: ons jul 05, 2023 3:39 pm Jeg liker ikke kulturen nei. Måten de oppfører seg mot min kone er ubehagelig, de ser ned på henne på grunn av at hun er dame. En dag sa en bruker på FD til meg, har du ikke kontroll på dama di? Hvorfor snakker hun? Jeg ble ganske rasende for å si det mildt. Så ja de gjør meg mye.
Beklager korrigeringen, det var altfor lettvint og opplagt til at jeg kunne dy meg.
Skulle tro dere ikke kjente en eneste muslim med det dere klarer å lire dere av dere. Bo i Groruddalen er kanskje bare en påstand. Eller er dere muslimer selv og bare er ute etter å skjønnmale islam? Uansett, dere lyver så det renner av dere.
Hva består de påståtte løgnene i??

rubberbandman

Legg inn av rubberbandman »

Fordomsfull skrev: ons jul 05, 2023 7:52 pm
ehall skrev: ons jul 05, 2023 6:26 pm
William_S skrev: ons jul 05, 2023 4:26 pm

Det er veldig få som går rundt med heldekkende drakter ja. Er en del med hijab, men det er jo noe helt annet enn en heldekkende drakt. Det er faktisk reelt en god del fordommer mot folk i hijab , her feks en sykepleier som blir utsatt for pasienter som nekter å la seg bli behandlet av henne.
https://sykepleien.no/2023/03/de-far-ho ... r-min-vakt
Det er så enkelt å avvike all kritikk med fordommer og hets. Da er dere De Gode og når dere ikke argumenterer nytter det ikke å argumentere tilbake. Dere er rett og slett blindet.

For noen år siden var det så få med hijab at dere sa det er så få at det ingen problem. I dag er det få som går i niqab, så dere sier det ikke er noe problem om noen år vil det være mange. Og dere elsker det.
Gøy med ord;
Jeg har ikke noe imot muslimer, bare de ikke praktiserer det.
Jeg har ikke noe imot homser, bare de ikke praktiserer det.
Jeg har ikke noe imot jøder, bare de ikke oppfører seg som jøder.
Jag har ikke noe imot menn, bare de ikke oppfører seg som menn.

Heldekkende bekledning kan være veldig praktis - til sitt bruk, selvsagt.
Tull. Sånn er det:
Jeg har ikke noe imot muslimer, bare de ikke plager meg med det
Jeg har ikke noe imot homser, bare de ikke plager meg med det
Jeg har ikke noe imot jøder, bare de ikke plager meg med det
Jag har ikke noe imot menn, bare de ikke plager meg med det.

Den siste er jeg ikke helt sikker på siden jeg er mann, men tipper det kan være noe i det for kvinner.
Bare for å gjøre det klinkende klart:
Alle kan være som de vil, så lenge det ikke medfører at jeg må endre min hverdag for å tilpasse meg bisarre ideer fra deres fantasiverden.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Legg inn av Big George »

Jeg møtte en klient på en kafe i Groruddalen i dag, onsdag. Han hadde vært innom toalettet og møtte på en som sa "du burde ha en kule i panna" deretter ble denne mannen geleidet av to kvinner inn på et NAV kontor.

Klienten fortalte meg historien som skjedde ca 10 minutter før han møtte meg.

Jeg svarte tørt at det ville jeg ha litt betenkningstid på før jeg sa meg enig eller uenig.

rubberbandman

Legg inn av rubberbandman »

Big George skrev: tor jul 06, 2023 2:19 am Jeg møtte en klient på en kafe i Groruddalen i dag, onsdag. Han hadde vært innom toalettet og møtte på en som sa "du burde ha en kule i panna" deretter ble denne mannen geleidet av to kvinner inn på et NAV kontor.

Klienten fortalte meg historien som skjedde ca 10 minutter før han møtte meg.

Jeg svarte tørt at det ville jeg ha litt betenkningstid på før jeg sa meg enig eller uenig.
Mye rart i Groruddalen. Kafe og NAV-kontor med kvinnelige ansatte vegg i vegg.
Det anmodes at det kvinnelige NAV-ansatte sitter med et glass mot kafe-veggen og avlytter det de kan.
Kan ikke være så ille da, hvis de NAV-anholdte løslates etter 10 minutter.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Legg inn av Big George »

Jeg vet ikke om de kvinnelige ansatte slapp fyren ut etter 10 minutter.
Det vet heller ikke min klient.
Han så ikke mer til mannen.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6695

Legg inn av Karatel »

Big George skrev: tor jul 06, 2023 2:42 am Jeg vet ikke om de kvinnelige ansatte slapp fyren ut etter 10 minutter.
Det vet heller ikke min klient.
Han så ikke mer til mannen.
Men var disse to kvinnene ansatt på dette NAV-kontoret? Kan de ikke bare ha fulgt ham dit?

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

rubberbandman skrev: tor jul 06, 2023 1:55 am
Fordomsfull skrev: ons jul 05, 2023 7:52 pm
ehall skrev: ons jul 05, 2023 6:26 pm

Det er så enkelt å avvike all kritikk med fordommer og hets. Da er dere De Gode og når dere ikke argumenterer nytter det ikke å argumentere tilbake. Dere er rett og slett blindet.

For noen år siden var det så få med hijab at dere sa det er så få at det ingen problem. I dag er det få som går i niqab, så dere sier det ikke er noe problem om noen år vil det være mange. Og dere elsker det.
Gøy med ord;
Jeg har ikke noe imot muslimer, bare de ikke praktiserer det.
Jeg har ikke noe imot homser, bare de ikke praktiserer det.
Jeg har ikke noe imot jøder, bare de ikke oppfører seg som jøder.
Jag har ikke noe imot menn, bare de ikke oppfører seg som menn.

Heldekkende bekledning kan være veldig praktis - til sitt bruk, selvsagt.
Tull. Sånn er det:
Jeg har ikke noe imot muslimer, bare de ikke plager meg med det
Jeg har ikke noe imot homser, bare de ikke plager meg med det
Jeg har ikke noe imot jøder, bare de ikke plager meg med det
Jag har ikke noe imot menn, bare de ikke plager meg med det.

Den siste er jeg ikke helt sikker på siden jeg er mann, men tipper det kan være noe i det for kvinner.
Bare for å gjøre det klinkende klart:
Alle kan være som de vil, så lenge det ikke medfører at jeg må endre min hverdag for å tilpasse meg bisarre ideer fra deres fantasiverden.
Men, hva ligger det i det å plage andre? Om noen, muslimer eller andre, slenger dritt etter andre, så er det selvsagt irriterende og plagsomt og ikke bra. Men om noen bærer et sjal på hodet, hijab eller andre har hodeplagg på sine hoder - er jo deres egen sak. Lignende er det foreldrenes sak hvilke klær deres barn skal gå med. Jeg har sett mange småjenter gå med noe kyselignende hodeplagg til bunadene sine og jeg har sett småjenter gå med hijab og jeg tenker ikke noe særlig over det.
Jeg synes disse svære hårmankene med rastafletter eller andre lange fletter, ser uhygienisk ut, for alle forstår jo at alt dette håret får de ikke vasket ut ofte. Men det vokser liksom på deres egen grunn, hodet deres og er følgelig deres egen sak. Jeg jobbet i Nordsjøen og hadde helskjegg og fordi vi var klissvåte av svette på jobb hver dag, dusjet vi og hver dag. Egentlig to ganger om dagen for jeg dusjet også om morningen. Etter jobb en dag, dusjet jeg som vanlig og sepet da inn hele meg, hår&skjegg og resten av kroppen. Deretter tok jeg bort skjegget og huden var rustrød under, tiltross for iherdig vasking, som et a propos til reinslighet og hår/skjegg.
Men, når en har noe imot noen, en gruppe, innvandrere for eksempel, så 'ser' en feil hos dem som en ikke reagerer på hos andre. Som hva de kler seg i. Jeg husker første gangen jeg så en kvinne med niqab og jeg ble rasende på han fyren som gikk ved siden av henne. Ikke sånn at jeg sa noe, men jeg tenkte at han var såå jævla blåst i hovve og sikkert krevde - at kjiket hans skulle dekke seg til for ikke å bli sett av andre menn! Vel, det kunne jo og være hun som ville skjule ansiktet sitt. Jeg husker en dame som ikke hadde dekket seg til idet hele tatt og hun hadde et stort søkk inn der kjeven på ene siden hadde vært; kreft. Jeg kunne forstått om hun dekket det med et sjal. Men, det er folks egen sak hva de går kledt i og hva deres barn skal gå kledt i.
Igår var jeg og handlet og inne på Rema1000 gikk en dame og snakket i mobiltelefonen , høyt. Jeg tenkte at hun ikke forstod at ALLE hørte hva hun sa og hun ikke behøvde å snakke så høyt for å bli hørt av vedkommende i andre enden. Men når innvandrere snakker høyt i sine mobiltelefoner, så er jeg ikke like nyansert - men tenker langt raskere - negativt; F1s kødd, kan han ikke dempe seg?!
Folk kan få tenke, tro og være som de vil - men ikke plage andre. Og om noen bærer hijab, døtter rastaflettene sine opp i en lue, går med skaut, kondomlignende hue mm - det er det deres egen sak.

Pernille

Legg inn av Pernille »

Fordomsfull skrev: ons jul 05, 2023 10:45 pm
Pernille skrev: ons jul 05, 2023 10:33 pm
Fordomsfull skrev: ons jul 05, 2023 9:56 pm Jeg svarte på dine kommentarer om arabisk&internasjonale skoler, som du påstod det ikke var og så blandet du inn koranen som jeg og kommenterte.
Jeg vet selvsagt også hva jeg hevdet om skoler der, implisitt i det jeg skrev - mange og de fleste elevene hadde et annet morsspråk enn norsk. Og jeg mener at det må de da kunne bruke som en styrke og ikke late som om dette bare er helt forferdelig umulig. Da jeg gikk på skolen var norsk, engelsk og enten tysk eller fransk - de alternativene vi hadde. Men de kan jo åpne alternativene - slik at elevene kan lære også andre språk. Jeg er sikker på at de som er best til å lære språk er barn, med hjerner som formelig SUUUUGer til seg kunnskap og herunder språk. All forskning vier at jo mer ulike språk ungene lærer, desto raskere&bedre lærer de.
Jeg kommenterte setnigen din om at "De 13 skolene med denne statusen har i dag over 4000 elever. Det er dobbelt så mange som for ti år siden. Veksten skyldes i hovedsak flere skoler, men også at skolene har fått flere elever. Og spesielt flere norske elever."

Av disse tretten skolene er det altså ingen arabiske, afrikanske eller pakistanske (utover kanskje noen arabiske privatskoler som fokuserer på koranen). Av de språklige spesialskolene i Norge er det Lycée Français og DSO Schule mens resten er såvidt jeg vet engelskspråklige. Hvis man derimot ønsker at barna skal lære seg kebabnorsk så er Trosterud skole sikkert et helt greit alternativ.
Tror du de vil få det bra på skolene om de er svært negative, som deg?
Selv innvandrerne synes det er fint med etnisk segregering. De har akkurat like lite lyst til å menge seg med etniske nordmenn og vår kultur som det etniske nordmenn har med innvandrere og deres kultur. Hvorfor tror du innvandrere flokker seg til sine egne bydeler i Oslo, Stockholm, Paris, Køln, Bryssel, Roma, osv? Det er ingen som tvinger dem dit. Alle har flyttet dit av egen fri vilje nettopp for å bo i nærheten til sine egne. Hvorfor disse områdene stort sett alltid ender opp som rene shitholes med tid og stunder kan man jo lure på (eller egentlig ikke...), men det har kanskje noe med at man høster som man sår.

https://www.aftenposten.no/meninger/kom ... leker-best

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

Pernille skrev: tor jul 06, 2023 9:07 am
Fordomsfull skrev: ons jul 05, 2023 10:45 pm
Pernille skrev: ons jul 05, 2023 10:33 pm

Jeg kommenterte setnigen din om at "De 13 skolene med denne statusen har i dag over 4000 elever. Det er dobbelt så mange som for ti år siden. Veksten skyldes i hovedsak flere skoler, men også at skolene har fått flere elever. Og spesielt flere norske elever."

Av disse tretten skolene er det altså ingen arabiske, afrikanske eller pakistanske (utover kanskje noen arabiske privatskoler som fokuserer på koranen). Av de språklige spesialskolene i Norge er det Lycée Français og DSO Schule mens resten er såvidt jeg vet engelskspråklige. Hvis man derimot ønsker at barna skal lære seg kebabnorsk så er Trosterud skole sikkert et helt greit alternativ.
Tror du de vil få det bra på skolene om de er svært negative, som deg?
Selv innvandrerne synes det er fint med etnisk segregering. De har akkurat like lite lyst til å menge seg med etniske nordmenn og vår kultur som det etniske nordmenn har med innvandrere og deres kultur. Hvorfor tror du innvandrere flokker seg til sine egne bydeler i Oslo, Stockholm, Paris, Køln, Bryssel, Roma, osv? Det er ingen som tvinger dem dit. Alle har flyttet dit av egen fri vilje nettopp for å bo i nærheten til sine egne. Hvorfor disse områdene stort sett alltid ender opp som rene shitholes med tid og stunder kan man jo lure på (eller egentlig ikke...), men det har kanskje noe med at man høster som man sår.

https://www.aftenposten.no/meninger/kom ... leker-best
--- Økonomi og boligpriser tvinger nok en del,jo.
Hadde boligprisene på Frogner og Furuset vært like så ville nok flere bosatt seg spredt.
Har nok nok penger til en enebolig på Tåsen så velger du ikke en treroms på Romsås bare for å bo sammen med landsmenn.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

TerryMcDermott skrev: tor jul 06, 2023 9:29 am
Pernille skrev: tor jul 06, 2023 9:07 am
Fordomsfull skrev: ons jul 05, 2023 10:45 pm
Tror du de vil få det bra på skolene om de er svært negative, som deg?
Selv innvandrerne synes det er fint med etnisk segregering. De har akkurat like lite lyst til å menge seg med etniske nordmenn og vår kultur som det etniske nordmenn har med innvandrere og deres kultur. Hvorfor tror du innvandrere flokker seg til sine egne bydeler i Oslo, Stockholm, Paris, Køln, Bryssel, Roma, osv? Det er ingen som tvinger dem dit. Alle har flyttet dit av egen fri vilje nettopp for å bo i nærheten til sine egne. Hvorfor disse områdene stort sett alltid ender opp som rene shitholes med tid og stunder kan man jo lure på (eller egentlig ikke...), men det har kanskje noe med at man høster som man sår.

https://www.aftenposten.no/meninger/kom ... leker-best
--- Økonomi og boligpriser tvinger nok en del,jo.
Hadde boligprisene på Frogner og Furuset vært like så ville nok flere bosatt seg spredt.
Har nok nok penger til en enebolig på Tåsen så velger du ikke en treroms på Romsås bare for å bo sammen med landsmenn.
De innvandrerne som får suksess med utdannelse&jobb, de flytter der de vil. De andre flytter dit summen av deres utgifter - vil lide minst, tipper jeg.

Pernille

Legg inn av Pernille »

TerryMcDermott skrev: tor jul 06, 2023 9:29 am
Pernille skrev: tor jul 06, 2023 9:07 am Selv innvandrerne synes det er fint med etnisk segregering. De har akkurat like lite lyst til å menge seg med etniske nordmenn og vår kultur som det etniske nordmenn har med innvandrere og deres kultur. Hvorfor tror du innvandrere flokker seg til sine egne bydeler i Oslo, Stockholm, Paris, Køln, Bryssel, Roma, osv? Det er ingen som tvinger dem dit. Alle har flyttet dit av egen fri vilje nettopp for å bo i nærheten til sine egne. Hvorfor disse områdene stort sett alltid ender opp som rene shitholes med tid og stunder kan man jo lure på (eller egentlig ikke...), men det har kanskje noe med at man høster som man sår.

https://www.aftenposten.no/meninger/kom ... leker-best
--- Økonomi og boligpriser tvinger nok en del,jo.
Hadde boligprisene på Frogner og Furuset vært like så ville nok flere bosatt seg spredt.
Har nok nok penger til en enebolig på Tåsen så velger du ikke en treroms på Romsås bare for å bo sammen med landsmenn.
Vel, hvis det kun handlet om pris så finnes det veldig mange andre steder her i landet som er mye billigere enn Furuset og resten av Groruddalen. Dessuten er det faktisk ikke gitt at bosettingen hadde vært mer spredt selv med lavere priser på vestkanten:

https://www.aftenposten.no/oslo/i/LA0gP ... e-vestover

Vi har kanskje en tendens til å tenke at innvandrere tenker som oss og bare drømmer om å flytte til en fet kåk på vestkanten, men da glemmer vi at mange av dem faktisk trives på østkanten. Her har de sine egne butikker, sine egne moskeer, sin egen familie, osv. De som blir fremmedgjorte her er etniske nordmenn som kanskje ikke er like interessert i butikkens halalutvalg og deres 38 forskjellige typer ris, men de står jo fritt til å selge seg ut og flytte til et annet sted. Så lenge innvandringen fortsetter vil boligmarkedet i disse områdene fortsatt være sterkt. Da vi flyttet fra "midt i gettoen" på østkanten til vestkanten i 2005 fikk vi en skikkelig budkrig på leiligheten og solgte til langt over prisantydning.

William_S

Legg inn av William_S »

Pernille skrev: tor jul 06, 2023 10:01 am
TerryMcDermott skrev: tor jul 06, 2023 9:29 am
Pernille skrev: tor jul 06, 2023 9:07 am Selv innvandrerne synes det er fint med etnisk segregering. De har akkurat like lite lyst til å menge seg med etniske nordmenn og vår kultur som det etniske nordmenn har med innvandrere og deres kultur. Hvorfor tror du innvandrere flokker seg til sine egne bydeler i Oslo, Stockholm, Paris, Køln, Bryssel, Roma, osv? Det er ingen som tvinger dem dit. Alle har flyttet dit av egen fri vilje nettopp for å bo i nærheten til sine egne. Hvorfor disse områdene stort sett alltid ender opp som rene shitholes med tid og stunder kan man jo lure på (eller egentlig ikke...), men det har kanskje noe med at man høster som man sår.

https://www.aftenposten.no/meninger/kom ... leker-best
--- Økonomi og boligpriser tvinger nok en del,jo.
Hadde boligprisene på Frogner og Furuset vært like så ville nok flere bosatt seg spredt.
Har nok nok penger til en enebolig på Tåsen så velger du ikke en treroms på Romsås bare for å bo sammen med landsmenn.
Vel, hvis det kun handlet om pris så finnes det veldig mange andre steder her i landet som er mye billigere enn Furuset og resten av Groruddalen. Dessuten er det faktisk ikke gitt at bosettingen hadde vært mer spredt selv med lavere priser på vestkanten:

https://www.aftenposten.no/oslo/i/LA0gP ... e-vestover

Vi har kanskje en tendens til å tenke at innvandrere tenker som oss og bare drømmer om å flytte til en fet kåk på vestkanten, men da glemmer vi at mange av dem faktisk trives på østkanten. Her har de sine egne butikker, sine egne moskeer, sin egen familie, osv. De som blir fremmedgjorte her er etniske nordmenn som kanskje ikke er like interessert i butikkens halalutvalg og deres 38 forskjellige typer ris, men de står jo fritt til å selge seg ut og flytte til et annet sted. Så lenge innvandringen fortsetter vil boligmarkedet i disse områdene fortsatt være sterkt. Da vi flyttet fra "midt i gettoen" på østkanten til vestkanten i 2005 fikk vi en skikkelig budkrig på leiligheten og solgte til langt over prisantydning.
Hahahaha ut fra det du skriver her tviler jeg faktisk på at du har bodd på østkanten. Ikke mye halal utvalg på min lokale Coop.

Pernille

Legg inn av Pernille »

William_S skrev: tor jul 06, 2023 10:25 am
Pernille skrev: tor jul 06, 2023 10:01 am
TerryMcDermott skrev: tor jul 06, 2023 9:29 am

--- Økonomi og boligpriser tvinger nok en del,jo.
Hadde boligprisene på Frogner og Furuset vært like så ville nok flere bosatt seg spredt.
Har nok nok penger til en enebolig på Tåsen så velger du ikke en treroms på Romsås bare for å bo sammen med landsmenn.
Vel, hvis det kun handlet om pris så finnes det veldig mange andre steder her i landet som er mye billigere enn Furuset og resten av Groruddalen. Dessuten er det faktisk ikke gitt at bosettingen hadde vært mer spredt selv med lavere priser på vestkanten:

https://www.aftenposten.no/oslo/i/LA0gP ... e-vestover

Vi har kanskje en tendens til å tenke at innvandrere tenker som oss og bare drømmer om å flytte til en fet kåk på vestkanten, men da glemmer vi at mange av dem faktisk trives på østkanten. Her har de sine egne butikker, sine egne moskeer, sin egen familie, osv. De som blir fremmedgjorte her er etniske nordmenn som kanskje ikke er like interessert i butikkens halalutvalg og deres 38 forskjellige typer ris, men de står jo fritt til å selge seg ut og flytte til et annet sted. Så lenge innvandringen fortsetter vil boligmarkedet i disse områdene fortsatt være sterkt. Da vi flyttet fra "midt i gettoen" på østkanten til vestkanten i 2005 fikk vi en skikkelig budkrig på leiligheten og solgte til langt over prisantydning.
Hahahaha ut fra det du skriver her tviler jeg faktisk på at du har bodd på østkanten. Ikke mye halal utvalg på min lokale Coop.
Du har bare handlet i feil butikk. https://www.aftenposten.no/oslo/i/GyEb4 ... aldri-foer

Starstruck

Legg inn av Starstruck »

Pernille skrev: ons jul 05, 2023 10:00 am "Familien gir opp nærskolen i Groruddalen. – Kulturforskjellene er skumle og sårende."

https://www.aftenposten.no/oslo/i/EQX7d ... g-saarende

Familien er ikke de første som har fått nok av berikelser og flerkultur i Groruddalen.
Når selv MDG'ere gir opp kulturmangfoldet sier det seg at dette neppe vil fungere særlig godt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»