Nektet å ta rektor i hånden

Svar
Neptun
Innlegg: 5550

Re: Nektet å ta rektor i hånden

Legg inn av Neptun »

Maxus5 skrev: fre jun 30, 2023 8:13 pm Denne har jeg ikke sett og viser 2 av guttene før den som vi har sett før. De nekter også å håndhilse men lar seg overtale. Den siste var vel dråpen som fikk det til å renne over for rektor.

Se den salen.
Og det er i Norge :(

Corvus

Legg inn av Corvus »

Maxus5 skrev: fre jun 30, 2023 10:12 am Jeg for min del syns dette gnålet om integrering kan bare avsluttes en gang for alle. Muslimer kan gå så tildekket de vil, de kan nekte å håndhilse og de kan kle, te og være som de vil .
Men da skal vi andre ikke være pålagt å ansette noen av de eller omgås de uten at vi selv ønsker det. Ingen kvotering, ingen krav til representasjon, ingen tilrettelegging. Slutt å mas og kast vekk enorme ressurser på dette tullet. det vil og har fungert ingen stedet før og vil heller ikke gjør det her. La integrering være helt frivillig. Så kan folk se hva de faktisk heier på og betaler for.
Herlig det, med parallellsamfunn. Greit nok at mange muslimer slett ikke er interessert i å integrere seg, men poenget er at det må gå et lys opp for norske myndigheter, og vestlige myndigheter, at muslimer ikke er velkomne til vesten. La de holde seg hjemme og la de ødelegge sine egne land, de skal ikke få ødelegge vesten også.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6695

Legg inn av Karatel »

GiPazzini_85 skrev: fre jun 30, 2023 10:36 am
Karatel skrev: fre jun 30, 2023 10:29 am
GiPazzini_85 skrev: fre jun 30, 2023 10:11 am

Denne "hjertehilsenen" er ikke en etablert form å hilse på i Norge, så det blir egentlig meningsløst å trekke frem dette. Så må en også huske på at dette er barn, at språk og kulturforskjeller kan være en barriere ved denne skolen, slik at rektor og andre må være litt mer "hands on" enn andre steder.
Hva skulle kronprins Haakon gjort her? Skulle han tatt tak i Shria for å tvinge henne til å håndhilse på ham?

https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge ... ende-konge
Det der var en voksen person. Da må det gå an å prate til vedkommende.
Kronprinsen skulle i en slik stund og på et slikt sted gi seg til å diskutere og krangle med en dame som slett ikke ønsket å ta ham i hånden?

Det var da enda godt Haakon var voksen nok til ikke å finne på noe slikt.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6695

Legg inn av Karatel »

KongOlav2 skrev: fre jun 30, 2023 10:38 am
Karatel skrev: fre jun 30, 2023 10:33 am Religionsfriheten strekker seg faktisk så langt som til å diskriminere og forskjellsbehandle. Stortinget kan jo prøve å oppheve Den katolske kirkes forbud mot at prester kan gifte seg.
Kun når det gjelder interne forhold i religiøse samfunn.
Dette med ikke å berøre en person av motsatt kjønn er da i aller høyeste grad et internt forhold i et religiøst samfunn, det plager ikke ett eneste menneske utenfor det religiøse samfunnet og lager ikke noe som helst bry for andre.

Menn som nekter å sitte ved siden av kvinner å fly, er derimot til bry og skaper store problemer for hele flyreisen.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Karatel skrev: fre jun 30, 2023 9:36 pm Dette med ikke å berøre en person av motsatt kjønn er da i aller høyeste grad et internt forhold i et religiøst samfunn, det plager ikke ett eneste menneske utenfor det religiøse samfunnet og lager ikke noe som helst bry for andre.

Menn som nekter å sitte ved siden av kvinner å fly, er derimot til bry og skaper store problemer for hele flyreisen.
Nei, ikke når du møter personer som ikke er en del av det religiøse samfunnet.

Brukeravatar
Omoikane
Innlegg: 485

Legg inn av Omoikane »

Karatel skrev: fre jun 30, 2023 9:36 pm
Menn som nekter å sitte ved siden av kvinner å fly, er derimot til bry og skaper store problemer for hele flyreisen.
Jeg mener at det er en mye enklere sak. De trenger ikke å fly om de er misfornøyd med setet.
Men det er vel opptil flyselskapene å velge hvor langt de er villige til å strekke seg.
Sist redigert av Omoikane den fre jun 30, 2023 9:51 pm, redigert 1 gang totalt.

startelver

Legg inn av startelver »

Omoikane skrev: fre jun 30, 2023 9:43 pm
Karatel skrev: fre jun 30, 2023 9:36 pm
Menn som nekter å sitte ved siden av kvinner å fly, er derimot til bry og skaper store problemer for hele flyreisen.
Jeg mener at det er en mye enklere sak. De trenger ikke å fly om de er misfornøyd med setet.
Men det er vel opptil flyselskapene å velge hvor langt deler villige til å strekke seg.
Ofte ser man muslimske kvinner har reservert setene til sine barn.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

Neptun skrev: fre jun 30, 2023 8:29 pm
Maxus5 skrev: fre jun 30, 2023 8:13 pm Denne har jeg ikke sett og viser 2 av guttene før den som vi har sett før. De nekter også å håndhilse men lar seg overtale. Den siste var vel dråpen som fikk det til å renne over for rektor.

Se den salen.
Og det er i Norge :(
--- Deler av Norge og spesielt deler av Oslo.
Dette er Linderud som har 80% elever som ikke har norsk eller samisk som morsmål.
I andre enden (bokstavelig talt) av byen finner du Bogstad skole med sine 2%

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6695

Legg inn av Karatel »

KongOlav2 skrev: fre jun 30, 2023 9:39 pm
Karatel skrev: fre jun 30, 2023 9:36 pm Dette med ikke å berøre en person av motsatt kjønn er da i aller høyeste grad et internt forhold i et religiøst samfunn, det plager ikke ett eneste menneske utenfor det religiøse samfunnet og lager ikke noe som helst bry for andre.

Menn som nekter å sitte ved siden av kvinner å fly, er derimot til bry og skaper store problemer for hele flyreisen.
Nei, ikke når du møter personer som ikke er en del av det religiøse samfunnet.
Her ble det i alle fall problemer.

"Det ble kaos da 100 ultraortodokse jøder nektet å sitte med kvinner
Over 100 ultraortodokse jøder forsinket en flyavgang fra New York til Tel Aviv, da de nektet å sitte ved siden av kvinner på flyet."

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/w1 ... ed-kvinner

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6695

Legg inn av Karatel »

Omoikane skrev: fre jun 30, 2023 9:43 pm
Karatel skrev: fre jun 30, 2023 9:36 pm
Menn som nekter å sitte ved siden av kvinner å fly, er derimot til bry og skaper store problemer for hele flyreisen.
Jeg mener at det er en mye enklere sak. De trenger ikke å fly om de er misfornøyd med setet.
Men det er vel opptil flyselskapene å velge hvor langt de er villige til å strekke seg.
Det har du helt rett i. Hvis de ikke vil sitte ved siden av en kvinne, lar de være å fly og holder seg hjemme. Og de som ikke vil hilse på personer av motsatt kjønn, lar være å hilse.

Verre er det ikke.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6695

Legg inn av Karatel »

KongOlav2 skrev: fre jun 30, 2023 10:39 am
Henningsen skrev: fre jun 30, 2023 10:35 am Hadde de hatt byttet kjønn, så ville det vært en muslimsk jente som ikke ville håndhilset på en norsk mann.
Så det er ikke kun gutter som ikke vil håndhilse på kvinner.
Neihei, men fortsatt er det samme sak og et like stort problem. Kokkelimonkereligiøse vrangforestillinger.
Hva er problemet med at en ukjent kvinne ikke vil håndhilse på deg?

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Karatel skrev: fre jun 30, 2023 10:01 pm Hva er problemet med at en ukjent kvinne ikke vil håndhilse på deg?
I et sekulært samfunn er det et problem at folk lar psykoreligiøse tvangstanker styre tilværelsen.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6695

Legg inn av Karatel »

KongOlav2 skrev: fre jun 30, 2023 10:03 pm
Karatel skrev: fre jun 30, 2023 10:01 pm Hva er problemet med at en ukjent kvinne ikke vil håndhilse på deg?
I et sekulært samfunn er det et problem at folk lar psykoreligiøse tvangstanker styre tilværelsen.
Det er jeg helt enig med deg i, det er tragisk at mennesker lar sin livsførsel, levemåte og hele sin hverdag dirigeres og styres sludder og tullpreik i eventyrbøker og myter fra en fjern oldtid. De skulle våkne opp til virkelighetens verden og hive alle religiøse påbud og forbud på historiens skraphaug.

Men akkurat det med ikke å håndhilse på ukjente personer av motsatt kjønn er en forsvinnende liten bagatell som ikke skaper problemer for noen eller noe.

Hvis man har problemer med det, er det problemer man selv lager.

Bliss

Legg inn av Bliss »

Korgutt skrev: fre jun 30, 2023 5:38 pm Er det noen som har sett listen over hvem som har skrevet under på varselet mot rektoren da? Og hvor mange av skolens ansatte de utgjør? For ordens skyld. Jeg kommer ikke til å poste den her inne.
Den lista du viser til stemmer ikke, det var 19 ansatte som hadde signert varselet. Fortsatt ille, men det var altså ikke 70 av 100 ansatte som hadde signert som først rapporert.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Bliss skrev: fre jun 30, 2023 10:28 pm
Korgutt skrev: fre jun 30, 2023 5:38 pm Er det noen som har sett listen over hvem som har skrevet under på varselet mot rektoren da? Og hvor mange av skolens ansatte de utgjør? For ordens skyld. Jeg kommer ikke til å poste den her inne.
Den lista du viser til stemmer ikke, det var 19 ansatte som hadde signert varselet. Fortsatt ille, men det var altså ikke 70 av 100 ansatte som hadde signert som først rapporert.
Har fått med meg det. Enig med deg i at det tallet er urovekkende høyt og kan ikke være hyggelig for rektoren på skolen. Navnet på skolen i den listen stemmer uansett.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Karatel skrev: fre jun 30, 2023 9:31 pm
GiPazzini_85 skrev: fre jun 30, 2023 10:36 am
Karatel skrev: fre jun 30, 2023 10:29 am

Hva skulle kronprins Haakon gjort her? Skulle han tatt tak i Shria for å tvinge henne til å håndhilse på ham?

https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge ... ende-konge
Det der var en voksen person. Da må det gå an å prate til vedkommende.
Kronprinsen skulle i en slik stund og på et slikt sted gi seg til å diskutere og krangle med en dame som slett ikke ønsket å ta ham i hånden?

Det var da enda godt Haakon var voksen nok til ikke å finne på noe slikt.
Legg merke til at jeg ikke skrev "diskutere og krangle".

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Bliss skrev: fre jun 30, 2023 10:28 pm
Korgutt skrev: fre jun 30, 2023 5:38 pm Er det noen som har sett listen over hvem som har skrevet under på varselet mot rektoren da? Og hvor mange av skolens ansatte de utgjør? For ordens skyld. Jeg kommer ikke til å poste den her inne.
Den lista du viser til stemmer ikke, det var 19 ansatte som hadde signert varselet. Fortsatt ille, men det var altså ikke 70 av 100 ansatte som hadde signert som først rapporert.
Ikke i denne tråden om det er det du snakket om. Her er det 70 av 100 ansatte som hadde utenlandske navn, hadde ikke noe med varslet å gjøre. Men at så mange som 19 har signert varselet sier mye om hvilke problemer det er i Oslo skolen.

Bliss

Legg inn av Bliss »

ehall skrev: lør jul 01, 2023 12:49 am
Bliss skrev: fre jun 30, 2023 10:28 pm
Korgutt skrev: fre jun 30, 2023 5:38 pm Er det noen som har sett listen over hvem som har skrevet under på varselet mot rektoren da? Og hvor mange av skolens ansatte de utgjør? For ordens skyld. Jeg kommer ikke til å poste den her inne.
Den lista du viser til stemmer ikke, det var 19 ansatte som hadde signert varselet. Fortsatt ille, men det var altså ikke 70 av 100 ansatte som hadde signert som først rapporert.
Ikke i denne tråden om det er det du snakket om. Her er det 70 av 100 ansatte som hadde utenlandske navn, hadde ikke noe med varslet å gjøre. Men at så mange som 19 har signert varselet sier mye om hvilke problemer det er i Oslo skolen.
Var flere som delte lista på Twitter med påstand om at det var 70 signaturer på varselet.

Mange utenlandske navn blant de ansatte, jeg tipper likevel det er en del norske navn blant de som faktisk har skrevet under.

Brukeravatar
Omoikane
Innlegg: 485

Legg inn av Omoikane »

KongOlav2 skrev: fre jun 30, 2023 10:03 pm
Karatel skrev: fre jun 30, 2023 10:01 pm Hva er problemet med at en ukjent kvinne ikke vil håndhilse på deg?
I et sekulært samfunn er det et problem at folk lar psykoreligiøse tvangstanker styre tilværelsen.
Ikke uenig, men i et fritt samfunn må man akseptere dette så lenge det ikke er til direkte skade for andre. Vi har bestemt at familiene skal stå for oppdragelse og innføring i livssyn og religion, og de færreste ønsker vel et samfunn der staten står for dette.

På den annen side har vi et ganske stort problem med norsk kultursjåvinisme. Små ting og bagateller blåses opp, og folk med feil hudfarge og navn er til evig tid merket som innvandrere, selv om de er født og oppvokst her. Disse er norske, men fremmedgjøres daglig av folk, i medier og av politikere.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6695

Legg inn av Karatel »

startelver skrev: fre jun 30, 2023 9:46 pm
Omoikane skrev: fre jun 30, 2023 9:43 pm
Karatel skrev: fre jun 30, 2023 9:36 pm
Menn som nekter å sitte ved siden av kvinner å fly, er derimot til bry og skaper store problemer for hele flyreisen.
Jeg mener at det er en mye enklere sak. De trenger ikke å fly om de er misfornøyd med setet.
Men det er vel opptil flyselskapene å velge hvor langt deler villige til å strekke seg.
Ofte ser man muslimske kvinner har reservert setene til sine barn.
Det er da vel en selvfølge? På fly må alle, også barn, ha et eget reservert sete. Og alle foreldre vil jo sitte sammen med barna sine.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6695

Legg inn av Karatel »

GiPazzini_85 skrev: fre jun 30, 2023 11:34 pm
Karatel skrev: fre jun 30, 2023 9:31 pm
GiPazzini_85 skrev: fre jun 30, 2023 10:36 am

Det der var en voksen person. Da må det gå an å prate til vedkommende.
Kronprinsen skulle i en slik stund og på et slikt sted gi seg til å diskutere og krangle med en dame som slett ikke ønsket å ta ham i hånden?

Det var da enda godt Haakon var voksen nok til ikke å finne på noe slikt.
Legg merke til at jeg ikke skrev "diskutere og krangle".
Det er helt riktig, "diskutere og krangle" er mine ord, du skrev "prate." Men hvis en voksen kvinne klart og tydelig viser at hun ikke ønsker å håndhilse, begir du deg rett ut i en diskusjon og krangel, dersom du ikke respekterer hennes nei og prøver å få henne til å gjøre noe hun slett ikke vil.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Bliss skrev: lør jul 01, 2023 2:47 am
ehall skrev: lør jul 01, 2023 12:49 am
Bliss skrev: fre jun 30, 2023 10:28 pm

Den lista du viser til stemmer ikke, det var 19 ansatte som hadde signert varselet. Fortsatt ille, men det var altså ikke 70 av 100 ansatte som hadde signert som først rapporert.
Ikke i denne tråden om det er det du snakket om. Her er det 70 av 100 ansatte som hadde utenlandske navn, hadde ikke noe med varslet å gjøre. Men at så mange som 19 har signert varselet sier mye om hvilke problemer det er i Oslo skolen.
Var flere som delte lista på Twitter med påstand om at det var 70 signaturer på varselet.

Mange utenlandske navn blant de ansatte, jeg tipper likevel det er en del norske navn blant de som faktisk har skrevet under.
OK, vet ikke hva som er på Twitter. Men det sto et sted at det var lærerne tilstede som varslet, som vil være det logiske. Og det kan vel ikke ha vært 70. Uansett har rektoren et stort problem når hun og lærerne har to vidt forskjellige verdisyn.

Brukeravatar
Omoikane
Innlegg: 485

Legg inn av Omoikane »

ehall skrev: lør jul 01, 2023 11:33 am
Bliss skrev: lør jul 01, 2023 2:47 am
ehall skrev: lør jul 01, 2023 12:49 am

Ikke i denne tråden om det er det du snakket om. Her er det 70 av 100 ansatte som hadde utenlandske navn, hadde ikke noe med varslet å gjøre. Men at så mange som 19 har signert varselet sier mye om hvilke problemer det er i Oslo skolen.
Var flere som delte lista på Twitter med påstand om at det var 70 signaturer på varselet.

Mange utenlandske navn blant de ansatte, jeg tipper likevel det er en del norske navn blant de som faktisk har skrevet under.
OK, vet ikke hva som er på Twitter. Men det sto et sted at det var lærerne tilstede som varslet, som vil være det logiske. Og det kan vel ikke ha vært 70. Uansett har rektoren et stort problem når hun og lærerne har to vidt forskjellige verdisyn.
Varselet handler ikke om verdisyn, men om krenkelser og opplæringsloven.

Rektorens handlinger er krenkende. Hun påtvinger kroppskontakt og kommer med negative kommentarer om elever i plenum. Det er ingen god måte å løse saken på, uansett om man måtte være enig med henne i sak. Hun viser i grunn at hun er uegnet som lærer eller skoleleder, ettersom hun bryter opplæringslovens § 9.

Ormen den lange

Legg inn av Ormen den lange »

Karatel skrev: fre jun 30, 2023 9:36 pm
KongOlav2 skrev: fre jun 30, 2023 10:38 am
Karatel skrev: fre jun 30, 2023 10:33 am Religionsfriheten strekker seg faktisk så langt som til å diskriminere og forskjellsbehandle. Stortinget kan jo prøve å oppheve Den katolske kirkes forbud mot at prester kan gifte seg.
Kun når det gjelder interne forhold i religiøse samfunn.
Dette med ikke å berøre en person av motsatt kjønn er da i aller høyeste grad et internt forhold i et religiøst samfunn, det plager ikke ett eneste menneske utenfor det religiøse samfunnet og lager ikke noe som helst bry for andre.
Menn som nekter å sitte ved siden av kvinner å fly, er derimot til bry og skaper store problemer for hele flyreisen.
Jeg minnes en gang ( på et fly til Egypt ) jeg fikk plass ved siden av midtgangen, ved siden av en trolig arabisk kvinne. Kvinnen var "pratesyk" ( snakket godt engelsk ). Vi samtalerte. Så ble jeg pisse-trengt, og måtte gå og avlevere. Da jeg kom tilbake, hadde hun og hennes tause sure mann byttet plass. Overhørte ikke et eneste ord fra de to på resten av reisen. :lol:

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6695

Legg inn av Karatel »

Ormen den lange skrev: lør jul 01, 2023 9:57 pm
Karatel skrev: fre jun 30, 2023 9:36 pm
KongOlav2 skrev: fre jun 30, 2023 10:38 am
Kun når det gjelder interne forhold i religiøse samfunn.
Dette med ikke å berøre en person av motsatt kjønn er da i aller høyeste grad et internt forhold i et religiøst samfunn, det plager ikke ett eneste menneske utenfor det religiøse samfunnet og lager ikke noe som helst bry for andre.
Menn som nekter å sitte ved siden av kvinner å fly, er derimot til bry og skaper store problemer for hele flyreisen.
Jeg minnes en gang ( på et fly til Egypt ) jeg fikk plass ved siden av midtgangen, ved siden av en trolig arabisk kvinne. Kvinnen var "pratesyk" ( snakket godt engelsk ). Vi samtalerte. Så ble jeg pisse-trengt, og måtte gå og avlevere. Da jeg kom tilbake, hadde hun og hennes tause sure mann byttet plass. Overhørte ikke et eneste ord fra de to på resten av reisen. :lol:
Hvis du er en mann, likte kanskje ikke denne kvinnes ektemann at hans kone snakket med en fremmed mann. Det kan ha vært derfor han var taus og sur og byttet plass med sin kone. Det er sikkert mange sjalu menn som ville reagert slik uten at er religiøse.

Brukeravatar
Keva
Innlegg: 447

Legg inn av Keva »

Henningsen skrev: tor jun 29, 2023 9:36 pm Jeg lurer på hvordan dere ville spunnet saken om rektoren var mann og den muslimske eleven kvinne.
Eleven ville fortsatt være den som nektet å håndhilse.
Jeg føler meg riktignok sikker på at dere hadde funnet på noe slik at det ble til noe negativt om muslimer uansett ;)
Det ble jo et sirkus da en jente i moskeen i Bærum ikke ville ta kronprinsen i hånden. Nå reagerte jo han på en langt mer voksen måte enn den hysteriske rektoren som mistet hodet og ga seg til å "oppdra" elev og en stor del av de fremmøtte foreldrene! Kronprinsen la ganske enkelt hånden på brystet og nikket med hodet. Behersket og voksent.
Men jada, da gikk oppstyret fra våre smålåtne venner udi de ytterste høire veigrøfter ut på at krompen var vanæret og erklært uren og jeg vet ikke hva.
Så ja - "ta muslimen!" ser ut til å være parolen uansett …

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1740

Legg inn av JauKaninen »

Islam er ihvertfall alltid offeret. Det er det eneste som er helt sikkert.

Det er merkverdig hvordan de som ellers har så mye dem skulle sagt om f.eks kristendom og kristne kulter alltid kommer støttende til for Islam, klare for å kalle alle som ikke synes Islam er en fantastisk ideologi for "høyregrøft" og "rasister". Utrolig at de ikke ser egen dobbeltmoral. Enten får man støtte all skadelig religiøs galskap, eller så får man være mot alt. Å bare støtte religiøs galskap når det kommer fra islam tar seg ikke bra ut.

Brukeravatar
Keva
Innlegg: 447

Legg inn av Keva »

Ja, å påvise at kommentarfeltenes parole uansett er "Ta muslimen!" er selvsagt "forsvar for islam" når argumentene mangler.
Og selvsagt, det å vise til hvordan reaksjoner fra to ulike presumptivt voksne mennesker - begge norske - var ulike i form av modenhet, lederskap, å heve seg over religiøst tull med eller uten hysteriske utbrudd - blir "selvsagt" også til "forsvar for islam" når argumentene mangler.
Og om man ikke på noen måte har kalt noen som helst for rasister, så føler de seg så truffet at de likevel klarer å "lese" det inn i det man skriver.
What else is NOT new …?

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Disse ordene fra en muslimsk leder i Norge må da være helt i tråd med venstresidens oppfatning..

Den russiske mixed martial arts-utøveren Khabib Nurmagomedov er blant de som har vakt beundring hos mange unge, herunder unge muslimer. Han er tøff og sterk – og han tør å heve stemmen til forsvar for muslimer som kjenner på stigmatisering.

Khabib Nurmagomedov er blant dem som hjelper unge med å avkle vestlig dobbeltmoral og hykleri.

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/ ... 95-1208201


- Vi andre får vel takke for ærligheten - og bekreftelsen på de holdningene vi hele tiden har hevdet ligger til grunn for fravær av forventet folkeskikk og integrasjon i vestlige verdier.

Brukeravatar
Keva
Innlegg: 447

Legg inn av Keva »

Neptun skrev: fre jul 07, 2023 2:18 pm fravær av forventet folkeskikk og integrasjon i vestlige verdier.
Manglende folkeskikk er det faktisk rektoren som står for her.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»