Under 19-EM på Malta

Svar
FranciscoM

Re: Under 19-EM på Malta

Legg inn av FranciscoM »

aderyn skrev: fre jul 07, 2023 11:24 pm
Nordlys skrev: fre jul 07, 2023 11:11 pm
Sulfat skrev: fre jul 07, 2023 11:04 pm Hmm, en østerriker, med et etternavn som er smålikt Der Führer sitt. Om ikke foreldrene er svært tvilsomme politisk, må de ha en meget sær humor.
Barnevernssak det der. Går ikke an.
Ikke første gang Østerriske barnevernet har sviktet. Husker alle Josef Fritzl sine glansdager.
Lett å glemme hva han gjorde for arkitektkunsten da.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Sulfat skrev: fre jul 07, 2023 11:04 pm
Nordlys skrev: fre jul 07, 2023 10:45 pm
Sulfat skrev: fre jul 07, 2023 8:26 pm En som starter for Island heter Adolf. Trodde det navnet gikk av moten rundt 1939.
Hmm, en østerriker, med et etternavn som er smålikt Der Führer sitt. Om ikke foreldrene er svært tvilsomme politisk, må de ha en meget sær humor.
Var en østerrisk skihopper som het Adolf Hirner, så han er i godt selskap :o

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7864

Legg inn av Big George »

Motstanderens gjennomløping fra midtbanen ligner mistenkelig U-21 kampene for noen uker siden.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7864

Legg inn av Big George »

Norge spille mandag mot Spania
semifinalene spilles torsdag
finalen spiles søndag

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Champis skrev: fre jul 07, 2023 11:02 pm
aderyn skrev: fre jul 07, 2023 10:47 pm Faen. Der gikk vel sjansene for avansement fra 100% til +/- 40% skal man tippe.

Det er jo tre utfall i fotball, og normalt sett vil ikke Island bli sett på som bedre enn Hellas. Så jeg vil anta at Islands seiersdansen vanligvis ville vært på 25-30%. Og så er det jo selvsagt ikke fullstendig sjanseløst med norsk poeng mot Spania, så totalen burde normalt vært på minst 80% sjanse for avansementet nå. Så er jo Spania og Hellas de to store jokeren her. Hvordan vil de se ut i siste kamp? Hvordan stiller de? Osv. Spania har jo mer å spille for enn Hellas, så man må anta at de kanskje er nærmere sitt vanlige nivå. Uansett bør sjansen fortsatt være hvert fall 50%.
Jeg tror ikke automatisk at grekerne spiller så mye dårligere mot Island bare for at de ikke kan gå videre. Dette er gutter som ønsker å vise seg frem for klubber og agenter. I tillegg så spiller dem jo for landet sitt og fotballspillere ønsker jo å vinne. Veldig ofte, også på seniornivå at lag som ikke har noe å spille for slipper seg løs og spiller sin beste kamp da.

Champis

Legg inn av Champis »

netrebske skrev: lør jul 08, 2023 8:30 am
Champis skrev: fre jul 07, 2023 11:02 pm
aderyn skrev: fre jul 07, 2023 10:47 pm Faen. Der gikk vel sjansene for avansement fra 100% til +/- 40% skal man tippe.

Det er jo tre utfall i fotball, og normalt sett vil ikke Island bli sett på som bedre enn Hellas. Så jeg vil anta at Islands seiersdansen vanligvis ville vært på 25-30%. Og så er det jo selvsagt ikke fullstendig sjanseløst med norsk poeng mot Spania, så totalen burde normalt vært på minst 80% sjanse for avansementet nå. Så er jo Spania og Hellas de to store jokeren her. Hvordan vil de se ut i siste kamp? Hvordan stiller de? Osv. Spania har jo mer å spille for enn Hellas, så man må anta at de kanskje er nærmere sitt vanlige nivå. Uansett bør sjansen fortsatt være hvert fall 50%.
Jeg tror ikke automatisk at grekerne spiller så mye dårligere mot Island bare for at de ikke kan gå videre. Dette er gutter som ønsker å vise seg frem for klubber og agenter. I tillegg så spiller dem jo for landet sitt og fotballspillere ønsker jo å vinne. Veldig ofte, også på seniornivå at lag som ikke har noe å spille for slipper seg løs og spiller sin beste kamp da.

Ja, det kan slå begge veier. Jeg tror også det er en fair sjanse for at Hellas presterer ok.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7864

Legg inn av Big George »

0-5 i stekende varme mot Portugal i semifinalen er vel som ventet-
Italia-Portugal 1-0 i finalen.

Ser vi på U-21 og U-19 er det Italia, Spania, England og Portugal. De som er de beste på yngre landslag
Norge ligger godt an rett bak der.
Mye å glede seg over
Men vi selger ut talentene og da er det vanskelig for Eliteserien å avansere mye på UEFAs ranking.

Evv

Legg inn av Evv »

Tre spillere skilte seg veldig ut og det var Bassi, Ødegård og Hopland. Skal bli utrolig spennende å følge de fremover. Vi har midstopperkrise i Norge og synes gutta på U-21 skuffet stort. Men Hopland, et helt nytt bekjentskap for meg, der synes jeg at jeg så noe stort, ledertype og karakter.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7864

Legg inn av Big George »

Jeg vil legge til Roaldsøy som jeg syns var god i EM.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»