Arsenal Football Club - Pride of London

Svar
Enzino
Innlegg: 5989

Re: Arsenal Football Club - Pride of London

Legg inn av Enzino »

Blir spennende å se hva vi kan få til i CL, ja. Men viktig å huske at dette er en veldig ung og uerfaren spillergruppe. Mange som aldri har spilt en kamp i CL. Så tror nok første 1-2 sesongene blir mye læring.

Jeg har ikke sånn kjempestore forhåpninger, men skal bli deilig med CL-hymnen på Ashburton igjen.

Arsène Wenger

Legg inn av Arsène Wenger »

Premier League-tittel 50-50
Champions League-finale 50-50
Fa Cup-finale 50-50
Spennende sesong 8-)

DennisB

Legg inn av DennisB »

Arsène Wenger skrev: fre jul 07, 2023 10:48 pm 1. Premier League-tittel 50-50
2. Champions League-finale 50-50
3. Fa Cup-finale 50-50
4. Spennende sesong 8-)
1. Nei, vi er ganske langt i fra en slik odds. Vi skal godt ned på prosentskalaen for å finne våre sjanser eller odds. Vi har fortsatt City, Liverpool og United å kjempe mot, pluss Newcastle, og ikke minst et Chelsea, som jeg tror blir en utfordrer i år, med ny manager. Med flere potensielle tittelutfordrere, spres prosentsjansene fort utover. Men jeg liker optimismen!

2. Nei, ikke i vår første sesong i CL på lenge. Vi har et relativt ungt mannskap, og i CL skal mye klaffe for å nå finale. Kvart eller semifinale, det synes jeg er innafor.

3. FA-cupfinale, her er vi litt nærmere. 50-50 på at vi når finalen, tja, litt i overkant, men ikke så altfor langt unna. Mange sterke konkurrenter dog, og i cuper skal mye klaffe, men èn av de to i finalen kan vi godt være.

4. Absolutt! Særs spennende, og vi går for et trofè i år, selvsagt.

Jeg skal ikke bli helt vike, men det kan oppstå en viss fare for at vi ikke klarer å kopiere forrige sesongs strålende ligaprestasjon. Det er små marginer, og flere av lagene som mislyktes da, vil komme sterkere denne sesongen. Som Liverpool, United og Chelsea. Vi kan få et tøft år, men med å kjempe om trofèer, skal vi absolutt være.
Greia med den gode stallen vår nå, er at vi nå bør forvente å ligge i toppen (topp 4 og CL-deltakelse) i flere år som kommer. Selv om trofèene skulle utebli, så er det i seg selv en svært sterk prestasjon, i konkurranse med arabereierne. Så får vi satse på at ett av disse årene, vil bli vårt år.

MentalM

Legg inn av MentalM »

DennisB skrev: lør jul 08, 2023 1:26 pm 1. Nei, vi er ganske langt i fra en slik odds. Vi skal godt ned på prosentskalaen for å finne våre sjanser eller odds. Vi har fortsatt City, Liverpool og United å kjempe mot, pluss Newcastle, og ikke minst et Chelsea, som jeg tror blir en utfordrer i år, med ny manager. Med flere potensielle tittelutfordrere, spres prosentsjansene fort utover. Men jeg liker optimismen!

2. Nei, ikke i vår første sesong i CL på lenge. Vi har et relativt ungt mannskap, og i CL skal mye klaffe for å nå finale. Kvart eller semifinale, det synes jeg er innafor.

3. FA-cupfinale, her er vi litt nærmere. 50-50 på at vi når finalen, tja, litt i overkant, men ikke så altfor langt unna. Mange sterke konkurrenter dog, og i cuper skal mye klaffe, men èn av de to i finalen kan vi godt være.

4. Absolutt! Særs spennende, og vi går for et trofè i år, selvsagt.

Jeg skal ikke bli helt vike, men det kan oppstå en viss fare for at vi ikke klarer å kopiere forrige sesongs strålende ligaprestasjon. Det er små marginer, og flere av lagene som mislyktes da, vil komme sterkere denne sesongen. Som Liverpool, United og Chelsea. Vi kan få et tøft år, men med å kjempe om trofèer, skal vi absolutt være.
Greia med den gode stallen vår nå, er at vi nå bør forvente å ligge i toppen (topp 4 og CL-deltakelse) i flere år som kommer. Selv om trofèene skulle utebli, så er det i seg selv en svært sterk prestasjon, i konkurranse med arabereierne. Så får vi satse på at ett av disse årene, vil bli vårt år.
Alle lag har 50-50 for å vinne PL. Enten gjør man det, eller så gjør man det ikke. Kun to utfall 😎

DennisB

Legg inn av DennisB »

MentalM skrev: lør jul 08, 2023 1:50 pm
DennisB skrev: lør jul 08, 2023 1:26 pm 1. Nei, vi er ganske langt i fra en slik odds. Vi skal godt ned på prosentskalaen for å finne våre sjanser eller odds. Vi har fortsatt City, Liverpool og United å kjempe mot, pluss Newcastle, og ikke minst et Chelsea, som jeg tror blir en utfordrer i år, med ny manager. Med flere potensielle tittelutfordrere, spres prosentsjansene fort utover. Men jeg liker optimismen!

2. Nei, ikke i vår første sesong i CL på lenge. Vi har et relativt ungt mannskap, og i CL skal mye klaffe for å nå finale. Kvart eller semifinale, det synes jeg er innafor.

3. FA-cupfinale, her er vi litt nærmere. 50-50 på at vi når finalen, tja, litt i overkant, men ikke så altfor langt unna. Mange sterke konkurrenter dog, og i cuper skal mye klaffe, men èn av de to i finalen kan vi godt være.

4. Absolutt! Særs spennende, og vi går for et trofè i år, selvsagt.

Jeg skal ikke bli helt vike, men det kan oppstå en viss fare for at vi ikke klarer å kopiere forrige sesongs strålende ligaprestasjon. Det er små marginer, og flere av lagene som mislyktes da, vil komme sterkere denne sesongen. Som Liverpool, United og Chelsea. Vi kan få et tøft år, men med å kjempe om trofèer, skal vi absolutt være.
Greia med den gode stallen vår nå, er at vi nå bør forvente å ligge i toppen (topp 4 og CL-deltakelse) i flere år som kommer. Selv om trofèene skulle utebli, så er det i seg selv en svært sterk prestasjon, i konkurranse med arabereierne. Så får vi satse på at ett av disse årene, vil bli vårt år.
Alle lag har 50-50 for å vinne PL. Enten gjør man det, eller så gjør man det ikke. Kun to utfall 😎
Haha, ja det er jo helt korrekt! :lol: :lol:

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

DennisB skrev: lør jul 08, 2023 1:26 pm
Arsène Wenger skrev: fre jul 07, 2023 10:48 pm 1. Premier League-tittel 50-50
2. Champions League-finale 50-50
3. Fa Cup-finale 50-50
4. Spennende sesong 8-)
1. Nei, vi er ganske langt i fra en slik odds. Vi skal godt ned på prosentskalaen for å finne våre sjanser eller odds. Vi har fortsatt City, Liverpool og United å kjempe mot, pluss Newcastle, og ikke minst et Chelsea, som jeg tror blir en utfordrer i år, med ny manager. Med flere potensielle tittelutfordrere, spres prosentsjansene fort utover. Men jeg liker optimismen!

2. Nei, ikke i vår første sesong i CL på lenge. Vi har et relativt ungt mannskap, og i CL skal mye klaffe for å nå finale. Kvart eller semifinale, det synes jeg er innafor.

3. FA-cupfinale, her er vi litt nærmere. 50-50 på at vi når finalen, tja, litt i overkant, men ikke så altfor langt unna. Mange sterke konkurrenter dog, og i cuper skal mye klaffe, men èn av de to i finalen kan vi godt være.

4. Absolutt! Særs spennende, og vi går for et trofè i år, selvsagt.

Jeg skal ikke bli helt vike, men det kan oppstå en viss fare for at vi ikke klarer å kopiere forrige sesongs strålende ligaprestasjon. Det er små marginer, og flere av lagene som mislyktes da, vil komme sterkere denne sesongen. Som Liverpool, United og Chelsea. Vi kan få et tøft år, men med å kjempe om trofèer, skal vi absolutt være.
Greia med den gode stallen vår nå, er at vi nå bør forvente å ligge i toppen (topp 4 og CL-deltakelse) i flere år som kommer. Selv om trofèene skulle utebli, så er det i seg selv en svært sterk prestasjon, i konkurranse med arabereierne. Så får vi satse på at ett av disse årene, vil bli vårt år.
Stiller meg sikkert lagelig til for hugg nå, men vi kommer foran Chelsea og ManU hvis ikke det inntreffer noe helt ekstremt. Eneste laget som har kapasitet til å gå forbi oss i en normal sesong er Liverpool. City kommer vi selvsagt bak, hvis ikke de blir kastet ut. Duellen mot Liverpool bli mest sannsynlig det interessante i den kommende ligasesongen.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Enzino skrev: lør jul 08, 2023 4:01 pm
DennisB skrev: lør jul 08, 2023 1:26 pm
Arsène Wenger skrev: fre jul 07, 2023 10:48 pm 1. Premier League-tittel 50-50
2. Champions League-finale 50-50
3. Fa Cup-finale 50-50
4. Spennende sesong 8-)
1. Nei, vi er ganske langt i fra en slik odds. Vi skal godt ned på prosentskalaen for å finne våre sjanser eller odds. Vi har fortsatt City, Liverpool og United å kjempe mot, pluss Newcastle, og ikke minst et Chelsea, som jeg tror blir en utfordrer i år, med ny manager. Med flere potensielle tittelutfordrere, spres prosentsjansene fort utover. Men jeg liker optimismen!

2. Nei, ikke i vår første sesong i CL på lenge. Vi har et relativt ungt mannskap, og i CL skal mye klaffe for å nå finale. Kvart eller semifinale, det synes jeg er innafor.

3. FA-cupfinale, her er vi litt nærmere. 50-50 på at vi når finalen, tja, litt i overkant, men ikke så altfor langt unna. Mange sterke konkurrenter dog, og i cuper skal mye klaffe, men èn av de to i finalen kan vi godt være.

4. Absolutt! Særs spennende, og vi går for et trofè i år, selvsagt.

Jeg skal ikke bli helt vike, men det kan oppstå en viss fare for at vi ikke klarer å kopiere forrige sesongs strålende ligaprestasjon. Det er små marginer, og flere av lagene som mislyktes da, vil komme sterkere denne sesongen. Som Liverpool, United og Chelsea. Vi kan få et tøft år, men med å kjempe om trofèer, skal vi absolutt være.
Greia med den gode stallen vår nå, er at vi nå bør forvente å ligge i toppen (topp 4 og CL-deltakelse) i flere år som kommer. Selv om trofèene skulle utebli, så er det i seg selv en svært sterk prestasjon, i konkurranse med arabereierne. Så får vi satse på at ett av disse årene, vil bli vårt år.
Stiller meg sikkert lagelig til for hugg nå, men vi kommer foran Chelsea og ManU hvis ikke det inntreffer noe helt ekstremt. Eneste laget som har kapasitet til å gå forbi oss i en normal sesong er Liverpool. City kommer vi selvsagt bak, hvis ikke de blir kastet ut. Duellen mot Liverpool bli mest sannsynlig det interessante i den kommende ligasesongen.
Ja, det tror jeg også. Det er ikke i strid med det jeg skriver. Men vi har langt fra en 50% sjanse til å vinne serien.. Jo flere som melder seg på, jo mer stiger den oddsen.

Chelsea virker som en dark horse, mens United må man nok regne med blant topp 4. Teller man opp, så får man ikke 6-7 lag inn i denne topp 4, det blir tricky å få til ;)

Vel, kanskje i MentalMs verden har vi 50/50, enten/eller :lol:

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

DennisB skrev: lør jul 08, 2023 4:08 pm
Ja, det tror jeg også. Det er ikke i strid med det jeg skriver. Men vi har langt fra en 50% sjanse til å vinne serien.. Jo flere som melder seg på, jo mer stiger den oddsen.

Chelsea virker som en dark horse, mens United må man nok regne med blant topp 4. Teller man opp, så får man ikke 6-7 lag inn i denne topp 4, det blir tricky å få til ;)

Vel, kanskje i MentalMs verden har vi 50/50, enten/eller :lol:
Jeg tirrer sikkert på meg noen nå, men mener det er overveiende sannsynlig at det blir:
1. City
2/3. Arsenal/Liverpool
4/5. ManU/Newcastle

Tror ikke hverken Chelsea eller Tottenham klarer å blande seg inn i topp 4.

Chelsea har rett og slett for mye som henger og slenger løst. Foreløpig har strategien sett mest tut og kjør ut, og de trenger å få slanket stallen og få på plass en gruppen som er samkjørt og har sterk motivasjon for å spiller for klubben og manageren. Det tror jeg hvis de jobber veldig godt, kan skje på 6-12 mnd, og at de er i contention mot toppen av tabellen neste sesong. Men tror ingenting på at de klarer det allerede denne. Er selvsagt et wild card, og hvis alt skulle klikke på plass så kan det skje allerede tidlig i denne sesongen. Men det tror jeg er lav sannsynlighet. Men blir ikke veldig overrasket hvis de ser bedre ut og tar flere poeng på våren enn på høsten i kommende sesong.

ManU utvikler seg definitivt i riktig retning. Men inntil jeg ser at ten Hag klarer å få inndrillet gode spillemønster og konsistent sjanseskaping mot etablert, så skal de rett og slett ikke kunne ta nok poeng over 38 kamper til å fighte helt oppe. Men igjen, selvsagt finnes det en liten sjanse for at alt klikker på plass veldig fort og jeg dermed tar feil.

Der jeg tror det er størst sannsynlighet for å bomme, er faktisk på Liverpool. Klopp er en fantastisk trener, men spørsmålet er om stallen er god nok til at han får relasjonene til å klaffe, slik han gjorde før forrige sesong. Salah er fortsatt veldig god, men antakelig over sitt beste nivå, Mane er gone, Jota var ikke på samme nivå forrige sesong som da han kom, og så er det et stort spørsmåltegn om VvD noen gang finner tilbake til cheat code modus som han hadde inne før skaden. Og da har jeg ennå ikke touchet innom at en ny midtbane skal finne relasjonene og funke sammen. Men jeg har så troa på Klopp, og jeg tror (desverre) at MacAllister er et kanonkjøp. Så jeg tror vi får se et helt annen Liverpool-lag denne sesongen. Eller mer presist: vi får nok se et lag som likner på slik de avsluttet sesongen, og kanskje hakket sterkere.

Men by all means, jeg bommet jo totalt på nesten alt forrige sesong (var vel bare City jeg traff på, men alle klarer å sette dem på toppen av tabellen hvert år, hvis man ikke bare skriver det man håper).

Hulken

Legg inn av Hulken »

Håper Arteta forstår til neste gang vi spiller på ei knusktørr gressmatte at om man ønsker å vinne, kan man ikke spille eget spill langs bakken slik vi gjorde igår. Parodi av et underlag og av en kamp. Heldigvis var dette bare øvning. Mon tro om 7-hag var mest opptatt av å vinne eller øve på spillemønster og relasjoner, for hvis det var sistnevnte tror jeg United skal slite å komme innenfor topp 4.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Hulken skrev: søn jul 23, 2023 9:13 am Håper Arteta forstår til neste gang vi spiller på ei knusktørr gressmatte at om man ønsker å vinne, kan man ikke spille eget spill langs bakken slik vi gjorde igår. Parodi av et underlag og av en kamp. Heldigvis var dette bare øvning. Mon tro om 7-hag var mest opptatt av å vinne eller øve på spillemønster og relasjoner, for hvis det var sistnevnte tror jeg United skal slite å komme innenfor topp 4.
Om lagene øvde på spillemønster så siiter Man U ja, .men Arsenal vil i så fall slite enda mer. Det var jo ikke fasong på noen ting.

Hulken

Legg inn av Hulken »

Vi får se når ballen går raskt langs normalt gress. Er enig i at kampen bar veldig preg av tidlig oppkjøring hvor man leter etter en måte å få implementert de nye spillerne i spillemønstret vårt. Selv om grunnspillet vårt var en del hakk opp fra United så hadde vi ingenting å komme med mot "2.laget deres". Var fint at vi fikk 7-hag til å tro at de er bedre enn de faktisk var. 😁

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Legg inn av Big George »

Harry Arne Solberg, professor i økonomi ved NTNU med idrettsøkonomi som fagfelt, peker på at Premier League for første gang henter mer penger utenfor England enn hjemme på balløya.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»