Tourmanager 2023

Svar
Skywalker

Re: Tourmanager 2023

Legg inn av Skywalker »

Uncle_pepsi skrev: ↑tor jul 06, 2023 7:17 pm Skuffende og se folk med like mye poeng u dag som jeg har totalt
Fortsatt mange etapper igjen. Skoda cup er ogsÄ en mulighet.

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

K-Torget skrev: ↑tor jul 06, 2023 7:38 pm Underkant av 1000 poeng i dag.. Sitter med denne gjengen:

Pog – Vingegaard
Welsford - Pedersen
Ala – Powless
Jorgenson – Skjelmose
MVDP – Zimmermann – Muhlberger
Campenaerts
Trek

Vurderer enten:
Pedersen - Phillipsen og Skjelmose - Gall
Eller
Pedersen - Phillipsen og Trek - Uno-X

Tanker?
Kjedelig Ä bytte dir. Er noe jeg helst ikke bruker bytter pÄ. Sier derfor Skjelmose - Gall. Grunnet at han sÄ skrall ut i dag, og han skal ha ryggproblemer. Har jo vÊrt i asfalten.
Samtidig er det en risk. Skjelmose kan bli aggressiv nÄ som han har tapt masse tid.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Skywalker skrev: ↑tor jul 06, 2023 8:06 pm
K-Torget skrev: ↑tor jul 06, 2023 7:38 pm Underkant av 1000 poeng i dag.. Sitter med denne gjengen:

Pog – Vingegaard
Welsford - Pedersen
Ala – Powless
Jorgenson – Skjelmose
MVDP – Zimmermann – Muhlberger
Campenaerts
Trek

Vurderer enten:
Pedersen - Phillipsen og Skjelmose - Gall
Eller
Pedersen - Phillipsen og Trek - Uno-X

Tanker?
Kjedelig Ä bytte dir. Er noe jeg helst ikke bruker bytter pÄ. Sier derfor Skjelmose - Gall. Grunnet at han sÄ skrall ut i dag, og han skal ha ryggproblemer. Har jo vÊrt i asfalten.
Samtidig er det en risk. Skjelmose kan bli aggressiv nÄ som han har tapt masse tid.
Takk for tips! :)

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Forventer man at det er spurterne som gjÞr opp om seieren bÄde i morgen og lÞrdag? mens det er sammenlagt / klatrere som gjÞr opp om seieren pÄ sÞndag?

urbeka

Legg inn av urbeka »

Simtour skrev: ↑tor jul 06, 2023 7:19 pm Hvilke ungdomsryttere tenker dere Ă„ sitte med fra etappe 9?
Hvis jeg mÄtte velge de nÄ? SÄ ville det blir Pidcock og Gall.

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

K-Torget skrev: ↑tor jul 06, 2023 8:33 pm Forventer man at det er spurterne som gjĂžr opp om seieren bĂ„de i morgen og lĂžrdag? mens det er sammenlagt / klatrere som gjĂžr opp om seieren pĂ„ sĂžndag?
I hvertfall i morgen. Etappe 8 er litt mer usikker. Her kan noen ryttere rykke fra andre i stigningen. Tror ryttere som WvA, MvP, Girmay og Pedersen vil kjempe om seieren.
Spurtere som Phillipsen, Coquard og Kristoff og kansje ogsÄ Groenewegen kan henge med. Normalt ville jeg ogsÄ sagt at det kan vÊre en etappe for Pidcock, men etter uttalelsene hans virker det ikke som han har planer om Ä prÞve seg pÄ den etappen.
Sikkert noen som er uenig med meg, men jeg har ikke trua pÄ spurtere som Ewan og Cav pÄ denne etappen.

Allegro76

Legg inn av Allegro76 »

Takk, @Skywalker. Jeg sykler ikke selv, i sĂ„fall bare pĂ„ en liten fjert av en el-sykkel. Den flĂžy jeg forĂžvrig over styret pĂ„ i nedoverbakke for et par uker siden, hehe. Vanvittig moro med Tobias, for en dag! â˜ș

Endte opp med fĂžlgende bytter i formiddag:
Latour --> Vingegaard
Pidcock --> Gall
Alaphilippe --> Powless
CortNielsen --> Craddock
LidlTrek --> UnoX

Det ble 1283 poeng og et godt rykk opp i venneligaen (ca7800 plass totalt). Har 20 bytter igjen.


quote=Skywalker post_id=1592681 time=1688593998 user_id=2301]
Allegro76 skrev: ↑ons jul 05, 2023 10:36 pm Tips mottas med takk - jeg lider av byttevegring. Har ikke gjort noen bytter enda - opprinnelig plan var Ă„ gjĂžre en skikkelig ommĂžblering pĂ„ dag 9, men ...

Podacar - Latour
VanAert - Pedersen
B. Lopez - Alaphilippe
Pidcock - Skjelmose
Perez- VdP - Zimmermann
Cort Nielsen
Lidl-Trek

Plassering ca 11500, og pĂ„ nest siste i venneliga â˜ș Har lyst Ă„ forstĂ„ spillet bedre, ble med pĂ„ TM for noen Ă„r tilbake fordi sĂ„ mange venner er med, men sliter fortsatt litt med Ă„ henge med, hehe

Tips/tanker tas i mot med stor takk.

Edit: O kr i banken per nÄ. Alaphilippe er vel kanskje den jeg mest lurer pÄ Ä bytte, men da slÄr han sikkert til. Bytte han med. feks. Ciccone, men da mÄ jeg bytte ut en av de andre fra LTrek, evt. sette inn en rimelig SD.
Kan ta litt tid Ä forstÄ spillet. Normalt er det bra med byttevegring og ha en plan som du har. Laget ditt er helt fint. Hadde startet med Ä fÄ inn Bilbao for en av klatrerne dine og kansje Powles. Er mange som har gjort samme feilen som deg. Legger man en plan sÄ ser man at pÄ et tidspunkt sÄ vil man ha tre ryttere fra Trek. Da velger man ikke Dir derifra.
Er spesielt Trek dir og Baharain dir som kan lage litt trĂžbbel der i Ă„r.
Du stÄr helt fint i det og har mange bytter igjen.
FÞlg med pÄ nyheter. Kansje pÄ podcast. Intervjuer fÞr etapper. Jeg fÞlger alle lagene pÄ Twitter. Kommer en del hint der fÞr etapper.
FÄr man sett pÄ etappene. Spesielt klatre etappene sÄ er det ogsÄ en fin mÄte og se hvilke ryttere som frister. Vet ikke om du sykler selv, men man lÊrer seg uansett og se en del tegn pÄ hvilke ryttere som sliter og hvilke som er i form.
En nettside jeg er ofte pÄ er cyclingstages.com Der stÄr det ofte favoritter og outsidere pÄ etappene. Jeg setter ofte opp lag etter det. Og jeg tar med meg en del tips fra brukerne her inne pÄ Fri diskusjon.
Men det viktigste er Ä gjÞre det du tror pÄ selv. Har du en god fÞlelse for en rytter sÄ fÞlg den.
[/quote]

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Skywalker skrev: ↑tor jul 06, 2023 8:49 pm
K-Torget skrev: ↑tor jul 06, 2023 8:33 pm Forventer man at det er spurterne som gjĂžr opp om seieren bĂ„de i morgen og lĂžrdag? mens det er sammenlagt / klatrere som gjĂžr opp om seieren pĂ„ sĂžndag?
I hvertfall i morgen. Etappe 8 er litt mer usikker. Her kan noen ryttere rykke fra andre i stigningen. Tror ryttere som WvA, MvP, Girmay og Pedersen vil kjempe om seieren.
Spurtere som Phillipsen, Coquard og Kristoff og kansje ogsÄ Groenewegen kan henge med. Normalt ville jeg ogsÄ sagt at det kan vÊre en etappe for Pidcock, men etter uttalelsene hans virker det ikke som han har planer om Ä prÞve seg pÄ den etappen.
Sikkert noen som er uenig med meg, men jeg har ikke trua pÄ spurtere som Ewan og Cav pÄ denne etappen.
Takker! Kanskje jeg bĂžr beholde Pedersen da og ikke bytte han med Phillipsen eller?

Shamp

Legg inn av Shamp »

Skywalker skrev: ↑tor jul 06, 2023 8:49 pm
K-Torget skrev: ↑tor jul 06, 2023 8:33 pm Forventer man at det er spurterne som gjĂžr opp om seieren bĂ„de i morgen og lĂžrdag? mens det er sammenlagt / klatrere som gjĂžr opp om seieren pĂ„ sĂžndag?
I hvertfall i morgen. Etappe 8 er litt mer usikker. Her kan noen ryttere rykke fra andre i stigningen. Tror ryttere som WvA, MvP, Girmay og Pedersen vil kjempe om seieren.
Spurtere som Phillipsen, Coquard og Kristoff og kansje ogsÄ Groenewegen kan henge med. Normalt ville jeg ogsÄ sagt at det kan vÊre en etappe for Pidcock, men etter uttalelsene hans virker det ikke som han har planer om Ä prÞve seg pÄ den etappen.
Sikkert noen som er uenig med meg, men jeg har ikke trua pÄ spurtere som Ewan og Cav pÄ denne etappen.
Hva har Pidcock sagt?

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

Allegro76 skrev: ↑tor jul 06, 2023 8:58 pm Takk, @Skywalker. Jeg sykler ikke selv, i sĂ„fall bare pĂ„ en liten fjert av en el-sykkel. Den flĂžy jeg forĂžvrig over styret pĂ„ i nedoverbakke for et par uker siden, hehe. Vanvittig moro med Tobias, for en dag! â˜ș

Endte opp med fĂžlgende bytter i formiddag:
Latour --> Vingegaard
Pidcock --> Gall
Alaphilippe --> Powless
CortNielsen --> Craddock
LidlTrek --> UnoX

Det ble 1283 poeng og et godt rykk opp i venneligaen (ca7800 plass totalt). Har 20 bytter igjen.


quote=Skywalker post_id=1592681 time=1688593998 user_id=2301]
Allegro76 skrev: ↑ons jul 05, 2023 10:36 pm Tips mottas med takk - jeg lider av byttevegring. Har ikke gjort noen bytter enda - opprinnelig plan var Ă„ gjĂžre en skikkelig ommĂžblering pĂ„ dag 9, men ...

Podacar - Latour
VanAert - Pedersen
B. Lopez - Alaphilippe
Pidcock - Skjelmose
Perez- VdP - Zimmermann
Cort Nielsen
Lidl-Trek

Plassering ca 11500, og pĂ„ nest siste i venneliga â˜ș Har lyst Ă„ forstĂ„ spillet bedre, ble med pĂ„ TM for noen Ă„r tilbake fordi sĂ„ mange venner er med, men sliter fortsatt litt med Ă„ henge med, hehe

Tips/tanker tas i mot med stor takk.

Edit: O kr i banken per nÄ. Alaphilippe er vel kanskje den jeg mest lurer pÄ Ä bytte, men da slÄr han sikkert til. Bytte han med. feks. Ciccone, men da mÄ jeg bytte ut en av de andre fra LTrek, evt. sette inn en rimelig SD.
Kan ta litt tid Ä forstÄ spillet. Normalt er det bra med byttevegring og ha en plan som du har. Laget ditt er helt fint. Hadde startet med Ä fÄ inn Bilbao for en av klatrerne dine og kansje Powles. Er mange som har gjort samme feilen som deg. Legger man en plan sÄ ser man at pÄ et tidspunkt sÄ vil man ha tre ryttere fra Trek. Da velger man ikke Dir derifra.
Er spesielt Trek dir og Baharain dir som kan lage litt trĂžbbel der i Ă„r.
Du stÄr helt fint i det og har mange bytter igjen.
FÞlg med pÄ nyheter. Kansje pÄ podcast. Intervjuer fÞr etapper. Jeg fÞlger alle lagene pÄ Twitter. Kommer en del hint der fÞr etapper.
FÄr man sett pÄ etappene. Spesielt klatre etappene sÄ er det ogsÄ en fin mÄte og se hvilke ryttere som frister. Vet ikke om du sykler selv, men man lÊrer seg uansett og se en del tegn pÄ hvilke ryttere som sliter og hvilke som er i form.
En nettside jeg er ofte pÄ er cyclingstages.com Der stÄr det ofte favoritter og outsidere pÄ etappene. Jeg setter ofte opp lag etter det. Og jeg tar med meg en del tips fra brukerne her inne pÄ Fri diskusjon.
Men det viktigste er Ä gjÞre det du tror pÄ selv. Har du en god fÞlelse for en rytter sÄ fÞlg den.
[/quote]


Veldig bra score. Gratulerer. Du slo meg😊Viktig Ă„ ikke gi opp.To av byttene ga avkastning med en gang😊
Jeg har vĂŠrt aktiv syklist, men ble aldri noe mer en pĂ„ klubbnivĂ„. Sykler en del enda. Er mest turer og ender som oftest opp pĂ„ pubenđŸ€Ș Vet ikke om det hjelper sĂ„ mye i tourmanager, men har mine meninger om hvilket terreng som passer spesifikke ryttere og hvilke ryttere som sliter og hvilke som spiller skuespill.(Jeg tar veldig ofte feil) SpĂ„dde Bilbao seier i dag, men sĂ„ aldri noe til han.
Du kommer nok til Ä fÄ en litt trÄere dag i morgen, men skal ikke deles ut sÄ mange poeng sÄ gÄr fint. La laget stÄ som det er nÄ. Ta en ny vurdering fÞr etappe 9 og 10. Spesielt Skjelmose mÄ vurderes. Kan gi han etappe 9, men er han ikke med sÄ mÄ han vurderes ut. Enten tilbake til Pidcock eller man kan prÞve Jorgensen.

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

Shamp skrev: ↑tor jul 06, 2023 9:07 pm
Skywalker skrev: ↑tor jul 06, 2023 8:49 pm
K-Torget skrev: ↑tor jul 06, 2023 8:33 pm Forventer man at det er spurterne som gjĂžr opp om seieren bĂ„de i morgen og lĂžrdag? mens det er sammenlagt / klatrere som gjĂžr opp om seieren pĂ„ sĂžndag?
I hvertfall i morgen. Etappe 8 er litt mer usikker. Her kan noen ryttere rykke fra andre i stigningen. Tror ryttere som WvA, MvP, Girmay og Pedersen vil kjempe om seieren.
Spurtere som Phillipsen, Coquard og Kristoff og kansje ogsÄ Groenewegen kan henge med. Normalt ville jeg ogsÄ sagt at det kan vÊre en etappe for Pidcock, men etter uttalelsene hans virker det ikke som han har planer om Ä prÞve seg pÄ den etappen.
Sikkert noen som er uenig med meg, men jeg har ikke trua pÄ spurtere som Ewan og Cav pÄ denne etappen.
Hva har Pidcock sagt?
At han prioritere GC framfor etappe seiere, men han skulle prÞve seg pÄ etappeseier pÄ Etappe 1,2 og 5 den fÞrste uka hvis ikke bruddet gikk inn.
Samtidig har INEOS gitt han helt frie tÞyler, sÄ han kan gjÞre som han vil. Kan derfor ikke stole helt pÄ at han ikke prÞver seg om beina er der.
Han sa ogsÄ etter etappe 5 at han fÞlte at beina ikke er helt med, men at han hÄper de vÄkner i lÞper av touren.

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

K-Torget skrev: ↑tor jul 06, 2023 9:01 pm
Skywalker skrev: ↑tor jul 06, 2023 8:49 pm
K-Torget skrev: ↑tor jul 06, 2023 8:33 pm Forventer man at det er spurterne som gjĂžr opp om seieren bĂ„de i morgen og lĂžrdag? mens det er sammenlagt / klatrere som gjĂžr opp om seieren pĂ„ sĂžndag?
I hvertfall i morgen. Etappe 8 er litt mer usikker. Her kan noen ryttere rykke fra andre i stigningen. Tror ryttere som WvA, MvP, Girmay og Pedersen vil kjempe om seieren.
Spurtere som Phillipsen, Coquard og Kristoff og kansje ogsÄ Groenewegen kan henge med. Normalt ville jeg ogsÄ sagt at det kan vÊre en etappe for Pidcock, men etter uttalelsene hans virker det ikke som han har planer om Ä prÞve seg pÄ den etappen.
Sikkert noen som er uenig med meg, men jeg har ikke trua pÄ spurtere som Ewan og Cav pÄ denne etappen.
Takker! Kanskje jeg bĂžr beholde Pedersen da og ikke bytte han med Phillipsen eller?
Hvis du kun har Phillipsen for de to etappene sÄ ville jeg ikke gjort det,. SÄ fremt du ikke har bytter nok. Har du rÄd til Ä sitte med han sÄ funker det. Kommer flere etapper for Phillipsen, han kommer til Ä sanke mye poeng i lÞpet av touren. GÄr ogsÄ for grÞnn trÞye.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Skywalker skrev: ↑tor jul 06, 2023 9:29 pm
K-Torget skrev: ↑tor jul 06, 2023 9:01 pm
Skywalker skrev: ↑tor jul 06, 2023 8:49 pm

I hvertfall i morgen. Etappe 8 er litt mer usikker. Her kan noen ryttere rykke fra andre i stigningen. Tror ryttere som WvA, MvP, Girmay og Pedersen vil kjempe om seieren.
Spurtere som Phillipsen, Coquard og Kristoff og kansje ogsÄ Groenewegen kan henge med. Normalt ville jeg ogsÄ sagt at det kan vÊre en etappe for Pidcock, men etter uttalelsene hans virker det ikke som han har planer om Ä prÞve seg pÄ den etappen.
Sikkert noen som er uenig med meg, men jeg har ikke trua pÄ spurtere som Ewan og Cav pÄ denne etappen.
Takker! Kanskje jeg bĂžr beholde Pedersen da og ikke bytte han med Phillipsen eller?
Hvis du kun har Phillipsen for de to etappene sÄ ville jeg ikke gjort det,. SÄ fremt du ikke har bytter nok. Har du rÄd til Ä sitte med han sÄ funker det. Kommer flere etapper for Phillipsen, han kommer til Ä sanke mye poeng i lÞpet av touren. GÄr ogsÄ for grÞnn trÞye.
Har dette laget og 20 bytter igjen:
Pog – Vingegaard
Welsford - Pedersen
Ala – Powless
Jorgenson – Skjelmose
MVDP – Zimmermann – Muhlberger
Campenaerts
Trek

Hva ville du gjort?

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

K-Torget skrev: ↑tor jul 06, 2023 7:38 pm Underkant av 1000 poeng i dag.. Sitter med denne gjengen:

Pog – Vingegaard
Welsford - Pedersen
Ala – Powless
Jorgenson – Skjelmose
MVDP – Zimmermann – Muhlberger
Campenaerts
Trek

Vurderer enten:
Pedersen - Phillipsen og Skjelmose - Gall
Eller
Pedersen - Phillipsen og Trek - Uno-X

Tanker?
Her kommer jeg med en stor omveltning (etter at jeg ikke var overbegeistret over at du tok ut WvA pÄ onsdag):

Trek -> Uno-X (+2,3)
Campenaerts -> Craddock (+1,1)
Skjelmose -> Gall (+1,7)
Welsford -> WvA (-4,8)

Gir deg 0,3 ekstra (2,3+1,1+1,7-4,8 = 0,3) som gjÞr at du kan gÄ fra Alaphilippe til Ciccone foran etappe 9 (-0,3).

Du kan eventuelt vurdere MĂŒhlberger til Neilands (+1,0), Berthet (+1,2) eller Gregaard (+1,4) heller enn Camp -> Craddock hvis det frister mer.

WvA kan jo selvfÞlgelig vÊre Philipsen ogsÄ, det er jo en mill billigere, og da kan du beholde Trek DS (gamble pÄ at Pedersen og Ciccone slÄr til den neste uken), og heller gjÞre ett av hjelperytterbyttene hvis Þnskelig. Men jeg tror at etappe 8 kommer til Ä blir kjÞrt for tÞff for rene spurtere, sÄ Philipsen tar kun mye poeng imorgen og pÄ etappe 11, mens WvA tar endel poeng pÄ etappe 7, 8 og kan ogsÄ gÄ i brudd og vinne pÄ etappe 10 og 12. Jeg kommer nok til Ä gÄ fra Philipsen til WvA etter etappe 7.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Det vil da nĂŠrme seg laget til min mor, som ser slik ut (hun ligger uforskammet hĂžyt):

Poggers - Vinge
WvA - Philipsen
Powless - Lafay
Gall - Jorgenson
MvdP - Pedrero - Zimmermann
Craddock
Uno-X

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Jolla skrev: ↑tor jul 06, 2023 9:54 pm
K-Torget skrev: ↑tor jul 06, 2023 7:38 pm Underkant av 1000 poeng i dag.. Sitter med denne gjengen:

Pog – Vingegaard
Welsford - Pedersen
Ala – Powless
Jorgenson – Skjelmose
MVDP – Zimmermann – Muhlberger
Campenaerts
Trek

Vurderer enten:
Pedersen - Phillipsen og Skjelmose - Gall
Eller
Pedersen - Phillipsen og Trek - Uno-X

Tanker?
Her kommer jeg med en stor omveltning (etter at jeg ikke var overbegeistret over at du tok ut WvA pÄ onsdag):

Trek -> Uno-X (+2,3)
Campenaerts -> Craddock (+1,1)
Skjelmose -> Gall (+1,7)
Welsford -> WvA (-4,8)

Gir deg 0,3 ekstra (2,3+1,1+1,7-4,8 = 0,3) som gjÞr at du kan gÄ fra Alaphilippe til Ciccone foran etappe 9 (-0,3).

Du kan eventuelt vurdere MĂŒhlberger til Neilands (+1,0), Berthet (+1,2) eller Gregaard (+1,4) heller enn Camp -> Craddock hvis det frister mer.

WvA kan jo selvfÞlgelig vÊre Philipsen ogsÄ, det er jo en mill billigere, og da kan du beholde Trek DS (gamble pÄ at Pedersen og Ciccone slÄr til den neste uken), og heller gjÞre ett av hjelperytterbyttene hvis Þnskelig. Men jeg tror at etappe 8 kommer til Ä blir kjÞrt for tÞff for rene spurtere, sÄ Philipsen tar kun mye poeng imorgen og pÄ etappe 11, mens WvA tar endel poeng pÄ etappe 7, 8 og kan ogsÄ gÄ i brudd og vinne pÄ etappe 10 og 12. Jeg kommer nok til Ä gÄ fra Philipsen til WvA etter etappe 7.
Takk for tips! :)
Du heller mot Campenaerts - Craddock i stedet for ut med Muhlberger? :)
Hvor lenge mener du da jeg kan sitte med dette laget sett bort fra byttet Ala - Ciccone pÄ etappe 9? :)

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

K-Torget skrev: ↑tor jul 06, 2023 9:37 pm
Skywalker skrev: ↑tor jul 06, 2023 9:29 pm
K-Torget skrev: ↑tor jul 06, 2023 9:01 pm

Takker! Kanskje jeg bĂžr beholde Pedersen da og ikke bytte han med Phillipsen eller?
Hvis du kun har Phillipsen for de to etappene sÄ ville jeg ikke gjort det,. SÄ fremt du ikke har bytter nok. Har du rÄd til Ä sitte med han sÄ funker det. Kommer flere etapper for Phillipsen, han kommer til Ä sanke mye poeng i lÞpet av touren. GÄr ogsÄ for grÞnn trÞye.
Har dette laget og 20 bytter igjen:
Pog – Vingegaard
Welsford - Pedersen
Ala – Powless
Jorgenson – Skjelmose
MVDP – Zimmermann – Muhlberger
Campenaerts
Trek

Hva ville du gjort?
Welsford er fin som budsjett, men tror jeg hadde prĂžvd Ă„ bytte til Coquard eller Bauhaus. Fine priser og henter poeng.
Bauhaus er nok best i spurten av de to, men Coquard jager poeng pÄ grÞnn trÞye og kan dermed hente poeng pÄ alle etapper. For Ä fÄ til dette mÄ du nedgradere. Hadde valgt enten Ä nedgradere Trek dir eller Skjelmose til Gall. Vil du jage litt poeng kan du gjÞre begge deler, samt bytte Pedersen med Phillipsen.
Vet ikke hvor mange bytter du har brukt da dette koster deg fire bytter, fem hvis du teller med bytte utbytting av Alla til runde 9
Du vil da sitte med disse rytterne.

Kap: Vinge - Pog
Spu: Coquard - Phillipsen
Kla: Ala - Powless
Ung: Jorgensen - Gall
Hje: MvP - Zimmermann - Muhlberger
Tem: Campeanerts
Dir: UNO-X

Da sitter du med 1,5 pÄ bok og kan for eksempel fÄ pÄ Ciccone for Ala til runde 9.
Koster litt bytter, men du har et lag som funker bra pÄ alle etapper helt til Paris.
Er selvfÞlgelig en risk Ä fjerne Skjelmose da alle sitter med han, men sÄ ikke bra ut i dag. Du kan oppnÄ samme lag om du velger Ä bytte Jorgensen med Gall.
Sist redigert av Skywalker den tor jul 06, 2023 10:45 pm, redigert 1 gang totalt.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Skywalker skrev: ↑tor jul 06, 2023 10:43 pm
K-Torget skrev: ↑tor jul 06, 2023 9:37 pm
Skywalker skrev: ↑tor jul 06, 2023 9:29 pm
Hvis du kun har Phillipsen for de to etappene sÄ ville jeg ikke gjort det,. SÄ fremt du ikke har bytter nok. Har du rÄd til Ä sitte med han sÄ funker det. Kommer flere etapper for Phillipsen, han kommer til Ä sanke mye poeng i lÞpet av touren. GÄr ogsÄ for grÞnn trÞye.
Har dette laget og 20 bytter igjen:
Pog – Vingegaard
Welsford - Pedersen
Ala – Powless
Jorgenson – Skjelmose
MVDP – Zimmermann – Muhlberger
Campenaerts
Trek

Hva ville du gjort?
Welsford er fin som budsjett, men tror jeg hadde prĂžvd Ă„ bytte til Coquard eller Bauhaus. Fine priser og henter poeng.
Bauhaus er nok best i spurten av de to, men Coquard jager poeng pÄ grÞnn trÞye og kan dermed hente poeng pÄ alle etapper. For Ä fÄ til dette mÄ du nedgradere. Hadde valgt enten Ä nedgradere Trek dir eller Skjelmose til Gall. Vil du jage litt poeng kan du gjÞre begge deler, samt bytte Pedersen med Phillipsen.
Vet ikke hvor mange bytter du har brukt da dette koster deg fire bytter, men sitter da med disse rytterne.

Kap: Vinge - Pog
Spu: Coquard - Phillipsen
Kla: Ala - Powless
Ung: Jorgensen - Gall
Hje: MvP - Zimmermann - Muhlberger
Tem: Campeanerts
Dir: UNO-X

Da sitter du med 1,5 pÄ bok og kan for eksempel fÄ pÄ Ciccone for Ala til runde 9.
Koster litt bytter, men du har et lag som funker bra pÄ alle etapper helt til Paris.
Er selvfÞlgelig en risk Ä fjerne Skjelmose da alle sitter med han, men sÄ ikke bra ut i dag. Du kan oppnÄ samme lag om du velger Ä bytte Jorgensen med Gall.
Takker sÄ mye! :)
Vurderer muligens WvA istedet for Phillipsen..

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

K-Torget skrev: ↑tor jul 06, 2023 10:45 pm
Skywalker skrev: ↑tor jul 06, 2023 10:43 pm
K-Torget skrev: ↑tor jul 06, 2023 9:37 pm

Har dette laget og 20 bytter igjen:
Pog – Vingegaard
Welsford - Pedersen
Ala – Powless
Jorgenson – Skjelmose
MVDP – Zimmermann – Muhlberger
Campenaerts
Trek

Hva ville du gjort?
Welsford er fin som budsjett, men tror jeg hadde prĂžvd Ă„ bytte til Coquard eller Bauhaus. Fine priser og henter poeng.
Bauhaus er nok best i spurten av de to, men Coquard jager poeng pÄ grÞnn trÞye og kan dermed hente poeng pÄ alle etapper. For Ä fÄ til dette mÄ du nedgradere. Hadde valgt enten Ä nedgradere Trek dir eller Skjelmose til Gall. Vil du jage litt poeng kan du gjÞre begge deler, samt bytte Pedersen med Phillipsen.
Vet ikke hvor mange bytter du har brukt da dette koster deg fire bytter, men sitter da med disse rytterne.

Kap: Vinge - Pog
Spu: Coquard - Phillipsen
Kla: Ala - Powless
Ung: Jorgensen - Gall
Hje: MvP - Zimmermann - Muhlberger
Tem: Campeanerts
Dir: UNO-X

Da sitter du med 1,5 pÄ bok og kan for eksempel fÄ pÄ Ciccone for Ala til runde 9.
Koster litt bytter, men du har et lag som funker bra pÄ alle etapper helt til Paris.
Er selvfÞlgelig en risk Ä fjerne Skjelmose da alle sitter med han, men sÄ ikke bra ut i dag. Du kan oppnÄ samme lag om du velger Ä bytte Jorgensen med Gall.
Takker sÄ mye! :)
Vurderer muligens WvA istedet for Phillipsen..
Ingen dum ide. Viser seg at han gÄr en del i brudd i Är ogsÄ, men har ikke tenkt Ä spurte i morgen.( hvis vi kan stole pÄ det) han koster en del mer og gir deg derfor litt mindre friheter pÄ andre plasser. Kommer allikevel til Ä gi en del mer poeng en Phillipsen.
Sist redigert av Skywalker den tor jul 06, 2023 10:55 pm, redigert 2 ganger totalt.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Skywalker skrev: ↑tor jul 06, 2023 10:49 pm
K-Torget skrev: ↑tor jul 06, 2023 10:45 pm
Skywalker skrev: ↑tor jul 06, 2023 10:43 pm

Welsford er fin som budsjett, men tror jeg hadde prĂžvd Ă„ bytte til Coquard eller Bauhaus. Fine priser og henter poeng.
Bauhaus er nok best i spurten av de to, men Coquard jager poeng pÄ grÞnn trÞye og kan dermed hente poeng pÄ alle etapper. For Ä fÄ til dette mÄ du nedgradere. Hadde valgt enten Ä nedgradere Trek dir eller Skjelmose til Gall. Vil du jage litt poeng kan du gjÞre begge deler, samt bytte Pedersen med Phillipsen.
Vet ikke hvor mange bytter du har brukt da dette koster deg fire bytter, men sitter da med disse rytterne.

Kap: Vinge - Pog
Spu: Coquard - Phillipsen
Kla: Ala - Powless
Ung: Jorgensen - Gall
Hje: MvP - Zimmermann - Muhlberger
Tem: Campeanerts
Dir: UNO-X

Da sitter du med 1,5 pÄ bok og kan for eksempel fÄ pÄ Ciccone for Ala til runde 9.
Koster litt bytter, men du har et lag som funker bra pÄ alle etapper helt til Paris.
Er selvfÞlgelig en risk Ä fjerne Skjelmose da alle sitter med han, men sÄ ikke bra ut i dag. Du kan oppnÄ samme lag om du velger Ä bytte Jorgensen med Gall.
Takker sÄ mye! :)
Vurderer muligens WvA istedet for Phillipsen..
Ingen dum ide. Viser seg at han gÄr en del i brudd i Är ogsÄ, men har ikke tenkt Ä spurte i morgen.( hvis vi kan stole pÄ det) han koster en del mer og gir deg derfor litt mindre friheter pÄ andre plasser. Kommer allikevel til Ä gi en del mer poeng en Phillipsen.
Ja, er nett det :)

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

K-Torget skrev: ↑tor jul 06, 2023 10:53 pm
Skywalker skrev: ↑tor jul 06, 2023 10:49 pm
K-Torget skrev: ↑tor jul 06, 2023 10:45 pm

Takker sÄ mye! :)
Vurderer muligens WvA istedet for Phillipsen..
Ingen dum ide. Viser seg at han gÄr en del i brudd i Är ogsÄ, men har ikke tenkt Ä spurte i morgen.( hvis vi kan stole pÄ det) han koster en del mer og gir deg derfor litt mindre friheter pÄ andre plasser. Kommer allikevel til Ä gi en del mer poeng en Phillipsen.
Ja, er nett det :)
Jeg er jo av den formening at man ikke skal bruke mye penger pÄ spurtplassen. Hva ga WvA i dag etter monster etappen sin. 200 og det var inkludert poeng for mest aggressive rytter. En hjelperytter hadde fÄtt 600 hadde han gjort det samme.
MvP fikk 116 for det lille han gjorde.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Skywalker skrev: ↑tor jul 06, 2023 10:56 pm
K-Torget skrev: ↑tor jul 06, 2023 10:53 pm
Skywalker skrev: ↑tor jul 06, 2023 10:49 pm
Ingen dum ide. Viser seg at han gÄr en del i brudd i Är ogsÄ, men har ikke tenkt Ä spurte i morgen.( hvis vi kan stole pÄ det) han koster en del mer og gir deg derfor litt mindre friheter pÄ andre plasser. Kommer allikevel til Ä gi en del mer poeng en Phillipsen.
Ja, er nett det :)
Jeg er jo av den formening at man ikke skal bruke mye penger pÄ spurtplassen. Hva ga WvA i dag etter monster etappen sin. 200 og det var inkludert poeng for mest aggressive rytter. En hjelperytter hadde fÄtt 600 hadde han gjort det samme.
MvP fikk 116 for det lille han gjorde.
Du hadde gÄtt Phillipsen over WvA da? Hvem av de kan man sitte resten av touren?

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

K-Torget skrev: ↑tor jul 06, 2023 10:59 pm
Skywalker skrev: ↑tor jul 06, 2023 10:56 pm
K-Torget skrev: ↑tor jul 06, 2023 10:53 pm

Ja, er nett det :)
Jeg er jo av den formening at man ikke skal bruke mye penger pÄ spurtplassen. Hva ga WvA i dag etter monster etappen sin. 200 og det var inkludert poeng for mest aggressive rytter. En hjelperytter hadde fÄtt 600 hadde han gjort det samme.
MvP fikk 116 for det lille han gjorde.
Du hadde gÄtt Phillipsen over WvA da? Hvem av de kan man sitte resten av touren?
Sitter selv med Coquard og Pedersen da jeg ikke vil bruke for mye penger pÄ spurtplass. Hadde jeg hatt penger hadde jeg hatt bÄde WvA og Phillipsen.
For Ä svare pÄ spÞrsmÄlet ditt.
Kunne jeg valgt uten Ă„ tenke pĂŠng hadde jeg valgt WvA, men heller mot Phillipsen grunnet pris, og tror laget ellers blir mere spennende.
Begge to kan du sitte med, men Phillipsen er lite spennende pÄ fjell etapper. WvA er spennende pÄ alle etapper.
WvA har hittil hentet 614 poeng. Phillipsen 550.
Fortsetter dette vil WvA lande pÄ 2149 poeng og Phillipsen pÄ 1925. Det vil si en diff pÄ 224. Man kan sikkert diskutere disse tallene og om det er verdt Ä bruke 1 million ekstra for Ä tjene 224 poeng i lÞpet av Touren. Jeg mener nei. Har man det laget man vil ha og har rÄd til WvA sÄ tar man han selvfÞlgelig inn.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Skywalker skrev: ↑tor jul 06, 2023 11:25 pm
K-Torget skrev: ↑tor jul 06, 2023 10:59 pm
Skywalker skrev: ↑tor jul 06, 2023 10:56 pm
Jeg er jo av den formening at man ikke skal bruke mye penger pÄ spurtplassen. Hva ga WvA i dag etter monster etappen sin. 200 og det var inkludert poeng for mest aggressive rytter. En hjelperytter hadde fÄtt 600 hadde han gjort det samme.
MvP fikk 116 for det lille han gjorde.
Du hadde gÄtt Phillipsen over WvA da? Hvem av de kan man sitte resten av touren?
Sitter selv med Coquard og Pedersen da jeg ikke vil bruke for mye penger pÄ spurtplass. Hadde jeg hatt penger hadde jeg hatt bÄde WvA og Phillipsen.
For Ä svare pÄ spÞrsmÄlet ditt.
Kunne jeg valgt uten Ă„ tenke pĂŠng hadde jeg valgt WvA, men heller mot Phillipsen grunnet pris, og tror laget ellers blir mere spennende.
Begge to kan du sitte med, men Phillipsen er lite spennende pÄ fjell etapper. WvA er spennende pÄ alle etapper.
WvA har hittil hentet 614 poeng. Phillipsen 550.
Fortsetter dette vil WvA lande pÄ 2149 poeng og Phillipsen pÄ 1925. Det vil si en diff pÄ 224. Man kan sikkert diskutere disse tallene og om det er verdt Ä bruke 1 million ekstra for Ä tjene 224 poeng i lÞpet av Touren. Jeg mener nei. Har man det laget man vil ha og har rÄd til WvA sÄ tar man han selvfÞlgelig inn.
Takk for nok en god tilbakemelding :)

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

K-Torget skrev: ↑tor jul 06, 2023 10:37 pm
Du heller mot Campenaerts - Craddock i stedet for ut med Muhlberger? :)
Hvor lenge mener du da jeg kan sitte med dette laget sett bort fra byttet Ala - Ciccone pÄ etappe 9? :)
Jeg synes det modigste faktisk hadde vĂŠrt Ă„ byttet bĂ„de MĂŒhlberger og Campenaerts og beholdt Trek DS. AltsĂ„ hvis du skal vinne sammenlagt eller i hvert fall komme veldig hĂžyt sĂ„ hjelper det jo med noen etapper hvor det klaffer maks, og siden du i dette scenarioet kom til Ă„ tjene pĂ„ Ă„ ha Pedersen og/eller Ciccone topp 5 pĂ„ etappe 7, 9, 10, 11 og 12 sĂ„ kunne du rasket med deg DS-poeng samtidig. For hvis de feiler, og du ramler nedover resultatlisten, sĂ„ vil ikke forskjellen pĂ„ Uno-X kontra Trek eller mellom Camp og Craddock vĂŠre nok til Ă„ holde deg oppe uansett.

Men ja, det tryggeste valget (det som jeg spÄr gir flest poeng i snitt) vil jeg si at er Campenaerts til Craddock, ettersom at i brudd i fjellene sÄ er Craddock gjerne enda bedre enn Campenaerts, og desto stÞrre fjell det er, dess mer klatrepoeng er det Ä hente.
Jeg tror ikke at noen av dem vil gi veldig mye poeng. Cort KAN gjĂžre det, men han koster mer enn han virker Ă„ vĂŠre verdt i Ă„r.


Jeg synes dette laget kan sitte til og med etappe 12. Gjerne Pedersen ut etter etappe 11, og bytt ut hjelper/klatrer/ungdomsrytter pÄ et slikt stadie alt ut ifra hvordan det ser ut.

Simtour

Legg inn av Simtour »

Tanker om gode hjelperyttere pĂ„ etappene fra 9? Perez skuffet meg litt i dagđŸ€·đŸœâ€â™‚ïž Skal ingen hjelpere dunke inn 500+ poeng i Ă„r

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

Simtour skrev: ↑fre jul 07, 2023 12:20 am Tanker om gode hjelperyttere pĂ„ etappene fra 9? Perez skuffet meg litt i dagđŸ€·đŸœâ€â™‚ïž Skal ingen hjelpere dunke inn 500+ poeng i Ă„r
Vanskelig Ă„ forutse. Spesielt av de billigere.
Dukker nok opp noen, Franskmenn. Perez kommer til Ă„ prĂžve igjen. Lag som har mistet lederen sin(Moviestar)
Uno-X rytter kansje(Gregaard) har vĂŠrt i to brudd.

Av de dyrere kan bÄde MvP og Mohoric vinne etappe.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Skywalker skrev: ↑tor jul 06, 2023 11:25 pm WvA har hittil hentet 614 poeng. Phillipsen 550.
Fortsetter dette vil WvA lande pÄ 2149 poeng og Phillipsen pÄ 1925. Det vil si en diff pÄ 224. Man kan sikkert diskutere disse tallene og om det er verdt Ä bruke 1 million ekstra for Ä tjene 224 poeng i lÞpet av Touren. Jeg mener nei. Har man det laget man vil ha og har rÄd til WvA sÄ tar man han selvfÞlgelig inn.
Philipsen har tatt 249 poeng i snitt pÄ spurtetapper, 24 poeng i snitt pÄ kuperte etapper og 2 poeng i snitt pÄ fjelletapper.
WvA har tatt 64 poeng i snitt pÄ spurtetapper (skal sies at han nok var nest-raskest pÄ etappe 3, men fÞlte seg blokkert og stoppet spurten sin), 98 poeng i snitt pÄ kuperte etapper og 145 poeng i snitt pÄ fjelletapper.

Fortsetter dette vil Philipsen lande pÄ 550 + 4*249 + 4*24 + 6*2 = 1654
Mens WvA vil lande pÄ 614 + 4*64 + 4*98 + 6*145 = 2132

Ikke medregnet tempoen, hvor det er sannsynlig at WvA tar noe mer poeng enn Philipsen.


NÄ er det jo langt mer komplisert enn som sÄ, sÄ dette blir jo flÄsete. Men Philipsen har altsÄ tatt 500 av sine 550 poeng pÄ to flate etapper (og 40 av de var for Ä ta poengtrÞyen), og sÄ langt sÄ har 2 av 6 etapper (33%) vÊrt flate, mens i resten av touren sÄ vil 4 av 15 etapper vÊre flate. Jeg synes det var verdi i Ä sitte med Philipsen den fÞrste uken, siden 3 av de fÞrste 7 etappene var spurtetapper, men sÄ synes jeg at han bÞr ut, ettersom at derifra sÄ er det kun 3 av 14 etapper som jeg regner som flate (etappe 8 tror jeg at blir kjÞrt knallhardt mot slutten, og etappe 19 tror jeg at blir vanskelig for spurtlag Ä kontrollere.)
Men hvis oddsen tilsier at Philipsen er en av de 5-10 stÞrste favorittene pÄ etappe 8 sÄ synes jeg at de som startet med ham pÄ laget ogsÄ bÞr beholde ham der, selv om jeg ikke ville ha oppfordret noen til Ä hente ham inn hvis de ikke har hatt ham fra minst etappe 3.


(Min kategorisering av de resterende etappene: SP, HL, CL, HL, SP, HL, CL, CL, CL, TT, CL, SP, HL, CL, SP)

Simtour

Legg inn av Simtour »

Tanker om Mohoric, Benoot og Shaw fremover?đŸ„”
Tenker ogsĂ„ hjelperytter til Gall og Jorgensen dersom de prĂžver Ă„ sanke poengđŸ€·đŸœâ€â™‚ïž

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

Jolla skrev: ↑fre jul 07, 2023 12:38 am
Skywalker skrev: ↑tor jul 06, 2023 11:25 pm WvA har hittil hentet 614 poeng. Phillipsen 550.
Fortsetter dette vil WvA lande pÄ 2149 poeng og Phillipsen pÄ 1925. Det vil si en diff pÄ 224. Man kan sikkert diskutere disse tallene og om det er verdt Ä bruke 1 million ekstra for Ä tjene 224 poeng i lÞpet av Touren. Jeg mener nei. Har man det laget man vil ha og har rÄd til WvA sÄ tar man han selvfÞlgelig inn.
Philipsen har tatt 249 poeng i snitt pÄ spurtetapper, 24 poeng i snitt pÄ kuperte etapper og 2 poeng i snitt pÄ fjelletapper.
WvA har tatt 64 poeng i snitt pÄ spurtetapper (skal sies at han nok var nest-raskest pÄ etappe 3, men fÞlte seg blokkert og stoppet spurten sin), 98 poeng i snitt pÄ kuperte etapper og 145 poeng i snitt pÄ fjelletapper.

Fortsetter dette vil Philipsen lande pÄ 550 + 4*249 + 4*24 + 6*2 = 1654
Mens WvA vil lande pÄ 614 + 4*64 + 4*98 + 6*145 = 2132

Ikke medregnet tempoen, hvor det er sannsynlig at WvA tar noe mer poeng enn Philipsen.


NÄ er det jo langt mer komplisert enn som sÄ, sÄ dette blir jo flÄsete. Men Philipsen har altsÄ tatt 500 av sine 550 poeng pÄ to flate etapper (og 40 av de var for Ä ta poengtrÞyen), og sÄ langt sÄ har 2 av 6 etapper (33%) vÊrt flate, mens i resten av touren sÄ vil 4 av 15 etapper vÊre flate. Jeg synes det var verdi i Ä sitte med Philipsen den fÞrste uken, siden 3 av de fÞrste 7 etappene var spurtetapper, men sÄ synes jeg at han bÞr ut, ettersom at derifra sÄ er det kun 3 av 14 etapper som jeg regner som flate (etappe 8 tror jeg at blir kjÞrt knallhardt mot slutten, og etappe 19 tror jeg at blir vanskelig for spurtlag Ä kontrollere.)
Men hvis oddsen tilsier at Philipsen er en av de 5-10 stÞrste favorittene pÄ etappe 8 sÄ synes jeg at de som startet med ham pÄ laget ogsÄ bÞr beholde ham der, selv om jeg ikke ville ha oppfordret noen til Ä hente ham inn hvis de ikke har hatt ham fra minst etappe 3.


(Min kategorisering av de resterende etappene: SP, HL, CL, HL, SP, HL, CL, CL, CL, TT, CL, SP, HL, CL, SP)
Som jeg sa. Tallene kan diskuteres. Og ting kan skje. NÄ er det ikke en gang sikkert WvA fullfÞrer touren. Phillipsen kan gÄ i en velt. Mye kan skje.
Er selvfÞlgelig en verdi Ä sitte med Phillipsen den fÞrste uka hvis du er fornÞyd med resten av laget, men manglet du penger for Ä komme deg pÄ en rytter du vil ha. SÄ flere her inne ergret seg for at de manglet 0,1 for Ä komme seg pÄ Ciccone til etappe 5. Jeg vil da pÄstÄ at det er verdt Ä nedgradere Phillipsen til for eksempel Coquard.
Ciccone hentet 414 poeng pÄ en andreplass. Phillipsen mÄ ha to etappeseire for Ä fÄ 400.
NÄ er det selvfÞlgelig lettere Ä treffe pÄ spurtere sÄ poengene er ofte mer sikre.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

GÄ tilbake til «Sykkel»