TV2s dekning av Norsk fotball

Svar
Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Re: TV2s dekning av Norsk fotball

Legg inn av ehall »

Kalle73 skrev: fre jun 30, 2023 3:11 pm
ehall skrev: fre jun 30, 2023 3:03 pm
Kalle73 skrev: fre jun 30, 2023 1:01 pm

TV2 kjører tilbud ved/før sesongstart og håper mange nok ikke avbestiller når tilbudet går ut.
Må nok veldig stort frafall til før det kommer nye tilbud nå.
Og da vet isåfall grunnen til at de kommer; prisinga av produktet er ikke levedyktig.
Det er slik alle driver. Om det er en bokklubb eller streaming tjeneste. De lokker med tilbud der du må registrere kredittkortet og abonnement fornyes automatisk om ikke du aktivt gjør et direkte valg. Dette er lureri og på kanten av svindel.
Jepp, men nå er folk innstilt på å gå gjennom ting, og dermed er det mye av dette som ryker og det fort.
En her på jobb hadde gått gjennom alt av strømmetjenester siste måneden, og med TV-pakke hjemme, ørten strømmeabonnement pluss Strim, så hadde han null oversikt.
Han hadde både dobbelt opp og trippelt opp, og hadde visst sagt opp en haug, som ga besparelser på borti tusenlappen.
MEN uka etterpå rant det inn med tilbudsmail fra samtlige som han hadde sagt opp, bortimot daglig.
Blir spennende å se om jeg får et nytt tilbud. Men nå har jo TV2 enda dårligere kort på hånden siden Champions League og La Liga har pause.

chatin

Legg inn av chatin »

Det eneste positive med mandagskamper i forrige rettighetsperiode med TV 2 var ¨Matchball Mandag¨, et program jeg tenker det burde være rom for også nå uavhengig av om det er kamper på mandager eller ikke. I ¨Fotballkveld¨ tar høydepunktene fra kampene nesten all tiden de har utenom reklame. Et program på mandagskveldene hvor man kan se på runden med skråblikk, ha rom for diskusjoner og debatt, og gå til dypere inn i aktuelle saker hadde vært en meget bra tilvekst til produktet.

dzk

Legg inn av dzk »

Haugzu skrev: tor jun 29, 2023 5:35 pm Kjøpte 3 måneder til prisen av 1 ved sesongstart. Går ut om et par dager. Noen som vet om nye tilbud? Blir ikke aktuelt å kjøpe til fullpris.
https://velkommen.play.tv2.no/sommer23?

BiggusD

Legg inn av BiggusD »

Har også slitt med å finne Fotballkveld på TV2play, men søndag så lå det faktisk øverst av alle alternativene.

Tror faren min, som har parabol, måtte switche til en annen kanal for å få se det for vi satt og så på TV2 etter hovedkampen. Men da hadde det gått et kvarter nesten, så vi endte opp med å chrome-caste det fra laptopen min for å få se innslaget om BG-Molde. Grunnen til det er at dekoderen som han bruker er gammel og ikke lagrer alle kanalene på harddisken, så han kan ikke spole tilbake etter å ha byttet kanal. Han får en ny denne uka, som visstnok kan gjøre dette.

Både jeg og paps er relativt tech-interesserte og evner å finne ut av slike ting. Mams, derimot, er på ingen måte interessert i slike ting, og vil helst at TVen (altså NRK og til nøds TV2) skal skru seg på når hun trykker på knappen. Alt annet er trolldom og hekseri.

Da er det ekstra rart at TV-kanaler som TV2, som kun brukes av folk over 50, har så innviklede og brukerfiendtlige oppsett. Du ser fotballkamp, men skal du se kommentarer og diskusjoner etterpå, som de annonserer at de har, så må du ikke bare bytte kanal - du må ha det nyeste nye innen dekoder-teknologi eller en egen boks til å koble sammen pc og TV for å få se det. For å få til det sistnevnte, så må du også abonnere på en internett-tjeneste som krever at du kan bruke Google og vet hvordan du legger inn data fra bankkortet inn der. Hvis du ikke vet at du må trykke med musepekeren/skjerm-touch inn i linjene der for å få lov til å taste inn tallene, så er dette noe man ikke klare å utføre. Etc etc.

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

dzk skrev: tir jul 04, 2023 2:04 pm
Haugzu skrev: tor jun 29, 2023 5:35 pm Kjøpte 3 måneder til prisen av 1 ved sesongstart. Går ut om et par dager. Noen som vet om nye tilbud? Blir ikke aktuelt å kjøpe til fullpris.
https://velkommen.play.tv2.no/sommer23?
Får den opp til 199 ved å følge link, men når jeg logger inn for å betale endres det til 349.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

ehall skrev: fre jun 30, 2023 12:58 pm
Haugzu skrev: tor jun 29, 2023 5:35 pm Kjøpte 3 måneder til prisen av 1 ved sesongstart. Går ut om et par dager. Noen som vet om nye tilbud? Blir ikke aktuelt å kjøpe til fullpris.
Har ikke sett noe, jeg har det samme. Så på grunn av prisen, TV2, norske dommere og VAR, har jeg sagt opp.
Får høre kampene på radio og heller se de i reprise på TV2 Sport 1. Runden på søndagene hos NRK P1/ Sport er fremdeles kanongode greier.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

GiPazzini_85 skrev: tir jul 04, 2023 5:55 pm
ehall skrev: fre jun 30, 2023 12:58 pm
Haugzu skrev: tor jun 29, 2023 5:35 pm Kjøpte 3 måneder til prisen av 1 ved sesongstart. Går ut om et par dager. Noen som vet om nye tilbud? Blir ikke aktuelt å kjøpe til fullpris.
Har ikke sett noe, jeg har det samme. Så på grunn av prisen, TV2, norske dommere og VAR, har jeg sagt opp.
Får høre kampene på radio og heller se de i reprise på TV2 Sport 1. Runden på søndagene hos NRK P1/ Sport er fremdeles kanongode greier.
Kommer nok til å følge med live oppdatering, men jeg ser aldri en fotballkamp i reprise. Enten direkte ellers glem det. Men kanskje radio? Har ikke tenkt på det.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

ehall skrev: tir jul 04, 2023 5:58 pm
GiPazzini_85 skrev: tir jul 04, 2023 5:55 pm
ehall skrev: fre jun 30, 2023 12:58 pm

Har ikke sett noe, jeg har det samme. Så på grunn av prisen, TV2, norske dommere og VAR, har jeg sagt opp.
Får høre kampene på radio og heller se de i reprise på TV2 Sport 1. Runden på søndagene hos NRK P1/ Sport er fremdeles kanongode greier.
Kommer nok til å følge med live oppdatering, men jeg ser aldri en fotballkamp i reprise. Enten direkte ellers glem det. Men kanskje radio? Har ikke tenkt på det.
NRK Radio fungerer bra det. Stadig innom alle kamper og lite studioprat.

Ellers går enkeltkamper på NRK Sport utenom runden.

Brukeravatar
Trminator
Innlegg: 328

Legg inn av Trminator »

Hører til stadighet kamper på nrk sport. Kan være veldig spennende å følge runden der. Man slipper all reklame og man er inne live. Gjør det hele ekstra stemningsfullt.

chatin

Legg inn av chatin »

I tidligere rettighetsperioder har kamper som flyttes ut fra hovedrunden søndag kl. 18 / 17, alltid hatt litt ekstra rundt. Enten det er Fredag-, Lørdag- eller Mandagskamper. TV 2 sender én kommentator uten sidekommentator, ingen studio, kjører liten til ingen build-up og liten til ingen sending etter kamp. Litt bedre på Lørdagskampene skal sies.

Ser en del Allsvenskan på Discovery+ hvor de har en rekke ulike avsparkstidspunkter fra Fredag til Mandag. De kjører studio på stadion med programleder + 2 eksperter + reporter på indre bane + to kommentatorer. Lang build-up med analyser, intervjuer, diskusjoner og forhåndsinnspilte gode reportasjer. Har i tillegg veldig lite reklame. En fullstendig annen verden det produktet de leverer som rettighetshaver.

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1740

Legg inn av JauKaninen »

GiPazzini_85 skrev: tir jul 04, 2023 6:49 pm
Ellers går enkeltkamper på NRK Sport utenom runden.
Utenom runden? Hva mener du

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

JauKaninen skrev: fre jul 07, 2023 8:16 pm
GiPazzini_85 skrev: tir jul 04, 2023 6:49 pm
Ellers går enkeltkamper på NRK Sport utenom runden.
Utenom runden? Hva mener du
Runden for meg er søndag ettermiddag kl.1700. Kamper som starter på andre dager/tider betrakter jeg som utenom runden.

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1740

Legg inn av JauKaninen »

aha. Hadde ingen anelse om at NRK sendte kamper fra eliteserien, så skal sjekke det ut. Reklamefritt = ja takk.

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

JauKaninen skrev: fre jul 07, 2023 8:33 pm aha. Hadde ingen anelse om at NRK sendte kamper fra eliteserien, så skal sjekke det ut. Reklamefritt = ja takk.
Nrk Sport er en radiokanal.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

😂

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

JauKaninen skrev: fre jul 07, 2023 8:16 pm
GiPazzini_85 skrev: tir jul 04, 2023 6:49 pm
Ellers går enkeltkamper på NRK Sport utenom runden.
Utenom runden? Hva mener du
At NRK Sport sender hovedrunden, men også enkeltkamper på de andre tidspunktene.

chatin

Legg inn av chatin »

Etter å ha letet etter dagens ¨Fotballfeber¨ på TV 2 Play ser jeg på twitter at TV 2 altså dropper Fotballfeber på fredager hele juli. Podcasten ¨Spiss vinkel¨ har vel også tatt sommerferie. Det vil med andre ord si at ingenting produseres mellom rundene av forhåndsomtale eller oppsumering i en måned med fire serierunder. Ekstremt svakt.

Kan legge til at de i dag hadde en live fantasy-sending på tv2.no som gikk uten lyd. Blir overrasket over at en så stor aktør har et såpass håpløst opplegg. Man betaler altså nesten tregangern av hva man gjorde hos Discovery også er det bingo om programmer sendes eller går med eller uten lyd.


stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

chatin skrev: lør jul 08, 2023 1:50 am Etter å ha letet etter dagens ¨Fotballfeber¨ på TV 2 Play ser jeg på twitter at TV 2 altså dropper Fotballfeber på fredager hele juli. Podcasten ¨Spiss vinkel¨ har vel også tatt sommerferie. Det vil med andre ord si at ingenting produseres mellom rundene av forhåndsomtale eller oppsumering i en måned med fire serierunder. Ekstremt svakt.

Kan legge til at de i dag hadde en live fantasy-sending på tv2.no som gikk uten lyd. Blir overrasket over at en så stor aktør har et såpass håpløst opplegg. Man betaler altså nesten tregangern av hva man gjorde hos Discovery også er det bingo om programmer sendes eller går med eller uten lyd.

Det har vel alltid vært standard hos TV2 at andre rettigheter nedprioriteres i Juli da det er TDF og ferie? Føles ihvertfall slik og minnes slik fra tidligere år.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Ingen Obos direkte/målshow?

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

stc887 skrev: lør jul 08, 2023 3:08 pm Ingen Obos direkte/målshow?
Leita jeg også, finner ingenting. Snakk om å satse på norsk fotball....

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Jeg hadde sett på målshow i dag
Men da blir det TdF på dansk TV2

Salihovic91

Legg inn av Salihovic91 »

Tv2 er så patetisk at jeg blir så flau at jeg har lyst til å bare avbryte alt. Hele jævla dritten er så patetisk. Ingen voksne hjemme. Hvor mye koster det å kjøre målfest? Og man kjører målfest imorgen?! Og hva i helvete er det med at alt har julipause?!

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Mye sinne her nå!

Salihovic91

Legg inn av Salihovic91 »

Selvsagt er det det. Tv2 bryr seg jo fletta

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Salihovic91 skrev: lør jul 08, 2023 3:27 pm Tv2 er så patetisk at jeg blir så flau at jeg har lyst til å bare avbryte alt. Hele jævla dritten er så patetisk. Ingen voksne hjemme. Hvor mye koster det å kjøre målfest? Og man kjører målfest imorgen?! Og hva i helvete er det med at alt har julipause?!
Ferie er greia men studio er så lavbudsjett at det er svakt å ikke ha en person internt og en frilanser, spiller som er skadd eller lignemde. Skulle tro det fantes noen å finne i landets nest største by.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Tenker det samme nå som når Discovery droppet alt av sendinger til fordel for sommer OL.

Hvorfor ikke bare kjøre inn "interns" og la dem få leke eksperter på TV som sommerjobb? Plutselig oppdager man jo noen gode pundits eller kommentatorer.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Salihovic91 skrev: lør jul 08, 2023 3:35 pm Selvsagt er det det. Tv2 bryr seg jo fletta
Jeg er enig med deg, bare tuller litt
Det skaper ikke mer fotball interesse med sparebluss-opplegget de kjører nå

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2492

Legg inn av BrannLFC »

Viking - FkH lørdagskamp uten å sendes på åpen tv! Har abo, men er på hytta, kunne vært koselig å sett kamp, men den gang ei.....

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

BrannLFC skrev: lør jul 08, 2023 4:10 pm Viking - FkH lørdagskamp uten å sendes på åpen tv! Har abo, men er på hytta, kunne vært koselig å sett kamp, men den gang ei.....
Det er også en ting, nå har ikke jeg TV2 play total men antall kamper på åpne kanaler er jo fryktelig få
Fikk sett HamKam-Aalesund i går da -det var stort ;)

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

Husker før sesongen da flertallet var i ekstase over at en stor kanal som TV2 endelig hadde rettighetene, og ville med det skape økt interesse rundt norsk fotball

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»