Løp for livet.

Svar
Lezah

Re: Løp for livet.

Legg inn av Lezah »

Har folk her erfaringer med karbonsko? Syns det virker veldig fancy-schmansy for noe så elementært som å jogge litt, ser for meg at dette er mer rettet mot de som er mer enn hobbymosjonister ala moi.

clivewarren

Legg inn av clivewarren »

Lezah skrev: ons jul 05, 2023 11:33 am Har folk her erfaringer med karbonsko? Syns det virker veldig fancy-schmansy for noe så elementært som å jogge litt, ser for meg at dette er mer rettet mot de som er mer enn hobbymosjonister ala moi.
Kan på det varmeste anbefale Saucony Endorphin Speed-serien. Disse har dog ikke karbonplate, men en nylonplate isteden. Noe som gjør de mindre stive, men man får allikevel den sprett-følelsen som karbonsko gir. Siden de er litt snillere enn karbonsko funker de fint på rolig turer også. Så disse kan egentlig brukes til det meste. Jeg har rundt 600km i mine(Speed 2) og de holder seg også svært godt. Kjøpte et par til på tilbud og prøvde for moro skyld å løpe noen km med hver sko. Kjente ikke noe forskjell. Det eneste negative jeg kan komme på at jeg sliter med å velge noen andre når jeg skal ut å løpe.

Ser dette ble rene annonsen. Jobber ikke i Saucony altså, selv om det ser sånn ut :) Bare sjekke litt reviews på nettet også. Har vunnet det meste av tester.

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

Typisk.
Søndag morgen, startet heldigvis hjemmefra, kom plutselig styrtregn og ble fort gjennomvåt pg kald og snudde for å få på seg annet.
Idag regnet det enormt, og man pakket seg inn deretter, men vel framme der man skulle ut så stoppet regnet.

Apropos sko.
Noen hevder at dagens sko ofte er "overkill" med demping slik at føttene rett og slett blir veike og tåler lite, samt at dempinga faktisk stort sett ikke er bra for noe.

Passport
Innlegg: 1437

Legg inn av Passport »

Bra forumet er oppe og går igjen... trist om det skulle legges ned pga trolling...

Mye aktivitet om dagen men mest fotball... nesten hver dag der jeg instruerer yngre spillere... det er utrolig givende og prioriteres foran min egen "løpesyklus". Merker at formen dabber i perioder med mye fotball men så vet jeg samtidig at formen kommer tilbake etter noen økter med løping (10-12 ca) Perfekt temperatur for trening 😎 (20-22 grC).

Fortsatt god løpesommer!

Expekt

Legg inn av Expekt »

clivewarren skrev: ons jul 05, 2023 11:57 am Kan på det varmeste anbefale Saucony Endorphin Speed-serien.
Skal teste disse om ikke så alt for lenge. De er nemlig på vei i posten. Fint tilbud inne på Antonsport.no 👍

Passport
Innlegg: 1437

Legg inn av Passport »

Fartslek i går med 20 drag totalt. Farten opp i 22 km/t (peak) på ca 200-250 meters drag. Hadde med 14-åring som lå med puls mellom 160 og 180 slag .... han har makspuls på 204 og han bikket 200 i ett drag opp en bakke. 80% i sone 4 og 8% i sone 5 (rød)...

Rolig nedjogging siste 2 km... 8,5 km totalt.

Jeg avsluttet økten med hink (må være over 10 år siden sist?) Og ble positivt overrasket over spensten i en gammel kropp😅

Teknisk fotballøkt i dag (15,5 grC og overskyet)

Passport
Innlegg: 1437

Legg inn av Passport »

Sko med karbonsåler.... morsomme å løpe med men strengt tatt laget for de som vil forbedre fart/tid marginalt... men som sagt har du penger å bruke så skyver de deg fremover på en positiv måte (selv om du ikke er "proff" 🥸

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Helse, Kosthold og Trening»