Norsk politi - samletråd

Svar
Trolljegeren

Re: Norsk politi - samletråd

Legg inn av Trolljegeren »

Assi skrev: fre jul 07, 2023 2:27 pm Det viste seg nok at saken var mer nyansert enn når det først smalt.. Simensen ikke noe fromt lam, men sjokkerende at politiet går fri. Tiltalte virker jo helt sprø og ikke skikket til jobben. Mulig han har blitt trent av batong-vitne, som fort kunne bli anklaget for å medvirke i skjult kamera..
Nyansene er ganske så irrelevant, når det finnes videoopptak av betjenten som denger løs på hodet til Simensen med knyttet neve.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Omoikane skrev: fre jul 07, 2023 2:30 pm
Bantor skrev: fre jul 07, 2023 2:26 pm

Dersom politiet antar at noen har kniv, må vi akseptere at de handler deretter. Men de har selv risikoen for om de har rett eller ikke.
Hvis politiet antar at noen har kniv, begir de seg ikke inn i en slik brytekamp.
Nettopp. De hadde pistol på hofta. Simensen får være glad for at betjenten ikke antok at han hadde kniv, for da hadde han vært skutt og drept nå.

CliffC

Legg inn av CliffC »

Jeg er glad for at han ble frikjent. I motsatt fall lurer jeg på hvordan politiet skulle opptrådt overfor framtidige trusler. De kriminelle ville fått økt spillerom ihvertfall. Til syvende og sist er det de lovlydige som ville sitte med svarteper.

Forøvrig er det enkelte som har vært veldig bastante i politimannens disfavør som kanskje bør gå i seg selv før de forhåndsdømmer.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Neptun skrev: fre jul 07, 2023 2:24 pm Jeg er ikke det minste forundret over reaksjonene fra voldsforherligere og motstandere mot frihetsberøvelse (forholdsmessig i forhold til forbrytelsen).

Ikke én av dere har påklaget voldsbølgen som skyller over landet. Kun én person bringer dere ut av fatning - en politimann som har slått tilbake og utøvet nødvendig grad av vold for å nøytralisere en bevæpnet og ustabil voldsmann. Dere er beklager å måtte si det .. dritt i mine øyne.
Hvorfor har du er så stort behov for å kategorisere meningsmotstandere? Er det fordi du føler deg underlegen i saklige debatter?

Som sagt. Simensen er ikke en voldsmann i denne situasjonen. Han kan til en viss grad ansees som en trussel, men ikke i den grad at det gjør voldsbruken til politibetjenten forholdsmessig.

Hva denne relativt imaginære voldsbølgen som du påpeker har med denne saken spesifikt å gjøre, er vanskelig å se.
Sist redigert av Centrist den fre jul 07, 2023 2:31 pm, redigert 1 gang totalt.

storpeder

Legg inn av storpeder »

Omoikane skrev: fre jul 07, 2023 2:28 pm
Kul_Djevel skrev: fre jul 07, 2023 2:26 pm Frikjennelsen er en skandale. Det betyr et steg nærmere en politistat. Vi få håpe de anker.

Dette er bare en av flere grunner til at tilliten til politiet synker som en stein i dette landet.
I dag tok vi et langt steg mot amerikanske tilstander.
Kanskje problemet er at Simensen er hvit. Er vel lite trolig at noe helt tilsvarende ville endt med frifinnelse om det hadde vært en som var mørk i hudet som hadde fått smake på politimannens knyttnever. Da ville jo saken også ha blitt langt mer omtalt i media, siden man kunne hatt en rasisme-vinkling på det.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Rainmaker skrev: fre jul 07, 2023 2:24 pm
greyserpent skrev: fre jul 07, 2023 2:18 pm
Rainmaker skrev: fre jul 07, 2023 2:16 pm

Faktisk ikke før Siemensen begynte å yte motstand.
Har vi sett samme video? Slagene hagler omtrent i samme sekund som Siemensen blir lagt i bakken.
Som er etter at han ytte motstand...
Skuffende at du legger deg på samme linje som ytterste høyre her. Overraskende også.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

CliffC skrev: fre jul 07, 2023 2:30 pm Jeg er glad for at han ble frikjent. I motsatt fall lurer jeg på hvordan politiet skulle opptrådt overfor framtidige trusler. De kriminelle ville fått økt spillerom ihvertfall. Til syvende og sist er det de lovlydige som ville sitte med svarteper.

Forøvrig er det enkelte som har vært veldig bastante i politimannens disfavør som kanskje bør gå i seg selv før de forhåndsdømmer.
Ved å bruke arrestasjonsteknikker. Som loven sier. Som de lærer på PHS. Som de aller fleste politibetjenter klarer helt fint.

Det er ikke verre enn som så. Vi må forvente at politibetjenter kan overholde Norges lover.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

CliffC skrev: fre jul 07, 2023 2:30 pm Jeg er glad for at han ble frikjent. I motsatt fall lurer jeg på hvordan politiet skulle opptrådt overfor framtidige trusler. De kriminelle ville fått økt spillerom ihvertfall. Til syvende og sist er det de lovlydige som ville sitte med svarteper.

Forøvrig er det enkelte som har vært veldig bastante i politimannens disfavør som kanskje bør gå i seg selv før de forhåndsdømmer.
Kun i ko-ko land. Folk med meninger du ytrer her ser ikke problemet før det skjer dem selv.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Trolljegeren skrev: fre jul 07, 2023 2:33 pm
CliffC skrev: fre jul 07, 2023 2:30 pm Jeg er glad for at han ble frikjent. I motsatt fall lurer jeg på hvordan politiet skulle opptrådt overfor framtidige trusler. De kriminelle ville fått økt spillerom ihvertfall. Til syvende og sist er det de lovlydige som ville sitte med svarteper.

Forøvrig er det enkelte som har vært veldig bastante i politimannens disfavør som kanskje bør gå i seg selv før de forhåndsdømmer.
Ved å bruke arrestasjonsteknikker. Som loven sier. Som de lærer på PHS. Som de aller fleste politibetjenter klarer helt fint.

Det er ikke verre enn som så. Vi må forvente at politibetjenter kan overholde Norges lover.
Når jeg ser igjennom klippet på nytt, så blir jeg overrasket over hvor lite arrestasjonsteknikk som faktisk blir brukt her. Her blir alt av læring bare kastet ut vinduet, det fremstår ikke som om at han prøver engang.

Guarnere

Legg inn av Guarnere »

Er Simensen anmeldt for å bære kniv og batong på byen?

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

Solvgutt1 skrev: fre jul 07, 2023 1:53 pm
Rainmaker skrev: fre jul 07, 2023 1:48 pm
Solvgutt1 skrev: fre jul 07, 2023 1:39 pm

Nei, det var helt åpenbart Siemensen som var borte hos politiet. Hvorfor gikk han dit, mens han ropte trusler mot vekteren, bevæpnet med kniv i lommen og batong i jakkeermet?
Denne saken viser to ting:

- Politiet kan reagere på måter som ikke virker forholdsmessig.

- Oppfører man seg som en drittsekk før, under og/eller etter denne reaksjonen, og det i tillegg viser seg at man ikke akkurat er mors beste barn. Da blir denne uforholdsmessige reaksjonen vurdert som forholdsmessig likevel.
Drapstruer man noen foran politiet og går mot dem kan man risikerer at politiet pasifiserer deg med de maktmidler som er nødvendig. Begynner man å kjempe mot politiet i tillegg kan disse maktmidlene bli ganske voldsomme. Tenker jeg man sier.

Det er ikke snakk om å «oppføre seg som en drittsekk», men om å utgjøre en trussel. Siemensen ble oppfattet som en trussel og det viste seg at dette var en korrekt oppfatning. Godt lest.

Kunne situasjonen vært løst annerledes og mer skånsomt. Kanskje, men Siemensen var faktisk bevæpnet og hadde gjort batongen klar til kamp. Så det er også en mulighet for at situasjonen hadde endt mye styggere hvis han ikke effekt ble tatt ut.
Du vil ikke sånn med en gang foreslå at politimannen påskjønnes for å ha utvist prisverdig selvbeherskelse da, ved at han ikke skjøt og drepte fornærmede?

Det var flere konstabler enn tiltalte til stede, ingen av disse oppfattet fornærmede som en trussel som måtte tas ut med vold. At fornærmede hadde våpen, som man kan merke seg at han ikke benyttet på tross av å bli utsatt for grov vold, er irrelevant siden de fremkom først i etterkant. Det har blitt påpekt såpass mange ganger nå, når man for å frikjenne politimannen må tillegge ham synske evner er saken tynn.

Dani_e

Legg inn av Dani_e »

greyserpent skrev: fre jul 07, 2023 2:33 pm
CliffC skrev: fre jul 07, 2023 2:30 pm Jeg er glad for at han ble frikjent. I motsatt fall lurer jeg på hvordan politiet skulle opptrådt overfor framtidige trusler. De kriminelle ville fått økt spillerom ihvertfall. Til syvende og sist er det de lovlydige som ville sitte med svarteper.

Forøvrig er det enkelte som har vært veldig bastante i politimannens disfavør som kanskje bør gå i seg selv før de forhåndsdømmer.
Folk med meninger du ytrer her ser ikke problemet før det skjer dem selv.
Det er nok folk som klarer å oppføre seg på byen og som ikke driver å truer vektere eller har noe ønske om å sloss med politiet.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Dani_e skrev: fre jul 07, 2023 2:37 pm
greyserpent skrev: fre jul 07, 2023 2:33 pm
CliffC skrev: fre jul 07, 2023 2:30 pm Jeg er glad for at han ble frikjent. I motsatt fall lurer jeg på hvordan politiet skulle opptrådt overfor framtidige trusler. De kriminelle ville fått økt spillerom ihvertfall. Til syvende og sist er det de lovlydige som ville sitte med svarteper.

Forøvrig er det enkelte som har vært veldig bastante i politimannens disfavør som kanskje bør gå i seg selv før de forhåndsdømmer.
Folk med meninger du ytrer her ser ikke problemet før det skjer dem selv.
Det er nok folk som klarer å oppføre seg på byen og som ikke driver å truer vektere eller har noe ønske om å sloss med politiet.
I dette tilfellet så det kun ut som politimannen ønsket å sloss. La oss krysse fingrene for at det er en slik du møter.
Han trenger jo kun hevde at han trodde du hadde kniv....

Brukeravatar
Omoikane
Innlegg: 485

Legg inn av Omoikane »

Dani_e skrev: fre jul 07, 2023 2:28 pm
Guarnere skrev: fre jul 07, 2023 2:25 pm Folk ser på youtube og tror vi er helt USA. "Du har ikke rett til å be meg om legitimasjon" "Du har ikke rett til å be meg gå herfra" " Du har ikke rett til å røre meg"
Dette tenker jeg også. Sinnssykt.
Alle de tre tingene er situasjonsbestemte, også i Norge.

Man er pliktig til å opplyse politiet om sin identitet. Politiet kan pålegge deg å fjerne deg, med slike pålegg på bygge på et av tre kriterier: den offentlige orden, sikkerhet eller fare for en forbrytelse. Det samme gjelder anholdelse, innbringelse og pågripelse - det må foreligge et grunnlag. Dessverre bruker politiet, i alle land, ofte sine fullmakter etter egne innfall, ønsker og behov, og ikke bare de tjenstlige behovene. Derfor er det viktig at man setter klare grenser for politiet, men her svikter systemet, gang på gang.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

Knaberaps skrev: fre jul 07, 2023 1:51 pm Har sakte men sikkert forandret oppfatning av hendelsen i politimannens favør. Til å begynne med mente jeg han både burde miste jobb, samt få noen dager i kasjotten. Just nu tror jeg frifinnelsen var riktig. Man kan ikke ta på slike voldsmenn med silkehansker.
--- Samme her og så er det igjen en påminnelse om at en film ikke gir det hele og fullstendige bildet av en sak.
Mesteparten av for og motargumenter i denne tråden er nesten bare basert på folks tolkninger av hva som skjer på videoen.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Guarnere skrev: fre jul 07, 2023 2:35 pm Er Simensen anmeldt for å bære kniv og batong på byen?
Uvesentlig for denne saken. Det er en helt egen sak.

Dani_e

Legg inn av Dani_e »

greyserpent skrev: fre jul 07, 2023 2:40 pm
Dani_e skrev: fre jul 07, 2023 2:37 pm
greyserpent skrev: fre jul 07, 2023 2:33 pm

Folk med meninger du ytrer her ser ikke problemet før det skjer dem selv.
Det er nok folk som klarer å oppføre seg på byen og som ikke driver å truer vektere eller har noe ønske om å sloss med politiet.
I dette tilfellet så det kun ut som politimannen ønsket å sloss. La oss krysse fingrene for at det er en slik du møter.
Han trenger jo kun hevde at han trodde du hadde kniv....
Nei, Simensen ønsket tydelig å sloss. Oppfører man seg som en fjott og motsetter seg politiet er det fortjent.
Jeg ønsker heller å møte politibetjenten ute på byen enn Simensen, for å si det sånn. Men så klarer jeg å oppføre meg også da.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

TerryMcDermott skrev: fre jul 07, 2023 2:41 pm
Knaberaps skrev: fre jul 07, 2023 1:51 pm Har sakte men sikkert forandret oppfatning av hendelsen i politimannens favør. Til å begynne med mente jeg han både burde miste jobb, samt få noen dager i kasjotten. Just nu tror jeg frifinnelsen var riktig. Man kan ikke ta på slike voldsmenn med silkehansker.
--- Samme her og så er det igjen en påminnelse om at en film ikke gir det hele og fullstendige bildet av en sak.
Mesteparten av for og motargumenter i denne tråden er nesten bare basert på folks tolkninger av hva som skjer på videoen.
Nei, mye er også basert på vitneutsagn fra kolleger av politimannen.
Snålt det.

Guarnere

Legg inn av Guarnere »

Omoikane skrev: fre jul 07, 2023 2:40 pm
Dani_e skrev: fre jul 07, 2023 2:28 pm
Guarnere skrev: fre jul 07, 2023 2:25 pm Folk ser på youtube og tror vi er helt USA. "Du har ikke rett til å be meg om legitimasjon" "Du har ikke rett til å be meg gå herfra" " Du har ikke rett til å røre meg"
Dette tenker jeg også. Sinnssykt.
Alle de tre tingene er situasjonsbestemte, også i Norge.

Man er pliktig til å opplyse politiet om sin identitet. Politiet kan pålegge deg å fjerne deg, med slike pålegg på bygge på et av tre kriterier: den offentlige orden, sikkerhet eller fare for en forbrytelse. Det samme gjelder anholdelse, innbringelse og pågripelse - det må foreligge et grunnlag. Dessverre bruker politiet, i alle land, ofte sine fullmakter etter egne innfall, ønsker og behov, og ikke bare de tjenstlige behovene. Derfor er det viktig at man setter klare grenser for politiet, men her svikter systemet, gang på gang.
Eller så følger man bare politiets anmodninger. og holder kjeft. Rart at folk ikke bare kan etterkomme politiets instrukser.

Guarnere

Legg inn av Guarnere »

greyserpent skrev: fre jul 07, 2023 2:41 pm
Guarnere skrev: fre jul 07, 2023 2:35 pm Er Simensen anmeldt for å bære kniv og batong på byen?
Uvesentlig for denne saken. Det er en helt egen sak.
Så var det heller ikke spørsmålet mitt

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Dani_e skrev: fre jul 07, 2023 2:42 pm
greyserpent skrev: fre jul 07, 2023 2:40 pm
Dani_e skrev: fre jul 07, 2023 2:37 pm

Det er nok folk som klarer å oppføre seg på byen og som ikke driver å truer vektere eller har noe ønske om å sloss med politiet.
I dette tilfellet så det kun ut som politimannen ønsket å sloss. La oss krysse fingrene for at det er en slik du møter.
Han trenger jo kun hevde at han trodde du hadde kniv....
Nei, Simensen ønsket tydelig å sloss. Oppfører man seg som en fjott og motsetter seg politiet er det fortjent.
Jeg ønsker heller å møte politibetjenten ute på byen enn Simensen, for å si det sånn. Men så klarer jeg å oppføre meg også da.
At du tror at du vet hva Siemensen ønsket eller ikke ønsket forteller mye om deg og hvor lite du forstår.
Tror du man kan dømme folk på slikt grunnlag?

Bantor
Innlegg: 1173

Legg inn av Bantor »

Brezjnev skrev: fre jul 07, 2023 2:36 pm
Det var flere konstabler enn tiltalte til stede, ingen av disse oppfattet fornærmede som en trussel som måtte tas ut med vold.
Synes det er karakteristisk for saken at den mest erfarne politimannen på stedet oppfatter vedkommende som farlig. Selv om han ikke tør å skyte den som ble banket opp.
De mindre erfarne politifolkene er litt i villrede, og sletter også bevis fordi de tror kollegaen har gått for langt (ikke bra!).

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

TerryMcDermott skrev: fre jul 07, 2023 2:41 pm
Knaberaps skrev: fre jul 07, 2023 1:51 pm Har sakte men sikkert forandret oppfatning av hendelsen i politimannens favør. Til å begynne med mente jeg han både burde miste jobb, samt få noen dager i kasjotten. Just nu tror jeg frifinnelsen var riktig. Man kan ikke ta på slike voldsmenn med silkehansker.
--- Samme her og så er det igjen en påminnelse om at en film ikke gir det hele og fullstendige bildet av en sak.
Mesteparten av for og motargumenter i denne tråden er nesten bare basert på folks tolkninger av hva som skjer på videoen.
Har fremdeles den oppfatning at politimannen burde fått en kortere dom, finner ikke reaksjonen med voldsbruk rasjonell, selv om jeg i ettertid har sett han har fått skryt for dette fra instruktør.
Det var ikke en enstemmig frifinnelse, så det er i høyeste grad diskuterbart hva som var rette beslutning eller ikke

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Guarnere skrev: fre jul 07, 2023 2:44 pm
greyserpent skrev: fre jul 07, 2023 2:41 pm
Guarnere skrev: fre jul 07, 2023 2:35 pm Er Simensen anmeldt for å bære kniv og batong på byen?
Uvesentlig for denne saken. Det er en helt egen sak.
Så var det heller ikke spørsmålet mitt
En av få regler her inne er at man ikke skal avspore...

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Omoikane skrev: fre jul 07, 2023 2:28 pm
Kul_Djevel skrev: fre jul 07, 2023 2:26 pm Frikjennelsen er en skandale. Det betyr et steg nærmere en politistat. Vi få håpe de anker.

Dette er bare en av flere grunner til at tilliten til politiet synker som en stein i dette landet.
I dag tok vi et langt steg mot amerikanske tilstander.
Jeg må også si at tilliten til rettssystemet er ytterligere svekket etter denne hårreisende dommen. Aldri før han man hatt så solide bevis på grov politivold og de frikjenner voldsmannen likevel. Vi er i ferd med å få en skikkelig Mikke Mus rettsstat.

Hadde denne fullstendig uforståelige frikjennelsen skjedd i Frankrike, så hadde folk tatt til gaten og protestert i dagesvis. Jeg misunner franskmennene sitt store hjerte for rettferdighet. Her i Norge er vi dessverre dumme som sauer som sier kun AKK JA. Politistaten rykker stadig nærmere. Jeg skammer meg over å være nordmann akkurat nå.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

seriemester2013 skrev: fre jul 07, 2023 2:45 pm
TerryMcDermott skrev: fre jul 07, 2023 2:41 pm
Knaberaps skrev: fre jul 07, 2023 1:51 pm Har sakte men sikkert forandret oppfatning av hendelsen i politimannens favør. Til å begynne med mente jeg han både burde miste jobb, samt få noen dager i kasjotten. Just nu tror jeg frifinnelsen var riktig. Man kan ikke ta på slike voldsmenn med silkehansker.
--- Samme her og så er det igjen en påminnelse om at en film ikke gir det hele og fullstendige bildet av en sak.
Mesteparten av for og motargumenter i denne tråden er nesten bare basert på folks tolkninger av hva som skjer på videoen.
Har fremdeles den oppfatning at politimannen burde fått en kortere dom, finner ikke reaksjonen med voldsbruk rasjonell, selv om jeg i ettertid har sett han har fått skryt for dette fra instruktør.
Det var ikke en enstemmig frifinnelse, så det er i høyeste grad diskuterbart hva som var rette beslutning eller ikke
Om den var enstemmig oppfordrer jeg deg til å lese artikkelen på nytt.

Dani_e

Legg inn av Dani_e »

greyserpent skrev: fre jul 07, 2023 2:44 pm
Dani_e skrev: fre jul 07, 2023 2:42 pm
greyserpent skrev: fre jul 07, 2023 2:40 pm

I dette tilfellet så det kun ut som politimannen ønsket å sloss. La oss krysse fingrene for at det er en slik du møter.
Han trenger jo kun hevde at han trodde du hadde kniv....
Nei, Simensen ønsket tydelig å sloss. Oppfører man seg som en fjott og motsetter seg politiet er det fortjent.
Jeg ønsker heller å møte politibetjenten ute på byen enn Simensen, for å si det sånn. Men så klarer jeg å oppføre meg også da.
At du tror at du vet hva Siemensen ønsket eller ikke ønsket forteller mye om deg og hvor lite du forstår.
Tror du man kan dømme folk på slikt grunnlag?
Simensens atferd tilsier at han ønsket å sloss/motsette seg politiet.
Er du fjern eller leker du fjern?

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Dani_e skrev: fre jul 07, 2023 2:46 pm
greyserpent skrev: fre jul 07, 2023 2:44 pm
Dani_e skrev: fre jul 07, 2023 2:42 pm

Nei, Simensen ønsket tydelig å sloss. Oppfører man seg som en fjott og motsetter seg politiet er det fortjent.
Jeg ønsker heller å møte politibetjenten ute på byen enn Simensen, for å si det sånn. Men så klarer jeg å oppføre meg også da.
At du tror at du vet hva Siemensen ønsket eller ikke ønsket forteller mye om deg og hvor lite du forstår.
Tror du man kan dømme folk på slikt grunnlag?
Simensens atferd tilsier at han ønsket å sloss/motsette seg politiet.
Er du fjern eller leker du fjern?
🤣

Fy faen, FD skuffer ikke. Ene idiotpåstanden slår den andre ihjel.

Takk. 😊

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

greyserpent skrev: fre jul 07, 2023 2:31 pm
Rainmaker skrev: fre jul 07, 2023 2:24 pm
greyserpent skrev: fre jul 07, 2023 2:18 pm

Har vi sett samme video? Slagene hagler omtrent i samme sekund som Siemensen blir lagt i bakken.
Som er etter at han ytte motstand...
Skuffende at du legger deg på samme linje som ytterste høyre her. Overraskende også.
Så det å korrekt beskrive handlingsforløpet er å 'legge seg på linje med ytterste høyre'?

Hedning

Legg inn av Hedning »

Guarnere skrev: fre jul 07, 2023 2:43 pm
Omoikane skrev: fre jul 07, 2023 2:40 pm
Dani_e skrev: fre jul 07, 2023 2:28 pm

Dette tenker jeg også. Sinnssykt.
Alle de tre tingene er situasjonsbestemte, også i Norge.

Man er pliktig til å opplyse politiet om sin identitet. Politiet kan pålegge deg å fjerne deg, med slike pålegg på bygge på et av tre kriterier: den offentlige orden, sikkerhet eller fare for en forbrytelse. Det samme gjelder anholdelse, innbringelse og pågripelse - det må foreligge et grunnlag. Dessverre bruker politiet, i alle land, ofte sine fullmakter etter egne innfall, ønsker og behov, og ikke bare de tjenstlige behovene. Derfor er det viktig at man setter klare grenser for politiet, men her svikter systemet, gang på gang.
Eller så følger man bare politiets anmodninger. og holder kjeft. Rart at folk ikke bare kan etterkomme politiets instrukser.
Kanskje de ikke følger dem fordi politiet driver med ting de egentlig ikke har lov til ofte? Sletter mobilbevis,osv? Ikke lenge siden det kom frem at de nå i flere tiår har drevet å undersøkt kjønnsorgan,og analåpninger i jakt på alt fra en brukerdose cannabis,til bluss på fotballkamp? Greit at du blindt følger enhver ordre fra maktpersoner,men ikke kritiser andre for å ikke være like lydige,og blåøyde i møte med folk i uniform da. Noen tenker også sine egne rettigheter,og er faktisk glad for å ha dem.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»