Norsk politi - samletråd

Svar
Kul_Djevel

Re: Norsk politi - samletråd

Legg inn av Kul_Djevel »

Folk som er enig i denne håpløse og fullstendige ulogiske frikjennelsen har nok dessverre våte drømmer om en politistat. Det er ikke så mye annet å si om den saken.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

Bantor skrev: fre jul 07, 2023 2:45 pm
Brezjnev skrev: fre jul 07, 2023 2:36 pm
Det var flere konstabler enn tiltalte til stede, ingen av disse oppfattet fornærmede som en trussel som måtte tas ut med vold.
Synes det er karakteristisk for saken at den mest erfarne politimannen på stedet oppfatter vedkommende som farlig. Selv om han ikke tør å skyte den som ble banket opp.
De mindre erfarne politifolkene er litt i villrede, og sletter også bevis fordi de tror kollegaen har gått for langt (ikke bra!).
Blir interessant å lese dommen. Slettingen av bevis, forfalskning av egenrapport av tiltalte og samkjøring av rapportene med kolleger som også forfalsket sine, kollegenes reaksjoner på plassen. Det er så mye som tyder på at ikke engang de tilstedeværende uniformerte, inkludert tiltalte, selv mente at dette var innafor, at jeg er spent på hvordan tingretten har vridd seg for å klare det.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Rainmaker skrev: fre jul 07, 2023 1:51 pm Da må du først bli utsatt for noe. Nødnett kan ikke benyttes forebyggende.
Nei, du må ikke utsettes for noe for å bruke nødrett, du må utsettes for noe for å bruke nødverge. Men det stemmer at ingen av de to kan benyttes forebyggende.
Brezjnev skrev: fre jul 07, 2023 2:51 pm Blir interessant å lese dommen. Slettingen av bevis, forfalskning av egenrapport av tiltalte og samkjøring av rapportene med kolleger som også forfalsket sine, kollegenes reaksjoner på plassen. Det er så mye som tyder på at ikke engang de tilstedeværende uniformerte, inkludert tiltalte, selv mente at dette var innafor, at jeg er spent på hvordan tingretten har vridd seg for å klare det.
Gitt de helt avklarte, faktiske forhold her, så er det smått utrolig å se at de blir helt frikjent, ja.
Sist redigert av Tjaaah den fre jul 07, 2023 2:53 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Rainmaker skrev: fre jul 07, 2023 2:50 pm
greyserpent skrev: fre jul 07, 2023 2:31 pm
Rainmaker skrev: fre jul 07, 2023 2:24 pm

Som er etter at han ytte motstand...
Skuffende at du legger deg på samme linje som ytterste høyre her. Overraskende også.
Så det å korrekt beskrive handlingsforløpet er å 'legge seg på linje med ytterste høyre'?
I mine øyne er ikke din beskrivelse korrekt overhode. Ei heller for flere av politiet som var på stedet.

Dani_e

Legg inn av Dani_e »

greyserpent skrev: fre jul 07, 2023 2:50 pm
Dani_e skrev: fre jul 07, 2023 2:46 pm
greyserpent skrev: fre jul 07, 2023 2:44 pm

At du tror at du vet hva Siemensen ønsket eller ikke ønsket forteller mye om deg og hvor lite du forstår.
Tror du man kan dømme folk på slikt grunnlag?
Simensens atferd tilsier at han ønsket å sloss/motsette seg politiet.
Er du fjern eller leker du fjern?
🤣

Fy faen, FD skuffer ikke. Ene idiotpåstanden slår den andre ihjel.

Takk. 😊
Bare hyggelig.

Du får kose deg på byen med folk som truer vektere, går rundt med baton og kniv og motsetter seg politi.

Så skal jeg kose meg på byen med politi som gjør byen og Norge tryggere. Deriblant denne politimannen.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

LD-Johnson skrev: fre jul 07, 2023 1:49 pm
InsVerderben skrev: fre jul 07, 2023 1:48 pm
GoingKronos skrev: fre jul 07, 2023 1:29 pm Saken må ankes, det er ikke en dom som samfunnet kan leve med. Og om dommen blir stadfestet så må det lovendring til, den voldsbruken er ikke et sivilisert samfunn verdig.
Hvilket refererer du til?
Det "sivilserte" Oslo eller andre byer i Norge der det daglig utøves vold, foregår gjengoppgjør, og der ran, overfall og knivstikking knapt nok har nyhetsinteresse....?!
Den mest voldelige gjengen i Norge er vel politiet nå?
Påstand dét, men ser det ikke slik. ;)

Brukeravatar
LD-Johnson
Innlegg: 1291

Legg inn av LD-Johnson »

InsVerderben skrev: fre jul 07, 2023 2:53 pm
LD-Johnson skrev: fre jul 07, 2023 1:49 pm
InsVerderben skrev: fre jul 07, 2023 1:48 pm

Hvilket refererer du til?
Det "sivilserte" Oslo eller andre byer i Norge der det daglig utøves vold, foregår gjengoppgjør, og der ran, overfall og knivstikking knapt nok har nyhetsinteresse....?!
Den mest voldelige gjengen i Norge er vel politiet nå?
Påstand dét, men ser det ikke slik. ;)
Påstand det, jeg ser det ikke slik.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

De som forsvarer dommen skjønner ikke at vi som er imot dommen også kjemper for deres rettigheter.

Guarnere

Legg inn av Guarnere »

Kul_Djevel skrev: fre jul 07, 2023 2:51 pm Folk som er enig i denne håpløse og fullstendige ulogiske frikjennelsen har nok dessverre våte drømmer om en politistat. Det er ikke så mye annet å si om den saken.
Akk ja, mye bedre med franske tilstander. Bilbranner og plyndring er dagligdags. alt under påskudd av "opprør mot makthaverne"

Centrist

Legg inn av Centrist »

Guarnere skrev: fre jul 07, 2023 2:43 pm Eller så følger man bare politiets anmodninger. og holder kjeft. Rart at folk ikke bare kan etterkomme politiets instrukser.
Hvis offentlig myndighets pålegg, herunder politiet, er et utslag av myndighetsmisbruk skal man selvfølgelig ikke bare holde kjeft og etterkomme disse instruksene.

Brukeravatar
LD-Johnson
Innlegg: 1291

Legg inn av LD-Johnson »

Guarnere skrev: fre jul 07, 2023 2:54 pm
Kul_Djevel skrev: fre jul 07, 2023 2:51 pm Folk som er enig i denne håpløse og fullstendige ulogiske frikjennelsen har nok dessverre våte drømmer om en politistat. Det er ikke så mye annet å si om den saken.
Akk ja, mye bedre med franske tilstander. Bilbranner og plyndring er dagligdags. alt under påskudd av "opprør mot makthaverne"
Enig der, hadde vært mye bedre om de gikk etter politifolkene i hjemmene deres.

Bilbrann å plyndring blir unødvendig.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Brezjnev skrev: fre jul 07, 2023 2:51 pm Blir interessant å lese dommen. Slettingen av bevis, forfalskning av egenrapport av tiltalte og samkjøring av rapportene med kolleger som også forfalsket sine, kollegenes reaksjoner på plassen. Det er så mye som tyder på at ikke engang de tilstedeværende uniformerte, inkludert tiltalte, selv mente at dette var innafor, at jeg er spent på hvordan tingretten har vridd seg for å klare det.
Det synes antakelig å tro at de har enkelt vridd seg unna med å si at disse handlingene ikke er kjerneområdet for spørsmålet i saken. Dette er det samme som Høyesterett har gjort under sakene fra pandemien.

Det er naturligvis et stort rettsikkerhetsproblem, all den sletting av bevis selvfølgelig har en indirekte påvirkning på saken på samme måte som Simensen formodentlige karakteristikk har det.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

greyserpent skrev: fre jul 07, 2023 2:53 pm
Rainmaker skrev: fre jul 07, 2023 2:50 pm
greyserpent skrev: fre jul 07, 2023 2:31 pm

Skuffende at du legger deg på samme linje som ytterste høyre her. Overraskende også.
Så det å korrekt beskrive handlingsforløpet er å 'legge seg på linje med ytterste høyre'?
I mine øyne er ikke din beskrivelse korrekt overhode. Ei heller for flere av politiet som var på stedet.
Blir han lagt I bakken før eller etter han får slag mot seg?

Han blir lagt I bakken når han begynner å yte motstand, ved å ikke innfinne seg med pålegg om å forlate situasjonen.

Ohlaien

Legg inn av Ohlaien »

Kul_Djevel skrev: fre jul 07, 2023 2:51 pm Folk som er enig i denne håpløse og fullstendige ulogiske frikjennelsen har nok dessverre våte drømmer om en politistat. Det er ikke så mye annet å si om den saken.
Veldig flott at vi har noen som går mot opinionen her. Synd vi ikke har flere som deg i befolkningen. Ekte kriger.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Guarnere skrev: fre jul 07, 2023 2:54 pm
Kul_Djevel skrev: fre jul 07, 2023 2:51 pm Folk som er enig i denne håpløse og fullstendige ulogiske frikjennelsen har nok dessverre våte drømmer om en politistat. Det er ikke så mye annet å si om den saken.
Akk ja, mye bedre med franske tilstander. Bilbranner og plyndring er dagligdags. alt under påskudd av "opprør mot makthaverne"
FAKTISK!!

Det er faktisk jævla bra at folk står opp imot maktovergrep fra staten. Du skjønner åpenbart ikke at FRIHET er noe man må kjempe for. Hvis ikke tar de den gradvis vekk fra oss. Men bare du å leve i boblen din det. Så får andre som faktisk bryr seg om din frihet også kjempe kampen for deg.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

storpeder skrev: fre jul 07, 2023 2:31 pm
Omoikane skrev: fre jul 07, 2023 2:28 pm
Kul_Djevel skrev: fre jul 07, 2023 2:26 pm Frikjennelsen er en skandale. Det betyr et steg nærmere en politistat. Vi få håpe de anker.

Dette er bare en av flere grunner til at tilliten til politiet synker som en stein i dette landet.
I dag tok vi et langt steg mot amerikanske tilstander.
Kanskje problemet er at Simensen er hvit. Er vel lite trolig at noe helt tilsvarende ville endt med frifinnelse om det hadde vært en som var mørk i hudet som hadde fått smake på politimannens knyttnever. Da ville jo saken også ha blitt langt mer omtalt i media, siden man kunne hatt en rasisme-vinkling på det.
Sikkert derfor det nesten ikke har stått et ord i aviser&media om at partilederen i Rødt, Bjørnar Moxnes - faktisk stjal et par solbriller i en TaxFree-butikk på Gardemoen. Det har vært holdt hemmelig som en statshemmelighet og det er nok fordi Moxnes er hvit i huden. Ja en vet aldri med sånne kommunister, kanskje spiste han sånne Michael Jackson-piller for at huden skulle se hvit ut og at han egentlig er svart i huden. Kanskje Simensen og er mørkhudet?
Her kan en se at Simensen formelig går til angrep på politimannen som blir helt overrasket https://www.dagbladet.no/video/kongsber ... n/qTuzpGCj
- når Simensen med et nakkegrep, slenger politimannen i bakken og så begynner han å slå.
Denne dommen gir ett klart signal til voldsbøller; om du er i politiet, kan du trygt banke&slå de du misliker - fritt&uten risiko. Ja selv selv om de sågar skulle ha volden du begikk - på video. Og til voldsbøller som gjerne også vil slå er budskapet glassklart; begynn i politiet!
Jeg leser her at det er flere som uttaler seg som om de var tilstede og så - det hele.

Å banke folk preventivt, gir tillit hos folket og, domstolene - de er helt upartiske og holder med politiet.

Guarnere

Legg inn av Guarnere »

Kul_Djevel skrev: fre jul 07, 2023 3:02 pm
Guarnere skrev: fre jul 07, 2023 2:54 pm
Kul_Djevel skrev: fre jul 07, 2023 2:51 pm Folk som er enig i denne håpløse og fullstendige ulogiske frikjennelsen har nok dessverre våte drømmer om en politistat. Det er ikke så mye annet å si om den saken.
Akk ja, mye bedre med franske tilstander. Bilbranner og plyndring er dagligdags. alt under påskudd av "opprør mot makthaverne"
FAKTISK!!

Det er faktisk jævla bra at folk står opp imot maktovergrep fra staten. Du skjønner åpenbart ikke at FRIHET er noe man må kjempe for. Hvis ikke tar de den gradvis vekk fra oss. Men bare du å leve i boblen din det. Så får andre som faktisk bryr seg om din frihet også kjempe kampen for deg.
Du stemmer rødt, og er selverklært kommunist. Du er vel den siste som skal lekse noen opp i FRIHET.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

Tjaaah skrev: fre jul 07, 2023 2:51 pm
Rainmaker skrev: fre jul 07, 2023 1:51 pm Da må du først bli utsatt for noe. Nødnett kan ikke benyttes forebyggende.
Nei, du må ikke utsettes for noe for å bruke nødrett, du må utsettes for noe for å bruke nødverge. Men det stemmer at ingen av de to kan benyttes forebyggende.
Brezjnev skrev: fre jul 07, 2023 2:51 pm Blir interessant å lese dommen. Slettingen av bevis, forfalskning av egenrapport av tiltalte og samkjøring av rapportene med kolleger som også forfalsket sine, kollegenes reaksjoner på plassen. Det er så mye som tyder på at ikke engang de tilstedeværende uniformerte, inkludert tiltalte, selv mente at dette var innafor, at jeg er spent på hvordan tingretten har vridd seg for å klare det.
Gitt de helt avklarte, faktiske forhold her, så er det smått utrolig å se at de blir helt frikjent, ja.
Men vi var litt inne på det tidligere, om jeg ikke husker feil: nå som politiet ikke lenger får ha knulletorsdag, og ikke får lov til grunnløst å fingre folk i rumpa noen av dagene, så er det fint at de i hvert fall får lov til å skambanke folk som de vil. Da har folk i hvert fall fortsatt 1 god grunn til å ville bli politi.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Er ikke helt bra at det var politiet som gjorde det, men sånn ellers var det helt topp at Kevin fikk litt juling. Ekstremt fortjent.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Kul_Djevel skrev: fre jul 07, 2023 3:02 pm
Guarnere skrev: fre jul 07, 2023 2:54 pm
Kul_Djevel skrev: fre jul 07, 2023 2:51 pm Folk som er enig i denne håpløse og fullstendige ulogiske frikjennelsen har nok dessverre våte drømmer om en politistat. Det er ikke så mye annet å si om den saken.
Akk ja, mye bedre med franske tilstander. Bilbranner og plyndring er dagligdags. alt under påskudd av "opprør mot makthaverne"
FAKTISK!!

Det er faktisk jævla bra at folk står opp imot maktovergrep fra staten. Du skjønner åpenbart ikke at FRIHET er noe man må kjempe for. Hvis ikke tar de den gradvis vekk fra oss. Men bare du å leve i boblen din det. Så får andre som faktisk bryr seg om din frihet også kjempe kampen for deg.
I følge retten har det ikke blitt begått noe overgrep i denne saken.
Opplever du at du mangler frihet her i Norge og gitt at du bor her, og på hvilken måte bidrar andre og event du for andre, ved å "kjempe kampen...?!"

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Guarnere skrev: fre jul 07, 2023 3:13 pm
Kul_Djevel skrev: fre jul 07, 2023 3:02 pm
Guarnere skrev: fre jul 07, 2023 2:54 pm

Akk ja, mye bedre med franske tilstander. Bilbranner og plyndring er dagligdags. alt under påskudd av "opprør mot makthaverne"
FAKTISK!!

Det er faktisk jævla bra at folk står opp imot maktovergrep fra staten. Du skjønner åpenbart ikke at FRIHET er noe man må kjempe for. Hvis ikke tar de den gradvis vekk fra oss. Men bare du å leve i boblen din det. Så får andre som faktisk bryr seg om din frihet også kjempe kampen for deg.
Du stemmer rødt, og er selverklært kommunist. Du er vel den siste som skal lekse noen opp i FRIHET.
Stemmer ikke i det hele tatt jeg din klovn, så slutt å med vrangforestillinger om at du liksom kjenner meg. Kommunist du 😂😂 Har du ikke noe fornuftig å komme med så kan du like gjerne holde kjeft

Predatorgnu

Legg inn av Predatorgnu »

Lew_Ashby skrev: fre jul 07, 2023 3:15 pm Er ikke helt bra at det var politiet som gjorde det, men sånn ellers var det helt topp at Kevin fikk litt juling. Ekstremt fortjent.
Du kjenner fyren. Ekstremt fortjent.Intet mindre. Må være en drittsekken, dette.

Brukeravatar
LD-Johnson
Innlegg: 1291

Legg inn av LD-Johnson »

InsVerderben skrev: fre jul 07, 2023 3:18 pm
Kul_Djevel skrev: fre jul 07, 2023 3:02 pm
Guarnere skrev: fre jul 07, 2023 2:54 pm

Akk ja, mye bedre med franske tilstander. Bilbranner og plyndring er dagligdags. alt under påskudd av "opprør mot makthaverne"
FAKTISK!!

Det er faktisk jævla bra at folk står opp imot maktovergrep fra staten. Du skjønner åpenbart ikke at FRIHET er noe man må kjempe for. Hvis ikke tar de den gradvis vekk fra oss. Men bare du å leve i boblen din det. Så får andre som faktisk bryr seg om din frihet også kjempe kampen for deg.
I følge retten har det ikke blitt begått noe overgrep i denne saken.
Opplever du at du mangler frihet her i Norge og gitt at du bor her, og på hvilken måte bidrar andre og event du for andre, ved å "kjempe kampen...?!"
Ifølge tysk rett mens NSDAP styrte skjedde det ikke noen overgrep i noen av konsentrasjonsleirene heller.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Brezjnev skrev: fre jul 07, 2023 3:13 pm Men vi var litt inne på det tidligere, om jeg ikke husker feil: nå som politiet ikke lenger får ha knulletorsdag, og ikke får lov til grunnløst å fingre folk i rumpa noen av dagene, så er det fint at de i hvert fall får lov til å skambanke folk som de vil. Da har folk i hvert fall fortsatt 1 god grunn til å ville bli politi.
Ja, det er bra de fortsatt har en gulrot, som kan motivere de gjennom politihøyskolen.

Hvis jeg noensinne skulle forville meg opp på Kongsberg, og blir stoppet i rutinekontroll av politiet, vet jeg nå at det gjelder å strippe, legge seg ned på bakken og skrike at jeg overgir meg, før julingen kommer. Er man heldig, så blir det vel bare en 4-5 velfortjente slag, da.

baltazar

Legg inn av baltazar »

Politiet er beskyttet uannsett. Det er jo staten. Staten tar aldri feil, staten har alltid rett, i staten gjør man som det passer med folket. .Staten skal ha full kontroll på alle. Hadde dette derimot vert en vanlig person i gata som hadde slengt denne karen i bakken og hamret løs, så tenker jeg nok det hadde vanket fengselsstraff og bøter ja.

SIimWhitman

Legg inn av SIimWhitman »

Kul_Djevel skrev: fre jul 07, 2023 3:02 pm
Guarnere skrev: fre jul 07, 2023 2:54 pm
Kul_Djevel skrev: fre jul 07, 2023 2:51 pm Folk som er enig i denne håpløse og fullstendige ulogiske frikjennelsen har nok dessverre våte drømmer om en politistat. Det er ikke så mye annet å si om den saken.
Akk ja, mye bedre med franske tilstander. Bilbranner og plyndring er dagligdags. alt under påskudd av "opprør mot makthaverne"
FAKTISK!!

Det er faktisk jævla bra at folk står opp imot maktovergrep fra staten. Du skjønner åpenbart ikke at FRIHET er noe man må kjempe for.
Plyndring av private og offentlige bedrifter, påsettelse av brann, vandalisme og hærverk og vold har ingen verdens ting å gjøre med å kjempe for frihet.

Faktisk kan dette ha motsatt effekt, i form av mer overvåking av mistenkte for eksempel.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

SIimWhitman skrev: fre jul 07, 2023 3:25 pm
Kul_Djevel skrev: fre jul 07, 2023 3:02 pm
Guarnere skrev: fre jul 07, 2023 2:54 pm

Akk ja, mye bedre med franske tilstander. Bilbranner og plyndring er dagligdags. alt under påskudd av "opprør mot makthaverne"
FAKTISK!!

Det er faktisk jævla bra at folk står opp imot maktovergrep fra staten. Du skjønner åpenbart ikke at FRIHET er noe man må kjempe for.
Plyndring av private og offentlige bedrifter, påsettelse av brann, vandalisme og hærverk og vold har ingen verdens ting å gjøre med å kjempe for frihet.

Faktisk kan dette ha motsatt effekt, i form av mer overvåking av mistenkte for eksempel.
Uenig. Vel, man kunne selvsagt unngå plyndringen og hærverket, men HUSK at de fleste protesterer normalt, men dessverre lokker det til seg enkelte pøbler. Det er uansett prisen vi må være villig til å betale for å kjempe for friheten. Franske myndigheter har gitt etter mang en gang. Å si fra hjelper selv om det har enkelte uheldige konsekvenser. Uansett en pris jeg gjerne mener er verdt det. Å holde kjeft slik man gjør i Norge har aldri ført frem. Å være nikkedukker slik som her fører bare til mer innskrenkninger. Du forstår det?

dani07

Legg inn av dani07 »

Personlig så tror jeg det er bra at første dom var frikjennelse. Anke ville jo kommet uansett, og jeg tror dette kan styre fokuset i riktig retning, slik at ved en ankebehandling så står saken seg bedre.

Centrist

Legg inn av Centrist »

dani07 skrev: fre jul 07, 2023 3:30 pm Personlig så tror jeg det er bra at første dom var frikjennelse. Anke ville jo kommet uansett, og jeg tror dette kan styre fokuset i riktig retning, slik at ved en ankebehandling så står saken seg bedre.
På hvilken måte mener du at fokuset er i feil retning nå?

Ingen kritikk altså. Kun nyskjerrig.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Rainmaker skrev: fre jul 07, 2023 2:05 pm
LD-Johnson skrev: fre jul 07, 2023 1:59 pm
Rainmaker skrev: fre jul 07, 2023 1:58 pm

Samfunnet fungerer ved at en part har voldsmonopol.
Jepp drep eller bli drept er nå regelen når man har kontakt med voldsmenn i uniform.
Nei.

Hvem er drept i denne saken?

Alle fungerende samfunn hat et voldsmonopol. Uten det vil ikke samfunnet fungere.
Jepp.
Som du påpeker må det være slik og det er én forutsetning for et fungerende samfunn/sivilisasjon.

Nødvergeparagrafen er for sivile borgere å benytte og stole på, og følger man den er man trygg, ikke minst om man utfører "adekvat vold" og det uansett mot hvem.

https://lovdata.no/artikkel/ny_straffel ... vtekt/1562

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»