Covid 19

Svar
Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Covid 19

Legg inn av izzet2015 »

Så har jeg også fått Corona. Til tross for tre vaksiner. Er temmelig utslått nå. Veldig slapp og sliten. Ingen matlyst. Noen som vet hvor lenge dette sitter i, og når kan man igjen ta seg en tur ut? Sikkert mange som har hatt dette svineriet.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Det er store variasjoner. Fikk det i fjor sommer, var litt utilpass i ett døgn, hadde nok ikke merket det om jeg ikke hadde testet meg.

God bedring!👍🏼💪🏻

Fazam

Legg inn av Fazam »

Ale skrev: fre jun 16, 2023 11:18 am En ukes tid.
Tvilsomt med så mange vaksine-doser.
2-3 dager kanskje.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Betryggende å høre. Da er det bare å slappe av og få i seg nok væske.

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Dette hørtes veldig utdatert ut. Omtrent som å få Svartedauden eller justitiansk pest.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

izzet2015 skrev: fre jun 16, 2023 11:12 am Så har jeg også fått Corona. Til tross for tre vaksiner. Er temmelig utslått nå. Veldig slapp og sliten. Ingen matlyst. Noen som vet hvor lenge dette sitter i, og når kan man igjen ta seg en tur ut? Sikkert mange som har hatt dette svineriet.
Du kan jo dra ut når det passer deg selv. Overhodet ikke noe poeng å sitte inne og sture om ikke allmenntilstanden er såpass begredelig at du ikke orker ut.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

KongOlav2 skrev: fre jun 16, 2023 2:35 pm
izzet2015 skrev: fre jun 16, 2023 11:12 am Så har jeg også fått Corona. Til tross for tre vaksiner. Er temmelig utslått nå. Veldig slapp og sliten. Ingen matlyst. Noen som vet hvor lenge dette sitter i, og når kan man igjen ta seg en tur ut? Sikkert mange som har hatt dette svineriet.
Du kan jo dra ut når det passer deg selv. Overhodet ikke noe poeng å sitte inne og sture om ikke allmenntilstanden er såpass begredelig at du ikke orker ut.
Akkurat nå er den så begredelig at det ikke er aktuelt å dra ut. Men bedre en i går. Kona har hatt det og hun ble skikkelig dårlig. Folk reagerer vel litt forskjellig.

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

izzet2015 skrev: fre jun 16, 2023 11:12 am Så har jeg også fått Corona. Til tross for tre vaksiner. Er temmelig utslått nå. Veldig slapp og sliten. Ingen matlyst. Noen som vet hvor lenge dette sitter i, og når kan man igjen ta seg en tur ut? Sikkert mange som har hatt dette svineriet.
Vaksinene er ingen garanti mot at man får det, men ekspertene sier at det demper hvor sterkt man blir rammet.
Jeg vet ikke om jeg har hatt det, aldri testet meg og egentlig ikke hatt symptomer slik sett.
Jeg har tatt 4 vaksiner.

Symptomer, vel så tidlig som i slutten februar 2020 var jeg slik du beskriver et par dager . etter en tur til Sverige.
Viruset var jo i omløp allerede da, men man visste ikke slik om det.
Dette er da bare en løs tanke om det, men vet ikke noe sikkert.

Men ta det med ro, få deg i drikke og mat - så merker du selv når du kan bli aktiv igjen.
Nå er det vel ingen restriksjoner på å være ute, bare bruke sunn fornuft.

God bedring!

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

return_of_drakkar skrev: lør jun 17, 2023 10:20 am
izzet2015 skrev: fre jun 16, 2023 11:12 am Så har jeg også fått Corona. Til tross for tre vaksiner. Er temmelig utslått nå. Veldig slapp og sliten. Ingen matlyst. Noen som vet hvor lenge dette sitter i, og når kan man igjen ta seg en tur ut? Sikkert mange som har hatt dette svineriet.
Vaksinene er ingen garanti mot at man får det, men ekspertene sier at det demper hvor sterkt man blir rammet.
Jeg vet ikke om jeg har hatt det, aldri testet meg og egentlig ikke hatt symptomer slik sett.
Jeg har tatt 4 vaksiner.

Symptomer, vel så tidlig som i slutten februar 2020 var jeg slik du beskriver et par dager . etter en tur til Sverige.
Viruset var jo i omløp allerede da, men man visste ikke slik om det.
Dette er da bare en løs tanke om det, men vet ikke noe sikkert.

Men ta det med ro, få deg i drikke og mat - så merker du selv når du kan bli aktiv igjen.
Nå er det vel ingen restriksjoner på å være ute, bare bruke sunn fornuft.

God bedring!

Tusen takk! Litt bedre i dag, men det tar nok noen dager til.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Det som er verst nå, er en konstant tretthet og at jeg er utrolig slapp. Men feberfri og i bra form ellers. Blir en tur ut på Torsdag, gleder meg. :?

Lezah

Legg inn av Lezah »

izzet2015 skrev: lør jun 17, 2023 1:55 pm

Tusen takk! Litt bedre i dag, men det tar nok noen dager til.
Det er en merkelig sykdom i den forstand at den virkelig rammer folk så utrolig varierende grad. Med vaksiner antar jeg det hjelper, i mitt tilfelle (jeg er dog en del yngre enn deg) var jeg slapp i 5-7 dager, men i den perioden klarte jeg å jobbe 2 eller 3 av 5 arbeidsdager i uka. Så har man på den andre enden av skalaen long covid-folk som sliter i måneder og år. At du er på bedringens vei er sånn sett bra, da får du avskrive det som en kjip forkjølelse og se frem til tur på torsdag :)

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

At en blir ufattelig slapp, kan jeg skrive under på. Orker ingen ting. Det er vel noe man må leve med.

frogstuff

Legg inn av frogstuff »

Jeg testet positivt på hurtigtest i dag. Fytti så dårlig jeg har vært i 2-3 dager. Over 40 i feber og oppkast den ene natten. Dag 3 nå og formen er mye bedre, ikke feber lenger. Sønnen og kjæresten hans ble også smittet men de fikk langt mildere symptomer. Covid er noe dritt!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Helse, Kosthold og Trening»