Bodø/Glimt Klubbtråd

Svar
Glimt2020

Re: Bodø/Glimt Klubbtråd

Legg inn av Glimt2020 »

Nordlys skrev: tor jul 06, 2023 1:09 pm Hva med å leie ut Jeppe Kjær og Nosa Dahl til Tromsø ut sesongen? Kanskje med en lovnad om en liten prosent ved evt. senere salg? De er sykt gode til å utvikle spillere og trenger litt x-faktor. Eneste er om det gjør at vi mister gullet 😅
Vi kan i allefall foreslå det til dem for å strø litt ekstra salt i såret etter Bassi-handelen.

Enig at Tromsø pt er gode på utvikling, men nekter å tro de ønsker få det farmerlag-stempelet.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

PapaSmurf skrev: tor jul 06, 2023 1:04 pm
dani07 skrev: tor jul 06, 2023 12:50 pm
Utover det, så ser jeg mange mener mye om Glimt sin pengebruk om dagen.
Selv syns jeg nok de er litt vel ivrige på pengebruken, men jeg har jo ikke tilgang til bankkontoen, så jeg ser ikke hvor risikabelt det er.
Jeg hadde overhodet ikke forventet anna enn nøktern rynking av brynene fra en romsdaling...

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Kalle73 skrev: tor jul 06, 2023 2:37 pm
PapaSmurf skrev: tor jul 06, 2023 1:04 pm
dani07 skrev: tor jul 06, 2023 12:50 pm
Utover det, så ser jeg mange mener mye om Glimt sin pengebruk om dagen.
Selv syns jeg nok de er litt vel ivrige på pengebruken, men jeg har jo ikke tilgang til bankkontoen, så jeg ser ikke hvor risikabelt det er.
Jeg hadde overhodet ikke forventet anna enn nøktern rynking av brynene fra en romsdaling...
Du får spørre kona mi om hun er enig med deg. Jeg er litt som Glimt. Får jeg penger så er det gøy å bruke dem.

Skal sies at jeg har blitt flinkere med årene.

Biscan

Legg inn av Biscan »

rdzzl skrev: tor jul 06, 2023 12:55 pm Jeg ser de store rammene av planen, men når jeg ser på troppen vår så ser det litt uryddig ut.
Vi har blant annet en hel haug med spillere vi aldri/sjelden ser på banen, og som det er mer et spørsmål om "når forsvinner".

Klarer vi å få opp et talent annethvert år fra akademiet så skal jeg være helt ok fornøyd, men de også trenger spilletid. Får vi Junkeren opp, eller at f. eks Mjølner, Rana osv klarer å karre seg høyere, vil det være mye lettere regionalt for å få matcha disse spillerne godt nok i tenårene.
At spillere "forsvinner" har garantert med at man kan kun registrere 25 spillere med proffkontrakter.



Dette er altså de registrerte spillerne Glimt har pdd. frem til neste registreringsvindu Ingen Vetti, Espejord eller Konradsen.

Akademispiller opp annenhvert år er ekstremt ambisiøst om man skal fortsette i samme sporet sportslig.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Nordlys skrev: tor jul 06, 2023 1:09 pm Hva med å leie ut Jeppe Kjær og Nosa Dahl til Tromsø ut sesongen? Kanskje med en lovnad om en liten prosent ved evt. senere salg? De er sykt gode til å utvikle spillere og trenger litt x-faktor. Eneste er om det gjør at vi mister gullet 😅
Nei takk, trenger ikke å styrke dem overhode. Må heller finne en 4-3-3 klubb hvor våre kan utvikle seg slik at man får et utbytte av det og ikke må plukke av en del unoter på en spiller som kommer tilbake fra Nordens Murmansk IL

Glimt2020

Legg inn av Glimt2020 »

Har endelig fått meg til å se litt på Bassi på YouTube, og synes det ser veldig, veldig bra ut. Synes han ser mye mer eldre ut i måten han spiller på enn hvor gammel han faktisk er. God til å dribble på en effektiv måte, godt driv, fin fot og bra overblikk. Jeg blir ikke overasket om han kan få endel spilletid allerede i høst.

Wallez

Legg inn av Wallez »

Biscan skrev: tor jul 06, 2023 3:47 pm At spillere "forsvinner" har garantert med at man kan kun registrere 25 spillere med proffkontrakter.

Dette er altså de registrerte spillerne Glimt har pdd. frem til neste registreringsvindu Ingen Vetti, Espejord eller Konradsen.

Akademispiller opp annenhvert år er ekstremt ambisiøst om man skal fortsette i samme sporet sportslig.
Er vi sikker på at dette stemmer? Både Espejord og Konradsen har jo spilt kamper i Eliteserien i april, altså etter overgangsvinduet stengte. Eller er det forskjell på overgangsvindu og registreringsvindu i denne sammenhengen?

Biscan

Legg inn av Biscan »

Wallez skrev: tor jul 06, 2023 5:14 pm
Biscan skrev: tor jul 06, 2023 3:47 pm At spillere "forsvinner" har garantert med at man kan kun registrere 25 spillere med proffkontrakter.

Dette er altså de registrerte spillerne Glimt har pdd. frem til neste registreringsvindu Ingen Vetti, Espejord eller Konradsen.

Akademispiller opp annenhvert år er ekstremt ambisiøst om man skal fortsette i samme sporet sportslig.
Er vi sikker på at dette stemmer? Både Espejord og Konradsen har jo spilt kamper i Eliteserien i april, altså etter overgangsvinduet stengte. Eller er det forskjell på overgangsvindu og registreringsvindu i denne sammenhengen?
https://www.fotball.no/globalassets/reg ... melser.pdf

Ja det er litt merkelig. Eneste er B-listen men det er vel ingen nyankomne der heller. Skjønner lite.

Edit. Står jo også overgangsvindu og ikke snakk om noe registreringsvindu.

Fontolan
Innlegg: 312

Legg inn av Fontolan »

Glimt2020 skrev: tor jul 06, 2023 5:59 pm

Grunnen til at det salget kunne bli en realitet var nok hovedsakelig at Vetlesen ikke ble nok satset på i Stabæk ja. Dengang var det et rekordkjøp sett med Glimt-øyne, 4,5 millioner. Det blir den dag i dag sett på som en milepæl i Glimts historie i forhold til overganger og et symbol på den harde satsingen som klubben har hatt i ettertid. Vetlesen-kjøpet ble et veiskille for Glimt.
For ikke å spamme Tromsø tråden helt. Utvilsomt et godt kjøp for Glimt og ditto dårlig salg for Stabæk.

Så for å strø salt i såret går disse nissene på brakka og legger en nesten like stor sum i bordet for å hente tilbake Sammy Skytte. Jeg trodde jeg skulle rive av meg huet…

Glimt2020

Legg inn av Glimt2020 »

Fontolan skrev: tor jul 06, 2023 8:16 pm
Glimt2020 skrev: tor jul 06, 2023 5:59 pm

Grunnen til at det salget kunne bli en realitet var nok hovedsakelig at Vetlesen ikke ble nok satset på i Stabæk ja. Dengang var det et rekordkjøp sett med Glimt-øyne, 4,5 millioner. Det blir den dag i dag sett på som en milepæl i Glimts historie i forhold til overganger og et symbol på den harde satsingen som klubben har hatt i ettertid. Vetlesen-kjøpet ble et veiskille for Glimt.
For ikke å spamme Tromsø tråden helt. Utvilsomt et godt kjøp for Glimt og ditto dårlig salg for Stabæk.

Så for å strø salt i såret går disse nissene på brakka og legger en nesten like stor sum i bordet for å hente tilbake Sammy Skytte. Jeg trodde jeg skulle rive av meg huet…
Det kan jeg godt skjønne ja. Skytte er vel nå i rumensk andredivisjon, tror ikke han engang er på benken i den klubben han spiller i.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Nordlys skrev: tor jul 06, 2023 1:09 pm Hva med å leie ut Jeppe Kjær og Nosa Dahl til Tromsø ut sesongen? Kanskje med en lovnad om en liten prosent ved evt. senere salg? De er sykt gode til å utvikle spillere og trenger litt x-faktor. Eneste er om det gjør at vi mister gullet 😅
Er det ikke allerede bestemt at Dahl blir i kåffa ut sesongen?

Fontolan
Innlegg: 312

Legg inn av Fontolan »

Glimt2020 skrev: tor jul 06, 2023 8:27 pm
Fontolan skrev: tor jul 06, 2023 8:16 pm
Glimt2020 skrev: tor jul 06, 2023 5:59 pm

Grunnen til at det salget kunne bli en realitet var nok hovedsakelig at Vetlesen ikke ble nok satset på i Stabæk ja. Dengang var det et rekordkjøp sett med Glimt-øyne, 4,5 millioner. Det blir den dag i dag sett på som en milepæl i Glimts historie i forhold til overganger og et symbol på den harde satsingen som klubben har hatt i ettertid. Vetlesen-kjøpet ble et veiskille for Glimt.
For ikke å spamme Tromsø tråden helt. Utvilsomt et godt kjøp for Glimt og ditto dårlig salg for Stabæk.

Så for å strø salt i såret går disse nissene på brakka og legger en nesten like stor sum i bordet for å hente tilbake Sammy Skytte. Jeg trodde jeg skulle rive av meg huet…
Det kan jeg godt skjønne ja. Skytte er vel nå i rumensk andredivisjon, tror ikke han engang er på benken i den klubben han spiller i.
Tror han er tuppa ut av den klubben og!

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Fontolan skrev: tor jul 06, 2023 9:20 pm
Glimt2020 skrev: tor jul 06, 2023 8:27 pm
Fontolan skrev: tor jul 06, 2023 8:16 pm

For ikke å spamme Tromsø tråden helt. Utvilsomt et godt kjøp for Glimt og ditto dårlig salg for Stabæk.

Så for å strø salt i såret går disse nissene på brakka og legger en nesten like stor sum i bordet for å hente tilbake Sammy Skytte. Jeg trodde jeg skulle rive av meg huet…
Det kan jeg godt skjønne ja. Skytte er vel nå i rumensk andredivisjon, tror ikke han engang er på benken i den klubben han spiller i.
Tror han er tuppa ut av den klubben og!
Trodde han skulle bli stor når vi hentet han, men KK fant fort ut han ikke var seriøs nokk og at dere da hentet han skjønte jeg lite av! Trodde de pengene gikk i dass og den gang da var det mye for oss.

Fontolan
Innlegg: 312

Legg inn av Fontolan »

Hverken han eller Junker var spesielt gode for Stabæk før de gikk til Glimt.

Junkers målorgie i Glimt kom helt ut av det blå…

Mens Skytte vel leverte omtrent som ventet i Glimt. Det vi ikke visste var hvor useriøs han var. De ville være Gangsters - han Lumanza og han kanadiske backen til Vålerenga. Observert sent og tidlig på byen i godt driv… Det gikk jo ikke. Tror JJ prøvde en soft tilnærming - men Kjønø var jo rabiat mesteparten av tiden og da ble det full kræsj… Trist historie - tipper Skytte var av typen talent som var tidlig utviklet fysisk og fløt på det til mangelen på arbeidsmoral tok han igjen… egentlig synd på fyren.

Fontolan
Innlegg: 312

Legg inn av Fontolan »

Blir spennende å se hvordan Høgh gjør det i Glimt da!

lund

Legg inn av lund »

Fontolan skrev: tor jul 06, 2023 11:51 pm Hverken han eller Junker var spesielt gode for Stabæk før de gikk til Glimt.

Junkers målorgie i Glimt kom helt ut av det blå…

Mens Skytte vel leverte omtrent som ventet i Glimt. Det vi ikke visste var hvor useriøs han var. De ville være Gangsters - han Lumanza og han kanadiske backen til Vålerenga. Observert sent og tidlig på byen i godt driv… Det gikk jo ikke. Tror JJ prøvde en soft tilnærming - men Kjønø var jo rabiat mesteparten av tiden og da ble det full kræsj… Trist historie - tipper Skytte var av typen talent som var tidlig utviklet fysisk og fløt på det til mangelen på arbeidsmoral tok han igjen… egentlig synd på fyren.
Tja, det er vel ikke helt sant. Junker hadde 6 mål på 12 kamper for Stabæk. Ganske så decent det.

lund

Legg inn av lund »

For øvrig vært inne på tanken om det er noen spillere vi burde lånt fra Glimt i høst, men jeg klarte egentlig bare å finne 2 navn som kunne være aktuelle. Amundsen og Kjær. Tror dog ikke de hadde vært mer enn squadspillere, og det hadde nok neppe Glimt vært interessert i.

Fontolan
Innlegg: 312

Legg inn av Fontolan »

lund skrev: fre jul 07, 2023 12:01 am

Tja, det er vel ikke helt sant. Junker hadde 6 mål på 12 kamper for Stabæk. Ganske så decent det.
Mmjo - halvparten av målene kom i samme kamp og ingen av de andre var vel direkte matchsvgjørende.

Fontolan
Innlegg: 312

Legg inn av Fontolan »

lund skrev: fre jul 07, 2023 12:03 am For øvrig vært inne på tanken om det er noen spillere vi burde lånt fra Glimt i høst, men jeg klarte egentlig bare å finne 2 navn som kunne være aktuelle. Amundsen og Kjær. Tror dog ikke de hadde vært mer enn squadspillere, og det hadde nok neppe Glimt vært interessert i.
Det er vel Gaute Vetti evt. han har stått på ønskelista en stund - men vet ikke hvilken forfatning han er i…

lund

Legg inn av lund »

Fontolan skrev: fre jul 07, 2023 12:11 am
lund skrev: fre jul 07, 2023 12:03 am For øvrig vært inne på tanken om det er noen spillere vi burde lånt fra Glimt i høst, men jeg klarte egentlig bare å finne 2 navn som kunne være aktuelle. Amundsen og Kjær. Tror dog ikke de hadde vært mer enn squadspillere, og det hadde nok neppe Glimt vært interessert i.
Det er vel Gaute Vetti evt. han har stått på ønskelista en stund - men vet ikke hvilken forfatning han er i…
Som alltid i dårlig forfatning. Verdens mest skadeplagede spiller. Synd, for den mannen bor det fryktelig mye fotball i. Bergenser også.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Nordlys skrev: tor jul 06, 2023 1:13 pm
rdzzl skrev: tor jul 06, 2023 12:55 pm Klarer vi å få opp et talent annethvert år fra akademiet så skal jeg være helt ok fornøyd, men de også trenger spilletid. Får vi Junkeren opp, eller at f. eks Mjølner, Rana osv klarer å karre seg høyere, vil det være mye lettere regionalt for å få matcha disse spillerne godt nok i tenårene.
Det er behov for et OBOS-lag i nærheten ja. Nå er talentene i Glimt så gode at PostNord og Junkeren blir for dårlig matching.
Ifølge det jeg har hørt så har ikke Junkeren interesse for en eneste Glimt 2/ akademispiller. Glimt 2 har ikke spillere som er gode nok for Junkeren. Burde vært et tankekors for noen og enhver i forhold til talentutvikling i Glimt. At det er mange i A-stallen til Glimt - de aller fleste innkjøpte spillere - som ville gått rett inn på Junkeren er en annen skål. Mange av disse er for gode til å spille i 2. divisjon, som Isak Helstad Amundsen.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Legg inn av Big George »

Hvordan går det med stadion-planene ? Skjer det noe ?

Biscan

Legg inn av Biscan »

Big George skrev: fre jul 07, 2023 2:08 am Hvordan går det med stadion-planene ? Skjer det noe ?
Har ikke vært allverden av nyheter i det offentlige det siste året. Eneste har vel vært noen uttalelser fra Thomassen som sier at det jobbes i kulissene men at det kommer til å ta litt lenger tid enn først antatt, tidligst 2025, kanskje 2026 men jeg vet nå ikke helt om det heller er realistisk. Har ikke akkurat vært flust med leietakere som ønsker å dele tomta og dermed også ned skalerer hva man eventuelt bygger på Thalleåkeren. Er jo også en vokal minoritet som absolutt ikke ønsker at det skal bygges i det hele tatt og anser det som kjempeviktig å dyrke gress/matjord midt i byen.

Så man kan jo si at det ble litt mer lunken mottagelse av planene enn man hadde håpet på. Håper vi får en oppdatering i nærmeste fremtid, Aspmyra er klar for utbytting.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Aspmyra er mer enn bra nok. Den ligger tettere på bykjernen, har et fungerende system for parkering ved ankomst og er det klart mest miljøvennlige alternativet om man skal videreutvikle/bygge stadion i Bodø. Den ligger også i nær tilknytning til eksisterende idrettsanlegg og er derfor en bedre hub for idrettsaktivitet.

Det er nesten synd at Glimt tjener så mye penger som de gjør for uten disse hadde de aldri kommet på tanken om et så idiotisk prosjekt.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Crazy Horse skrev: fre jul 07, 2023 12:44 am Ifølge det jeg har hørt så har ikke Junkeren interesse for en eneste Glimt 2/ akademispiller. Glimt 2 har ikke spillere som er gode nok for Junkeren. Burde vært et tankekors for noen og enhver i forhold til talentutvikling i Glimt. At det er mange i A-stallen til Glimt - de aller fleste innkjøpte spillere - som ville gått rett inn på Junkeren er en annen skål. Mange av disse er for gode til å spille i 2. divisjon, som Isak Helstad Amundsen.
Det er riktig. De innkjøpte er for gode og de egenproduserte er for dårlige. Uheldig posisjon. Junkeren i OBOS hadde vært perfekt, men da må de få hjelp økonomisk. De drives på knapper og glansbilder i dag. Det er egentlig ei voldsom overprestasjon i seg selv å bare være i PostNord og sier mye om den gode jobben som gjøres i klubbhytta i Stordalen.

Fitforfight

Legg inn av Fitforfight »

Nordlys skrev: fre jul 07, 2023 8:02 am Aspmyra er mer enn bra nok. Den ligger tettere på bykjernen, har et fungerende system for parkering ved ankomst og er det klart mest miljøvennlige alternativet om man skal videreutvikle/bygge stadion i Bodø. Den ligger også i nær tilknytning til eksisterende idrettsanlegg og er derfor en bedre hub for idrettsaktivitet.

Det er nesten synd at Glimt tjener så mye penger som de gjør for uten disse hadde de aldri kommet på tanken om et så idiotisk prosjekt.
Alle prognoser som forteller hvor mye en klubb kan tjene på et gigantisk stadion prosjekt kan man tørke seg et visst sted med.
Det finnes få prosjekter* av en viss størrelse som har vært en økonomisk suksess, så styr unna.
Start hadde vel nesten ikke råd til å leie sin egen bane etter at banken overtok. I Oslo ser det ut som pengene raser ut til intet og for hvert år som går ser det ut som de danser omvendt jenka. (ett skritt fram og tre tilbake)
Hadde Godset bygd stadion som var planlagt (ble reddet av at Smartclub besøkte skifteretten) hadde Godset vært konk de også.

*om det ikke står en røkke eller to bak.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Nordlys skrev: fre jul 07, 2023 8:02 am Aspmyra er mer enn bra nok. Den ligger tettere på bykjernen, har et fungerende system for parkering ved ankomst og er det klart mest miljøvennlige alternativet om man skal videreutvikle/bygge stadion i Bodø. Den ligger også i nær tilknytning til eksisterende idrettsanlegg og er derfor en bedre hub for idrettsaktivitet.

Det er nesten synd at Glimt tjener så mye penger som de gjør for uten disse hadde de aldri kommet på tanken om et så idiotisk prosjekt.
Er det mer enn 8000 permanente sitteplasser på Aspmyra da eller er man fortsatt avhengig av dispensasjon fra UEFA sitt krav til tilskuertall?

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

@Korgutt Det er 8000 sitteplasser på Aspmyra nå. Og så mener jeg ikke at den er bra nok som den er i dag, men at man kan rive deler av den og gjenbruke annet.

Det går faktisk ikke å overbevise meg om at det er så vanskelig å få til at man heller bruker en milliard på Thallejordet. Enkelt og greit.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

@Nordlys Hva er egentlig innvendingene mot Thallejordet? Ikke bare fra din side men sånn generelt sett? Er det utelukkende et kostnadsspørsmål eller kommer andre faktorer inn her også?

Jaauda

Legg inn av Jaauda »

Korgutt skrev: fre jul 07, 2023 10:34 am @Nordlys Hva er egentlig innvendingene mot Thallejordet? Ikke bare fra din side men sånn generelt sett? Er det utelukkende et kostnadsspørsmål eller kommer andre faktorer inn her også?
Hovedinnvendingen mot Thallejordet fra deler av det politiske miljøet er at det ligger i tilknytning til Rønvikjordene, som er noe av den beste matjorden i Nordland. Det har vært årelang politisk strid rundt bevaring av dette området. Både Universitet (80-tallet) Sykehus (2010-tallet) og flere andre prosjekter er foreslått her.
Så er det en del andre innvendinger også, akkurat Thallejordet er kanskje litt lite, vanskelige parkeringsforhold i nærheten, eldreboliger kloss inntil etc.
Sist redigert av Jaauda den fre jul 07, 2023 10:55 am, redigert 2 ganger totalt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»