Tourmanager 2023

Svar
Brinkk

Re: Tourmanager 2023

Legg inn av Brinkk »

Jolla skrev: tor jul 06, 2023 10:08 am Kjenner at jeg gjerne skulle ha fylt laget mitt nesten utelukkende med ungdomsryttere og klatrere.
Enig. Sliter virkelig med hvem som skal prioriteres inn… Føler litt på doomed if you do, doomed if you dont..
Gall og Pidcock ser man fort i brudd i morgen. Skjelmose vil være i toppen om det blir GC kamp. Så skulle gjerne hatt alle 3.
Samme med klatrerne. Ciccone, Martinez og Powless går for klatretrøya, men så har du ryttere nå som vil gå for seier i morgen. Woods, Pinot, Bilbao, Teuns.

Klaumb

Legg inn av Klaumb »

Hvem tar man inn for Ala i dag da? Sitter med Powless fra før. Veldig lyst på Pinot mtp i dag, men Martinez ser kanskje bedre ut over flere dager?
Ellers er jeg veldig happy med å ha satset på Rodriguez Cano fremfor Pidcock til nå. Synes han ser veldig sterk ut og så lenge Pidcock skal kjøre med favorittene synes jeg han foreløpig ser bedre ut med samme ambisjon.

Sist vurderer jeg hva jeg gjør med Aranburu.. Sitte med han noen dager til, eller ta inn en bruddrytter med mer kjørestyrke i fjellene? Liker Peters som nevnes av flere. Andre?

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Dagens "farligste" bruddryttere i rangert rekkefølge ifølge meg:

DF Martínez
F Gall
N Powless
T Pinot
W Poels
R Guerreiro
V Lafay
R Urán
D Teuns
J Haig
G Martin
M Jorgenson
P Bilbao
I Izagirre
L Meintjes
E Bernal
R Costa
A Pedrero
A Bettiol
J Alaphilippe

E Desperados

Legg inn av E Desperados »

Jolla skrev: tor jul 06, 2023 10:03 am
flythejollyroger skrev: tor jul 06, 2023 9:41 am Tips til andre hjelperyttere enn Zimmerman i priskategorien under 5,0 som kan klinke til i fjellene på en god dag mottas med takk og bukk.
Nans Peters, Krists Neilands og Clement Berthet er de tre beste i prisklassen 4,1 til 4,5 synes jeg. Omar Fraile er også en grei klatrer, men dyrere enn disse tre uten at jeg synes han er en bedre bruddrytter.
Peters og Berthet blir vel garantert hjelperyttere for Gall i bruddet idag. Mitt beste tips for dagen er å ikke bytte i hjelperytterkategorien. Man kan fint holde unna alene fra toppen av Tourmalet (som i tillegg til HC-kategori er Souvenir Jacques Goddet) og til mål. Så jeg tipper at det blir støtet fra bruddet lenge før toppen av Tourmalet av typer som gjerne vil kjøre solo til mål. Utforkjøringen har lange strekker med rett frem hvor man ikke trår så det er lite å spare på å kjøre i gruppe ned fra toppen og frem til siste bakken.

Klaumb

Legg inn av Klaumb »

Jolla skrev: tor jul 06, 2023 10:20 am Dagens "farligste" bruddryttere i rangert rekkefølge ifølge meg:

DF Martínez
F Gall
N Powless
T Pinot
W Poels
R Guerreiro
V Lafay
R Urán
D Teuns
J Haig
G Martin
M Jorgenson
P Bilbao
I Izagirre
L Meintjes
E Bernal
R Costa
A Pedrero
A Bettiol
J Alaphilippe
Ville du valgt Pinot eller Martinez sett over flere dager? Eller tenker du at å bruke byttene på klatrerkategorien for "sideveisbytter" er veien å gå i år mtp det du skrev over her om at det er den kategorien + ungdom som virkelig er der det er flest ryttere å ta av?

Hj3lp_Kris

Legg inn av Hj3lp_Kris »

Går altså sååå dårlig i år 🤓
Men i dag må og skal pinot og Guillaume Martin slå til. Ev mohoric eller aranburu. Litt for mange differ i laget, men føler presset av å ligge over 2k bak.

gjrk

Legg inn av gjrk »

Sitter med følgende lag, og har tenkt å sitte med det noen dager. Er det en ide å bytte ut Woods for Pinot? Noen tanker om hvem av dem som gjør det best de neste 4-5 dagene?

Pog-Vinge
Van Aert- Van poppel
Bilbao-Woods
Gall-Skjelmose
Madouas-Aranburu-Bethet
Campenaerts
Bahrain

knutolini

Legg inn av knutolini »

Jess, flere som har kommet skjevt ut her. Mange poeng å hente enda, så sånn sett er det ingen krise, men skal jo erkjenne at når man har svidd av 8 bytter før en etappe, så er det litt frustrerende når man ikke treffer. Får bare tenke at det ikke er bare for én etappe man bytter.

fvang

Legg inn av fvang »

Ny spennende dag og synes Vinge ser såpass sterk ut at jeg har litt lyst å være set and forget på han og Ala har virket fryktelig svak. Sitter med følgende lag og vurderer 5 bytter (0 i banken og 0 bytter så langt)

Pog - Latour
Phillipsen - Girmay
Geschke - Ala
Pidcock - Jensen
Peres - MVdP - Aranburu
Camp
Alpecin

Latour -> Vinge
Girmay -> Welsford
Geschke -> Powless
Ala -> Ciccone
Alpecin -> UnoX

Tanker?

Brinkk

Legg inn av Brinkk »

gjrk skrev: tor jul 06, 2023 10:51 am Sitter med følgende lag, og har tenkt å sitte med det noen dager. Er det en ide å bytte ut Woods for Pinot? Noen tanker om hvem av dem som gjør det best de neste 4-5 dagene?

Pog-Vinge
Van Aert- Van poppel
Bilbao-Woods
Gall-Skjelmose
Madouas-Aranburu-Bethet
Campenaerts
Bahrain
Jeg ville beholdt Woods. Kan fort slå til i dag.

gjrk

Legg inn av gjrk »

Å du ville heller ikke satt ut Bilbao for Pinot ?


Sitter med følgende lag, og har tenkt å sitte med det noen dager. Er det en ide å bytte ut Woods for Pinot? Noen tanker om hvem av dem som gjør det best de neste 4-5 dagene?

Pog-Vinge
Van Aert- Van poppel
Bilbao-Woods
Gall-Skjelmose
Madouas-Aranburu-Bethet
Campenaerts
Bahrain
[/quote]

Jeg ville beholdt Woods. Kan fort slå til i dag.
[/quote]

Rod

Legg inn av Rod »

Hvordan er det med restitusjon etter en økt som i går? Tenker på mange av de som kanskje brente mye krutt i går som feks Ciccone, Hindley, Gall osv. Er det å kle seg etter været som var i går, eller finnes det nok krutt til to kraftanstrengelser til to dager på rad? Se bort fra lagtaktikk og om de kjører for noen. Kan man kjøre 100% to dager på rad i fjellene?
:)

Brinkk

Legg inn av Brinkk »

gjrk skrev: tor jul 06, 2023 10:58 am Å du ville heller ikke satt ut Bilbao for Pinot ?


Sitter med følgende lag, og har tenkt å sitte med det noen dager. Er det en ide å bytte ut Woods for Pinot? Noen tanker om hvem av dem som gjør det best de neste 4-5 dagene?

Pog-Vinge
Van Aert- Van poppel
Bilbao-Woods
Gall-Skjelmose
Madouas-Aranburu-Bethet
Campenaerts
Bahrain
Jeg ville beholdt Woods. Kan fort slå til i dag.
[/quote]
[/quote]

Jeg vurderer Bilbao inn i dag, så nei 😅👍

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Helt 50/50 om denne går til bruddet eller GC-rytterne. Siden jeg sitter med masse GC-ryttere håper jeg vi får ett lite brudd der Powless er først over Tourmalet og så blir det GC-kamp om etappeseieren.

Brinkk

Legg inn av Brinkk »

Rod skrev: tor jul 06, 2023 11:04 am Hvordan er det med restitusjon etter en økt som i går? Tenker på mange av de som kanskje brente mye krutt i går som feks Ciccone, Hindley, Gall osv. Er det å kle seg etter været som var i går, eller finnes det nok krutt til to kraftanstrengelser til to dager på rad? Se bort fra lagtaktikk og om de kjører for noen. Kan man kjøre 100% to dager på rad i fjellene?
:)
Vanskelig å si, men pleier å ta ut en del. Var jo et stort brudd i går, så kanskje de klarte å spare en del, men sånn historisk så tar de hvertfall en rolig dag i mellom. Historisk så tenker jeg på ryttere som var nære å vinne en etappe, og som tok en seier senere i rittet. F.eks. Kemna, Konrad, Pidcock, Houle, Hirschi, Lutsenko de senere årene

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Smurfejonny skrev: tor jul 06, 2023 9:20 am Har Jorgensen og Skjelmose, spørsmålet er om en av de skal ut for Gall som garantert vil prøve seg i dag. Tanker?
Jeg står med de samme og kommer nok ikke til å bytte.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Rod skrev: tor jul 06, 2023 11:04 am Hvordan er det med restitusjon etter en økt som i går? Tenker på mange av de som kanskje brente mye krutt i går som feks Ciccone, Hindley, Gall osv. Er det å kle seg etter været som var i går, eller finnes det nok krutt til to kraftanstrengelser til to dager på rad? Se bort fra lagtaktikk og om de kjører for noen. Kan man kjøre 100% to dager på rad i fjellene?
:)
Hindley tror jeg kommer til å gi jernet idag.
Ciccone ville jeg personlig ikke byttet inn, for der kan taktikken være fire forskjellige ting.
DF Martinez virket ikke å gi alt igår.
Van Aert brant mye, men er typen til å gå igjen på pur - i hvert fall hvis han tenker han er på en 2-ukers Tour og ikke en 3-ukers.
Gall har en kroppsbygning som kommer til å gå opp bakkene nesten uansett, så der er det mer om han er mentalt sliten.
Neilands virket i likhet med Van Aert å ha brent mye.
Både Pedersen og Coquard ønsker nok å komme i bruddet for å ta spurtpoeng, mulig at Alpecin er flinkere på å få egne menn med idag.

Fjellgeita

Legg inn av Fjellgeita »

Ingen som har tro på Lafay idag?

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Fjellgeita skrev: tor jul 06, 2023 11:37 am Ingen som har tro på Lafay idag?
Lafay er egentlig ingen klatrer.

AndreasPF

Legg inn av AndreasPF »

Sitter med Pidcock og Skjelmose.

Er det verdt å gjøre ett bytte for å få inn Gall? Jeg tenker å ta ut Pidcock evt da.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Pog – Vingegaard
Welsford - Pedersen
Ala – Powless
Jorgenson – Skjelmose
MVDP – Zimmermann – Muhlberger
Campenaerts
Trek

Tanker? Ala ut kanskje? Men for hvem?

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

fvang skrev: tor jul 06, 2023 10:52 am Ny spennende dag og synes Vinge ser såpass sterk ut at jeg har litt lyst å være set and forget på han og Ala har virket fryktelig svak. Sitter med følgende lag og vurderer 5 bytter (0 i banken og 0 bytter så langt)

Pog - Latour
Phillipsen - Girmay
Geschke - Ala
Pidcock - Jensen
Peres - MVdP - Aranburu
Camp
Alpecin

Latour -> Vinge
Girmay -> Welsford
Geschke -> Powless
Ala -> Ciccone
Alpecin -> UnoX

Tanker?
Ser veldig riktig ut de byttene

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

AndreasPF skrev: tor jul 06, 2023 11:44 am Sitter med Pidcock og Skjelmose.

Er det verdt å gjøre ett bytte for å få inn Gall? Jeg tenker å ta ut Pidcock evt da.
Jeg har gjort det, blir sikkert straffet for det. Pidcock er rå hvis han våkner. Fordelen med han er at laget har gitt han frie tøyler.
Det er ryttere som ofte er gull i Tourmanager, men usikker på formen hans.
Hadde ringet rundt Etappe 1, ,2 og 5 første uka. Har ikke sett veldig mye til han foruten etappe 2.
Sist redigert av Skywalker den tor jul 06, 2023 12:09 pm, redigert 1 gang totalt.

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

Er det første runde i Skoda cup i dag?
Alltid morsomt med den. speaielt hvis man har hatt en dårlig start.

Brinkk

Legg inn av Brinkk »

K-Torget skrev: tor jul 06, 2023 11:49 am Pog – Vingegaard
Welsford - Pedersen
Ala – Powless
Jorgenson – Skjelmose
MVDP – Zimmermann – Muhlberger
Campenaerts
Trek

Tanker? Ala ut kanskje? Men for hvem?
Jeg tar ut Ala i dag, ser ikke ut til å være i form. Blir Bilbao, Woods eller Martinez tror jeg. Ska avvente litt intervjuer før jeg tar beslutningen.

Brinkk

Legg inn av Brinkk »

Skywalker skrev: tor jul 06, 2023 12:05 pm
AndreasPF skrev: tor jul 06, 2023 11:44 am Sitter med Pidcock og Skjelmose.

Er det verdt å gjøre ett bytte for å få inn Gall? Jeg tenker å ta ut Pidcock evt da.
Jeg har gjort det, blir sikkert straffet for det. Pidcock er rå hvis han våkner. Fordelen med han er at laget har gitt han frie tøyler.
Det er ryttere som ofte er gull i Tourmanager, men usikker på formen hans.
Hadde ringet rundt Etappe 1, ,2 og 5 første uka. Har ikke sett veldig mye til han foruten etappe 2.
Syns Pidcock har vist godt slag jeg. Har hengt med sammenlagtsgutta på hver etappe nesten. I går klarte jo ingen å henge med Vingegaard, til og med Pog klarte ikke kjøret.

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

Forberedt på en tre vonde etapper framover.
Ligger på en fin 590 plass. Håper jeg er innenfor topp 1000 før etappe 9.
Hvor jeg har peilet laget inn for.
8 bytter er brukt. 1,9 i bank.

Kap: Vinge - Poga
Spu: Cougard - Pedersen
Kla: Powless - Ciccone
Ung: Gall - Skjelmose
Hje: MvP - Aranburu - Zimmermann
Tem: Andersen
Dir: Uno-X

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

K-Torget skrev: tor jul 06, 2023 11:49 am Pog – Vingegaard
Welsford - Pedersen
Ala – Powless
Jorgenson – Skjelmose
MVDP – Zimmermann – Muhlberger
Campenaerts
Trek

Tanker? Ala ut kanskje? Men for hvem?
Hva tenker du å gjøre for morgendagen? Og kanskje også etappe 8.

Skal du sitte med Welsford og Pedersen? For hvis du planlegger å oppgradere der så burde du gå for noen som gir deg endel i banken idag.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

fvang skrev: tor jul 06, 2023 10:52 am Ny spennende dag og synes Vinge ser såpass sterk ut at jeg har litt lyst å være set and forget på han og Ala har virket fryktelig svak. Sitter med følgende lag og vurderer 5 bytter (0 i banken og 0 bytter så langt)

Pog - Latour
Phillipsen - Girmay
Geschke - Ala
Pidcock - Jensen
Peres - MVdP - Aranburu
Camp
Alpecin

Latour -> Vinge
Girmay -> Welsford
Geschke -> Powless
Ala -> Ciccone
Alpecin -> UnoX

Tanker?
Hvis du planlegger å sitte med Girmay/Pedersen/WvA på etappe 7 og 8 så ville jeg unngått byttet av spurter. Kanskje da gått fra Ala til en billigere klatrer for å klare dette?.

E Desperados

Legg inn av E Desperados »

Rod skrev: tor jul 06, 2023 11:04 am Hvordan er det med restitusjon etter en økt som i går? Tenker på mange av de som kanskje brente mye krutt i går som feks Ciccone, Hindley, Gall osv. Er det å kle seg etter været som var i går, eller finnes det nok krutt til to kraftanstrengelser til to dager på rad? Se bort fra lagtaktikk og om de kjører for noen. Kan man kjøre 100% to dager på rad i fjellene?
:)
Hvis du antar at etappe 9 og 13 blir sammenlagtkamp så vil de som går for klatretrøya kunne gå i brudd og "tømme seg" i dag og vite at de ikke skal i ilden før etappe 14 igjen.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Sykkel»