Nektet å ta rektor i hånden

Svar
vadefugl

Re: Nektet å ta rektor i hånden

Legg inn av vadefugl »

@Ormen den lange På nyhetene for rundt et år siden eller mer, var det en sak om ultraortodokse jøder som nektet å sitte sammen med en kvinne på flyet

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Keva skrev: fre jul 07, 2023 3:31 pm
Neptun skrev: fre jul 07, 2023 2:18 pm fravær av forventet folkeskikk og integrasjon i vestlige verdier.
Manglende folkeskikk er det faktisk rektoren som står for her.
Det er feil.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Keva skrev: fre jul 07, 2023 3:31 pm
Neptun skrev: fre jul 07, 2023 2:18 pm fravær av forventet folkeskikk og integrasjon i vestlige verdier.
Manglende folkeskikk er det faktisk rektoren som står for her.
Ikke at jeg trengte noen bekreftelse på hva jeg skrev fra dét holdet, men takk allikevel.

Dersom likestilling og alminnelig folkeskikk er så utålelig for denne karen og andre i samme kategori, så er det bare å pakke sammen og ha seg hjem der det ikke stilles slike krav.

Jhinx

Legg inn av Jhinx »

Kan det være en tanke å la muslimer få egne private skoler hvor de kan følge egne lover og regler?
Jeg hadde gitt min støtte til det.

Brukeravatar
Keva
Innlegg: 447

Legg inn av Keva »

Neptun skrev: fre jul 07, 2023 4:35 pm
Ikke at jeg trengte noen bekreftelse på hva jeg skrev fra dét holdet, men takk allikevel.

Dersom likestilling og alminnelig folkeskikk er så utålelig for denne karen og andre i samme kategori, så er det bare å pakke sammen og ha seg hjem der det ikke stilles slike krav.
"Denne karen" er en norsk skoleelev, og han er hjemme.
Å ta til hysteriet og stille seg opp og hyle til barn og foreldre om "oss" og "dere" og drive "oppdragelse" på norske foreldre med en annen religion, er langt fra folkeskikk.
Å ikke ville ha fysisk kontakt er lov.
Da det gjaldt en jente i moskeen i Bærum, mente dere at det var ringeakt overfor kronprinsen. Nå er det kvinnediskriminering. Bare fantasien setter grenser for hva dere finner på neste gang - bare dere får "tatt muslimen".

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Jhinx skrev: fre jul 07, 2023 4:51 pm Kan det være en tanke å la muslimer få egne private skoler hvor de kan følge egne lover og regler?
Jeg hadde gitt min støtte til det.
Vi trenger ikke et samfunn hvor folk lærer å unngå majoriteten sin væremåte. I Sverige har de i flere år hatt debatt om religiøse friskoler

Jhinx

Legg inn av Jhinx »

vadefugl skrev: fre jul 07, 2023 4:57 pm
Jhinx skrev: fre jul 07, 2023 4:51 pm Kan det være en tanke å la muslimer få egne private skoler hvor de kan følge egne lover og regler?
Jeg hadde gitt min støtte til det.
Vi trenger ikke et samfunn hvor folk lærer å unngå majoriteten sin væremåte. I Sverige har de i flere år hatt debatt om religiøse friskoler
Appropo sverige. Nå har innvandringsmotstanden vokst noe voldsomt. Før var det helt uhørt å tenke slike tanker for en svenske. I dag er det mer som i norge. 50/50.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Jhinx skrev: fre jul 07, 2023 5:05 pm
vadefugl skrev: fre jul 07, 2023 4:57 pm
Jhinx skrev: fre jul 07, 2023 4:51 pm Kan det være en tanke å la muslimer få egne private skoler hvor de kan følge egne lover og regler?
Jeg hadde gitt min støtte til det.
Vi trenger ikke et samfunn hvor folk lærer å unngå majoriteten sin væremåte. I Sverige har de i flere år hatt debatt om religiøse friskoler
Appropo sverige. Nå har innvandringsmotstanden vokst noe voldsomt. Før var det helt uhørt å tenke slike tanker for en svenske. I dag er det mer som i norge. 50/50.
Slik tillstandene er der burde det vært 90/10 til og med innvandrerene burde vært imot innvandring.

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1738

Legg inn av JauKaninen »

Selvsagt har man rett til å nekte å håndhilse på kvinner, homofile, jøder, muslimer eller hvem man vil. Man kan si at "det er mot min religion å hilse på eller omgås muslimer" eller homofile f.eks, så er man vel fortsatt godt innenfor norsk lov?

På samme måte har man full rett til å gå offentlig ut og si at man støtter Russland sin invasjon av Ukraina. Man kan si at man synes det er kjempeflott at Russland "tar tilbake sine områder" og "denazifiserer" Ukraina. Kjempebra!

Men man kan også si at denne type holdninger og meninger er totalt forkastelige. Så for meg handler ikke dette om hva som "er innenfor loven" og "ikke innenfor loven" som enkelte forsøker å dra debatten over til. Men rett og slett hva som er forkastelig oppførsel og hva som ikke er det. Jeg registrerer at all forkastelig oppførsel, kvinnesyn osv godtas av enkelte så lenge det kommer fra Islam. Hvorfor er det slik for de på ytre venstre?
Sist redigert av JauKaninen den fre jul 07, 2023 5:10 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

JauKaninen skrev: fre jul 07, 2023 5:09 pm Jeg registrerer at all forkastelig oppførsel, kvinnesyn osv godtas av enkelte så lenge det kommer fra Islam. Hvorfor er det slik for de på ytre venstre?
Det burde det blitt forsket på.

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1738

Legg inn av JauKaninen »

Jhinx skrev: fre jul 07, 2023 4:51 pm Kan det være en tanke å la muslimer få egne private skoler hvor de kan følge egne lover og regler?
Jeg hadde gitt min støtte til det.
Det er nok eneste løsningen. Fordi islam fungerer ikke sammen med så mye annet. Faktisk har Islam store problemer med å fungere sammen med andre varianter av islam også.. Man kan kanskje håpe på at om 600 år så er Islam der kristendom er nå..

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Keva skrev: fre jul 07, 2023 4:51 pm
Neptun skrev: fre jul 07, 2023 4:35 pm
Ikke at jeg trengte noen bekreftelse på hva jeg skrev fra dét holdet, men takk allikevel.

Dersom likestilling og alminnelig folkeskikk er så utålelig for denne karen og andre i samme kategori, så er det bare å pakke sammen og ha seg hjem der det ikke stilles slike krav.
"Denne karen" er en norsk skoleelev, og han er hjemme.
Å ta til hysteriet og stille seg opp og hyle til barn og foreldre om "oss" og "dere" og drive "oppdragelse" på norske foreldre med en annen religion, er langt fra folkeskikk.
Å ikke ville ha fysisk kontakt er lov.
Da det gjaldt en jente i moskeen i Bærum, mente dere at det var ringeakt overfor kronprinsen. Nå er det kvinnediskriminering. Bare fantasien setter grenser for hva dere finner på neste gang - bare dere får "tatt muslimen".
Nå sikter jeg til Qasim Ali fra artikkelen som synes Vesten er et forferdelig sted - og som lovpriser kamp mot vestlige. Akkurat slik som venstresiden.

Men omtalen gjaldt også denne uhøflige drittungen som synes det er haram å ta en kvinne i hånden. Noe du som norsk kvinne også støtter utrolig nok.
Denne drittungen har med sin manglende folkeskikk ingen utsikter til å klare seg uten NAV-støtte. Svært få vil ansette slike folk, i alle fall ikke i yrker som krever utdanning og omgang med det annet kjønn

Jeg har ikke skrevet det har noe med loven å gjøre, men med respekt for vårt lands skikk og bruk - som også inkluderer likestilling i motsetning til deres egne parallelsamfunn der kvinner undertrykkes på samme måte som i sine hjemland og kulturen de følger. Eneste som er bra med Norge for disse er fulle sosiale rettigheter fra første dag, resten forkastes.

At dere på venstresiden har full forståelse for kvinneundertrykking og disrespekt mot vestlige verdier er noe vi har visst om siden de første pakistanerne, forkledd som turister - med enveisbilletter - dukket opp i Norge.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Neptun skrev: fre jul 07, 2023 2:18 pm Disse ordene fra en muslimsk leder i Norge må da være helt i tråd med venstresidens oppfatning..

Den russiske mixed martial arts-utøveren Khabib Nurmagomedov er blant de som har vakt beundring hos mange unge, herunder unge muslimer. Han er tøff og sterk – og han tør å heve stemmen til forsvar for muslimer som kjenner på stigmatisering.

Khabib Nurmagomedov er blant dem som hjelper unge med å avkle vestlig dobbeltmoral og hykleri.

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/ ... 95-1208201


- Vi andre får vel takke for ærligheten - og bekreftelsen på de holdningene vi hele tiden har hevdet ligger til grunn for fravær av forventet folkeskikk og integrasjon i vestlige verdier.
Sjelden at en muslim sier så direkte at islams verdier skal ta over vesten. Selvfølgelig til venstresidens hyllest.

Slogdongen

Legg inn av Slogdongen »

Kan jo krydre tråden med en liten artikkel/kronikk fra lokalavisa i Tromsø

https://www.itromso.no/meninger/i/y60gx ... andhilsing

Her sauser spaltisten sammen håndhilsning, intimsoner og en god dose "hysteri".

Send henne fremst i velkomstkomiteen neste gang Taliban blir invitert til langhelg i Norge.

Siste setningen er veldig flåsete og satt på spissen, men bruker det for å få frem budskapet.

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Sto det ikke et sted at moren hans sa at "I familien vår så håndhilser vi "? Hvis ikke jeg tar helt feil da

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

vadefugl skrev: fre jul 07, 2023 6:51 pm Sto det ikke et sted at moren hans sa at "I familien vår så håndhilser vi "? Hvis ikke jeg tar helt feil da
Jeg har lest det samme. Det var et intervju med moren gjort litt i etterid av hendelsen etter at det hadde vært enormt med hets o.l i sosiale medier.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Keva skrev: fre jul 07, 2023 3:31 pm Manglende folkeskikk er det faktisk rektoren som står for her.
Det ville du selvsagt aldri kunne ment dersom det var en hvit norsk gutt som nektet å ta en muslimsk rektor i handa fordi denne var uren i kraft av å være muslim.

Predatorgnu

Legg inn av Predatorgnu »

Henningsen skrev: fre jul 07, 2023 6:55 pm
vadefugl skrev: fre jul 07, 2023 6:51 pm Sto det ikke et sted at moren hans sa at "I familien vår så håndhilser vi "? Hvis ikke jeg tar helt feil da
Jeg har lest det samme. Det var et intervju med moren gjort litt i etterid av hendelsen etter at det hadde vært enormt med hets o.l i sosiale medier.
Jeg så også det. Hun sa også noe om at gutten uttrykker respekt ved å legge hånden på brystet, eller noe i den retning.

Jeg vet ikke hvor mange som ble tildelt vitnemål på denne skolen, men sikkert en god del. Rektor ville ta alle i hånden. Alle disse har tatt i forskjellige ting før de tar i rektor. Noen vasker ikke hendene etter dobesøk, noen har nettopp nyst, noen piller nese, noen klødde en hund som slikket dem tilbake.
Rektors hånd er etterhvert en bakteriebombe som hun dytter på elevene.
Jeg vet pandemien er over, men folk klør seg fortsatt i ræva.
Synes gutten er fornuftig som sier "nei takk" til rektors bakteriecocktail.

Pernille

Legg inn av Pernille »

Knaberaps skrev: lør jul 08, 2023 6:57 am Det ville du selvsagt aldri kunne ment dersom det var en hvit norsk gutt som nektet å ta en muslimsk rektor i handa fordi denne var uren i kraft av å være muslim.
Men det er jo dette som er konsekvensen. Denne saken har satt en ny etikette-standard som sier at det er helt greit å ikke ta muslimer i hånda. Det er kanskje like greit.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Predatorgnu skrev: lør jul 08, 2023 7:25 am Synes gutten er fornuftig som sier "nei takk" til rektors bakteriecocktail.
Han ville tatt rektoren i handa dersom det var en mann. Det hadde altså ingenting med bakterier å gjøre.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6695

Legg inn av Karatel »

Knaberaps skrev: lør jul 08, 2023 6:57 am
Keva skrev: fre jul 07, 2023 3:31 pm Manglende folkeskikk er det faktisk rektoren som står for her.
Det ville du selvsagt aldri kunne ment dersom det var en hvit norsk gutt som nektet å ta en muslimsk rektor i handa fordi denne var uren i kraft av å være muslim.
Spørsmålet er jo om denne muslimske gutten vil håndhilse på en muslimsk kvinne som ikke tilhører hans nærmeste familie.

Hvis han heller ikke håndhilser på muslimske kvinner, har ikke hans håndhilsenekt noe med religiøs urenhet å gjøre.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Pernille skrev: lør jul 08, 2023 7:32 am Denne saken har satt en ny etikette-standard som sier at det er helt greit å ikke ta muslimer i hånda. Det er kanskje like greit.
Det er kanskje det. Så får vi heller ta bråket som vil komme på strak arm.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Karatel skrev: lør jul 08, 2023 7:44 am Spørsmålet er jo om denne muslimske gutten vil håndhilse på en muslimsk kvinne som ikke tilhører hans nærmeste familie.

Hvis han heller ikke håndhilser på muslimske kvinner, har ikke hans håndhilsenekt noe med religiøs urenhet å gjøre.
Vi får vel bare ta til etterretning at han lyttet til resten av kompisene at det var haram å ta henne i hånda.

Predatorgnu

Legg inn av Predatorgnu »

Knaberaps skrev: lør jul 08, 2023 7:43 am
Predatorgnu skrev: lør jul 08, 2023 7:25 am Synes gutten er fornuftig som sier "nei takk" til rektors bakteriecocktail.
Han ville tatt rektoren i handa dersom det var en mann. Det hadde altså ingenting med bakterier å gjøre.
Har han sagt så?

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6695

Legg inn av Karatel »

Knaberaps skrev: lør jul 08, 2023 7:47 am
Karatel skrev: lør jul 08, 2023 7:44 am Spørsmålet er jo om denne muslimske gutten vil håndhilse på en muslimsk kvinne som ikke tilhører hans nærmeste familie.

Hvis han heller ikke håndhilser på muslimske kvinner, har ikke hans håndhilsenekt noe med religiøs urenhet å gjøre.
Vi får vel bare ta til etterretning at han lyttet til resten av kompisene at det var haram å ta henne i hånda.
Men ville det ikke vært like haram, dersom rektor var en muslimsk kvinne?

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6695

Legg inn av Karatel »

Knaberaps skrev: lør jul 08, 2023 7:43 am
Predatorgnu skrev: lør jul 08, 2023 7:25 am Synes gutten er fornuftig som sier "nei takk" til rektors bakteriecocktail.
Han ville tatt rektoren i handa dersom det var en mann. Det hadde altså ingenting med bakterier å gjøre.
Og Sriah ville tatt kronprins Haakon i handa, dersom det var en kvinne.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Predatorgnu skrev: lør jul 08, 2023 7:50 am Har han sagt så?
Like mye som han har sagt at han var redd for bakterier. Det er noe dere bruker for å unnskylde en bedriten oppførsel fordi han er muslim. Det ble ropt "haram" fra salen, og dermed nektet han. Så hva tror du det er mest nærliggende konklusjonen?

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Knaberaps skrev: lør jul 08, 2023 8:54 am
Predatorgnu skrev: lør jul 08, 2023 7:50 am Har han sagt så?
Like mye som han har sagt at han var redd for bakterier. Det er noe dere bruker for å unnskylde en bedriten oppførsel fordi han er muslim. Det ble ropt "haram" fra salen, og dermed nektet han. Så hva tror du det er mest nærliggende konklusjonen?
Feil av Rektor å miste hodet, men også feil å henge ut rektor i ettertid. Uansett. Mange måter å hilse på eller takke på. Håndtrykk er ikke det eneste.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Karatel skrev: lør jul 08, 2023 8:00 am Og Sriah ville tatt kronprins Haakon i handa, dersom det var en kvinne.
Neppe. Forskjellen mellom kjønnene hos islamister er av en betydelig størrelse.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6695

Legg inn av Karatel »

Knaberaps skrev: lør jul 08, 2023 8:54 am
Predatorgnu skrev: lør jul 08, 2023 7:50 am Har han sagt så?
Det ble ropt "haram" fra salen, og dermed nektet han. Så hva tror du det er mest nærliggende konklusjonen?
At det er haram å berøre en person av motsatt kjønn, dersom denne personen av motsatt kjønn ikke tilhører den nærmeste familie.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»