Nobelpris til Zelenskyj og Stoltenberg

Svar
Frode57
Innlegg: 1274

Nobelpris til Zelenskyj og Stoltenberg

Legg inn av Frode57 »

Nå skjønner vi hvordan vesten tenker .

Blir morsomt å se om Zelenskyj får fredsprisen og om Stoltenberg også får den.

Hvilken verdensorden er det vesten vil ha ?

Dette minner litt om Danmark krav om tilbakevending av helstaten etter å ha tapt Danevirke og Dybbøl under fredsforhandlinger i april 1864. Det ble katastrofe ved Als ..

Heia Norden!

Brukeravatar
Omoikane
Innlegg: 485

Legg inn av Omoikane »

Frode57 skrev: søn jul 23, 2023 3:31 pm

Blir morsomt å se om Zelenskyj får fredsprisen og om Stoltenberg også får den.

Vi kan jo få en reprise av Camp David - Zelenski, Stoltenberg og - Putin!

Jhinx

Legg inn av Jhinx »

Fredspris til to av verdens største krigshissere??
Skulle tro fredsprisen gitt til noen som jobbet for fred. Ikke som drev aktiv krigføring, sender 100 000 vis av menn i krig og bruker trilliarder av kroner på krig som sender resten av verden i nød.
Kunne neste like så godt kaldt den for krigsprisen.

Brukeravatar
LD-Johnson
Innlegg: 1291

Legg inn av LD-Johnson »

Jhinx skrev: tor jul 27, 2023 2:25 pm Fredspris til to av verdens største krigshissere??
Skulle tro fredsprisen gitt til noen som jobbet for fred. Ikke som drev aktiv krigføring, sender 100 000 vis av menn i krig og bruker trilliarder av kroner på krig som sender resten av verden i nød.
Kunne neste like så godt kaldt den for krigsprisen.
Krigshissing å forsvare seg nå ja :lol:

Ser putleristene kriger her inne om å fremstå mest mulig tilbakestående.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

LD-Johnson skrev: tor jul 27, 2023 3:01 pm
Jhinx skrev: tor jul 27, 2023 2:25 pm Fredspris til to av verdens største krigshissere??
Skulle tro fredsprisen gitt til noen som jobbet for fred. Ikke som drev aktiv krigføring, sender 100 000 vis av menn i krig og bruker trilliarder av kroner på krig som sender resten av verden i nød.
Kunne neste like så godt kaldt den for krigsprisen.
Krigshissing å forsvare seg nå ja :lol:

Ser putleristene kriger her inne om å fremstå mest mulig tilbakestående.
Du er alene mot røkla nå LDJ. Den store majoriteten har jo gått til et nytt forum mens mange av de du er uenige med har blitt værende.

Tojuling

Legg inn av Tojuling »

Jhinx skrev: tor jul 27, 2023 2:25 pm Fredspris til to av verdens største krigshissere??
Skulle tro fredsprisen gitt til noen som jobbet for fred. Ikke som drev aktiv krigføring, sender 100 000 vis av menn i krig og bruker trilliarder av kroner på krig som sender resten av verden i nød.
Kunne neste like så godt kaldt den for krigsprisen.
Ja de er noen forbannede svin, disse som er så frekke at de skyter tilbake, når landet deres blir angrepet. Der er du nok helt på linje med Hitler.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2494

Legg inn av BrannLFC »

Fredsprisen betyr at de er på den krigshissede siden.

Frode57
Innlegg: 1274

Legg inn av Frode57 »

Norge har mistet troverdighet med nobelprisen og den vil bli totalt ødelagt om Zelenskyj får den.

Nå ser vi krigen utvikle seg som konflikter under den kalde krigen. Utenfor stomaktskontroll.

perchri
Innlegg: 660

Legg inn av perchri »

Jhinx skrev: tor jul 27, 2023 2:25 pm Fredspris til to av verdens største krigshissere??
Skulle tro fredsprisen gitt til noen som jobbet for fred. Ikke som drev aktiv krigføring, sender 100 000 vis av menn i krig og bruker trilliarder av kroner på krig som sender resten av verden i nød.
Kunne neste like så godt kaldt den for krigsprisen.
Beste er å lavære med noen som helst pris, tenker jeg. Nå sendes det droner helt til Moskva...og er man blind blir det med det...men jeg lukter en eim av 3dje verdenskrigs start, i sakte film............................

Klang

Legg inn av Klang »

Ok kandidater, men er nok mange andre gode kandidater også.

Jhinx

Legg inn av Jhinx »

Tojuling skrev: lør jul 29, 2023 9:16 pm
Jhinx skrev: tor jul 27, 2023 2:25 pm Fredspris til to av verdens største krigshissere??
Skulle tro fredsprisen gitt til noen som jobbet for fred. Ikke som drev aktiv krigføring, sender 100 000 vis av menn i krig og bruker trilliarder av kroner på krig som sender resten av verden i nød.
Kunne neste like så godt kaldt den for krigsprisen.
Ja de er noen forbannede svin, disse som er så frekke at de skyter tilbake, når landet deres blir angrepet. Der er du nok helt på linje med Hitler.
At zelenzky forsvarer seg i krig har vel ikke noe med en fredspris å gjøre? Hadde han klart å megle til fred, ja klart da. Men pr nå sender han menn ut i krig. Selv om det er i forsvar. Det er ikke fred.
Der finnes mange organisasjoner som jobber intenst for å skape fred. Slike organisasjoner vant i fjor og burde være bedre kandidater til å vinne en fredspris.
Der er 43 pågående konflikter i verden nå. Det vik si mange land blir invadert og forsvarer seg. Skal vi nominere alle disse og til fredsprisen? Jeg er veldig klar i min mening at ingen som er i en pågående krig skal nomineres til fredspris. Like galt som det var å gi Obama fredsprisen for ting vi ‘trodde’ han kom til å gjøre i fremtiden, men som aldri ble gjort.
Der finnes sp mange gode mennesker, organisasjoner og saker der ute som jobber for godhet og fred. Jeg synes de skal belønnes med med denne nominasjonen.
Uansett er det alltid spennende å følge med hva det bli. I de siste årene er jeg ikke så opptatt av hvem som vinner, men mer at nobel prisen står seg til ære for Alfred Nobel og hans ønsker. Jeg tviler på han ville prisen hans skulle gå til personer i aktive kriger.

Jhinx

Legg inn av Jhinx »

perchri skrev: tir aug 01, 2023 10:35 pm
Jhinx skrev: tor jul 27, 2023 2:25 pm Fredspris til to av verdens største krigshissere??
Skulle tro fredsprisen gitt til noen som jobbet for fred. Ikke som drev aktiv krigføring, sender 100 000 vis av menn i krig og bruker trilliarder av kroner på krig som sender resten av verden i nød.
Kunne neste like så godt kaldt den for krigsprisen.
Beste er å lavære med noen som helst pris, tenker jeg. Nå sendes det droner helt til Moskva...og er man blind blir det med det...men jeg lukter en eim av 3dje verdenskrigs start, i sakte film............................
Vi kan ha prisen, bare gi den til noen som jobber for fred i Nobels hensikter og ønsker.
Vet ikke helt hva disse dronene prøver å oppnå. Men at krigen utvikler seg stadig er jo klart. Usa og nato har nesten ustoppelig med ressurser til sammen, så dette kan dra ut veldig lenge.
Dette er veldig trist for ukraina. Men afrika blør som aldri før. Denne krigen går ikke bare ut over ukraina, men store deler av verden blir berørt.
Har ikke noe svar på løsning, men jeg håper krigen ender snarest. Både for sivilbefolkningen i ukraina, og resten av verden som får negative følger pga krigen som afrika.

Frode57
Innlegg: 1274

Legg inn av Frode57 »

Trolig får Zelenskyj og Stoltenberg nobelprisen og verden vil trolig også få erfare hvordan taktiske atombomber vil arte seg. Så vil trolig storbyer i Europa og Oslo bli slettet fra kartet. Det går fort så folk ikke skjønner hvorfor det gikk galt. Men der er tre klovner her om ikke 4.

Avgrunnen vil bli stor.

Hattori_Hanzo
Innlegg: 723

Legg inn av Hattori_Hanzo »

Fredsprisen er ren propaganda. Ghandi fikk aldri fredsprisen , Kissinger derimot..

Større dustepris skal man lete lenge etter , helt meningsløs.

Frode57
Innlegg: 1274

Legg inn av Frode57 »

Det er en pris for vestlige verdier . En pris for å fremme vestens økonomi..

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»