Norsk politi - samletråd

Svar
GoingKronos

Re: Norsk politi - samletråd

Legg inn av GoingKronos »

InsVerderben skrev: fre jul 07, 2023 1:48 pm
GoingKronos skrev: fre jul 07, 2023 1:29 pm Saken må ankes, det er ikke en dom som samfunnet kan leve med. Og om dommen blir stadfestet så må det lovendring til, den voldsbruken er ikke et sivilisert samfunn verdig.
Hvilket refererer du til?
Det "sivilserte" Oslo eller andre byer i Norge der det daglig utøves vold, foregår gjengoppgjør, lærere som angripes fysisk av elever på skoler og der ran, overfall og knivstikking knapt nok har nyhetsinteresse....?!
Kommentarfeltet på document.no vil ha tilbake retorikken sin. Hva dette har med politivold å gjøre er ikke godt å vite, men er kanskje bare et script høyreekstreme bruker?

dani07

Legg inn av dani07 »

Centrist skrev: fre jul 07, 2023 3:35 pm
dani07 skrev: fre jul 07, 2023 3:30 pm Personlig så tror jeg det er bra at første dom var frikjennelse. Anke ville jo kommet uansett, og jeg tror dette kan styre fokuset i riktig retning, slik at ved en ankebehandling så står saken seg bedre.
På hvilken måte mener du at fokuset er i feil retning nå?

Ingen kritikk altså. Kun nyskjerrig.
Litt usikker på om jeg forstår spørsmålet.
Men for å utdype hva jeg mener:

Når saken kom til retten, så var den på mange måter forhåndsprosessert i media, og mye av saksgangen som ble presentert for retten var spesifikt gjort for å rette opp i diverse inntrykk som media hadde skapt. For mange så ble det på forhånd tatt som en selvfølge at vedkommende skulle dømmes basert på videoen, og når kanskje landets dyktigste advokat står på andre siden, så blir det vanskelig.

Aktor på sin side ville jo først ikke at dette skulle bli en sak, men heller en bot. Og så ble de nødt til å se på det på nytt.

Ved en anke nå, så vil det i større grad settes fokus på det prinsipielle om forvaltning av voldsmonopol i Norge, og mindre på både tiltalte og fornærmede, som begge mildt sagt ikke har kommet godt ut av saken.

Det er min personlige (ujuridiske) mening.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Predatorgnu skrev: fre jul 07, 2023 3:20 pm
Lew_Ashby skrev: fre jul 07, 2023 3:15 pm Er ikke helt bra at det var politiet som gjorde det, men sånn ellers var det helt topp at Kevin fikk litt juling. Ekstremt fortjent.
Du kjenner fyren. Ekstremt fortjent.Intet mindre. Må være en drittsekken, dette.
Etter å ha fått min andel av trusler, herunder drapstrusler, som bartender i studietiden, så kjenner man jo lett igjen typen. Når han her i tillegg har batong og en forbanna drapskniv på innerlommen merker jeg mer glede for at han fikk bank enn sympati.

Samtidig har politiet et maktmonopol som gjør at dette er uheldig. Akkurat her kjenner jeg at bekymringen for potensiell misbruk imidlertid må vike for gleden av at Kevin måtte stå til ansvar for å være en forbanna kølle.

Jhinx

Legg inn av Jhinx »

Nå er det nok. Vi må lære av Frankrike før politidrap og vold mot publikum blir dagligdags.
ALLE må gjøre motstand og slåss mot politiet nå. Helst med lovlige våpen på seg.
Og for de som ikke tør det. FILM alt politiet gjør.
Dette var siste dråpe for min del. Aldri mer et gram tillit til en eneste politibetjent. Jeg anser politiet som farligere enn MC folk og vanlige kriminelle.
Dette var skuffende men forventet. Norsk politi kan drepe og banke opp folk så mye de vil. Ingen vil noen gang bli stoppet. Det vet de nå og de vil utnytte det.
Trist dag for Norge.

Bliss

Legg inn av Bliss »

Rainmaker skrev: fre jul 07, 2023 3:00 pm
greyserpent skrev: fre jul 07, 2023 2:53 pm
Rainmaker skrev: fre jul 07, 2023 2:50 pm

Så det å korrekt beskrive handlingsforløpet er å 'legge seg på linje med ytterste høyre'?
I mine øyne er ikke din beskrivelse korrekt overhode. Ei heller for flere av politiet som var på stedet.
Blir han lagt I bakken før eller etter han får slag mot seg?

Han blir lagt I bakken når han begynner å yte motstand, ved å ikke innfinne seg med pålegg om å forlate situasjonen.
Hva slags pålegg er det det du fantaserer om her? Tar du politiet på ordet eller har du sett en video med lyd i motsetning til alle andre?

Simensen står og prater med noen andre, politimannen kommer inn bakfra, to sekunder etter at Simensen snur seg mot politimannen blir han lagt i bakken. Hvis det er blitt gitt pålegg om at han skal fjerne seg fra situasjonen får han ingen tid å reagere.
Sist redigert av Bliss den fre jul 07, 2023 3:54 pm, redigert 1 gang totalt.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

dani07 skrev: fre jul 07, 2023 3:40 pm Det er min personlige (ujuridiske) mening.
Det er ikke meningen at man skal være jurist for å avgjøre slike saker, det er liksom poenget med at meddommere er i flertall.

SIimWhitman

Legg inn av SIimWhitman »

Jhinx skrev: fre jul 07, 2023 3:46 pm Nå er det nok. Vi må lære av Frankrike før politidrap og vold mot publikum blir dagligdags.
ALLE må gjøre motstand og slåss mot politiet nå. Helst med lovlige våpen på seg.
Og for de som ikke tør det. FILM alt politiet gjør.
Dette var siste dråpe for min del. Aldri mer et gram tillit til en eneste politibetjent. Jeg anser politiet som farligere enn MC folk og vanlige kriminelle.
Dette var skuffende men forventet. Norsk politi kan drepe og banke opp folk så mye de vil. Ingen vil noen gang bli stoppet. Det vet de nå og de vil utnytte det.
Trist dag for Norge.
Herrelighet, ro deg ned.
Jeg er også oppgitt og uenig med dommen (basert på det jeg vet om saken), men oppfordring til å «sloss mot politiet» er rett og slett for dumt, useriøst og i ytterste konsekvens farlig.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Jhinx skrev: fre jul 07, 2023 3:46 pm Nå er det nok. Vi må lære av Frankrike før politidrap og vold mot publikum blir dagligdags.
ALLE må gjøre motstand og slåss mot politiet nå. Helst med lovlige våpen på seg.
Og for de som ikke tør det. FILM alt politiet gjør.
Dette var siste dråpe for min del. Aldri mer et gram tillit til en eneste politibetjent. Jeg anser politiet som farligere enn MC folk og vanlige kriminelle.
Dette var skuffende men forventet. Norsk politi kan drepe og banke opp folk så mye de vil. Ingen vil noen gang bli stoppet. Det vet de nå og de vil utnytte det.
Trist dag for Norge.
Dagens beste innlegg om saken!!!!!

dani07

Legg inn av dani07 »

Texas_John skrev: fre jul 07, 2023 3:48 pm
dani07 skrev: fre jul 07, 2023 3:40 pm Det er min personlige (ujuridiske) mening.
Det er ikke meningen at man skal være jurist for å avgjøre slike saker, det er liksom poenget med at meddommere er i flertall.
Vet ikke helt hva det har med saken å gjøre, men det var helt sikkert en nyttig og fin presisering av noe jeg aldri sa noe om.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

SIimWhitman skrev: fre jul 07, 2023 3:50 pm
Jhinx skrev: fre jul 07, 2023 3:46 pm Nå er det nok. Vi må lære av Frankrike før politidrap og vold mot publikum blir dagligdags.
ALLE må gjøre motstand og slåss mot politiet nå. Helst med lovlige våpen på seg.
Og for de som ikke tør det. FILM alt politiet gjør.
Dette var siste dråpe for min del. Aldri mer et gram tillit til en eneste politibetjent. Jeg anser politiet som farligere enn MC folk og vanlige kriminelle.
Dette var skuffende men forventet. Norsk politi kan drepe og banke opp folk så mye de vil. Ingen vil noen gang bli stoppet. Det vet de nå og de vil utnytte det.
Trist dag for Norge.
Herrelighet, ro deg ned.
Jeg er også oppgitt og uenig med dommen (basert på det jeg vet om saken), men oppfordring til å «sloss mot politiet» er rett og slett for dumt, useriøst og i ytterste konsekvens farlig.
Uenig med deg. Man kan selvsagt legge seg ned og bare godta alt eller man kan kjempe. Frihet kommer som nevnt ikke gratis! Men politistatene reiser seg sakte men sikkert og blir fullstendige hvis man ikke tar opp kampen!

MadBum

Legg inn av MadBum »

Gud hjelpe meg. Ble han frifunnet?!

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/ad ... /15878085/

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

dani07 skrev: fre jul 07, 2023 3:30 pm Personlig så tror jeg det er bra at første dom var frikjennelse. Anke ville jo kommet uansett, og jeg tror dette kan styre fokuset i riktig retning, slik at ved en ankebehandling så står saken seg bedre.
Greier ikke å se noe som helst positivt ved denne håpløse frikjennelsen når det forelå så sterke bevis på at politimannen burde vært dømt. I verste fall kan han nå slippes løs igjen blant politistyrken og det kan nok dessverre føre til at han er drapsmann neste gang. Men er vel uproblematisk det siden Mikke Mus rettsstaten vil frikjenne han for det også.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

GoingKronos skrev: fre jul 07, 2023 3:37 pm
InsVerderben skrev: fre jul 07, 2023 1:48 pm
GoingKronos skrev: fre jul 07, 2023 1:29 pm Saken må ankes, det er ikke en dom som samfunnet kan leve med. Og om dommen blir stadfestet så må det lovendring til, den voldsbruken er ikke et sivilisert samfunn verdig.
Hvilket refererer du til?
Det "sivilserte" Oslo eller andre byer i Norge der det daglig utøves vold, foregår gjengoppgjør, lærere som angripes fysisk av elever på skoler og der ran, overfall og knivstikking knapt nok har nyhetsinteresse....?!
Kommentarfeltet på document.no vil ha tilbake retorikken sin. Hva dette har med politivold å gjøre er ikke godt å vite, men er kanskje bare et script høyreekstreme bruker?
Har ingenting med det nettstedet å gjøre, så dropp sammenligningen og forsøket på hersketeknikk, å "båssette" meg og sette min argumentasjon i et dårlig lys!

Stilte deg et enkelt spørsmål:
Hvor "sivilisisert" er samfunnet vi lever i for det er din påstand om at vi lever i et....!

SIimWhitman

Legg inn av SIimWhitman »

Kul_Djevel skrev: fre jul 07, 2023 3:52 pm
SIimWhitman skrev: fre jul 07, 2023 3:50 pm
Jhinx skrev: fre jul 07, 2023 3:46 pm Nå er det nok. Vi må lære av Frankrike før politidrap og vold mot publikum blir dagligdags.
ALLE må gjøre motstand og slåss mot politiet nå. Helst med lovlige våpen på seg.
Og for de som ikke tør det. FILM alt politiet gjør.
Dette var siste dråpe for min del. Aldri mer et gram tillit til en eneste politibetjent. Jeg anser politiet som farligere enn MC folk og vanlige kriminelle.
Dette var skuffende men forventet. Norsk politi kan drepe og banke opp folk så mye de vil. Ingen vil noen gang bli stoppet. Det vet de nå og de vil utnytte det.
Trist dag for Norge.
Herrelighet, ro deg ned.
Jeg er også oppgitt og uenig med dommen (basert på det jeg vet om saken), men oppfordring til å «sloss mot politiet» er rett og slett for dumt, useriøst og i ytterste konsekvens farlig.
Uenig med deg. Man kan selvsagt legge seg ned og bare godta alt eller man kan kjempe. Frihet kommer som nevnt ikke gratis! Men politistatene reiser seg sakte men sikkert og blir fullstendige hvis man ikke tar opp kampen!
Gå og sloss med politiet da, dersom du mener alvor. Med våpen, som debattanten sa. Dokumenter det gjerne, og del erfaringene dine med oss her inne.

Venter spent. Går til butikken og kjøper popcorn så lenge.

Jhinx

Legg inn av Jhinx »

SIimWhitman skrev: fre jul 07, 2023 3:50 pm
Jhinx skrev: fre jul 07, 2023 3:46 pm Nå er det nok. Vi må lære av Frankrike før politidrap og vold mot publikum blir dagligdags.
ALLE må gjøre motstand og slåss mot politiet nå. Helst med lovlige våpen på seg.
Og for de som ikke tør det. FILM alt politiet gjør.
Dette var siste dråpe for min del. Aldri mer et gram tillit til en eneste politibetjent. Jeg anser politiet som farligere enn MC folk og vanlige kriminelle.
Dette var skuffende men forventet. Norsk politi kan drepe og banke opp folk så mye de vil. Ingen vil noen gang bli stoppet. Det vet de nå og de vil utnytte det.
Trist dag for Norge.
Herrelighet, ro deg ned.
Jeg er også oppgitt og uenig med dommen (basert på det jeg vet om saken), men oppfordring til å «sloss mot politiet» er rett og slett for dumt, useriøst og i ytterste konsekvens farlig.
Nei dette var bare så skuffende. Jeg mener det er innenfor å gjøre motstand fra nå av. Hvis ikke får en 15 slag i hode og nakke etterfulgt av batongslag. Om man ikke får forsvare seg lit det uten å ha gjort noe, forstår jeg lite.

Ekstremt uheldig at politiet har valgt å ta den brutale voldelige og dødelige veien. Folk BØR være redde dem.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

SIimWhitman skrev: fre jul 07, 2023 3:57 pm
Kul_Djevel skrev: fre jul 07, 2023 3:52 pm
SIimWhitman skrev: fre jul 07, 2023 3:50 pm

Herrelighet, ro deg ned.
Jeg er også oppgitt og uenig med dommen (basert på det jeg vet om saken), men oppfordring til å «sloss mot politiet» er rett og slett for dumt, useriøst og i ytterste konsekvens farlig.
Uenig med deg. Man kan selvsagt legge seg ned og bare godta alt eller man kan kjempe. Frihet kommer som nevnt ikke gratis! Men politistatene reiser seg sakte men sikkert og blir fullstendige hvis man ikke tar opp kampen!
Gå og sloss med politiet da, dersom du mener alvor. Med våpen, som debattanten sa. Dokumenter det gjerne, og del erfaringene dine med oss her inne.

Venter spent. Går til butikken og kjøper popcorn så lenge.
Jeg har allerede sloss og kommer alltid til å kjempe mot politistaten som du tydeligvis ønsker deg. Jeg vil alltid stå på de svake sin side og friheten sin side. Jeg skammer meg ikke akkurat over det. Man er passelig naiv hvis man tror alt kommer gratis i livet.

PS! Man kan sloss mot politistaten på mange måter. Trenger ikke være fysisk ala nevekamp. Men det burde jo være åpenbart. Følte jeg måtte konkretisere det likevel før syklubben går til angrep med å personliggjøre debatten.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Kul_Djevel skrev: fre jul 07, 2023 2:45 pm
Omoikane skrev: fre jul 07, 2023 2:28 pm
Kul_Djevel skrev: fre jul 07, 2023 2:26 pm Frikjennelsen er en skandale. Det betyr et steg nærmere en politistat. Vi få håpe de anker.

Dette er bare en av flere grunner til at tilliten til politiet synker som en stein i dette landet.
I dag tok vi et langt steg mot amerikanske tilstander.
Jeg må også si at tilliten til rettssystemet er ytterligere svekket etter denne hårreisende dommen. Aldri før han man hatt så solide bevis på grov politivold og de frikjenner voldsmannen likevel. Vi er i ferd med å få en skikkelig Mikke Mus rettsstat.

Hadde denne fullstendig uforståelige frikjennelsen skjedd i Frankrike, så hadde folk tatt til gaten og protestert i dagesvis. Jeg misunner franskmennene sitt store hjerte for rettferdighet. Her i Norge er vi dessverre dumme som sauer som sier kun AKK JA. Politistaten rykker stadig nærmere. Jeg skammer meg over å være nordmann akkurat nå.
Det er ikke en dom.

SIimWhitman

Legg inn av SIimWhitman »

Jhinx skrev: fre jul 07, 2023 4:00 pm
SIimWhitman skrev: fre jul 07, 2023 3:50 pm
Jhinx skrev: fre jul 07, 2023 3:46 pm Nå er det nok. Vi må lære av Frankrike før politidrap og vold mot publikum blir dagligdags.
ALLE må gjøre motstand og slåss mot politiet nå. Helst med lovlige våpen på seg.
Og for de som ikke tør det. FILM alt politiet gjør.
Dette var siste dråpe for min del. Aldri mer et gram tillit til en eneste politibetjent. Jeg anser politiet som farligere enn MC folk og vanlige kriminelle.
Dette var skuffende men forventet. Norsk politi kan drepe og banke opp folk så mye de vil. Ingen vil noen gang bli stoppet. Det vet de nå og de vil utnytte det.
Trist dag for Norge.
Herrelighet, ro deg ned.
Jeg er også oppgitt og uenig med dommen (basert på det jeg vet om saken), men oppfordring til å «sloss mot politiet» er rett og slett for dumt, useriøst og i ytterste konsekvens farlig.
Nei dette var bare så skuffende. Jeg mener det er innenfor å gjøre motstand fra nå av. Hvis ikke får en 15 slag i hode og nakke etterfulgt av batongslag. Om man ikke får forsvare seg lit det uten å ha gjort noe, forstår jeg lite.

Ekstremt uheldig at politiet har valgt å ta den brutale voldelige og dødelige veien. Folk BØR være redde dem.
Da sier jeg til deg som jeg sa til KD; ta med våpen og gå og ypp til bråk med politiet da. Sloss med dem, som du sa. Med mindre du bare forventer at alle andre skal gjøre det for deg.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

kytec skrev: fre jul 07, 2023 4:01 pm
Kul_Djevel skrev: fre jul 07, 2023 2:45 pm
Omoikane skrev: fre jul 07, 2023 2:28 pm

I dag tok vi et langt steg mot amerikanske tilstander.
Jeg må også si at tilliten til rettssystemet er ytterligere svekket etter denne hårreisende dommen. Aldri før han man hatt så solide bevis på grov politivold og de frikjenner voldsmannen likevel. Vi er i ferd med å få en skikkelig Mikke Mus rettsstat.

Hadde denne fullstendig uforståelige frikjennelsen skjedd i Frankrike, så hadde folk tatt til gaten og protestert i dagesvis. Jeg misunner franskmennene sitt store hjerte for rettferdighet. Her i Norge er vi dessverre dumme som sauer som sier kun AKK JA. Politistaten rykker stadig nærmere. Jeg skammer meg over å være nordmann akkurat nå.
Det er ikke en dom.
Ikke rettskraftig ihvertfall, men vi ser tendensene.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

Rainmaker skrev: fre jul 07, 2023 2:15 pm
greyserpent skrev: fre jul 07, 2023 2:08 pm
Rainmaker skrev: fre jul 07, 2023 2:03 pm

For å sette set på spissen:

Jeg lever fint med at politiet kan rundjule meg dersom jeg truer andre, går imot situasjonen men jeg gjør det, er bevæpnet med stikk - og slagvåpen, og 'tar igjen' under basketak med politiet.

99,9% av befolkningen lever sikkert også helt greit med det.
Så politiet skal kunne denge folk i tilfelle de har våpen? For eventuelle våpen Siemensen hadde på seg var ikke synlige.
Adferden hans er høyst synlig. Og batongen viser vel på videoen.

Hadde vært interessant med audioen fra scenene videoen viser...
Synlig eller ei, ingen av konstablene så batongen før i etterkant. Så da er vi tilbake til at den er irrelevant.

Brukeravatar
Omoikane
Innlegg: 485

Legg inn av Omoikane »

dani07 skrev: fre jul 07, 2023 3:40 pm
Centrist skrev: fre jul 07, 2023 3:35 pm
dani07 skrev: fre jul 07, 2023 3:30 pm Personlig så tror jeg det er bra at første dom var frikjennelse. Anke ville jo kommet uansett, og jeg tror dette kan styre fokuset i riktig retning, slik at ved en ankebehandling så står saken seg bedre.
På hvilken måte mener du at fokuset er i feil retning nå?

Ingen kritikk altså. Kun nyskjerrig.
Litt usikker på om jeg forstår spørsmålet.
Men for å utdype hva jeg mener:

Når saken kom til retten, så var den på mange måter forhåndsprosessert i media, og mye av saksgangen som ble presentert for retten var spesifikt gjort for å rette opp i diverse inntrykk som media hadde skapt. For mange så ble det på forhånd tatt som en selvfølge at vedkommende skulle dømmes basert på videoen, og når kanskje landets dyktigste advokat står på andre siden, så blir det vanskelig.

Aktor på sin side ville jo først ikke at dette skulle bli en sak, men heller en bot. Og så ble de nødt til å se på det på nytt.

Ved en anke nå, så vil det i større grad settes fokus på det prinsipielle om forvaltning av voldsmonopol i Norge, og mindre på både tiltalte og fornærmede, som begge mildt sagt ikke har kommet godt ut av saken.

Det er min personlige (ujuridiske) mening.
Tanken din er fin og logisk, men problemet er at vi trenger en grense for hva politiet kan gjøre og ikke gjøre. Denne dommen flytter denne grensen, også hvis den ikke blir stående, ved at den etableres som et tvilstilfelle.

Politiet skal ikke kunne angripe folk og skambanke dem under dekke av å være redde, få manglende støtte fra kolleger eller fordi folk ikke samarbeider. Det er klart for alle at gjerningsmannen ikke på noe tidspunkt søkte å skade politimannen. Protokollen er klar, man skal gradvis øke maktbruken til situasjonen kommer under kontroll. Det vi så var en politimann som oppførte seg som om han deltok i et UFC-stevne.
Sist redigert av Omoikane den fre jul 07, 2023 4:07 pm, redigert 2 ganger totalt.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Jhinx skrev: fre jul 07, 2023 4:00 pm
SIimWhitman skrev: fre jul 07, 2023 3:50 pm
Jhinx skrev: fre jul 07, 2023 3:46 pm Nå er det nok. Vi må lære av Frankrike før politidrap og vold mot publikum blir dagligdags.
ALLE må gjøre motstand og slåss mot politiet nå. Helst med lovlige våpen på seg.
Og for de som ikke tør det. FILM alt politiet gjør.
Dette var siste dråpe for min del. Aldri mer et gram tillit til en eneste politibetjent. Jeg anser politiet som farligere enn MC folk og vanlige kriminelle.
Dette var skuffende men forventet. Norsk politi kan drepe og banke opp folk så mye de vil. Ingen vil noen gang bli stoppet. Det vet de nå og de vil utnytte det.
Trist dag for Norge.
Herrelighet, ro deg ned.
Jeg er også oppgitt og uenig med dommen (basert på det jeg vet om saken), men oppfordring til å «sloss mot politiet» er rett og slett for dumt, useriøst og i ytterste konsekvens farlig.
Folk BØR være redde dem.
Og noe er åpenbart feil hvis dette fører til at folk blir redde politiet. Politiet skal etter ideen være noe som gjør at folk føler seg trygg og ikke redd. Man har ikke respekt for noen man er redd. Politiet bør heller strebe etter respekt fremfor frykt.

PS! Jeg er ikke redd politiet. Bare for å understreke det.

SIimWhitman

Legg inn av SIimWhitman »

Kul_Djevel skrev: fre jul 07, 2023 4:00 pm
SIimWhitman skrev: fre jul 07, 2023 3:57 pm
Kul_Djevel skrev: fre jul 07, 2023 3:52 pm

Uenig med deg. Man kan selvsagt legge seg ned og bare godta alt eller man kan kjempe. Frihet kommer som nevnt ikke gratis! Men politistatene reiser seg sakte men sikkert og blir fullstendige hvis man ikke tar opp kampen!
Gå og sloss med politiet da, dersom du mener alvor. Med våpen, som debattanten sa. Dokumenter det gjerne, og del erfaringene dine med oss her inne.

Venter spent. Går til butikken og kjøper popcorn så lenge.
Jeg har allerede sloss og kommer alltid til å kjempe mot politistaten som du tydeligvis ønsker deg. Jeg vil alltid stå på de svake sin side og friheten sin side. Jeg skammer meg ikke akkurat over det. Man er passelig naiv hvis man tror alt kommer gratis i livet.

PS! Man kan sloss mot politistaten på mange måter. Trenger ikke være fysisk ala nevekamp. Men det burde jo være åpenbart. Følte jeg måtte konkretisere det likevel før syklubben går til angrep med å personliggjøre debatten.
I løpet av hele min VGD/FD «karriere» har jeg til stadighet argumentert sterkt MOT en politistat eller noe som kan ligne det, spesielt under koronatiden. Så her treffer du rett og slett ikke.

Det er imidlertid ikke det samme som å støtte lovløse tilstander, anarki eller vold bare fordi man er sint på politiet. Det kan og vil også være kontraproduktivt. Det finnes flere fredelige måter å få fram budskapet sitt på.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

greyserpent skrev: fre jul 07, 2023 2:54 pm De som forsvarer dommen skjønner ikke at vi som er imot dommen også kjemper for deres rettigheter.
Hvilke...?!

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Lew_Ashby skrev: fre jul 07, 2023 3:15 pm Er ikke helt bra at det var politiet som gjorde det, men sånn ellers var det helt topp at Kevin fikk litt juling. Ekstremt fortjent.
Alle fortjener litt bank, det gir en god ballast som en kan bringe videre i livet. De verste voldsbøllene jeg har kjent til gjennom livet, har alltid vært folk som selv har fått mye bank hjemme. Ja de har bare praktisert barnelærdommen sin. Gutter&menn som som har blitt utsatte for seksuelle overgrep, blir og hyppigere pedofile overgripere selv - når de vokser til. De som har foreldre som røyker, de begynner langt oftere å røyke selv. Eksempelets makt.
Sist redigert av Fordomsfull den fre jul 07, 2023 4:13 pm, redigert 1 gang totalt.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

InsVerderben skrev: fre jul 07, 2023 3:56 pm sette min argumentasjon i et dårlig lys!
Du hadde ingen argumentasjon, alt du prøvde på var å skifte tema til ynglingstema for høyreekstreme nettkrigere. Så vil du ha en seriøs debatt så får du holde deg til tema.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

SIimWhitman skrev: fre jul 07, 2023 4:06 pm
Kul_Djevel skrev: fre jul 07, 2023 4:00 pm
SIimWhitman skrev: fre jul 07, 2023 3:57 pm

Gå og sloss med politiet da, dersom du mener alvor. Med våpen, som debattanten sa. Dokumenter det gjerne, og del erfaringene dine med oss her inne.

Venter spent. Går til butikken og kjøper popcorn så lenge.
Jeg har allerede sloss og kommer alltid til å kjempe mot politistaten som du tydeligvis ønsker deg. Jeg vil alltid stå på de svake sin side og friheten sin side. Jeg skammer meg ikke akkurat over det. Man er passelig naiv hvis man tror alt kommer gratis i livet.

PS! Man kan sloss mot politistaten på mange måter. Trenger ikke være fysisk ala nevekamp. Men det burde jo være åpenbart. Følte jeg måtte konkretisere det likevel før syklubben går til angrep med å personliggjøre debatten.
I løpet av hele min VGD/FD «karriere» har jeg til stadighet argumentert sterkt MOT en politistat eller noe som kan ligne det, spesielt under koronatiden. Så her treffer du rett og slett ikke.

Det er imidlertid ikke det samme som å støtte lovløse tilstander, anarki eller vold bare fordi man er sint på politiet. Det kan og vil også være kontraproduktivt. Det finnes flere fredelige måter å få fram budskapet sitt på.
Jeg er ikke sint på politiet. Aldri vært. Jeg er bare skuffet og ikke fornøyd med å la politiet få et voldsmonopol som har gått langt utover hva enhver borger burde akseptere. Det er slik politistatene oppstår.

Og du er naiv hvis du tror vi får frem budskapet uten å protestere HØYLYTT med de konsekvenser det har. Noen ganger må lovløse tilstander til for å få den friheten MAN SKAL HA! Det er så enkelt. Alle kamper for frihet har kostet. Da vil selvsagt kampen mot politistaten også koste litt og selv om det vil oppleves ubehagelig, så må man være villig til å betale den.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Kul_Djevel skrev: fre jul 07, 2023 4:02 pm
kytec skrev: fre jul 07, 2023 4:01 pm
Kul_Djevel skrev: fre jul 07, 2023 2:45 pm

Jeg må også si at tilliten til rettssystemet er ytterligere svekket etter denne hårreisende dommen. Aldri før han man hatt så solide bevis på grov politivold og de frikjenner voldsmannen likevel. Vi er i ferd med å få en skikkelig Mikke Mus rettsstat.

Hadde denne fullstendig uforståelige frikjennelsen skjedd i Frankrike, så hadde folk tatt til gaten og protestert i dagesvis. Jeg misunner franskmennene sitt store hjerte for rettferdighet. Her i Norge er vi dessverre dumme som sauer som sier kun AKK JA. Politistaten rykker stadig nærmere. Jeg skammer meg over å være nordmann akkurat nå.
Det er ikke en dom.
Ikke rettskraftig ihvertfall, men vi ser tendensene.
Poenget er at en frifinnelse ikke er en dom, men nettopp en frifinnelse.

Den kan selvsagt bli anket og dom kan falle i høyere rettsinnstans.

Men jeg sier det nå som jeg sa det før første rettsak, det blir frikjennelse igjen (og ingen dom).

SIimWhitman

Legg inn av SIimWhitman »

Kul_Djevel skrev: fre jul 07, 2023 4:12 pm
SIimWhitman skrev: fre jul 07, 2023 4:06 pm
Kul_Djevel skrev: fre jul 07, 2023 4:00 pm

Jeg har allerede sloss og kommer alltid til å kjempe mot politistaten som du tydeligvis ønsker deg. Jeg vil alltid stå på de svake sin side og friheten sin side. Jeg skammer meg ikke akkurat over det. Man er passelig naiv hvis man tror alt kommer gratis i livet.

PS! Man kan sloss mot politistaten på mange måter. Trenger ikke være fysisk ala nevekamp. Men det burde jo være åpenbart. Følte jeg måtte konkretisere det likevel før syklubben går til angrep med å personliggjøre debatten.
I løpet av hele min VGD/FD «karriere» har jeg til stadighet argumentert sterkt MOT en politistat eller noe som kan ligne det, spesielt under koronatiden. Så her treffer du rett og slett ikke.

Det er imidlertid ikke det samme som å støtte lovløse tilstander, anarki eller vold bare fordi man er sint på politiet. Det kan og vil også være kontraproduktivt. Det finnes flere fredelige måter å få fram budskapet sitt på.
Jeg er ikke sint på politiet. Aldri vært. Jeg er bare skuffet og ikke fornøyd med å la politiet få et voldsmonopol som har gått langt utover hva enhver borger burde akseptere. Det er slik politistatene oppstår.

Og du er naiv hvis du tror vi får frem budskapet uten å protestere HØYLYTT med de konsekvenser det har. Noen ganger må lovløse tilstander til for å få den friheten MAN SKAL HA! Det er så enkelt. Alle kamper for frihet har kostet. Da vil selvsagt kampen mot politistaten også koste litt og selv om det vil oppleves ubehagelig, så må man være villig til å betale den.
Man kan protestere høylytt, men likevel fredelig.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Harduetforslag skrev: fre jul 07, 2023 1:20 pm Frikjent

Politiet har lov til alt
Under dissens. Er personlig ikke overrasket et gram om at betjentene ble frikjent i første instans lokalt i Kongsberg med små forhold. 99.99% sjanse for at denne ankes minst en innsats og et prinsipielt så viktig sak at HR bør egentlig ta den

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»