Abida Raja - frihetens øyeblikk

Svar
B.O.B.

Abida Raja - frihetens øyeblikk

Legg inn av B.O.B. »

Halvveis ut i boken til Abid Rajas søster, Abida Raja, så må jeg si at jeg er forundret over at ikke dette svinet av en far ved navn Qayyum Abdul Raja blir arrestert. Foreldet eller ei, mannen er et rasshøl uten sidestykke. Hele slekten er mer eller mindre piss råtten, og alt i dette bare bekrefter det jeg i alle år - muslimsk kultur er ræva! Multikultur er et helvete, og hele hennes livshistorie bekrefter det så langt. Det verste er at alt det sinnsyke man leser om i denne boken opplever unge muslimske barn den dag i dag, og det er fremtiden de har i vente.

Fytte faen for en pill råtten kultur den pakistanske kulturen er. Det burde være et krav til de som kommer at de kvitter seg med all den dritten de drar med seg i den kulturen. Vi burde ikke gi statsborgerskap til slike folk før etter tyve år og hvor det kan bevises at de har kastet all den kulturen og sine tradisjoner på søppeldynga hvor den hører hjemme.

Noen som vet hva de øvrige rasshølene i denne boken bedriver for noe i Oslo? Hennes eks-mann/konebanker/voldtektsforbryter? Hva jobber han med? Svinet av en far, hva eier han? Bor han fortsatt i en trygdeleilighet samtidig som han eier selskap og har palass i Pakistan? Hva med deres lite sympatiske storebror Tadeen Raja? Hva gjør denne gullgutten i dag?
Sist redigert av B.O.B. den tir sep 06, 2022 7:15 pm, redigert 2 ganger totalt.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Begynte jeg også å tenke på når jeg hørte om søstras bok. At foreldrene burde bli arrestert!

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Det er et kvinnesyn som er helt absurd. Man må begynne å slå ned på dette. Man kan ikke lenger skjule seg bak «kultur». Fengselsstraff for å tvangsgifte vekk familiemedlemmer burde være en åpenba

Og når kvinner må leve i skjul for familie må den familien tas knallhardt av myndighetene. Kvinnene hvis eneste feil er at de vil bestemme over eget liv må være dem som kan gå fritt.

Det er en del skrekkelige greier i muslimsk kultur som ikke er forenelig med vårt samfunn.
Sist redigert av PapaSmurf den tir sep 06, 2022 7:12 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Justice 97 skrev: tir sep 06, 2022 7:10 pm Myndighetene har berøringsangst for dette, dessverre.
Det som er ille er at dette ikke er noe spesielt for denne familien, tvert i mot det er kulturen deres.

Abida må regne med å skjøvet ut av familien og i verste fall bli drept.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Uten at jeg kjenner til Abid Rajas virke som minister, så kjenner jeg litt på at jeg synes han gjorde litt for lite de som har samme oppvekst som han selv. Når man opplever en slik drittfamilie styrt av en så råtten kultur så skulle man tro at man kan dra på litt skikkelig når man først sitter med makten. Men fyren var slik jeg husker det mest opptatt av å gå på kino og leke klovn. Skuffende!

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Abida trenger nok ikke dra til Pakistan for hilse på slekten, og bør nok passe seg for en god del av den her hjemme også dessverre. Men det skulle vært mye strengere for alle de råtne møkkapakistanerne som sympatiserer med slikt kvinnesyn og oppførsel. Hvis et rasshøl ringer til hennes ektemann og tyster om de skulle se henne noe sted, og dette medfører en skade på henne, så burde den pakistaneren få samme straff som gjerningsmannen.

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Når kommer filmen? Tror jeg venter til den kommer VHS.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Malacay skrev: tir sep 06, 2022 7:24 pm
B.O.B. skrev: tir sep 06, 2022 7:18 pm Uten at jeg kjenner til Abid Rajas virke som minister, så kjenner jeg litt på at jeg synes han gjorde litt for lite de som har samme oppvekst som han selv. Når man opplever en slik drittfamilie styrt av en så råtten kultur så skulle man tro at man kan dra på litt skikkelig når man først sitter med makten. Men fyren var slik jeg husker det mest opptatt av å gå på kino og leke klovn. Skuffende!
Han var kulturminister. Nå har vel både han og søsteren hans tatt et voldsomt oppgjør mot disse sykelig kontrollerende menneskene. Det blir kanskje litt feil å kritisere dem.
Disse sykelig kontrollerende menneskene som jeg ikke har sett deg gi annet en godord.

Disse menneskene kontrollerer seksuel legning også.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Malacay skrev: tir sep 06, 2022 7:24 pm
B.O.B. skrev: tir sep 06, 2022 7:18 pm Uten at jeg kjenner til Abid Rajas virke som minister, så kjenner jeg litt på at jeg synes han gjorde litt for lite de som har samme oppvekst som han selv. Når man opplever en slik drittfamilie styrt av en så råtten kultur så skulle man tro at man kan dra på litt skikkelig når man først sitter med makten. Men fyren var slik jeg husker det mest opptatt av å gå på kino og leke klovn. Skuffende!
Han var kulturminister. Nå har vel både han og søsteren hans tatt et voldsomt oppgjør mot disse sykelig kontrollerende menneskene. Det blir kanskje litt feil å kritisere dem.
Jeg vet at han var kulturminister, og jeg er enig at de begge er tøffe som tar et oppgjør med denne kulturen og familien. Men jeg er som han selv mest imponert over søsteren fordi det er henne som betaler høyest pris. Men han som går rundt i maktens korridor burde ha sørget for at det kom på plass noen litt råere tiltak enn i dag. De tror jeg ikke har forandret seg særlig mye i den tiden han har vært på topp i politikken, og det er ille med tanke på hans søsters ord som forklarer at det er unge jenter som i fremtiden vil oppleve det samme som henne. Her har hennes bror mislykket i bruk av makten han er tildelt etter min mening.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Malacay skrev: tir sep 06, 2022 7:53 pm
B.O.B. skrev: tir sep 06, 2022 7:37 pm
Malacay skrev: tir sep 06, 2022 7:24 pm

Han var kulturminister. Nå har vel både han og søsteren hans tatt et voldsomt oppgjør mot disse sykelig kontrollerende menneskene. Det blir kanskje litt feil å kritisere dem.
Jeg vet at han var kulturminister, og jeg er enig at de begge er tøffe som tar et oppgjør med denne kulturen og familien. Men jeg er som han selv mest imponert over søsteren fordi det er henne som betaler høyest pris. Men han som går rundt i maktens korridor burde ha sørget for at det kom på plass noen litt råere tiltak enn i dag. De tror jeg ikke har forandret seg særlig mye i den tiden han har vært på topp i politikken, og det er ille med tanke på hans søsters ord som forklarer at det er unge jenter som i fremtiden vil oppleve det samme som henne. Her har hennes bror mislykket i bruk av makten han er tildelt etter min mening.
Selvfølgelig er det aldri nok. Og selvfølgelig er det tøffere og vanskelig for kvinner å ta den kampen. Men det er også klart at drapstruslene har haglet mot mot Abid fra enkelte muslimer, og han har stått i den kampen.

Kytec, du vet jeg er en individualist, jeg er for religionsfrihet, jeg er for en sterk ytringsfrihet. Og jeg er mot sosial kontroll. Dersom du oppfatter det som støtte til ekstreme muslimer er det ditt problem.
Dette er ikke ekstreme muslimer, det et helt vanlig muslimsk pakistansk kultur som du har støttet utallige ganger.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Malacay skrev: tir sep 06, 2022 8:52 pm
kytec skrev: tir sep 06, 2022 8:34 pm
Malacay skrev: tir sep 06, 2022 7:53 pm
Så hvis jeg støtter bror og søster Raja støtter jeg vanlig pakistansk kultur ? De er vanlige pakistanere ?
Abid og Abida er ikke vanlig pakistanere på noen måte, foreldrene, store deler av familien og folk rundt dem er vanlige pakistanere.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

kytec skrev: tir sep 06, 2022 9:42 pm
Malacay skrev: tir sep 06, 2022 8:52 pm
kytec skrev: tir sep 06, 2022 8:34 pm
Så hvis jeg støtter bror og søster Raja støtter jeg vanlig pakistansk kultur ? De er vanlige pakistanere ?
Abid og Abida er ikke vanlig pakistanere på noen måte, foreldrene, store deler av familien og folk rundt dem er vanlige pakistanere.
Så vanlige pakistanere banker og mishandler barna sine....
Ja ja :roll:

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Jeg vil tro at 90% av pakistanerne holder denne fæle kulturen høyt, eller i det minste lever i dritten. Det har blitt krevd altfor lite av disse innvandrerne. Jeg håper at boken avslører at denne Abida anmeldte sin mann og at han ble dømt. Hvis ikke bør hun gjøre det for foreldelsesfristen er vel 10 år.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Henningsen skrev: tir sep 06, 2022 10:01 pm
kytec skrev: tir sep 06, 2022 9:42 pm
Malacay skrev: tir sep 06, 2022 8:52 pm

Så hvis jeg støtter bror og søster Raja støtter jeg vanlig pakistansk kultur ? De er vanlige pakistanere ?
Abid og Abida er ikke vanlig pakistanere på noen måte, foreldrene, store deler av familien og folk rundt dem er vanlige pakistanere.
Så vanlige pakistanere banker og mishandler barna sine....
Ja ja :roll:
Det er nok vanligere enn du tror. Alle mine tre innvandrervenner i barndommen fikk rapp med belte eller slag med sko i kjelleren.

Pernille

Legg inn av Pernille »

B.O.B. skrev: tir sep 06, 2022 6:54 pm Fytte faen for en pill råtten kultur den pakistanske kulturen er. Det burde være et krav til de som kommer at de kvitter seg med all den dritten de drar med seg i den kulturen. Vi burde ikke gi statsborgerskap til slike folk før etter tyve år og hvor det kan bevises at de har kastet all den kulturen og sine tradisjoner på søppeldynga hvor den hører hjemme.
Hear, Hear!

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Henningsen skrev: tir sep 06, 2022 10:01 pm
kytec skrev: tir sep 06, 2022 9:42 pm
Malacay skrev: tir sep 06, 2022 8:52 pm
Så vanlige pakistanere banker og mishandler barna sine....
Ja ja :roll:
korporlig avstraffelse er dessverre svært utbredt ja.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Hurra, nyhetsoppslag på VG sier at Abidas ektemann etterforsker for vold og overgrep. Kanskje får pakistaneren de syv årene i fengsel han fortjener. Hurra for denne boken!

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

kytec skrev: tir sep 06, 2022 10:09 pm
Henningsen skrev: tir sep 06, 2022 10:01 pm
kytec skrev: tir sep 06, 2022 9:42 pm
Så vanlige pakistanere banker og mishandler barna sine....
Ja ja :roll:
korporlig avstraffelse er dessverre svært utbredt ja.
I hvilken grad?

(Ps, håper enhver mishandlende jævel får så streng straff som overhodet mulig, og gjerne litt til)

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Henningsen skrev: tir sep 06, 2022 10:11 pm [

I hvilken grad?

(Ps, håper enhver mishandlende jævel får så streng straff som overhodet mulig, og gjerne litt til)
Som barn får pakistanske gutter innprentet at om noen krenker din profet, så er den personen fritt vilt. Han skal kunne tas, slås, skytes, drepes.

Hvordan denne innprentingen foregår, og hva den innebærer, kommer nok an på hvor fort barna tar til seg lærdommen.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Guttorm123 skrev: tir sep 06, 2022 11:33 pm
Henningsen skrev: tir sep 06, 2022 10:11 pm [

I hvilken grad?

(Ps, håper enhver mishandlende jævel får så streng straff som overhodet mulig, og gjerne litt til)
Som barn får pakistanske gutter innprentet at om noen krenker din profet, så er den personen fritt vilt. Han skal kunne tas, slås, skytes, drepes.

Hvordan denne innprentingen foregår, og hva den innebærer, kommer nok an på hvor fort barna tar til seg lærdommen.
Lurer på hva du og dine meningsfeller ble innprentet som barn...

Queenie

Legg inn av Queenie »

Dessverre så vil det alltid finnes slike menn, og det på tvers av alle kulturer.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Queenie skrev: tir sep 06, 2022 11:38 pm Dessverre så vil det alltid finnes slike menn, og det på tvers av alle kulturer.
Som barn får pakistanske gutter innprentet at om noen krenker din profet, så er den personen fritt vilt. Han skal kunne tas, slås, skytes, drepes.

Heldigvis er det ikke slik i alle kulturer.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Guttorm123 skrev: tir sep 06, 2022 11:45 pm
Queenie skrev: tir sep 06, 2022 11:38 pm Dessverre så vil det alltid finnes slike menn, og det på tvers av alle kulturer.
Som barn får pakistanske gutter innprentet at om noen krenker din profet, så er den personen fritt vilt. Han skal kunne tas, slås, skytes, drepes.

Heldigvis er det ikke slik i alle kulturer.
Det største problemet er kvinnesynet og den systematiske mishandlingen av det motsatte kjønn.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Henningsen skrev: tir sep 06, 2022 11:36 pm

Lurer på hva du og dine meningsfeller ble innprentet som barn...
Stiller du spørsmålet for å sidestille den norske og den pakistanske kulturen, eller for å forsvare den pakistanske kulturen?

Som barn får pakistanske gutter innprentet at om noen krenker din profet, så er den personen fritt vilt. Han skal kunne tas, slås, skytes, drepes.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Henningsen skrev: tir sep 06, 2022 11:36 pm
Guttorm123 skrev: tir sep 06, 2022 11:33 pm
Henningsen skrev: tir sep 06, 2022 10:11 pm [

I hvilken grad?

(Ps, håper enhver mishandlende jævel får så streng straff som overhodet mulig, og gjerne litt til)
Som barn får pakistanske gutter innprentet at om noen krenker din profet, så er den personen fritt vilt. Han skal kunne tas, slås, skytes, drepes.

Hvordan denne innprentingen foregår, og hva den innebærer, kommer nok an på hvor fort barna tar til seg lærdommen.
Lurer på hva du og dine meningsfeller ble innprentet som barn...
Hjemme var det kardemommeloven, og fra statens side var det at innvandring var veldig fint.

B.O.B.

Legg inn av B.O.B. »

Det er en ting som er litt synd at hun ikke tar opp i boken, og det er mannens holdning til samfunnet rundt seg. Han er guffen mot alle i nabolaget, parkerer på trass og truer med å drepe styreleder i borettslaget når de tauer vekk bilen hans. Han som pakistaner fra bygda, riktignok med utdannelse, ender allikevel opp som taxisjåfør etter noen andre vanlige jobber. Han forakter nok alt norske og alle norske mennesker og verdier.

Men de ender opp med god økonomi, hus med masse utleieenheter, leiligheter og SUV. Alt står på han, men millionlånene står på hans kone som går hjemme. Det er greit å være driftig, men hun kunne også beskrevet mentaliteten de begge har til det norske samfunnet. Vanlige folk kjører ikke taxi og ender opp med flere boliger i Oslo fordi de knapt får mer lån enn det de har på boligen. Her har vi én taxisjåfør som forsørger kone og fire barn, og så kjøper han flere boliger, slott i Pakistan og deler ut millioner til sine brødre. Han blir vel taxi-eier. Her snakker vi nok om en egen aktiv sykemelding, falsk høy lønn på kona og deretter sykemelding og fullt arbeid mens alle Nav-kilder spruter inn i familiens økonomi. En vanlig person uten inntekt trenger ikke gå i banken og be om millioner i lån, uavhengig om du er god for tjue millioner eller ei.

Samme greia er det med faren. Han bor i en kommunal leilighet, sender penger til Pakistan og bygger slott. Han har råd til å kjøpe seg inn i Stansefabrikken AS sammen med de øvrige ansatte, men bor fortsatt i kommunal leilighet. Så alle de vellykkede pakistanerne du ser i Norge har alle svindlet oss nordmenn og tatt til seg av vår felles gode for å bygge formue, nå høster mange av de senere generasjonene av dette på ærlig vis. Men det som har blitt sagt i alle år om at de har snyltet på Nav er korrekt. Når vi er døde så kommer kanskje regnestykket frem på samme måte som regnskapet til Sigøynerkontoret. Men det er jo hemmeligstemplet for 100 (!) år fordi det vet de at ikke tåler dagens lys.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Guttorm123 skrev: tir sep 06, 2022 11:52 pm
Henningsen skrev: tir sep 06, 2022 11:36 pm

Lurer på hva du og dine meningsfeller ble innprentet som barn...
Stiller du spørsmålet for å sidestille den norske og den pakistanske kulturen, eller for å forsvare den pakistanske kulturen?
Hverken enten eller. Her sitter du og finner på ting.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

B.O.B. skrev: tir sep 06, 2022 6:54 pm Halvveis ut i boken til Abid Rajas søster, Abida Raja, så må jeg si at jeg er forundret over at ikke dette svinet av en far ved navn Qayyum Abdul Raja blir arrestert. Foreldet eller ei, mannen er et rasshøl uten sidestykke. Hele slekten er mer eller mindre piss råtten, og alt i dette bare bekrefter det jeg i alle år - muslimsk kultur er ræva! Multikultur er et helvete, og hele hennes livshistorie bekrefter det så langt. Det verste er at alt det sinnsyke man leser om i denne boken opplever unge muslimske barn den dag i dag, og det er fremtiden de har i vente.

Fytte faen for en pill råtten kultur den pakistanske kulturen er. Det burde være et krav til de som kommer at de kvitter seg med all den dritten de drar med seg i den kulturen. Vi burde ikke gi statsborgerskap til slike folk før etter tyve år og hvor det kan bevises at de har kastet all den kulturen og sine tradisjoner på søppeldynga hvor den hører hjemme.

Noen som vet hva de øvrige rasshølene i denne boken bedriver for noe i Oslo? Hennes eks-mann/konebanker/voldtektsforbryter? Hva jobber han med? Svinet av en far, hva eier han? Bor han fortsatt i en trygdeleilighet samtidig som han eier selskap og har palass i Pakistan? Hva med deres lite sympatiske storebror Tadeen Raja? Hva gjør denne gullgutten i dag?
Er det noe spesielt med dette?
Det er hverdagsliv for pakistanere.
Faren og ektemannen er således helt normal etter deres målestokk. En annen far eller ektemann ville gjort akkurat det samme. Og nye generasjoner har akkurat samme kvinnesyn, med svært få unntak.

Spørsmålet er hvorfor Norge slapp inn de første pakistanerne i Norge - turister med enveisbilletter.
Det var en enorm tabbe å gi dem fotfeste i Norge. Har lest mange gamle utklipp om hva som skjedde, dvs nærmere bestemt hva som ikke skjedde. Nå må vi betale prisen.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Abida Raja om tiltalen mot eksmannen: − Det er en lettelse!

Abida Raja (50) har fortalt åpent om livet i et voldelig ekteskap. Tre år etter at hun anmeldte eksmannen, er han tiltalt.

I tiltalen beskriver politiet en rekke tilfeller av seksuelle overgrep, trusler og grov vold mot Abida Raja, og vold mot deres fire felles barn, over en periode på 22 år.

«Truslene besto blant annet i utsagn om at han ville drepe henne eller barna dersom hun forlot ham eller fikk en annen mann, at hun kunne dø uten at noen ville finne ut av det eller lignende», står det i tiltalen.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/p ... n-lettelse

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»