Sogndal Fotball

Svar
TrondLFC
Innlegg: 2690

Sogndal Fotball

Legg inn av TrondLFC »

Blir sikkert ikke forumets heiteste tema, men samtidig kan ingen nekte dere å prate om saftbygdas store sønner her inne, sett i gang og stao no pao :twisted:

TrueBlue81
Innlegg: 605

Legg inn av TrueBlue81 »

Kristoffer Valsvik var plassert på tribunen mot Grorud. Årsaken til det skal tas internt. Men her kan det spekuleres i en uenighet/krangel mellom Bakke og Valsvik. Komme på kant med Bakke virker til å være fort gjort..

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Har vært veldig ustabile så langt og intern uro er det siste Sogndal trenger nå.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Dere som har sett han en del; hvor god er Sivert Mannsverk? Snakker vi i klasse med Sander Berge feks?
Ut fra høydepunkter på YouTube ser han faktisk mer talentfull ut, men det er et litt tynt grunnlag, naturligvis.

TrueBlue81
Innlegg: 605

Legg inn av TrueBlue81 »

Norgefoot skrev: ons jul 28, 2021 7:49 pm Dere som har sett han en del; hvor god er Sivert Mannsverk? Snakker vi i klasse med Sander Berge feks?
Ut fra høydepunkter på YouTube ser han faktisk mer talentfull ut, men det er et litt tynt grunnlag, naturligvis.
Alt for god for Obos vertfall. Blir spennende å se hva han kan utrette i Molde. YouTube er skummel plass å bedømme spillere, men skjønner hva du mener. Molde henter han selvsagt for at han skal rett inn på laget. Og av det jeg har sett av guten, så er han god nok til det. Han har et steg, driv med ball som er ganske så bra. God med ball og god i gjenvinning. Så god begge veier vil eg si.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

TrueBlue81 skrev: tor jul 29, 2021 9:33 am
Norgefoot skrev: ons jul 28, 2021 7:49 pm Dere som har sett han en del; hvor god er Sivert Mannsverk? Snakker vi i klasse med Sander Berge feks?
Ut fra høydepunkter på YouTube ser han faktisk mer talentfull ut, men det er et litt tynt grunnlag, naturligvis.
Alt for god for Obos vertfall. Blir spennende å se hva han kan utrette i Molde. YouTube er skummel plass å bedømme spillere, men skjønner hva du mener. Molde henter han selvsagt for at han skal rett inn på laget. Og av det jeg har sett av guten, så er han god nok til det. Han har et steg, driv med ball som er ganske så bra. God med ball og god i gjenvinning. Så god begge veier vil eg si.
Absolutt, må se han i kamper mer enn jeg har gjort.
Men av det jeg har sett så er det det du skriver som jeg også har lagt merke til. Drivet med ballen ser ikke noe særlig dårligere ut enn Berge, synes det ser ut som han behandler ballen raskere, er bedre defensivt, like bra spilleforståelse, like god pasningsfot, bedre skuddbein og har generelt mer trøkk og intensitet i spillet. Så totalen synes jeg ser potensielt bedre ut enn Berge- vel og merke kun ut fra YouTube.

TrueBlue81
Innlegg: 605

Legg inn av TrueBlue81 »

Norgefoot skrev: tor jul 29, 2021 10:24 am Så totalen synes jeg ser potensielt bedre ut enn Berge- vel og merke kun ut fra YouTube.
Har absolutt litt likhetstrekk med Berge. Kanskje det beste med hele gutten er hvordan han er som person. Veldig jordnær og oppegående fyr etter alderen og det fins ingen primadonna nykker. På banen er han en tøffing, men utenfor banen er han en person som er lett å like. Beina godt plantet på jorda og er veldig seriøs på det han driver med. Håper han får orden på ankelen sin og unngår skader.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Sander Berge har ekstreme fysiske forutsetninger. Mannsverk er litt mer normal slik sett. Enig i det med skadene. Blir nøkkelen for å etter hvert få en god karriere i utlandet.

Rent Trav

Legg inn av Rent Trav »

Blir spennende å se hvem som skal brukes som Mannsverk-erstatter. Kan Valsvik slå tilbake?
Eller skal det hentes inn direkte erstatter?

Troppen styrker seg ellers med å forhåpentligvis få tilbake Nessø og Blårud etter ferien.
Usikker på status til Guaye…(?)

TrueBlue81
Innlegg: 605

Legg inn av TrueBlue81 »

Rent Trav skrev: fre jul 30, 2021 8:43 am Blir spennende å se hvem som skal brukes som Mannsverk-erstatter. Kan Valsvik slå tilbake?
Eller skal det hentes inn direkte erstatter?

Troppen styrker seg ellers med å forhåpentligvis få tilbake Nessø og Blårud etter ferien.
Usikker på status til Guaye…(?)
Veldig usikker på Valsvik. Har ikke imponert og jeg syns han ser litt tung og treg ut. Slår gode baller uten press, men det går sent. Men det kan bedre seg kanskje. Nessø beviste lite før skaden. Men kan hende han trenger litt tid på seg i nytt system/klubb osv. Siste jeg hørte om Guaye var at han var ute en god stund.

TrueBlue81
Innlegg: 605

Legg inn av TrueBlue81 »

Rent Trav skrev: fre jul 30, 2021 8:43 am Blir spennende å se hvem som skal brukes som Mannsverk-erstatter. Kan Valsvik slå tilbake?
Dette fikk da vertfall svar på i går. Valsvik falt i unåde i Sogndal og forsvant etter kun 5 måneder.

Rent Trav

Legg inn av Rent Trav »

TrueBlue81 skrev: ons aug 04, 2021 9:49 am
Rent Trav skrev: fre jul 30, 2021 8:43 am Blir spennende å se hvem som skal brukes som Mannsverk-erstatter. Kan Valsvik slå tilbake?
Dette fikk da vertfall svar på i går. Valsvik falt i unåde i Sogndal og forsvant etter kun 5 måneder.
Nok en i unåde hos Bakke, og nok en gang en lokal spiller. Begynner å bli lang den lista der….

Nå må det inn ny mann på midten, som kan erstatte spillertypen til Mannsverk/Valsvik.

TrueBlue81
Innlegg: 605

Legg inn av TrueBlue81 »

Rent Trav skrev: fre jul 30, 2021 8:43 am Nok en i unåde hos Bakke, og nok en gang en lokal spiller. Begynner å bli lang den lista der….
Nå må det inn ny mann på midten, som kan erstatte spillertypen til Mannsverk/Valsvik.
Ja listen av lokale spillere som har forsvunnet er begynt å bli lang. Lite populært dette ser jeg, og Bakke sin posisjon i klubben blir vel ikke akkurat mindre diskutert. Denne saken rundt Valsvik har selvsagt 2 sider, men at Bakke tåler lite at folk som seier fra/mot han er videre kjent. Det må nok komme inn noen ja. Det som er igjen nå på sentral midt er alt for tynt og holder ikke Obos nivå.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Liker ikke antydninger til indre uro her. Det er det siste Sogndal trenger i et opprykksmål

Rent Trav

Legg inn av Rent Trav »

Det legges også merke til at den energiske og positive/optimistiske daglig leder Rasmus Mo, leverte inn sin oppsigelse i forrige uke og sier han er «sliten».

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Rent Trav skrev: ons aug 04, 2021 8:43 pm Det legges også merke til at den energiske og positive/optimistiske daglig leder Rasmus Mo, leverte inn sin oppsigelse i forrige uke og sier han er «sliten».
Da har klubben frem til 1.november å få inn en ny mann. Virkes ut til at det må røskes opp i hele organisasjonen og slik ståa er nå får man håpe det kommer inn noen med bein i nesa og ikke nødvendigvis bare et kjent navn.

TrueBlue81
Innlegg: 605

Legg inn av TrueBlue81 »

Rent Trav skrev: ons aug 04, 2021 8:43 pm Det legges også merke til at den energiske og positive/optimistiske daglig leder Rasmus Mo, leverte inn sin oppsigelse i forrige uke og sier han er «sliten».
Mo hadde aldri planer om å være i denne rolla. Han hoppet inn da Rognsø takket for seg, og har siden fungert. Vil tro Sogndal sparte litt penger på å ikke hente en ny da Rognsø forsvant, og heller brukte en som allerede var i klubben. Det "oppstyret" rundt klubben med Valsvik osv har lite med at Mo nå forsvinner i november. Mo har nok hatt en krevende jobb og en kan forstå at han nå velger å tre ut av den rolla som han aldri egentlig var tenkt å sitte i.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Kom igjen Emil ! :(

Rent Trav

Legg inn av Rent Trav »

Tore André Flo klar som hovudtrener fra 1.1.2022.

TrueBlue81
Innlegg: 605

Legg inn av TrueBlue81 »

Rent Trav skrev: ons nov 17, 2021 3:07 pm Tore André Flo klar som hovudtrener fra 1.1.2022.
Mye delte meninger om dette valget av trener. Tipper Flo er langt flinkere enn Bakke på mange områder. Men sliter litt med å se for meg Flo som hovudtrener. 49 år og har ikke vært hovudtrener i noen klubber tidligere. Selvsagt mye erfaring på andre områder i samband med Chelsea jobben og U21 landslaget. Blir uansett spennende å se, og jeg tviler Sogndal blir gråere enn det var under Bakke vertfall....

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Kan fort gå bra dette. Enhver hovedtrener må starte et sted og Sogndal er ikke verste plass å starte som sådan, har en god følelse.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Så ble det seier, 2-0 mot Raufoss i debuten for Flo. Etter en rimelig gjevnspilt kamp er hjemmelaget hakket vassere.

En del å ta tak i for gutta i saftbygda, for til tider er det mye rusk som vil straffe seg mot bedre lag. Er vel tippet midt på leksa denne sesongen, så arbeidsroen bør det ikke være noe å utsette på.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Raufoss rundspilte Rosenborg i siste treningkamp, så tyder på kvalitet.

maol

Legg inn av maol »

Spennende med ny spiss inn for Sogndal. Kostet ca. 2 millioner NOK for å hente han. Så langt ser han lovende ut med mål og assist (inkludert straffebom) i debuten. Absolutt nødvendig kjøp da Grønner for øyeblikket ikkje holder eit stabilt og godt nok nivå enda. Da er målet fortsatt opprykk i hvert fall!



Så blir det møte mot Brann på Lørdag kl.16. Årets høgdepunkt :D

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Du skal ha for forsøket Flo, men dette funket ikke. Trekk deg nå før katastrofen blir komplett.

qua

Legg inn av qua »

Synd med Sogndal sin poengfangst dei siste kampane da dei verkeleg har spelt bra fotball. Mangle berre å få ballen oftare i mål. Eg blir bra skuffa om det ikkje blir direkte opprykk i år - me har alt som skal til for å få til det (Sogndal har dessverre ein tendens til å skuffe).

Dersom me selg Ørjasæter før sesongen er over så er løpet derimot køyrt…

Rent Trav

Legg inn av Rent Trav »

qua skrev: fre jul 07, 2023 7:49 am Synd med Sogndal sin poengfangst dei siste kampane da dei verkeleg har spelt bra fotball. Mangle berre å få ballen oftare i mål. Eg blir bra skuffa om det ikkje blir direkte opprykk i år - me har alt som skal til for å få til det (Sogndal har dessverre ein tendens til å skuffe).

Dersom me selg Ørjasæter før sesongen er over så er løpet derimot køyrt…
Sogndal er trolig bare en giftig spiss unna opprykk.

qua

Legg inn av qua »

Rent Trav skrev: fre jul 07, 2023 8:46 am
qua skrev: fre jul 07, 2023 7:49 am Synd med Sogndal sin poengfangst dei siste kampane da dei verkeleg har spelt bra fotball. Mangle berre å få ballen oftare i mål. Eg blir bra skuffa om det ikkje blir direkte opprykk i år - me har alt som skal til for å få til det (Sogndal har dessverre ein tendens til å skuffe).

Dersom me selg Ørjasæter før sesongen er over så er løpet derimot køyrt…
Sogndal er trolig bare en giftig spiss unna opprykk.
Ja, er det eg frykter. Flataker er spennande, men me kan ikkje stole på at han skal score mål i bøtter og spann enda. Kjipt å sitte inne me Alejandro Diaz på benken - vart kjøpt for 2m og har knapt nok starta éin kamp denne sesongen. Ingimundarson (midtbane) har spelt spiss mens Flataker har vært på U19 samling.

qua

Legg inn av qua »

qua skrev: fre jul 07, 2023 9:38 am
Rent Trav skrev: fre jul 07, 2023 8:46 am
qua skrev: fre jul 07, 2023 7:49 am Synd med Sogndal sin poengfangst dei siste kampane da dei verkeleg har spelt bra fotball. Mangle berre å få ballen oftare i mål. Eg blir bra skuffa om det ikkje blir direkte opprykk i år - me har alt som skal til for å få til det (Sogndal har dessverre ein tendens til å skuffe).

Dersom me selg Ørjasæter før sesongen er over så er løpet derimot køyrt…
Sogndal er trolig bare en giftig spiss unna opprykk.
Ja, er det eg frykter. Flataker er spennande, men me kan ikkje stole på at han skal score mål i bøtter og spann enda. Kjipt å sitte inne me Alejandro Diaz på benken - vart kjøpt for 2m og har knapt nok starta éin kamp denne sesongen. Ingimundarson (midtbane) har spelt spiss mens Flataker har vært på U19 samling.
Og der blei Diaz sendt på utlån. Alejandro Diaz (27) vender tilbake til kanadisk fotball (Vancouver FC).

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

28 innlegg på to år (29 no), ingen bryr seg.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»