Norske tilstander

Svar
Guttorm123
Innlegg: 5307

Re: Norske tilstander

Legg inn av Guttorm123 »

Corvus skrev: tor jul 06, 2023 8:50 pm
Hva er dette for et "svar"? Drukket?
Fyren må være pære igjen ja...

Corvus

Legg inn av Corvus »

Guttorm123 skrev: tor jul 06, 2023 8:53 pm
Henningsen skrev: tor jul 06, 2023 8:43 pm

Her prøver du deg med 'every accusation is a confession'
Rimelig uredelig med andre ord.

Når du skriver at du selv tar avstand fra radikal islam, men... så betyr det implisitt at du støtter det egentlig.
Så det du sier er at man ikke kan tro på det du skriver. Det er jo greit at du selv presiserer ja.
Denne var jo rettet mot de som ikke klarer å ta avstand fra ekstrem islam, uten å dra inn andre former for ekstremisme.

Og når jeg stiller deg spørsmålet: Støtter du muslimske land som blir styrt etter knallharde sharialover?

Så svarer du at du ikke støtter NOEN FORMER for radikal religion.

Enda artigere :D
Hysterisk vittig!

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

He he, ja dere er tom for argumenter, så da går dere for uredeligheter, hersketeknikker og personangrep!
Avslørende.
Sist redigert av Henningsen den tor jul 06, 2023 9:00 pm, redigert 1 gang totalt.

Ohlaien

Legg inn av Ohlaien »

Efter 760 sider med uinteressant skitkasting der ingen kommer noen vei:

Mann (64) ble frastjålet gebisset sitt på Tøyen.

Nullen

Legg inn av Nullen »

https://www.aftenposten.no/meninger/kom ... kene-ringe

Trist, leit og tragisk :shock:
(Trykk på play knappen for å høre innholdet i artikkelen)

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

Ohlaien skrev: tor jul 06, 2023 8:58 pm Efter 760 sider med uinteressant skitkasting der ingen kommer noen vei:

Mann (64) ble frastjålet gebisset sitt på Tøyen.
Si fra om du finner det.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Henningsen skrev: tor jul 06, 2023 5:48 pm
Guttorm123 skrev: tor jul 06, 2023 5:42 pm
Henningsen skrev: tor jul 06, 2023 5:22 pm

Du bekrefter selv at du har fordommer...
Veldig humoristisk hvis du nå gjør vendereis og forsøker å løpe fra det igjen :lol:
Støtter du muslimske land som blir styrt etter knallharde sharialover?
Dumt spørsmål.
Dette har vi diskutert såpass mange ganger at du vet at jeg ikke støtter noen former for radikal religion.
Så svaret er også denne gangen nei, selvfølgelig ikke.
Du har fordommer mot radikal islam?

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7867

Legg inn av Big George »

Karatel skrev: tor jul 06, 2023 8:43 am
Big George skrev: tor jul 06, 2023 2:42 am Jeg vet ikke om de kvinnelige ansatte slapp fyren ut etter 10 minutter.
Det vet heller ikke min klient.
Han så ikke mer til mannen.
Men var disse to kvinnene ansatt på dette NAV-kontoret? Kan de ikke bare ha fulgt ham dit?
Jo min klient sa at det kunne jo være hans egen familie
men han trodde det var ansatte

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1740

Legg inn av JauKaninen »

Henningsen skrev: tor jul 06, 2023 5:48 pm
Dumt spørsmål.
Dette har vi diskutert såpass mange ganger at du vet at jeg ikke støtter noen former for radikal religion.
Så svaret er også denne gangen nei, selvfølgelig ikke.

Men jeg ble overrasket over å se at du hadde sympatier i den retningen 😋
Hm. Hvorfor skulle man ikke kunne støtte radikal hinduisme (Gandhi), buddhisme (https://www.nrk.no/direkte/xl/en-munk-v ... 1.15912879) eller andre fredelige religioner som jaidisme?

Disse skader da ingen andre bortsett fra muligens seg selv noen av de. Det er kun skadelige religioner som islam, kristendom og jødedom (skadelig i sin ekstreme form) som er et problem. Ikke de fredelige religionene.
Islam ser for meg ut til å ha noen mer fundamentale problem enn kristendom og jødedom også. Hitchens sa f.eks at et av problemene med Islam var påstanden om at den er "the final religion", som i seg selv er en kilde til intoleranse og oppfordring til vold og drap mot andre religiøse.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Texas_John skrev: tor jul 06, 2023 9:35 pm
Henningsen skrev: tor jul 06, 2023 5:48 pm
Guttorm123 skrev: tor jul 06, 2023 5:42 pm

Støtter du muslimske land som blir styrt etter knallharde sharialover?
Dumt spørsmål.
Dette har vi diskutert såpass mange ganger at du vet at jeg ikke støtter noen former for radikal religion.
Så svaret er også denne gangen nei, selvfølgelig ikke.
Hadde det vært en hvilken som helst annen bruker så ville jeg stilt deg følgende spørsmål:
Har du sluttet å slå din kone?
Men mtp din sivile status så ville det vært en fornærmelse.
Så jeg skal la vær å gjøre det.
Sist redigert av Henningsen den tor jul 06, 2023 10:54 pm, redigert 1 gang totalt.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

JauKaninen skrev: tor jul 06, 2023 9:51 pm
Henningsen skrev: tor jul 06, 2023 5:48 pm
Dumt spørsmål.
Dette har vi diskutert såpass mange ganger at du vet at jeg ikke støtter noen former for radikal religion.
Så svaret er også denne gangen nei, selvfølgelig ikke.

Men jeg ble overrasket over å se at du hadde sympatier i den retningen 😋
Hm. Hvorfor skulle man ikke kunne støtte radikal hinduisme (Gandhi), buddhisme (https://www.nrk.no/direkte/xl/en-munk-v ... 1.15912879) eller andre fredelige religioner som jaidisme?

He he, nå hadde jeg ikke disse i tankene overhodet.
Ikke kjenner jeg særlig godt til deres bokstavtrohet osv. Hvilke radikale elmenter er det man har innen disse religionene egentlig?

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1740

Legg inn av JauKaninen »

Henningsen skrev: tor jul 06, 2023 10:53 pm
He he, nå hadde jeg ikke disse i tankene overhodet.
Ikke kjenner jeg særlig godt til deres bokstavtrohet osv. Hvilke radikale elmenter er det man har innen disse religionene egentlig?
F.eks Jaidisme = man er forsiktig med hvor man trår for å ikke tråkke på en maur.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

JauKaninen skrev: tor jul 06, 2023 11:04 pm
Henningsen skrev: tor jul 06, 2023 10:53 pm
He he, nå hadde jeg ikke disse i tankene overhodet.
Ikke kjenner jeg særlig godt til deres bokstavtrohet osv. Hvilke radikale elmenter er det man har innen disse religionene egentlig?
F.eks Jaidisme = man er forsiktig med hvor man trår for å ikke tråkke på en maur.
Vedr denne, så har jeg et stort kunnskapshull må jeg ærlig innrømme.

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1740

Legg inn av JauKaninen »

Henningsen skrev: tor jul 06, 2023 11:16 pm
Vedr denne, så har jeg et stort kunnskapshull må jeg ærlig innrømme.
Jeg også, det var Sam Harris som dro frem dette poenget en gang i tiden. Fordi mange peker på "religiøs fundamentalisme" eller "religiøs ekstremisme". Men religiøs fundamentalisme er ikke noe problem hvis "core belief" er fredelige. Det er de ikke i Islam, og kanskje heller ikke i kristendom eller jødedom. Men i enkelte andre religioner som Jaidisme er de faktisk fredelige.



"The crazier you get as a jain, the less we have to worry about you" :lol: :lol:
Sist redigert av JauKaninen den tor jul 06, 2023 11:26 pm, redigert 1 gang totalt.

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Bilde

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Ostemanden skrev: tor jul 06, 2023 11:26 pm [[/img]
Einar Gelius, den tiden han var i vålerenga kjerke : gud jubler når enga scorer mål!👍

KBY

Legg inn av KBY »

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/9 ... -utesteder

Vi er så naive i dette landet - dette burde jo selvfølgelig endt med en utvisning og innreiseforbud de neste 100 år.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

KBY skrev: fre jul 07, 2023 9:38 am https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/9 ... -utesteder

Vi er så naive i dette landet - dette burde jo selvfølgelig endt med en utvisning og innreiseforbud de neste 100 år.
Naive er bare forordet.
Dette skyldes den "flotte" Schengen-avtalen, de kriminelles egen avtale som gjør at de kan reise på tokt fra Øst-Europa til naive land som Norge der de kan tigge og stjele stort sett i fred og kjøre tilbake med tjuvgodset uten å møte noen hindringer på veien.

Nå ble denne rumeneren som kom til Norge for å stjele tatt, slik at han må sone i Norge - noe som fortoner seg som et ferieopphold for slike personer.
Han vil dermed koste norske skattebetalere mange millioner for tiden han sitter inne. Norske fengsler er fulle av slike kriminelle!
Her burde man fått til en avtale med østblokklandene så det ikke var så attraktivt å komme til Norge for å bedrive kriminalitet.

Det riktige å gjøre er selvsagt å melde Norge ut av Schengen. Jeg ser ingen nytte i den avtalen for ærlige personer.
Storbritannia f.eks. er ikke med i Schengen, det medfører ingen problemer for betalende turister.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

5 drap på 6 uker i Oslo.

Det gir en høyere drapsrate de siste 6 ukene, enn USA hadde i 2019.

Brukeravatar
Dapre
Innlegg: 248

Legg inn av Dapre »

Reportasje på Dagsrevyen i dag ang den siste tidens masse-slagsmål i Oslo.

Raymond Johansen messet som normalt om at "Oslo er en trygg by"...

Under intervjuet med Politimesteren i Oslo, klarte faktisk reporteren fra NRK å hoste opp ordet ETNISITET...

Det var rett før jeg fikk kaffen i feil rør....hørte jeg riktig ?

Men om om reporteren gjorde en tabbe, ved å nevne det unevnelige, så klarte Politimesteren likevel å fremstå som politisk korrekt, ved å hevde at samtlige var "Norske Statsborgere"

Så, hvem var egentlig disse ungdommene som barket sammen ? Var det Per og Pål, eller var det Abdullah1 og Abdullah2 ?

ballee
Innlegg: 307

Legg inn av ballee »

Det var nok Abdullah og Muhammed og ikke Per og Pål. Skjønner ikke at avisene orker å skrive om dette hver dag, dette er ingen nyhet. Knivstikkinger og slosskamper i Oslo er det HVER DAG, helt naturlig dette. Klart det går slik når en masseimporterer utenlandsk kriminalitet.....

Brukeravatar
Dapre
Innlegg: 248

Legg inn av Dapre »

ballee skrev: tor aug 03, 2023 12:18 pm Det var nok Abdullah og Muhammed og ikke Per og Pål. Skjønner ikke at avisene orker å skrive om dette hver dag, dette er ingen nyhet. Knivstikkinger og slosskamper i Oslo er det HVER DAG, helt naturlig dette. Klart det går slik når en masseimporterer utenlandsk kriminalitet.....
Takk for svar. Min problemstilling ble tatt opp i Dagsnytt 18 i dag.
Det er tydeligvis flere som ble provosert av måten denne Politimesteren besvarte NRK's spørsmål på Dagsrevyen.

Og svaret er som følger :

77 % av de innvolverte hadde INNVANDRERBAKGRUNN

Bantor
Innlegg: 1173

Legg inn av Bantor »

Dobbeltdrap i Kristiansand nettopp. Gjerningsmannen er palestiner.

perchri
Innlegg: 660

Legg inn av perchri »

Corvus skrev: fre apr 14, 2023 10:50 pm
Neptun skrev: fre apr 14, 2023 12:35 pm
Corvus skrev: tor apr 13, 2023 7:45 pm

Det høres definitivt ut som svenske tilstander er på full fart inn på østkanten i Oslo. Så får vi se om politikere og politi er like handlingslammede og bortforklarende som i Sverige, eller om det bare vil eskalere også her i Norge.
Har dessverre ikke særlig forhåpninger, lammende politisk korrekthet vil ødelegge også her i Norge.
Vi ser jo hvor raskt 5-10 ganger normal strømpris og 40% dyrere drivstoffpriser absorberes og normaliseres i Norge. Litt bjeffing til å begynne med - så dør det ut. Dette vet politikerne!

I Raymonds Oslo så må de ha innleide sikkerhetsvakter på enkelte skoler, barn får ikke lov å gå inn i "feile bydeler" - hvor bander bestemmer. Da får de i så fall juling - og må garantert betale for "feilgrepet".
Ingen bryr seg, aller minst woke-politiet i Oslo. Inndelingen i enklaver (for barn og skoleungdom) absorberes og normaliseres. Ingen bryr seg om at skoleunger/ungdom terroriseres av bander hvis opphav hysjes ned i mediene. Foreldrene flytter heller til en annen bydel - eller forlater Oslo.

En mur av taushet om saken, unntatt en liten artikkel i Nettavisen. Resten av MSM hysjer det ned i kjent stil.
Helt til det ikke lar seg gjøre å kamuflere problemet lenger, det har gått altfor langt. Da tas det opp. Og da er det for sent.

Norge ser ut til å gjøre de samme feilene som Sverige. Og det t.o.m etter å ha sett fasiten. Helt utrolig.
Nå er det jo engang kjent at nordmennene de samme feilene gang på gang, selv etter å ha lest fasiten...hmmmmmmmm

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7867

Legg inn av Big George »

Tilstandene i Sverige som etterapes i Norge er ikke muslimsk. Det er gamle Jugoslavia og Sovjet. borgere som foretok over 100 store ran hvert år i Sverige på 90 tallet og utover. Mange milliarder i sedler forsvant og endel endte i storbyene i Sverige. En fattig guttunge uten spesielt gode skole-ferdigheter ble fristet av at voksne gangstere satt med stabler av tusenlapper. Resten gjetter du selv.....

Vi ser på nyhet og debattprogrammer her i Norge at FRP lyver over alle støvleskaft og skylder på innvandring
av muslimer mens forskjellen på Sverige vs Norge og Danmark er omreisende kriminelle som har adresse
langt unna der kriminaliteten begås .Uten all denne cash som disse omreisende kriminelle tilranet seg ville ikke rekrutteringen til den grove kriminaliteten vært der

Når skal noen irettesette disse folka som skriker høyest ?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»