Flyreiser

Svar
Pernille

Re: Flyreiser

Legg inn av Pernille »

Apropos flyreiser, ekle ting noen av dine medpassasjerer gjør på flyet...

https://dinside.dagbladet.no/reise/flyv ... g/79729796

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Ikke så veldig spennende - men Varna-Oslo med Norwegian gikk smertefritt i går. Det var jo heller ikke mer enn om lag halvfullt fly, en stor fordel når man flyr mot flokkens bevegelser... De to mannlige flyvertene bak meg snakket også om dette under boarding - om ulike opplevelser av tomme fly en vei, som fullt fly ut og 12 tilbake. Slik er jo det på enkelte destinasjoner. Dog - Varna-Oslo har jo en del bulgarere som er i Norge av ymse andre grunner enn at de er turister.

Ved ladestasjonen kom jeg i prat med en mor med to nokså grinete unger. Jeg hadde ikke tenkt å føre noen samtale, men det ble nå slik - hun var jo sunnmøring, dvs halvt bulgarsk. Barna var vel sånn 3 og 6 og fryktelig masete. Hun sa at hun nesten angret på ha fått barn, for det var greiere å reiser uten... Spesielt når man skal Sunnmøre-Oslo-Varna. Det jeg dog reagerte på, og som hun også sa, at ektemannen trakk seg unna og overlot det meste til henne.

Det stusset jeg spesielt på når man skulle gå av flyet - eldste barn, en datter, satt vel stort sett med far, men da de skulle gå så tuslet han, og mor hadde begge barna. I det jeg skulle gå av så stod datteren i midtgangen og ødela skikkelig passasje. Folk klemte seg forbi. Hørte moren sa at "DU KAN IKKE STÅ DER - LA FOLK KOMME FORBI", men da var hun jo samtidig opptatt med 3-åringen som grein høylytt og illrødt i 15 minutter før landing. Denne sabben av mann stod da godt ute av flyet... Makan!

Flytiden Varna-Oslo endte på 2 timer 45 minutter - egentlig litt rart å tenke på at Varna føles langt unna, men det er jo det ikke... Uansett - det viktigste her, jeg rakk akkurat Flytoget 01:05 så var hjemme ikke altfor seint.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Reise & Reisetips»