Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Svar
Champis

Re: Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Legg inn av Champis »

KingKongHalvor skrev: ons jul 05, 2023 8:05 pm Tap for VIF2 på hjemmebane i dag mot Vard Haugesund 0-2. Holder oss fortsatt over streken. Men, og det er et stort men - hvorfor stiller vi med et guttelag? Tidligere i sesongen var forklaringen at man sparte spillere på de lange borteturene, fordi det er så viktig å ha høy kvalitet på treninger. Men i dag var det hjemmekamp, hva var grunnen nå?
Blir jo gjentatt til det kjedsommelige hvor viktig det er å ha andrelaget i 2.div, rekruttene må ha et så høyt konkurransenivå som mulig. Vel, når de ikke får spille for A-laget, og heller ikke for 2.-laget, hva skjer med utviklingen da?

Før om årene ble vi kritisert for å forsterke laget, husker da Dawda og Sæternes satt seg i en taxi på Ullevaal Stadion og dro til Grefsen Stadion for å hjelpe 2.-laget. Nå blir vi kritisert for å stille med 15-16-åringer i halvparten av kampene.

Hva er den store tanken bak dette? Hva er masterplanen? Skal vi være en utviklingsklubb får vi gjøre det ordentlig, med mål og mening. Akkurat nå er vi ikke gode i ES, vi gjør det heller ikke spes godt på utvikling, er bare å se på turneringene som går nå, U-21 og U-19.

Jeg vil tro at tidspunktet for kampen har noe å si her. At den går midt i uka. Onsdag/torsdag er de aller beste treningsdagene for A-laget, hvor det er viktig å ha tøffe, gode økter med spill på stor bane og mange spillere. Tipper at det er det som har vært prioriteringen her, uten at jeg skal mene for mye om det er riktig prioritering eller ikke. Langt mindre problematisk å avse spillere til 2. lags-kamp på en mandag.

Deila

Legg inn av Deila »

Champis skrev: ons jul 05, 2023 11:15 pm
KingKongHalvor skrev: ons jul 05, 2023 8:05 pm Tap for VIF2 på hjemmebane i dag mot Vard Haugesund 0-2. Holder oss fortsatt over streken. Men, og det er et stort men - hvorfor stiller vi med et guttelag? Tidligere i sesongen var forklaringen at man sparte spillere på de lange borteturene, fordi det er så viktig å ha høy kvalitet på treninger. Men i dag var det hjemmekamp, hva var grunnen nå?
Blir jo gjentatt til det kjedsommelige hvor viktig det er å ha andrelaget i 2.div, rekruttene må ha et så høyt konkurransenivå som mulig. Vel, når de ikke får spille for A-laget, og heller ikke for 2.-laget, hva skjer med utviklingen da?

Før om årene ble vi kritisert for å forsterke laget, husker da Dawda og Sæternes satt seg i en taxi på Ullevaal Stadion og dro til Grefsen Stadion for å hjelpe 2.-laget. Nå blir vi kritisert for å stille med 15-16-åringer i halvparten av kampene.

Hva er den store tanken bak dette? Hva er masterplanen? Skal vi være en utviklingsklubb får vi gjøre det ordentlig, med mål og mening. Akkurat nå er vi ikke gode i ES, vi gjør det heller ikke spes godt på utvikling, er bare å se på turneringene som går nå, U-21 og U-19.

Jeg vil tro at tidspunktet for kampen har noe å si her. At den går midt i uka. Onsdag/torsdag er de aller beste treningsdagene for A-laget, hvor det er viktig å ha tøffe, gode økter med spill på stor bane og mange spillere. Tipper at det er det som har vært prioriteringen her, uten at jeg skal mene for mye om det er riktig prioritering eller ikke. Langt mindre problematisk å avse spillere til 2. lags-kamp på en mandag.
Det er nok også et godt poeng.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Deila skrev: ons jul 05, 2023 11:14 pm
KingKongHalvor skrev: ons jul 05, 2023 11:09 pm
Deila skrev: ons jul 05, 2023 10:49 pm

Vel, ikke lenge siden Nornes nevnte i et intervju hvor viktig 2.div er for utviklingen til våre unge spillere. Jeg tror vi nedprioriterer det i en liten periode nå i et tett og tøft kampprogram, men det vil endre seg utover sesongen igjen.

Hammer Kjelsen for eksempel må nok starte for A-laget mot Tromsø til helgen da Oldrup har rødt kort og vi ikke har andre stoppere tilgjengelig. Da hadde det vært dumt om han spilte i dag. Thorvaldsen og El-Abdellaoui har fått noen innhopp for A-laget den siste tiden og utgjør den unge benken vår. Det er nok derfor de ikke spiller på VIF 2. Om de skulle bli skadet eller annet må vi sette juniorspillere på benken.

Benken vår på A-laget mot Viking:
J. Storevik
A. Kjelsen
L. Zuta
T. Børven
J. Eng
J. El-Abdellaoui
F. Thorvaldsen
Vitinho
O. Drammeh

Alle disse kunne vel egentlig startet for VIF 2 i dag, men den eneste logiske forklaringen jeg klarer å finne er at vi trenger de klare på A-laget hvis noen som vanligvis starter der blir skadet eller suspendert i en hektisk juli-måned.
Det er onsdag i dag, neste kamp i ES er på søndag. Klarer man ikke to kamper pr uke i perioder bør man ikke satse på å bli fotballspiller, da kan man heller melde seg inn i Klanen.

Kanskje det er sånn at vi faktisk ikke har ressurser nok til å ha et lag i ES og et i 2.div?
Det skal spilles veldig mange kamper både for A-laget og VIF 2 i juli da, så om du ser på det sånn akkurat denne uken er jeg enig. Om man skal se på belastning og hva som er lurt hele juli-måned så er det nok ikke lurt å stille med toppet lag for VIF 2 i hver kamp.
Neida, det gjelder seff ikke bare denne uken, det er sesongen så langt, ikke første gang vi stiller med guttelag. Baklengsrekorden har jeg prøvd å fortrenge.

Greit at du har gode forklaringer mht antall kamper i juli, betyr det at du er fornøyd med bruken, tanken og planen rundt VIF2? Ikke bare denne uken, ikke bare i juli, men totalt sett.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Deila skrev: ons jul 05, 2023 9:53 pm
JackBlack skrev: ons jul 05, 2023 9:40 pm https://www.expressen.se/sport/fotboll/ ... ed-hacken/

Ingen overraskelse
Da kan vi glemme han, og godt er det.
Ja!
Svensk-tunisiern har en klausul i kontraktet som gör att han får lämna för en förutbestämd summa och i dagsläget har han tre konkreta alternativ.

Og dette har han planlagt lenge, godt å endelig bli kvitt ham så jeg skal ikke bruke de ordene han fortjener;
Den 29 maj satt Amor Layouni på Bravidas läktare när BK Häcken körde över IFK Göteborg med 4-1 i derbyt. Mittfältaren/anfallaren hade också ett möte med svenska mästarnas sportsliga ledning som vill förstärka laget inför Champions League-kvalet och den allsvenska toppstriden.

chatin

Legg inn av chatin »

Lilleborg skrev: ons jul 05, 2023 10:50 pm
chatin skrev: ons jul 05, 2023 9:53 pm Og en rask opptelling viser at 39 spillere har fått spilletid for Skeid 2 på 11 kamper i år.
Jepp, en fuckings skandale også av eget lag, noe jeg er ganske så vokal på når jeg treffer de høye herrer i Skeid.
Av ren nysgjerrighet; har du noe inntrykk av hva klubben tenker? Skeid som et lag som jo er i toppfotballen men har fersk erfaring med å kjenne på 2.lags-problematikken på kroppen i 2. divisjon. De står liksom litt midt i mellom Eliteserieklubbene som ikke vil ha en endring og 2/3/4. divisjonsklubber som forhåpentligvis vil ha en endring. Slik jeg ser det er det ¨bredden¨ som må ta initiativ om det skal bli en seriøs debatt og potensiell endring. Jeg som Vålerenga-supporter har ingen forventinger til at Enga kommer til å gjøre noe som helst fordi de tjener på dagens regelverk. Men er veldig spent på hva den generelle meningen blant klubber i f. eks 2. divisjon som også kanskje tjener på å ha 2. lag i 3 eller 4. divisjon tenker.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

chatin skrev: ons jul 05, 2023 11:15 pm
KingKongHalvor skrev: ons jul 05, 2023 10:16 pm
Nå var det jeg som dro igang dette, Lilleborg stakk bare innom.
Mitt fokus er hva VIF ønsker å være som klubb. Vi skal være sterke på spillerutvikling, hvorfor vises ikke det i konkurransesituasjon? Vi er vel det eneste laget i ES som har et andrelag på tredje nivå, noe som skulle gi oss en stor fordel på våre konkurrenter.

Men hvorfor i helvete driter vi i å bruke den fordelen? Vi bruker ikke denne muligheten til å la unge spillere få erfaring, spille fast i posisjoner, skape samhandling, bygge relasjoner, slik at veien til a-laget blir kortere. Slik som det er nå virker det helt tilfeldig hva som skjer.
Er klar over det, men Lilleborg har gått på Vålerenga ved et par anledninger tidligere også for å få ut sin frustrasjon for 2. lagene. Så mitt poeng var at å angripe enkeltklubber tror jeg ikke 2.lags-debatten tjener noe på, jeg er usikker på om alle de som kritiserer Vålerenga så voldsomt har sett i egen bakgård først før de kritiserer andre. Media gikk også hardt på Vålerenga etter stortapet i Arendal tidligere i år. Jeg tror det klubbfokuset må bort hvis den debatten skal få noe fremgang, man må heller diskutere hva slags andre løsninger som finnes. Og det er klubbene i 2., 3. og 4. divisjon som må få det på agendaen for Eliteserieklubbene vil aldri gjøre det selv.

Hvis vi går på den andre debatten her om vårt eget 2. lag så tror jeg vi er i en litt spesiell situasjon akkurat nå. Jeg er forsåvidt enig i at hvordan vi har håndtert 2. laget denne sesongen har vært merkeligere/dårligere enn tidligere. Samtidig har det vel aldri blitt flyttet så mange spillere som holder rekruttalder opp i A-stallen samtidig som det har siste halvannet året ish. Mener det i alle fall tidligere var en ambisjon i klubben om et en spiller fra hvert årskull skulle klare steget opp i A-stallen. Nå har vi vel f. eks 4 født i 2006 på A-lagskontrakt. Med den tynne stallen vi har på A-lag og såpass mange unge flyttet opp i A-stallen så blir de som skulle vært stammen på 2. laget en sentral del av A-stallen. I alle fall nå som vi har skader, spillere som har forlatt og fortsatt en måned til overgangsvinduet åpner.

Som Deila er inne på spillere som Hammer Kjelsen, Thorvaldsen, El-Abdellaoui, kanskje til og med Thorstensen selv om han ikke har debutert for A-laget, er alle faktisk svært aktuelle for spilletid i Eliteserien til helga slik situasjonen er akkurat nå. Strandberg er konstant usikker, Oldrup er nå ute med karantene, Kiil Olsen er skada, Holm er solgt. Så man kan ikke ta noen sjanser å potensielt pådra seg flere skader.
Takk for veldig bra svar.👍🏼

Nevnte det litt over her, kanskje vi rett og slett ikke har ressurser nok til både å ha et lag i ES og i 2.div.

Deila

Legg inn av Deila »

KingKongHalvor skrev: ons jul 05, 2023 11:21 pm
Deila skrev: ons jul 05, 2023 11:14 pm
KingKongHalvor skrev: ons jul 05, 2023 11:09 pm

Det er onsdag i dag, neste kamp i ES er på søndag. Klarer man ikke to kamper pr uke i perioder bør man ikke satse på å bli fotballspiller, da kan man heller melde seg inn i Klanen.

Kanskje det er sånn at vi faktisk ikke har ressurser nok til å ha et lag i ES og et i 2.div?
Det skal spilles veldig mange kamper både for A-laget og VIF 2 i juli da, så om du ser på det sånn akkurat denne uken er jeg enig. Om man skal se på belastning og hva som er lurt hele juli-måned så er det nok ikke lurt å stille med toppet lag for VIF 2 i hver kamp.
Neida, det gjelder seff ikke bare denne uken, det er sesongen så langt, ikke første gang vi stiller med guttelag. Baklengsrekorden har jeg prøvd å fortrenge.

Greit at du har gode forklaringer mht antall kamper i juli, betyr det at du er fornøyd med bruken, tanken og planen rundt VIF2? Ikke bare denne uken, ikke bare i juli, men totalt sett.
Totalt sett så synes jeg det til tider har vært pinlig og også urettferdig for de juniorene som blir sendt rundt for å få juling. PostNord er ingen lekegrind for juniorspillere, men en liga som holder et bra nivå.

Jeg skjønner riktignok at A-laget og optimalisering av treningsuken har blitt prioritert. Så kanskje vi heller må se på sammensetningen av stallen, er den for ung? Er det bedre for disse spillerne og utvikle seg andre steder? En løsning er jo å sende de på utlån til for eksempel OBOS. Jeg vet ikke. I tillegg burde det vært en egen liga for 2.lag, da hadde man sluppet dette.

chatin

Legg inn av chatin »

KingKongHalvor skrev: ons jul 05, 2023 11:26 pm Takk for veldig bra svar.👍🏼

Nevnte det litt over her, kanskje vi rett og slett ikke har ressurser nok til både å ha et lag i ES og i 2.div.
Vanskelig å vite om det er ressurser eller prioriteringer som gjør det. Det er jo åpenbart bevisst at så mange unge er flyttet opp i A-stallen. Fagermo har vel innrømt at det har blitt for mange på en gang. Kanskje glemte man 2. laget litt i det store bildet når man valgte å gjøre så mange unggutter til en sentral del av A-stallen så tidlig. Men mangler man ressurser har man jo ikke noe valg. Det er det kun de på innsiden som kan vite.

En ekstra faktor inn i miksen som kan nevnes er jo konkurransesituasjonen i Oslo. Når man f.eks. ser talenter som Zafeiris og Cornic som gikk til Grorud fremfor å spille for VIF 2 så skjønner man jo at klubber som Grorud, Kåffa og Skeid kanskje er større konkurrenter om talentene enn de har vært tidligere. Unge Oslo-spillere ser at det er flere veier til toppen, og at man kanskje kan komme seg enda raskere opp og frem gjennom en god Oslo-klubb i OBOS eller 2. div. Det gjør kanskje at de nest beste i rekruttstallen vår kanskje ikke er like god som de nest beste var for 5/10 år siden.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

chatin skrev: ons jul 05, 2023 11:38 pm
KingKongHalvor skrev: ons jul 05, 2023 11:26 pm Takk for veldig bra svar.👍🏼

Nevnte det litt over her, kanskje vi rett og slett ikke har ressurser nok til både å ha et lag i ES og i 2.div.
Vanskelig å vite om det er ressurser eller prioriteringer som gjør det. Det er jo åpenbart bevisst at så mange unge er flyttet opp i A-stallen. Fagermo har vel innrømt at det har blitt for mange på en gang. Kanskje glemte man 2. laget litt i det store bildet når man valgte å gjøre så mange unggutter til en sentral del av A-stallen så tidlig. Men mangler man ressurser har man jo ikke noe valg. Det er det kun de på innsiden som kan vite.

En ekstra faktor inn i miksen som kan nevnes er jo konkurransesituasjonen i Oslo. Når man f.eks. ser talenter som Zafeiris og Cornic som gikk til Grorud fremfor å spille for VIF 2 så skjønner man jo at klubber som Grorud, Kåffa og Skeid kanskje er større konkurrenter om talentene enn de har vært tidligere. Unge Oslo-spillere ser at det er flere veier til toppen, og at man kanskje kan komme seg enda raskere opp og frem gjennom en god Oslo-klubb i OBOS eller 2. div. Det gjør kanskje at de nest beste i rekruttstallen vår kanskje ikke er like god som de nest beste var for 5/10 år siden.
Interessant betraktning, som understøtter min bekymring.

I utgangspunktet skal valget være enkelt for alle unge talenter i Oslo. Vålenga er størst og best på alt. Spiller i ES, har de beste fascilitetene, penger, ressurser og støtteapparat. Men så klarer vi altså ikke å gi dem en stabil konkurransehverdag i 2.div, for mange av dem blir det benken på a-laget, og spart på 2.-laget, for å være tilgjengelige for a-laget. Så de trener mest, spiller ikke så mye kamper.
Mens talenter på Skeid, Kåffa og Grorud spiller fast hver uke.

Deila

Legg inn av Deila »

KingKongHalvor skrev: ons jul 05, 2023 11:51 pm
chatin skrev: ons jul 05, 2023 11:38 pm
KingKongHalvor skrev: ons jul 05, 2023 11:26 pm Takk for veldig bra svar.👍🏼

Nevnte det litt over her, kanskje vi rett og slett ikke har ressurser nok til både å ha et lag i ES og i 2.div.
Vanskelig å vite om det er ressurser eller prioriteringer som gjør det. Det er jo åpenbart bevisst at så mange unge er flyttet opp i A-stallen. Fagermo har vel innrømt at det har blitt for mange på en gang. Kanskje glemte man 2. laget litt i det store bildet når man valgte å gjøre så mange unggutter til en sentral del av A-stallen så tidlig. Men mangler man ressurser har man jo ikke noe valg. Det er det kun de på innsiden som kan vite.

En ekstra faktor inn i miksen som kan nevnes er jo konkurransesituasjonen i Oslo. Når man f.eks. ser talenter som Zafeiris og Cornic som gikk til Grorud fremfor å spille for VIF 2 så skjønner man jo at klubber som Grorud, Kåffa og Skeid kanskje er større konkurrenter om talentene enn de har vært tidligere. Unge Oslo-spillere ser at det er flere veier til toppen, og at man kanskje kan komme seg enda raskere opp og frem gjennom en god Oslo-klubb i OBOS eller 2. div. Det gjør kanskje at de nest beste i rekruttstallen vår kanskje ikke er like god som de nest beste var for 5/10 år siden.
Interessant betraktning, som understøtter min bekymring.

I utgangspunktet skal valget være enkelt for alle unge talenter i Oslo. Vålenga er størst og best på alt. Spiller i ES, har de beste fascilitetene, penger, ressurser og støtteapparat. Men så klarer vi altså ikke å gi dem en stabil konkurransehverdag i 2.div, for mange av dem blir det benken på a-laget, og spart på 2.-laget, for å være tilgjengelige for a-laget. Så de trener mest, spiller ikke så mye kamper.
Mens talenter på Skeid, Kåffa og Grorud spiller fast hver uke.
Ref gårsdagens diskusjon sier Nornes følgende i Dagsavisen:

– Når det kommer til laguttaket og hvem som kan være med å spille for Vålerenga 2 så er det Joacim Jonsson og teamet mitt som tar en samlet vurdering, hvor vi tar høyde for det tøffe kampprogrammet som er fremover, forteller Vålerenga Jan Frode Nornes til Dagsavisen etter tirsdagen trening.

– Det er fordeler og ulemper med det å ha et andrelag som er 2. divisjon. Det første er det med prioritering, så noen ganger så stiller vi mye bedre lag enn andre, og dette kan skape en liten urettferdighet i ligaen. Fordelen er at det er fantastisk arena for unge spillere som vi har masse av å kunne vise seg fram i en såpass høy liga som PostNord-ligaen er, avslutter VIF-trener Jan Frode Nornes.

https://www.dagsavisen.no/oslo/sport/tr ... i-starten/

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Legg inn av Big George »

Nordnes må bevise at han ikke er Fagermos lillebror.
Det intervjuet som gjengis er ikke fugl eller fisk.
Hva står fyren for ?

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Big George skrev: tor jul 06, 2023 10:14 pm Nordnes må bevise at han ikke er Fagermos lillebror.
Det intervjuet som gjengis er ikke fugl eller fisk.
Hva står fyren for ?
Han er læregutten til Fagermo, men han skal jo bare styre dette til neste trener er på plass, han trenger ikke å bevise så mye. For jeg håper ikke at han er en av kandidatene.

chatin

Legg inn av chatin »

JJ antyder til Eurosport at media ikke er særlig nær når de foreslår kandidater til trenerjobben.

– Vi har valgt å holde denne prosessen veldig intern og det tror jeg er fornuftig slik situasjonen er. Da slipper vi at masse navn kommer ut her og der. Så vet vi at pressen ønsker å spekulere i navn, men de har til nå ikke vært i nærheten av noen ting. Jeg tror vi skal fortsette på den måten, så dere får informasjonen når dette prosjektet er landet, påpeker Jonsson.

Inntrykk utad virker å være at det ikke er veldig mange norske navn på klubbens liste. Helstrup er nok en av få. Basert på listen jeg publiserte her for noen uker siden og med noen nye navn kan vi jo se på noen kandidater i nabolandene og primært svenske og danske navn som ikke har vært nevnt særlig i media.

🇸🇪 Jens Gustafsson (44) - Pogon Szczecin
44 år gammel svenske som tidlig ble sett på som et trenertalent over grensen. Har tidligere vært hovedtrener i Halmstad, IFK Norrköping, Hajduk Split, og to perioder for Sveriges U21-landslag. Akkurat nå trener for Pogon Szczecin som endte på 4. plass i Polen, så mulig jobben han har er mer attraktiv enn VIF. Spiller som regel en 4-3-3 / 4-1-4-1 med smale vinger, eventuelt 4-2-3-1. En mann Joacim Jonsson kjenner godt til som han i sin tid som tv-ekspert har spilt inn som potensiell Rosenborg-trener flere ganger. Fått skryt for å være en som har en enorm oversikt over spillmarkedet, flink med unge spillere og en god leder.

🇸🇪 Kim Hellberg (35) - IFK Värnamo
Up and coming trenertalent som høster mye lovord i Sverige. Tok lille IFK Värnamo til en 10.-plass i Allsvenskan i første sesong, og det med en offensiv tilnærming til fotballen. Tross sin unge alder har han vært trener på ulike nivåer i et tiår og kom til Värnamo fra å ha vært assistenttrener i IFK Norrköping. En tilpasningsdyktig trener som får skryt av hvordan laget hans er ekstremt fleksible, aggressive og kan tilpasse seg uansett motstander. Hvilken posisjon han spiller på papiret er ikke så fryktelig nøye fordi i hans filosofi er det så mye fleksibilitet og posisjonene kan endre seg alt etter hvordan motstander spiller.

🇸🇪 Jimmy Thelin (45) - Elfsborg
Etter 12. plass i sin første sesong i Elfsborg i 2018 har laget etablert seg på øvre halvdel. 8. plass i 2019, 2. plass i 2020, 4 plass i 2021, 6 plass i 2022, og er for fullt med i toppen i år på øyeblikket på en 2. plass. Spiller som regel en 4-2-3-1 variant og er kjent for et lag med aggressivt presspill.

🇸🇪 Mikael Stahre (47) - klubbløs
Var i miksen før Fagermo ble ansatt, endte da opp i Sarpsborg uten nevneverdig suksess. Dro videre til IFK Göteborg hvor han heller ikke ble noen suksess og er nå TV-ekspert i Sverige.

🇸🇪 Poya Asbaghi (37) - assistenttrener Al-Shamal
Svensk-iransk trenertalent som klatret oppover trenerstigen til han tok over IFK Göteborg i 2018. Var ferdig i IFK i 2020 og ledet deretter det svenske U21-landslaget en periode før han tok over Barnsley i Championship. Forlot Barnsley etter at han ikke klarte å redde de fra nedrykk. Har vært assistenttrener for Milos Milojevic i Røde Stjerne og nå Al-Shamal siste året.

🇸🇪 Björn Hamberg (38) - klubbløs
Graham Potters mest betrodde mann som har fulgt han som assistent fra Östersund via Swansea og Brighton til Chelsea. Ble i Chelsea etter at Potter fikk sparken men har takket for seg nå foran ny sesong. Ingen hovedtrenererfaring.

🇸🇪 Daniel Bäckström (35) - Sverige U21
Også sett på som et trenertalent over grensen. Gikk fra å være assistenttrener i Malmö til hovedtrener i Sirius hvor han leverte to godkjente sesonger. Ble ansatt som ny U21-landslagstrener i november i fjor.

🇸🇪 Alexander Axén (51) - klubbløs
Har vært ute av trenergamet en god stund siden han ga seg i Örebro i 2017. Siden etablert seg som anerkjent TV-ekspert i Sverige. En man med god oversikt over norsk fotball som følger godt med, men lenge siden sist han var trener.

🇸🇪 Henrik «Henke» Larsson (51) - klubbløs
Har ikke bevist all verden som hovedtrener men morsomt navn å kaste inn i miksen. Hatt noen runder i Falkenberg og Helsingborg som hovedtrener uten stor suksess. Var sist assistenttrener under Ronald Koeman i to år i Barcelona.

🇩🇰 Niels Fredriksen (52) - klubbløs
Danske som i flere år var U21-landslagstrener for Danmark og tok laget til to EM-sluttspill. Tok over Brøndby i 2018, og ledet i 2021 klubben til seriegull for første gang på 16 år. Fikk sparken i november i fjor og har vært uten jobb siden.

🇩🇰 David Nielsen (46) - klubbløs
Godt kjent i Norges land fra både spillerkarriere og som Godset-trener. Vært arbeidsledig i ett år etter at han var ferdig etter fem år i AGF etter forrige sesong.

🇩🇰 Jess Thorup (53) - klubbløs
Ståle Solbakkens erstatter i FCK er muligens en longshot med sin CV. Tidligere trent blant annet Genk, Gent og Midtjylland. Men han er ledig på markedet og har vært det siden han var ferdig i FCK i september i fjor.

🇭🇷 Ivan Prelec (35) - Vejle
Kroat som har fått skryt for jobben han har gjort i Vejle og tatt de opp i Superligaen. Har sin trenerutdannelse i det svært anerkjente akademiet til Dinamo Zagreb hvor han også har vært hovedtrener for rekruttlaget.


Navn som Stefan Billborn og Rikard Norling har allerede vært nevn av flere medier. Paco og Bohinen er vel sammen med Helstrup de norske navnene man kan tenke seg er aktuelle.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Legg inn av Big George »

Minner om overgangsvinduet Norge 1. august 31. august

Deila

Legg inn av Deila »

KingKongHalvor skrev: tor jul 06, 2023 10:31 pm
Big George skrev: tor jul 06, 2023 10:14 pm Nordnes må bevise at han ikke er Fagermos lillebror.
Det intervjuet som gjengis er ikke fugl eller fisk.
Hva står fyren for ?
Han er læregutten til Fagermo, men han skal jo bare styre dette til neste trener er på plass, han trenger ikke å bevise så mye. For jeg håper ikke at han er en av kandidatene.
Han er 100% ikke en kandidat. Han var tidlig ute selv og sa at han heller ikke har ambisjoner om jobben som hovedtrener. Det er veldig midlertidig, men kampene kommer tett som hagl i juli. Så han skal nok lede laget i noen kamper til.

Deila

Legg inn av Deila »

Ligger an til at Thorvaldsen starter på søndag. Håkans er skadet, og Thorvaldsen har prestert såpass bra at han rangeres foran Dicko Eng.

Strandberg er som vanlig usikker og trente ikke fredag. Avgjørelse tas lørdag. Zuta og Hammer Kjelsen aktuell som stoppere siden Oldrup har karantene. Snakkes også om at Bully nærmer seg spill i Eliteserien etter skadene han har hatt, men er ikke klar for 90 min enda.


Fra Dagsavisen: https://www.dagsavisen.no/oslo/sport/tr ... pperkabal/

chatin

Legg inn av chatin »

Deila skrev: fre jul 07, 2023 4:50 pm Strandberg er som vanlig usikker og trente ikke fredag. Avgjørelse tas lørdag. Zuta og Hammer Kjelsen aktuell som stoppere siden Oldrup har karantene.
Ekstremt spent på hva som skjer på midtstopperplass i sommer. En ting er at det er en kabal å legge akkurat nå, men kabalen i det langsiktige er vel så komplisert. Heggheim borte, Hammer Kjelsen skal etter hvert satses på, men når? Får forhåpentligvis muligheten til å prøve seg nå i alle fall. Er Strandberg motivert til å fortsette eller skal han ut igjen for å spille på gress? Virker som Kiil Olsen i beste fall kan være tilbake i august. Hvor mange stoppere skal inn? Plutselig kommer det en trener som vil spille med trebackslinje og da må vi i alle fall på shopping.

Deila

Legg inn av Deila »

Ser Jokke snakker engelsk i intervjurunde 2 på Ære Være episoden. Så da har vi vel et par utenlandske trenere på listen også ;)

Deila

Legg inn av Deila »

chatin skrev: fre jul 07, 2023 5:04 pm
Deila skrev: fre jul 07, 2023 4:50 pm Strandberg er som vanlig usikker og trente ikke fredag. Avgjørelse tas lørdag. Zuta og Hammer Kjelsen aktuell som stoppere siden Oldrup har karantene.
Ekstremt spent på hva som skjer på midtstopperplass i sommer. En ting er at det er en kabal å legge akkurat nå, men kabalen i det langsiktige er vel så komplisert. Heggheim borte, Hammer Kjelsen skal etter hvert satses på, men når? Får forhåpentligvis muligheten til å prøve seg nå i alle fall. Er Strandberg motivert til å fortsette eller skal han ut igjen for å spille på gress? Virker som Kiil Olsen i beste fall kan være tilbake i august. Hvor mange stoppere skal inn? Plutselig kommer det en trener som vil spille med trebackslinje og da må vi i alle fall på shopping.
Vi henter nok minst en stopper ila sommervinduet. Jeg tror ikke Strandberg forsvinner ut igjen for å være ærlig. Tror han har kommet tilbake til Norge for å bli. Mener de sa i podcasten den 69.mann at han har en klausul i kontrakten om automatisk forlengelse. Så han tror jeg blir i klubben en stund altså, med mindre det skulle dukke opp noe spesielt.

chatin

Legg inn av chatin »

Strandberg i nytt TV 2-intervju.

− Vi har slitt veldig poengmessig, det er det ikke tvil om. Jeg ble slaktet av alt og alle for det jeg har sagt i vinter og vår, men det er det som er realiteten. Det er kanskje tøft å høre. Klubben er nødt til å stake ut en retning og så må man jobbe slavisk etter det. Men hvordan det skjer, er ikke opp til meg å bestemme. sier Strandberg.

− Er du klar til å være den lederen klubben trenger i tiden framover?

− Jeg har alltid vært en leder så lenge jeg har spilt fotball. Jeg gjør mitt beste og prøver å lede og guide så mye jeg kan, sier Strandberg.

Stefan Strandberg er klar på at han fortsatt har troa på at VIF kan løfte seg mot toppen av norsk fotball.

− Ja, hvis ikke hadde jeg ikke vært her. Da hadde jeg dratt. Jeg har fremdeles lyst å spille fotball og levere på et høyt nivå. Om jeg ikke hadde troa på å få klubben på rett kjøl igjen, så hadde det ikke vært noe gøy å være her, sier Strandberg.


https://www.tv2.no/sport/fotball/elites ... /15875287/

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

chatin skrev: fre jul 07, 2023 6:28 pm Jeg ble slaktet av alt og alle for det jeg har sagt i vinter og vår, men det er det som er realiteten. Det er kanskje tøft å høre.

Og
«Nå oppfordrer VIF-kapteinen sin egen klubb til å ta et oppgjør med seg selv.»

Se deg litt i speilet også. Blir ikke mer sympatisk av alle utspill i media, men han har aldri nådd de store høyder på det punktet.

Deila

Legg inn av Deila »

Hmm? Skal visst hintes til Chris Coleman.

Sist redigert av Deila den fre jul 07, 2023 8:08 pm, redigert 1 gang totalt.

Deila

Legg inn av Deila »

ehall skrev: fre jul 07, 2023 7:32 pm
chatin skrev: fre jul 07, 2023 6:28 pm Jeg ble slaktet av alt og alle for det jeg har sagt i vinter og vår, men det er det som er realiteten. Det er kanskje tøft å høre.

Og
«Nå oppfordrer VIF-kapteinen sin egen klubb til å ta et oppgjør med seg selv.»

Se deg litt i speilet også. Blir ikke mer sympatisk av alle utspill i media, men han har aldri nådd de store høyder på det punktet.


Skjønner ikke hva du hisser deg opp over. Strandberg har helt rett, og han er ikke den eneste som ser det/etterlyser det. Han kaller en spade for en spade. Ikke alle som tåler det tydeligvis.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Deila skrev: fre jul 07, 2023 8:05 pm
ehall skrev: fre jul 07, 2023 7:32 pm
chatin skrev: fre jul 07, 2023 6:28 pm Jeg ble slaktet av alt og alle for det jeg har sagt i vinter og vår, men det er det som er realiteten. Det er kanskje tøft å høre.

Og
«Nå oppfordrer VIF-kapteinen sin egen klubb til å ta et oppgjør med seg selv.»

Se deg litt i speilet også. Blir ikke mer sympatisk av alle utspill i media, men han har aldri nådd de store høyder på det punktet.


Skjønner ikke hva du hisser deg opp over. Strandberg har helt rett, og han er ikke den eneste som ser det/etterlyser det. Han kaller en spade for en spade. Ikke alle som tåler det tydeligvis.

Jeg hisser meg ikke opp, synes han bare burde ta det mer internt. Som mange andre som klager på arbeidsgiver i media. Men han er like lite sympatisk som forrige gang han var i Vålerenga.

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

Deila skrev: fre jul 07, 2023 8:01 pm Hmm? Skal visst hintes til Chris Coleman.

Ingen voldsomt oppløftende statistikk

chatin

Legg inn av chatin »

ehall skrev: fre jul 07, 2023 8:19 pm Jeg hisser meg ikke opp, synes han bare burde ta det mer internt. Som mange andre som klager på arbeidsgiver i media. Men han er like lite sympatisk som forrige gang han var i Vålerenga.
Så du som supporter vil heller at kapteinen vår utad skal feie alt under teppet og late som at alt er rosenrødt i likhet med daglig leder og styreleder i klubben? Eller vil du ha en kaptein som viser at han ser det samme som supporterne ser, og som sier i fra til oss supportere om at ting ikke er som det skal i klubben? Det blir jo sagt i fra internt uansett, det har Strandberg vært tydelig på.

Strandberg bommet i det intervjuet som ble gjort i frustrasjon og affekt etter Sarpsborg-kampen hvor han distanserte seg fra laget og klubben. Formulerte seg dårlig og endte med å kaste lagkameratene under bussen. Det innså han også og beklaget og sa at frustrasjonen kommer fordi han er glad i klubben og vil at vi skal få det til. Men når han fra innsiden ser at ting ikke er som det burde være setter jeg pris på at han også utad sier det da det er måten han kan kommunisere med de som er glad i klubben. For all del han har ikke spilt til 10´er på børsen hver kamp han heller, men dette handler om et mye større bilde enn laget på banen.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

chatin skrev: fre jul 07, 2023 8:30 pm
ehall skrev: fre jul 07, 2023 8:19 pm Jeg hisser meg ikke opp, synes han bare burde ta det mer internt. Som mange andre som klager på arbeidsgiver i media. Men han er like lite sympatisk som forrige gang han var i Vålerenga.
Så du som supporter vil heller at kapteinen vår utad skal feie alt under teppet og late som at alt er rosenrødt i likhet med daglig leder og styreleder i klubben? Eller vil du ha en kaptein som viser at han ser det samme som supporterne ser, og som sier i fra til oss supportere om at ting ikke er som det skal i klubben? Det blir jo sagt i fra internt uansett, det har Strandberg vært tydelig på.

Strandberg bommet i det intervjuet som ble gjort i frustrasjon og affekt etter Sarpsborg-kampen hvor han distanserte seg fra laget og klubben. Formulerte seg dårlig og endte med å kaste lagkameratene under bussen. Det innså han også og beklaget og sa at frustrasjonen kommer fordi han er glad i klubben og vil at vi skal få det til. Men når han fra innsiden ser at ting ikke er som det burde være setter jeg pris på at han også utad sier det da det er måten han kan kommunisere med de som er glad i klubben. For all del han har ikke spilt til 10´er på børsen hver kamp han heller, men dette handler om et mye større bilde enn laget på banen.
Du feier ingenting under teppet ved å holde kjeft utad.

Deila

Legg inn av Deila »

ehall skrev: fre jul 07, 2023 9:04 pm
chatin skrev: fre jul 07, 2023 8:30 pm
ehall skrev: fre jul 07, 2023 8:19 pm Jeg hisser meg ikke opp, synes han bare burde ta det mer internt. Som mange andre som klager på arbeidsgiver i media. Men han er like lite sympatisk som forrige gang han var i Vålerenga.
Så du som supporter vil heller at kapteinen vår utad skal feie alt under teppet og late som at alt er rosenrødt i likhet med daglig leder og styreleder i klubben? Eller vil du ha en kaptein som viser at han ser det samme som supporterne ser, og som sier i fra til oss supportere om at ting ikke er som det skal i klubben? Det blir jo sagt i fra internt uansett, det har Strandberg vært tydelig på.

Strandberg bommet i det intervjuet som ble gjort i frustrasjon og affekt etter Sarpsborg-kampen hvor han distanserte seg fra laget og klubben. Formulerte seg dårlig og endte med å kaste lagkameratene under bussen. Det innså han også og beklaget og sa at frustrasjonen kommer fordi han er glad i klubben og vil at vi skal få det til. Men når han fra innsiden ser at ting ikke er som det burde være setter jeg pris på at han også utad sier det da det er måten han kan kommunisere med de som er glad i klubben. For all del han har ikke spilt til 10´er på børsen hver kamp han heller, men dette handler om et mye større bilde enn laget på banen.
Du feier ingenting under teppet ved å holde kjeft utad.
Hvis det skal skje endringer i styret og ledelsen som vi ønsker så trenger vi at det legges press også utad.

dzk

Legg inn av dzk »

JackBlack skrev: fre jul 07, 2023 8:22 pm
Deila skrev: fre jul 07, 2023 8:01 pm Hmm? Skal visst hintes til Chris Coleman.

Ingen voldsomt oppløftende statistikk
Ja, har han levert noe som helst siden Wales i 2016 ? Skal sikkert ha skyhøy lønn for å trene oss og.

Deila

Legg inn av Deila »

dzk skrev: fre jul 07, 2023 9:22 pm
JackBlack skrev: fre jul 07, 2023 8:22 pm
Deila skrev: fre jul 07, 2023 8:01 pm Hmm? Skal visst hintes til Chris Coleman.

Ingen voldsomt oppløftende statistikk
Ja, har han levert noe som helst siden Wales i 2016 ? Skal sikkert ha skyhøy lønn for å trene oss og.
Nei tror ikke det. Satser på det blir noen andre.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»