Om vi finner liv

Svar
Starstruck

Re: Om vi finner liv

Legg inn av Starstruck »

Hvorfor drar aliens først og fremst til USA? Er det pga dollarkursen?

Brukeravatar
HB4596
Sted: Østlandet

Legg inn av HB4596 »

Starstruck skrev: tor aug 03, 2023 7:11 pm Hvorfor drar aliens først og fremst til USA? Er det pga dollarkursen?
Jeg tipper at de venter på neste episode der Monica er i knestående og suger Bill.

MVH

HB.

Brukeravatar
BlackEagle
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

LANISTA skrev: tor aug 03, 2023 4:03 pm ]

Hvis noe/noen er smarte nok til å reise flere lysår, så bør de være smarte nok til å kunne lande.
I det minste smarte nok til å unngå å krasje.

Og til dere andre: Jada, jeg er klar over at jordiske romskip har krasjet eller forulykket - men de fleste av oss er klar over at våre naboer ikke befinner seg rett rundt hjørnet. Å utruste en slik ekspedisjon - uavhengig av om den inkluderer levende vesener - vil rent fornuftsmessig være både for viktig og for kostbart til at krasj i vår atmosfære er særlig sannsynlig; spesielt tatt i betraktning at man vel må anta at slike ferder IKKE er utrusta og avstedsendt i eller fra vårt eget solsystem. Dersom det finnes det minste spor av intelligens bak slike ekspedisjoner, virker det urimelig at man (såkalte "intelligente" vesener bak slike ekspedisjoner) ikke har jobbet hardt, dyrt og i lang tid for å unngå nettopp slike krasj - og det er jo selvinnlysende.

Mvh

BE
som la fra seg "Willy på eventyr" tidlig på 60-tallet

Brukeravatar
LANISTA
Sted: Oslo, Oslo

Legg inn av LANISTA »

Hvis det skulle vise seg at vi får besøk av interstellare langveisfarere, så ikke nøl med å oppdatere dette i tråden.
Selv om jeg ikke tror det er sannsynlig, stopper ikke hendelser opp av den grunn.
Det var trolig ikke tankene til den lekre prostituerte brunetten som mottok betaling av en offiser, at hun sekunder senere lå begravd i lava og aske en fredelig Pompei-kveld i år 79.
Det var sannsynligvis heller ikke forventet av fiskeren som stod på havna i Banda Aceh og losset, at det kom en 27 meter høy vegg av vann rett bak ham, i romjulen 2004.
Men det skjedde allikevel.
Hverken brunetten eller fiskeren rakk å analysere hendelsene i noen særlig grad.
Til felles hadde de kanskje at de ikke følte de truet planetens eksistens, til tross for at det er moderne å mene i dag.

Brukeravatar
LANISTA
Sted: Oslo, Oslo

Legg inn av LANISTA »

LANISTA skrev: tir aug 08, 2023 1:35 pm Hvis det skulle vise seg at vi får besøk av interstellare langveisfarere, så ikke nøl med å oppdatere dette i tråden.
Selv om jeg ikke tror det er sannsynlig, stopper ikke hendelser opp av den grunn.
Det var trolig ikke tankene til den lekre prostituerte brunetten som mottok betaling av en offiser, at hun sekunder senere lå begravd i lava og aske en fredelig Pompei-kveld i år 79.
Det var sannsynligvis heller ikke forventet av fiskeren som stod på havna i Banda Aceh og losset, at det kom en 27 meter høy vegg av vann rett bak ham, i romjulen 2004.
Hverken brunetten eller fiskeren rakk å analysere hendelsene i noen særlig grad.
Til felles hadde de kanskje at de ikke følte de truet planetens eksistens, til tross for at det er moderne å mene i dag.
Har noen fortalt deg at du med fordel kan skrive kortere innlegg?

Brukeravatar
BlackEagle

Legg inn av BlackEagle »

LANISTA skrev: tir aug 08, 2023 3:53 pm
LANISTA skrev: tir aug 08, 2023 1:35 pm Hvis det skulle vise seg at vi får besøk av interstellare langveisfarere, så ikke nøl med å oppdatere dette i tråden.
:D :D :D

Du kan ta det med ro. Det æ'kke du som skriver hverken de lengste eller mest vettløse innlegga her.

Mvh

BE

Brukeravatar
HB4596

Legg inn av HB4596 »

I såfall tror jeg at det toget har gått.
Skjønner ikke det siden det så mange positive fyrer som lurker rundt her.

mvh

HB.

Brukeravatar
HB4596

Legg inn av HB4596 »

LANISTA skrev: tir aug 08, 2023 1:35 pm ....
Hvorfor skulle man skrive kortere innlegg?
Hvis innleggene har naturlige avsnitt er det null problem å lese.
Personlig finner jeg det mer interresant å lese lange meningsløse ordrike innlegg enn å lese doktoravhandlinger med et enstavelses ord.

mvh

HB

Brukeravatar
BlackEagle

Legg inn av BlackEagle »

HB4596 skrev: tir aug 08, 2023 7:38 pm
LANISTA skrev: tir aug 08, 2023 1:35 pm ....
Personlig finner jeg det mer interresant å lese lange meningsløse ordrike innlegg enn å lese doktoravhandlinger med et enstavelses ord.

mvh

HB
Beklager; men jeg er muligens litt tungnem. Du skjønner; jeg ha'kke no' særlig utdannelse å skryte av, så om du vil opplyse meg om hvor jeg kan "lese doktoravhandlinger med et enstavelses ord", så vil jeg sette pris på det.

Mvh

BE
som ikke har lest så mange doktoravhandlinger; hverken med ett (jada, jeg er klar over at du skrev "et") eller flere ord

Brukeravatar
HB4596

Legg inn av HB4596 »

BlackEagle skrev: fre aug 11, 2023 7:53 pm

mvh

HB
Beklager; men jeg er muligens litt tungnem. Du skjønner; jeg ha'kke no' særlig utdannelse å skryte av, så om du vil opplyse meg om hvor jeg kan "lese doktoravhandlinger med et enstavelses ord", så vil jeg sette pris på det.

Mvh

BE
som ikke har lest så mange doktoravhandlinger; hverken med ett (jada, jeg er klar over at du skrev "et") eller flere ord
sitat Guggle:
"Regel. Du skal bruke ett når du skriver om antall, mens du ellers stort sett skal bruke et. Før regnet vi ett som tallord, mens et var artikkel."

Jeg er ikke så språkmektig at det gjøre noe, men jeg har min egen regel:
"Regel er karnevalsforkledning. Når man er på karneval så forkler man seg som regel."

Over til konseptet med en doktoravhandling med andre ord:

Meg selv: "Jeg kan alt."
Kompis: "Kan du låne meg en million?"
Meg selv: "Å filler'n..."

mvh.

HB. som sitter med Frydenfull fat.

Brukeravatar
BlackEagle

Legg inn av BlackEagle »

HB4596 skrev: fre aug 11, 2023 8:47 pm
BlackEagle skrev: fre aug 11, 2023 7:53 pm

mvh

HB

Mvh

BE
sitat Guggle:
"Regel. Du skal bruke ett når du skriver om antall, mens du ellers stort sett skal bruke et. Før regnet vi ett som tallord, mens et var artikkel."

Jeg er ikke så språkmektig at det gjøre noe, men jeg har min egen regel:
"Regel er karnevalsforkledning. Når man er på karneval så forkler man seg som regel."

Over til konseptet med en doktoravhandling med andre ord:

Meg selv: "Jeg kan alt."
Kompis: "Kan du låne meg en million?"
Meg selv: "Å filler'n..."

mvh.

HB. som sitter med Frydenfull fat.
Du kan muligens skjerpe deg, for jeg tror IKKE at du er dum. Selvfølgelig er det riktig slik du skrev det ("et"), men jeg fokuserte på forskjellen mellom ETT og FLERE. Men det viktige er usikkerheten rundt hvorvidt du brukte "et ord" for å lese en doktoravhandling - eller om doktoravhandlinga inneholdt bare "et ord" - dvs. ETT ord. Men nå, når jeg har forklart det i detalj for deg, kan du muligens svare.

Mvh

BE
som også kan finne på å drikke en eller to "Frydenfull", men da helst en bayer - og som de få gangene han drikker øl, helst holder seg til Erdinger Dunkel (på polet) - sammen med chili-sjokolade - anbefales!

P. S. Men du får poeng for karnevalet (her i bygden har oss mest erfaring mæ bukkeball - heil' julbukkball)

Svar