Nektet å ta rektor i hånden

Svar
Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6695

Re: Nektet å ta rektor i hånden

Legg inn av Karatel »

Knaberaps skrev: lør jul 08, 2023 8:57 am
Karatel skrev: lør jul 08, 2023 8:00 am Og Sriah ville tatt kronprins Haakon i handa, dersom det var en kvinne.
Neppe. Forskjellen mellom kjønnene hos islamister er av en betydelig størrelse.
Hm, vet ikke helt hvordan det skal forstås. Hva er av betydelig størrelse hos islamister?
Sist redigert av Karatel den lør jul 08, 2023 9:03 am, redigert 1 gang totalt.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Kul_Djevel skrev: lør jul 08, 2023 8:57 am Mange måter å hilse på eller takke på. Håndtrykk er ikke det eneste.
Joda. Man kan stille seg på hendene og vifte med tærne, eller stå på en fot og klinke hælen i kneet. Men i dette tilfellet er det fordi kvinner i denne lille fjompens overtro er urene, og da nektet han.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Karatel skrev: lør jul 08, 2023 9:01 am Hm, vet ikke helt hvordan det skal forstå. Hva er av betydelig størrelse hos islamister?
Mulig jeg skriver litt knøvlete. På tur i loppekassa etter jobb. Jeg prøvde å si at det er en stor forskjell i regler på hvordan mann og kvinne skal oppføre seg hos islamister spesielt, og muslimer generelt.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Karatel skrev: lør jul 08, 2023 8:58 am At det er haram å berøre en person av motsatt kjønn, dersom denne personen av motsatt kjønn ikke tilhører den nærmeste familie.
Det kommer vel an på graden av ekstremisme. Men uansett hvordan dere baker, kjevler og dreier på dette, så vet vi alle hvordan det tar seg ut å ikke håndhilse på en kvinne fordi de oppfatter henne som uren.

Iallfall burde alle vite det...

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6695

Legg inn av Karatel »

Knaberaps skrev: lør jul 08, 2023 9:05 am
Karatel skrev: lør jul 08, 2023 9:01 am Hm, vet ikke helt hvordan det skal forstå. Hva er av betydelig størrelse hos islamister?
Mulig jeg skriver litt knøvlete. På tur i loppekassa etter jobb. Jeg prøvde å si at det er en stor forskjell i regler på hvordan mann og kvinne skal oppføre seg hos islamister spesielt, og muslimer generelt.
Joda, det er stor forskjell på reglene for menn og kvinner i islam, menn kan fritt gjøre mye som er forbudt for kvinner. En helt uhørt kjønnsdiskriminering.

Men det er vanskelig å se noen forskjell i dette med at man ikke berører personer av motsatt kjønn. Der ser da reglene ut til å være helt like for begge kjønn.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Knaberaps skrev: lør jul 08, 2023 9:01 am
Kul_Djevel skrev: lør jul 08, 2023 8:57 am Mange måter å hilse på eller takke på. Håndtrykk er ikke det eneste.
Joda. Man kan stille seg på hendene og vifte med tærne, eller stå på en fot og klinke hælen i kneet. Men i dette tilfellet er det fordi kvinner i denne lille fjompens overtro er urene, og da nektet han.
Og i Norges overtro gikk en mann på vannet og de homofile havner i helvete. Ingen er perfekte.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6695

Legg inn av Karatel »

Knaberaps skrev: lør jul 08, 2023 9:09 am
Karatel skrev: lør jul 08, 2023 8:58 am At det er haram å berøre en person av motsatt kjønn, dersom denne personen av motsatt kjønn ikke tilhører den nærmeste familie.
Det kommer vel an på graden av ekstremisme. Men uansett hvordan dere baker, kjevler og dreier på dette, så vet vi alle hvordan det tar seg ut å ikke håndhilse på en kvinne fordi de oppfatter henne som uren.

Iallfall burde alle vite det...
Det vil si at Sriah oppfattet kronprins Haakon som uren?

PS. Jeg har sagt det flere ganger før: Jeg er bare én, jeg skriver bare på vegne av meg selv, jeg uttrykker bare mine egne meninger, jeg er ikke ansvarlig for det andre skriver.

Da er det ingen grunn til å tiltale meg med "dere".

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Kul_Djevel skrev: lør jul 08, 2023 9:10 am Og i Norges overtro gikk en mann på vannet og de homofile havner i helvete. Ingen er perfekte.
Du har ikke helt skjønt debatten, og nå er jeg for trøtt til å forklare. Du får ta en liten sightseeing, så kommer du tilbake. God na...morgen. Men god natt lell.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Karatel skrev: lør jul 08, 2023 9:14 am Det vil si at Sriah oppfattet kronprins Haakon som uren?

Da er det ingen grunn til å tiltale meg med "dere".
Det kan være en bror, far, onkel, søskenbarn, ektemann, eller imamen i moskeen hennes som har gitt henne en grunn. Husker ikke så mye av den saken. La meg sove nå, jeg dupper av snar....t.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6695

Legg inn av Karatel »

Knaberaps skrev: lør jul 08, 2023 9:20 am
Karatel skrev: lør jul 08, 2023 9:14 am Det vil si at Sriah oppfattet kronprins Haakon som uren?

Da er det ingen grunn til å tiltale meg med "dere".
Det kan være en bror, far, onkel, søskenbarn, ektemann, eller imamen i moskeen hennes som har gitt henne en grunn. Husker ikke så mye av den saken. La meg sove nå, jeg dupper av snar....t.
Du utelukker altså helt at muslimske kvinner kan ta egne selvstendige beslutninger og selv bestemme om de vil hilse på menn eller ikke.

Nu hvil dig Borger, det er fortjent.

Sov godt.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Knaberaps skrev: lør jul 08, 2023 9:15 am
Kul_Djevel skrev: lør jul 08, 2023 9:10 am Og i Norges overtro gikk en mann på vannet og de homofile havner i helvete. Ingen er perfekte.
Du har ikke helt skjønt debatten, og nå er jeg for trøtt til å forklare. Du får ta en liten sightseeing, så kommer du tilbake. God na...morgen. Men god natt lell.
Har jeg ikke skjønt debatten? :lol: :lol:

Dette skjønner jeg lett. Det er ytre høyre som bruker denne saken for å spre sin frykt for islam og slike saker egner seg godt for krisemaksimering. Det forstår alle.

Se på meg som Sveits. Jeg er nøytral. Jeg mener at Rektor oppførte seg veldig uprofesjonelt, samtidig så mener jeg det også er feil å henge henne ut i etterkant eller stemple henne som rasist. Også i denne saken må det vel gå an å ha flere tanker i hodet samtidig. Men som regel blir dette en svart-hvitt debatt

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Kul_Djevel skrev: lør jul 08, 2023 9:10 am

Og i Norges overtro gikk en mann på vannet og de homofile havner i helvete. Ingen er perfekte.
Et stort flertall bryr seg ikke om det.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Pernille skrev: lør jul 08, 2023 7:32 am
Men det er jo dette som er konsekvensen. Denne saken har satt en ny etikette-standard som sier at det er helt greit å ikke ta muslimer i hånda. Det er kanskje like greit.
Helt enig. La være å håndhilse på muslimer, så er dette problemet løst.

Brukeravatar
LD-Johnson
Innlegg: 1291

Legg inn av LD-Johnson »

Guttorm123 skrev: lør jul 08, 2023 9:53 am
Pernille skrev: lør jul 08, 2023 7:32 am
Men det er jo dette som er konsekvensen. Denne saken har satt en ny etikette-standard som sier at det er helt greit å ikke ta muslimer i hånda. Det er kanskje like greit.
Helt enig. La være å håndhilse på muslimer, så er dette problemet løst.
Enig, greit å la vær å hilse på folk som ser på pedofile massemordere som perfekte.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6695

Legg inn av Karatel »

Guttorm123 skrev: lør jul 08, 2023 9:53 am
Pernille skrev: lør jul 08, 2023 7:32 am
Men det er jo dette som er konsekvensen. Denne saken har satt en ny etikette-standard som sier at det er helt greit å ikke ta muslimer i hånda. Det er kanskje like greit.
Helt enig. La være å håndhilse på muslimer, så er dette problemet løst.
Hvis du kan begrunne det med et religiøst forbudt, skulle det ikke være noe i veien for å nekte å håndhilse på muslimer.

fazz

Legg inn av fazz »

Guttorm123 skrev: lør jul 08, 2023 9:36 am
Kul_Djevel skrev: lør jul 08, 2023 9:10 am

Og i Norges overtro gikk en mann på vannet og de homofile havner i helvete. Ingen er perfekte.
Et stort flertall bryr seg ikke om det.
I motsetning til et stort flertall av norske muslimer som ikke bryr seg om å håndhilse på begge kjønn?

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

Karatel skrev: lør jul 08, 2023 9:55 am Hvis du kan begrunne det med et religiøst forbudt, skulle det ikke være noe i veien for å nekte å håndhilse på muslimer.
Ikke akkurat det her, men tilknyttet i henhold til tråden.
Det er lærde (scholars) innen islam som har føring på en håndhilsen som tråden dreier seg om er akseptabelt der det anses som "nødvendig".
I tillegg knytter noen til at NN ved å utføre en slik hilsen ikke skal føle seg "gudsmessig fordømt".

ps:
jeg bruker hermetegn for å framheve at begrepene nødvendigvis ikke er helt klart definerte.

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Eller kanskje det å håndhilse på det motsatte kjønn har en seksuell betydning for enkelte muslimer?

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Guttorm123 skrev: lør jul 08, 2023 9:36 am
Kul_Djevel skrev: lør jul 08, 2023 9:10 am

Og i Norges overtro gikk en mann på vannet og de homofile havner i helvete. Ingen er perfekte.
Et stort flertall bryr seg ikke om det.
Tipper de homofile finner det sårende da.

Pernille

Legg inn av Pernille »

Karatel skrev: lør jul 08, 2023 9:55 am Hvis du kan begrunne det med et religiøst forbudt, skulle det ikke være noe i veien for å nekte å håndhilse på muslimer.
Begrunnelsen kan vel være at man er kultursensitiv nok til å ikke skape mer relgiøst bråk.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Karatel skrev: lør jul 08, 2023 9:55 am

Hvis du kan begrunne det med et religiøst forbudt, skulle det ikke være noe i veien for å nekte å håndhilse på muslimer.
Hvorfor i alle dager må dette begrunnes med et religiøst forbud?

Predatorgnu

Legg inn av Predatorgnu »

Knaberaps skrev: lør jul 08, 2023 8:54 am
Predatorgnu skrev: lør jul 08, 2023 7:50 am Har han sagt så?
Like mye som han har sagt at han var redd for bakterier. Det er noe dere bruker for å unnskylde en bedriten oppførsel fordi han er muslim. Det ble ropt "haram" fra salen, og dermed nektet han. Så hva tror du det er mest nærliggende konklusjonen?
Jeg er ikke Dere.!
Guttens bevggrunn aner jeg ikke noe om. Godt mulig han gav etter for en forventning. Det vet jeg ikke. Jeg synes det hele er en bagatell egentlig, og at håndhilsing må få være frivillig.

Brukeravatar
Omoikane
Innlegg: 485

Legg inn av Omoikane »

Predatorgnu skrev: lør jul 08, 2023 12:39 pm
Knaberaps skrev: lør jul 08, 2023 8:54 am
Predatorgnu skrev: lør jul 08, 2023 7:50 am Har han sagt så?
Like mye som han har sagt at han var redd for bakterier. Det er noe dere bruker for å unnskylde en bedriten oppførsel fordi han er muslim. Det ble ropt "haram" fra salen, og dermed nektet han. Så hva tror du det er mest nærliggende konklusjonen?
Jeg er ikke Dere.!
Guttens bevggrunn aner jeg ikke noe om. Godt mulig han gav etter for en forventning. Det vet jeg ikke. Jeg synes det hele er en bagatell egentlig, og at håndhilsing må få være frivillig.
Håndhilsing ER frivillig. Alle andre steder enn ved denne skolen, hvor rektor tar seg friheter og tvinger frem kroppsberøring av mindreårige elever, stikk i strid med mantraet om å bestemme over egen kropp.

Og hylekoret hiver seg på, for dette er jo muslimer

Brukeravatar
JauKaninen  
Innlegg: 1738

Legg inn av JauKaninen »

Man kan vel begrunne det med hva man vil. Enten er det lov å eksludere folkegrupper eller så er det ikke det.

Brukeravatar
JauKaninen  
Innlegg: 1738

Legg inn av JauKaninen »

Omoikane skrev: lør jul 08, 2023 12:51 pm
Håndhilsing ER frivillig. Alle andre steder enn ved denne skolen, hvor rektor tar seg friheter og tvinger frem kroppsberøring av mindreårige elever, stikk i strid med mantraet om å bestemme over egen kropp.

Og hylekoret hiver seg på, for dette er jo muslimer
Ta det med ro, vi hadde stusset på det om det var kristne som fant ut at de ikke kan hilse på kvinner også. Det hadde dere også, eneste grunnen til at dere forsvarer dette er fordi det er muslimer som eksluderer.

Koskinen

Legg inn av Koskinen »

Kul_Djevel skrev: lør jul 08, 2023 10:28 am
Guttorm123 skrev: lør jul 08, 2023 9:36 am
Kul_Djevel skrev: lør jul 08, 2023 9:10 am

Og i Norges overtro gikk en mann på vannet og de homofile havner i helvete. Ingen er perfekte.
Et stort flertall bryr seg ikke om det.
Tipper de homofile finner det sårende da.
Trodde du var belest jeg KD. Hvor står det at personer med homofil legning havner i helvete i bibelen?

Brukeravatar
Omoikane
Innlegg: 485

Legg inn av Omoikane »

JauKaninen skrev: lør jul 08, 2023 4:20 pm
Omoikane skrev: lør jul 08, 2023 12:51 pm
Håndhilsing ER frivillig. Alle andre steder enn ved denne skolen, hvor rektor tar seg friheter og tvinger frem kroppsberøring av mindreårige elever, stikk i strid med mantraet om å bestemme over egen kropp.

Og hylekoret hiver seg på, for dette er jo muslimer
Ta det med ro, vi hadde stusset på det om det var kristne som fant ut at de ikke kan hilse på kvinner også. Det hadde dere også, eneste grunnen til at dere forsvarer dette er fordi det er muslimer som eksluderer.
Dette er oppskriften på ignoranse.
Overse argumenter, og finn opp et motiv, slik at du slipper å tenke.

Brukeravatar
JauKaninen  
Innlegg: 1738

Legg inn av JauKaninen »

Omoikane skrev: lør jul 08, 2023 4:36 pm
Dette er oppskriften på ignoranse.
Overse argumenter, og finn opp et motiv, slik at du slipper å tenke.
Det er jo åpenbart at dette er grunnen. Det er ingen annen gruppe enn muslimer som slipper unna med forkastelig kvinnesyn, jødehat, hat mot homofile og middelaldermentalitet på diverse områder. Det hadde blitt (og har blitt, ironisk nok av venstresiden) tatt tak i for lenge siden.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Karatel skrev: lør jul 08, 2023 9:27 am Du utelukker altså helt at muslimske kvinner kan ta egne selvstendige beslutninger og selv bestemme om de vil hilse på menn eller ikke.
Jeg utelukker helt at dette gjelder alle. Vi vet alle at dette er en praksis som rammer svært mange muslimske kvinner, også i Norge.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Kul_Djevel skrev: lør jul 08, 2023 9:30 am Har jeg ikke skjønt debatten?

Dette skjønner jeg lett. Det er ytre høyre som bruker denne saken for å spre sin frykt for islam
Haha, som sagt... :)

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»