Nicolai Budkov Kjær

Svar
Bjonte

Re: Nicolai Budkov Kjær

Legg inn av Bjonte »

Yepp, det ble et hakk for tøft.. Vi får se i Wimbledon, ny sjanse der! Og kanskje litt bedre oppladning..

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Bjonte skrev: man jul 03, 2023 12:38 pm Yepp, det ble et hakk for tøft.. Vi får se i Wimbledon, ny sjanse der! Og kanskje litt bedre oppladning..
Ja, men når jeg ser på Gea's rekke med matcher på ATP touren, så har han selvsagt et stort forsprang erfaring og aldersmessig på Nico. Gea slo jo f.eks. 214. ATP ranket i en innendørs HC challenger i februar i år og som du nevnte han slo Viktor også i en challenger kvalifisering. Samt at han har fler seire mot spillere ranket mellom 400 og 600 på ITF nivå. Jeg ble jo også litt skremt på Nico's vegne, da jeg så Gea's resultater i går 6-0, 6-1.

Uansett, Nico har nå 1-1 i gressmatcher med en utrolig hektisk oppladning og å spille forhåpentligvis noen double-matcher, samt å få trene litt på gress nå i noen dager, kan slå bra ut. Så får vi håpe på en bra trekning, så kan det bli morro i Wimbledon.

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Jada, det der ble jevnt 6-4, 1-6, 10-8. Lå lenge mye under i avgjørende TB, men snudde det. Strålende for det norsk/svenske paret.

Bjonte

Legg inn av Bjonte »

Il-pirata skrev: man jul 03, 2023 7:22 pm Jada, det der ble jevnt 6-4, 1-6, 10-8. Lå lenge mye under i avgjørende TB, men snudde det. Strålende for det norsk/svenske paret.
Wow! En rå opphenting i tie break! Det var jammen på håret! Litt overraskende med tanke på motstanderes lave ranking at det ble så jevnspilt…. Men herlig at det ble seier! Mer gresspill før slam’n er flott!

Og da overtar Viktor! Herlig kamp fra Casper forresten!

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Bjonte skrev: man jul 03, 2023 7:25 pm
Il-pirata skrev: man jul 03, 2023 7:22 pm Jada, det der ble jevnt 6-4, 1-6, 10-8. Lå lenge mye under i avgjørende TB, men snudde det. Strålende for det norsk/svenske paret.
Wow! En rå opphenting i tie break! Det var jammen på håret! Litt overraskende med tanke på motstanderes lave ranking at det ble så jevnspilt…. Men herlig at det ble seier! Mer gresspill før slam’n er flott!

Og da overtar Viktor! Herlig kamp fra Casper forresten!
Ja, men double og gress, samt hjemmebane, alt kan skje, men deilig at de klarte å hente inn 1-5 og 2-6 i avgjørende TB. Viktig at Nico får spille enda mer på gress før Wibledon.

Forresten skrikende kontrast mellom et sportslig sivilisert Wimledon publikum I Caspers match og en ubehøvlet fransk gjeng på tribunen som jublet over alt fra dobbeltfeil, til at Viktor røk strenger. Deilig at han tok den matchen. Var litt nervøs på Viktors vegne der med så massivt trøkk mot seg fra tribunen og Viktors tendens til å falle sammen i avgjørende øyeblikk. Men mulig at den tribunegjengen faktisk ledet fokuset hans rett i det avgjørende gamet?

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Doublematchen ble jo stoppet pga regnet i går, men i dag så vant Kjær/Eriksson 6-4, 6-4. De er i kvart'n der nå, men risikerer å møte 2.dre seed.

Bare for å nevne det, ser ut som om challerengen i Troy har stoppet å streame matchene. Men Viktor vant i double i går og i dag vant han i singel (slo dublemakkeren sin) og er i kvarten der nå.

Bjonte

Legg inn av Bjonte »

En fin doubles seier ja! Max Dahlin og Mees Rottgering, Nederlenderen han nylig tapte for… Er en j300turnering med veldig høy kvalitet dette, så kvartfinale er bra det! Men så da… Juan Carlos Prado Angelo og Joao Fonesca, henholdsvis nr 2 og 10 i verden. Men hvem vet, det kan gå!!

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Bjonte skrev: ons jul 05, 2023 7:21 pm En fin doubles seier ja! Max Dahlin og Mees Rottgering, Nederlenderen han nylig tapte for… Er en j300turnering med veldig høy kvalitet dette, så kvartfinale er bra det! Men så da… Juan Carlos Prado Angelo og Joao Fonesca, henholdsvis nr 2 og 10 i verden. Men hvem vet, det kan gå!!
Absolutt, double på gress, alt kan skje. Casper har jo en kvartfinale i double fra Wimbledon for etpar år siden. Uansett viktig at Nico får spille mer på gress før selve Wimbledon, men skal han tjene rankingpoeng, må han til semi, for han har fire kvartfinaler i J300 double fra før og kun tre av dem teller på rankingen hans nå. Men som du sier, det er skyhøy kvalitet i Roehampton, faktisk vil Wimbledon kunne bli noe lettere ihvertfall i de første rundene, da det er flere med. Litt som (tidligere) ATP1000 i forhold til GS'er. Men nå er vel snart alle ATP 1000 turneringer utvidet også. Men tidligere var det rett på knallmotstand uansett der, mens GS kunne ha lette runder i starten om en hadde litt flaks med trekningen og unngikk farlige "floaters"...

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

6-7, 3-6. Det ble desverre exit i kvart'n, men de ga favorittene sterk match. Veldig jevnt første sett hvor lagene holdt serv hele veien og som gikk til TB. Nå er det bare å lade opp for Wimbledon Nico...

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Da er det klart for Wimbledon debut med Nicolai. Matchen er første match på bane 5. i morgen (øh, nei, det blir jo i dag når jeg tar en kikk på klokka) :lol: og begynner kl. 12.00. Han møter Stephens fra England, et wc, men har vel ett ATP poeng tror jeg. Desverre skal Casper også spille double kl. 12.00 i morgen på bane 15. begge matcher streames via Discovery+ og sendes sikkert på Eurosport/max også, uten at jeg har sjekket dette. Selv kommer jeg til å velge Nicolais match å følge direkte og se Caspers doublematch senere. Kommer ikke til å logge meg inn her, for jeg ønsker ikke vite resultatet av Casper matchen, før jeg har sett den.

Edit: Er det mulig??? jaggu så ser jeg at Ulrikke skal spille andre runden i morgen klokka 12.00 også på bane 14.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Nydelig start for Nicolai. Han leder 5-0 i første sett.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Nicolai vant sin kamp i dag😊

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Ja, fantastisk debut på Wimbledon-gresset. 6-1, 6-2. Litt av en hissigpropp han Stephens, men Nico lot seg ikke affisere. Møter vinneren av Schwaerzler- Horovitz i neste runde. Schwaerzler er 10. seed og ranket som nummer 12 på ITF juniorrankingen (Nico er nå ranket som 28 der) og Horovitz har en ATP ranking på 1670 og er ranket som nummer 29 på ITF rankingen (plassen bak Nico). Nico tapte mot Horovitz i første runde i en J300 på HC i januar, 4-6,0-6. men Nico slo Horovitz i kvartfinalen i Santa Croce, 6-2, 6-3, en J300 turnering på grus som han endte opp med å vinne.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tennis»